abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53039217
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 21:15 schreef Waterwereld het volgende:
Investeren, worstelen, financieel de kans grijpen, voordeel, leren, iets loslaten en van een andere kant bekijken. Je bent erg uitgebreid bezig geweest! Dankjewel. Bij het nachtmerrie-deel dacht ik gelijk wel aan een paar dagen terug, dat is nu wel afgezakt, logisch nadenken en niet op gevoel opgaan is eigenlijk iets wat ik vaak al doe. De hele legging ziet er duidelijk uit voor me, alleen haal ik er zelf weinig/niets over relaties uit Of kijk ik daar door/overheen?
Deze legging draait vooral om de relatie met jezelf! Er liggen veel zwaarden en pentakels. Zwaarden draaien vooral om gedachten, meningen en tegenslagen (het mentale). Pentakels draaien om het materiële en het financiële. Daarnaast heb je ook nog Staven en Kelken. Kelken gaan vooral over relaties en emoties. Zoals je ziet vormen de Kelken geen prominent thema in deze duiding. Dat betekent niet dat er niets over gezegd kan worden, eerder dat het iets is wat indirect wordt behandelt.

Als ik naar de kaarten moet kijken op basis wat ze over relaties vertellen, dan kan ik niet echt ver komen. Deze kaarten gaan echt om jou! De boodschap is misschien... Als je je relatie(s) wilt verbeteren, begin dan bij jezelf.

Prominent in deze duiding is vooral de omgekeerde Dood. Daar moet echt niet overheen gekeken worden! Kaarten van deze soort (de grote arcana) spelen altijd sterk op de voorgrond, met daar omheen dan de kleine arcana (Staven, Zwaarden, Kelken en Pentakels). Er is een strijd in jou gaande. Het feit dat je dan alleen zwaarden hebt, versterkt dit, want zwaarden draaien om het mentale, en het mentale draait om jou.

Het aparte vind ik dat er enerzijds hele kalme en serene kaarten liggen, maar dan ook nog kaarten van sterke innerlijke strijd. Ik weet zelf niet hoe ik dit moet plaatsen. Als ik dan moet zeggen wat ik zelf voel bij deze duidng, dan voel ik enkel verwarring en blokkade!

Misschien wil je wat meer details kwijt over de exacte inhoud van sommige kaarten voor jou? Wellicht dat je dit liever per PM wilt? Het hoeft niet, hoor! Ik ben echter benieuwd waar de verwarring vandaan komt.
  zondag 9 september 2007 @ 01:15:09 #77
191069 Repelstela
Bemoei je niet met anderen
pi_53042715
Geef mij ook maar een aantal kaarten
wil even weten wat er weggelegd is voor mij in de toekomst
graag iets leuks
Ook niet met mij dus.
pi_53078787
quote:
Op zondag 9 september 2007 01:15 schreef Repelstela het volgende:
Geef mij ook maar een aantal kaarten
wil even weten wat er weggelegd is voor mij in de toekomst
graag iets leuks
Ik wil wel een patroontje voor je leggen. Je wilt niets specifiieks weten? Gewoon een patroon voor wat algemene ditjes en datjes?
pi_53083408
hoi hoi,
kan iemand voor mij ook een kaartje schudden??
groetjes bee
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:04:42 #80
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53089358
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:33 schreef tweety71 het volgende:
hoi hoi,
kan iemand voor mij ook een kaartje schudden??
groetjes bee
Isgoe, nog bepaalde wensen qua legging? .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_53108706
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:04 schreef jogy het volgende:

[..]

Isgoe, nog bepaalde wensen qua legging? .
nee hoor, maar moet jij nog iets van mij weten?
groetjes bee
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:05:13 #82
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53108873
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:00 schreef tweety71 het volgende:

[..]

nee hoor, maar moet jij nog iets van mij weten?
groetjes bee
Nope, ik zie een geboortedatum en je hebt een fotoboek dus ik ben set to go. Ik zal een keltisch kruis voor je leggen, lekker algemeen en uitgebreid. Misschien morgen en anders vrijdag .
Vrijheid
pi_53109241
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:05 schreef jogy het volgende:

[..]

Nope, ik zie een geboortedatum en je hebt een fotoboek dus ik ben set to go. Ik zal een keltisch kruis voor je leggen, lekker algemeen en uitgebreid. Misschien morgen en anders vrijdag .
oke thnx alvast voor de moeite
groetjes bee
  woensdag 12 september 2007 @ 17:45:21 #84
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_53126146
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 17:18 schreef jogy het volgende:
Spellmeista, je legging . Ik heb er een vraag van gemaakt, hoe het staat met je werk.

1 - Verleden van de vraag
Koning van kelken
De koning zit op een woelige zee, het kondigt avontuur aan Zijn gevoelens zijn zo sterk geworden dat hij ze moet onderdrukken Er ligt zoveel verantwoordelijkheid op zijn schouders en de onderdrukte gevoelens maken hem onzeker. Aan de ketting om zijn hals hangt een dode vis, terwijl de levende vissen om hem heen uit het water springen Het is niet makkelijk zijn stenen troon door het water te laten laveren, hij dreigt te zinken. Hij stelt de succesvolle kunstenaar voor, de psychotherapeut, de proffesisonele schrijver. In tegenstelling tot de koningin maakt hij van zijn macht een schouwspel.
Klopt helemaal. Op mijn werk ben ik momenteel tot een punt gekomen waar het tot actie overgaan is. In mijn geval betekend dit dus een andere baan zoeken. De kaart van het verleden heeft hier zeker aan meegedragen. Opzich heb ik niks tegen verantwoordelijkheid, echter ik weet op een bepaalde manier dingen te versterken in mijn hoofd waardoor het net een horror-film lijkt als ik deze leiding op me neem.
quote:
2 - Heden van de vraag
8 van zwaarden
Een vrouw staat geblinddoekt in een halve cirkel van 8 zwaarden. Op de achtergrond is een burcht te zien. Haar voeten staan in een plas water.

Zij heeft haar geboorteland, het kasteel verlaten. Maar nu weet ziju niet wat ze met haar nieuw verworven vrijheidmoet doen. Zij heeft nog steeds het gevoel gevangen te zitten. Zij gelooftin haar eigen hulpeloosheid. In feite kan zij op ieder momentde touwen afwerpen, zij zijn slechts los om het lichaam gewikkeld, zij kan de blinddoek van haar ogen afhalen en de situatie aanschouwen zoals deze is. De zwaarden staan weliswaar om haar heenin de aarde maar de weg voorruit is helemaal vrij. Zij zou de verantwoording voor haar volgende stappen zelf kunnen overnemen

duiding:
geloof in de eigen hulpeloosheid en weerloosheid
de illusie gevangen te zijn
niet in staat zelf de verantwoording voor het eigen leven te nemen
crisis
Klopt ook zo erg! Door in de ziektewet te gaan heb ik toegegeven aan mijn gevoelens. Ik ben op mijn werk niet meer zo vrij als vroeger..dat benard me..ik weet dat de illusie gevangen te zijn op elk moment van me af te werken is, echter zoals ik al zei..het is te heftig om nog als verkoper in die supermarkt door te gaan.
quote:
3 - toekomst van de vraag
10 van pentakels

Welkom thuis! Wij zijn eindelijk aangekomen. Het is het hoogste dat wij aan innerlijke rijkdom van de ziel en uiterlijke, veilige veilige, welgestelde en vredige positie kunnen bereiken. De oude man, de archetypische 'oude wijze'heeft alle kaarten van de kleine arcana doorleefd. Hij heeft alles gezien en meegemaakt wat in een menselijk leven kan gebeuren. Hij heeft elke situatie aangegrepen om te leren. Hij zit buiten de tuin en bekijkt het gebeuren. Het jonge echtpaar ziet hem niet. Zij zijn met hun eigen situatie bezig. De oude man kan zien dat dit leven, ofschoon wij het als veilig en vast beschouwen, slechts een spel is. En daarin zijn wij alleen maar de toneelspelers. Het leven op de aarde is er voor om ons met situaties te confronteren, waaruit wij kunnen leren en uiteindelijk inzien dat wij niets hoeven te bereiken: dat wij al thuis gekomen zijn en dat wij al goddelijk zijn. Wij zijn het alleen maar vergeten. Maar zolang wij niet tot helder bewustzijn gekomen zijn, houden onze gedachten niet op een onechte wereld om ons heen te scheppen. Ieder van ons schept zijn eigen magische wereld, zijn eigen situaties en problemen en dan denken wij dat wij daarin gewvangen zitten. Wij scheppen onze hemel en onze hel zelf - totdat wij een derde mogelijkheid ontdekken. De schepper van de hemel en hel - het denken - kan in ruststand gezet worden en deze toestand is meditatie. pas dan zijn wij klaar voor het onbekende, het mysterie, voor de echte realiteit

duiding:
wij zijn thuis gekomen
rijkdom van de ziel en uiterlijke veilige positie
de 'oude wijze'
het leven als spel
Deze hele toekomstkaart ben ik momenteel al aan het ervaren, namelijk door op therapeutische basis werkzaamheden te hervatten bij mijn "nog steeds" huidige werkgever. Ik heb het gevoel dat ik mezelf weer terug aan het vinden. Misschien is het de definitieve stap die ik heb gezet door te stoppen met blowen, dat zou ook kunnen, echter ik heb het gevoel dat deze rust zich ook op het werk manifesteerd.
quote:
4 - Antwoord van de vraag
Koningin van pentakels
De inspanningen van de ridder worden door de oogst beloond, de kunstenaar heeft zijn werk verkocht, de mediterende heeft zijn bewustzijn verrijkt. De koningin is de 'first lady', zij geeft blijk van innerlijke en uiterlijke rijkdom. zij is tevreden, gelukkig en vredelievend. Haar lichaam is het begin van nieuw leven, zoals het konijntje aan haar zijde duidelijk maakt, maar haar ziel is die van een maagd. Zij is de vrouwdes huizes, kunstverzamelaarster, tuinierster, beroemde schilderes of muzikante, spirituele lerares. Zij is de maagd Maria, de heilige Theresia, de mystica, die de hemel - hier en nu - op deze mooie aarde heeft gevonden
Dit antwoord is ook gewoon hoe ik het ga zien: met een nieuwe baan maak ik een nieuwe start als mens op een vergelijkbaar, maar totaal anders gebied. Ik begin deze dagen ook weer de energie terug te vinden om deze nieuwe start goed door te zetten.
quote:
5 - Mensen om je heen
5 van pentakels
De bedelaars hebben zich zozeer met hun lot verzoend dat zij niet eens meer naar mogelijkheden tot verandering zoeken. Zij zien zichzelf als bedelaars, zij denken als bedelaars, zij gedragen zich als bedelaars. En dit geloof is het dat hun waarneming beperkt. Zij zien het warm verlichte kerkraam, het licht niet. Zelfs problemen en leed willen zij vast houden omdat het gemakkelijker is dat wij ons niet veranderen. ook zij geven ons zekerheid. Op dit moment is hun streven te overleven en er blijft niets over voor religieuze waarden. Eten is voedsel voor het lichaam zoals liefde voedsel is voor de ziel. De bedelaars hebben van beide niet volfoende. Zij zijn slechts een klein stukje van de vervulling verwijderd. Alles is voor ons aanwezig. Wij hoeven slechts op de deur te kloppen.

Duiding:
armoede, ziekte
solidariteit in zware tijden
vasthouden aan problemen en leed
in een situatie berusten
Ik zou dit als collega's kunnen zien(hoewel ik ze zo niet wil zien) die geen stappen ondernemen en geen actie ondernemen om uit de meest benarde positie te komen waarin zij zitten. Ik hoor er vaak genoeg mensen klagen. Ze doen dit vaak bij mij. Ikzelf heb het gevoel dat ik op mijn 29ste meer waard ben dan alleen maar een vakkenvuller of een verkoper in een supermarkt. Ik laat me niet meer op de kop zitten door het verleden. Wat anderen doen moeten zij weten, maar dat interesseerd me niet meer.
quote:
6 - hoop/vrees
Ridder van kelken
hij is de welwillende vriend, de behoedzame minnaar, de diplomaat. Hij is gelovig, religieus. Hij is de ridder van de heilige graal. De schildknaap is van zijn geschilderde toneel afgestapt om het leven te ondervinden. Hij is er niet zeker van of zijn kelk half leeg of half vol is. desondanks zou hij willen geven en nemen - maar voorzichtig. Zijn gebaren zijn wat stijfjes maar toch moedig. Hij is nogal eens afgewezen maar gaat desondanks door iets aan te bieden.
Ik ben in het verleden wel eens afgewezen bij een nieuwe sollicitatie, toch weet ik dat bij een nieuwe functie, waarvoor ik maandag een soll. gesprek heb een hele hoop te bieden heb en dat zal ik ook laten blijken ook!!
quote:
7 - resultaat
De keizer
Je bent in de materiële wereld neergedaald, je hebt je hele leven reeds geordend - het verloopt volgens jouw plan. Je hebt een levensverzekering afgesloten en je geld goed belegd. Je voelt dat de tijd komt dat alles voorbij zal zijn. Je bent je oorsprong vergeten en bent nu bang daarnaar terug te keren. Je sluit je gevoelens en je innerlijke kennis af. Je lijdt aan verstopping. Laat los en herinner jezelf, dat er iets hogers bestaat dan jezelf. We kunnen ons vergissen maar de weg is voor ons altijd aanwezig.

duiding
ernst, willen vasthouden, gierig, trots
orde, regel
seniliteit, onbeweeglijkheid
soberheid, van de levensenergie afgesneden zijn
kennis van de wereldwetten
Het resultaat, wat zal ik daarvan zeggen. Het resultaat is dat ik 4 jaar mezelf letterlijk kapot heb gewerkt daar op die winkelvloer en dat ik nu eindelijk tot actie overga. Ik wil werk leuk vinden en als het een verplichting is geef ik een dikke middelvinger!
quote:
Dawassum. De toekomstkaart ziet er goed uit moet ik zeggen, een hele rustige en fijne kaart om te krijgen. De kaart van het heden is er eentje van zelfbedachte hindernissen, je kan met een beetje schudden zo los komen van je situatie en die van de keizer laat weten dat de materiële wereld ook niet alles is, maak je niet al te druk, komt allemaal wel goed .
Bij deze een antwoord de bel gaat ook!
  donderdag 13 september 2007 @ 08:49:02 #85
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53138463
Bedankt voor de uitleg spellmeista . Duidelijk.
Vrijheid
pi_53141040
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:49 schreef jogy het volgende:
Bedankt voor de uitleg spellmeista . Duidelijk.
Ik waardeer het ook wel. Die legging was echt to-the-point zo te zien. Leuk om te zien.
  donderdag 13 september 2007 @ 11:20:44 #87
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53141246
Kan iemand weer eens een legging voor mij doen? Gebaseerd op succes.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_53150953
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:20 schreef BaajGuardian het volgende:
Succes met wat? Heb je een concrete vraag?
pi_53392565
Zojuist een Thoth deck aangeschaft! Ik zoek slachtoffers!

Via internet, msn, persoonlijk, maakt mij niet uit.
  zaterdag 22 september 2007 @ 22:41:33 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53392677
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:37 schreef NegaSado het volgende:
Zojuist een Thoth deck aangeschaft! Ik zoek slachtoffers!

Via internet, msn, persoonlijk, maakt mij niet uit.
Oeh, gewillig slachtoffer meldt! . Geen specifieke vraag trouwens. .
Vrijheid
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 22 september 2007 @ 22:41:43 #91
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53392686
@negasado, ik wil je slachtoffer wel zijn
ik zou heel graag willen weten of mijn leven makkelijker word, in de richting van zelfvertrouwen, angsten en vertrouwen.
ik weet niet of je hier wat aan hebt. anders geef ff een gil
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_53392735
Haha, mooi die reacties
Wat is een Thoth deck eigenlijk? (wat maakt het bijzonder?)

= edit =
Al opgezocht
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_53392925
Dat is snel!

Ik begin meteen met leggen voor je, Jogy!

Ynske schuif ik denk ik even op naar morgen, want na Jogy zal ik na fyisiek moe waarschijnlijk ook wel eventjes zielsmoe zijn.
  zaterdag 22 september 2007 @ 23:02:40 #94
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53393350
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:49 schreef NegaSado het volgende:
Dat is snel!

Ik begin meteen met leggen voor je, Jogy!
Thanks, dan ga ik vanavond ook maar even mijn legging voor tweety uitwerken .
Vrijheid
  zaterdag 22 september 2007 @ 23:05:45 #95
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53393451
Succes met fame en fortune Negasado.
pi_53394621
Daar gaan we, Jogy!

Nieuw dek, dus nieuwe kansen. Even flink doorgeschud, vier stapeltjes gemaakt een weer samengevoegd. Nog meer geschud.

Mijn excuses allereerst voor de slechte kwaliteit van de foto. Mijn camera is in reparatie en ik heb een wat oudere 3.2mp camera gebruikt. Minder detail te zien, dus!
http://sadocles.nl/legging4.JPG

Als ik allereerst naar de lezing als geheel kijk (als zijnde een kunstwerk dus), dan zie ik enorm veel beweging en zeer weinig stagnatie. Veel vurige energie. Maar ook veel verspild potentieel!

De posities zijn reeds bij jou bekend, dus ik ga meteen over op interpretatie. De kaarten zijn nogal chaotisch, dus ik kan niet zo snel even een overzicht krijgen voor mijzelf tenzij ik dit rustig uittyp, wat ik nu dus ga doen. Nogmaals, ik zie zeer veel chaos en beweging. Ik zie meerdere mislukte pogingen tot het blussen van een hellevuur. Er is veel innerlijk onbegrip. Een lange reis die nu halverwege uitkomt op de vraag... 'Waarom doe ik dit? Wat heb ik hier precies aan?'

Allereerst ligt op de 1e positie de Duivel. Deze positie kaart het probleem aan. Omdat de kaart op de foto niet zo zichtbaar is, zal ik de symboliek op de kaart aanwezig wat beter beschrijven. Er staat een lachende geit, gehuld in wat lijkt op spinnenwebben, neerkijkend op wat lijken op testikels gevuld met menselijke gedaantes. De geit zal waarschijnlijk symbool staan voor Pan, God van de ondeugd (Die in het Christendom uiteindelijk de gedaante van Duivel/Satan krijgt, een complete misvatting van waar Pan voor staat, namelijk kinderlijke ondeugdelijkheid). De spinnenwebben geven gevangenschap aan, de testikels waarschijnlijk de driften. Doorgaans staat de Duivel voor het ontkenenen van bepaalde oerdriften (die in onze tijd als negatief worden bestempeld) en het tegenkomen van de schaduwzelf. Het hoe of wat ontgaat me nog even, wordt misschien wat duidelijk met de andere kaarten.

Daar op geplaatst ligt de Acht van Schijven. Deze kaart remt direct al de impulsieve natuur van de Duivel af. De Acht van Schijven draait om wijs investeren, afwachten, geduld hebben. Er is hier een juxtapositie van enerzijds het meest impulsieve en anderszijds een kaart die rust aanmoedigt. Duidt mogelijk op conflict, op dit moment gaande. Niet weten wat te moeten doen. Meegaan met de gevoelens, of luisteren naar het geweten?

Uit het verleden komen goede invloeden, de Drie van Bekers. Ik denk dat deze kaart aangeeft dat het probleem waar jij mee worstelt eerder existentieel is dan relationeel. Je hebt een aantal vrienden waar je goed op kunt vertrouwen. Maar de innerlijke strijd dient vaak alleen gevoerd te worden omdat het lastig is mensen te vinden waar men op één golflengte zit. De Drie van Bekers geeft dus ook een beetje aan dat het oplossing niet gezocht moet worden bij anderen, maar eerder bij jou zelf. De gunstige invloed van de Drie van Bekers geeft wel aan dat de in het verleden opgebouwde relaties genuttigd moeten worden. Maak gebruik van de mensen om je heen als zij hun hulp aanbieden. Ga verbonden aan.

Dan komt er een zeer intressant iets naar boven!

Het bewuste is zeer onrustig, vol van de onduidelijkheid die mee komt met de Acht van Zwaarden. De Duivel bevindt zich hier.
Het onderbewuste is zeer kalm en vlak, en geniet van de meditatieve tijd die wordt ingeluid door de Vier van Zwaarden. Hier zit volgens mij de Acht van Schijven.

Zeer duidelijke tegenstelling van zaken!

De Acht van Zwaarden geeft aan dat je het gevoel hebt vast te zitten, gevangen te zijn. Door wie ben jij gevangen? Niet door de Duivel! De Duivel moedigt je juist aan, jezelf te ontketenen. Waar je gevangen door bent, weet alleen jij. Misschien gaat er onder een kalm exterieur wel een interieur schuil wat vol zit met conflicten. Dit zou bijvoorbeeld een legging zijn die geassocieerd zou worden met iemand die lijdt aan bipolaire stoornis (waarbij iemand het ene moment heel depressief is, en het andere moment heel vreugdevol).

De toekomst geeft een Prins van Zwaarden. Je zult proberen het probleem te lijf te gaan met redelijke, doordachte en logische oplossingen. Constructies maken en modellen vormen. En dan direct op het hart af gaan. Je laat er verder geen gras over groeien en gebruikt het zwaard om jezelf los te snijden, op hoop van zege. Of dit de beste oplossing is, weet ik niet. Aangezien ik dit online doe, kan ik niet vragen wat de eventuele achtergrond is van hetgeen hier beschreven. Dat weet alleen jij!

Dan komt wederom naar voren het feit dat je in conflict bent. Je ziet jezelf ook op deze manier. Dit wordt aangegeven door de Toren. Bij de Toren laat ik er nooit teveel gras over groeien en zeg ik liever altijd meteen maar dat dit duidt op een storm op je pad. Een onrustige periode die nadert of al is ontketent. De rust en benevolentie van de Drie van Kelken is voorbij en er komt een beslissend moment aan. De Toren biedt ook kansen. Wat de Prins van Zwaarden aangeeft, kan met hulp van de Toren worden voltooid. Namelijk, het vernietigen van meningen en denkbeelden waar je niets meer aan hebt, om ruimte te maken voor nieuwe. De Toren draait om vernietiging van oude idealen. Het is de Dood, maar dan intensiever, en ingegeven door hogeraf. Zeus smijt met zijn bliksem! Dit geeft wellicht het gevoel dat je geen controle hebt op de situatie, zoals aangegeven door Acht van Zwaarden. Maar de Duivel geeft je de mogelijkheid de situatie de beheersen juist door de controle op te geven en symbolisch te rebelleren tegen de 'goden' die uberhaupt de bliksem smijten.

Dan, hoe anderen jou zien. Ik zie je in ieder geval zo. De Maan. Mysterieuze krachten, creatieve uitspattingen door het conflict met de schaduwzijde, onhelderheid. Wederom het idee hebben geen controle te hebben over het lot. Maar de maan vormt ook een connectie met de Vier van Zwaarden! De Maan draait namelijk ook om zelfvernieuwing, het afwerpen van een oude huid. Versterking dus van de Toren. Begrip krijgen over het mysterieuze door in te zien dat sommige dingen voor altijd geheim zijn, zoals de donkere zijde van de Maan.

Dan, waar je op hoopt. Staven Ridder. Je hoopt op het komen van een redder, of jij dit nu bent, of een ander. De Staven Ridder toont impulsiviteit, maar gepaard met verstand van zaken. Hij is resoluut en krachtig. Zoals je ziet schieten de vlammen om hem heen, dus hij is ook intimiderend. Wellicht probeert de vlammenzee de schaduwzijde te ontlokken door de schaduw hoog te laten dansen. Je hoopt op energie om deze confrontatie aan te gaan.

Dan, de uitkomst. Tien van Staven. Dit gaat een litteken achterlaten. Er valt een last op je schouders. Je zult moe zijn. Maar je weet ook dat er een reis voltooid is! Het zwaarste is waarschijnlijk dat het doel enkel een nieuw begin inluidt. Alle kennis die je hebt opgedaan in het verleden moet je ook nog eens met je meezuilen..... Tenzij je denkt aan het advies van de Toren, de Duivel, de Maan en de Prins van Zwaarden! Allemaal kaarten die aangeven... Vernieuw jezelf, vernietig toch eens dat verleden. Realiseer jezelf. Kom in opstand.

Hier laat ik het even bij.....

[ Bericht 0% gewijzigd door NegaSado op 22-09-2007 23:59:52 ]
  zondag 23 september 2007 @ 00:42:51 #97
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53395903
Mij nog
pi_53395917
quote:
Op zondag 23 september 2007 00:42 schreef BaajGuardian het volgende:
Mij nog
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:20 schreef BaajGuardian het volgende:
Succes met wat? Heb je een concrete vraag?

Edit: *rolt uit bed*
quote:
Succes met fame en fortune Negasado.
Oh, ok!

[ Bericht 18% gewijzigd door NegaSado op 23-09-2007 11:50:03 ]
pi_53402747
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:41 schreef Ynske het volgende:
@negasado, ik wil je slachtoffer wel zijn
ik zou heel graag willen weten of mijn leven makkelijker word, in de richting van zelfvertrouwen, angsten en vertrouwen.
ik weet niet of je hier wat aan hebt. anders geef ff een gil
DIt is een duidelijke vraag!

Ik flink staan schudden, maar heb het maken van stapeltjes even achterwege gelaten. Het resultaat was het volgende:
http://sadocles.nl/legging5.JPG

Grappig is in deze legging de blauwe onderhelft, en de rode bovenhelft. Het bewuste is dus druk, inspiratievol en volop in beweging. Het onderbewuste, echter, zoekt wat meer de rust en het genieten van wat al is. Vaak als mensen vragen of het leven makkeljiker wordt, vind ik het altijd even belangrijk te wijzen op het kijken naar wat je nu al hebt. Het leven wordt zelden makkelijker, tenzij je er de tijd voor neemt.

Ik zal je meteen familiariseren met het Keltisch Kruis, als je dit patroon nog niet kent. Dit patroon gaat vooral om wat er speelt qua tijd en qua innerlijkheid. Dus, het verleden, heden en de toekomst (en ook nog de verre toekomst) komen aan bod, en daarnaast wat je voelt en denkt (en dan vooral wat jij niet weet dat je denkt, onderliggende patronen dus die vaak de neiging hebben onzichtbaar te zijn. Zoals de vis die niet weet dat hij in de oceaan zwemt).

De eerste kaar, die in het midden, verborgen onder de dwarsliggende kaart, is de Vier van Zwaarden. De positie draait om wat op dit moment aan de gang is. De kaart leest 'wapenstilstand'. Er is even een periode van rust, een periode om te mediteren over wat is gebeurd, een tijd waarin je de mogelijkheid hebt te herstellen.

Waarvan? Van wat de kaart die er boven ligt aangeeft. Dit is de Tien van Zwaarden. De kaart leest 'ondergang'. En ja, dit is zo onheilspellend als het klinkt. Jij voelt je verslagen, je hebt waarschijnlijk iets zeer ongemakkelijks meegemaakt, en het kan je niet los laten. Je voelt je van je macht ontnomen. Je bent zo door elkaar gehaald, dat je dus even die periode van rust nodig hebt om er achter te komen wat je het beste kunt gaan doen.

Dan waar dit allemaal vandaan komt, de kaart helemaal links, de Aeon. Deze kaart geeft geactualiseerde vernieuwing aan. De meeste kaarten in Tarot hikken de hele tijd tegen transformatie aan. Zoals wordt gezegd, kan de filosofie je helemaal naar het randje helpen, maar jij moet er uiteindelijk overheen stappen! In de tijd die is geweest heb jij dit gedaan. Je bent een nieuwe richting in geslagen, hebt verandering aangebracht, je hebt gepoogd vernieuwing in je leven te brengen. Wellicht is dit verbonden aan waarom je verslagen bent. Het lukte niet. Misschien accepteerde je omgeving het niet. Misschien voel jij je juist niet geaccepteerd. Misschien vraag je je af of je wel het beste hebt gedaan.

Dan de invloeden van je bewuste zelf. De kaart boven het midden. De Koningin van Staven. Een vrouw met haar hand op de hoofd van een luipaard. Energie spring om haar heen, haar tronen schiet zonnenstralen weg. Er is iemand in jouw leven, of wellicht ben je dit zelf of wil je dit graag zijn, die haar innerlijke driften onder de knie heeft. De Staven Koningin heeft haar wensen onder de knie, en kan zo dus aan de hand van haar wil de dingen afdwingen. Vaak wordt deze kaart ook geassocieerd met de huisvrouw. Als jij je afvraagt, of het leven makkelijker wordt, moet je denk ik leren van de houding van de Staven Koningin. Zij weet wat ze kan hebben, en wat niet. Op deze manier temt ze het lot. De luipaard is uiteindelijk een dier wat impulsief weer weg kan springen. Maar het dier buigt voor de superieure wil van de Staven Koningin. Wilskracht, persistentie en geduld zijn vaak sleutelwoorden die je in je hoofd moet houden als je meester van iets wilt worden.

Dan wat voor een invloeden er uit het onderbewuste komen. De kaart onder het midden. De Drie van Kelken, 'overvloed'. Jij gaat graag verbonden aan, en maakt graag nieuwe vrienden. Je vindt dit belangrijk. Deze relaties geven jou steun. Je bent liever niet eenzaam.

Dan de kaart rechts van het midden, de Zeven van Zwaarden, 'vruchteloosheid'. Bereid je voor op het niet krijgen waar je voor wenst. Bereid je ook voor op iemand die jouw energie probeert af te tappen. De zeven van zwaarden wordt vaak geassocieerd met diefstal en gniepigheid. Het duidt ook op iemand die tegen beter weten in al zen zaakjes alleen probeert op te lossen. Hierdoor wint hij niet veel respect bij anderen, die hem juist willen helpen. Pas wel op dat je zelf goed met mensen om je heen om gaat. Denk je dat ze het idee hebben dat jij hen dankbaar bent? Of denk je dat ze jou misschien zien als 'dief'? Met de Kelken Drie in je onderbewuste lijkt mij dit niet, maar ik moet de vraag wel opwerpen.

Dan gaan we naar de kaarten helemaal rechts, het rijtje. Onderaan ligt daar de Koningin van Bekers. Dit is hoe jij jezelf ziet. De Koningin van Bekers is, naar mijn mening, de meest vrouwelijke kaart in het Tarot. De Koningin van Bekers is sterk intuitief georienteerd. Ze is geheimzinnig, zo geven de sluiers op de kaart aan. De reiger aan haar zijde geeft haar wakende natuur aan, maar ook het feit dat ze een feilloze intuitie bezit. Ze kijkt in de een helder meer, wat haar zielstoestand weergeeft. Ze heeft de mogelijkheid tot het ontwikkelen van psychische krachten die alleen zij kan begrijpen. Maak je weleens dingen mee die jij ziet als zijnde 'paranormaal'?

Maar dan, hoe anderen je zien! En dit is misschien waar een conflictje zit. De kaart boven de Koningin van Bekers is de Prins van Bekers. De Prins van Bekers is een sterke dromer. Hij laat zich trekken door diepe emotionele wateren. Anderen zien jou wellicht als hopeloos romanticus, als dagdromer, onrealistisch, gedreven door je innerlijke driften.

Dan je angsten of je hopen. Dit is waarschijnlijk een angst. De Toren duidt op een onstuimige periode. De vernietiging van wat je hebt opgebouwd. In het leven werken we vaak aan grootse projecten, maar zodra we té arrogant worden, grijpen de Goden in. De Toren is dan ook verbonden aan het verhaal van de toren van Babel. Wellicht zegt je dit wel wat, maar weet niet precies meer waar het voor staat. De toren van Babel was een poging van de mens de hemel te bereiken, maar dit maakte God vreselijk boos. Hij vernietigde de toren en verwarde de mensen door hen elk een andere taal te laten spreken. Jij bent bang dat jou zoiets dergelijks overkomt... Dat je plots wordt verwijdert van al dat je lief is!

Dan de uitkomst van alles, de Staven Vijf, 'wrijving'. Reken op tegenstand. De strijd van de Tien van Zwaarden is nog niet voorbij. Probeer te werken vanuit het principe van de Koninginnen die hier liggen, die van de Staven, en de Bekers. Maak gebruik van jouw vrouwelijke wil, ook al zorgt dat er voor dat je wellicht als 'arrogant' en 'dwaas' zal worden bestempelt. Als je zelfverzekerd wilt worden, zul je de confrontatie nu eenmaal met anderen aan moeten gaan. Vooral met de mensen die liever hebben dat ze jouw energie kunnen afnemen. Maar dit is zo'n zonde! Want die energie moet je zelf proberen te gebruiken om de dingen die jij wilt te bewerkstelligen. Ja, de Toren geeft aan dat je bang bent iets op te bouwen wat betekenisvol is... Maar aan het einde van de dag verlaat iedereen deze aarde met lege handen. Je zult altijd verliezen wat je dierbaar is, helaas. De kunst is om dit in het juiste daglicht te stellen en er kracht uit te putten.

En daar laat ik het bij. Ik zal zodadelijk ook nog voor Baajguardian een duiding doen, want die wacht er al een hele poos op!

[ Bericht 0% gewijzigd door NegaSado op 23-09-2007 14:25:03 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 23 september 2007 @ 13:03:27 #100
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53402934
@NegaSado, ergens is dit heel eng, je haalt een aantal zaken aan die zo ontzettend doeltreffend en waarlijk zijn.
ik laat het voor nu even bezinken.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 23 september 2007 @ 17:15:00 #101
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53410090
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 23:51 schreef NegaSado het volgende:
Daar gaan we, Jogy!
[...]
Hier laat ik het even bij.....
Hartstikke Bedankt , geeft in ieder geval stof tot nadenken. Veel herkenningspunten iig, zal em nog een paar keer door moeten lezen vermoedelijk maar hij is weer 'fijn' .
Vrijheid
pi_53411454
Graag gedaan, Jogy.

En dan volgt hier de duiding voor Baajguardian. Ik heb eventjes weer de moeite genoemn stapeltjes te maken, en flink te schudden, want anders blijven sommige kaarten in lagen bijelkaar plakken! Het resultaat:
http://sadocles.nl/legging6.JPG

Eerste oogopslag geeft mij het idee van een dominante mannelijke persoonlijkheid. Legging voor iemand die graag tegen een gevestigde orde indruist! Iemand die graag grenzen verlegd. Opzwepend en altijd in beweging! Wellicht is dit je zwakheid, die ik ook terug vind in de kaarten. Door altijd maar van dat naar dit te schieten zie je misschien niet de waarde in van nonactie.

Fame en fortune, dat wil je graag belicht hebben.

Ik begin in het midden, de kaart onder de dwarsliggende kaart. Vijf van Zwaarden, 'nederlaag'. De kaart laat zwaarden zien die naar elkaar gebogen zijn terwijl er glasscherven op de achtergrond te zien zijn. In je huidige situatie ben je wellicht in conflict met anderen, of is er zojuist een conflict geweest. Maar wat heb je er uiteindelijk aan gehad? Je weet het zelf niet echt. De partijen hebben eerverlies geleden, en weinig gewonnen. De weg naar succes is vaak bezaaid met dit soort situaties, waarin we het gevecht met partijen aangaan, maar waar we uiteindelijk niets aan hebben.

Dit conflict wordt veroorzaakt door een sterke innerlijke impuls, die van de Aas van Staven. Deze geeft aan dat op dit moment de tijd rijp is voor investering in het alledaagse, de financiën, werk, etc. Als je in een roes zit, rusteloos bent, is dit misschien de tijd weer wat beweging te forceren. Maar dit gaat vrijwel altijd gepaard met conflicten zoals aangegeven door Vijf van Zwaarden. Maak dus gebruik van de inspiratie die de Aas je geeft, maar let wel op je tellen. Anders krijg je al snel een situatie waarin je fortune opoffert voor fame; je komt in slecht daglicht omdat je altijd maar snel elke kans om beter te worden aangrijpt.

Dan de invloeden vanuit het verleden. Staven Vier, 'voltooiing'. Je hebt recent iets afgerond, met betrekking tot school of werk, of iets creatiefs. Het thema van de Vijf van Zwaarden komt ook hier weer terug, omdat de Vijf van Staven namelijk eenzelfde situatie schetst: die van conflict en tegenstand. Als jij iets voor elkaar krijgt, roept de jaloeze op bij de één, tegenstand bij de ander, en voor je het weet, heb je er weer wat opponenten bij. In het verleden heb je dus iets behaald, maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
(Dat zouden op school eens wat beter moeten leren)

Dan wat je te wachten staat. De Duivel. Dit in deze context een wat duistere kaart, die aangeeft dat misschien weleens de neiging zou kunnen hebben/ontwikkelen tot machtshonger. Er dreigt confrontatie met je eigen schaduwzelf. Een gezonde dosis duivelsheid hoort bij een gezonden mens, maar je laten meeslepen door je driften, kan ook juist leiden tot de confrontaties die je liever wilt vermijden. Vooral als die confrontaties helemaal niets opleveren! Ongeleide mannelijke energie leidt vaak enkel tot vernietiging, blinde lust en pijn. Tevens is het lastig om zo'n cirkel eenmaal te doorbreken als je er in bent belandt. Aangezien ik het gevoel heb dat je een grote capaciteit hebt, moet ik hier wel rekening mee houden. Hitler was op zijn manier ook succesvol, als je begrijpt waar ik op doel!

Dan de bewuste invloeden. Twee van Staven, 'heeschappij'. Je hebt je zinnen op iets gezet. Je bent iets aan voorbereiden, een nieuwe stap. Je kiest nu wat je nodig hebt op de nieuwe reis die je gaat maken en zult dan vertrekken.

En qua onderbewuste zit je precies op dezelfde lijn. De Staven Prinses is namelijk precies een persoon die graag nieuwe dingen onderneemt. Ze wordt op de kaart meegesleurd door een luipaard... Of wellicht is ze één met de luipaard? In ieder geval springt ze impulsief van de hak op de tak. Het is ook een passievolle kaart. De kaart van verliefdheid (niet van liefde, verwar die twee niet!). In ieder geval ben jij op dit moment vrij in balans qua wensen. Innerlijk conflict is wat naar de achtergrond verdwenen en in plaats hiervan draait het leven op het moment vooral om conflicten van buitenaf.

Dan de Schijven Ridder. Jij ziet jezelf als pragmatisch man. Stabiel, betrouwbaar en verantwoordelijk. De zindelijke huisman!

Hoe anderen jou zien. De Dood. Hier komt denk het idee vandaan dat jij rebels bent. Anderen denken namelijk dat jij je graag tegen dingen afzet. Dat je graag een alternatieve visie hebt. Je scheidt graag het nuttige van het nutteloze. Op de kaart zie je een skelet dat zijn banden met het leven door probeert te halen met een zeis. Anderen zien jou als iemand die bezig is met transformatie.

De hopen of angsten die je koestert. De Hogepriesteres. Je hoopt wellicht om diepere verborgen spirituele wetten te ontdekken en begrijpen... En met jouw karakter, waarschijnlijk ook toe te passen voor succes! Helaas is het zo dat de hogepriesteres alleen kennis doorgeeft die enkel door jou begrepen kan worden, niet algemeen toepasbaar is. De hogepriesteres is een beetje een verleidelijke kaart... Ze bewaart geheimen, en geeft alleen de geheimen van haar keuze bloot. Ze heeft kennis van het eeuwige en onvergankelije. Zoals dromen moeilijk zijn om over te brengen op anderen, zo ook is haar kennis van intuitieve natuur. De pragmatische Schijven Ridder zal moeite hebben haar te doorgronden. Als je spirituele wetten wilt begrijpen, zul je toch een andere richting in moeten slaan!

Dan de uitkomst, Zwaarden Prinses. Je zet je carrierestrijd waarschijnlijk voort. Zwaarden Prinses is een rebels figuur, strijdlustig, snel, vol van actie. Bijna het tegenovergestelde van de Hogepriesteres! De Zwaarden Prinses is ook de kaart van de 'feminist', en alhoewel jij dit misschien niet bent, is dit principe wel op jou toepasbaar. Ook jij zet je af. Je zou kunnen zeggen dat de Zwaarden Prinses strijd levert tegen de hemelse nacht die wordt veroorzaakt door de Hogepriesteress. Je wilt misschien niets van haar weten. Wellicht is de hogepriesteres een angst, en voel je meer voor dingen die 'down to earth' zijn, die tastbaar zijn. The battle goes on... Waar het mee eindigt, ligt niet in de kaarten. Weet je zelf wel waarvoor je knokt?
  zondag 23 september 2007 @ 18:37:25 #103
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53411758
Lang verwacht en nu eindelijk gekomen ( ) De legging voor tweety71.

Here goes something!

1 - Kaart voor het bewuste
Schildknaap van pentakels
Hij is de student, de leerling, de mediterende. Hij bevindt zich in het hier en nu, verbaasd over de schoonheid die hem omringt. Hij is de kunstenaarsleerling die volledig in het scheppen van zijn creatie opgaat. Hij is mooi, spiritueel en rijk. Zijn gevaar is overmatige zindelijkheid, hij mag zijn handen niet vuil maken maar misschien moet hij dat toch...
De Schildknapen werken als een balans, terwijl de energie van de ridders duidelijk beweging uitdrukt. De schildknaap kan voor zowel de vrouwelijke als de mannelijke energie staan, terwijl de ridder naar het mannelijke neigt. Van de schildknapen schijnt alleen die van de kelken oprecht met andere een relatie aan te willen gaan, de rest kunnen rustig alleen spelen. De ridders zijn bereid het leven van andere te leren kennenen ze tegemoet te treden, ieder op zijn eigen manier. Zij bezitten een paard welke beweging en mannelijkheid voorstelt. Zij dragen een uitdrusting die inzicht en tegelijkkertijd de noodzaak aan zelfverdediging symboliseert. Ze zijn op avontuur in de gevaarlijke wereld.

2/3 Kaarten voor de emoties en eventuele tegenstrijdigheden daarin

2 - 3 van zwaarden
Als we deze kaart beoordelen voelen we meteen het verdriet, het gebroken hart. Het lijkt alsof we eerst deze pijn in ons hart moesten voelen om het te ontdekken, om weer tot leven gewekt te worden. Er druppelt geen bloed uit de wonden, het is oud zeer, niet nieuw. Dat kan echter ook een aanwijzing zijn om de wonden volledig te aanvaarden en aldus de pijn te transcenderen. Trek drie kaarten om te zien wat de drie zwaarden voor jou betekenen.

duiding:
- pijn, het gebroken hart
- oude wonden
- tranen, loutering.
- liefdesverdriet

3 - 3 van kelken
Het is tijd om feest te vieren. De afbeelding drukt de liefde en vreugde uit die we met vele mensen delen. De vruchten die op de grond liggen tonen ons de volheid en de rijkdom die de natuur ons te bieden heeft. Een herinnering eraan dat zij vol van schoonheid en geschenken is.

duiding:
onbezorgdheid, gemakkelijkheid
leven, liefhebben, lachen
het delen van onze vreugde met anderen
de schoonheid en de geschenken van de natuur

4 - Het onbewustzijn
De kilte van de zwaarden is door iets levends vervangen. De staf is een frisse twijg, waaraan groene blaadjes groeien. Hij is de staf van de magiër
In tegenstelling tot het 'ik wil' van de zwaarden, dat uit het denken voortkomt, roept het levendig en vol energie 'ik kan. Het is de magische wil. Je grijpt de gelegenheid aan, je neemt je leven met volle verantwoording in beide handen. De aas straalt warmte en kracht uit.

Duiding
Nieuwe levenskracht, groei, ontwikkeling, levendigheid
de fallus, de mannelijke energie
zelfverantwoording en beslissing
voorjaar.

5 - Het verleden
Aas van zwaarden
Aas van zwaarden staat voor het element lucht, voor het denken en onderscheiden. het staat voor het verstand dat zegt: 'ik denk, dus ik ben', en 'ik wil!' Het zwaard vernietigt onze illusie en helpt ons op emotionele en verwarrende momenten de feiten te zien en de mist op te laten trekken. Het staat voor scheiding - het is het zwaard dat de navelstreng doorsnijdt en aldus de baby van de moeder scheidt.

duiding:
wilskracht, denken
leed
nee in tegenstelling tot ja
kracht door tegenstand
onderscheiden en beslissen
duidelijkheid

6 - toekomst
8 van kelken
Alle kelken staan rechtop, er is er niet één omgevallen desondanks gaat hij weer op zoek. Hij verlaat een een rijke en gevestigde situatie - de acht kelken - maar één schijnt er te ontbreken, er schijnt meer mogelijk te zijn. de maansikkel en de volle ronde schijf die een eenheid uitdrukken zeggen ons, dat na de volheid de leegte komt en na de leegheid de volheid. En dus laat hij de kelken achter. hij is niet ontevreden maar iets schijnt hem te roepen. hij zoekt de volledige bevrijding, verlichting. misschien voelt hij ook dat een situatie te neinde loopt en hij breekt op, voor het plotselinge einde hem met volle kracht raakt. hij moet gaan, zijn energie volgen die zich reeds op de weg naar het onbekende bevindt. deze kaart herinnert aan de heremiet

duiding:

er is meer mogelijk, volheid en overgave
achterlaten, loslaten van verworvenheden
de zoektocht gaat verder
volg je intuïtie
een roep, verlangen

7 - Jij in relatie tot jezelf
7 van kelken
Een zwarte gestalte, die met de rug naar ons toestaat kijkt naar zeven kelken die in een grijze wolk zweven. In iedere kelk ontwaren wij een symbool.
1 wat is werkelijkheid, wat is een illusie? 2 Wie ben ik?
Wij zijn ons bewust dat de dingen die er echt uitzien het niet zijn en dat verschijnselen waarvan we iedere realiteit betwisten over het algemeen 'echt' zijn. Wat verbergt zich achter de gestalte die zich aan het zicht onttrekt? De kelken symboliseren onze wensen: rijkdom, bezit, succes, verlichting evenals de angstendie daarmee verbonden zijn: armoede, mislukking, het collectieve onderbewustzijn en sex.
Wanneer we diep in de aard van de wensendringen beseffen wij dat we ze nooit kunnen vervullen. Zij betreffen alleen maar uiterlijkheden: een huis, juwelen, een mooie vrouw, succes.. en de ware vervulling beleven we slechts als we de reis naar het innerlijke aanvangen, wanneer we thuis gekomen zijn

duiding

dromen en illusies
wensen en hun frustraties
'wie ben iik?
zoek de vervulling in jezelf

8 Jij in relatie tot andere en andersom
Schildknaap van zwaarden
Hij is de zorgeloze, de achterdochtige onvolwassen figuur, zijn voeten staan niet stevig op de grond. Hij begint de vele levensproblemen aan te voelen. Hij is de Hamlet, maar nooit helemaal zeker of hij die wel wil zijn. Hij kan niet kiezen tussen liefde en haat, ja en nee, actie en reactie, moed en angst. Hij is de leerling die met tegenzin leert. Het gevaar is dat hij geen keuze kan maken en klem komt te zitten, nooit volwassen wordt en altijd een lafaard zal blijven.

9 - Hoop/vrees
3 van staven
Een man staat op een heuvel met de rug naar ons toe en kijkt uit over een goudlanzende zee waarop schepen voorbij varen. Drie staven staan om hem heen in de aarde geplant. met de rechterhand houdt hij één van de staven vast.
Hij is op zoek naar het nieuwe, naar het onbekende, naar een grotere werkelijkheid. Hij wil graag aan het spel des levens deelnemen en is bereid risico's te nemen. Hij is reeds een groot deel van de weg gegaan en is nu bij de zee aangekomen. De zee staat voor de uitgestrektheid, de eenheid, het geheel. Alle rivieren komen uiteindelijk in de zee uit
Hij kijkt tevreden naar de voorbijvarende schepen- herinneringen aan zijn leven dat achter hem ligt. Hij laat ze gaan, hij laat ze los om van hen bevrijdt helemaal in het nieuwe te kunnen duiken Hij staat daar gewoon en slaat ze gade, hij straalt rust en kracht uit, hij leeft in het nu, hij is alert. hij komt vanuit het himalayagebegte en is bereid meditatief in de wereld, midden op het marktplein te leven

10 - resultaat/vooruizicht/antwoord/synopsis
Het oordeel
Korte tekst: Iets nieuws komt in je leven, een andere dimensie. Je ziet jezelf niet als een ingekapselde eenling, maar als deel van het gehele universum. Je bemerkt de eenheid met het goddelijke, ontdekt je oorspronkelijke religiositeit onafhankelijk van de institutionele religies. Deze kaart staat voor loslaten en opnieuw beginnen op een ander niveau.

Duiding: God, religie, wedergeboorte, licht, hereniging.

Zoals ik het zie in de kaarten die ervoor je gelegd zijn zit je toch in een tweestrijd, heel veel kaarten gaan over 'het nieuwe' en over een stap waar je nu misschien over denkt te zetten in je leven die wel aardig wat veranderingen in je leven teweeg gaan brengen, zoals de meeste nieuwe richtingen doorgaans doen natuurlijk. De kaarten voor je gevoel zouden niet tegenstrijdiger kunnen zijn lijkt wel. ééntje gaat over oude verdriet waar je nog mee zit en de andere is de kaart van feesten en onbezorgdheid. Hoe dan ook is het een legging met veel tegenstrijdigheden maar die wel wijzen op een weg die je in wilt slaan, verzet je er niet tegen en denk eens goed bij jezelf of je nu wel op de goede weg zit of dat er iets moet veranderen in je leven.

Ik hoop dat je er wat aan hebt .
Vrijheid
pi_53413565
quote:
Op zondag 23 september 2007 18:37 schreef jogy het volgende:
Lang verwacht en nu eindelijk gekomen ( ) De legging voor tweety71.

Here goes something!

[[url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/b.dwarswaard/tarottweetysmall.jpg]afbeelding][/url]

1 - Kaart voor het bewuste
Schildknaap van pentakels
Hij is de student, de leerling, de mediterende. Hij bevindt zich in het hier en nu, verbaasd over de schoonheid die hem omringt. Hij is de kunstenaarsleerling die volledig in het scheppen van zijn creatie opgaat. Hij is mooi, spiritueel en rijk. Zijn gevaar is overmatige zindelijkheid, hij mag zijn handen niet vuil maken maar misschien moet hij dat toch...
De Schildknapen werken als een balans, terwijl de energie van de ridders duidelijk beweging uitdrukt. De schildknaap kan voor zowel de vrouwelijke als de mannelijke energie staan, terwijl de ridder naar het mannelijke neigt. Van de schildknapen schijnt alleen die van de kelken oprecht met andere een relatie aan te willen gaan, de rest kunnen rustig alleen spelen. De ridders zijn bereid het leven van andere te leren kennenen ze tegemoet te treden, ieder op zijn eigen manier. Zij bezitten een paard welke beweging en mannelijkheid voorstelt. Zij dragen een uitdrusting die inzicht en tegelijkkertijd de noodzaak aan zelfverdediging symboliseert. Ze zijn op avontuur in de gevaarlijke wereld.

2/3 Kaarten voor de emoties en eventuele tegenstrijdigheden daarin

2 - 3 van zwaarden
Als we deze kaart beoordelen voelen we meteen het verdriet, het gebroken hart. Het lijkt alsof we eerst deze pijn in ons hart moesten voelen om het te ontdekken, om weer tot leven gewekt te worden. Er druppelt geen bloed uit de wonden, het is oud zeer, niet nieuw. Dat kan echter ook een aanwijzing zijn om de wonden volledig te aanvaarden en aldus de pijn te transcenderen. Trek drie kaarten om te zien wat de drie zwaarden voor jou betekenen.

duiding:
- pijn, het gebroken hart
- oude wonden
- tranen, loutering.
- liefdesverdriet

3 - 3 van kelken
Het is tijd om feest te vieren. De afbeelding drukt de liefde en vreugde uit die we met vele mensen delen. De vruchten die op de grond liggen tonen ons de volheid en de rijkdom die de natuur ons te bieden heeft. Een herinnering eraan dat zij vol van schoonheid en geschenken is.

duiding:
onbezorgdheid, gemakkelijkheid
leven, liefhebben, lachen
het delen van onze vreugde met anderen
de schoonheid en de geschenken van de natuur

4 - Het onbewustzijn
De kilte van de zwaarden is door iets levends vervangen. De staf is een frisse twijg, waaraan groene blaadjes groeien. Hij is de staf van de magiër
In tegenstelling tot het 'ik wil' van de zwaarden, dat uit het denken voortkomt, roept het levendig en vol energie 'ik kan. Het is de magische wil. Je grijpt de gelegenheid aan, je neemt je leven met volle verantwoording in beide handen. De aas straalt warmte en kracht uit.

Duiding
Nieuwe levenskracht, groei, ontwikkeling, levendigheid
de fallus, de mannelijke energie
zelfverantwoording en beslissing
voorjaar.

5 - Het verleden
Aas van zwaarden
Aas van zwaarden staat voor het element lucht, voor het denken en onderscheiden. het staat voor het verstand dat zegt: 'ik denk, dus ik ben', en 'ik wil!' Het zwaard vernietigt onze illusie en helpt ons op emotionele en verwarrende momenten de feiten te zien en de mist op te laten trekken. Het staat voor scheiding - het is het zwaard dat de navelstreng doorsnijdt en aldus de baby van de moeder scheidt.

duiding:
wilskracht, denken
leed
nee in tegenstelling tot ja
kracht door tegenstand
onderscheiden en beslissen
duidelijkheid

6 - toekomst
8 van kelken
Alle kelken staan rechtop, er is er niet één omgevallen desondanks gaat hij weer op zoek. Hij verlaat een een rijke en gevestigde situatie - de acht kelken - maar één schijnt er te ontbreken, er schijnt meer mogelijk te zijn. de maansikkel en de volle ronde schijf die een eenheid uitdrukken zeggen ons, dat na de volheid de leegte komt en na de leegheid de volheid. En dus laat hij de kelken achter. hij is niet ontevreden maar iets schijnt hem te roepen. hij zoekt de volledige bevrijding, verlichting. misschien voelt hij ook dat een situatie te neinde loopt en hij breekt op, voor het plotselinge einde hem met volle kracht raakt. hij moet gaan, zijn energie volgen die zich reeds op de weg naar het onbekende bevindt. deze kaart herinnert aan de heremiet

duiding:

er is meer mogelijk, volheid en overgave
achterlaten, loslaten van verworvenheden
de zoektocht gaat verder
volg je intuïtie
een roep, verlangen

7 - Jij in relatie tot jezelf
7 van kelken
Een zwarte gestalte, die met de rug naar ons toestaat kijkt naar zeven kelken die in een grijze wolk zweven. In iedere kelk ontwaren wij een symbool.
1 wat is werkelijkheid, wat is een illusie? 2 Wie ben ik?
Wij zijn ons bewust dat de dingen die er echt uitzien het niet zijn en dat verschijnselen waarvan we iedere realiteit betwisten over het algemeen 'echt' zijn. Wat verbergt zich achter de gestalte die zich aan het zicht onttrekt? De kelken symboliseren onze wensen: rijkdom, bezit, succes, verlichting evenals de angstendie daarmee verbonden zijn: armoede, mislukking, het collectieve onderbewustzijn en sex.
Wanneer we diep in de aard van de wensendringen beseffen wij dat we ze nooit kunnen vervullen. Zij betreffen alleen maar uiterlijkheden: een huis, juwelen, een mooie vrouw, succes.. en de ware vervulling beleven we slechts als we de reis naar het innerlijke aanvangen, wanneer we thuis gekomen zijn

duiding

dromen en illusies
wensen en hun frustraties
'wie ben iik?
zoek de vervulling in jezelf

8 Jij in relatie tot andere en andersom
Schildknaap van zwaarden
Hij is de zorgeloze, de achterdochtige onvolwassen figuur, zijn voeten staan niet stevig op de grond. Hij begint de vele levensproblemen aan te voelen. Hij is de Hamlet, maar nooit helemaal zeker of hij die wel wil zijn. Hij kan niet kiezen tussen liefde en haat, ja en nee, actie en reactie, moed en angst. Hij is de leerling die met tegenzin leert. Het gevaar is dat hij geen keuze kan maken en klem komt te zitten, nooit volwassen wordt en altijd een lafaard zal blijven.

9 - Hoop/vrees
3 van staven
Een man staat op een heuvel met de rug naar ons toe en kijkt uit over een goudlanzende zee waarop schepen voorbij varen. Drie staven staan om hem heen in de aarde geplant. met de rechterhand houdt hij één van de staven vast.
Hij is op zoek naar het nieuwe, naar het onbekende, naar een grotere werkelijkheid. Hij wil graag aan het spel des levens deelnemen en is bereid risico's te nemen. Hij is reeds een groot deel van de weg gegaan en is nu bij de zee aangekomen. De zee staat voor de uitgestrektheid, de eenheid, het geheel. Alle rivieren komen uiteindelijk in de zee uit
Hij kijkt tevreden naar de voorbijvarende schepen- herinneringen aan zijn leven dat achter hem ligt. Hij laat ze gaan, hij laat ze los om van hen bevrijdt helemaal in het nieuwe te kunnen duiken Hij staat daar gewoon en slaat ze gade, hij straalt rust en kracht uit, hij leeft in het nu, hij is alert. hij komt vanuit het himalayagebegte en is bereid meditatief in de wereld, midden op het marktplein te leven

10 - resultaat/vooruizicht/antwoord/synopsis
Het oordeel
Korte tekst: Iets nieuws komt in je leven, een andere dimensie. Je ziet jezelf niet als een ingekapselde eenling, maar als deel van het gehele universum. Je bemerkt de eenheid met het goddelijke, ontdekt je oorspronkelijke religiositeit onafhankelijk van de institutionele religies. Deze kaart staat voor loslaten en opnieuw beginnen op een ander niveau.

Duiding: God, religie, wedergeboorte, licht, hereniging.

Zoals ik het zie in de kaarten die ervoor je gelegd zijn zit je toch in een tweestrijd, heel veel kaarten gaan over 'het nieuwe' en over een stap waar je nu misschien over denkt te zetten in je leven die wel aardig wat veranderingen in je leven teweeg gaan brengen, zoals de meeste nieuwe richtingen doorgaans doen natuurlijk. De kaarten voor je gevoel zouden niet tegenstrijdiger kunnen zijn lijkt wel. ééntje gaat over oude verdriet waar je nog mee zit en de andere is de kaart van feesten en onbezorgdheid. Hoe dan ook is het een legging met veel tegenstrijdigheden maar die wel wijzen op een weg die je in wilt slaan, verzet je er niet tegen en denk eens goed bij jezelf of je nu wel op de goede weg zit of dat er iets moet veranderen in je leven.

Ik hoop dat je er wat aan hebt .

Pffffffffff hoe is het mogelijk, je slaat precies de spijker op zijn kop!!
En ja ik zit momenteel (al lang) in een twee strijd. Ga ik voor een nieuw doel, of blijf ik lekker vast geroest zitten. Nu weet ik wat ik heb met mijn baan en zo en dan is het maar weer afwachten!!
Moet zeggen dat je me wel ff terug met beide pootjes op de aarde zet en me eens moet afvragen wat ik nu ECHT wil. Thnx for that, ga het uit printen zo dat ik het later nog eens kan lezen.
Bedankt.
Groetjes Bianca
pi_53413652
En weer een tevreden klant.

Wij moeten een hotline beginnen, Jogy!
pi_53415695
Zou ik ook een legging mogen? Hij gaat niet echt over mezelf, maar meer over mijn moeder (en eventueel wat ik met de situatie moet of kan doen). Het is wat vaag, maar als ik meer prijsgeef kan dat de legging beïnvloeden.

Als er gegevens nodig zijn hoor ik het wel . Ohja, en graag met Rider Waite kaarten want die kan ik zelf gemakkelijker interpreteren.
pi_53419707
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:00 schreef NegaSado het volgende:

Sow echt wel!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben jullie vaste klant hahahha
Ben er nog helemaal flappie van.
Knap Jogy.
  maandag 24 september 2007 @ 17:59:46 #108
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53437430
quote:
Op zondag 23 september 2007 19:57 schreef tweety71 het volgende:

Pffffffffff hoe is het mogelijk, je slaat precies de spijker op zijn kop!!
En ja ik zit momenteel (al lang) in een twee strijd. Ga ik voor een nieuw doel, of blijf ik lekker vast geroest zitten. Nu weet ik wat ik heb met mijn baan en zo en dan is het maar weer afwachten!!
Moet zeggen dat je me wel ff terug met beide pootjes op de aarde zet en me eens moet afvragen wat ik nu ECHT wil. Thnx for that, ga het uit printen zo dat ik het later nog eens kan lezen.
Bedankt.
Groetjes Bianca
quote:
Op zondag 23 september 2007 23:12 schreef tweety71 het volgende:

[..]

Sow echt wel!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben jullie vaste klant hahahha
Ben er nog helemaal flappie van.
Knap Jogy.
Graag gedaan tweety, het blijft natuurlijk altid een verrassing voor me of de legging nou echt een connectie heeft of niet. Succes/sterkte met wat je ook gaat doen .
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:20 schreef Geartsjuh het volgende:
Zou ik ook een legging mogen? Hij gaat niet echt over mezelf, maar meer over mijn moeder (en eventueel wat ik met de situatie moet of kan doen). Het is wat vaag, maar als ik meer prijsgeef kan dat de legging beïnvloeden.

Als er gegevens nodig zijn hoor ik het wel . Ohja, en graag met Rider Waite kaarten want die kan ik zelf gemakkelijker interpreteren.
Ik wil het wel doen hoor . Maar dan wordt het wel een legging over jou in relatie tot je moeder op het moment, ik weet niet hoe het zou werken als ik er eenje maak voor je moeder zonder dat zij het vraagt namelijk.
Vrijheid
  maandag 24 september 2007 @ 18:00:43 #109
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53437461
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:00 schreef NegaSado het volgende:

Dit is de hotline .
Vrijheid
  maandag 24 september 2007 @ 18:03:33 #110
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_53437532
Mag ik vragen hoe dit werkt, ik heb wel een vraag waar ik graag antwoord op wil: Hoe gaat het verder op mijn werk?

Maar ik weet al niet bij wie ik dan moet zijn en wat voor verschil er zitten tussen de vormen van 'voorspellen'
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  maandag 24 september 2007 @ 18:16:24 #111
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53437914
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:03 schreef JamesBrownie het volgende:
Mag ik vragen hoe dit werkt, ik heb wel een vraag waar ik graag antwoord op wil: Hoe gaat het verder op mijn werk?

Maar ik weet al niet bij wie ik dan moet zijn en wat voor verschil er zitten tussen de vormen van 'voorspellen'
Dit is het eigenlijk wel. Je vraagt het hier en iemand reageert erop. Ik ga eerst met Geartsjuh aan de slag dus misschien dat iemand anders zich opwerpt als kaartenlegger. En als iemand dat gedaan heeft kan diegene nog vragen naar bepaalde gegevens om de legging beter te kunnen verrichten, geboortedatum en plaats oid.
Vrijheid
  maandag 24 september 2007 @ 18:19:25 #112
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_53437999
Okee, dank je!
pi_53438002
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:03 schreef JamesBrownie het volgende:

De kaarten hebben doorgaans niet echt een voorspellende functie... Ze laten vaak geen waarheid zien, enkel perspectief. De kaarten vormen een verhaaltje over het leven van de persoon die de duiding ondergaat.

Jijzelf wilt bijvoorbeeld iets weten over het werk. Maar de kaarten kunnen niet echt gebruikt worden om te voorspellen hoe het zal gaan, eerder over hoe het zou kunnen lopen. Een betere vraag zou dus bijvoorbeeld zijn 'wat kan ik doen om meer greep te krijgen over mijn werk'. Op deze manier hebben de kaarten meer nut, omdat ze doorgaans vooral advies geven over jou en de dingen die je doet.

Als je wilt, dan kan ik wel een patroon voor je leggen. Misschien wil je eerst nog iets meer weten over hoe het precies werkt?
  maandag 24 september 2007 @ 18:22:05 #114
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_53438084
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:19 schreef NegaSado het volgende:

[..]

De kaarten hebben doorgaans niet echt een voorspellende functie... Ze laten vaak geen waarheid zien, enkel perspectief. De kaarten vormen een verhaaltje over het leven van de persoon die de duiding ondergaat.

Jijzelf wilt bijvoorbeeld iets weten over het werk. Maar de kaarten kunnen niet echt gebruikt worden om te voorspellen hoe het zal gaan, eerder over hoe het zou kunnen lopen. Een betere vraag zou dus bijvoorbeeld zijn 'wat kan ik doen om meer greep te krijgen over mijn werk'. Op deze manier hebben de kaarten meer nut, omdat ze doorgaans vooral advies geven over jou en de dingen die je doet.

Als je wilt, dan kan ik wel een patroon voor je leggen. Misschien wil je eerst nog iets meer weten over hoe het precies werkt?
Ja, graag!
En ik wil best weten wat ik kan doen om meer grip te krijgen op mijn werk...
Ik heb wel ooit kaarten getrokken(toen was ik zestien ofzo) met dieren erop, kennen jullie die(ik trok dingen als grote wijsheid enzo )
  maandag 24 september 2007 @ 18:25:07 #115
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53438177
Negasado krijgt mijn respect, ik zie hem vanaf nu als een betrouwbare legger.
De meeste kaarten kwamen overheen met mijn eigen legging, enige verschil was de legvorm (ik gebruikte booglegging) en hij gebruikte ook een ander arcanum
Ik ben er iig blij mee, en het zegt me alles.
pi_53442164
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:25 schreef BaajGuardian het volgende:
Negasado krijgt mijn respect, ik zie hem vanaf nu als een betrouwbare legger.
De meeste kaarten kwamen overheen met mijn eigen legging, enige verschil was de legvorm (ik gebruikte booglegging) en hij gebruikte ook een ander arcanum
Ik ben er iig blij mee, en het zegt me alles.
En ik ben blij dat je er iets aan hebt en dat het zo goed overeenkwam met je eigen duidingen tot dus toe.

De legging voor JamesBrownie:
http://sadocles.nl/legging7.JPG

Dit patroon (genaamd het Keltisch Kruis) kan worden gebruikt voor de meest uiteindeenlopende vragen. Elke kaart ligt op een positie. De posities behandelen verschillende aspecten van het leven. Zo gaat de meest linkse kaart over wat is geweest, en draait de kaart in de rechterbovenhoek om wat gaat komen. Daar tussen liggen kaarten over het nu. Hoe jij jezelf ziet, wat jouw capaciteiten zijn, hoe je in het leven staat, etc. Voordat ik dit Kruis neerlegde schudde ik de kaarten flink. Dit doe ik meestal door het maken van 4 stapetljes, en dan te schudden zoals dit doorgaans gebeurd met een normaal kaartspel.

Als ik naar de duiding als geheel kijk, zonder nu in te gaan op elke individuele kaart, dan zie ik een persoon die een heleboel kan, maar die tegen veel blokkades aanloopt. Je bent waarschijnlijk een timide, rustig, receptief persoon. Je gaat conflicten het liefst uit de weg en probeert de boel vaak te sussen. Je probeert een beetje op de achtergrond te blijven. Je voelt je misschien niet echt snel op je gemak, en vertrouwen winnen duurt even. Je voelt je waarschijnlijk vaak verkeerd begrepen. Je hebt grootste ideeen en droomt vaak van nieuwe dingen, maar de omgeving lijkt hier nooit van op te kijken en zien het nut van wat jij doet en bedenkt niet echt in. Je zit waarschijnlijk in een situatie waarin je jezelf niet echt kunt uitdrukken. Geblokkeerde zelfexpressie.

Ik begin bij jou even bij de kaart helemaal links, de Keizerin. De positie waar deze kaart ligt gaat over dingen die zijn geweest. Er drijft een heleboel vrouwelijke energie met je mee het heden in. Er is een heleboel creatief potentieel aanwezig in jou. De ooievaar met zijn jongen op de kaart draait om het moederschap. Dit is een kaart van zwangerschap, en dat hoef je niet letterlijk te nemen. Je bent, om het zo te zeggen, zwanger van ideeen. Je zou ze denk ik wel geboren willen laten worden, maar ik heb het idee dat dit tegen wordt gehouden.

Waarom denk ik dit? We gaan door naar het heden, de middelste kaarten. Allereerst ligt er onder de dwarsliggende kaart de Staven Prinses. Je ziet hem natuurlijk niet goed. Als je de Staven Prinses goed wilt bekijken, dan raad ik je aan even in de legging voor BaajGuardian te kijken ( http://sadocles.nl/legging6.JPG ), want daar ligt deze kaart ook, onder het midden. Deze kaart versterkt de kracht van de Keizerin. De Staven Prinses draait om de impuls tot creativiteit (hier vallen ook zaken als het werk onder, omdat je bezig bent met 'creatie'). Ze is impulsief, in beweging en ongeduldig. De kaart is opnieuw een bevestiging van de vrouwelijke natuur.

Maar dan komt het probleem, de blokkade. De Keizerin en de Staven Prinses worden geblokkeerd door de Zeven van Schijven, 'Mislukking'. Op het moment kun jij je ei niet kwijt. Wellicht heb je niet de juiste baan... Je kunt je creativiteit niet kwijt in je baan. Je zou liever iets anders doen. Je hebt een droom, over iets groters, ambitie. Helaas is er op het moment sprake van pessimisme. Je ziet vooral onheil.

De blokkades komen uit jou zelf. Jij bent de bron van de blokkade. Ze worden gevormd door restanten van een onstuimig verleden. De kaart onder het midden geeft dit aan. Tien van Zwaarden, 'ondergang'. Er is een sterke kracht aanwezig in jouw onbewuste... Deze maakt het dat je je verslagen voelt, dat je dingen niet positief in ziet, dat je je bedreigt voelt... Waarschijnlijk problemen uit het verleden, die niet verwerkt zijn. Je mist de kracht die nodig is om jezelf te realiseren, om jezelf in de wereld te zetten.

Je zit op dit moment met een conflict. Je verweert je tegen anderen. De kaart boven het midden geeft dit aan. Zeven van Staven, 'moed'. Je probeert je te verzetten tegen de dreiging. Er is een bepaalde druk die je probeert te weerstaan.

Dit kun je echter niet volhouden. De kaart rechts van het midden geeft dit aan, de Drie van Zwaarden, 'Smart'. Dit is een hele pijnvolle kaart, in de zin dat er sprake is van hartzeer. Het innerlijke is sterk uit balans. Het voelt alsof je wordt afgewezen door je grote liefde, zo naar is het. De kaart geeft aan dat, tenzij jij kracht kunt putten uit jezelf, je je verslagen zult blijven voelen. De enige plek waar je de kracht kunt krijgen, is uit jouw vrouwelijke natuur. Externe steunpilaren worden niet aangegeven door de kaarten. Het draait om jou, en het conflict met jezelf.

Dan hoe jij jezelf ziet, de onderste kaart van het rijtje rechts. De Twee van Zwaarden, 'vrede'. Deze kaart demonstreert dat je liever geen ruzie zoekt. Je wilt liever de vrede bewaren, om het zo te zeggen. Je hebt wellicht 'ruzie' of problemen met mensen in je omgeving terwijl je die helemaal niet wilt. Je hebt het idee dat je niet begrepen wordt, en je zou het graag recht willen breien. Er is dus ook iemand waar je op het moment nodig eens mee moet praten.

Dan hoe anderen jou zien, de kaart boven de Twee van Zwaarden. Dit is de Vijf van Staven, 'wrijving'. Anderen zien dat jij 'problemen' hebt. Ook hier wordt het aspect van niet begrepen worden naar voren gedragen. Mensen snappen jou intenties niet, ze snappen niet wat je wilt, en dit roept frustratie op. Als je vooral met je werk zit, dan zou ik voorstellen om wat meer te communiceren en te zeggen wat je voelt. Soms is het gewoon niet mogelijk conflict uit de weg te gaan, en moet je gewoon een beetje brutaal zijn. De stoute schoenen aantrekken. Initiatief nemen. Zelf doen. Voor de receptieve vrouwelijke persoon is dit vaak vrij lastig, omdat dit wordt gezien als de rol van de man. Probeer eens het mannelijke in jezelf te vinden!

Dan komen we aan bij jouw wensen, hopen of angsten. De Kluizenaar. Dit is een lastige kaart voor mij om te interpreteren. Hij kan veel dingen betekenen. Deze kaart kan duiden dat je hoopt op een wijs persoon, die jou een handje helpt. De kaart kan betekenen, dat je liever met rust gelaten wilt worden, of dat je juist bang bent alleen gelaten te worden. Ik kan het zo even niet zeggen, dit weet alleen jij! Als ik het moet zeggen, dat zal het een combinatie zijn van...

Dan de uitkomst, de kaart rechtsboven. De Zwaarden Prinses. De Zwaarden Prinses is de intellectuele tegenhanger van de Staven Prinses. Ze is snel, rebels en in het bezit van een heldere geest. Dit suggereert dat je wellicht moet proberen een logische en doordachte oplossing te vinden voor je probleem... Maar dat je die dan ook moet uitvoeren! De Zwaarden Prinses moet niet stilzitten, maar in beweging zijn. Zodra de keuze is gemaakt, niet malen, maar doordrukken. Als je normaal afwachtend bent is dit wellicht een lastig iets, maar proberen kan geen kwaad.

Hier laat ik het bij, hopelijk helpt het je een beetje!

[ Bericht 0% gewijzigd door NegaSado op 24-09-2007 20:40:21 ]
pi_53445081
quote:
Op maandag 24 september 2007 17:59 schreef jogy het volgende:
[..]

Ik wil het wel doen hoor . Maar dan wordt het wel een legging over jou in relatie tot je moeder op het moment, ik weet niet hoe het zou werken als ik er eenje maak voor je moeder zonder dat zij het vraagt namelijk.
Dat eerste bedoel ik eigenlijk ook, mij in relatie tot mijn moeder op dit moment. Ik wil eigenlijk meer een soort legging zoals jij die ook een tijdje terug hebt gedaan over jouw moeder. Of ging die meer over jou en kwam je moeder daarin naar voren? Ik kan iig het topic niet meer terug vinden dus ik weet het niet meer precies.

Alvast bedankt!
  dinsdag 25 september 2007 @ 07:51:57 #118
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_53451484
quote:
Op maandag 24 september 2007 20:29 schreef NegaSado het volgende:

[..]

En ik ben blij dat je er iets aan hebt en dat het zo goed overeenkwam met je eigen duidingen tot dus toe.

De legging voor JamesBrownie:
http://sadocles.nl/legging7.JPG
Ik zit op het moment nogal in de knoop met mijn relatie...Daar heb ik niet naar gevraagd, maar daar heb je wel de kaarten voor gelegd lijkt het.

Ik moet er even over nadenken...
pi_53454307
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 07:51 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik zit op het moment nogal in de knoop met mijn relatie...Daar heb ik niet naar gevraagd, maar daar heb je wel de kaarten voor gelegd lijkt het.

Ik moet er even over nadenken...
De Tarot werkt aan de hand van intentie.

Bijvoorbeeld, MNR vroeg laatst ook een duiding over haar werk. Uiteindelijk kwamen er allerlei kaarten naar boven die over relaties gingen. Toen gaf ze toe dat ze toch eigenlijk over haar liefdesleven iets wilde weten. De intentie creeert dan hetgeen wat je in de Tarot zal zien, en niet de oorspronkelijke vraag. Tarot gaat altijd over zaken die nú werk nodig hebben. Het is een spiegel, maar dan voor de ziel.

Als de duiding echt om je relatie draait en minder om je werk, dan zit je in ieder geval HEEL erg in de knoop. En de Zwaarden Drie, de kaart van hartzeer, geeft dan precies aan wat er gebeurd als je niet in staat bent dingen te veranderen.

Sterkte ermee.
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:14:09 #120
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_53454607
Ik ben op het moment heel erg bezig met dingen veranderen in mijn relatie, ik heb meer lucht nodig en meer vrijheid. Moet meer mezelf zijn.
Het gekke is dat mijn vrined me daarin eigenlijk niet tegenhoudt, dat doe ik vooral zelf(er zijn wel gebieden waarop ik me door hem tegengehouden voel, maar dat is minder belangrijk dan de gebieden waar ik mezelf op blokkeer.) Soms denk ik dat ik weg moet bij hem, maar dat zou geen oplossing zijn, nou ja, daar komt het in het heel kort op neer.
pi_53457528
Ik heb de HR Giger Tarot

Als iemand zin heeft in een dagkaart van zijn schaduwzelf ...

Voel je geroepen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:04:13 #122
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_53457580
Wat is mijn schaduwzelf eigenlijk?
pi_53457804
Je onderbewustzijn een deel van je dat onderdrukt is. Dat ook graag het licht wil zien.
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:19:04 #124
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_53457970
Nou, dan ben ik wel benieuwd wat die vandaag wil!
pi_53458190
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:04 schreef JamesBrownie het volgende:
Wat is mijn schaduwzelf eigenlijk?
The Fool
This means that you do not find it difficult to feel the eternal within you since you do not simply let your ego express itself carelessly, but subjugate it to the unseen vibrations of your inner voice. While you merge with the longing that you protect onto your surrounding world, it mirrors back to you everything that reflects your feelings. If you accept that these pictures do not reflect reality but only the illusions of all your dream-like images, then you are in harmony with them. Under their influence, you will be higly succesful in creatively encountering your unconscious objectives in your fellow humans.

Doe wat je graag wilt, voel je niet buitengesloten door doelen die niet haalbaar zijn. Ze zijn haalbaar. Doe wat je het liefste wilt ...

Het kost moeite en je bent bang voor de confrontatie dat de dingen niet lopen zoals ze gaan. Wees lekker impulsief komen mooie dingen van terecht.
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:38:30 #126
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_53458506
Dankje...
pi_53462659
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:02 schreef joanie het volgende:
Ik heb de HR Giger Tarot

Voel je geroepen.
Zou je voor mij ook een dagkaart willen leggen?
  dinsdag 25 september 2007 @ 18:56:58 #128
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53466424
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:56 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Dat eerste bedoel ik eigenlijk ook, mij in relatie tot mijn moeder op dit moment. Ik wil eigenlijk meer een soort legging zoals jij die ook een tijdje terug hebt gedaan over jouw moeder. Of ging die meer over jou en kwam je moeder daarin naar voren? Ik kan iig het topic niet meer terug vinden dus ik weet het niet meer precies.

Alvast bedankt!
[Tarot] Second opinion van een legging Deze bedoel je?. Maar ok, komt in orde, ik ga vandaag of morgen aan de slag .
Vrijheid
  dinsdag 25 september 2007 @ 19:06:08 #129
92711 hasse8
Semper ad meliora
pi_53466657
Leuk topic... Ben wel nieuw hier, maar ik wil ook wel leggingen doen hoor. Ik leg de Crowley tarot.... Dus kom maar op met vragen
pi_53467017
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:21 schreef Zus_konijn het volgende:

[..]

Zou je voor mij ook een dagkaart willen leggen?
XVI The Tower

Dramatic changes are frequently imminent: radical changes that will topple fixed ideas and things that you have taken for granted up to now. These can be emotional explosions that have been pending for a while, but were always repressed.The tower shows the radical change that ocurs when you have been clinging too tightly or striving for a false sense of security in a situation that has ultimately turned into a prison. The card therefore symbolizes breaking out of hopeless situations and ossified structures.It shows the *breakthrough to a newer, freer way of life that can airise from the ruins of the old, dead values and leads to new experience.

Tegen wie ben je oneerlijk? Houd moed alles komt goed, wees eerlijker naar jezelf toe.

*Edit

[ Bericht 0% gewijzigd door joanie op 25-09-2007 19:27:48 ]
pi_53467822
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:02 schreef joanie het volgende:
Ik heb de HR Giger Tarot

Voel je geroepen.
Ja ikke
pi_53470345
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:48 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Ja ikke
Hij is heel heftig niet iedereen hoeft dit van jou te weten ... stuur je een PM
pi_53473692
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 18:56 schreef jogy het volgende:

[..]

[Tarot] Second opinion van een legging Deze bedoel je?. Maar ok, komt in orde, ik ga vandaag of morgen aan de slag .
Die bedoel ik inderdaad.
Ik zie hem wel verschijnen .
pi_53473969
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:11 schreef joanie het volgende:

Hij is heel heftig niet iedereen hoeft dit van jou te weten ... stuur je een PM
Thanx !
Heb het gelezen, en hij is idd wel wat heftig .

heb je een pm'tje teruggestuurd

[ Bericht 10% gewijzigd door sweetgirly op 25-09-2007 23:10:55 ]
pi_53475562
Komt helemaal goed
pi_53498842
Ik wil heeeeeeel graag duidelijkheid over wat ik nu moet doen om mezelf weer een beetje op de rails te krijgen. Ik weet wel dat ik ergens wat fout doe, maar wat ik nu precies moet veranderen of waar ik aandacht aan moet schenken...? Ik zou graag een gooi of legging krijgen, maar ik sluit netjes achteraan in de rij. Als ik aan de beurt ben en jullie nog info nodig hebben, dan hoor ik het graag. Ik houd het hier regelmatig in de gaten. Trouwens bewonderenswaardig hoe vaak jullie het bij het rechte eind hebben.
pi_53499506
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:41 schreef NagChampi het volgende:
Ik wil heeeeeeel graag duidelijkheid over wat ik nu moet doen om mezelf weer een beetje op de rails te krijgen. Ik weet wel dat ik ergens wat fout doe, maar wat ik nu precies moet veranderen of waar ik aandacht aan moet schenken...? Ik zou graag een gooi of legging krijgen, maar ik sluit netjes achteraan in de rij. Als ik aan de beurt ben en jullie nog info nodig hebben, dan hoor ik het graag. Ik houd het hier regelmatig in de gaten. Trouwens bewonderenswaardig hoe vaak jullie het bij het rechte eind hebben.
De rij is al weggewerkt.
Er is nu een rij van mensen die juist willen duiden.
Ik weet zeker dat iemand voor je zal willen duiden, ik geef het zelf alleen eventjes uit handen.
pi_53500414
Helemaal te gek. Ik kan niet wachten!
pi_53501814
@ Nega Sado

Gaat de hotline sluiten????
Was net verslaafd hahahaha .
  woensdag 26 september 2007 @ 22:51:55 #140
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_53501900
Ik stel me beschikbaar voor een legging voor morgenavond! Ik zie dat jullie zo enthousiast bezig zijn en heb wel weer eens zin en tijd. Dus voel je je geroepen PM dan ff je geb. datum en woonplaats naar mij toe. Dan komt hij spoedig aan bod.
pi_53502161
Ik vindt het echt knap hoe mensen dat kunnen met die tarot kaarten!!
Dat gaat mijn pet te boven. Jogy heeft een paar dagen geleden voor mij de kaarten gelegd en het klopt zo akelig precies brrrrr en dat uit een stel kaarten Het gaat mijn pet te boven!!
Nu ben ik zelf ook vrij (gek) spiritueel maar ik heb het meer met het "voelen en weten" maar kaarten? Ik vindt het knap ik zie er alleen mooie plaatjes in.
Petje af voor iedereen die het kan.:0
pi_53502311
Ik vind Tarot ook zo leuk omdat het weer een beetje magie terug brengt in het leven van alle dag. Onze levens zijn zo monotoon en eenduidig geworden dat een beetje mystiek het allemaal weer boeiend maakt. Ik snap zelf ook nog niet precies hoe de kaarten hun werk doen, en eigenlijk wil ik het ook niet eens weten!
pi_53502436
Ik denk ook dat juist dat ( het niet helemaal snappen ) het juist zo leuk maakt.
En dat monotoom heb je voledig gelijk in ( vind ik) mensen leven net als robotten en doen zoals ze denken dat van ze verwacht wordt. Ik moet dan altijd aan de regel uit het liedje van Marco Borsato denken!!!
Wat zou je doen, als er nooit meer een morgen zou zijn!!
pi_53503564
De tekstschrijver van de liedjes van Marco Borsata haalt inderdaad doorgaans leuke thema's aan om over na te denken.

Dingen de hele tijd maar snappen is iets wat we van jongs af aan mee krijgen (school...), dus het is wel leuk om eens lekker tegendraads te doen. Het leukste is gewoon een beetje nadenken en spelen met ideeen over iets, zonder definitief antwoord te willen hebben.
pi_53503784
Zou iemand een legging voor mij willen doen?
Ik ben zeer kritisch als het over dit soort onderwerpen gaat maar mijn nieuwsgierigheid wint het, ik ben toch wel benieuwd wat eruit zou komen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_53504940
quote:
Op woensdag 26 september 2007 23:55 schreef MinderMutsig het volgende:
Zou iemand een legging voor mij willen doen?
Ik ben zeer kritisch als het over dit soort onderwerpen gaat maar mijn nieuwsgierigheid wint het, ik ben toch wel benieuwd wat eruit zou komen.
Iedereen heeft wat aan de Tarot, of je nu gelooft in het paranormale, of niet. Laat je kritiek varen en neem wat er voor je gelegd zal worden gewoon in je op.
pi_53505125
quote:
Op donderdag 27 september 2007 01:03 schreef NegaSado het volgende:

[..]

Iedereen heeft wat aan de Tarot, of je nu gelooft in het paranormale, of niet. Laat je kritiek varen en neem wat er voor je gelegd zal worden gewoon in je op.
Wat heb je (of iemand anders) nodig van me om dat te kunnen doen?
pi_53505324
quote:
Op donderdag 27 september 2007 01:18 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Wat heb je (of iemand anders) nodig van me om dat te kunnen doen?
Een open mind.
pi_53506620
quote:
Op donderdag 27 september 2007 01:37 schreef NegaSado het volgende:

[..]

Een open mind.
Yeah, yeah

Ik zat meer in de richting geboortedatum e.d. te denken, die zie ik hier nogal eens voorbij vliegen maar de ene keer met woonplaats, de andere keer zonder...
  donderdag 27 september 2007 @ 08:37:41 #150
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53506705
quote:
Op donderdag 27 september 2007 08:29 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Yeah, yeah

Ik zat meer in de richting geboortedatum e.d. te denken, die zie ik hier nogal eens voorbij vliegen maar de ene keer met woonplaats, de andere keer zonder...
Daar zijn inderdaad geen vaste regels voor oid. de één heeft die gegevens nodig om beter te kunnen leggen en de ander niet, kwestie van vertrouwen eigenlijk. Maar vaak is geboortedatum/plaats wel handig ja .
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')