Jemery Clarkson waarschuwde al, ondanks z'n gebreken, matige prestaties en vele onderhoud is Alfa kennelijk zwaar verslavend!quote:Hoe ver kan je gaan met de liefde voor je favoriete merk, Alfa Romeo dus....
Een "reactie" van een vriendin van een Alfa 156 rijder....
"Ik kan het me nog heel goed herinneren.
Op onze eerste date zo'n 6 jaar geleden, kwam hij me ophalen in zijn Alfa156. Dit was een leaseauto van de zaak. We reden naar een plas in Rotterdam. Lekker gewandeld en gepicknickt. Eenmaal terug bij de auto moest ik mijn schoenen uit trekken. Want ik had zand aan mijn schoenen. Ik mocht zijn dashboard niet aanraken want mijn vingers waren nog vet van de feta kaas, nog van de picknick?
Ik dacht die is GEK! Afijn, eerste date dus laat ik maar netjes zijn en de auto niet vies maken. Zijn Alfa had een naam. Legisa. Zo had hij de Alfa genoemd, Legisa. Wist niet wat me overkwam. Wat een NERD dacht ik toen. Maar zijn charmes en zijn charisma, zorgde ervoor dat ik zijn Alfa tik, hem kon vergeven. Zo hield hij altijd de deur van zijn Alfa voor me open. Wat een gentlemen dacht ik. Maar dit was omdat hij bang was dat mijn ringen om mijn vingers de auto zouden krassen, als ik de deurgreep vast hield. Kwam ik pas na een jaar achter. Zondags, was hij 3 uur even weg. Zat ik dan thuis alleen. Meneer ging 3 uur zijn auto poetsen. Als de auto eenmaal in de wax was gezet, ging er een grote autohoes, met Alfa logo over de auto.
Achter het stuur van zijn Alfa plaatsnemen, daar stond echt de doodstraf op. Dus heb nooit in zijn Alfa mogen rijden. Na een jaar moest hij van baan veranderen en dus zijn Alfa inleveren. Hij nam echt afscheid van zijn auto alsof dit een mens was. Laatste rit, laatste wax beurt, laatste fotosessie. En dit voor een lease auto???
Hij janken en ik blij. Eindelijk was de storende factor in onze relatie weg.
Hij kreeg een Audi A4 van zijn nieuwe werkgever. Hier heeft hij 3 jaar in gereden en nog nooit in de wax gezet. Ik mocht er zelfs, zelf in rijden en hoefde niet eens mijn schoenen uit te doen. Hierna kreeg hij een Seat Leon. Op de Leon was hij wel zuinig maar niet ziekelijk zuinig net als met de Alfa. Hij had binnen 2 maanden, meteen al dikkere bumpers en spoilers op gezet. Op een zaterdag ochtend kwam ik terug van de kapper in zijn Leon. Ging ietjse pietsje te hard over een drempel. Zijn zijlatjes spoiler dingetjes kapot. Ik kan mijn spullen wel inpakken dacht ik. Met lood in de schoenen kwam ik thuis om hem dit te vertellen. Ik had al perfecte smoes bedacht. Het waaide erg hard op de Brienenoordbrug en de latjes waaiden zo onder de auto vandaan schat. Hij lachen, lachen. Zijn reactie was. “Schat, dat ding zat vast met popnagels en een of andere kit, dak waait er eerder af dan de latjes. Maar maak je niet druk, is maar een SEAT.”
Eindelijk was hij volwassen geworden en zag dat een auto gebruiksvoorwerp is. Na de lease periode van de Leon kreeg hij de keuze uit of een andere auto leasen of meer geld per maand boven op het salaris. Aangezien Alfa niet op de leaselijst stond, koos hij voor het geld. Eindelijk was mijn mannetje zijn koppie gaan gebruiken. Zou hij na 2 kinderen en 32 jaartjes letterlijk en figuurlijk zijn wilde haartjes kwijt zijn? Daar leek het wel op. Ik was zo trots op hem.
Dit was van korte duur. Het was op een zonnige dag in augustus 2006. Ik kom thuis en zeg, schat ik heb nieuwe laarzen gekocht. Je gaat ze ook mooi vinden. Wat zegt meneer? " Mooi, ik heb een auto gekocht en jij gaat dit niet leuk vinden, het is een Alfa 156!"
F*ck! Ik kom met een paar laarzen thuis, van 139 euro en meneer komt thuis met een auto van 6000 euro. Had ik toch voor die PRADA muiltjes van 550 euro moeten gaan.
Het ergste vond ik dat hij een Alfa had gekocht. Waar ik bang voor was, is uitgekomen. De kinderen mogen niet meer eten in de auto en ik mag geen naald hakken in de auto meer aan hebben. Maar meneer gaat naar een nieuwjaarsmeeting en koopt voor 175 euro aan 2dehands Alfa onderdelen.
Dus jullie begrijpen me wel als ik die hele meeting van jullie helemaal vervloek!
Mijn volwassen, verstandige vriend is weer een NERD geworden die op een zonnige zondag, 70 km gaat rijden naar een boeren gat om naar auto’s van anderen te kijken. Allemaal volwassen mannen die een natte broek krijgen van een stuk blik. Sorry, maar ik heb hier geen begrip voor.
Het is niet om jullie te beledigen, maar wat is er nou zo goed en bijzonder aan een Alfa. Sinds zijn aankoop kost dat ding ons geld. De helft van zijn aankopen voor de Alfa, vertelt hij me niet eens. Ik word vanochtend wakker en er staat een bumper in de tuin. Ga naar beneden, zie ik stukje dashboard op het aanrecht liggen, met een briefje. NIET AANKOMEN!
Ik wil mijn mannetje terug. Kunnen jullie hem niet uit de club gooien. Het begint met een meeting en voordat ik het weet, is hij weer iedere week op een meeting te vinden.
Ik vraag om al maanden om een keer vrij te nemen om nieuwe meubels te gaan kijken. Kan niet, druk op kantoor. Maar 1 gek organiseert een meeting op zandvoort, en meneer kan in no time een dagje vrij nemen. Hij was 2 weken lid van de club en ging met 3 andere leden sleutelen op de sloop terwijl ik net een klaplong achter de rug had.
Als het maar een beetje waait buiten, gaat meneer uit bed om de auto te verplaatsen. Mensen, dit is toch niet gezond meer. Kom ik nou van een andere planeet of sporen jullie Alfa rijders gewoon echt niet. Is hij een uitzondering, of hebben jullie allemaal dezelfde ziekelijke passie voor jullie Alfa. Hijis dag en nacht op internet om te kijken of er koopjes zijn voor de Alfa. Vroeger downloadde hij alleen maar SPAM!. Nu zit hij op dit forum. Van mij mag de weer SPAM! downloaden. Kost me geen geld. Ik weet het niet meer hoor, maar kom de volgende meeting wel mee om ervoor te zorgen dat mijn tuin niet vol komt te staan met bumpers en andere onderdelen. Mijn dringende oproep aan alle leden. Verkoop niks aan Jayzen (Michael). Zit dit op mijn werk te typen. Zo gefrustreerd ben ik nu door deze hele club en Alfa gebeuren. Heb Michael dit gemailed met het verzoek om dit op jullie site te plaatsen.
Mensen, ik rij in een Suzuki Alto. Ik heb mijn auto nu 3 jaar en in 3 jaar tijd totaal 440 euro aan onderhoud. Hoef geen foto’s te maken als ik de Alto tussen twee andere auto’s parkeer. Michael maakt met zn mobieltje foto’s van auto’s voor en achter hem. Mocht een van de twee auto’s schade maken, weet hij ze te vinden. Ik bedoel, leven is toch veel te kort om in angst te leven dat iemand een krasje zal maken in je lak. Come on people!
Dit moest ik echt even kwijt. Begrijp me niet verkeerd. Het is een goede vader en een hele lieve vriend, maar zijn passie voor zijn auto is niet gezond. Wilde niemand beledigen, en vraag jullie mijn bericht met een knipoogje te gaan lezen.
Was getekend,
Kristel.
Dit hoor je wel vaker. Veel vrouwen (ik zeg niet alle) hebben maar weinig met auto's. Als het blik je van je huis naar de beautysalon kan brengen en terug voldoet de auto aan alle eisen.quote:Allemaal volwassen mannen die een natte broek krijgen van een stuk blik. Sorry, maar ik heb hier geen begrip voor.
Tja een BMW is stijlloos, dus moet je dan de overstap maken naar Maserati of Ferrari. Je wilt toch Italiaans blijven rijdenquote:Op zondag 1 juli 2007 11:27 schreef Wimo. het volgende:
Als je van de alfa's af wil moet je gewoon de stap zetten naar een merk met meer power. Dat is iets wat de 156 mist ... Dit stukje vliegt trouwens overal rond
Maar het draait bij Alfa niet alleen om power. Mik een motor met 300 pk in een Multipla maar het blijft een lelijke auto.quote:Op zondag 1 juli 2007 11:27 schreef Wimo. het volgende:
Als je van de alfa's af wil moet je gewoon de stap zetten naar een merk met meer power. Dat is iets wat de 156 mist ... Dit stukje vliegt trouwens overal rond
Een 2.5 V6 156 heeft 190 pk, meer dan genoeg power me think?quote:Op zondag 1 juli 2007 11:27 schreef Wimo. het volgende:
Maar spectaculair is het niet. te weinig koppel (iets van 220 Nm) Als je je oren dicht doet had het net zo goed een stevig 2.0 viercilinder kunnen zijn.quote:Op zondag 1 juli 2007 12:30 schreef yup het volgende:
[..]
Een 2.5 V6 156 heeft 190 pk, meer dan genoeg power me think?
Mercedes had in 1986 al een 190 met 2.5 liter 16v 4 cyl (2 cylinders minder dus) met 194 pk's.quote:Op zondag 1 juli 2007 12:30 schreef yup het volgende:
[..]
hahahahahahahaquote:Op zondag 1 juli 2007 12:30 schreef yup het volgende:
[..]
maar die ziet er alleen niet uitquote:Op zondag 1 juli 2007 13:29 schreef -Hahaha- het volgende:
[..]
Mercedes had in 1986 al een 190 met 2.5 liter 16v 4 cyl (2 cylinders minder dus) met 194 pk's.
En dat is dus 21 jaar geleden!
Die blijft tenminste heel als je dr naar kijktquote:
Maar niet aanraken, dan valt ie alsnog uit elkaarquote:Op zondag 1 juli 2007 14:13 schreef fathank het volgende:
[..]
Die blijft tenminste heel als je dr naar kijkt![]()
Geldt dat niet voor alle 'fan' goodies waar men helemaal hotel de botel van is?quote:Op zondag 1 juli 2007 02:00 schreef -Hahaha- het volgende:
Het volgende stond op een Alfa Romeo forum:
[..]
Jemery Clarkson waarschuwde al, ondanks z'n gebreken, matige prestaties en vele onderhoud is Alfa kennelijk zwaar verslavend!
alleen heeft dat 1.8je wel ff zo'n slordige 50 Nm minder over vrijwel het hele toeren bereik.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:48 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
hahahahahahaha
de toyota 2zz serie is een 1.8i 4 cil met 192 pk
Dat is voor hem een makkelijke keusquote:Op zondag 1 juli 2007 13:54 schreef fathank het volgende:
Als ik haar was zou ik hem voor de keuze stellen:
Of de auto eruit, of jij eruit. Wat een mafketel zeg.
Heb daar ook in gezeten, maar niet mee gereden. Niet echt bijzonder nee. Kan me overigens wel voorstellen dat die lekker rijd. Heb namelijk in een 147 gereden, rijdt best wel soepel. Maar ook niet zo heel bijzonder.quote:Op zondag 1 juli 2007 16:28 schreef Dr_Crouton het volgende:
Heb wel eens in een 156 gezeten, maar zo bijzonder vond ik het niet. En het uiterlijk is natuurlijk allang overklast door de 159. Dat is pas sex op wielen.
Verkoos je de Passat voor dat kleine beetje koppel meer? Kan weinig saaier dan de eenheidsworst Volkswagenquote:Op zondag 1 juli 2007 12:51 schreef M5 het volgende:
[..]
Maar spectaculair is het niet. te weinig koppel (iets van 220 Nm) Als je je oren dicht doet had het net zo goed een stevig 2.0 viercilinder kunnen zijn.
'k heb 'n half uurtje proefgereden in zo'n 156 2.5 V6, maar echt overtuigend was het niet, en daarnaast nog een krappe bedoening aanboord ook.
Als je 'n snelle alfa wilt moet je 'n 3.2 GTA halen.
Ik heb toen de overstap van een 1.8 naar 2.5v6 overwogen maar na proefrijden niet gedaan. Zo'n ding mist gewoon de punch .. en volgens mij is ie ook topzwaar voorinquote:Op zondag 1 juli 2007 12:30 schreef yup het volgende:
[..]
De Passat 2.8 V6 4Motion die ik heb heeft merkbaar meer trekracht, is ruimer, (flink) zuiniger, heeft standaard AWD (wat ook nog eens een Audi quattro-systeem is), fabrieks-xenon, nieuwer, lagere km stand, stiller, comfortabeler, betrouwbaarder, meer waardevast, betere stoelen, cruise-control, boordcomputer, een alarm, en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Plus dat hij niet veel duurder was (normaal gesproken wel, maar ik kon m'n Passat voor een mooie prijs krijgen).quote:Op zondag 1 juli 2007 17:39 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Verkoos je de Passat voor dat kleine beetje koppel meer? Kan weinig saaier dan de eenheidsworst Volkswagen![]()
![]()
Moet je eens opletten hoe snel je dan de deur uitgezet wordtquote:Op zondag 1 juli 2007 19:39 schreef thaduck het volgende:
Simpel.
Zolang hij zo doet, geen sex meer. Kijken wat hem dierbaarder is
Dat noem ik nu eens een degelijk onderbouwde mening!quote:Op zondag 1 juli 2007 14:34 schreef Yankee_One het volgende:
Alfa 156 is lelijk
Ervaring mee ?quote:Op zondag 1 juli 2007 21:21 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Moet je eens opletten hoe snel je dan de deur uitgezet wordt![]()
Klopt. Ook genoeg gekken op het Saabforum die op een of andere manier vergelijkbaar zijn met deze dwaas.quote:Op zondag 1 juli 2007 18:03 schreef Sjaeck het volgende:
Net of zulke verhalen niet bij ieder (enigszins karakteristiek) automerk voorkomen..
stoerquote:Op maandag 2 juli 2007 06:02 schreef MaxTheDog het volgende:
lekker hoog op toeren rijden en elke k gti ver achter je laten.
Misschien dat jij dat stoer vindt, het gaat om het Alfa gevoel. Je hoeft niet altijd te blazen maar als je gaat blazen.... Laatmaar, je hebt vast nooit Alfa gereden.quote:
Zal best mooi rijden maar wat de fuck interesseert mij t nou of je sneller bent dan GTI-tjes...quote:Op maandag 2 juli 2007 06:39 schreef MaxTheDog het volgende:
[..]
Misschien dat jij dat stoer vindt, het gaat om het Alfa gevoel. Je hoeft niet altijd te blazen maar als je gaat blazen.... Laatmaar, je hebt vast nooit Alfa gereden.![]()
Ik heb malaria (gehad). Kan tenminste zeggen dat ik écht in Afrika ben geweestquote:Op zondag 1 juli 2007 16:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Malaria is ook een virus waar je nooit meer vanaf komt. Maar of dat nou een positieve kwalificatie is...?
twee Supra's hebben en er niet in durven rijdenquote:Op maandag 2 juli 2007 05:44 schreef StefanP het volgende:
Tof verhaal
Als het nou een echte auto was, dan was zoveel aandacht misschien gerechtvaardigd.... maar een dertien in een dozijn alfa van 6000 eurootjes?
[afbeelding]
quote:Op maandag 2 juli 2007 09:58 schreef Pekeltje het volgende:
Wat zo'n stukje tekst (met n knipoog) niet teweeg kan brengen. Lachen. Blijkbaar herkennen veel mensen zich hierin, ik in ieder geval wel. Hilarische in mijn geval is dat mijn vriendin mij juist in een Alfa heeft gepraat en zichzelf daar nu regelmatig om vervloekt.
Ik moet er wel bij zeggen dat het lid zijn van een Club mafkezen een groot aandeel heeft in die verslaving.
Ik heb een auto waarvan er nog 14 in NL zijn voor dagelijks gebruikquote:Op maandag 2 juli 2007 19:04 schreef tevebe het volgende:
Als jij zo'n auto zou hebben waar er 24 van gemaakt zjin zou je er ook niet vaak in rijden en al helemaal niet mee gaan racen.
Ontopic: Alfa is mooi. Ik zou best een gtv willen.
quote:Op maandag 2 juli 2007 19:12 schreef Alexxxxx het volgende:
Klopt, ik trek meer bekijks, en heb geen drol betaald.
Liever besmet met het Alfa-virus dan een willekeurige soa van een 14 jarig breezahsletje.quote:Op maandag 2 juli 2007 20:22 schreef Dromer het volgende:
Ik heb al een tijdje een 156, maar heb helaas geen last van dat virus.
Vast imuun of zo.
sjesus, het is een fucking stuk metaal, niet meer en niet minder.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:57 schreef boegschroef het volgende:
Ik herken mezelf ook wel redelijk in het verhaal. De keuze stellen zou bij mij geen goed plan zijn
![]()
gaat het dan. Met een verwijzing naar de deur.
Het zijn wel mooie auto's om te zien, maar verder heb ik niks met alfa en zou ik er ook nooit 1 kopen. Maar een auto kan belangrijk zijn voor een mens![]()
Het is maar hoe je het ziet..... Met die instelling: Een mens is ook maar een stuk vlees. Productie tijd is slechts 9 maanden en het maken doen de meeste ook met plezier.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:10 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
sjesus, het is een fucking stuk metaal, niet meer en niet minder.
ik word altijd een beetje gniffelig van die lui die volslagen doorslaan in een hobby of passie en dat middels allerlei superlativen goedpraten (autoliefhebbers, voetbalsupporters)
stel je niet aan. als je je overgeeft aan dit soort praktijken ben je een mentale dwerg.
Liefhebberij moet je ook hebben, anders is het leven maar saai. Dat je zo bent als uit de OP is overdreven, maar wat jij zegt is ook totaal onzin. Dan kun je moord nog goedpraten om de redenen die Boegschroef al aanhaalt: "Je hebt er toch in 9 maanden weer een gemaakt, en het is maar vlees."quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:10 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
sjesus, het is een fucking stuk metaal, niet meer en niet minder.
ik word altijd een beetje gniffelig van die lui die volslagen doorslaan in een hobby of passie en dat middels allerlei superlativen goedpraten (autoliefhebbers, voetbalsupporters)
stel je niet aan. als je je overgeeft aan dit soort praktijken ben je een mentale dwerg.
Tja..dat jij daar tussen kan kiezen.quote:Op maandag 2 juli 2007 20:26 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Liever besmet met het Alfa-virus dan een willekeurige soa van een 14 jarig breezahsletje.
Je rijdt nu toch volvo 340?quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:08 schreef PeuRac het volgende:
Alfa viruslekker boeiend, mn vriendin klaagt niet hoor
![]()
quote:Op maandag 2 juli 2007 19:01 schreef lipje het volgende:
[..]
twee Supra's hebben en er niet in durven rijden
[afbeelding]
Ik dacht dat je ze beide verkocht hadquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:40 schreef StefanP het volgende:
[..]
Heb je enig idee waarom ik die single gekocht heb? Hmm?
Dagelijks wel ja, keb er een Alfa bij, maar met 1 op 7 tegenover 1 op 16 is t makkelijk kiezen, zeker als je bekijkt dat de koppeling van de Alfa loeizwaar is, en de Volvo een automaatquote:
1 op 7?quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:36 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dagelijks wel ja, keb er een Alfa bij, maar met 1 op 7 tegenover 1 op 16 is t makkelijk kiezen, zeker als je bekijkt dat de koppeling van de Alfa loeizwaar is, en de Volvo een automaat
is dat niet omgekeerd?quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:40 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
1 op 7?
Wist niet dat die 75's zo zuipen..
1 op 16?
Wist niet dat een 340 automaat zo zuinig is..
Post eens een foto'tje van beide wagens trouwens
Nee want hij kiest voor de 340.. Dat kan je opmaken uit het feit dat hij de koppeling van de Alfa zwaar vind en de 340 een automaat is, dus beter voor dagelijks gebruik. Dus een verbruik van 1 op 16 (wat een 340 diesel niet eens haaltquote:
Dat zal het wel zijn inderdaadquote:Op woensdag 4 juli 2007 23:53 schreef lipje het volgende:
nee 7 liter brandstof per afgelegde kilometer, cq 16 liter brandstof per afgelegde kilometer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |