Nokwanda, jou heb ik even toegevoegd op MSN! Als je de fijne details van een legging wilt weten is dat toch wel handig, en die spread is best uitvoerig.
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:16 schreef MNR het volgende:[..]
Nou, lijkt me leuk. Ben evt. nieuwsgierig naar wat je me zou kunnen vertellen aangaande de richting die ik qua werk opga, kan dat? (woon niet in de omgeving Rotterdam)
Ik zal eens kijken!
![]()
Jouw vraag is vrij algemeen, dus ik gebruik ook een ruime spread. Ik ga dus er van uit, dat je wilt weten, wat jij zelf je werk in brengt, wat werk voor jou betekent, wat jouw motivatie is, waar je op moet letten (onverwachte gebeurtenissen), dus ik gebruik nu even een spread van 6 kaarten. Zoals je misschien zult merken, probeer ik te vermijden dingen te vertellen over de toekomst (waarzeggerij doe ik liever niet aan), en wat meer over wat er volgens de kaarten nú aan de hand is en welke bijdrage jij hier in hebt.
Ik schud de kaarten voor jou op de 'standaard' manier, en maak dan 2 keer 4 stapeltjes die ik weer samenvoeg van links naar rechts. Hier leg ik 6 kaarten uit in deze volgorde:
---1---
-2---3-
4--5--6
Het resultaat:
http://www.sadocles.nl/legging.jpgIk begin gewoon bij de eerste kaart.
De gehangene op de eerste positie geeft aan dat jij in staat bent dingen van veel perspectieven te bekijken. Jij hebt al de nodige ervaring en die draagt bij aan het feit dat je op zoek bent naar iets waar je je hart wat meer in kwijt kunt. De gehangene is ook een kaart die het eigenbelang of de onmiddelijke gratificatie aan de kant kan zetten en in staat is met geduld anderen te helpen of te wachten op een latere beloning. De vurige staven aan de zijkanten gaan ook precies over het creatieve proces wat je doorloopt.... Het is tijd dingen ondersteboven te bekijken, hoe eng dit ook wellicht mag zijn. Let wel, het gaat hier vooral om passiviteit. De gehangene is een kaart van contemplatie. Eerst denken, dan eventueel misschien doen... De gehangene juist op de eerste positie geeft ook aan, dat JIJ de gehangene neigt te zijn op je werk. Dit kan negatief of positief opgevat worden. Een positieve gehangene is behulpzaam, geduldig, wijs, begripvol... Een negatieve gehangene, echter, draaft dit te ver door en neemt teveel hooi op zijn vork. Hij offert zichzelf veel te veel op. Aan jou uit te zoeken, welk aspect van de gehangene jij meeneemt naar je werk, en wat je hier eventueel aan zou kunnen doen.
De drie van kelken op de 2e positie geeft aan dat jouw zorgzame en vriendelijke karakter bijdraagt aan het doel wat je op je werk wilt bereiken. De drie van kelken is voornamelijk een kaart van vriendschap, wederzijds begrip, en het verbond. Het is een vreugdevolle samenkomst. Het is een kaart van emotioneel begaan zijn met het lot van mensen waar je om geeft, van sterke sympathie. Deze eigenschappen ondersteunen de gehangene in jou en versterken hem.
Dan de vrouw van de roeden. Dit is een sterke huisje-boompje-beestje kaart. Op deze positie geeft de kaart aan dat je wellicht hier meer naar moet kijken. Als je bijvoorbeeld sterk sociaal werk doet (en de kaarten geven aan dat jij iemand bent die vooral tot bloei komt in dit gebied, in het sociale, de zorg, hulp aan anderen) dan vergeet je weleens dat je werkt om geld te verdienen. Let op de vrouw van de roeden, is het advies.
De zon in deze legging gaat over wat jou motiveert. De kaarten geven tot nu toe steeds sterke emoties aan, en dit is weer zo'n kaart. het draait bij jou vooral op het vinden van geluk. Om blijdschap, vrolijkheid. De zon is de ultieme blijheidskaart... Maar blijheid, op de kinderlijke manier. Een vrolijkheid los van schaamte of ironie. Dit is een bron van energie. En iedereen weet dat de zon een onuitputtelijke bron is. Goede intenties en kinderlijk vertrouwen sieren jou. Pas wel op, want vooral in de werksfeer zijn er veel mensen die hier hun voordeel mee proberen te halen. Iets in mijn zegt me heel erg sterk op dit moment dat ik dit tik dat het weleens zo kan zijn dat jij in het verleden in de maling bent genomen, of je verraden hebt gevoeld. Dat mensen proberen om voordeel uit jou te halen zonder hierbij rekening te houden met jou. Dit denk ik vanwege de gehangene, die ook staat voor opoffering. Daarmee word in deze tijd kinderlijkheid vaak beloond, omdat kinderen vaak als 'naief' worden gezien.
Dan macht (vaak ook 'kracht' genoemd), op de 5e positie. Dit is vrij duidelijk. Banen in de hulpverlening of de sociale sfeer geven vaak een heleboel kracht. Niets is fijner dan dankbare mensen.
Let wel, deze kaart heeft veel haken en ogen. De leeuw die hier getemd wordt heeft de neiging uit te halen, of te proberen uit de grip van de vrouw te worstelen. Je kunt niet altijd voldoening voelen. Soms ontstaan er zeer nare situaties. Wat je hier mee moet doen, is van ze leren, en ze dan naast je neerleggen. Nóóit de leeuw de overmacht laten krijgen.
Dan op de 6e plek, de ruiter van kelken. Dit is een dromer. Deze positie gaat over de andere mensen op je werk, invloeden daarvan, hoe jij je naar hun opsteld etc... De ruiter van kelken is vaak een idealistische dromer die zichzelf ziet als de ideale partner (prins op het witte paard). Waarschijnlijk ben je single, en op zoek. Als jij jezelf niet zo ziet als de prins op het witte paard, kan het zijn dat er iemand in je leven is die zichzelf wel zo naar jou toe gedraagt, een co-werker. Als de kaart niet met de liefde te maken heeft, draait het nogmaals om die kinderlijke naiviteit die jij bezit. Je bent een dromer. Misschien is het juist hier tijd om even terug te denken aan de vrouw van de roeden.
Naar de hele legging gekeken, heb ik het idee dat je op dit moment emotioneel bent. Alle kaarten wijzen op sterke emoties. Je wilt je opofferen, je wilt ergens je hart in kunnen storten. Als je nog niet in de sociale sfeer zit maar bijvoorbeeld in de horeca, is het misschien een idee je te orienteren hiervoor. Als dit de richting is die je al op gaat, dan maak ik op uit de kaarten dat je je niet moet laten kisten door mensen die negatief zijn (de leeuw van kracht). Als je die personen wilt begrijpen, wees dan de gehangene en bekijk het van hun kant. Veel problemen lossen spontaan op als je ze maar vanuit het juiste perspectief kunt bekijken.