Ik zou iig je niet laten overhalen om iets te tekenen, wat dan ook. Voet bij stuk houden: hij kan je nooit dwingen iets te tekenen, je hebt het recht om het mee te nemen en aan iemand te laten zien die er verstand van heeft (volgens mij kan je ook bij de mensen van je rechtsbijstand aan de bel trekken hiervoor). Ik denk dat het op dit moment verstandig is om zeer voorzichtig te werk te gaan, zeker als ze het inderdaad vuil gaan spelen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:43 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Hee Lente_Ninja. Ja, zelf denk ik ook dat er echt bewijs tegenover moet staan. Maar met zo'n grote groep mensen hier op Fok is er misschien wel iemand die hier ervaring mee heeft.
Verder ben ik een beetje nerveus voor morgen. De directeur is nogal overdonderend en weet iedereen eenvoudig in te pakken, al denk je nog zo sterk in je schoenen te staan.
Daar ging wel iets aan vooraf: Ik moest iets tekenen en dat wilde ik in eerste instantie weigeren. Op basis van die weigering werd toen al met schorsing gedreigd. Ik heb toen getekend voor ontvangst en kreeg de rest van de maand de gelegenheid iets anders te zoeken.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:47 schreef Maanvis het volgende:
Waar baseer je je vermoeden op dat je morgen geschorst gaat worden?
Zij hebben een te dure kracht voor een functie aangenomen (jij) en jij moet maar met een oplossing komen?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:34 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Nou, ben er nog en heb niet gehoord dat ik maandag niet hoefde te komen. Wel kwam de directeur nog eikelen dat ik het bedrijf zo een hoop geld kost. En dat terwijl ik de hele dag gewoon doorwerk!
Hij vond dat ik maar eens even met een oplossing moest komen. Hij kan BARSTEN!!!!! Hij wil dat ik even een opzegbrief schrijf en aftaai. Mooi niet dus. Ik heb hem voorgesteld een schikkings voorstel aan te bieden (kan zelfs met behoud van recht op ww) of we gaan naar de rechter.
Aangezien meneer niet bereikbaar was, de rest van de dag heb ik het hem maar gemaild. Nog niks gehoord tot nu toe.
Yep, dat is de gedachte. Vooral niet te veel geld uigeven, ons bent zuunig.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 19:48 schreef Furia het volgende:
[..]
Zij hebben een te dure kracht voor een functie aangenomen (jij) en jij moet maar met een oplossing komen?![]()
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 19:53 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Yep, dat is de gedachte. Vooral niet te veel geld uigeven, ons bent zuunig.
En het is de goedkoopste methode; als ik opzeg kost het hun geen cent.
Gelukkig hebben ze niks tegen me in handen, geen wantoestanden ofzo. Ze weten dat ze zwak staan en wel een proces moeten gaan voeren waarbij ik nog een leuke afscheidspremie kan boeken. Als ik tenminste niet uit mezelf wegga.
ik zou wel maandag naar je werk gaan, anders doen ze of hun neus bloed en zeggen ze dat je gewoon hebt "gespijbeld".quote:Op vrijdag 29 juni 2007 19:53 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Yep, dat is de gedachte. Vooral niet te veel geld uigeven, ons bent zuunig.
En het is de goedkoopste methode; als ik opzeg kost het hun geen cent.
Gelukkig hebben ze niks tegen me in handen, geen wantoestanden ofzo. Ze weten dat ze zwak staan en wel een proces moeten gaan voeren waarbij ik nog een leuke afscheidspremie kan boeken.
Ja, die tip heb ik vaker gehoord. Maar daar ben ik misschien net teveel mietje voor om het zo hard te gaan spelen. Ik wil er weg en liefst zo snel mogelijk, maakt me zelfs niet uit of dat met of zonder andere baan is.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:58 schreef Artianos het volgende:
UZN geeft je trouwens een goede tip!
Eerst gaan ze bijna over lijken om je maar weg te krijgen voor zo min mogelijk geld en nu wordt je opeens gesmeekt om een andere baan binnen het bedrijf aan te nemen? Klinkt alsof ze je goedkoop willen lozen met behulp van een nieuwe proeftijd. Ik zou er idd niet invliegen, een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:55 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Niet te filmen, er zijn me nu al 2 andere banen aangeboden door mijn huidige werkgever. Eerst willen ze je ontslaan en weet ik wat niet allemaal, nu zijn ze moeite aan het doen om me te houden op een andere functie. Behoud van salaris en vast contract en een lease-auto erbij.
Call me stupid, maar hier ga ik niet eens over nadenken. Ze hebben me 1 keer bedonderd en dat gaat niet nog eens gebeuren. Er zijn nog zoveel andere leuke banen ergens anders.
Idd.... alleen heb je volgens mij geen proeftijd als je een andere functie binnen hetzelfde bedrijf begint. Ze weten immers al wat ze aan je hebbenquote:Op zondag 8 juli 2007 16:49 schreef Lente_ninja het volgende:
Klinkt alsof ze je goedkoop willen lozen met behulp van een nieuwe proeftijd.
Het kan wel, zeker als de functie erg verschilt van wat de TS eerst deed. En ze zijn wel érg wanhopig: zelfs met leaseauto's gaan wapperen en niet één, maar twee banen aanbieden. Teken! Teken! doehetdoehetdoehet!!! owja, je hebt even proeftijd maar das een formaliteit...quote:Op zondag 8 juli 2007 17:01 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Idd.... alleen heb je volgens mij geen proeftijd als je een andere functie binnen hetzelfde bedrijf begint. Ze weten immers al wat ze aan je hebben
Maar het zou me niet verbazen als dit de opzet is van deze aanbieding, zeker met de leaseauto en alles d'r bij enzo...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |