daar heb je een goed punt .quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:49 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Zeker gave auto, alleen verkijk je niet op de kosten. Het blijft natuurlijk wel een Porsche, dus onderdelen en daarmee het onderhoud is erg prijzig. Verder zijn ze nogal lastig te verzekeren als je niet 24 of ouder bent. Sowieso zijn er op de Nederlandse markt maar weinig echt goede exemplaren meer te vinden. Ze zijn er wel, maar dan tel je al gauw 4 á 5k voor een Series 1 uit '84 neer, of 7 á 8 voor een Series 2 uit '88. Laten we het over de S2 en de Turbo maar niet hebben..
Kortom alleen doen als je een grote zak met geld meebrengt. De kosten bestaan bij dit soort auto's niet uit de aanschaf, verre van..
Een 944 is een pure liefhebbersauto. Daar hoef je je echt niet voor te schamen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:47 schreef Bolter het volgende:
Stond keer met 911 4s bij supermarkt begon er zo'n gozert dat ie 'm wel mooi vond maar dat ie liever een 944 had omdat z'n fiets daarin past![]()
![]()
Laten we wel wezen: de meeste 944-bezitters rijden geen 944 omdat ze die mooier vinden dan een 911..quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:54 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Een 944 is een pure liefhebbersauto. Daar hoef je je echt niet voor te schamen.
In status uitgedrukt is alleen de 911 interessanter.
Een 944 rijden omdat je geen 911 kunt betalen vind ik vrij triest. De 944 is best een auto om trots op te zijn, zonder aan 911's te hoeven denken.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:57 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Laten we wel wezen: de meeste 944-bezitters rijden geen 944 omdat ze die mooier vinden dan een 911..
Het mag dan wel een auto zijn om trots op te zijn en 911 is niet de status; da's 't merk zelf al.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Een 944 rijden omdat je geen 911 kunt betalen vind ik vrij triest. De 944 is best een auto om trots op te zijn, zonder aan 911's te hoeven denken.
Uiteraard, maar de 911 is toch echt een stijlicoon en wordt algeheel geroemd. Dat kun je van een 924 of 944 niet zeggen. Als ze even duur waren zou ik het wel weten, hoezeer je ze ook los van elkaar ziet.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Een 944 rijden omdat je geen 911 kunt betalen vind ik vrij triest. De 944 is best een auto om trots op te zijn, zonder aan 911's te hoeven denken.
En toch bekijk ik de 944 als een bijzondere porsche. Ik vind het een gelikt model en ook technisch is de auto erg geslaagd.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:01 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de 911 is toch echt een stijlicoon en wordt algeheel geroemd. Dat kun je van een 924 of 944 niet zeggen. Als ze even duur waren zou ik het wel weten, hoezeer je ze ook los van elkaar ziet.
M'n pa heeft een 924. Doordeweeks tuft ie in een VW Passat 1.9 TDI, redelijke saaie bak. Is het weekend en mooi weer gaat ie nog wel eens touren in de 924. Heb er laatst even in mogen rijden, maar het is toch wel apart. Techniek is allemaal wat ouder dus je moet echt zelf rijden. Maar het is zeker erg leuk om zoiets als hobby er bij te hebben. Overigens sleutelt hij er niet zelf aan, enkel de hobby van het rijden is aan hem besteed. Enige nadeel voor mij is dat de auto een erg lage instap heeft en ik vrij lang ben. Daarnaast is het alleen leuk als je er zelf in rijd met hoogstens 1 passagier, want die achterbank is meer voor de sier.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:57 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb ook eens zitten kijken naar het kopen van een 924/944, maar dan wel puur als hobbyproject. Gewoon uit het buitenland halen, en dan de motor enzo gaan versleutelen voor wat meer pk-tjes. Lijkt allemaal wel mooi enzo, zo'n Porsche, maar volgens mij is het financieel zeer zwaar.
Ben dan wel weer benieuwd wat die 944 kost daar..quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:06 schreef xFriendx het volgende:
[..]
M'n pa heeft een 924. Doordeweeks tuft ie in een VW Passat 1.9 TDI, redelijke saaie bak. Is het weekend en mooi weer gaat ie nog wel eens touren in de 924. Heb er laatst even in mogen rijden, maar het is toch wel apart. Techniek is allemaal wat ouder dus je moet echt zelf rijden. Maar het is zeker erg leuk om zoiets als hobby er bij te hebben. Overigens sleutelt hij er niet zelf aan, enkel de hobby van het rijden is aan hem besteed. Enige nadeel voor mij is dat de auto een erg lage instap heeft en ik vrij lang ben. Daarnaast is het alleen leuk als je er zelf in rijd met hoogstens 1 passagier, want die achterbank is meer voor de sier.
[afbeelding]
Dit is de auto in kwestie. Is opgeknapt bij een garage en compleet nagelopen en gereviseerd.
Bij dezelfde garage staat trouwens nu een 944 te koop. Ook compleet opgeknapt. Die ziet er trouwens wel een stuk aggressiver uit, maar komt mede ook door de rode kleur.
Turboversies die qua vermogen iets meer bieden? Neeequote:Op donderdag 28 juni 2007 21:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Mooie auto hoor. Al prefereer ik meer de turbo-versies. Omdat die qua vermogen iets meer bieden.
quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:09 schreef Livedeejay het volgende:
[..]
Turboversies die qua vermogen iets meer bieden? Neee![]()
6500 euro.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:08 schreef Livedeejay het volgende:
[..]
Ben dan wel weer benieuwd wat die 944 kost daar..
Te duur? Ik mis het bouwjaar, maar als deze werkelijk in goede staat verkeerd is het een nette prijs. De meeste 944's die je voor 3k tegen komt ben je in het eerste jaar nog minimaal hetzelfde bedrag kwijt aan reparaties, als het niet meer is. Je moet er eentje treffen die in handen van een liefhebber is geweest, maar die zul je beneden de 5k weinig vinden. Vaak zijn ze afgeragd en is er op het onderhoud bezuinigd. Laat dat nou net het laatste zijn wat je bij een 944 níet moet doen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:15 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Veel te duur en verschrikkelijke dingen die Borbets.
Ik vind het duur omdat ik het niet een heel courant exemplaar vind met die 150pk en in die kleur, zonder de originele velgen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:24 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Te duur? Ik mis het bouwjaar, maar als deze werkelijk in goede staat verkeerd is het een nette prijs. De meeste 944's die je voor 3k tegen komt ben je in het eerste jaar nog minimaal hetzelfde bedrag kwijt aan reparaties, als het niet meer is. Je moet er eentje treffen die in handen van een liefhebber is geweest, maar die zul je beneden de 5k weinig vinden. Vaak zijn ze afgeragd en is er op het onderhoud bezuinigd. Laat dat nou net het laatste zijn wat je bij een 944 níet moet doen.
Wat betreft die velgen ben ik het met je eens trouwens. Beetje jammer onder zo'n auto.
Stom, vergeten. Maar bouwjaar is 1985 (juni).quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:24 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Te duur? Ik mis het bouwjaar, maar als deze werkelijk in goede staat verkeerd is het een nette prijs. De meeste 944's die je voor 3k tegen komt ben je in het eerste jaar nog minimaal hetzelfde bedrag kwijt aan reparaties, als het niet meer is. Je moet er eentje treffen die in handen van een liefhebber is geweest, maar die zul je beneden de 5k weinig vinden. Vaak zijn ze afgeragd en is er op het onderhoud bezuinigd. Laat dat nou net het laatste zijn wat je bij een 944 níet moet doen.
Wat betreft die velgen ben ik het met je eens trouwens. Beetje jammer onder zo'n auto.
Astronomisch hoge prijs dus.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:32 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Stom, vergeten. Maar bouwjaar is 1985 (juni).
Zodra jij een s2 of een turbo in goede staat voor dat geld tegenkomt, wil je mij dan even tippen? Dan zet ik em de volgende dag namelijk weer voor 8k te koop, minimaal.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:33 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Astronomisch hoge prijs dus.
Je hebt ook een s2 of een turbo voor dat geld. En met een beetje goed zoeken, met dezelfde glimmende lak.
Bloedjesnel? 0-100 rond de 8 seconden is echt niet zo snel hoor. Behalve de turbo-versies die zitten rond de 6 seconden op de honderd. Dat is wel redelijk snelquote:Op donderdag 28 juni 2007 20:41 schreef Malle_beer het volgende:
De Porsche, een droom van vele mannen, er zijn echter ook betaalbare Porsches, zoals de 944.
[afbeelding]
Ik zelf vind de 944 echt een bruute bak, bloedjesnel, aardig interieur en exterieur.
Wat vinden jullie PTA'ers er zelf van?
Je gokt aan de hoge kant met de aanschafprijs. Voor 8K kan ik een goede S2 kopen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:49 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Ze zijn er wel, maar dan tel je al gauw 4 á 5k voor een Series 1 uit '84 neer, of 7 á 8 voor een Series 2 uit '88. Laten we het over de S2 en de Turbo maar niet hebben.. Kortom alleen doen als je een grote zak met geld meebrengt. De kosten bestaan bij dit soort auto's niet uit de aanschaf, verre van.
De 944 is een makkie. Echt een heel eenvoudig te rijden auto voor een sportauto. Erg vergevingsgezind. Gewoonweg onvergelijkbaar met een 911. En ESP is kut op een sportauto.quote:Het enige nadeel is dat ie behoorlijk tricky is. ESP, traction control etc kan je wel vergeten. Niet echt de ideale eerste auto.
Zeker bij de typen die even oud zijn als de 944 of ouder zijn het vaak weldegelijk liefhebbers. En ik ken ook zat echte liefhebbers met een waterkoker.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:04 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Volgens mij zijn er maar weinig 911-rijders die een speciale band met het merk- en hun exemplaar hebben en worden ze meer als statussymbool gebruikt.
De turbo s zit onder de 6, de gewone turbo rond de 6, de S2 net onder de 7. Allemaal snel. De 8 klepper is misschien niet snel in rechte lijn, het rijdt wel snel rond en belangrijker: het geeft meer fun dan de snellere hot-hatches omdat het een sportauto is met aandrijving op de juiste wielen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:49 schreef flyguy het volgende:
Bloedjesnel? 0-100 rond de 8 seconden is echt niet zo snel hoor. Behalve de turbo-versies die zitten rond de 6 seconden op de honderd. Dat is wel redelijk snel![]()
Een audi... altijd grappig die opmerkingen. Bij Porsche zelf denken ze wel dat het een Porsche is.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:44 schreef RoofingBurner het volgende:
Da's geen Porsche, da's een Audi. Pft...een Porsche met de motor voorin
Een kenner.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je gokt aan de hoge kant met de aanschafprijs. Voor 8K kan ik een goede S2 kopen.
[..]
De 944 is een makkie. Echt een heel eenvoudig te rijden auto voor een sportauto. Erg vergevingsgezind. Gewoonweg onvergelijkbaar met een 911. En ESP is kut op een sportauto.
7 á 8k voor een 'gewone' series 2 is misschien wat aan de hoge kant, maar feit blijft dat er gewoon heel veel rotzooi op de markt is. 944's van 3 of 4k die je echt niet wilt hebben.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je gokt aan de hoge kant met de aanschafprijs. Voor 8K kan ik een goede S2 kopen.
[..]
De 944 is een makkie. Echt een heel eenvoudig te rijden auto voor een sportauto. Erg vergevingsgezind. Gewoonweg onvergelijkbaar met een 911. En ESP is kut op een sportauto.
O, dat er veel ellende wordt aangeboden ben ik met je eens.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:06 schreef Pizza_Shooter het volgende:
7 á 8k voor een 'gewone' series 2 is misschien wat aan de hoge kant, maar feit blijft dat er gewoon heel veel rotzooi op de markt is. 944's van 3 of 4k die je echt niet wilt hebben.
Tsja, ik heb er al weer bijna 15 jaar geleden een gehad... en nog een 968 cabrio later. Ze willen best wel uitbreken als je dat wil oproepen, maar ze zijn dan makkelijk te controleren. Echt, een geweldige auto om te beginnen met racen. Hoewel een E30 daarvoor doorgaans een voordeliger optie is.quote:Hm, dat valt weer mee dan. Meende dat ie nogal snel uitbreekt, maar heb er nog niet in mogen rijden..
Ook een leuke auto, een 968.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, dat er veel ellende wordt aangeboden ben ik met je eens.
[..]
Tsja, ik heb er al weer bijna 15 jaar geleden een gehad... en nog een 968 cabrio later. Ze willen best wel uitbreken als je dat wil oproepen, maar ze zijn dan makkelijk te controleren. Echt, een geweldige auto om te beginnen met racen. Hoewel een E30 daarvoor doorgaans een voordeliger optie is.
Als bezit, of waar ik allemaal mee heb geraced?quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:42 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ook een leuke auto, een 968.
En een e30. Eén van de beste rijdersauto's ooit gebouwd. Zeer aan te raden als "zondagavondcompetitie" auto.
Mag ik vragen wat je nog meer hebt gehad?
Allemaal wel interessante auto's.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als bezit, of waar ik allemaal mee heb geraced?
Bezit onder meer 205 GTI, 405 MI-16, Golf VR6, 944, 968 cabriolet, 911's (allen type 964).
Racen met onder meer de E30, Sierra Cosworth, diverse Porsches, 190E 2.5 16v Evo II.
Veel dus en een van de belangrijkste lessen is dat veel lol niets met veel vermogen te maken heeft.
Yep. Tevens mijn zwaarste klapper mee gemaakt. Auto totaal afgeschreven en ik werd wakker in een bedje...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:10 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Sierra Cosworth, eerste type?
Goede keuze. Snel zat en veel fun.quote:Wil zelf een e30 325i als ring-auto hebben.
Een aantal keer per jaar, als toeschouwer. Het is wel een hobby van me aan het worden, dus wil het straks ook actief oppakken en zelf rijden. Ben alleen starter, dus heb het geld nog niet echt voor een ring-auto.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Yep. Tevens mijn zwaarste klapper mee gemaakt. Auto totaal afgeschreven en ik werd wakker in een bedje...
[..]
Goede keuze. Snel zat en veel fun.
Ga je vaak naar de Ring? Ikzelf zit er maandag weer. Een collega wil mee, dus dat moet interessant worden. Ik heb al een kotszakje voor hem in de auto liggen.![]()
Ga eens de Polo van Ringhaus huren. Als je het dan een beetje onder de knie hebt de 325... Maar wel eerst een dagje cursus om de basics te leren (heb je ook meer lol op de Ring zelf). Dan zie je ook of het wat voor je is voordat je gaat investeren in een Ringauto. Plus, op korte termijn al lol.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:16 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Een aantal keer per jaar, als toeschouwer. Het is wel een hobby van me aan het worden, dus wil het straks ook actief oppakken en zelf rijden. Ben alleen starter, dus heb het geld nog niet echt voor een ring-auto.
Nee, Francorchamps.quote:Cossies zijn ook bliksemsnel! Op de Ring gebeurd?
No. 1 had ook de motor niet achterin... Dus historisch gezien een vrij vreemde uitspraak.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:14 schreef boegschroef het volgende:
Als je het over een porsche hebt dan meot de motor achterin liggen.
Er zijn nog genoeg sloten om in te springen hoor, rustig aan ..quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:14 schreef boegschroef het volgende:
Zonder op iemands tenen te trappen ben ik ook van mening dat de 944 geen echte porsche is. Als je het over een porsche hebt dan moet de motor achterin liggen. Zelf vind ik het model ook niet echt specialer dan een mazda of een celica ofzo. Het straalt gewoon net niet het speciale uit.
Het enige leuke aan deze auto is de rwd.
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:08 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Er zijn nog genoeg sloten om in te springen hoor, rustig aan ..
Ik heb er inderdaad nog nooit in gereden. Maar ik val zeker niet onder het 60k volkje. Ik zie mezelf toch wel als autoliefhebber. Maar de 944 heeft voor mij niks speciaals. Ik zie bijvoorbeeld dan veel lievere een eerste generatie m3.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:23 schreef Paladijn het volgende:
[..]![]()
Het perspectief van sommige mensen is gewoon nogal krom, zie ook het autogespot volk wat alleen auto's > 60k 'spotwaardig' vind. Mensen zullen altijd wel blijven piepen dat de 944 de 'pauper-Porsche' terwijl ze er zelf nooit in gereden of er uberhaupt een van dichtbij bekeken hebben.
En daarnaast, grootste probleem bij Porsches blijven de onderhoudskosten waardoor daar vaak op bezuinigd wordt door niet-liefhebbers.
Het aantal argumenten dat je geeft overdonderd me, ik moet even bijkomen ..quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:30 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik heb er inderdaad nog nooit in gereden. Maar ik val zeker niet onder het 60k volkje. Ik zie mezelf toch wel als autoliefhebber. Maar de 944 heeft voor mij niks speciaals. Ik zie bijvoorbeeld dan veel lievere een eerste generatie m3.
In tegenstelling tot het 60k volkje heb ik wel wat tegen het volk dat een merk als een god beschouwd. Het is een porsche dus het moet speciaal zijn....
Waar moet ik meer argumenten voor geven? Dat ik een auto liefhebber ben?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:34 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Het aantal argumenten dat je geeft overdonderd me, ik moet even bijkomen ..
Doe dat eens. Dan begrijp je misschien waarom AutoVisie ooit over de 944 schreef "het toppunt van alomvattende competentie".quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:30 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb er inderdaad nog nooit in gereden.
Gelukkig heb je zelf ook heel veel nuttige bijdragen in dit topic.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:58 schreef FunnyName het volgende:
Eindelijk iemand die iets nuttigs zegt, dank u ..
De motor van de 924 was afgeleid van een Audi blok. De 944 daarentegen gebruikt een motor met Porscheafkomst. De 2.5 is grof gezegd de helft van de V8 uit de 928.quote:Op zondag 1 juli 2007 01:33 schreef Tommeh het volgende:
Als je ziet hoe ze gebouwd zijn en vooral de rijeigenschappen ervaart merk je echt dat het niet "zomaar een porsche met audi motortje" is.
Achterstallig onderhoud misschien?quote:Op zondag 1 juli 2007 00:56 schreef Greys het volgende:
Wij hebben een 944 die momenteel bijzonder slecht start
De toerenteller slaat ook helemaal niet uit. Na een kwartier proberen start ie altijd wel weer.
Iemand een idee toevallig?
Dat was punt helemaal niet maar goed, inderdaad, dat klopt.quote:Op zondag 1 juli 2007 10:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
De motor van de 924 was afgeleid van een Audi blok. De 944 daarentegen gebruikt een motor met Porscheafkomst. De 2.5 is grof gezegd de helft van de V8 uit de 928.
Haha en dan elders zeggen dat ik niks toevoeg in dit topic.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:49 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Verkijk je niet op de kosten. Het blijft natuurlijk wel een Porsche, dus onderdelen en daarmee het onderhoud is erg prijzig. Verder zijn ze nogal lastig te verzekeren als je niet 24 of ouder bent. Sowieso zijn er op de Nederlandse markt maar weinig echt goede exemplaren meer te vinden. Ze zijn er wel, maar dan tel je al gauw 4 á 5k voor een Series 1 uit '84 neer, of 7 á 8 voor een Series 2 uit '88. Laten we het over de S2 en de Turbo maar niet hebben.. Kortom alleen doen als je een grote zak met geld meebrengt. De kosten bestaan bij dit soort auto's niet uit de aanschaf, verre van.
Afgezien van de kosten zijn het overigens erg leuke auto's. RWD, veel pk's en een wegligging die Porsche-waardig is. Het enige nadeel is dat ie behoorlijk tricky is. ESP, traction control etc kan je wel vergeten. Niet echt de ideale eerste auto.
quote:Op zondag 1 juli 2007 10:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Achterstallig onderhoud misschien?![]()
Breng 'm eens naar iemand die er verstand van heeft...
De eerste porsche was toch een 356? Die had de motor wel achterin liggen. Of de eerste auto van F. Porsche. Dat was een electrische wagen met de motoren aan de voorwielen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
No. 1 had ook de motor niet achterin... Dus historisch gezien een vrij vreemde uitspraak.
De No. 1 is weliswaar de stamvader van de 356, maar had echt een middenmotor. Omwille van ruimte voor achterpassagiers koos Porsche voor een configuratie die hij kende van een andere auto waar hij bij betrokken was...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:07 schreef GiSaE het volgende:
De eerste porsche was toch een 356? Die had de motor wel achterin liggen. Of de eerste auto van F. Porsche. Dat was een electrische wagen met de motoren aan de voorwielen.
Ik ook, maar die kan ik niet betalenquote:
In welke superauto vervoer jij jezelf als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:14 schreef Argento het volgende:
opmerkelijk hoeveel woorden toch nog kunnen worden vuilgemaakt aan zoiets als een Porsche 944.
Er zijn nou eenmaal ontzettend veel mensen die nooit in een 944 gereden hebben maar wel precies weten hoe het rijdt en dat het niets is...leg je erbij neer...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
In welke superauto vervoer jij jezelf als ik vragen mag?
Nou, ik kan er alleen sowieso alleen maar om glimlachen, maar ik vind het altijd wel aardig om te weten wat zo iemand dan rijdt. Niet zelden is het dan ergens in de cat. fiets/brommert/ov/oudbarrel... en dan dromen van een proletenbak (lees: ferrari).quote:Op woensdag 4 juli 2007 03:59 schreef Tommeh het volgende:
Er zijn nou eenmaal ontzettend veel mensen die nooit in een 944 gereden hebben maar wel precies weten hoe het rijdt en dat het niets is...leg je erbij neer...![]()
dat mag jij best vragen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
In welke superauto vervoer jij jezelf als ik vragen mag?
Opmerkelijk dat jij dan toch de moeite neemt om er dan ook nog even 14 woorden bij te gooienquote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:14 schreef Argento het volgende:
opmerkelijk hoeveel woorden toch nog kunnen worden vuilgemaakt aan zoiets als een Porsche 944.
Als het jouw goedkeurig niet echt kan wegdragen, wat heeft het dan voor zin om dat hier even te komen melden? Er zijn ook mensen die Kuifje stripboeken adoreren, ik vind daar geen kont aan, maar laat ze lekker? Zo ook hier, jij vindt een Porsche 944 duidelijk helemaal niets, maar met een beetje inlevingsvermogen kan je je misschien voorstellen dat er mensen zijn die het WEL een fijne/leuke/mooie/gave (wat dan ook) vinden, en dat gun je ze dan niet ofzo? Hoezo verbaast het je dat er nog zoveel woorden aan vuil gemaakt worden? Het is niet jouw ding, dat is jouw goed recht, maar laat ons lekker joh.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:47 schreef Argento het volgende:
Ik hoop trouwens niet dat het de bedoeling is dat ik zelf een of andere supersportwagen rijdt voordat ik laatdunkend mag doen over budget-Porsches (ja, daar valt de Boxster ook onder om van de Cayman nog maar te zwijgen en nee, die kan ik ook bij lange na niet betalen).
Het verbaast mij oprecht dat er zoveel woorden over een Porsche 944 vuilgemaakt kunnen worden. Dat zegt nog niets over mijn eigen mening over een Porsche 944. Ik kan best warme gevoelens voor een 944 koesteren en er dan nog verbaast over staan dat anderen daar zoveel woorden aan kunnen besteden. Dat is het punt ook niet. Het punt is dat het kennelijk een voorwaarde is om zelf een of andere blitse bak te bezitten, voor je met recht laatdunkend kan gaan doen over andere ´blitse bakken´. Kennelijk wordt een laatdunkende reactie wel serieus genomen indien degene die de reactie uit een auto bezit die minstens van gelijkwaardig niveau is als de auto waar het in de reactie om gaat. Als dat zo is, dan kunnen we dit forum wel opdoeken. Waarom zou ik mij als Citroen Xsara bezitter alleen laatdunkend kunnen richten tot auto´s die van gelijk- of minderwaardig niveau zijn? En waarom zou ik mij als Citroen Xsara bezitter van negatief commentaar moeten onthouden als het gaat om auto´s die hoger op de voedselketen staan?quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Als het jouw goedkeurig niet echt kan wegdragen, wat heeft het dan voor zin om dat hier even te komen melden? Er zijn ook mensen die Kuifje stripboeken adoreren, ik vind daar geen kont aan, maar laat ze lekker? Zo ook hier, jij vindt een Porsche 944 duidelijk helemaal niets, maar met een beetje inlevingsvermogen kan je je misschien voorstellen dat er mensen zijn die het WEL een fijne/leuke/mooie/gave (wat dan ook) vinden, en dat gun je ze dan niet ofzo? Hoezo verbaast het je dat er nog zoveel woorden aan vuil gemaakt worden? Het is niet jouw ding, dat is jouw goed recht, maar laat ons lekker joh.
Lighten up
wat maakt een Porsche een echte Porsche en waarom zou dat voordelig zijn voor de auto in kwestie?quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:04 schreef rival het volgende:
en een 944 is, anders dan de 924, gewoon een echte porsche!
Dus omdat mensen in andere topics jou voorkeur voor een Ferrari hebben afgedaan als 'proletenbak lover' kom je dit tpoic kansloze/nutteloze informatie dumpen, zoiets?quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:02 schreef Argento het volgende:
[..]
Het verbaast mij oprecht dat er zoveel woorden over een Porsche 944 vuilgemaakt kunnen worden. Dat zegt nog niets over mijn eigen mening over een Porsche 944. Ik kan best warme gevoelens voor een 944 koesteren en er dan nog verbaast over staan dat anderen daar zoveel woorden aan kunnen besteden. Dat is het punt ook niet. Het punt is dat het kennelijk een voorwaarde is om zelf een of andere blitse bak te bezitten, voor je met recht laatdunkend kan gaan doen over andere ´blitse bakken´. Kennelijk wordt een laatdunkende reactie wel serieus genomen indien degene die de reactie uit een auto bezit die minstens van gelijkwaardig niveau is als de auto waar het in de reactie om gaat. Als dat zo is, dan kunnen we dit forum wel opdoeken. Waarom zou ik mij als Citroen Xsara bezitter alleen laatdunkend kunnen richten tot auto´s die van gelijk- of minderwaardig niveau zijn? En waarom zou ik mij als Citroen Xsara bezitter van negatief commentaar moeten onthouden als het gaat om auto´s die hoger op de voedselketen staan?
Bovendien leg ik niemand ook maar een strobreed in de weg wat het aanbidden van een 944 betreft, als ik slechts en uitsluitend mijn verbazing uitspreek over hoeveel woorden je er aan vuil kunt maken.
Jullie aanbidders zijn kennelijk allergisch voor iedere reactie waarin ook maar een spoortje van nuancering of negativiteit valt te ontdekken, want er komen subiet drie, vier reacties overheen. En dan ben ik degene die up moet lighten? Ik dacht het niet.
Mijn voorkeur (zacht uitgedrukt, hou het liever bij allesverterende passie) ligt bij Ferrari. En dan zijn er mensen die het om een of andere duistere reden noodzakelijk vinden om een Ferrari consequent aan te duiden met ´proletenbak´ (notabene iemand die zijn voorkeur voor Porsches niet onder stoelen of banken steekt, en dan is een Porsche kennelijk geen proletenbak maar hèt toonbeeld bij uitstek van goede smaak...enfin....). Nou en? Ik weet best dat er mensen op de wereld zijn die Ferrari´s maar onbetrouwbaar en lelijk vinden. Wat kan mij dat nou schelen?
Nee, ik geloof niet dat ik degene ben die in deze aanspraak moet maken op zijn relativeringsvermogen.
euh nee, hoe kom je tot die conclusie?quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:04 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Dus omdat mensen in andere topics jou voorkeur voor een Ferrari hebben afgedaan als 'proletenbak lover' kom je dit tpoic kansloze/nutteloze informatie dumpen, zoiets?
Kortweg, je loopt te trollen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:02 schreef Argento het volgende:
[..]
Bovendien leg ik niemand ook maar een strobreed in de weg wat het aanbidden van een 944 betreft, als ik slechts en uitsluitend mijn verbazing uitspreek over hoeveel woorden je er aan vuil kunt maken.
Dat komt omdat hoeveel geld je ook hebt, je altijd uitkomt bij Porsche.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:02 schreef Argento het volgende:
[..]
Mijn voorkeur (zacht uitgedrukt, hou het liever bij allesverterende passie) ligt bij Ferrari. En dan zijn er mensen die het om een of andere duistere reden noodzakelijk vinden om een Ferrari consequent aan te duiden met ´proletenbak´ (notabene iemand die zijn voorkeur voor Porsches niet onder stoelen of banken steekt, en dan is een Porsche kennelijk geen proletenbak maar hèt toonbeeld bij uitstek van goede smaak...enfin....). Nou en? Ik weet best dat er mensen op de wereld zijn die Ferrari´s maar onbetrouwbaar en lelijk vinden. Wat kan mij dat nou schelen?
Nee, ik geloof niet dat ik degene ben die in deze aanspraak moet maken op zijn relativeringsvermogen.
Hoe de rest hun posts bedoelden weet ik niet, ik spreek voor mezelf, maar mijn post aan jou kwam waarschijnlijk anders over dan ik het bedoelde. Lang leve het internetquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:02 schreef Argento het volgende:
[..]
Het verbaast mij oprecht dat er zoveel woorden over een Porsche 944 vuilgemaakt kunnen worden. Dat zegt nog niets over mijn eigen mening over een Porsche 944. Ik kan best warme gevoelens voor een 944 koesteren en er dan nog verbaast over staan dat anderen daar zoveel woorden aan kunnen besteden. Dat is het punt ook niet. Het punt is dat het kennelijk een voorwaarde is om zelf een of andere blitse bak te bezitten, voor je met recht laatdunkend kan gaan doen over andere ´blitse bakken´. Kennelijk wordt een laatdunkende reactie wel serieus genomen indien degene die de reactie uit een auto bezit die minstens van gelijkwaardig niveau is als de auto waar het in de reactie om gaat. Als dat zo is, dan kunnen we dit forum wel opdoeken. Waarom zou ik mij als Citroen Xsara bezitter alleen laatdunkend kunnen richten tot auto´s die van gelijk- of minderwaardig niveau zijn? En waarom zou ik mij als Citroen Xsara bezitter van negatief commentaar moeten onthouden als het gaat om auto´s die hoger op de voedselketen staan?
Bovendien leg ik niemand ook maar een strobreed in de weg wat het aanbidden van een 944 betreft, als ik slechts en uitsluitend mijn verbazing uitspreek over hoeveel woorden je er aan vuil kunt maken.
Jullie aanbidders zijn kennelijk allergisch voor iedere reactie waarin ook maar een spoortje van nuancering of negativiteit valt te ontdekken, want er komen subiet drie, vier reacties overheen. En dan ben ik degene die up moet lighten? Ik dacht het niet.
Mijn voorkeur (zacht uitgedrukt, hou het liever bij allesverterende passie) ligt bij Ferrari. En dan zijn er mensen die het om een of andere duistere reden noodzakelijk vinden om een Ferrari consequent aan te duiden met ´proletenbak´ (notabene iemand die zijn voorkeur voor Porsches niet onder stoelen of banken steekt, en dan is een Porsche kennelijk geen proletenbak maar hèt toonbeeld bij uitstek van goede smaak...enfin....). Nou en? Ik weet best dat er mensen op de wereld zijn die Ferrari´s maar onbetrouwbaar en lelijk vinden. Wat kan mij dat nou schelen?
Nee, ik geloof niet dat ik degene ben die in deze aanspraak moet maken op zijn relativeringsvermogen.
dat meen je niet. Zeker niet wat de looks betreft.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:10 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Dat komt omdat hoeveel geld je ook hebt, je altijd uitkomt bij Porsche.
Kwa handling en looks
Ik heb geen uitgesproken afkeur van de Porsche 944. Een goed onderhouden en (vooral) orgineel exemplaar heeft zeker wel bestaansrecht. Hoe ze rijden zou ik niet weten, maar ik ben direct bereid aan te nemen dat het met de rijeigenschappen wel goed zit. Ik vind het echter geen auto om daar nou zoveel aandacht aan te besteden en daar ging mijn opmerking over. Ik had ook niet de illusie met die opmerking nou zon fantastische bijdrage aan dit topic te leveren, maar dat kan van meer posts in dit topic worden gezegd.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:55 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Kortweg, je loopt te trollen.
Reageer eens inhoudelijk waarom een 944 goed/slecht/etc. zou moeten zijn en de 'aanbidders' hier zullen een stuk minder 'allergisch' reageren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |