quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:46 schreef Monidique het volgende:
Ja.
Kan niet meedoen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:05 schreef Autodidact het volgende:
http://tour.fok.nl/
Interesse voor een polpoel? Zaterdag begint het al.
23 dagen naar Thailand.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:09 schreef Autodidact het volgende:
Voor hoe lang?
Bankok Hilton ?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:18 schreef Autodidact het volgende:
Oh jee. Mis je de hele tour man. Ga je alleen naar de smogstad of ook naar de bushbush
Eerste paar dagen beroofd worden in de hectiek van Bangkok om vervolgens in de bush enge ziektes op te lopen. Dit gecombineerd met een continue stroom diarree en oververhitting.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:18 schreef Autodidact het volgende:
Oh jee. Mis je de hele tour man. Ga je alleen naar de smogstad of ook naar de bushbush
quote:Redneck heaven in Uruzgan
Scheuren door de woestijn, lekker schieten en je krijgt er ook nog voor betaald - This is redneck heaven! Dat zegt een Amerikaan die in de Afghaanse provincie Uruzgan voor het particuliere bedrijf DynCorp papavervelden vernietigt, in een mooie reportage in The New Yorker (met ook een prachtige fotoreportage). Het zijn vrijbuiters, deze ingehuurde drugsbestrijders, en ze hebben weinig geduld met de Nederlandse aanpak, die de strijd met de Talibaan met wederopbouw probeert te combineren. Doug Wankel, een veteraan van de Amerikaanse drugsbestrijding ,,was frustrated by the wariness of the Dutch. “Most or all Europeans are opposed to eradication-they’re into winning hearts and minds,” he said. “But it’s our view that it isn’t going to work.'’ Hij vindt die verdomde Hollanders veel te voorzichtig. ,,They’re as nervous as whores in a church.” En hij is niet de enige volgens het artikel. ,,Other Americans were frankly contemptuous of the Dutch policy, which they regarded as softheaded.'’ En Soona Niloofar, a member of parliament from Uruzgan, zegt: ,,The Dutch policy is a very weak one, and it makes the enemy stronger.” Een van de ruige anti-drugscowboys in Uruzgan zegt bitter: ,,The Taliban are just right over the ridge there. The Dutch are tolerating it. Makes you think that our so-called international allies are not our friends.” Nog een laatste citaat van onze bondgenoten in Afghanistan, of althans van een van de mannen die ze hebben ingehuurd: ,,Back at camp, everyone was in a bad mood. Hook, the former prison guard, remarked, “We ought to take all those guys and hang them in public, beginning with the governor.” He laughed, and added, “Good thing I’m not an idealist-I’m just here for the money.”
het begint al goedquote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:05 schreef Autodidact het volgende:
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Eerste paar dagen beroofd worden in de hectiek van Bangkok om vervolgens in de bush enge ziektes op te lopen. Dit gecombineerd met een continue stroom diarree en oververhitting.
Vergeet de zonnebrand niet! Factor 60!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]. Heerijk. Maar als echte toerist heb je je natuurlijk eerst vol laten spuiten met allerlei middeltjes, neem je een geïmpregneerde klamboe mee en zit je halve koffer vol medicijnen....
.
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#5336338quote:Wolfowitz wordt collega van Hirsi Ali
Washington - Robert Zoellick is aan de slag gegaan als president van de Wereldbank. De topeconoom werd vorige maand door de Amerikaanse president Bush uitgekozen om de opgestapte Paul Wolfowitz op te volgen. De ambtstermijn van Zoellick duurt vijf jaar. Zijn eerste belangrijke bijeenkomst is in oktober. Dan leidt Zoellick de jaarvergadering van de Wereldbank, met de ministers van Financiën van de 185 lidstaten.
Op de dag dat Zoellick het roer overnam, werd bekend dat Wolfowitz een nieuwe betrekking heeft. Hij neemt zitting in de conservatieve denktank American Enterprise Institute. Aan die instelling is ook Ayaan Hirsi Ali verbonden. Wolfowitz moest weg bij de Wereldbank nadat hij zijn vriendin aan een nieuwe functie en salarisverhoging had geholpen.
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#5336338quote:Lula investeert in sloppenwijken Rio
Rio de Janeiro - President Lula van Brazilië maakt 1,9 miljard dollar vrij voor de sloppenwijken in Rio de Janeiro. Het geld is bedoeld voor zaken als straatverlichting, ziekenhuizen en scholen. Ongeveer twee miljoen gezinnen moeten gaan profiteren van het ontwikkelingsprogramma.
Lula's voornaamste doel is een einde te maken aan de georganiseerde misdaad in Rio. De investeringen komen een week nadat de politie een operatie uitvoerde tegen drugshandelaren in de sloppenwijken. Bij die actie kwamen dertien mensen om het leven.
Daar ben ik vast bijquote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:05 schreef Autodidact het volgende:
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#5336338quote:Frankrijk wil versoepeling begrotingsregels
Parijs - Frankrijk wil meer tijd van de Europese Unie om de begroting op orde te brengen. Volgens minister Jouyet van Europese Zaken is dat nodig om hervormingen te kunnen doorvoeren. Jouyet zei dat in een vraaggesprek met de Financial Times. President Sarkozy wil onder meer belastingen verlagen en hervormingen doorvoeren in het hoger onderwijs. Die maatregelen kosten geld en daardoor kan het financieringstekort niet verder omlaag.
De EU-landen die de euro hebben ingevoerd, moeten in 2010 hun begroting in evenwicht hebben. Sarkozy wil dat die deadline twee jaar wordt uitgesteld. De Franse president heeft zichzelf uitgenodigd op een vergadering van de Europese ministers van Financiën, komende maandag, om zijn plannen toe te lichten.
Snel! Koop een stukje onroerend goed daar. Dikke winst!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:43 schreef zakjapannertje het volgende:
prachtwijken, ook in Brazilie moeten ze er aan geloven:
[..]
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#5336338
Ik heb het wel gezien. Je schrikt je hier wezenloos als je merkt wat er "onderhuids" tussen allerlei personen afspeelt.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:45 schreef du_ke het volgende:
heb wel weer de rel en PM gemist verdorie grmbl.
Naam: POLsitiefquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:21 schreef du_ke het volgende:
Mon of sidekick doen vast ook mee. Maak maar aan die poule
Hobbyloos en kinderachtig zijn twee woorden die naar boven borrelen als ik dat FB topic doorlees.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb het wel gezien. Je schrikt je hier wezenloos als je merkt wat er "onderhuids" tussen allerlei personen afspeelt.![]()
M? Ik denk van niet, eigenlijkquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:21 schreef du_ke het volgende:
Mon of sidekick doen vast ook mee. Maak maar aan die poule
Ach echt schrikken doe ik er niet meer van gok ik. Daarvoor hang ik al wat te lang rond in POL.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb het wel gezien. Je schrikt je hier wezenloos als je merkt wat er "onderhuids" tussen allerlei personen afspeelt.![]()
Het is wel triest dat na zoveel jaar die users de vete nog steeds niet achter zich kunnen latenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach echt schrikken doe ik er niet meer van gok ik. Daarvoor hang ik al wat te lang rond in POL.
Ja inderdaad maar ze krijgen misschien ook wel te veel ruimte om het keer op keer op te kunnen rakelen. Maar goed politieagent spelen is ook niks wat dat betreft.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het is wel triest dat na zoveel jaar die users de vete nog steeds niet achter zich kunnen laten
Is het ook. Erg jammer. Voor dezelfde moeite maken we met z'n allen iets leuks van.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hobbyloos en kinderachtig zijn twee woorden die naar boven borrelen als ik dat FB topic doorlees.
Je kunt het opruimen als je het weer eens ziet en dat gebeurde dan ook de laatste tijd en daar zijn ook weer bannetjes voor uitgedeeld, maar dan is het weer censuur en krijgt de verkeerde mod de schuldquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja inderdaad maar ze krijgen misschien ook wel te veel ruimte om het keer op keer op te kunnen rakelen. Maar goed politieagent spelen is ook niks wat dat betreft.
Zijn vakbondsmensen ooit tegen het bedrijfsleven geweest?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Doekle Terpstra is commissaris geworden bij Unilever. Rechte rug hebben die oud-vakbondsmannen.
Doorgaans lijken ze geen voorstanders van het grootkapitaal.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zijn vakbondsmensen ooit tegen het bedrijfsleven geweest?
Zijn ze tegen een grootbedrijf als Unilever? Die (wereld)wijd veel werkgelegenheid biedt? Kan me echt niet indenken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Doorgaans lijken ze geen voorstanders van het grootkapitaal.
bizarre looneisen lijken soms toch primiar als doel te hebben de NL economie op termijn de nek om te draaienquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zijn ze tegen een grootbedrijf als Unilever? Die (wereld)wijd veel werkgelegenheid biedt? Kan me echt niet indenken.
Een deel van de commissarisen bij dat soort bedrijven wordt toch door de OR ofzo benoemt en dat zijn dan vaak mensen een vakbondsachtergrond dat is ook 1 van de redenen dat kok bij een aantal bedrijven zit.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Doekle Terpstra is commissaris geworden bij Unilever. Rechte rug hebben die oud-vakbondsmannen.
Tja dat is ook jammer. Je zou denken dat de vete ooit eens echt overgaat maar dat lijkt me vergeefse hoop :´)quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je kunt het opruimen als je het weer eens ziet en dat gebeurde dan ook de laatste tijd en daar zijn ook weer bannetjes voor uitgedeeld, maar dan is het weer censuur en krijgt de verkeerde mod de schuld![]()
Over het algemeen zijn de Nederlandse bonden behoorlijk cooperatief. Dit met dank aan het poldermodel.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:50 schreef Napalm het volgende:
[..]
bizarre looneisen lijken soms toch primiar als doel te hebben de NL economie op termijn de nek om te draaien
Dat geldt vooral niet voor de heren topbestuurders, die zelf maar al te goed daarin hun voorbeeld geven? Sterker nog, dat als geen ander kunnen met hun bizarre beloningstijgingen van tientallen procenten per jaar ??quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:50 schreef Napalm het volgende:
[..]
bizarre looneisen lijken soms toch primiar als doel te hebben de NL economie op termijn de nek om te draaien
Ik vind het een wagelijk zooitje; ze houden zich niet aan hun kerntaak, richten zich , over de rug van de jongere, op de meer verdiendende ouderen en kijken totaal niet vooruit. De incestueuze relatie met de pvda vind ik al helemaal schandalig.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:56 schreef du_ke het volgende:
Over het algemeen zijn de Nederlandse bonden behoorlijk cooperatief. Dit met dank aan het poldermodel.
Wat denk je dat meer kost; 100% meer loon voor de Raad van Bestuur van Philips of 0,2% meer loon voor het voltallige personeel?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat geldt vooral niet voor de heren topbestuurders, die zelf maar al te goed daarin hun voorbeeld geven? Sterker nog, dat als geen ander kunnen met hun bizarre beloningstijgingen van tientallen procenten per jaar ??![]()
Klopt. Ik weet alleen niet of dat in dit geval zo is. Hij vervangt de voorzitter ...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een deel van de commissarisen bij dat soort bedrijven wordt toch door de OR ofzo benoemt en dat zijn dan vaak mensen een vakbondsachtergrond dat is ook 1 van de redenen dat kok bij een aantal bedrijven zit.
Hij komt zeker vriendelijk over, net als Wim Kok. Dit in grote tegenstelling tot die kenau van de FNV tegenwoordig. Rene Paas komt dan weer meer op me over als een droplulletje, net zoals Rutte zo bij me overkomt.quote:Overigens is Doekle best een vriendelijke man ooit eens een handje gegeven toen hij nog wethouder was in Stad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |