Mooi gesproken. Neem aan dat het je eigen mening is !quote:Op vrijdag 29 juni 2007 19:56 schreef gelly het volgende:
Linkse media. Bush doet het geweldig.
Ja dat is voor de US wel nodig vanwege de concurrentiepositie, maar hij kan nu niets meer goed doen en zelfs zijn vrienden laten hem vallenquote:Op vrijdag 29 juni 2007 19:58 schreef Lyrebird het volgende:
Zijn voorstel om aan 12 miljoen illegalen amnestie te verlenen ben je vergeten.
Nee dat is niet nodig en dat is nu juist het probleem. Zijn vrienden laten hem vallen, omdat we die illegalen kunnen missen als kiespijn.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:01 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja dat is voor de US wel nodig vanwege de concurrentiepositie, maar hij kan nu niets meer goed doen en zelfs zijn vrienden laten hem vallen
Nee mensen zijn bang voor hun baantje, maar someone has to do the dirtywork en 12 miljoen is 5% van de huidige bevolking , die kun je niet huiswaarts sturen, en in zijn voorstel zou maar 50% a 60% terugkeren vanwege de 5000 dollar grensquote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:02 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee dat is niet nodig en dat is nu juist het probleem. Zijn vrienden laten hem vallen, omdat we die illegalen kunnen missen als kiespijn.
Varmorgen stond in de krant dat dit is afgewezen !quote:Op vrijdag 29 juni 2007 19:58 schreef Lyrebird het volgende:
Zijn voorstel om aan 12 miljoen illegalen amnestie te verlenen ben je vergeten.
Je snapt het niet (net zo min als de heren beleidsmakers). Ik woon in het midden van de VS. Het "vieze" werk wordt hier gewoon door (domme) Amerikanen gedaan (kun je Dirty jobs op Discovery zien?). In mijn tijd in Massachusetts kon mijn toenmalige vriendin geen vakantiebaantje vinden, omdat de markt voor babysitters en tuinmannen (baantjes die normaal door studenten worden gedaan) compleet werd verziekt door illegalen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:05 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee mensen zijn bang voor hun baantje, maar someone has to do the dirtywork en 12 miljoen is 5% van de huidige bevolking , die kun je niet huiswaarts sturen, en in zijn voorstel zou maar 50% a 60% terugkeren vanwege de 5000 dollar grens
Uitgesteld. Het beste nieuws in tijden!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:22 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
Varmorgen stond in de krant dat dit is afgewezen !![]()
Is de oplossing van de vrije markt niet juist die illegalen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je snapt het niet (net zo min als de heren beleidsmakers). Ik woon in het midden van de VS. Het "vieze" werk wordt hier gewoon door (domme) Amerikanen gedaan (kun je Dirty jobs op Discovery zien?). In mijn tijd in Massachusetts kon mijn toenmalige vriendin geen vakantiebaantje vinden, omdat de markt voor babysitters en tuinmannen (baantjes die normaal door studenten worden gedaan) compleet werd verziekt door illegalen.
De illegalen zijn een onuitputtelijke bron van goedkope arbeidskrachten. Nogal wiedes dat de overheid (en het bedrijfsleven) dat prachtig vinden. Als die 12 miljoen (en dat is natuurlijk een belachelijk conservatieve schatting - 20 miljoen is waarschijnlijk redelijker) illegalen morgen zouden vertrekken, dan is dat een probleem. Maar laat het maar aan de vrije markt over en binnen de kortste keren is dat probleem opgelost. Mechanisatie, automatisatie, outsourcing en offshoring lossen veel meer op dan het binnenhalen van ongeletterde illegalen.
Als je onder een vrije markt het vrije verkeer van goederen en mensen verstaat, dan heb je inderdaad gelijk. Ik ben voor het vrije verkeer van goederen. Tegen het vrije verkeer van mensen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:28 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Is de oplossing van de vrije markt niet juist die illegalen.![]()
Tussen het leven in een vrij land en het overtreden van regels zit een groot verschil.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:30 schreef gelly het volgende:
Ah, vandaar je ondertitel. En je usericon.
Ooit op Ellis Island geweest?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:34 schreef gelly het volgende:
Dat hele land van je had niet bestaan als men zich aan die regeltjes had gehouden.
Ben ik met je eens, maar dan moeten ze ook die grensbewaking eens goed aanpakken en diegenen die binnen ziijn, zijn voor het merendeel al geworteld en ingebed, en kunnen niet huiswaarts tenzij het 5000 dollar plan gaat werken. En dat zal al een hele dobber zijn.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
. Maar laat het maar aan de vrije markt over en binnen de kortste keren is dat probleem opgelost. Mechanisatie, automatisatie, outsourcing en offshoring lossen veel meer op dan het binnenhalen van ongeletterde illegalen.
Dat men in de jaren voor WOII een stuk strenger was dan nu. Zo werden criminelen met een enkeltje teruggestuurd, iedereen werd gedocumenteerd. Nu staat de grens wagenwijd open.quote:
Het Journaal begint echt zielig te worden. Wat denk je dat er gaat gebeuren als Amerika zich terugtrekt uit Afghanistan en Irak? Nou? Is denk ik zeer weinig fantasie voor nodig.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 19:55 schreef henkway het volgende:
Net op het journaal, GW BUSH is in de US de meest gehate president ooit, met 3500 dode US jongens, 352 miljard dollar down the drain en nog 16 maanden te gaan, is the big guestion, maakt hij die laatste maanden vol, of probeert onze oliejongen het imago van de republikeinen te redden door over te gaan tot terugtrekking uit het OLIEVAT IRAK![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |