abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50945806
Zoals al in mij andere topics te lezen is, gaat mijn baan niet lekker. Ik kreeg in Juni de gelegenheid te solliciteren, daarna zal waarschijnlijk de gang naar de rechter gemaakt worden.
Nou maakt ontslag me niks uit, het beviel me toch al helemaal niet bij dat bedrijf. Maar morgen is natuurlijk belangrijk want dat is de laatste werkdag van Juni. Ik heb zo'n vermoeden dat ze me willen schorsen en dan misschien op basis dat ze VERMOEDEN dat ik informatie doorspeel naar concurrenten. Is dat voldoende voor een schorsing? Het is overigens niet waar, ik heb niets gestolen, geen mensen beledigd, geen informatie doorgespeeld naar anderen buiten het bedrijf.
Kan ik dus geschorst worden op een vermoeden of op verlies van vertrouwen?
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:38:35 #2
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_50945881
Kom er gezellig bij in deel 10!

Maar even serieus: zoiets zullen ze toch wel moeten bewijzen? Anders kunnen ze wel van alles roepen
pi_50946009
Hee Lente_Ninja. Ja, zelf denk ik ook dat er echt bewijs tegenover moet staan. Maar met zo'n grote groep mensen hier op Fok is er misschien wel iemand die hier ervaring mee heeft.

Verder ben ik een beetje nerveus voor morgen. De directeur is nogal overdonderend en weet iedereen eenvoudig in te pakken, al denk je nog zo sterk in je schoenen te staan.
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:22:23 #4
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_50949275
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:43 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Hee Lente_Ninja. Ja, zelf denk ik ook dat er echt bewijs tegenover moet staan. Maar met zo'n grote groep mensen hier op Fok is er misschien wel iemand die hier ervaring mee heeft.

Verder ben ik een beetje nerveus voor morgen. De directeur is nogal overdonderend en weet iedereen eenvoudig in te pakken, al denk je nog zo sterk in je schoenen te staan.
Ik zou iig je niet laten overhalen om iets te tekenen, wat dan ook. Voet bij stuk houden: hij kan je nooit dwingen iets te tekenen, je hebt het recht om het mee te nemen en aan iemand te laten zien die er verstand van heeft (volgens mij kan je ook bij de mensen van je rechtsbijstand aan de bel trekken hiervoor). Ik denk dat het op dit moment verstandig is om zeer voorzichtig te werk te gaan, zeker als ze het inderdaad vuil gaan spelen.
  donderdag 28 juni 2007 @ 21:47:36 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_50952021
Waar baseer je je vermoeden op dat je morgen geschorst gaat worden?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_50953819
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 21:47 schreef Maanvis het volgende:
Waar baseer je je vermoeden op dat je morgen geschorst gaat worden?
Daar ging wel iets aan vooraf: Ik moest iets tekenen en dat wilde ik in eerste instantie weigeren. Op basis van die weigering werd toen al met schorsing gedreigd. Ik heb toen getekend voor ontvangst en kreeg de rest van de maand de gelegenheid iets anders te zoeken.
Er is dus al 1 keer met schorsing gedreigd en de eindtermijn is morgen. Althans, dat vindt het bedrijf. Ik heb een vast contract voor onbepaalde tijd en dus moeten ze me echt ontslaan.
Naja, we zien wel hoe het loopt. Alleen is de directeur een meester in konijntjes uit de hoge hoed toveren, hij komt altijd uit een onverwachte hoek.

Plus dat ze me gewoon kwijt willen. Ik doe in hoofdzaak werk dat door een veel goedkoper kracht gedaan kan worden. Dat hebben ze nu ook ingezien en dus willen ze mij inruilen voor iemand die ¤1000,- goedkoper is in de maand. Elke maand dat ik er extra zit kost ze dus dat bedrag, en omdat het grote schrapers zijn zit er dus wel druk achter. Maar het zal er heftig aan toe gaan, een procedure via de kantonrechter kost ook veel geld. Dus hoe dan ook: bloeden zullen ze!
pi_50978330
Nou, ben er nog en heb niet gehoord dat ik maandag niet hoefde te komen. Wel kwam de directeur nog eikelen dat ik het bedrijf zo een hoop geld kost. En dat terwijl ik de hele dag gewoon doorwerk!
Hij vond dat ik maar eens even met een oplossing moest komen. Hij kan BARSTEN!!!!! Hij wil dat ik even een opzegbrief schrijf en aftaai. Mooi niet dus. Ik heb hem voorgesteld een schikkings voorstel aan te bieden (kan zelfs met behoud van recht op ww) of we gaan naar de rechter.
Aangezien meneer niet bereikbaar was, de rest van de dag heb ik het hem maar gemaild. Nog niks gehoord tot nu toe.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 19:48:53 #8
107521 Furia
snoopy weer
pi_50980763
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:34 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Nou, ben er nog en heb niet gehoord dat ik maandag niet hoefde te komen. Wel kwam de directeur nog eikelen dat ik het bedrijf zo een hoop geld kost. En dat terwijl ik de hele dag gewoon doorwerk!
Hij vond dat ik maar eens even met een oplossing moest komen. Hij kan BARSTEN!!!!! Hij wil dat ik even een opzegbrief schrijf en aftaai. Mooi niet dus. Ik heb hem voorgesteld een schikkings voorstel aan te bieden (kan zelfs met behoud van recht op ww) of we gaan naar de rechter.
Aangezien meneer niet bereikbaar was, de rest van de dag heb ik het hem maar gemaild. Nog niks gehoord tot nu toe.
Zij hebben een te dure kracht voor een functie aangenomen (jij) en jij moet maar met een oplossing komen?
pi_50980925
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 19:48 schreef Furia het volgende:

[..]

Zij hebben een te dure kracht voor een functie aangenomen (jij) en jij moet maar met een oplossing komen?
Yep, dat is de gedachte. Vooral niet te veel geld uigeven, ons bent zuunig.
En het is de goedkoopste methode; als ik opzeg kost het hun geen cent.

Gelukkig hebben ze niks tegen me in handen, geen wantoestanden ofzo. Ze weten dat ze zwak staan en wel een proces moeten gaan voeren waarbij ik nog een leuke afscheidspremie kan boeken.
pi_50980951
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 19:53 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ze niks tegen me in handen, geen wantoestanden ofzo. Ze weten dat ze zwak staan en wel een proces moeten gaan voeren waarbij ik nog een leuke afscheidspremie kan boeken. Als ik tenminste niet uit mezelf wegga.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 20:48:12 #11
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_50982766
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 19:53 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ze niks tegen me in handen, geen wantoestanden ofzo. Ze weten dat ze zwak staan en wel een proces moeten gaan voeren waarbij ik nog een leuke afscheidspremie kan boeken.
ik zou wel maandag naar je werk gaan, anders doen ze of hun neus bloed en zeggen ze dat je gewoon hebt "gespijbeld".

edi: oeps, niet goed gelezen
pi_50991210
Ja, ik ga maandag heel zeker naar het werk. Er is nog niks geregeld voor ontslag of schorsing of wat dan ook. Een collega die er al wat langer werkt zei dat de soep nooit zo heet gegeten wordt. Ga me maar eens laten verrassen.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 02:15:54 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_50991831
Todat je op papier hebt dat je niet hoeft te komen gewoon normale tijd komen en normale tijd weggaan en je normale werkzaamheden volbrengen idd.

Documenteer alles, teken niets etc...

Wie eist bewijst, als ze iets tegen je willen zullen ze zelf de gang naar de rechter moeten maken voor een ontslagprocedure. Niet dat ze dat niet lukt, maar het kost ze wel een flinke duit centen. ~:-)
Dum de dum
pi_50993734
Ja, dat deed k al. Ik moest alvast gaan solliciteren en alle afwezigheid daarvoor is vooraf gedekt en gecommuniceerd. Ik ga ook netjes op tijd werken en ga op tijd weer weg.

Maar ik heb wel een beetje angst dat ze me echt de deur wijzen, schorsen of non-actief stellen. Maar dat gaat niet zomaar lees ik overal. Maar als een werkgever je niet meer op kantoor wil zien, kan hij je dan naar huis sturen? Uiteraard met salaris, maar welke reden(en) moeten daarvoor gegeven worden? Kijk, als je je misdraagt dan is het wel duidelijk maar in mijn ogen doe ik niets verkeerd. Geen collega's geintimideerd of benadeeld, niet gestolen of gevochten en verder niks tegen de huisregels van het bedrijf in.

Maar wat Fe203 ook al zegt; de gang naar de rechter kost veel geld en aangezien ze dat willen vermijden, proberen ze me net zo lang te pushen totdat ik zelf vertrek.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 08:43:39 #15
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_50993773
IEdere werkgever kan je zo naar huis sturen met behoud van salaris. Aanpassen van je werkomschrijving naar 'niet op kantoor komen, en mobiel bereikbaar zijn' ofzoiets. Hebben wij standaard hier tussen kerst en oud en nieuw. Niet op kantoor, wel betaald, geen vakantiedagen kwijt.
[_] <- Sign here
  zaterdag 30 juni 2007 @ 12:28:33 #16
124403 UZN
Hello world!
pi_50996750
Ziek melden, overspannen laten verklaren door de huisarts, alles uitleggen bij oproep ARBO en dat je overspannen bent geraakt door de situatie en hoppa. 6 weken ziektewet. Zal ze leren!

In die tijd solliciteren, niks zeggen over de huidige situatie, en voilla.

Ja spreek uit ervaring. Naaien die eikels. Je bent ze niks verplicht
pi_50997683
Wat er ook gebeurd tekens NIETS!

Als ze je zo nodig weg willen hebben dan moeten ze daar maar voor betalen....

UZN geeft je trouwens een goede tip!
pi_51021146
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 12:58 schreef Artianos het volgende:
UZN geeft je trouwens een goede tip!
Ja, die tip heb ik vaker gehoord. Maar daar ben ik misschien net teveel mietje voor om het zo hard te gaan spelen. Ik wil er weg en liefst zo snel mogelijk, maakt me zelfs niet uit of dat met of zonder andere baan is.
Maar mocht het er op aan komen: Hoe laat je je dan overspannen verklaren? Ik voel me niet overspannen, al weet ik niet hoe dat voelt, of ga je gewoon naar de huisarts, doet je verhaal en verklaart dat je er niet meer tegen kunt, met lood in de schoenen naar je werk gaat enz enz.

Volgens mj zit overigens het echte probleem erin dat ze halsoverkop een andere (veel goedkopere) medewerker hebben aangenomen die op korte termijn begint. Als we dubbel draaien kan ik hem negatief beinvloeden en kost het dubbel geld. Maar weer; niet mijn probleem.

[ Bericht 36% gewijzigd door Giantbiker_73 op 01-07-2007 16:15:51 ]
pi_51065090
Gelukkig, er is een hoop druk van de ketel. Er komt geen rechtszaak maar een voorstel tot beëindiging. Het bedrijf heeft toch ingezien dat zij veel minder sterk staan dan ikzelf, ook nog eens ondersteund door hele vervelende mails in mijn richting. Daar werd vandaag excuses voor aangeboden en die heb ik aanvaard. Kon makkelijk want ik had ze toch al naar huis doorgestuurd, hehehehehe.

Enfin,ik laat een mooi voorstel maken en binnenkort kan ik full-time naar iets anders zoeken, maar daar ben ik al hard mee bezig.
pi_51100851
Niet te filmen, er zijn me nu al 2 andere banen aangeboden door mijn huidige werkgever. Eerst willen ze je ontslaan en weet ik wat niet allemaal, nu zijn ze moeite aan het doen om me te houden op een andere functie. Behoud van salaris en vast contract en een lease-auto erbij.
Call me stupid, maar hier ga ik niet eens over nadenken. Ze hebben me 1 keer bedonderd en dat gaat niet nog eens gebeuren. Er zijn nog zoveel andere leuke banen ergens anders.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 18:36:20 #21
124403 UZN
Hello world!
pi_51102132
Verstandig
  zondag 8 juli 2007 @ 16:49:03 #22
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51262886
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:55 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Niet te filmen, er zijn me nu al 2 andere banen aangeboden door mijn huidige werkgever. Eerst willen ze je ontslaan en weet ik wat niet allemaal, nu zijn ze moeite aan het doen om me te houden op een andere functie. Behoud van salaris en vast contract en een lease-auto erbij.
Call me stupid, maar hier ga ik niet eens over nadenken. Ze hebben me 1 keer bedonderd en dat gaat niet nog eens gebeuren. Er zijn nog zoveel andere leuke banen ergens anders.
Eerst gaan ze bijna over lijken om je maar weg te krijgen voor zo min mogelijk geld en nu wordt je opeens gesmeekt om een andere baan binnen het bedrijf aan te nemen? Klinkt alsof ze je goedkoop willen lozen met behulp van een nieuwe proeftijd. Ik zou er idd niet invliegen, een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen.
pi_51263227
quote:
Op zondag 8 juli 2007 16:49 schreef Lente_ninja het volgende:
Klinkt alsof ze je goedkoop willen lozen met behulp van een nieuwe proeftijd.
Idd.... alleen heb je volgens mij geen proeftijd als je een andere functie binnen hetzelfde bedrijf begint. Ze weten immers al wat ze aan je hebben

Maar het zou me niet verbazen als dit de opzet is van deze aanbieding, zeker met de leaseauto en alles d'r bij enzo...
  zondag 8 juli 2007 @ 17:06:00 #24
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51263373
quote:
Op zondag 8 juli 2007 17:01 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Idd.... alleen heb je volgens mij geen proeftijd als je een andere functie binnen hetzelfde bedrijf begint. Ze weten immers al wat ze aan je hebben

Maar het zou me niet verbazen als dit de opzet is van deze aanbieding, zeker met de leaseauto en alles d'r bij enzo...
Het kan wel, zeker als de functie erg verschilt van wat de TS eerst deed. En ze zijn wel érg wanhopig: zelfs met leaseauto's gaan wapperen en niet één, maar twee banen aanbieden. Teken! Teken! doehetdoehetdoehet!!! owja, je hebt even proeftijd maar das een formaliteit...

Lijkt me bijzonder verdacht...
pi_51263758
ja, het is zeker verdacht... daarom lijkt het me wel een stunt om onder de proeftijd uit te komen, en de baan dan toch te nemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')