daar heb je een goed punt .quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:49 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Zeker gave auto, alleen verkijk je niet op de kosten. Het blijft natuurlijk wel een Porsche, dus onderdelen en daarmee het onderhoud is erg prijzig. Verder zijn ze nogal lastig te verzekeren als je niet 24 of ouder bent. Sowieso zijn er op de Nederlandse markt maar weinig echt goede exemplaren meer te vinden. Ze zijn er wel, maar dan tel je al gauw 4 á 5k voor een Series 1 uit '84 neer, of 7 á 8 voor een Series 2 uit '88. Laten we het over de S2 en de Turbo maar niet hebben..
Kortom alleen doen als je een grote zak met geld meebrengt. De kosten bestaan bij dit soort auto's niet uit de aanschaf, verre van..
Een 944 is een pure liefhebbersauto. Daar hoef je je echt niet voor te schamen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:47 schreef Bolter het volgende:
Stond keer met 911 4s bij supermarkt begon er zo'n gozert dat ie 'm wel mooi vond maar dat ie liever een 944 had omdat z'n fiets daarin past![]()
![]()
Laten we wel wezen: de meeste 944-bezitters rijden geen 944 omdat ze die mooier vinden dan een 911..quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:54 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Een 944 is een pure liefhebbersauto. Daar hoef je je echt niet voor te schamen.
In status uitgedrukt is alleen de 911 interessanter.
Een 944 rijden omdat je geen 911 kunt betalen vind ik vrij triest. De 944 is best een auto om trots op te zijn, zonder aan 911's te hoeven denken.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:57 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Laten we wel wezen: de meeste 944-bezitters rijden geen 944 omdat ze die mooier vinden dan een 911..
Het mag dan wel een auto zijn om trots op te zijn en 911 is niet de status; da's 't merk zelf al.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Een 944 rijden omdat je geen 911 kunt betalen vind ik vrij triest. De 944 is best een auto om trots op te zijn, zonder aan 911's te hoeven denken.
Uiteraard, maar de 911 is toch echt een stijlicoon en wordt algeheel geroemd. Dat kun je van een 924 of 944 niet zeggen. Als ze even duur waren zou ik het wel weten, hoezeer je ze ook los van elkaar ziet.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Een 944 rijden omdat je geen 911 kunt betalen vind ik vrij triest. De 944 is best een auto om trots op te zijn, zonder aan 911's te hoeven denken.
En toch bekijk ik de 944 als een bijzondere porsche. Ik vind het een gelikt model en ook technisch is de auto erg geslaagd.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:01 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de 911 is toch echt een stijlicoon en wordt algeheel geroemd. Dat kun je van een 924 of 944 niet zeggen. Als ze even duur waren zou ik het wel weten, hoezeer je ze ook los van elkaar ziet.
M'n pa heeft een 924. Doordeweeks tuft ie in een VW Passat 1.9 TDI, redelijke saaie bak. Is het weekend en mooi weer gaat ie nog wel eens touren in de 924. Heb er laatst even in mogen rijden, maar het is toch wel apart. Techniek is allemaal wat ouder dus je moet echt zelf rijden. Maar het is zeker erg leuk om zoiets als hobby er bij te hebben. Overigens sleutelt hij er niet zelf aan, enkel de hobby van het rijden is aan hem besteed. Enige nadeel voor mij is dat de auto een erg lage instap heeft en ik vrij lang ben. Daarnaast is het alleen leuk als je er zelf in rijd met hoogstens 1 passagier, want die achterbank is meer voor de sier.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:57 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb ook eens zitten kijken naar het kopen van een 924/944, maar dan wel puur als hobbyproject. Gewoon uit het buitenland halen, en dan de motor enzo gaan versleutelen voor wat meer pk-tjes. Lijkt allemaal wel mooi enzo, zo'n Porsche, maar volgens mij is het financieel zeer zwaar.
Ben dan wel weer benieuwd wat die 944 kost daar..quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:06 schreef xFriendx het volgende:
[..]
M'n pa heeft een 924. Doordeweeks tuft ie in een VW Passat 1.9 TDI, redelijke saaie bak. Is het weekend en mooi weer gaat ie nog wel eens touren in de 924. Heb er laatst even in mogen rijden, maar het is toch wel apart. Techniek is allemaal wat ouder dus je moet echt zelf rijden. Maar het is zeker erg leuk om zoiets als hobby er bij te hebben. Overigens sleutelt hij er niet zelf aan, enkel de hobby van het rijden is aan hem besteed. Enige nadeel voor mij is dat de auto een erg lage instap heeft en ik vrij lang ben. Daarnaast is het alleen leuk als je er zelf in rijd met hoogstens 1 passagier, want die achterbank is meer voor de sier.
[afbeelding]
Dit is de auto in kwestie. Is opgeknapt bij een garage en compleet nagelopen en gereviseerd.
Bij dezelfde garage staat trouwens nu een 944 te koop. Ook compleet opgeknapt. Die ziet er trouwens wel een stuk aggressiver uit, maar komt mede ook door de rode kleur.
Turboversies die qua vermogen iets meer bieden? Neeequote:Op donderdag 28 juni 2007 21:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Mooie auto hoor. Al prefereer ik meer de turbo-versies. Omdat die qua vermogen iets meer bieden.
quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:09 schreef Livedeejay het volgende:
[..]
Turboversies die qua vermogen iets meer bieden? Neee![]()
6500 euro.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:08 schreef Livedeejay het volgende:
[..]
Ben dan wel weer benieuwd wat die 944 kost daar..
Te duur? Ik mis het bouwjaar, maar als deze werkelijk in goede staat verkeerd is het een nette prijs. De meeste 944's die je voor 3k tegen komt ben je in het eerste jaar nog minimaal hetzelfde bedrag kwijt aan reparaties, als het niet meer is. Je moet er eentje treffen die in handen van een liefhebber is geweest, maar die zul je beneden de 5k weinig vinden. Vaak zijn ze afgeragd en is er op het onderhoud bezuinigd. Laat dat nou net het laatste zijn wat je bij een 944 níet moet doen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:15 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Veel te duur en verschrikkelijke dingen die Borbets.
Ik vind het duur omdat ik het niet een heel courant exemplaar vind met die 150pk en in die kleur, zonder de originele velgen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:24 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Te duur? Ik mis het bouwjaar, maar als deze werkelijk in goede staat verkeerd is het een nette prijs. De meeste 944's die je voor 3k tegen komt ben je in het eerste jaar nog minimaal hetzelfde bedrag kwijt aan reparaties, als het niet meer is. Je moet er eentje treffen die in handen van een liefhebber is geweest, maar die zul je beneden de 5k weinig vinden. Vaak zijn ze afgeragd en is er op het onderhoud bezuinigd. Laat dat nou net het laatste zijn wat je bij een 944 níet moet doen.
Wat betreft die velgen ben ik het met je eens trouwens. Beetje jammer onder zo'n auto.
Stom, vergeten. Maar bouwjaar is 1985 (juni).quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:24 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Te duur? Ik mis het bouwjaar, maar als deze werkelijk in goede staat verkeerd is het een nette prijs. De meeste 944's die je voor 3k tegen komt ben je in het eerste jaar nog minimaal hetzelfde bedrag kwijt aan reparaties, als het niet meer is. Je moet er eentje treffen die in handen van een liefhebber is geweest, maar die zul je beneden de 5k weinig vinden. Vaak zijn ze afgeragd en is er op het onderhoud bezuinigd. Laat dat nou net het laatste zijn wat je bij een 944 níet moet doen.
Wat betreft die velgen ben ik het met je eens trouwens. Beetje jammer onder zo'n auto.
Astronomisch hoge prijs dus.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:32 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Stom, vergeten. Maar bouwjaar is 1985 (juni).
Zodra jij een s2 of een turbo in goede staat voor dat geld tegenkomt, wil je mij dan even tippen? Dan zet ik em de volgende dag namelijk weer voor 8k te koop, minimaal.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:33 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Astronomisch hoge prijs dus.
Je hebt ook een s2 of een turbo voor dat geld. En met een beetje goed zoeken, met dezelfde glimmende lak.
Bloedjesnel? 0-100 rond de 8 seconden is echt niet zo snel hoor. Behalve de turbo-versies die zitten rond de 6 seconden op de honderd. Dat is wel redelijk snelquote:Op donderdag 28 juni 2007 20:41 schreef Malle_beer het volgende:
De Porsche, een droom van vele mannen, er zijn echter ook betaalbare Porsches, zoals de 944.
[afbeelding]
Ik zelf vind de 944 echt een bruute bak, bloedjesnel, aardig interieur en exterieur.
Wat vinden jullie PTA'ers er zelf van?
Je gokt aan de hoge kant met de aanschafprijs. Voor 8K kan ik een goede S2 kopen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:49 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Ze zijn er wel, maar dan tel je al gauw 4 á 5k voor een Series 1 uit '84 neer, of 7 á 8 voor een Series 2 uit '88. Laten we het over de S2 en de Turbo maar niet hebben.. Kortom alleen doen als je een grote zak met geld meebrengt. De kosten bestaan bij dit soort auto's niet uit de aanschaf, verre van.
De 944 is een makkie. Echt een heel eenvoudig te rijden auto voor een sportauto. Erg vergevingsgezind. Gewoonweg onvergelijkbaar met een 911. En ESP is kut op een sportauto.quote:Het enige nadeel is dat ie behoorlijk tricky is. ESP, traction control etc kan je wel vergeten. Niet echt de ideale eerste auto.
Zeker bij de typen die even oud zijn als de 944 of ouder zijn het vaak weldegelijk liefhebbers. En ik ken ook zat echte liefhebbers met een waterkoker.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:04 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Volgens mij zijn er maar weinig 911-rijders die een speciale band met het merk- en hun exemplaar hebben en worden ze meer als statussymbool gebruikt.
De turbo s zit onder de 6, de gewone turbo rond de 6, de S2 net onder de 7. Allemaal snel. De 8 klepper is misschien niet snel in rechte lijn, het rijdt wel snel rond en belangrijker: het geeft meer fun dan de snellere hot-hatches omdat het een sportauto is met aandrijving op de juiste wielen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:49 schreef flyguy het volgende:
Bloedjesnel? 0-100 rond de 8 seconden is echt niet zo snel hoor. Behalve de turbo-versies die zitten rond de 6 seconden op de honderd. Dat is wel redelijk snel![]()
Een audi... altijd grappig die opmerkingen. Bij Porsche zelf denken ze wel dat het een Porsche is.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:44 schreef RoofingBurner het volgende:
Da's geen Porsche, da's een Audi. Pft...een Porsche met de motor voorin
Een kenner.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je gokt aan de hoge kant met de aanschafprijs. Voor 8K kan ik een goede S2 kopen.
[..]
De 944 is een makkie. Echt een heel eenvoudig te rijden auto voor een sportauto. Erg vergevingsgezind. Gewoonweg onvergelijkbaar met een 911. En ESP is kut op een sportauto.
7 á 8k voor een 'gewone' series 2 is misschien wat aan de hoge kant, maar feit blijft dat er gewoon heel veel rotzooi op de markt is. 944's van 3 of 4k die je echt niet wilt hebben.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je gokt aan de hoge kant met de aanschafprijs. Voor 8K kan ik een goede S2 kopen.
[..]
De 944 is een makkie. Echt een heel eenvoudig te rijden auto voor een sportauto. Erg vergevingsgezind. Gewoonweg onvergelijkbaar met een 911. En ESP is kut op een sportauto.
O, dat er veel ellende wordt aangeboden ben ik met je eens.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:06 schreef Pizza_Shooter het volgende:
7 á 8k voor een 'gewone' series 2 is misschien wat aan de hoge kant, maar feit blijft dat er gewoon heel veel rotzooi op de markt is. 944's van 3 of 4k die je echt niet wilt hebben.
Tsja, ik heb er al weer bijna 15 jaar geleden een gehad... en nog een 968 cabrio later. Ze willen best wel uitbreken als je dat wil oproepen, maar ze zijn dan makkelijk te controleren. Echt, een geweldige auto om te beginnen met racen. Hoewel een E30 daarvoor doorgaans een voordeliger optie is.quote:Hm, dat valt weer mee dan. Meende dat ie nogal snel uitbreekt, maar heb er nog niet in mogen rijden..
Ook een leuke auto, een 968.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, dat er veel ellende wordt aangeboden ben ik met je eens.
[..]
Tsja, ik heb er al weer bijna 15 jaar geleden een gehad... en nog een 968 cabrio later. Ze willen best wel uitbreken als je dat wil oproepen, maar ze zijn dan makkelijk te controleren. Echt, een geweldige auto om te beginnen met racen. Hoewel een E30 daarvoor doorgaans een voordeliger optie is.
Als bezit, of waar ik allemaal mee heb geraced?quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:42 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ook een leuke auto, een 968.
En een e30. Eén van de beste rijdersauto's ooit gebouwd. Zeer aan te raden als "zondagavondcompetitie" auto.
Mag ik vragen wat je nog meer hebt gehad?
Allemaal wel interessante auto's.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als bezit, of waar ik allemaal mee heb geraced?
Bezit onder meer 205 GTI, 405 MI-16, Golf VR6, 944, 968 cabriolet, 911's (allen type 964).
Racen met onder meer de E30, Sierra Cosworth, diverse Porsches, 190E 2.5 16v Evo II.
Veel dus en een van de belangrijkste lessen is dat veel lol niets met veel vermogen te maken heeft.
Yep. Tevens mijn zwaarste klapper mee gemaakt. Auto totaal afgeschreven en ik werd wakker in een bedje...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:10 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Sierra Cosworth, eerste type?
Goede keuze. Snel zat en veel fun.quote:Wil zelf een e30 325i als ring-auto hebben.
Een aantal keer per jaar, als toeschouwer. Het is wel een hobby van me aan het worden, dus wil het straks ook actief oppakken en zelf rijden. Ben alleen starter, dus heb het geld nog niet echt voor een ring-auto.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Yep. Tevens mijn zwaarste klapper mee gemaakt. Auto totaal afgeschreven en ik werd wakker in een bedje...
[..]
Goede keuze. Snel zat en veel fun.
Ga je vaak naar de Ring? Ikzelf zit er maandag weer. Een collega wil mee, dus dat moet interessant worden. Ik heb al een kotszakje voor hem in de auto liggen.![]()
Ga eens de Polo van Ringhaus huren. Als je het dan een beetje onder de knie hebt de 325... Maar wel eerst een dagje cursus om de basics te leren (heb je ook meer lol op de Ring zelf). Dan zie je ook of het wat voor je is voordat je gaat investeren in een Ringauto. Plus, op korte termijn al lol.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:16 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Een aantal keer per jaar, als toeschouwer. Het is wel een hobby van me aan het worden, dus wil het straks ook actief oppakken en zelf rijden. Ben alleen starter, dus heb het geld nog niet echt voor een ring-auto.
Nee, Francorchamps.quote:Cossies zijn ook bliksemsnel! Op de Ring gebeurd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |