daar heb je een goed punt .quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:49 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Zeker gave auto, alleen verkijk je niet op de kosten. Het blijft natuurlijk wel een Porsche, dus onderdelen en daarmee het onderhoud is erg prijzig. Verder zijn ze nogal lastig te verzekeren als je niet 24 of ouder bent. Sowieso zijn er op de Nederlandse markt maar weinig echt goede exemplaren meer te vinden. Ze zijn er wel, maar dan tel je al gauw 4 á 5k voor een Series 1 uit '84 neer, of 7 á 8 voor een Series 2 uit '88. Laten we het over de S2 en de Turbo maar niet hebben..
Kortom alleen doen als je een grote zak met geld meebrengt. De kosten bestaan bij dit soort auto's niet uit de aanschaf, verre van..
Een 944 is een pure liefhebbersauto. Daar hoef je je echt niet voor te schamen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:47 schreef Bolter het volgende:
Stond keer met 911 4s bij supermarkt begon er zo'n gozert dat ie 'm wel mooi vond maar dat ie liever een 944 had omdat z'n fiets daarin past![]()
![]()
Laten we wel wezen: de meeste 944-bezitters rijden geen 944 omdat ze die mooier vinden dan een 911..quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:54 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Een 944 is een pure liefhebbersauto. Daar hoef je je echt niet voor te schamen.
In status uitgedrukt is alleen de 911 interessanter.
Een 944 rijden omdat je geen 911 kunt betalen vind ik vrij triest. De 944 is best een auto om trots op te zijn, zonder aan 911's te hoeven denken.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:57 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Laten we wel wezen: de meeste 944-bezitters rijden geen 944 omdat ze die mooier vinden dan een 911..
Het mag dan wel een auto zijn om trots op te zijn en 911 is niet de status; da's 't merk zelf al.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Een 944 rijden omdat je geen 911 kunt betalen vind ik vrij triest. De 944 is best een auto om trots op te zijn, zonder aan 911's te hoeven denken.
Uiteraard, maar de 911 is toch echt een stijlicoon en wordt algeheel geroemd. Dat kun je van een 924 of 944 niet zeggen. Als ze even duur waren zou ik het wel weten, hoezeer je ze ook los van elkaar ziet.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Een 944 rijden omdat je geen 911 kunt betalen vind ik vrij triest. De 944 is best een auto om trots op te zijn, zonder aan 911's te hoeven denken.
En toch bekijk ik de 944 als een bijzondere porsche. Ik vind het een gelikt model en ook technisch is de auto erg geslaagd.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:01 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de 911 is toch echt een stijlicoon en wordt algeheel geroemd. Dat kun je van een 924 of 944 niet zeggen. Als ze even duur waren zou ik het wel weten, hoezeer je ze ook los van elkaar ziet.
M'n pa heeft een 924. Doordeweeks tuft ie in een VW Passat 1.9 TDI, redelijke saaie bak. Is het weekend en mooi weer gaat ie nog wel eens touren in de 924. Heb er laatst even in mogen rijden, maar het is toch wel apart. Techniek is allemaal wat ouder dus je moet echt zelf rijden. Maar het is zeker erg leuk om zoiets als hobby er bij te hebben. Overigens sleutelt hij er niet zelf aan, enkel de hobby van het rijden is aan hem besteed. Enige nadeel voor mij is dat de auto een erg lage instap heeft en ik vrij lang ben. Daarnaast is het alleen leuk als je er zelf in rijd met hoogstens 1 passagier, want die achterbank is meer voor de sier.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:57 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb ook eens zitten kijken naar het kopen van een 924/944, maar dan wel puur als hobbyproject. Gewoon uit het buitenland halen, en dan de motor enzo gaan versleutelen voor wat meer pk-tjes. Lijkt allemaal wel mooi enzo, zo'n Porsche, maar volgens mij is het financieel zeer zwaar.
Ben dan wel weer benieuwd wat die 944 kost daar..quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:06 schreef xFriendx het volgende:
[..]
M'n pa heeft een 924. Doordeweeks tuft ie in een VW Passat 1.9 TDI, redelijke saaie bak. Is het weekend en mooi weer gaat ie nog wel eens touren in de 924. Heb er laatst even in mogen rijden, maar het is toch wel apart. Techniek is allemaal wat ouder dus je moet echt zelf rijden. Maar het is zeker erg leuk om zoiets als hobby er bij te hebben. Overigens sleutelt hij er niet zelf aan, enkel de hobby van het rijden is aan hem besteed. Enige nadeel voor mij is dat de auto een erg lage instap heeft en ik vrij lang ben. Daarnaast is het alleen leuk als je er zelf in rijd met hoogstens 1 passagier, want die achterbank is meer voor de sier.
[afbeelding]
Dit is de auto in kwestie. Is opgeknapt bij een garage en compleet nagelopen en gereviseerd.
Bij dezelfde garage staat trouwens nu een 944 te koop. Ook compleet opgeknapt. Die ziet er trouwens wel een stuk aggressiver uit, maar komt mede ook door de rode kleur.
Turboversies die qua vermogen iets meer bieden? Neeequote:Op donderdag 28 juni 2007 21:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Mooie auto hoor. Al prefereer ik meer de turbo-versies. Omdat die qua vermogen iets meer bieden.
quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:09 schreef Livedeejay het volgende:
[..]
Turboversies die qua vermogen iets meer bieden? Neee![]()
6500 euro.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:08 schreef Livedeejay het volgende:
[..]
Ben dan wel weer benieuwd wat die 944 kost daar..
Te duur? Ik mis het bouwjaar, maar als deze werkelijk in goede staat verkeerd is het een nette prijs. De meeste 944's die je voor 3k tegen komt ben je in het eerste jaar nog minimaal hetzelfde bedrag kwijt aan reparaties, als het niet meer is. Je moet er eentje treffen die in handen van een liefhebber is geweest, maar die zul je beneden de 5k weinig vinden. Vaak zijn ze afgeragd en is er op het onderhoud bezuinigd. Laat dat nou net het laatste zijn wat je bij een 944 níet moet doen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:15 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Veel te duur en verschrikkelijke dingen die Borbets.
Ik vind het duur omdat ik het niet een heel courant exemplaar vind met die 150pk en in die kleur, zonder de originele velgen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:24 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Te duur? Ik mis het bouwjaar, maar als deze werkelijk in goede staat verkeerd is het een nette prijs. De meeste 944's die je voor 3k tegen komt ben je in het eerste jaar nog minimaal hetzelfde bedrag kwijt aan reparaties, als het niet meer is. Je moet er eentje treffen die in handen van een liefhebber is geweest, maar die zul je beneden de 5k weinig vinden. Vaak zijn ze afgeragd en is er op het onderhoud bezuinigd. Laat dat nou net het laatste zijn wat je bij een 944 níet moet doen.
Wat betreft die velgen ben ik het met je eens trouwens. Beetje jammer onder zo'n auto.
Stom, vergeten. Maar bouwjaar is 1985 (juni).quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:24 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Te duur? Ik mis het bouwjaar, maar als deze werkelijk in goede staat verkeerd is het een nette prijs. De meeste 944's die je voor 3k tegen komt ben je in het eerste jaar nog minimaal hetzelfde bedrag kwijt aan reparaties, als het niet meer is. Je moet er eentje treffen die in handen van een liefhebber is geweest, maar die zul je beneden de 5k weinig vinden. Vaak zijn ze afgeragd en is er op het onderhoud bezuinigd. Laat dat nou net het laatste zijn wat je bij een 944 níet moet doen.
Wat betreft die velgen ben ik het met je eens trouwens. Beetje jammer onder zo'n auto.
Astronomisch hoge prijs dus.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:32 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Stom, vergeten. Maar bouwjaar is 1985 (juni).
Zodra jij een s2 of een turbo in goede staat voor dat geld tegenkomt, wil je mij dan even tippen? Dan zet ik em de volgende dag namelijk weer voor 8k te koop, minimaal.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:33 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Astronomisch hoge prijs dus.
Je hebt ook een s2 of een turbo voor dat geld. En met een beetje goed zoeken, met dezelfde glimmende lak.
Bloedjesnel? 0-100 rond de 8 seconden is echt niet zo snel hoor. Behalve de turbo-versies die zitten rond de 6 seconden op de honderd. Dat is wel redelijk snelquote:Op donderdag 28 juni 2007 20:41 schreef Malle_beer het volgende:
De Porsche, een droom van vele mannen, er zijn echter ook betaalbare Porsches, zoals de 944.
[afbeelding]
Ik zelf vind de 944 echt een bruute bak, bloedjesnel, aardig interieur en exterieur.
Wat vinden jullie PTA'ers er zelf van?
Je gokt aan de hoge kant met de aanschafprijs. Voor 8K kan ik een goede S2 kopen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:49 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Ze zijn er wel, maar dan tel je al gauw 4 á 5k voor een Series 1 uit '84 neer, of 7 á 8 voor een Series 2 uit '88. Laten we het over de S2 en de Turbo maar niet hebben.. Kortom alleen doen als je een grote zak met geld meebrengt. De kosten bestaan bij dit soort auto's niet uit de aanschaf, verre van.
De 944 is een makkie. Echt een heel eenvoudig te rijden auto voor een sportauto. Erg vergevingsgezind. Gewoonweg onvergelijkbaar met een 911. En ESP is kut op een sportauto.quote:Het enige nadeel is dat ie behoorlijk tricky is. ESP, traction control etc kan je wel vergeten. Niet echt de ideale eerste auto.
Zeker bij de typen die even oud zijn als de 944 of ouder zijn het vaak weldegelijk liefhebbers. En ik ken ook zat echte liefhebbers met een waterkoker.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:04 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Volgens mij zijn er maar weinig 911-rijders die een speciale band met het merk- en hun exemplaar hebben en worden ze meer als statussymbool gebruikt.
De turbo s zit onder de 6, de gewone turbo rond de 6, de S2 net onder de 7. Allemaal snel. De 8 klepper is misschien niet snel in rechte lijn, het rijdt wel snel rond en belangrijker: het geeft meer fun dan de snellere hot-hatches omdat het een sportauto is met aandrijving op de juiste wielen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:49 schreef flyguy het volgende:
Bloedjesnel? 0-100 rond de 8 seconden is echt niet zo snel hoor. Behalve de turbo-versies die zitten rond de 6 seconden op de honderd. Dat is wel redelijk snel![]()
Een audi... altijd grappig die opmerkingen. Bij Porsche zelf denken ze wel dat het een Porsche is.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:44 schreef RoofingBurner het volgende:
Da's geen Porsche, da's een Audi. Pft...een Porsche met de motor voorin
Een kenner.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je gokt aan de hoge kant met de aanschafprijs. Voor 8K kan ik een goede S2 kopen.
[..]
De 944 is een makkie. Echt een heel eenvoudig te rijden auto voor een sportauto. Erg vergevingsgezind. Gewoonweg onvergelijkbaar met een 911. En ESP is kut op een sportauto.
7 á 8k voor een 'gewone' series 2 is misschien wat aan de hoge kant, maar feit blijft dat er gewoon heel veel rotzooi op de markt is. 944's van 3 of 4k die je echt niet wilt hebben.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je gokt aan de hoge kant met de aanschafprijs. Voor 8K kan ik een goede S2 kopen.
[..]
De 944 is een makkie. Echt een heel eenvoudig te rijden auto voor een sportauto. Erg vergevingsgezind. Gewoonweg onvergelijkbaar met een 911. En ESP is kut op een sportauto.
O, dat er veel ellende wordt aangeboden ben ik met je eens.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:06 schreef Pizza_Shooter het volgende:
7 á 8k voor een 'gewone' series 2 is misschien wat aan de hoge kant, maar feit blijft dat er gewoon heel veel rotzooi op de markt is. 944's van 3 of 4k die je echt niet wilt hebben.
Tsja, ik heb er al weer bijna 15 jaar geleden een gehad... en nog een 968 cabrio later. Ze willen best wel uitbreken als je dat wil oproepen, maar ze zijn dan makkelijk te controleren. Echt, een geweldige auto om te beginnen met racen. Hoewel een E30 daarvoor doorgaans een voordeliger optie is.quote:Hm, dat valt weer mee dan. Meende dat ie nogal snel uitbreekt, maar heb er nog niet in mogen rijden..
Ook een leuke auto, een 968.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, dat er veel ellende wordt aangeboden ben ik met je eens.
[..]
Tsja, ik heb er al weer bijna 15 jaar geleden een gehad... en nog een 968 cabrio later. Ze willen best wel uitbreken als je dat wil oproepen, maar ze zijn dan makkelijk te controleren. Echt, een geweldige auto om te beginnen met racen. Hoewel een E30 daarvoor doorgaans een voordeliger optie is.
Als bezit, of waar ik allemaal mee heb geraced?quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:42 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ook een leuke auto, een 968.
En een e30. Eén van de beste rijdersauto's ooit gebouwd. Zeer aan te raden als "zondagavondcompetitie" auto.
Mag ik vragen wat je nog meer hebt gehad?
Allemaal wel interessante auto's.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als bezit, of waar ik allemaal mee heb geraced?
Bezit onder meer 205 GTI, 405 MI-16, Golf VR6, 944, 968 cabriolet, 911's (allen type 964).
Racen met onder meer de E30, Sierra Cosworth, diverse Porsches, 190E 2.5 16v Evo II.
Veel dus en een van de belangrijkste lessen is dat veel lol niets met veel vermogen te maken heeft.
Yep. Tevens mijn zwaarste klapper mee gemaakt. Auto totaal afgeschreven en ik werd wakker in een bedje...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:10 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Sierra Cosworth, eerste type?
Goede keuze. Snel zat en veel fun.quote:Wil zelf een e30 325i als ring-auto hebben.
Een aantal keer per jaar, als toeschouwer. Het is wel een hobby van me aan het worden, dus wil het straks ook actief oppakken en zelf rijden. Ben alleen starter, dus heb het geld nog niet echt voor een ring-auto.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Yep. Tevens mijn zwaarste klapper mee gemaakt. Auto totaal afgeschreven en ik werd wakker in een bedje...
[..]
Goede keuze. Snel zat en veel fun.
Ga je vaak naar de Ring? Ikzelf zit er maandag weer. Een collega wil mee, dus dat moet interessant worden. Ik heb al een kotszakje voor hem in de auto liggen.![]()
Ga eens de Polo van Ringhaus huren. Als je het dan een beetje onder de knie hebt de 325... Maar wel eerst een dagje cursus om de basics te leren (heb je ook meer lol op de Ring zelf). Dan zie je ook of het wat voor je is voordat je gaat investeren in een Ringauto. Plus, op korte termijn al lol.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:16 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Een aantal keer per jaar, als toeschouwer. Het is wel een hobby van me aan het worden, dus wil het straks ook actief oppakken en zelf rijden. Ben alleen starter, dus heb het geld nog niet echt voor een ring-auto.
Nee, Francorchamps.quote:Cossies zijn ook bliksemsnel! Op de Ring gebeurd?
No. 1 had ook de motor niet achterin... Dus historisch gezien een vrij vreemde uitspraak.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:14 schreef boegschroef het volgende:
Als je het over een porsche hebt dan meot de motor achterin liggen.
Er zijn nog genoeg sloten om in te springen hoor, rustig aan ..quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:14 schreef boegschroef het volgende:
Zonder op iemands tenen te trappen ben ik ook van mening dat de 944 geen echte porsche is. Als je het over een porsche hebt dan moet de motor achterin liggen. Zelf vind ik het model ook niet echt specialer dan een mazda of een celica ofzo. Het straalt gewoon net niet het speciale uit.
Het enige leuke aan deze auto is de rwd.
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:08 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Er zijn nog genoeg sloten om in te springen hoor, rustig aan ..
Ik heb er inderdaad nog nooit in gereden. Maar ik val zeker niet onder het 60k volkje. Ik zie mezelf toch wel als autoliefhebber. Maar de 944 heeft voor mij niks speciaals. Ik zie bijvoorbeeld dan veel lievere een eerste generatie m3.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:23 schreef Paladijn het volgende:
[..]![]()
Het perspectief van sommige mensen is gewoon nogal krom, zie ook het autogespot volk wat alleen auto's > 60k 'spotwaardig' vind. Mensen zullen altijd wel blijven piepen dat de 944 de 'pauper-Porsche' terwijl ze er zelf nooit in gereden of er uberhaupt een van dichtbij bekeken hebben.
En daarnaast, grootste probleem bij Porsches blijven de onderhoudskosten waardoor daar vaak op bezuinigd wordt door niet-liefhebbers.
Het aantal argumenten dat je geeft overdonderd me, ik moet even bijkomen ..quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:30 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik heb er inderdaad nog nooit in gereden. Maar ik val zeker niet onder het 60k volkje. Ik zie mezelf toch wel als autoliefhebber. Maar de 944 heeft voor mij niks speciaals. Ik zie bijvoorbeeld dan veel lievere een eerste generatie m3.
In tegenstelling tot het 60k volkje heb ik wel wat tegen het volk dat een merk als een god beschouwd. Het is een porsche dus het moet speciaal zijn....
Waar moet ik meer argumenten voor geven? Dat ik een auto liefhebber ben?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:34 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Het aantal argumenten dat je geeft overdonderd me, ik moet even bijkomen ..
Doe dat eens. Dan begrijp je misschien waarom AutoVisie ooit over de 944 schreef "het toppunt van alomvattende competentie".quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:30 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb er inderdaad nog nooit in gereden.
Gelukkig heb je zelf ook heel veel nuttige bijdragen in dit topic.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:58 schreef FunnyName het volgende:
Eindelijk iemand die iets nuttigs zegt, dank u ..
De motor van de 924 was afgeleid van een Audi blok. De 944 daarentegen gebruikt een motor met Porscheafkomst. De 2.5 is grof gezegd de helft van de V8 uit de 928.quote:Op zondag 1 juli 2007 01:33 schreef Tommeh het volgende:
Als je ziet hoe ze gebouwd zijn en vooral de rijeigenschappen ervaart merk je echt dat het niet "zomaar een porsche met audi motortje" is.
Achterstallig onderhoud misschien?quote:Op zondag 1 juli 2007 00:56 schreef Greys het volgende:
Wij hebben een 944 die momenteel bijzonder slecht start
De toerenteller slaat ook helemaal niet uit. Na een kwartier proberen start ie altijd wel weer.
Iemand een idee toevallig?
Dat was punt helemaal niet maar goed, inderdaad, dat klopt.quote:Op zondag 1 juli 2007 10:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
De motor van de 924 was afgeleid van een Audi blok. De 944 daarentegen gebruikt een motor met Porscheafkomst. De 2.5 is grof gezegd de helft van de V8 uit de 928.
Haha en dan elders zeggen dat ik niks toevoeg in dit topic.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:49 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Verkijk je niet op de kosten. Het blijft natuurlijk wel een Porsche, dus onderdelen en daarmee het onderhoud is erg prijzig. Verder zijn ze nogal lastig te verzekeren als je niet 24 of ouder bent. Sowieso zijn er op de Nederlandse markt maar weinig echt goede exemplaren meer te vinden. Ze zijn er wel, maar dan tel je al gauw 4 á 5k voor een Series 1 uit '84 neer, of 7 á 8 voor een Series 2 uit '88. Laten we het over de S2 en de Turbo maar niet hebben.. Kortom alleen doen als je een grote zak met geld meebrengt. De kosten bestaan bij dit soort auto's niet uit de aanschaf, verre van.
Afgezien van de kosten zijn het overigens erg leuke auto's. RWD, veel pk's en een wegligging die Porsche-waardig is. Het enige nadeel is dat ie behoorlijk tricky is. ESP, traction control etc kan je wel vergeten. Niet echt de ideale eerste auto.
quote:Op zondag 1 juli 2007 10:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Achterstallig onderhoud misschien?![]()
Breng 'm eens naar iemand die er verstand van heeft...
De eerste porsche was toch een 356? Die had de motor wel achterin liggen. Of de eerste auto van F. Porsche. Dat was een electrische wagen met de motoren aan de voorwielen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
No. 1 had ook de motor niet achterin... Dus historisch gezien een vrij vreemde uitspraak.
De No. 1 is weliswaar de stamvader van de 356, maar had echt een middenmotor. Omwille van ruimte voor achterpassagiers koos Porsche voor een configuratie die hij kende van een andere auto waar hij bij betrokken was...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:07 schreef GiSaE het volgende:
De eerste porsche was toch een 356? Die had de motor wel achterin liggen. Of de eerste auto van F. Porsche. Dat was een electrische wagen met de motoren aan de voorwielen.
Ik ook, maar die kan ik niet betalenquote:
In welke superauto vervoer jij jezelf als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:14 schreef Argento het volgende:
opmerkelijk hoeveel woorden toch nog kunnen worden vuilgemaakt aan zoiets als een Porsche 944.
Er zijn nou eenmaal ontzettend veel mensen die nooit in een 944 gereden hebben maar wel precies weten hoe het rijdt en dat het niets is...leg je erbij neer...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
In welke superauto vervoer jij jezelf als ik vragen mag?
Nou, ik kan er alleen sowieso alleen maar om glimlachen, maar ik vind het altijd wel aardig om te weten wat zo iemand dan rijdt. Niet zelden is het dan ergens in de cat. fiets/brommert/ov/oudbarrel... en dan dromen van een proletenbak (lees: ferrari).quote:Op woensdag 4 juli 2007 03:59 schreef Tommeh het volgende:
Er zijn nou eenmaal ontzettend veel mensen die nooit in een 944 gereden hebben maar wel precies weten hoe het rijdt en dat het niets is...leg je erbij neer...![]()
dat mag jij best vragen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
In welke superauto vervoer jij jezelf als ik vragen mag?
Opmerkelijk dat jij dan toch de moeite neemt om er dan ook nog even 14 woorden bij te gooienquote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:14 schreef Argento het volgende:
opmerkelijk hoeveel woorden toch nog kunnen worden vuilgemaakt aan zoiets als een Porsche 944.
Als het jouw goedkeurig niet echt kan wegdragen, wat heeft het dan voor zin om dat hier even te komen melden? Er zijn ook mensen die Kuifje stripboeken adoreren, ik vind daar geen kont aan, maar laat ze lekker? Zo ook hier, jij vindt een Porsche 944 duidelijk helemaal niets, maar met een beetje inlevingsvermogen kan je je misschien voorstellen dat er mensen zijn die het WEL een fijne/leuke/mooie/gave (wat dan ook) vinden, en dat gun je ze dan niet ofzo? Hoezo verbaast het je dat er nog zoveel woorden aan vuil gemaakt worden? Het is niet jouw ding, dat is jouw goed recht, maar laat ons lekker joh.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:47 schreef Argento het volgende:
Ik hoop trouwens niet dat het de bedoeling is dat ik zelf een of andere supersportwagen rijdt voordat ik laatdunkend mag doen over budget-Porsches (ja, daar valt de Boxster ook onder om van de Cayman nog maar te zwijgen en nee, die kan ik ook bij lange na niet betalen).
Het verbaast mij oprecht dat er zoveel woorden over een Porsche 944 vuilgemaakt kunnen worden. Dat zegt nog niets over mijn eigen mening over een Porsche 944. Ik kan best warme gevoelens voor een 944 koesteren en er dan nog verbaast over staan dat anderen daar zoveel woorden aan kunnen besteden. Dat is het punt ook niet. Het punt is dat het kennelijk een voorwaarde is om zelf een of andere blitse bak te bezitten, voor je met recht laatdunkend kan gaan doen over andere ´blitse bakken´. Kennelijk wordt een laatdunkende reactie wel serieus genomen indien degene die de reactie uit een auto bezit die minstens van gelijkwaardig niveau is als de auto waar het in de reactie om gaat. Als dat zo is, dan kunnen we dit forum wel opdoeken. Waarom zou ik mij als Citroen Xsara bezitter alleen laatdunkend kunnen richten tot auto´s die van gelijk- of minderwaardig niveau zijn? En waarom zou ik mij als Citroen Xsara bezitter van negatief commentaar moeten onthouden als het gaat om auto´s die hoger op de voedselketen staan?quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Als het jouw goedkeurig niet echt kan wegdragen, wat heeft het dan voor zin om dat hier even te komen melden? Er zijn ook mensen die Kuifje stripboeken adoreren, ik vind daar geen kont aan, maar laat ze lekker? Zo ook hier, jij vindt een Porsche 944 duidelijk helemaal niets, maar met een beetje inlevingsvermogen kan je je misschien voorstellen dat er mensen zijn die het WEL een fijne/leuke/mooie/gave (wat dan ook) vinden, en dat gun je ze dan niet ofzo? Hoezo verbaast het je dat er nog zoveel woorden aan vuil gemaakt worden? Het is niet jouw ding, dat is jouw goed recht, maar laat ons lekker joh.
Lighten up
wat maakt een Porsche een echte Porsche en waarom zou dat voordelig zijn voor de auto in kwestie?quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:04 schreef rival het volgende:
en een 944 is, anders dan de 924, gewoon een echte porsche!
Dus omdat mensen in andere topics jou voorkeur voor een Ferrari hebben afgedaan als 'proletenbak lover' kom je dit tpoic kansloze/nutteloze informatie dumpen, zoiets?quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:02 schreef Argento het volgende:
[..]
Het verbaast mij oprecht dat er zoveel woorden over een Porsche 944 vuilgemaakt kunnen worden. Dat zegt nog niets over mijn eigen mening over een Porsche 944. Ik kan best warme gevoelens voor een 944 koesteren en er dan nog verbaast over staan dat anderen daar zoveel woorden aan kunnen besteden. Dat is het punt ook niet. Het punt is dat het kennelijk een voorwaarde is om zelf een of andere blitse bak te bezitten, voor je met recht laatdunkend kan gaan doen over andere ´blitse bakken´. Kennelijk wordt een laatdunkende reactie wel serieus genomen indien degene die de reactie uit een auto bezit die minstens van gelijkwaardig niveau is als de auto waar het in de reactie om gaat. Als dat zo is, dan kunnen we dit forum wel opdoeken. Waarom zou ik mij als Citroen Xsara bezitter alleen laatdunkend kunnen richten tot auto´s die van gelijk- of minderwaardig niveau zijn? En waarom zou ik mij als Citroen Xsara bezitter van negatief commentaar moeten onthouden als het gaat om auto´s die hoger op de voedselketen staan?
Bovendien leg ik niemand ook maar een strobreed in de weg wat het aanbidden van een 944 betreft, als ik slechts en uitsluitend mijn verbazing uitspreek over hoeveel woorden je er aan vuil kunt maken.
Jullie aanbidders zijn kennelijk allergisch voor iedere reactie waarin ook maar een spoortje van nuancering of negativiteit valt te ontdekken, want er komen subiet drie, vier reacties overheen. En dan ben ik degene die up moet lighten? Ik dacht het niet.
Mijn voorkeur (zacht uitgedrukt, hou het liever bij allesverterende passie) ligt bij Ferrari. En dan zijn er mensen die het om een of andere duistere reden noodzakelijk vinden om een Ferrari consequent aan te duiden met ´proletenbak´ (notabene iemand die zijn voorkeur voor Porsches niet onder stoelen of banken steekt, en dan is een Porsche kennelijk geen proletenbak maar hèt toonbeeld bij uitstek van goede smaak...enfin....). Nou en? Ik weet best dat er mensen op de wereld zijn die Ferrari´s maar onbetrouwbaar en lelijk vinden. Wat kan mij dat nou schelen?
Nee, ik geloof niet dat ik degene ben die in deze aanspraak moet maken op zijn relativeringsvermogen.
euh nee, hoe kom je tot die conclusie?quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:04 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Dus omdat mensen in andere topics jou voorkeur voor een Ferrari hebben afgedaan als 'proletenbak lover' kom je dit tpoic kansloze/nutteloze informatie dumpen, zoiets?
Kortweg, je loopt te trollen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:02 schreef Argento het volgende:
[..]
Bovendien leg ik niemand ook maar een strobreed in de weg wat het aanbidden van een 944 betreft, als ik slechts en uitsluitend mijn verbazing uitspreek over hoeveel woorden je er aan vuil kunt maken.
Dat komt omdat hoeveel geld je ook hebt, je altijd uitkomt bij Porsche.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:02 schreef Argento het volgende:
[..]
Mijn voorkeur (zacht uitgedrukt, hou het liever bij allesverterende passie) ligt bij Ferrari. En dan zijn er mensen die het om een of andere duistere reden noodzakelijk vinden om een Ferrari consequent aan te duiden met ´proletenbak´ (notabene iemand die zijn voorkeur voor Porsches niet onder stoelen of banken steekt, en dan is een Porsche kennelijk geen proletenbak maar hèt toonbeeld bij uitstek van goede smaak...enfin....). Nou en? Ik weet best dat er mensen op de wereld zijn die Ferrari´s maar onbetrouwbaar en lelijk vinden. Wat kan mij dat nou schelen?
Nee, ik geloof niet dat ik degene ben die in deze aanspraak moet maken op zijn relativeringsvermogen.
Hoe de rest hun posts bedoelden weet ik niet, ik spreek voor mezelf, maar mijn post aan jou kwam waarschijnlijk anders over dan ik het bedoelde. Lang leve het internetquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:02 schreef Argento het volgende:
[..]
Het verbaast mij oprecht dat er zoveel woorden over een Porsche 944 vuilgemaakt kunnen worden. Dat zegt nog niets over mijn eigen mening over een Porsche 944. Ik kan best warme gevoelens voor een 944 koesteren en er dan nog verbaast over staan dat anderen daar zoveel woorden aan kunnen besteden. Dat is het punt ook niet. Het punt is dat het kennelijk een voorwaarde is om zelf een of andere blitse bak te bezitten, voor je met recht laatdunkend kan gaan doen over andere ´blitse bakken´. Kennelijk wordt een laatdunkende reactie wel serieus genomen indien degene die de reactie uit een auto bezit die minstens van gelijkwaardig niveau is als de auto waar het in de reactie om gaat. Als dat zo is, dan kunnen we dit forum wel opdoeken. Waarom zou ik mij als Citroen Xsara bezitter alleen laatdunkend kunnen richten tot auto´s die van gelijk- of minderwaardig niveau zijn? En waarom zou ik mij als Citroen Xsara bezitter van negatief commentaar moeten onthouden als het gaat om auto´s die hoger op de voedselketen staan?
Bovendien leg ik niemand ook maar een strobreed in de weg wat het aanbidden van een 944 betreft, als ik slechts en uitsluitend mijn verbazing uitspreek over hoeveel woorden je er aan vuil kunt maken.
Jullie aanbidders zijn kennelijk allergisch voor iedere reactie waarin ook maar een spoortje van nuancering of negativiteit valt te ontdekken, want er komen subiet drie, vier reacties overheen. En dan ben ik degene die up moet lighten? Ik dacht het niet.
Mijn voorkeur (zacht uitgedrukt, hou het liever bij allesverterende passie) ligt bij Ferrari. En dan zijn er mensen die het om een of andere duistere reden noodzakelijk vinden om een Ferrari consequent aan te duiden met ´proletenbak´ (notabene iemand die zijn voorkeur voor Porsches niet onder stoelen of banken steekt, en dan is een Porsche kennelijk geen proletenbak maar hèt toonbeeld bij uitstek van goede smaak...enfin....). Nou en? Ik weet best dat er mensen op de wereld zijn die Ferrari´s maar onbetrouwbaar en lelijk vinden. Wat kan mij dat nou schelen?
Nee, ik geloof niet dat ik degene ben die in deze aanspraak moet maken op zijn relativeringsvermogen.
dat meen je niet. Zeker niet wat de looks betreft.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:10 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Dat komt omdat hoeveel geld je ook hebt, je altijd uitkomt bij Porsche.
Kwa handling en looks
Ik heb geen uitgesproken afkeur van de Porsche 944. Een goed onderhouden en (vooral) orgineel exemplaar heeft zeker wel bestaansrecht. Hoe ze rijden zou ik niet weten, maar ik ben direct bereid aan te nemen dat het met de rijeigenschappen wel goed zit. Ik vind het echter geen auto om daar nou zoveel aandacht aan te besteden en daar ging mijn opmerking over. Ik had ook niet de illusie met die opmerking nou zon fantastische bijdrage aan dit topic te leveren, maar dat kan van meer posts in dit topic worden gezegd.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:55 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Kortweg, je loopt te trollen.
Reageer eens inhoudelijk waarom een 944 goed/slecht/etc. zou moeten zijn en de 'aanbidders' hier zullen een stuk minder 'allergisch' reageren.
dan zijn we eruitquote:Op woensdag 4 juli 2007 16:30 schreef Greys het volgende:
Jij schreef dat het je verbaasde dat men er zoveel woorden aan vuil maakt, en mij verbaasde het dat je er zelf uberhaupt woorden aan vuil maakt als je het niets vindt, dat was eigenlijk alles![]()
![]()
Dan ben je in de war met de 924, die heeft een Audi blok. Deze heeft gewoon een Porsche motorquote:Op donderdag 28 juni 2007 20:44 schreef RoofingBurner het volgende:
Da's geen Porsche, da's een Audi. Pft...een Porsche met de motor voorin
Die van ons was volgens mij rond 3200 euro, in zeer goede staat, zowel van binnen als buiten. Dus dan heb je een klein ijkpunt. Anders moet je het even op het porsche 944 forum vragen, daar zitten de kenners en eigenaars, die kunnen je daar prima antwoord op geven. Zitten ook circuitrijders bij!quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:10 schreef Go0s het volgende:
Wat is een Porsche 944 precies waard? Slechte staat, aantal jaren stil gestaan (nu nog), lak lelijk, plamuur, stoelbekleding niet mooi en ga nog maar even doorVolgens mij komt ie uit 1986..
Mijn doel; rat-racerMat-leger-groen rollen voor recreatief rijden op het circuit.
Nee hoor, het mag. Maar ik moet wel om jou lachen...quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:47 schreef Argento het volgende:
Ik hoop trouwens niet dat het de bedoeling is dat ik zelf een of andere supersportwagen rijdt voordat ik laatdunkend mag doen over budget-Porsches (ja, daar valt de Boxster ook onder om van de Cayman nog maar te zwijgen en nee, die kan ik ook bij lange na niet betalen).
Het IS ook een proletenbak. Recent was een 430 bezitter zelfs zo sportief om het aan mij toe te geven.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:02 schreef Argento het volgende:
En dan zijn er mensen die het om een of andere duistere reden noodzakelijk vinden om een Ferrari consequent aan te duiden met ´proletenbak´ (notabene iemand die zijn voorkeur voor Porsches niet onder stoelen of banken steekt, en dan is een Porsche kennelijk geen proletenbak maar hèt toonbeeld bij uitstek van goede smaak...enfin....).
Zijn competentie.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:04 schreef Argento het volgende:
wat maakt een Porsche een echte Porsche en waarom zou dat voordelig zijn voor de auto in kwestie?
In de praktijk eigenlijk wel. Ferrari is vele malen populairder bij mensen die de auto nooit zullen kopen dan bij mensen die wel in de markt zijn voor een sportauto. Als het gaat om de echte keuze en men ook echt alle aspecten meeneemt (op de poster boven het bed telt natuurlijk alleen het uiterlijk...) dan blijkt als het om het geheel gaat de Porsche meestal de keuze te zijn.quote:
Niet echt hoor. Ok, Porsche is door de bank genomen lager in aanschafprijs en het onderhoud is een stuk minder prijzig, maar aangezien Porsche vwb prestaties eerder boven dan onder Ferrari presteert wordt Porsche zeker niet als een minder merk gezien. Net zo goed als Bugatti of Koenigsegg niet als hoger dan Ferrari word gezien, oid.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:41 schreef Kill_em_all het volgende:
Een porsche is dan ook een stupje lager dan een Ferrari.
Dat is dus niet zo. Ferrari is wel vooral populair bij nieuw geld en mensen die graag op willen vallen. Porschemensen die wat anders willen stappen eerder over naar Aston-Martin. En terecht overigens...quote:Ferrari lijkt me meer iets wat je koopt als geld niet meer boeit en het je niet uitmaakt dat het ding meer bij de garage staat dan jij erin kan rijden.
Wat weerhoudt jou er dan wel van?quote:Niet dat dat mij ervan zou weerhouden om een ferrari te kopen.
nee, een bestendige relatie heb je met moeder de vrouw, thuis achter de aardappels. Sportwagens gaan over iets anders. Die gaan over beleving. Die moeten de zintuigen beroeren.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het IS ook een proletenbak. Recent was een 430 bezitter zelfs zo sportief om het aan mij toe te geven.
Ik snap echter wel wat de aantrekking is en ik snap ook best dat er mensen zijn die er woorden aan "vuil" maken. Vwb de aantrekking van een Ferrari:
Vergelijkbaar met een pornoster. Je raakt er wel opgewonden van, je zou er best een ervaring rijker mee willen zijn, maar een bestendige relatie... neuh.
Nee zo bedoel ik het niet echt, ik bedoel maar in de ogen van mensen. Porsches zie je best vaak rijden terwijl een Ferrari toch vrij zeldzaam is. Iedere dag als ik met de bus naar school ga zie ik zat porsches terwijl ik zelden een Ferrari zie. En als ik er 1 zie is het in 99% van de gevallen eentje die van een garagehouder hier in de buurt is. Veder kom ik alleen iedere dag langs een 308 die ik nog nooit heb zien rijden, staat alleen voor de deur geparkeerd.quote:Niet echt hoor. Ok, Porsche is door de bank genomen lager in aanschafprijs en het onderhoud is een stuk minder prijzig, maar aangezien Porsche vwb prestaties eerder boven dan onder Ferrari presteert wordt Porsche zeker niet als een minder merk gezien. Net zo goed als Bugatti of Koenigsegg niet als hoger dan Ferrari word gezien, oid.
Mijn bankrekeningquote:Wat weerhoudt jou er dan wel van?
Neuh, de meeste ´nieuwe´ Ferrari bezitters kopen hun Ferrari zonder andere merken ook maar in overweging te nemen. Die verwezenlijken een droom. Vaak via een Porsche, want die zijn nu eenmaal eerder financieel bereikbaar.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:11 schreef DS4 het volgende:
dan blijkt als het om het geheel gaat de Porsche meestal de keuze te zijn.
Dat is een aparte blik op de sportwagenmarkt. Natuurlijk opereert Ferrari op een ander plan dan Porsche. Natuurlijk doet een F430 qua status onder voor een Bugatti Veyron.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet echt hoor. Ok, Porsche is door de bank genomen lager in aanschafprijs en het onderhoud is een stuk minder prijzig, maar aangezien Porsche vwb prestaties eerder boven dan onder Ferrari presteert wordt Porsche zeker niet als een minder merk gezien. Net zo goed als Bugatti of Koenigsegg niet als hoger dan Ferrari word gezien, oid.
Ik ken meerdere Ferrari bezitters en voor hun gaat dit allemaal niet op. Ten eerste hebben ze allemaal meerdere auto's naast de Ferrari w.o. vrijwel altijd ook een Porsche. Ten tweede kopen ze de auto vaak om erbij te hebben, het uiterlijk (lees: de omgeving), of om weer eens wat anders te hebben (de cat. die van auto's wisselt zoals anderen van schoenen).quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:05 schreef Argento het volgende:
Neuh, de meeste ´nieuwe´ Ferrari bezitters kopen hun Ferrari zonder andere merken ook maar in overweging te nemen. Die verwezenlijken een droom. Vaak via een Porsche, want die zijn nu eenmaal eerder financieel bereikbaar.
en dat heeft natuurlijk alles te maken met produktieaantallen. Vergeleken met Ferrari is Porsche een massaproducent. Volgens mij zijn er al meer dan 200000 Boxters geproduceerd. Alleen daarom al verliest het merk al haar aantrekkingskracht op mij. Dat is dan nog los van de gebrekkige visuele ontwikkeling. Porsches zijn gebouwd vanuit een koele (misschien zelfs wel kille) technische visie. Dat leidt tot uitstekende auto´s maar als ik een auto wil die ik kan waarderen om zijn technische kwaliteiten, dan kan ik uit nog veel meer auto´s kiezen dan enkel de Porsche.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:01 schreef Kill_em_all het volgende:
Porsches zie je best vaak rijden terwijl een Ferrari toch vrij zeldzaam is.
Dit is een realistische blik. Het spijt mij voor je, maar veel Porsche eigenaren kunnen zonder meer een Ferrari rijden en doen dat niet. Geld is niet bepalend voor de status. Uiteindelijk zijn de auto's zelf daarvoor bepalend. Dat Porsche gewoon meer of iig hetzelfde biedt voor minder geld...quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:12 schreef Argento het volgende:
Dat is een aparte blik op de sportwagenmarkt. Natuurlijk opereert Ferrari op een ander plan dan Porsche. Natuurlijk doet een F430 qua status onder voor een Bugatti Veyron.
Ferrari heeft een andere doelgroep omdat haar produkten aanmerkelijk duurder zijn dan de produkten die Zuffenhausen de weg opschopt.
Topgear zet de 997 tegenover de M6 en de Aston Martin Vantage. Hoe zou een F430 ooit van dat rijtje deel uit kunnen maken? De Ferrari is zo al een euroton duurder dan de 997 en de M6.
En ondertussen oordeel jij zonder met de auto's gereden te hebben...quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:21 schreef Argento het volgende:
maar als ik een auto wil die ik kan waarderen om zijn technische kwaliteiten, dan kan ik uit nog veel meer auto´s kiezen dan enkel de Porsche.
Tja, ik ken ook Ferraribezitters. Waarom zouden ´jouw´ bezitters representatief zijn? Kennelijk kopen ze allen een Ferrari om een secundaire reden. Imago of status. ´Mijn´ bezitters kopen een Ferrari om de primaire reden, namelijk het bezitten van een Ferrari. Status en imago is van generlei belang. Het gaat om die auto. En ja, hij is duur in onderhoud en ieder model heeft zijn eigen specifieke nukken, maar is dat werkelijk belangrijk?quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ken meerdere Ferrari bezitters en voor hun gaat dit allemaal niet op. Ten eerste hebben ze allemaal meerdere auto's naast de Ferrari w.o. vrijwel altijd ook een Porsche. Ten tweede kopen ze de auto vaak om erbij te hebben, het uiterlijk (lees: de omgeving), of om weer eens wat anders te hebben (de cat. die van auto's wisselt zoals anderen van schoenen).
Het meest stuitende vind ik wel de persoon die keer op keer een Ferrari koopt, klaagt dat het eigenlijk een rotauto is, de Ferrari weer verkoopt onder het mom "nooit meer" en bij het volgende model weer overstag gaat.
En steeds weer rondrijden met het gevoel: "ik had gewoon de Mercedes mee moeten nemen". Thans in afwachting van de 599 nadat de 612 een teleurstelling werd, maar niet na de nieuwe 911 turbo en de DB9 in overweging te hebben genomen.
Ach, een boxsterrijder rijdt een boxster omdat hij geen 911 kan betalen. Dus zeker geen Ferrari.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dit is een realistische blik. Het spijt mij voor je, maar veel Porsche eigenaren kunnen zonder meer een Ferrari rijden en doen dat niet.
Ja, dat soort rationele overwegingen drijven je inderdaad tot een Porsche. Wat ben ik blij dat ik mij niet door ratio laat dicteren als het om sportwagens gaat. Porsche biedt volgens sommigen helemaal NIETS als het gaat om het appeleren aan het gevoel dat een irrationele sportwagen teweeg behoort te brengen. Dan kan het nog zon fantastische auto zijn, maar dan wordt het hem gewoon niet.quote:Geld is niet bepalend voor de status. Uiteindelijk zijn de auto's zelf daarvoor bepalend. Dat Porsche gewoon meer of iig hetzelfde biedt voor minder geld...
Ik begin te vermoeden in welke kringen jij verkeert.quote:De 911 kan echter wel met de 430 wedijveren, net als de Turbo dat kan met de 599 (hoewel het heel verschillende auto's zijn), of de DB9. De Enzo en de Carrera GT nemen het dan weer op tegen Bugatti en Koenigsegg.
Maar het merk heeft geen mindere status. Integendeel, in veel kringen kun je beter met een Porsche aankomen dan met een Ferrari.
Ik maak zelden een proefrit voordat ik een auto koop. In de regionen waarin ik shop, rijden alle auto´s zon beetje hetzelfde en de bediening levert ook zelden verrassingen op. En als ik geld heb om echt een serieuze auto te kopen, dan wordt het een Ferrari. En ik weet dat Ferrari´s qua rijeigenschappen zondermeer aan mijn vereisten beantwoorden. De een wellicht iets meer dan de ander want een 330GT 2+2 is geen 360 CS.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
En ondertussen oordeel jij zonder met de auto's gereden te hebben...
Geen idee, maar het is opvallend hoe anders ze er over denken als ze jou kennen...quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:29 schreef Argento het volgende:
Tja, ik ken ook Ferraribezitters. Waarom zouden ´jouw´ bezitters representatief zijn?
Dat is jouw vertaling.quote:Kennelijk kopen ze allen een Ferrari om een secundaire reden. Imago of status.
Denk jij nu werkelijk dat als Fiat een vergelijkbare auto maakt ze die auto voor hetzelfde geld kopen?quote:Status en imago is van generlei belang. Het gaat om die auto.
Apart. Een Porsche is gelukkig al bijzonder in de file... En een Ferrari ook trouwens.quote:Ik had niet zo lang geleden het genoegen als passagier in een 360 mee te rijden. Op normale kruissnelheden (gewoon conform maximumsnelheid) was de ervaring minimaal. Bijna teleurstellend.
Weet je zeker dat het geen Pontiac was met ombouw? Even serieus, je wordt verdomme al geil als je in die zetels gaat zitten. Bij Porsche, bij Ferrari. En bij Ferrari nog meer dan Porsche, want nou ja... zie de pornoster vergelijking.quote:Een blik op het paardje op het stuur was haast nodig om jezelf eraan te herinneren dat je in een Ferrari zit.
Dat is dus een pré bij velen.quote:maar al die anderen hebben de teleurstellende factor dat zij geen Ferrari´s zijn.
Dat zal allemaal wel, maar als ik ergens 3 tot 4 ton aan uitgeef dan gaat er even iets meer spelen dan alleen maar gevoel. Potdimme, mijn vriendin heeft vorige week bij Marc Cain 3K uitgegeven aan kleding (in de opruiming ook nog) en denkt dan 's avonds nog "nou, dat was eigenlijk best veel geld voor wat kleertjes". In die week verdiende ze, zoals iedere week een veelvoud, maar toch...quote:En dat is toch ook de essentie van een irrationele voorkeur? Dat de voorkeur voor een bepaald merk niet uit te leggen is?
Dat roepen ze over meer auto's. Het is maar wie je het vraagt. En geen enkele sportauto is rationeel verantwoord. Maar dat is een ander verhaal.quote:Ferrari appeleert aan mijn gevoel zoals geen ander merk dat doet. En vandaag de dag zijn Ferrari´s zelfs rationeel verantwoord. De 599 zou volgens de schrijvende en filmende pers de beste GT ter wereld zijn.
Dat jij dat denkt maakt niet dat het de waarheid is. En de Mercedessen heeft hij gewoon staan. Daar rijdt hij dagelijks in. Echt, volgens mij heeft niemand die een nieuwe Ferrari koopt alleen een Ferrari.quote:En als je dan meent dat je beter een Mercedes dan een 599 had moeten kopen, dan heb je inderdaad de verkeerde auto gekocht. Voor diegenen is de 599 eenvoudigweg niet bedoeld. Dat je in de aanloop naar de aankoop van de 599 uberhaupt zoiets als een 911 Turbo in aanmerking neemt, is al apart. Beide auto´s staan mijlenver van elkaar verwijderd.
Ik kan mij niet herinneren dat ik het over ALLE had...quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:31 schreef Argento het volgende:
Ach, een boxsterrijder rijdt een boxster omdat hij geen 911 kan betalen. Dus zeker geen Ferrari.
Wie? Ik ben benieuwd.quote:Porsche biedt volgens sommigen helemaal NIETS als het gaat om het appeleren aan het gevoel dat een irrationele sportwagen teweeg behoort te brengen.
Ik kom overal. Maar oorspronkelijk uit oud geld en over die kringen heb ik het. Ik weet nog dat Prins Bernhard ter sprake kwam. Er werd met zeer veel afkeuring over de man gesproken. Hij had een tatoeage (fout) en reed een Ferrari (zo mogelijk nog fouter!).quote:Ik begin te vermoeden in welke kringen jij verkeert.
Gek genoeg hebben de meeste Ferrari rijders dat (al was het maar omdat bij veel modellen de mogelijkheid niet of nauwelijks bestaat). Misschien verklaart dat het succes!quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:33 schreef Argento het volgende:
Ik maak zelden een proefrit voordat ik een auto koop.
Absoluut onwaar. Ook in de C-klasse is er onderling verschil genoeg. Misschien maakt het je geen donder uit, maar dan snap ik niet waarom je ooit een sportauto wil hebben.quote:In de regionen waarin ik shop, rijden alle auto´s zon beetje hetzelfde en de bediening levert ook zelden verrassingen op.
Toen ik 12 was dacht ik dat ook. Anders gezegd: we shall see.quote:En als ik geld heb om echt een serieuze auto te kopen, dan wordt het een Ferrari.
Dat vind ik knap.quote:En ik weet dat Ferrari´s qua rijeigenschappen zondermeer aan mijn vereisten beantwoorden.
Ik verkeer in liefhebberskringen en in die kringen zijn bezitters dus liefhebbers. Niet van sportwagens, maar van Ferrari's.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geen idee, maar het is opvallend hoe anders ze er over denken als ze jou kennen...
In de markt waarin Fiat zich beweegt, telt ratio, Dat ligt anders in de markt voor supersportwagens. Natuurlijk moet een sportwagen aan bepaalde vereisten voldoen. Als je Ferrari het gewoon nooit doet, dan gaat de fabriek failliet. Ook ware liefhebbers zijn niet gek.quote:Denk jij nu werkelijk dat als Fiat een vergelijkbare auto maakt ze die auto voor hetzelfde geld kopen?
Voor degene die er van buiten tegenaan kijkt misschien. Maar een moderne Ferrari is qua zitcomfort en geluidsniveau bij normale snelheden dermate gecviliseerd, dat je het daarvoor niet hoeft te doen. Dan brengt een 308 haar inzittenden laagdrempeliger tot ware sportwagenervaringen.quote:Apart. Een Porsche is gelukkig al bijzonder in de file... En een Ferrari ook trouwens.
Voor mij is meerijden in een Ferrari heel bijzonder ja. Ofschoon ik Ferrari's niet ordinair vind en dus ook niet vergelijk met pornosterren maar met de Monica Belluci's van deze wereld.quote:Weet je zeker dat het geen Pontiac was met ombouw? Even serieus, je wordt verdomme al geil als je in die zetels gaat zitten. Bij Porsche, bij Ferrari. En bij Ferrari nog meer dan Porsche, want nou ja... zie de pornoster vergelijking.
Dat argument zou hout snijden als Ferrari's alleen maar op gevoel worden verkocht. Ja, Ferrari spreekt de emotie aan. Dat doet zij met haar styling, prestaties, weggedrag e.d. maar aan het einde van de dag is het een auto die haar aanschafprijs gewoon waard is. De markt bepaalt immers dat Ferrari bestaansrecht heeft. De wachtlijsten spreken voor zich.quote:Dat zal allemaal wel, maar als ik ergens 3 tot 4 ton aan uitgeef dan gaat er even iets meer spelen dan alleen maar gevoel. Potdimme, mijn vriendin heeft vorige week bij Marc Cain 3K uitgegeven aan kleding (in de opruiming ook nog) en denkt dan 's avonds nog "nou, dat was eigenlijk best veel geld voor wat kleertjes". In die week verdiende ze, zoals iedere week een veelvoud, maar toch...
Nee precies, en daarom schiet Porsche in mijn beleving ook te kort voorzover ze in die markt er een zakelijke benadering op na houden. Dat is verder niet verkeerd. Het zijn Duitsers en ze kunnen waarschijnlijk niet anders, maar ook Porsche blijkt bestaansrecht te hebben.quote:Dat roepen ze over meer auto's. Het is maar wie je het vraagt. En geen enkele sportauto is rationeel verantwoord. Maar dat is een ander verhaal.
Nee, natuurlijk heb je niet alleen een Ferrari. Een Ferrari is een tweede, maar vaker nog een derde of een vierde auto. Er zijn ook zat bezitters die meerdere Ferrari's hebben. De auto voor het dagelijks gebruik is de zogenaamde 'daily driver' en dat kan vanalles zijn.quote:Dat jij dat denkt maakt niet dat het de waarheid is. En de Mercedessen heeft hij gewoon staan. Daar rijdt hij dagelijks in. Echt, volgens mij heeft niemand die een nieuwe Ferrari koopt alleen een Ferrari.
Ik praat Clarkson niet na, ik geef weer waarom een Porsche in mijn beleving totaal oninteressant is.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:49 schreef DS4 het volgende:
En verder moet ik lachen om het napraten van Clarkson. Je weet hoop ik dat TopGear amusement is?
Mensen die Ferrari's (of Lamborghini's, Aston Martin's etc.) prefereren boven Porsches. Geloof me, ze bestaan.quote:Wie? Ik ben benieuwd.
Haha, nou, Ferrarimensen behoren over het algemeen niet tot de meest sjieke mensen (ofschoon je in die kringen volk van allerlei pluimage aantreft. Er bestaat nu eenmaal ook een wereld van verschil tussen een 500 Superfast en een 308GTBi). Maar ga nou niet beweren dat Porschebezitters het toonbeeld van een klassieke smaak zijn. Alsof er geen Porschebezitters bestaan met een tatoeage.quote:Ik kom overal. Maar oorspronkelijk uit oud geld en over die kringen heb ik het. Ik weet nog dat Prins Bernhard ter sprake kwam. Er werd met zeer veel afkeuring over de man gesproken. Hij had een tatoeage (fout) en reed een Ferrari (zo mogelijk nog fouter!).|
Wel een van de mooiste ferrari'squote:Op donderdag 5 juli 2007 17:49 schreef DS4 het volgende:
Hij had een tatoeage (fout) en reed een Ferrari (zo mogelijk nog fouter!).
Nouja mag je niet blij zijn als het electronica is? dat is opzich niet zo duur (behalve als je natuurlijk expres een woekerprijs vraagt, wat vast gedaan zal worden) maar als er wat mechanisch kapot gaat dan gaat de teller toch lekker lopen lijkt mij?quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:18 schreef Neluhz het volgende:
[..]
Wel een van de mooiste ferrari's400i
![]()
Heb enkele weken stage gelopen bij een (ondertussen helaas failliete) specialist in sportwagens, oa. Ferrari, Maserati, Jaguar en Porsche kwamen daar voor onderhoud.
Wat wel op valt is dat een porsche vele malen beter in elkaar zit dan een ferrari, de typische duitse degelijkheid. Bij een ferrari kon je er bijna donder op zeggen dat de aut's die binnenkwamen elektronicastoringen hadden..
Dat dacht ik al. Je spreekt ze op meetings e.d. Dan heb je niet de standaard Ferrari-bezitter, net zo min als de standaard Porsche-bezitter naar meeting en clubdagen gaat. En je ze bovendien dus niet zo goed kent als ik enkele Ferrari-bezitters ken die tot mijn inner-circle behoren.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:02 schreef Argento het volgende:
Ik verkeer in liefhebberskringen en in die kringen zijn bezitters dus liefhebbers. Niet van sportwagens, maar van Ferrari's.
Wat ik bedoel is dat als Fiat een sportauto gaat maken op niveau Ferrari. Zoiets als Audi heeft gedaan zeg maar.quote:In de markt waarin Fiat zich beweegt, telt ratio,
Sorry, maar ik rij dagelijks Porsche en heb ook meermaals het genoegen gehad om in diverse Ferrari's te rijden. Ik heb het dus niet over neusje tegen het zijraam ervaringen.quote:Voor degene die er van buiten tegenaan kijkt misschien.
Nou dan!quote:Voor mij is meerijden in een Ferrari heel bijzonder ja.
Ik denk dat jij de kern van mijn betoog hebt gemist.quote:Dat argument zou hout snijden als Ferrari's alleen maar op gevoel worden verkocht. Ja, Ferrari spreekt de emotie aan. Dat doet zij met haar styling, prestaties, weggedrag e.d. maar aan het einde van de dag is het een auto die haar aanschafprijs gewoon waard is. De markt bepaalt immers dat Ferrari bestaansrecht heeft. De wachtlijsten spreken voor zich.
Voordat je er in hebt gereden kun jij daar geen oordeel over vellen. De GT3's zijn minstens zo zinnenprikkelend als de Ferrari's. En bovendien beter bestand tegen circuitgebruik.quote:Nee precies, en daarom schiet Porsche in mijn beleving ook te kort
Ik doelde op de opmerking boxster rijdt je als je 911 niet kan betalen (ook al is het vaak waar overigens, maar het is zo'n standaard zin van Clarkson).quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:12 schreef Argento het volgende:
Ik praat Clarkson niet na, ik geef weer waarom een Porsche in mijn beleving totaal oninteressant is.
Als zij beweren dat een Porsche niets oproept van sportwagengevoel dan zitten ze ofwel te liegen, ofwel te narren over Porsche (dat gebeurt over Ferrari net zo hard in Porsche-kringen), ofwel ze hebben er nooit mee gereden.quote:Mensen die Ferrari's (of Lamborghini's, Aston Martin's etc.) prefereren boven Porsches. Geloof me, ze bestaan.
Heb ik ook niet gezegd.quote:Maar ga nou niet beweren dat Porschebezitters het toonbeeld van een klassieke smaak zijn.
Ik wil je wel eens laten schrikken...quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:42 schreef Kill_em_all het volgende:
Electronica kost in princiepe bijna geen drol om te maken.
Mooi. Dan zijn we er uit.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:13 schreef DS4 het volgende:
Dat je een Porsche niet wil hebben kan natuurlijk.
Ik bedoel als in productie kosten, niet dat Ferrari er veel te veel voor vraagt :pquote:
Ja, maar van dat laatste heb je nu net last. Je ziet vaak ook dat zelfs bij generieke onderdelen er een kleine wijziging wordt aangebracht om maar te voorkomen dat je voor weinig het onderdeel bij een ander kan halen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:29 schreef Kill_em_all het volgende:
Ik bedoel als in productie kosten, niet dat Ferrari er veel te veel voor vraagt :p
Kwestie van voorkeur denk, dikke tieten vind ik lelijk maar houd toch veel meer van Ferrari dan van Porschequote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:21 schreef MikeyMan het volgende:
Tsjah, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook voor de Ferrari zou gaan als ik de keuze had...
Een porsche rijdt ongetwijfeld prima, is waarschijnlijk de beste allrounder, en zit zeker degelijker in elkaar...
Maar, zoals door DS4 al aangegeven... Tis sex-apeal... En als je dan toch een slippertje maakt is die lekkere wilde meid met die dikke tieten spannender dan het stille meisje met de bril op
Volgende vraag is hoeveel mensen een ferrari of porsche kopen voor dagelijks gebruik...quote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:27 schreef lobotomie het volgende:
een Porsche is nog enigzins een 'normale' auto, geschikt voor dagelijks gebruik waar een Ferrari dat duidelijk minder is ... andere klasse imo
Hoezo? Er is er maar 1 die kan zeggen dat een Porsche mijn zintuigen niet prikkelt, en dat ben ik zelf. En als anderen zeggen dat hun zintuigen niet door Porsches worden geprikkeld, dan is dat gewoon zo. Dat is geen kwestie van waar of niet waar.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:55 schreef FunnyName het volgende:
De gevleugelde uitspraak dat een Porsche niet de zintuigen prikkeld is daar ook een voorbeeld van.
Porsches zijn er helemaal niet in vele vormen. De enige Porsche die met enig recht tegenover andere sportwagens kan worden gezet, is de 911. De Cayman en de Boxster zijn geinige autootjes, maar tegenover Ferrari's, Lamborghini's, Aston Martin's en zelfs Corvettes hebben ze niet bar veel in te brengen. Over de Cayenne ga ik het in sportwagenverband al helemaal niet hebben. De enige Porsche die met smaak ontworpen is. Jammer dat het wansmaak betreft.quote:Porsche zijn er in vele vormen, soorten en maten. Misschien dat een standaard Porsche niet direct in de buurt komt bij het spectakel van Ferrari, maar er zijn genoeg speciale modellen in de loop der jaren geweest die dit zeer zeker wel doen.
Dat valt ook nog wel mee. Ten eerste gaat het hier primair over straatwagens, niet over circuitwagens en als het gaat om successen op de racebaan, dan blaast Ferrari een aardig toontje mee. Wie is sneller in de GT2? De F430 of de 997 GT3? Tuurlijk, in Le Mans won een Porsche, maar daar was wel de jammerlijke uitval van de Ferrari's van Risi Competizione en Scuderia Ecosse voor nodig. Terwijl de ato van Risi niet veel eerder de 12 uur van Sebring al gewonnen had en een week later een F430 andermaal de GT2 klasse won. De suggestie dat Porsches op het circuit beter zijn dan Ferrari's is zo ontzettend achterhaald. Als het al ooit waar is geweest, want Ferrari heeft Porsche in het verleden al meer dan eens verslagen en Porsche heeft Ferrari ook verslagen. De racegeschiedenis leert dat overheersing met golven gaat. Geen enkel merk heeft absolute overheersing, zo ook Porsche niet.quote:En daarbij zoals eerder opgemerkt vaak beter circuit waardig/bestand zijn dan Ferrari's.
Er zijn heel veel auto's die de zintuigen prikkelen zodra je er een rondje mee de Ring op gaat, maar als een rondje Ring nodig is om de zintuigen te prikkelen, zie ik daarmee alleen maar mijn punt bewezen dat een Porsche als zodanig de zintuigen niet prikkelt. Tenzij je heet wordt van lage onderhoudskosten natuurlijk.quote:Ik heb een keer een rondje op de Ring mee mogen maken in een 964 RS, ik kan je verzekeren dat dit de zintuigen voldoende prikkeld.
Hoho... pornoster vs. de mooie intelligent vrouw van goede komaf.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:21 schreef MikeyMan het volgende:
En als je dan toch een slippertje maakt is die lekkere wilde meid met die dikke tieten spannender dan het stille meisje met de bril op
Je wil ze niet de kost geven die een Porsche voor dagelijks gebruik hebben (overigens ken ik ook iemand die een 612 vrijwel dagelijks gebruikt).quote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:28 schreef MikeyMan het volgende:
Volgende vraag is hoeveel mensen een ferrari of porsche kopen voor dagelijks gebruik...
Wasmachines moet je laten bezorgen en aansluiten.quote:Een wasmachine past in allebei niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |