Aan oliedollars geen gebrek blijkbaar, daar in Kazachstan.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:13 schreef Bartoli het volgende:
Voor de recordpoging van Kasjetsj-
kin bouwt Astana een nieuwe wielerbaan
In de Sport international ook...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:09 schreef -skippybal- het volgende:
Kan Wuyts weer beginnen over hoe belachelijk het wel niet is door de transfer vanmiddag.
Behalve als het in België is uiteraard...
mijn god, dat stuk in de SI. Bij elke etappe zo verslag.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In de Sport international ook...Hij had kritiek op de Tour door NL, Gironingen, Tour door Italie etc... 2 pagina's later vond ie de aankomst in Gent schitterend...
Echte Belg wat dat betreft, oerchauvinistisch!
Vind ik eigenlijk ook. Dat ze nog naar de Italiaanse wijken van Seraing en Marcinelle kwamen vorig jaar om de grote mijnramp met honderden Italiaanse doden van exact 50 jaar terug te herdenken kon ik nog begrijpen , maar wat heeft Nederland nu in godsnaam met Italie of de Giro te zien ...quote:
Ik heb mij laten vertellen dat wat in de SI stond exact hetzelfde was als wat hier in de Tourspecial van Sportmagazine in België stond. Geen idee of beide bladen samenwerken of dat Wuyts gewoon hetzelfde verslag naar elk blad stuurde ...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:49 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
mijn god, dat stuk in de SI. Bij elke etappe zo verslag.Je vraagt je dan bijna af of er wel andere nationaliteiten meedoen. Elke etappe is wel geschikt voor een belg. Volgend jaar graag een ander die de etappes showt.
Dat ze veel over hun eigen land praten prima, maar in zo blad vind ik dat toch minder. Sporza vind ik ook lang niet altijd geslaagd. Zeker tijdens de voorjaarsklassiekers, dan niet de echte, maar de kleinere koersen. Rijd bijna alleen maar belgen mee en ze doen net of ze ik weet niet hoe goed zijn, terwijl je ze in rondes en klassiekers buiten belgie niet ziet.
Maar sporza heeft wel kwalitatief beter commentaar dan de NOS, dat dan weer wel.
Ik hier de Vara Gids waar elke dag dew etappe wordt beschreven door Jeanever Nelissenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:49 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
mijn god, dat stuk in de SI. Bij elke etappe zo verslag.Je vraagt je dan bijna af of er wel andere nationaliteiten meedoen. Elke etappe is wel geschikt voor een belg. Volgend jaar graag een ander die de etappes showt.
Wat schrijft Jean over de etappe die vertrekt in Cognac ?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik hier de Vara Gids waar elke dag dew etappe wordt beschreven door Jeanever Nelissen![]()
Hmmm... het zou dan best wel eens een kopie kunnen zijn.. Het was heel erg op België gericht, de enige Nederlander die er in werd genoemd was us Pieter Weening. Beetje cheap van SI dus...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik heb mij laten vertellen dat wat in de SI stond exact hetzelfde was als wat hier in de Tourspecial van Sportmagazine in België stond. Geen idee of beide bladen samenwerken of dat Wuyts gewoon hetzelfde verslag naar elk blad stuurde ...
Wat heeft de Tour in Gent te zoeken?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk ook. Dat ze nog naar de Italiaanse wijken van Seraing en Marcinelle kwamen vorig jaar om de grote mijnramp met honderden Italiaanse doden van exact 50 jaar terug te herdenken kon ik nog begrijpen , maar wat heeft Nederland nu in godsnaam met Italie of de Giro te zien ...![]()
Goh, de eerste keer dat de Tour al buiten de Franse grenzen ging was al in 1906 hé ... In 1913 was er zelfs al een buitenlandse aankomst & start , in Geneve ...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat heeft de Tour in Gent te zoeken?
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik hier de Vara Gids waar elke dag dew etappe wordt beschreven door Jeanever Nelissen![]()
Dus omdat de Tour al zo'n lange buitenlandse historie heeft mag de Giro dit nooit en never doen? Ik zie het probleem niet. Op deze manier wint de Giro, die volgens velen hier mooier is dan de Tour, aan populairiteit in Nederland.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Goh, de eerste keer dat de Tour al buiten de Franse grenzen ging was al in 1906 hé ... In 1913 was er zelfs al een buitenlandse aankomst & start , in Geneve ...
Je moet het ook nog ergens logistiek zien hé. Als de Tour naar Noord-Frankrijk of naar Vlaanderen rijdt , maakt eigenlijk geen verschil uit voor de renners en volgers. Zelfs Groot-Brittannië en Londen is met de Eurotunnel in nauwelijks een halfuurtje bereikbaar vanuit Frankrijk. Maar wat een verschil is dat om iets als de Giro opeens 1500 km vanuit hun normale gebied te halen ...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dus omdat de Tour al zo'n lange buitenlandse historie heeft mag de Giro dit nooit en never doen? Ik zie het probleem niet. Op deze manier wint de Giro, die volgens velen hier mooier is dan de Tour, aan populairiteit in Nederland.
De tour is ook in Nederland van start gegaan, evenals in Dublin wat ook niet op 2 uurtje reizen van Frankrijk ligtquote:Op woensdag 11 juli 2007 03:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je moet het ook nog ergens logistiek zien hé. Als de Tour naar Noord-Frankrijk of naar Vlaanderen rijdt , maakt eigenlijk geen verschil uit voor de renners en volgers. Zelfs Groot-Brittannië en Londen is met de Eurotunnel in nauwelijks een halfuurtje bereikbaar vanuit Frankrijk. Maar wat een verschil is dat om iets als de Giro opeens 1500 km vanuit hun normale gebied te halen ...
Men gaat de Tour ook niet in Rome of Polen laten starten hé
De tour is ook wel eens in Berlijn gestart. Dan zit je al bijna in Polen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 03:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je moet het ook nog ergens logistiek zien hé. Als de Tour naar Noord-Frankrijk of naar Vlaanderen rijdt , maakt eigenlijk geen verschil uit voor de renners en volgers. Zelfs Groot-Brittannië en Londen is met de Eurotunnel in nauwelijks een halfuurtje bereikbaar vanuit Frankrijk. Maar wat een verschil is dat om iets als de Giro opeens 1500 km vanuit hun normale gebied te halen ...
Men gaat de Tour ook niet in Rome of Polen laten starten hé
Dat vind ik ook. Buurlanden zijn nog okay en dan alleen als het parcours iets bijdraagt (de Ardennen of Nederlands Limburg, dat soort dingen). Verder zijn de bijdragen van Nederland en Belgie aan de Tour hoofdzakelijk onnodige valpartijen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:03 schreef IJsVogel het volgende:
...maar ben zelf van mening dat een ronde van Frankrijk, Spanje of Italie in het land zelf gereden moet worden met hoogstens een halve ettape in een buurland.
Van Nederland met zijn duizenden verkeersremmers zal dat wel kloppen maar tussen de wegen in België en Frankrijk is er eigenlijk in wezen géén enkel verschil.quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Buurlanden zijn nog okay en dan alleen als het parcours iet bijdraagt (de Ardennen of Nederlands Limburg, dat soort dingen). Verder zijn de bijdragen van Nederland en Belgie aan de Tour hoofdzakelijk onnodige valpartijen.
Bron: NOSquote:Chocolade Jacques uit wielersport
Chocolade Jacques heeft besloten uit de wielersport te stappen. Het bedrijf is sinds 2003 sponsor van een Belgische profploeg, maar zal de overeenkomst niet verlengen.
Volgens een woordvoerder verandert in 2008 de marketingstrategie en daarin zou sponsoring van een wielerploeg niet meer passen. Bij Chocolade Jacques staan geen Nederlanders onder contract.
Bettini heeft het van die lichting, die wat het wk U23 in Lugano volgens mij domineerde, nog het best gedaanquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die had eigenlijk een serieus tegenvallende carričre.
Al was 't nog wel beter dan Sgambelluri of Sironi.
quote:Wielrenner Reus zwaargewond bij ongeval
GRENOBLE - Wielrenner Kai Reus van de Rabobankploeg is donderdag zwaargewond geraakt bij een trainingsongeval in Frankrijk. Reus, die niet meedoet aan de Ronde van Frankrijk, wordt in een ziekenhuis in Grenoble kunstmatig in coma gehouden.
Hij is donderdagavond geopereerd aan een bloeding, linksachter in het hoofd. Reus heeft een gebroken linkersleutelbeen en drie gebroken ribben aan de rechterkant. De toedracht van het ongeval is volstrekt onduidelijk.
De 22-jarige renner uit het ProTeam van Rabo vertrok 's morgens in Tignes voor een training en werd later bewusteloos langs de weg gevonden.
quote:Reus was in Frankrijk om maandag samen met collega Leon van Bon gasten van de Rabobank te begeleiden in een beklimming van een berg. "Wat er met hem gebeurd is, weten we niet", zei een woordvoerder van de ploeg.
"Hij ligt aan de beademing, de artsen hopen hem in de loop van de ochtend te laten ontwaken. Vannacht hebben ze nog een ct-scan gemaakt, gelukkig bleken daar geen verdere complicaties uit."
Dion van Bommel, een van de teamartsen van Rabo, is donderdagavond nog naar het ziekenhuis in Grenoble vertrokken. De begeleiders van de ploeg traceerden Reus pas donderdagavond om 20 uur, nadat een medewerker van het ziekenhuis diens gsm had beantwoord.
"Dit hakt er erg in bij de renners die de Tour rijden", aldus de zegsman van de ploeg. "Kai is een persoonlijke vriend van Thomas Dekker. Dit is erg hard aangekomen bij de andere renners." Reus, sinds juli vorig jaar lid van het ProTeam, was in 2003 wereldkampioen op de weg bij de junioren. Vorig jaar won hij bij de beloften zowel het NK tijdrijden als het NK op de weg.
Ik dan ook een Saul Raisin gevoel, maar dat waren dezelfde symptomen als bij Contadorquote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:45 schreef -skippybal- het volgende:
Triest bericht.
Krijg er ook een beetje een Contador gevoel van...
quote:
Nou, vocht bij de hersenen klinkt anders niet echt normaal ofzo.quote:Artsen houden Reus langer in coma
GRENOBLE - Wielrenner Kai Reus wordt voorlopig nog kunstmatig in coma gehouden. De Raborenner heeft vocht bij de hersenen. Dat is volgens artsen een normaal verschijnsel. Ze willen Reus echter nog niet laten ontwaken.
Het wielertalent kwam donderdag tijdens een training ten val op de col de Val'd'Isčre. Hij wilde een auto inhalen terwijl zijn ketting eraf liep. Reus wordt sindsdien in een ziekenhuis in Grenobel kunstmatig in coma gehouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |