abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:52:44 #1
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50944604
Ben je van plan om in de (nabije) toekomst te gaan verhuizen of klussen?
Of heb je misschien al concrete plannen, maar duurt het nog erg lang en wil je toch je voorpret delen?
Of heb je gewoon last van woonkriebels algemeen? (Zin om iets aan je woning te veranderen of te verhuizen)?

Ik heb kriebels en voorpret!
We willen in de loop van 2008 gaan verhuizen en zijn net in de fase aanbeland om een bestemming te kiezen. We wonen nu in Gelderland en denken erover naar Zuid Limburg te gaan (waar ik opgegroeid ben).
Belangrijkste reden is de hoogte (=laagte) van de huizenprijzen aldaar.

Ik zou het liefst de hele dag Funda en Jaap afstruinen, maar ben bang dat ik iets zie wat ik echt zó gaaf vind, dat ik me niet kan beheersen er een bod op te doen.

Komt het eigenlijk vaak voor dat men nu al een huis te koop zet voor aanvaarding medio 2008?
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:58:06 #2
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50944771
Meld!

Ik ben al twee weken bezig (samen met mijn geliefde Amerikaan) om uit te rekenen hoeveel het gaat kosten om een huis te laten bouwen. We hebben een stukje land op het oog, hebben al gesprekken gehad met de bouwer (niet echt een aannemer) en we zijn "pre-approved" voor een hypotheek. We hebben berekend dat het met zijn huidige salaris te betalen is, maar hij krijgt de komende maanden ook nog een flinke loonsverhoging.

Dus tenzij iemand het stukje land voor onze neus wegkaapt, of de eigenaren per se de vraagprijs willen hebben (die ligt 35000 boven de werkelijke waarde, en het lijkt erop dat ze het graag kwijt willen (het staat al bijna driekwart jaar te koop)), gaat het allemaal wel door.

Als we voor de grond hebben getekend, ga ik wel een apart topic openen, maar ik zit al een week op hete kolen om het vast te doen. Dus bedankt voor dit topic
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:02:20 #3
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50944914
Arch, da's wel spannend inderdaad. Wanneer hebben jullie uitsluitsel?
Heb je een foto van de grond?
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:06:04 #4
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50945016
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:02 schreef phluphy het volgende:
Arch, da's wel spannend inderdaad. Wanneer hebben jullie uitsluitsel?
Heb je een foto van de grond?
Weet ik niet. Gister met de "makelaar" wezen praten, die ons in principe niks nieuws kon vertellen (slecht ingelicht zeg ), straks afspraak maken met de bouwer voor wat concretere plannen en een beter inzicht in de kosten.

Het stuk land ligt in een soortement buitenwijk, is dertig bij vijftig meter ongeveer (100 bij 150 ft) en staat vol bomen. Dus elke willekeurige foto van een loofbos is afdoende

Meer info in mijn blog (link in sig).

Ik hoop echt dat het allemaal doorgaat, het zou zo perfect zijn
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:07:11 #5
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50945044
Ik weet overigens helemaal niks van de Nederlandse huizenmarkt, maar waarom wil je pas in 2008 verhuizen? Hang je nog ergens vast (werk/studie)?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:13:44 #6
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50945215
Wow, klinkt echt gaaf wat jullie van plan zijn. Maar die makelaar moet dringend een schop onder zijn hol krijgen.

Wij wonen nu spotgoedkoop en willen zo lang mogelijk sparen, daarom stellen we het nog even uit. Dit klinkt heel verstandig, maar ik vind het rete-moeilijk.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:27:53 #7
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50945582
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:13 schreef phluphy het volgende:
Wow, klinkt echt gaaf wat jullie van plan zijn. Maar die makelaar moet dringend een schop onder zijn hol krijgen.

Wij wonen nu spotgoedkoop en willen zo lang mogelijk sparen, daarom stellen we het nog even uit. Dit klinkt heel verstandig, maar ik vind het rete-moeilijk.
Ah, inderdaad een slim plan. Maar ik ken het gevoel wel, elke dag even kijken of er nog nieuwe huizen zijn aangeboden en of daar iets tussenzit... Vooral als je echt weg wil. Maar sparen is goed Vraag me alleen af of in dat jaar de huizen niet nog duurder worden dan ze al zijn in Nederland...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_50947013
Ons huis zou 16 juli worden opgeleverd maar wegens het niet woonrijp (WTF?!?!?!) zijn van het huis is het uitgesteld tot na de bouwvak.
Kan wel janken! maar ja niets aan te doen.
Kan je wel vertellen dat die kriebels steeds heftiger worden.
Fuck with a Hooker, get rucked.
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:17:49 #9
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50947114
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:14 schreef LamstraalASD het volgende:
Ons huis zou 16 juli worden opgeleverd maar wegens het niet woonrijp (WTF?!?!?!) zijn van het huis is het uitgesteld tot na de bouwvak.
Kan wel janken! maar ja niets aan te doen.
Kan je wel vertellen dat die kriebels steeds heftiger worden.
Het dak is nog groen?

Da's best irritant. Heeft dat nog gevolgen voor hoe je nu woont (huis verkopen, dubbele lasten enzo)?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:30:51 #10
120443 Shira
*Free Spirit*
pi_50947539
Wonderer

Wij hebben net een stuk grond (bos/jungle) van omgerekend 7 hectare gekocht in de staat New York, vlakbij lake Ontario.

1 juli is de overdracht en we willen over ongeveer 2 jaar erop gaan bouwen,
We hebben geen hypotheek, het stuk land is betaald met spaarcentjes, vandaar ook 2 jaartjes wachten om het spaargeld weer aan te vullen, gooien we er een trailer op en dan gaan we zelf bouwen, samen met vrienden en familie die daar in de omgeving wonen.
pi_50948222
quote:
Het dak is nog groen?

Da's best irritant. Heeft dat nog gevolgen voor hoe je nu woont (huis verkopen, dubbele lasten enzo)?
woonrijp? dat is zo'n opmerking als de bouwer niet wil zeggen wat hij/zij heeft fout gedaan.
Ik zou zeggen pleur dat huis in de fruitschaal en laat het een week rijpen!

Het heeft niet echt grootte gevolgen daar ik nu nog thuis woon maar ik kan niet wachten tot ik er hier uit kan.
Fuck with a Hooker, get rucked.
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:03:00 #12
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50948645
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:30 schreef Shira het volgende:
Wonderer

Wij hebben net een stuk grond (bos/jungle) van omgerekend 7 hectare gekocht in de staat New York, vlakbij lake Ontario.

1 juli is de overdracht en we willen over ongeveer 2 jaar erop gaan bouwen,
We hebben geen hypotheek, het stuk land is betaald met spaarcentjes, vandaar ook 2 jaartjes wachten om het spaargeld weer aan te vullen, gooien we er een trailer op en dan gaan we zelf bouwen, samen met vrienden en familie die daar in de omgeving wonen.
Zeven hectare van spaarcenten... da's wel wat anders dan .3 acre voor ruim een ton (vraagprijs) Maar volgens mij ligt dat stuk van jullie ook in the middle of nowhere of zo... Veel plezier vast met de septic tanks en wells
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:51 schreef LamstraalASD het volgende:

[..]

woonrijp? dat is zo'n opmerking als de bouwer niet wil zeggen wat hij/zij heeft fout gedaan.
Ik zou zeggen pleur dat huis in de fruitschaal en laat het een week rijpen!

Het heeft niet echt grootte gevolgen daar ik nu nog thuis woon maar ik kan niet wachten tot ik er hier uit kan.
Oh, dat scheelt wel ja, geen dubbele lasten. Maar wel een kutsituatie zo. Kun je nog een korting bedingen vanwege wanprestaties of werkt dat niet?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 28 juni 2007 @ 21:44:41 #13
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50951903
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:27 schreef wonderer het volgende:Ah, inderdaad een slim plan. Maar ik ken het gevoel wel, elke dag even kijken of er nog nieuwe huizen zijn aangeboden en of daar iets tussenzit... Vooral als je echt weg wil. Maar sparen is goed Vraag me alleen af of in dat jaar de huizen niet nog duurder worden dan ze al zijn in Nederland...
Dat baart me ook wel zorgen, maar als er een stijging aankomt, verwacht ik dat die in dat deel van het land niet zo hart gaat als in de rest van Nederland. En daarbij, wij sparen wel héél veel per maand, dus dat is moeilijk te overtreffen met een prijsstijging (in verhouding).
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 28 juni 2007 @ 21:45:24 #14
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50951936
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:51 schreef LamstraalASD het volgende:

[..]

woonrijp? dat is zo'n opmerking als de bouwer niet wil zeggen wat hij/zij heeft fout gedaan.
Ik zou zeggen pleur dat huis in de fruitschaal en laat het een week rijpen!

Het heeft niet echt grootte gevolgen daar ik nu nog thuis woon maar ik kan niet wachten tot ik er hier uit kan.
Dat is echt superirritant. Die lui kunnen zich gewoon alles permitteren, je hebt geen poot om op te staan.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 28 juni 2007 @ 21:46:24 #15
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50951971
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:30 schreef Shira het volgende:
Wij hebben net een stuk grond (bos/jungle) van omgerekend 7 hectare gekocht in de staat New York, vlakbij lake Ontario.

1 juli is de overdracht en we willen over ongeveer 2 jaar erop gaan bouwen,
We hebben geen hypotheek, het stuk land is betaald met spaarcentjes, vandaar ook 2 jaartjes wachten om het spaargeld weer aan te vullen, gooien we er een trailer op en dan gaan we zelf bouwen, samen met vrienden en familie die daar in de omgeving wonen.
Moet je nog 2 jaar wachten? Vind je dat niet vre-se-lijk?
... ♥ ik mis je ♥
pi_50952096
Wij gaan binnenkort beginnen aan onze bouwplannen

De grond is al voor een heel stuk opgeruimd, de plannen zijn klaar, de bouwvergunning is er, de buitenmuren zijn uitgetekend op de grond. Nu moet de ingenieur nog aan het werk voor de berekeningen en hopelijk kunnen ze heel vlug beginnen.

Ik heb er alleszins heel veel zin in
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:02:29 #17
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50952595
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 21:44 schreef phluphy het volgende:

[..]

Dat baart me ook wel zorgen, maar als er een stijging aankomt, verwacht ik dat die in dat deel van het land niet zo hart gaat als in de rest van Nederland. En daarbij, wij sparen wel héél veel per maand, dus dat is moeilijk te overtreffen met een prijsstijging (in verhouding).
Lekker, lage hypotheek dan en nu lekker rente vangen! Ik wou dat wij dat ook gedaan hadden
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:03:18 #18
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50952631
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 21:49 schreef leonieke het volgende:
Wij gaan binnenkort beginnen aan onze bouwplannen

De grond is al voor een heel stuk opgeruimd, de plannen zijn klaar, de bouwvergunning is er, de buitenmuren zijn uitgetekend op de grond. Nu moet de ingenieur nog aan het werk voor de berekeningen en hopelijk kunnen ze heel vlug beginnen.

Ik heb er alleszins heel veel zin in
In Belgie zijn die vergunningen enzo toch veel minder lastig dan in Nederland? Of is dat tegenwoordig weer anders?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_50952683
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:03 schreef wonderer het volgende:

[..]

In Belgie zijn die vergunningen enzo toch veel minder lastig dan in Nederland? Of is dat tegenwoordig weer anders?
Ik weet niet precies hoe het er in Nederland aan toe gaat met de vergunningen. We hebben geluk gehad. Het was op denk ik 8 weken geregeld
pi_50952686
Hey, dit zou best eens een interessant topic kunnen zijn / worden..
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:08:48 #21
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50952817
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:04 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe het er in Nederland aan toe gaat met de vergunningen. We hebben geluk gehad. Het was op denk ik 8 weken geregeld
Volgens mij moet je in Nederland nog vergunningen aanvragen als je je gevel rood wil verven of zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_50952857
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

Volgens mij moet je in Nederland nog vergunningen aanvragen als je je gevel rood wil verven of zo.
Ah, dat hangt in België van de bouwvoorschriften af.

Het kleur van de gevel staat wel op het plan dat je indient voor de vergunning. Voor bepaalde zaken hangt het van de afmeting af (kleine tuinhuizen moeten bv geen vergunning hebben)
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:16:43 #23
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50953123
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:10 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ah, dat hangt in België van de bouwvoorschriften af.

Het kleur van de gevel staat wel op het plan dat je indient voor de vergunning. Voor bepaalde zaken hangt het van de afmeting af (kleine tuinhuizen moeten bv geen vergunning hebben)
Gaaf. Hoe lang gaat het duren?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_50953180
Mijn eerste plan was: eind dit jaar, met kerst in ons eigen huis.

Dat heb ik ondertussen al mogen verschuiven en nu hoop ik op de krokusvakantie (in februari) maar moet ik natuurlijk wel rekening houden met het feit dat het paasvakantie wordt (en geloof me vrij, dan ga ik lastig zijn )
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:20:54 #25
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50953280
Tjonge. Als het goed is, zit er bij ons tussen handtekening voor accoord en "woonklaar" acht tot tien weken Voordeel van prefab
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_50953376
Mja, het is inderdaad wel traditionele woningbouw bij ons (aannemer in de familie).

Maar als je in mijn signature even op de onderste link klikt, kun je onze blog vinden. Je zal zien hoe ver we al zitten
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:26:33 #27
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50953511
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:23 schreef leonieke het volgende:
Mja, het is inderdaad wel traditionele woningbouw bij ons (aannemer in de familie).

Maar als je in mijn signature even op de onderste link klikt, kun je onze blog vinden. Je zal zien hoe ver we al zitten
Gaaf, ja. Die gekalkte muren, kun je vast virtueel rondlopen Jullie zijn wel al een stuk verder dan wij. Waarom maak je niet je eigen topic?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_50953568
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:26 schreef wonderer het volgende:

[..]

Gaaf, ja. Die gekalkte muren, kun je vast virtueel rondlopen Jullie zijn wel al een stuk verder dan wij. Waarom maak je niet je eigen topic?
Omdat het niet vooruit gaat Binnen twee weken is het 3 weken bouwverlof dus dan zal er waarschijnlijk ook niets gebeuren. En ik vond het wat raar om nu een foto te posten van gekalkte muren en dan weken niets nieuws te kunnen melden.

Op de foto stond ik op de plaats van de eettafel. Ik heb idd heel de benedenverdieping 'doorwandeld' Ik zag het trouwens op het eerste moment niet mogelijk om daar zoveel ruimtes in te hebben op die kleine oppervlakte.
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:33:25 #29
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50953745
Oh ja, bouwvak

Het valt me inderdaad op dat een plattegrond, zij het op papier, zij het "IRL" raar kan overkomen. Groot of klein, maar nooit precies goed
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator donderdag 28 juni 2007 @ 22:35:26 #30
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_50953816
Ik ga samen wonen met mijn vriendin

Vandaag de sleutel opgehaald en van het weekend beginnen met klussen
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_50956375
Maandag sleutel... kan ik ook eens zeggen dat ik 2 huizen heb!

Groeten, J.

P.S. Helaas dan ook 2 hypotheken
Da gao nie nou!
pi_50958593
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:35 schreef onlogisch het volgende:
Ik ga samen wonen met mijn vriendin

Vandaag de sleutel opgehaald en van het weekend beginnen met klussen
Same here!!! Alleen heb ik een vriendje
Topic is in K&W te vinden!

Leuk leuk leuk!
Back in business.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:11:24 #33
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_50965721
Bij ons is het nog allemaal onzeker.

We hebben mijn schoonbroertje een voorstel gedaan, samen 1 huis bouwen, 2 onder 1 kap, ze moesten hier over nadenken, het lijkt ze heel leuk maar ze moeten nog even kijken of het financieel mogenlijk is.
als ze ja zeggen dan gaan we dit jaar nog concrete plannen maken.

Mocht het niet zo zijn dan gaan we waarschijnlijk over een paar jaar pas een eigen huis bouwen.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:38:37 #34
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50968687
Leonieke, leuk! Pleur die foto's ook eens in dit topic!
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:40:37 #35
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50968756
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:35 schreef onlogisch het volgende:
Vandaag de sleutel opgehaald en van het weekend beginnen met klussen
Gefeliciteerd!
Maak je er nog een topic over?
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:46 schreef vigier het volgende:
Maandag sleutel... kan ik ook eens zeggen dat ik 2 huizen heb!

Groeten, J.

P.S. Helaas dan ook 2 hypotheken
Jij ook alvast gefeliciteerd.
2 Hypotheken zuigt heel erg ja, we hebben het ook gehad. Inmiddels wel beide huizen kwijt.
Hoe ver ben je met de verkoop van je "oude" huis? Heb je veel kijkers?
... ♥ ik mis je ♥
pi_50968995
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:38 schreef phluphy het volgende:
Leonieke, leuk! Pleur die foto's ook eens in dit topic!
U vraagt...

De gekalkte buitenmuren:


Leonieke met een betonschieter (Rambo ):


De gevels:





De plannen:
Gelijkvloers:


Verdiep:

Daarbij komt ook nog eens een alleenstaande garage (met kelder) en een kleine kelder onder het huis en een zolder die we later kunnen inrichten.

Hmz, dit zou zowaar toch nog een apart topic kunnen verdienen
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:50:49 #37
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_50969103
ziet er heel leuk uit Leonieke!!
pi_50969170
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:50 schreef KD-fotografie het volgende:
ziet er heel leuk uit Leonieke!!
Thx
Ik ga me er alleszins goed kunnen thuisvoelen. We wonen op het einde van een doodlopende straat, met enkel een wandelpad dat voor ons huis loopt. Drie huizen in totaal in de straat, dit wordt absolute rust
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:12:08 #39
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50969745
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:47 schreef leonieke het volgende:

Hmz, dit zou zowaar toch nog een apart topic kunnen verdienen
Zekers! Je hebt best al veel gedetailleerde info.
Het lijkt me een hele leuke fase, ook al is het maar een begin.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:39:36 #40
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50972754
Ik heb vannacht gedroomd dat het eerste bod 5000 was en dat ze het uiteindelijk voor 6000 van de hand deden

(maar er zat wel een verborgen kelder met enge monsters )
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:44:38 #41
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50972909
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:39 schreef wonderer het volgende:
Ik heb vannacht gedroomd dat het eerste bod 5000 was en dat ze het uiteindelijk voor 6000 van de hand deden

(maar er zat wel een verborgen kelder met enge monsters )
Bedrag per vierkante meter zeker!
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:24:09 #42
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50974431
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:44 schreef phluphy het volgende:

[..]

Bedrag per vierkante meter zeker!
Ik mag hopen van niet, het is 1400 m2
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:48:24 #43
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50978710
1400 Da's wel veul!


Ik ben elke dag vreselijk bang dat mijn man gaat zeggen dat ie zich bedacht heeft en liever in Gelderland wil blijven. Maar tot nu toe gaat het goed, hij praat er nog steeds positief over.

Dit weekend ga ik op bezoek bij familie in Zuid Limburg. Ik denk dat ik stiekum wel wat durpkes ga bekijken, op zoek naar leuke woonplekjes. Om vervolgens de teleurstelling over de lange wachttijd dubbel zo hard te voelen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_50978791
*meldt*

nog opzoek naar woonruimte, maar ivm studie moet ik uiterlijk 1 september (moet lukken met reistijdurgentie voor studentenwoningen) in Arnhem zitten in een huisje dus dat betekent verhuizen

Neem veel spullen uit mn huidige woning mee, maar toch verven en leuke dingetjes kopen, kleuren uitkiezen..

woei!!! TVP!
Ja doei.
pi_50980332
@phluphy ipv jaap & funda: de markt in Limburg staat volledig op www.woonpleinlimburg.nl

Enne, voor het goedkope hoef je het niet meer te doen hier....
pi_50984062
Wat een leuk topic!
Wat een grootste plannen hebben sommige van jullie, super!

Wonderer spannend hoor! 1400m² da's groot!

Pf Phluphy da's nog een tijdje wachten. Wel leuk hoor.

Shira ook nog een flinke tijd wachten, en wat een lap grond.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 21:40:20 #47
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50984270
1400 m2 stelt hier niks voor Het is echt een klein rotstuk vergeleken bij... nou ja, zo'n beetje alles verder. Maar het ligt in de stad, dus daar heb je niet zoveel ruimte. En er is een aansluiting op de waterleiding en het riool (dat is dus ook niet standaard hier, veel mensen die buiten de stadskern wonen, hebben een eigen bron en een "septic tank" als riool. Dat kost klauwen met geld om in te laten bouwen, daar besparen we gelukkig op (scheelt toch al gauw 15000 in de totaalprijs.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_50984497
Daar doe je inderdaad wel goed aan dan.
1400m² niks, dan zouden ze eens in Nederland moeten komen kijken.
Wanneer weet je of het wat wordt? (of had je daar al antwoord op gegeven en heb ik erover heen gelezen?)
  vrijdag 29 juni 2007 @ 21:50:46 #49
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50984577
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 21:47 schreef appelsap het volgende:
Daar doe je inderdaad wel goed aan dan.
1400m² niks, dan zouden ze eens in Nederland moeten komen kijken.
Wanneer weet je of het wat wordt? (of had je daar al antwoord op gegeven en heb ik erover heen gelezen?)
Ik denk dat we ergens volgende week een bod gaan doen. Maandag afspraak bij de "aannemer", maar dat staat er eigenlijk los van. Als we het land eenmaal hebben, is de rest peanuts. Desnoods wachten we een paar maanden (alleen betaal je dan dubbel, da's wel irritant).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 2 juli 2007 @ 07:44:33 #50
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51048973
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 19:35 schreef Rotsj het volgende:
@phluphy ipv jaap & funda: de markt in Limburg staat volledig op www.woonpleinlimburg.nl
Bedankt voor de link!
quote:
Enne, voor het goedkope hoef je het niet meer te doen hier....

Hoe bedoel je dat? Want bijv. een tweekapper is in Zuid Limburg ruwweg een ton goedkoper dan hier in Gelderland. Ik heb afgelopen weekend een woonkrantje gezien en echt heel veel vrijstaande huizen gezien voor 2 ton of minder. Wel viel me op dat sommige gebieden (M'tricht, Geuldal, enkele gemeentes) duurder zijn dan veel van de kleinere dorpen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_51049596
heb een huis gezien via een verhuurmakelaar...

half 10 gaat die toko open en ik moetmoetmoet dat huis hebben het is gewoon perfect

beter is het nog niet verhuurd
Ja doei.
pi_51049761
om 10 uurvoor de deur liggen wordt moeilijk: is in Arnhem, woon nu nog in Den Haag, maar zit met de telefoon naast me naar de pc-klok te staren
Ja doei.
  maandag 2 juli 2007 @ 09:31:25 #54
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51049958
quote:
Op maandag 2 juli 2007 09:02 schreef motorbloempje het volgende:
heb een huis gezien via een verhuurmakelaar...

half 10 gaat die toko open en ik moetmoetmoet dat huis hebben het is gewoon perfect
NU bellen Succes!!!!
... ♥ ik mis je ♥
pi_51050212
Zou ze nog steeds aan de telefoon zitten?
Ik ga om 12u15 het huis checken en om 13u zit ik bij de notaris...
Da gao nie nou!
pi_51050383
zijn nog meer kandidaten

maar heb me aangemeld en nu wachten op een afspraak met de (particuliere) verhuurdster

gewoon niet opgeven

is klein huisje, 14m2 incl keuken woonkamer en 12m2 slaapkamer,maar wel eigen sanitairzooi en wasmachineaansluiting (fijn, want die heb ik ook (+condensdroger) )

zal de grootte van mn huidige huis (55m2 in totaal MET balkon) missen, maar zal wat in moeten leveren als ik wil studeren
Ja doei.
  maandag 2 juli 2007 @ 13:26:17 #57
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51056020
quote:
Op maandag 2 juli 2007 09:47 schreef vigier het volgende:
Zou ze nog steeds aan de telefoon zitten?
Ik ga om 12u15 het huis checken en om 13u zit ik bij de notaris...
Als het goed is ben je nu zo'n beetje aan het zetten van je handtekening toe...

Gefeliciteerd !!
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 2 juli 2007 @ 13:27:11 #58
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51056052
quote:
Op maandag 2 juli 2007 09:57 schreef motorbloempje het volgende:

gewoon niet opgeven
Succes! Die onzekerheid is zo shit he, als je gewoon niet weet waar je aan toe bent.
Denk je dat het lang duurt voor je iets weet?
... ♥ ik mis je ♥
pi_51062108
Thnx phluphy!
Heb nu 5 sleutels van het huis, dus daar moet ik er vast wel mee binnen komen.
Klinkt wel erg hol in dat huis nu, maar daar ga ik komende 2 maanden wat aan doen

@motorbloempje: we zullen duimen voor je!
Da gao nie nou!
pi_51062656
dank

heb ook nog op een kamer gereageerd (hoeft niets aan te gebeuren opzich) met eigen keukentje (badkamer en toilet gedeeld) en word vanavond of morgen teruggebeld...

proberen dat woensdag te bekijken, want, woensdag kan ik ook die van vanochtend bekijken. Is hospiteren dus hospita moet me aardig vinden en dan heb ik een kans

dus wie weet...

voor 2 huizen via de sociale woningbouw sta ik respectievelijk 4e en 6e, maar zijn studentenwoningen, dus neem aan dat er wel 1 student voor mij zit die 'm wil, of ik moet geluk hebben..

heb zin om te klussen
Ja doei.
  maandag 2 juli 2007 @ 17:06:52 #61
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51063342
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:25 schreef vigier het volgende:
Thnx phluphy!
Heb nu 5 sleutels van het huis, dus daar moet ik er vast wel mee binnen komen.
Klinkt wel erg hol in dat huis nu, maar daar ga ik komende 2 maanden wat aan doen
Jij hebt de buit (huis) binnen, je zou nu dus een topic kunnen beginnen. Ik vind die topics waar je het echt van begin af aan kunt volgen altijd leuk. Al kan ik me wel voorstellen dat het veel werk is, ik bedoel je moet al die foto's maken/plaatsen en zo wel bijhouden.
Hebben jullie 2 maanden uitgetrokken om te klussen? Of kun je erom andere redenen pas over 2 maanden in?
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 2 juli 2007 @ 17:09:41 #62
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51063429
Spannend, motorbloempje Je hebt zeker geen foto's van de betreffende kamer/appartement(en)?
En je laat wel wat weten woensdag hé?!

Potverrrrr, mijn tante zit me te bestoken met advertenties van hele gave huizen (te koop), terwijl ze weet dat ik nog een half jaar moet/wil wachten voordat we concreet gaan rondkijken. Gemeen!
... ♥ ik mis je ♥
pi_51063618
een beetje voorpret/kijken hebben mag toch wel pluphy des te leuker is het straks als je echt huizen mag gaan shoppen
Ja doei.
pi_51063673
kamer is deze...

en huisje is deze...

Ja doei.
pi_51063683
Hi phluphy,

ik kan inderdaad het topic beginnen. Maar dat zal wel komend weekend worden,dan ga ik bij daglicht wat foto's maken. Vanavond alleen nog even erlangs om te kijken hoe de onderkant van de ondervloer er aan toe is.
7 september is de sleuteloverdracht van mijn huidige huis. Een aannemer is eerst een aantal weken bezig, daarna moet alles gestoffeerd worden enzo, daar zit ook nog een aantal weken levertijd op.
Dus ik moet blij zijn als ik 3e week augustus zou kunnen verhuizen. Denk dat het eerder het eerste weekend september wordt.

P.S. Het is niet "jullie" hoor, ik ben vrijgezel
Da gao nie nou!
  maandag 2 juli 2007 @ 17:31:58 #66
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51064248
Motorbloempje, de kamer kan ik niet zien, daar moet je voor inloggen.
Het huisje ziet er puik uit! Sfeervol!
Enneh..... Waar houdt voorpret op en begint ongeduld? It's a thin line.... lalalalaa

Sorry Vigier dat ik zomaar een "jullie" aanname maakte. Niet bij nagedacht.
Ik begrijp dat er in je nieuwe huis dus behoorlijk geklust gaat worden. Ik ga je topic volgen!
Ben je (ook/erg) ongeduldig? Of ben je gezegend met een nette portie beheersing?
... ♥ ik mis je ♥
pi_51064534
quote:
eer nette tussenwoning te Arnhem met nette voor- & achtertuin, reistijd naar centrum met fiets +/- 5 min. Alle winkels op loopafstand! Voldoende parkeergelegenheid.

- 1 kamer met zeer grote dakkapel over de gehele lengte van de kamer.
- Eigen trapopgang met deur beneden.
- Eigen gebruik van wastafel.
- Grote inbouwkasten en zeer veel opslagruimte.
- Kamer heeft een mooie donkerbruine houten vloer en nieuwe luxeflex.
- Gebruik van NIEUW!! keukenblokje met eigen koelkast en eigen keukenkastjes. Medegebruik van badkamer met toilet. Beiden te delen met maar 2 nette huisgenoten.
- Centrale verwarming met eigen thermostaat
- Draadloos internet en tv-aansluiting aanwezig.
- Medegebruik van schuur in achtertuin.




en



Ja doei.
pi_51064691
Vigier gefeliciteerd!

Ziet er zeker leuk uit Motorbloempje!
pi_51064790
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:16 schreef vigier het volgende:
Hi phluphy,

ik kan inderdaad het topic beginnen. Maar dat zal wel komend weekend worden,dan ga ik bij daglicht wat foto's maken. Vanavond alleen nog even erlangs om te kijken hoe de onderkant van de ondervloer er aan toe is.
7 september is de sleuteloverdracht van mijn huidige huis. Een aannemer is eerst een aantal weken bezig, daarna moet alles gestoffeerd worden enzo, daar zit ook nog een aantal weken levertijd op.
Dus ik moet blij zijn als ik 3e week augustus zou kunnen verhuizen. Denk dat het eerder het eerste weekend september wordt.

P.S. Het is niet "jullie" hoor, ik ben vrijgezel
wat spannend enzo! ben benieuwd naar de foto's! verhuizen is leuk

heb je genoeg hulp van familie en vrienden? Of ga je er in je eentje voor?
Ja doei.
  maandag 2 juli 2007 @ 23:21:00 #70
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_51078435
leuk motorbloempje!!

Hier een beetje ons idee.
Het uiterlijk is zo een beetje standaard, daarmee weten we nog niet wat we willen en wat we kunnen maar dit is het basisidee.
Redelijk simpele schakelwoningen.




Dit is de achterkant, rechts de uitbouw zou dan de fotostudio moeten worden. (dus daar komen wij te zitten en zwager en vriendin ernaast)

  maandag 2 juli 2007 @ 23:23:31 #71
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51078544
Lijkt wel amerikaans

Ik zou bij dat andere huis dan ook een uitbouw doen, hoe meer ruimte hoe beter... waarom zouden ze dat niet willen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 2 juli 2007 @ 23:37:46 #72
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_51079154
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:23 schreef wonderer het volgende:
Lijkt wel amerikaans

Ik zou bij dat andere huis dan ook een uitbouw doen, hoe meer ruimte hoe beter... waarom zouden ze dat niet willen?
Geen idee eigenlijk, ze vonden dat niet nodig, zou wel praktischer zijn maar we zien wel, ze moeten natuurlijk doen wat ze willen.
  maandag 2 juli 2007 @ 23:40:00 #73
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51079232
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:37 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk, ze vonden dat niet nodig, zou wel praktischer zijn maar we zien wel, ze moeten natuurlijk doen wat ze willen.
True. De kans om je droomhuis te laten bouwen krijg je niet zo vaak, dat moet in een keer goed
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 2 juli 2007 @ 23:42:32 #74
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_51079315
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:40 schreef wonderer het volgende:

[..]

True. De kans om je droomhuis te laten bouwen krijg je niet zo vaak, dat moet in een keer goed
Daarom, maar eerst maar eens bouwgrond zien te vinden, wordt een flinke zoektocht ben ik bang.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:42:44 #75
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51094119
Leuke foto's motorbloempje. Succes morgen!

KD, ik vind die raceauto's echt een giller. Wel een leuk plan btw, maar dat van die halve uitbouw vind ik maar raar, het zou inderdaad makkelijker, en ook mooier zijn, om dat gelijk te trekken.
... ♥ ik mis je ♥
pi_51094544
Leuk plan KD! Dat lijkt me echt super, om je droomhuis te kunnen bouwen.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:02:41 #77
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_51094839
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:42 schreef phluphy het volgende:
Leuke foto's motorbloempje. Succes morgen!

KD, ik vind die raceauto's echt een giller.
Ik geloof dat dat nog een droom van mijn man is, hahaha.
pi_51110118
Yes! Wij zijn ook bezig met ons appartement. Vrijdag koopcontract tekenen!


En dan moeten er nog een paar dingetjes gebeuren.


Er moet een vloer in en alle muren plus plafond worden gespackspuit.


Er komt een nieuwe deur naar de woonkamer, dat ruitje schop ik er met plezier uit. Zo Lelijk!


Badkamer is standaard en SMERIG! flink kappen dus.


Standaardkeukenblokje, en daar komt ook een mooie nieuwe.
en dat zijn nog maar een paar dingetjes die ik zo noem.

Ik heb er echt zin in, maar aan de andere kant fluistert een stemmetje "Wat haal je je allemaal op de hals!"
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:09:51 #79
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51113208
Dat stemmetje snap ik wel, je bent nogal wat van plan!

Maar ik kan het me wel voorstellen, het is mooi leeg en kaal nu, weliswaar nog wat sloopwerk maar verder veel opbouwend werk. Altijd leuk(er) !!

En het verhoogt natuurlijk enorm de waarde van je appartement!
... ♥ ik mis je ♥
pi_51114334
Dat we het helemaal vanaf de grond naar eigen smaak op mogen bouwen, heeft ons over de streep getrokken. En we hebben vrij goedkoop kunnen kopen, dus we hopen dat we hier over een paar jaar profijt van hebben!
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:01:26 #81
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_51124782
Ik ben vorige week wezen kijken in een appartementje en ben nu met hypotheken bezig. Wat een gedoe allemaal zeg . Ik ga waarschijnlijk deze week een bod doen en anders begin volgende week.

Wel spannend allemaal of het gaat lukken enzo .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:13:03 #82
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_51125192
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:38 schreef fratsman het volgende:
Dat we het helemaal vanaf de grond naar eigen smaak op mogen bouwen, heeft ons over de streep getrokken. En we hebben vrij goedkoop kunnen kopen, dus we hopen dat we hier over een paar jaar profijt van hebben!
eigen topic??? ben nl wel benieuwd!
pi_51127058
Klinkt leuk fratsman, ben benieud wat het wordt!

Damook, ook spannend succes ermee!
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:43:34 #84
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51142295
Succes DaMook!

Motorbloempje! Het is woensdag heur! Kom eens vertellen!
... ♥ ik mis je ♥
pi_51169915
Ik kom dan ook maar onze plannen vertellen.

Wij zijn bezig met het kopen van een appartement. (Het is nog even wachten tot de hypotheek helemaal rond is maar daar worden geen problemen verwacht.)
Het is een appartement op de begane grond, ruim genoeg voor ons 3-en en een lekkere ruime tuin erbij.
Het wordt helemaal opgeknapt dus als we er in komen hoeven we alleen maar in te richten!
Als het goed is kunnen we er begin september in.
We hebben de keuken al mogen uitzoeken!
Ik heb er zoveel zin in!
pi_51170425
motorbloempje is niet naar het huisje gaan kijken ivm andere opties en een paar meegenomen overwegingen..

- geen huursubsidie mogelijk
-als ik op de motor aankom denkt een oud vrouwtje meteen help!
-als mijn vriend ook op de motor aankomt is het
-het is exlclusief en in mijn huidige woning verbruik ik al 76 euro aan electriciteit/gas (ENECO)

Ga morgen iig naar 1 kamer kijken (met 5 anderen) van 21m2 met gedeelde shizzle (wel eigen keukenblokje)

en kreeg reactie op mijn reactie voor een kamer met 2 kamertjes 6m2 slaapkamer en 17m2 woonkamer, gedeelde shizzle verder.. deze laatste is van een huis vol werkenden, dus rustige mensen, staat er al een tijdje op, dus als ze me lief vinden, mag ik dat misschien wel hebben
Ja doei.
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:48:15 #87
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51172002
Appelsap wat leuk! Hoe bedoel je eigenlijk "het wordt helemaal opgeknapt"? Door jullie zelf? Of nu al door de oude/huidige bewonders? En begin september joh, da's al snel !

Wat jammer Motorbloempje, ik had gehoopt op goed nieuws voor je. Maar ja, genoeg andere opties dus nog.
Het blijft spannend op die manier! Raar hé, dat je nu helemaal nog geen idee hebt hoe en waar je straks komt te wonen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_51173234
Jammer Motorbloempje, maar hopelijk heb je wel snel wat gevonden!

Phluphy, het pand is gekocht door een bedrijf dat doet aan projectontwikkeling.. Die zorgen ervoor dat het helemaal opgeknapt. Wij kopen het dus helemaal opgeknapt. Zelf zijn we niet zo thuis in het klussen dus dit is perfect voor ons!
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:30:47 #89
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51173376
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:26 schreef appelsap het volgende:
Jammer Motorbloempje, maar hopelijk heb je wel snel wat gevonden!

Phluphy, het pand is gekocht door een bedrijf dat doet aan projectontwikkeling.. Die zorgen ervoor dat het helemaal opgeknapt. Wij kopen het dus helemaal opgeknapt. Zelf zijn we niet zo thuis in het klussen dus dit is perfect voor ons!
Super! Heerlijk als je er zo in kan! Heb je een foto van het appartement? Of durf je dat niet aan omdat het nog niet helemaal 100% rond is?
... ♥ ik mis je ♥
pi_51173585
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:30 schreef phluphy het volgende:

[..]

Super! Heerlijk als je er zo in kan! Heb je een foto van het appartement? Of durf je dat niet aan omdat het nog niet helemaal 100% rond is?
Zeker! Foto's plaats ik als het 100% zeker is.
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:39:26 #91
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51173648
Begrijpelijk, maar wel jammer.
... ♥ ik mis je ♥
pi_51178744
Haaaaai mensen,

Nog 3 weken en dan ga ik ook over naar mn toekomstige woning...

Tip: bij Super de Boer zijn de bananen in de aanbieding, dus als je nog op zoek bent naar dozen

pi_51180653
Jaaaa, ik ook, ik ook, ik ook!!!

Sinds vandaag zijn we weer in onderhandeling met een eerder afgehaakte bieder op ons huis en daar horen we morgen of maandag van of hij akkoord gaat met onze finale vraagprijs en dan snel contact opnemen met de makelaar die ons droomhuisje in de verkoop heeft.

We waren er met hem ook zo goed als uit maar durfden de aanvaardingstermijn (half september) niet aan zo lang ons eigen huis niet was verkocht.

Wel leuk hoor om zo al die plannen de revue te zien passeren. Zelf bouwen lijkt me geweldig (maar ook duur! En veel geregel.) dus gaan wij voor bestaande bouw.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:31:27 #94
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51180721
Er zijn wat "problemen" met de trap. Vanwege de stair-code (een trap moet een bepaalde helling hebben, mag niet te steil zijn) en ons gewilde 2.70m plafond past het allemaal niet zo goed. Enigszins vervelend. Met de nieuwe versie van de trap is de bovenverdieping perfect, maar wordt de woonkamer te klein. Het is dus even afwachten wat we uiteindelijk zullen kiezen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:45:18 #95
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_51186031
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:43 schreef appelsap het volgende:
Ik kom dan ook maar onze plannen vertellen.

Wij zijn bezig met het kopen van een appartement. (Het is nog even wachten tot de hypotheek helemaal rond is maar daar worden geen problemen verwacht.)
Het is een appartement op de begane grond, ruim genoeg voor ons 3-en en een lekkere ruime tuin erbij.
Het wordt helemaal opgeknapt dus als we er in komen hoeven we alleen maar in te richten!
Als het goed is kunnen we er begin september in.
We hebben de keuken al mogen uitzoeken!
Ik heb er zoveel zin in!
Die waar ik mee bezig ben is ook op de begane grond en met tuin . Tuin van 50 m2
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_51190794
ah ja, het topic dat ik wil volgen. Vanavond ga ik lezen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 6 juli 2007 @ 07:57:24 #97
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51190937
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:58 schreef fratsman het volgende:
Yes! Wij zijn ook bezig met ons appartement. Vrijdag koopcontract tekenen!
Veel plezier vandaag fratsman!
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 6 juli 2007 @ 08:00:51 #98
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51190957
Lieksepieks, ben je nu verplicht aan een bananendieet?
Succes met inpakken i.i.g.!

Nanook, ik hoop dat jullie het vandaag horen, anders zit je nog het hele weekend in spanning.
Sterkte met de zenuwen!

Wonderer, is dat een probleem dat misschien meer mensen hebben/hadden? Kun je niet bij hun afkijken hoe zij het opgelost hebben?

Snoopy
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 6 juli 2007 @ 08:54:29 #99
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_51191427
Wij zijn ook bezig met hypotheken, maar het is een en al spanning...
Het voorlopige koopcontract hadden we pas op 27 juni, terwijl de ontbindende voorwaarden op 6 juli zouden eindigen!
De verkoper had pas laat getekend en daar hebben wij nu dus de problemen mee.
De hypotheekverstrekker heeft onze papieren dus pas op 29 juni gekregen, maar zij hebben een achterstand van een aantal werkdagen....
Gelukkig hebben we de ontbindende voorwaarden kunnen verlengen anders zouden we een groot probleem hebben....buiten onze schuld!
Voor ons dus (nog?) geen voorpret.
pi_51194726
Baniekje, Ik kan me goed voorstellen dat al die vertragingen een behoorlijke stempel drukken op wat voorpret zou moeten zijn. Hopelijk komt het allemaal snel voor elkaar.

Wonderer, Balen van die trap maar jullie vinden er vast wel een oplossing voor.

Fratsman, Vandaag weer een volgende stap op weg naar je eigen topic hier in K&W

Hier nog geen nieuws maar deze bieder liet over het algemeen pas op het eind van de dag iets van zich horen dus daar houden we dan maar rekening mee. Gelukkig vieren we morgen de verjaardag van onze oudste dochter dus hebben we wel wat afleiding door de voorbereidingen daarvoor.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51197543
Baniekje dat schiet ook niet op dan, gelukkig heb je het wel kunnen verlengen.
Nu is het te hopen dat het snel geregeld is.

Wonderer dat is balen. Ik hoop dat jullie er snel een oplossing voor hebben.

Leuk DaMook!! Doe jij het helemaal zelf?
Lekker hè een tuin erbij!
pi_51197906
yeah!!!

vandaag echt naar twee kamers kijken

een met een balkon en 1 kamer van 21m2 dus

de ander (mijn voorkeur) met slaapkamertje van 6m2 en een woonkamer van 17m2

Ben zoooo benieuwd

jullie horen vanavond of 't wat was
Ja doei.
pi_51198011
Spannend, succes ermee. Ik hoop voor je dat er wat leuks tussenzit.
pi_51198507
Waarschijnlijk hang ik komende tijd ook regelmatig rond hier, vorige week een appartement gekocht onder voorbehoud van een bodemonderzoek wat gedaan was en waar iets uitgekomen was. Vandaag te horen gekregen dat dat niet schokkend was, dus maandag financiering gaan regelen... Erg spannend, hopelijk wordt het voorlopig koopcontract dit weekend getekend!
;)
pi_51198644
Motorbloempje, Veel plezier met kijken vandaag. Ik ben benieuwd of een van de twee jouw droomhuisje is en dat het dan gaat lukken allemaal.

Ms_Furious, Begrijp ik uit het bodemonderzoek verhaal dat jullie een appartementje op de begane grond hebben met tuin??? Succes met de financiering e.d. in elk geval.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 6 juli 2007 @ 15:23:18 #106
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_51202592
Motorbloempje: veel plezier met kijken!

MS_furious: Ik wens jullie minder problemen toe met jullie financiëring.

Nanook: Veel plezier met het vieren van de verjaardag!

Net nog maar eens de Hypotheker gebeld. De medische afdeling is goedgekeurd, nu de rest nog.
Daarna de makelaar van de verkoper op de hoogte gebracht en die was niet zo heel blij met het feit dat er nog niet meer bekend was.
De volgende keer laat ik de Hypotheker wel bellen want ik zit niet te wachten op nog meer stress en zij hebben waarschijnlijk vaker met dit bijltje gehakt.

Verder wens ik iedereen een prettig(klus)weekend toe.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 16:10:21 #107
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51204346
De nieuwe trapversie werkt geloof ik wel. En dat ziet er ook best vet uit. Hier schijnen ze geen draaiende trappen te mogen bouwen, zoals in Nederland vaak voorkomt, met een of twee bochten erin. Te gevaarlijk...

Morgen weer afspraak met de makelaar
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51205605
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:10 schreef wonderer het volgende:
De nieuwe trapversie werkt geloof ik wel. En dat ziet er ook best vet uit. Hier schijnen ze geen draaiende trappen te mogen bouwen, zoals in Nederland vaak voorkomt, met een of twee bochten erin. Te gevaarlijk...

Morgen weer afspraak met de makelaar
Grappig toch dat zulke dingen in verschillende landen anders zijn, ik wilde zoiets al voorstellen maar wist niet hoe ik het moest omschrijven maar het mág dus ook gewoon niet. Succes bij de makelaar in elk geval.

Baniekje, Volgende keer inderdaad gewoon lekker de hypotheker laten bellen daar zijn die mensen voor en het is tenslotte niet jullie schuld dat het allemaal niet soepeltjes verloopt.

Muurbloempje heb je al nieuws??? (Of ben ik nu te ongeduldig. )
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51210131
7 uur en nog niets gehoord van de bieder...het word hier dus nog een weekendje op hete kolen zitten vrees ik
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:19:17 #110
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51210445
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 19:10 schreef Nanook24 het volgende:
7 uur en nog niets gehoord van de bieder...het word hier dus nog een weekendje op hete kolen zitten vrees ik
Frustrerend he, dat wachten. *aai over bol geeft*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:47:39 #111
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_51211498
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 21:29 schreef Nanook24 het volgende:
Jaaaa, ik ook, ik ook, ik ook!!!

Sinds vandaag zijn we weer in onderhandeling met een eerder afgehaakte bieder op ons huis en daar horen we morgen of maandag van of hij akkoord gaat met onze finale vraagprijs en dan snel contact opnemen met de makelaar die ons droomhuisje in de verkoop heeft.
Wat lekker goedkoop zeg, hier (Zaltbommel en omg.)zou je voor zo'n huis minimaal 230.000 moeten neerleggen.
even ter vergelijking, een woning in Zaltbommel.

http://www.vanderwal.nl/aanbod.asp?CLSID=582
pi_51212827
Dit huis komt ook van die prijs af hoor KD maar er staan op dit moment in die buurt gewoon zo veel huizen te koop dat deze mensen hun huis gewoon niet kwijt raken. Het staat al 7 maanden te koop en half september word hun nieuwe huis opgeleverd dus ze zitten omhoog. Als het allemaal doorgaat kopen we dit huis zelfs nog voor iets meer dan 10.000 Euro onder de verkoopprijs.

Enne, wonderer...dank je wel, die aai had ik net even nodig
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51213478
Afspraak moeten verzetten, nou wordt het woensdag pas tekenen.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:44:46 #114
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51213539
Baniekje, nog even geduld hebben dus. Hopelijk met goed resultaat.
En ik geef je groot gelijk om met name de vervelende gesprekken maar tussen de "vaklui" te laten plaatsvinden.

MsFurious wat leuk! Spannend!

Wonderer ook weer een stapje treetje verder! Cool!

Nanook. Bummer.

Motorbloempje kom op! Hou ons niet in spanning!
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:45:18 #115
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51213559
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:42 schreef fratsman het volgende:
Afspraak moeten verzetten, nou wordt het woensdag pas tekenen.
Waarom?
Balen voor je!
... ♥ ik mis je ♥
pi_51213583
*aai aan fratsman doorgeeft*

ook al wachten dus...
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51213659
Mjah, we willen na het tekenen direct de hypotheek in gang zetten, alleen was de werkgeversverklaring van mijn vriendin niet in orde, en aangezien de NHG hier zwaar aan tilt, willen we dat even goed rond hebben.

Heb de makelaar al gebelt, en hij wist te vertellen dat het andere stel vorige week al afgehaakt was (teveel werk, mietjes! ) dus we zijn gelukkig de enige.

Komt goed, heb er alle vertrouwen in.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:51:57 #118
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51213725
Mooi zo fratsman, hou de moed erin!

Zo duurt de voorpret wat langer.
... ♥ ik mis je ♥
pi_51213760
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:49 schreef fratsman het volgende:
Heb de makelaar al gebelt, en hij wist te vertellen dat het andere stel vorige week al afgehaakt was (teveel werk, mietjes! ) dus we zijn gelukkig de enige.

Komt goed, heb er alle vertrouwen in.
Kijk, dat zijn dan weer goede berichten
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:56:53 #120
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51213858
Ik ben met floorplanner het huidige plan aan het invullen met meubels. Ik hoop echt at het doorgaat, het is perfect!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:05:58 #121
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51214139
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:56 schreef wonderer het volgende:
Ik ben met floorplanner het huidige plan aan het invullen met meubels. Ik hoop echt at het doorgaat, het is perfect!
Laat zien dan!
... ♥ ik mis je ♥
pi_51214367
Wat/waar/hoe is floorplanner?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:17:03 #123
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51214497
http://www.floorplanner.nl/weblog/homev2

Een programmatje waarmee je je huis alvast virtueel kunt inrichten. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, maar heb het al vaak gezien hier in K&W.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:37:20 #124
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51215109
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 21:05 schreef phluphy het volgende:

[..]

Laat zien dan!



Whehe. Zie net dat ik de voordeur vergeten ben Maar die zit dus bij de deurmat en de buitenlamp
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51215427
LOL, da's inderdaad wel lastig je huis binnen gaan dan ja.

Ik heb maar 1 opmerking over de indeling nl. dat naar mijn idee de keuken niet heel practisch ligt ten opzichte van de woonkamer. Je moet nu altijd via het halletje of het kantoor als je iets te drinken in wilt schenken. Maar daar hebben jullie vast over nagedacht voor jullie voor deze indeling kozen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51215496
Wat doet die fiets trouwens op de bovenverdieping
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:57:40 #127
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51215753
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 21:47 schreef Nanook24 het volgende:
LOL, da's inderdaad wel lastig je huis binnen gaan dan ja.

Ik heb maar 1 opmerking over de indeling nl. dat naar mijn idee de keuken niet heel practisch ligt ten opzichte van de woonkamer. Je moet nu altijd via het halletje of het kantoor als je iets te drinken in wilt schenken. Maar daar hebben jullie vast over nagedacht voor jullie voor deze indeling kozen.
Het kantoor was de dining room, vandaar die indeling. En daar had ik nog niet eens over nagedacht, eigenlijk, maar het boeit me niet zo. Er zitten geen deuren tussen het halletje en de keuken dus geen gedoe met glazen en deuren.

Het plan is trouwens om in de hoek van de woonkamer een "wet bar" te maken, met een spoelbakje. Voor de drank
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 21:49 schreef Nanook24 het volgende:
Wat doet die fiets trouwens op de bovenverdieping
Ze hebben geen sporttoestellen in floorplanner dus dat is de hometrainer
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51215939
Ach, je moet nog gaan bouwen dus je kunt je altijd nog bedenken, toch? Ik vind die woonkeuken in elk geval wel héél gaaf zo!

En ik vemoedde al dat het iets van een fitness apparaat moest zijn. Lief is hier ook bezig geweest met floorplanner en was soms ook heftig gefrustreerd dat sommige dingen er niet in stonden.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 6 juli 2007 @ 22:08:05 #129
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51216083
misschien dat het eetgedeelte en het kantoor omgedraaid kunnen worden nu de deur naar de kelder niet meer rechts onderin bij de trap zit, maar in het halletje...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51216144
yay

terug ik ga er nog een nachtje over slapen, maar ik denk dat ik morgen de 'huisbaas' ga bellen om te vragen of ik in zijn huis mag gaan wonen

leuk meisje die met mij op de vedieping dan komt te wonen heeft het huis laten zien, en het zag er best ok uit rustig huis, vrij ruim en nou ja, voor een student vooral ruim

foto's:


foto vanuit de ene hoek gericht op het keukenblok dus, geen kookmogelijkheid, maar wel iig iets


foto vanaf naast het keukenblok.. de posters gaan wel weg


raampjes


slaapkamertje, loose the curtains


gezamelijke keuken beneden kookt zelden iemand zei ze, dus kan daar lekker mn gang gaan potjes, pannetjes, allemaal leuke dingetjes

denk dat ik 't wel ga doen
Ja doei.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 22:11:38 #131
640 snoopy
peanuts
pi_51216224
Ik kom me ook melden.
Hoi Phluph

Wij hebben vorig jaar zomer een nieuwbouw huis in Amsterdam gekocht. Het is eind dit jaar/begin volgend jaar klaar. We wonen nu op een woonboot in het centrum. Helemaal geweldig maar met 2 kindjes niet echt handig. Weinig ruimte en buitenzitten is door de superstrenge regelgeving van de gemeente ook geen optie. We hadden een prachtig mooi dakterrasje maar dat is door de welstandscommissie afgekeurd
De boot gaat binnenkort in de verkoop. Dus dat is ook best spannend.

Ons nieuwe huis is 170 m2 en heeft 3 etages. Het is maar 5 minuten fietsen van waar we nu wonen.
Maar toch moet ik nog erg wennen aan het idee dat we hier weggaan.

Vorige week mochten we voor het eerst in ons nieuwe huis kijken. Het bestaat echt alleen nog uit vloeren en muren, verder niets. Maar op zich wel fijn om even een idee te krijgen van de ruimte etc. En we hebben kennis gemaakt met onze toekomstige buren.

Tot zover mijn verhaal. Als ik nieuws heb kom ik dat natuurlijk even melden.

Ik wens iedereen iig veel sterkte met het zoeken naar woonruimte, regelen van de Hypotheek, klussen en/of verhuizen!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 6 juli 2007 @ 22:19:57 #132
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51216495
Je zou zelfs nog zo'n elektrisch kookplaatje met twee pitten neer kunnen zetten om te koken, mocht je dat willen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 6 juli 2007 @ 22:21:03 #133
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51216528
Nieuwbouw in Hartje Amsterdam? Kan dat?

Heb je foto's?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51216627
Ik krijg net een sms van mn vriendin. Als we [tussenpersoon] de hypotheek laten regelen, krijg ik een Beertender, en zij een douglas-bon van 50 euro. Lang leve mensen die voor provisie werken.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 22:32:13 #135
640 snoopy
peanuts
pi_51216892
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 22:21 schreef wonderer het volgende:
Nieuwbouw in Hartje Amsterdam? Kan dat?

Heb je foto's?
ja dat kan. En nee ik plaats geen foto's. Misschien kan Google helpen?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 6 juli 2007 @ 22:41:11 #136
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51217179
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 22:32 schreef snoopy het volgende:

[..]

ja dat kan. En nee ik plaats geen foto's. Misschien kan Google helpen?
Heb wel even gesnuffeld maar ik heb te weinig info Later? Ga je je eigen topic openen als je er eenmaal zit?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 6 juli 2007 @ 22:42:52 #137
640 snoopy
peanuts
pi_51217238
Nee, ik ga geen eigen topic openen. Dat wordt me iets te persoonlijk. Ik wil wel graag mijn ervaringen hier delen en tips krijgen etc.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51217247
Hè snoopy wat flauw de foto's maken het verhaal juist leuk... Maar wel spannend om straks jullie woonboot in de verkoop te hebben. Volgens mij verkoopt dat wel vrij snel (het is toch iets bijzonders en er zullen er geen 10 te koop staan) of valt daar niets over te zeggen?

fratsman, Ga je dat doen? Of zit je eigenlijk niet zo verlegen om die beertender.

Motorbloempje, Eindelijk dan een berichtje. Ziet er goed uit allemaal tot zo ver. We gaan hier voor je duimen dat het lukt in elk geval.

Wonderer, Zoals ik al zei je kunt je altijd nog bedenken. Heb je al een deadline wanneer de uiteindelijke tekening klaar moet zijn of staat deze indeling al vast en moet je daar alleen je meubels nog zo tactisch mogelijk in plaatsen?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 6 juli 2007 @ 22:49:04 #139
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51217429
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 22:43 schreef Nanook24 het volgende:
Wonderer, Zoals ik al zei je kunt je altijd nog bedenken. Heb je al een deadline wanneer de uiteindelijke tekening klaar moet zijn of staat deze indeling al vast en moet je daar alleen je meubels nog zo tactisch mogelijk in plaatsen?
Yeah, dit zijn allemaal nog voorlopige plannen (het moet sowieso gespiegeld worden in verband met de zon enzo (een slaapkamer op het zuid-oosten ... nee ). Als die trap zo definitief doorgaat, vraag ik wel even hoe het ook nog anders kan. Bedankt dat je het even gemeld hebt in ieder geval!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51217550
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 22:43 schreef Nanook24 het volgende:

fratsman, Ga je dat doen? Of zit je eigenlijk niet zo verlegen om die beertender.
De goede man helpt ons gewoon heel goed, heel duidelijk en uitgebreid alles uitleggen enzo. Ik heb meerdere mensen gehad die dachten dat ze het wel ff konden vertellen. Eigenlijk is dit gewoon een leuke bijkomstigheid.
pi_51217649
Dat is het voordeel als je nog eens iemand anders naar je plannen laat kijken die zijn soms dingen die je zelf niet ziet.

En over je trap gesproken, ik had nog willen zeggen dat dat een sjieke oplossing is zo.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51217714
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 22:52 schreef fratsman het volgende:
De goede man helpt ons gewoon heel goed, heel duidelijk en uitgebreid alles uitleggen enzo. Ik heb meerdere mensen gehad die dachten dat ze het wel ff konden vertellen. Eigenlijk is dit gewoon een leuke bijkomstigheid.
Ah, ok dus jullie zaten al bij die meneer. Ik dacht dat deze tussenpersoon voor jullie nog nieuw was. Dan is die beertender idd een leuke bijkomstigheid.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51217807
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 22:58 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ah, ok dus jullie zaten al bij die meneer. Ik dacht dat deze tussenpersoon voor jullie nog nieuw was. Dan is die beertender idd een leuke bijkomstigheid.
Ik ga voor een hypotheek die voor ons het meest gunstig is! wat dacht je, die Beertender trekt hem over de streep!?!
pi_51218067
Checkt fobo...tja, het zou gekunt hebben
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51218322
Dat zijn foto's van 5 jaar oud.
pi_51222772
Vandaag huurcontract getekend

Super appartementje, midden in de buurt van Brussel waar ik vroeger op kot zat, heerlijke hoge plafonds, mooie valse parket... Heerlijk.

Nu beetje knoeien met de floorplanner, op zoek naar meubeltjes en toebehoren en dan vanaf 16 juli verhuizen. Zie het helemaal zitten!
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 09:02:52 #147
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51224638
Wonderer, leuke plaatjes !
Het omruilen van woonkeuken/kantoor is misschien zo gek nog niet, je kan natuurlijk ook de woonkamer verplaatsen (naar "rechts" op het plaatje). Waar zit de tuin? Of zit die rondom?
Op zich lijkt het me wel ideaal om de keuken in de hoek tussen woonkamer en dining te hebben.

Hoera voor Motorbloempje!
Ziet er leuk uit! En qua koken, tja, voor snelle hapjes kun je een magnetron in je kamer zetten.

Heya Snoopy. Nice to see you here. In hoeverre heb je eigenlijk al last van kriebels / voorpret? Of ben je nog te veel bezig met afscheid nemen van de boot?

Fratsman! * Burp *

Gefeliciteerd BrusselseSpruit! Brussel is mooi! Nog maar 2 weken en dan zit je er al in, leuk hoor.
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 7 juli 2007 @ 09:07:39 #148
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51224671
Oh ja, niet te veel typen het weekend, want ik ben een paar dagen weg.

We gaan weer een weekendje naar Limburg, waarschijnlijk (hopelijk) stiekum alvast een beetje rondkijken naar leuke en mooie plekjes/huisjes.
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 7 juli 2007 @ 09:37:36 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51224913
Dit topic is zo slecht voor mij.
Ik wil ook gelijk weer als ik al die voorpret lees. En dat terwijl we toch echt een paar jaar moeten blijven zitten nu hier.
Maar het is zo leuk, verhuizen, nieuwe huizen zoeken etc. etc.
***
pi_51225303
@motorbloempje: gaannnnn!
@BrusselseSpruit: gefeliciteerd! Je mag je nu elke maand je geld afstaan aan iemand anders... Ga je ook schilderen enzo? Want wij willen dan foto's zien
@phluphy: gewoon maandag een half uurtje in je agenda reserveren om dit topic te lezen...
Da gao nie nou!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 11:41:21 #151
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51226527
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 09:37 schreef Brighteyes het volgende:
Maar het is zo leuk, verhuizen, nieuwe huizen zoeken etc. etc.
Ik snap echt niet wat er leuk aan is eerlijk gezegd Ik vond het in ieder geval een verschrikkelijke periode en ik heb dan nog niet moeten verhuizen.
pi_51226843
net de huisbaas gebeld

ik ga verhuizen straks even bellen voor contract enzo maar ik ga verhuizen
Ja doei.
pi_51231562
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:19 schreef vigier het volgende:
@BrusselseSpruit: gefeliciteerd! Je mag je nu elke maand je geld afstaan aan iemand anders... Ga je ook schilderen enzo? Want wij willen dan foto's zien
Ik denk het niet... want alles is een klein jaar geleden volledig in orde gebracht door de eigenaar. Maar het is wel volledig kaal, dus er is heel wat inrichtwerk. En daar houd ik jullie natuurlijk van op de hoogte eens ik de sleutels heb.

En tja, mijn geld aan iemand anders geven... voorlopig nog geen andere mogelijkheid. Brussel is te duur om op mijn eentje iets te kunnen kopen, tenzij een kelderverdieping en daar heb ik toch niet zo'n zin in.
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
pi_51235197
Motorbloempje en Brusselsespruit van harte met jullie woningen!!!

Phluphy, Een hele fijne vakantie gewenst. Ik ben benieuwd of jullie je nog in kunnen houden als jullie wat leuke huisjes hebben gezien daar tijdens de vakantie.

(Het ging hier allemaal in elk geval iets sneller dan gepland toen we eenmaal begonnen met huizen kijken.)

Leonieke, De voorpret is wel leuk maar ik zie ook op tegen het verhuizen/verbouwen hoor!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51240483
contract is in mijn bezit
Ja doei.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 20:37:44 #156
107521 Furia
snoopy weer
pi_51240655
Over een maand kunnen wij ook aan 't klussen Gelukkig valt het relatief gezien mee, want wij hebben allebei twee linkerhanden
  zaterdag 7 juli 2007 @ 21:03:09 #157
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51241546
Nou, het wordt alleen maar duurder. Geld betalen om uberhaupt te mogen bouwen, geld betalen om je huis te mogen aansluiten op het riool/waterleiding/electriciteitsnet, geld betalen om... nou ja, vul maar in.

En dan heb ik het dus niet over een paar honderd piek

*somber is*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51249205
Floorplanner is helemaal geweldig

Nu kan ik zoeken en meten waar alles een beetje past. Ik ben niet zo goed in het plaatjes plaatsen duidelijk, dus dan maar een linkje: mijn appartementje met het weinige dat erin staat
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
  zondag 8 juli 2007 @ 00:56:01 #159
107521 Furia
snoopy weer
pi_51249313
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 21:03 schreef wonderer het volgende:
Nou, het wordt alleen maar duurder. Geld betalen om uberhaupt te mogen bouwen, geld betalen om je huis te mogen aansluiten op het riool/waterleiding/electriciteitsnet, geld betalen om... nou ja, vul maar in.

En dan heb ik het dus niet over een paar honderd piek

*somber is*
Ja, wij schrikken ook regelmatig wéér, net als we hebben bedacht dat het "nu toch echt niet erger kan". Forget it, het kan altijd erger
  zondag 8 juli 2007 @ 01:30:35 #160
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51250206
quote:
Op zondag 8 juli 2007 00:56 schreef Furia het volgende:

[..]

Ja, wij schrikken ook regelmatig wéér, net als we hebben bedacht dat het "nu toch echt niet erger kan". Forget it, het kan altijd erger
Ik ben de hele dag al chagrijnig Hopelijk krijgen we na het weekend goed nieuws.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 8 juli 2007 @ 08:48:51 #161
640 snoopy
peanuts
pi_51254019
Brusselsespruit en motorbloempje, gefeliciteerd!
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 09:02 schreef phluphy het volgende:
Heya Snoopy. Nice to see you here. In hoeverre heb je eigenlijk al last van kriebels / voorpret? Of ben je nog te veel bezig met afscheid nemen van de boot?
Ik krijg wel steeds meer zin in ons nieuwe huis naarmate de opleverdatum dichterbij komt. Ik zie erg uit naar de ruimte en het feit dat we daar veel makkelijker naar buiten kunnen.

Wat gek is , is dat we de keuken en de badkamer vorig jaar al helemaal hebben uitgezocht. Ik ben erg benieuwd of we die straks nog steeds mooi vinden. Ik ben soms al een beetje vergeten hoe het er nou precies uitzag

Phluph, veel plezier in Limburg. Wie weet kom je je droomhuisje wel al tegen. Ik zou me dan niet laten weerhouden door een termijn die je voor jezelf hebt gesteld hoor.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 8 juli 2007 @ 09:14:18 #162
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_51254113
Motorbloempje: Gefeliciteerd!!!



Wonderer: Ik weet hoe je voelt, chagrijnig ben in er niet echt van maar wel erg depri...

  zondag 8 juli 2007 @ 14:29:18 #163
72481 appelsap
appelsap
pi_51259411
Motorbloempje en Brusselsespruit gefeliciteerd met jullie woningen!!!
pi_51259680
Voor alle mensen bij wie het even tegen zit

Hopelijk gaan al die kosten uiteindelijk gewoon binnen het buget passen wonderer.

Motorbloempje wat heb je dat contract snel joh, super!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zondag 8 juli 2007 @ 15:14:37 #165
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_51260578
* zwahiel gaat ook verhuizen



Samen met een vriend ga ik er wonen, heb er zin in!
Uit een studentenkamertje van 18m2 naar dit.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zondag 8 juli 2007 @ 16:30:38 #166
72481 appelsap
appelsap
pi_51262398
Zwahiel leuk! Je hebt er zeker wel veel zin in? Dit is wel een flink stuk groter.
pi_51270829
mijn geknutselde plattegrondje





[ Bericht 3% gewijzigd door motorbloempje op 08-07-2007 21:37:09 ]
Ja doei.
  zondag 8 juli 2007 @ 22:38:22 #168
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51273574
Motorbloempje, dat is lekker snel gegaan. Gefeliciteerd! En leuk, je plattegrondje!

Welkom Furia.

Wonderer, kan dit jullie plannen helemaal op zijn kont leggen dan? Dat het niet meer haalbaar is bedoel je? En hoe bedoel je "misschien na het weekend beter nieuws?"; dat de makelaar heel gunstig nieuws heeft t.a.v. de koopprijs of zo?
Hoe dan ook succes ermee, ik leef met je mee, spannend hoor!

Zwahiel, tof! Wanneer kunnen jullie erin?

Snoopy, ik ben blij te lezen dat je toch voorpret hebt, ik was een beetje bang dat de weemoed om de boot de overhand zou hebben. Maar ik kan me goed voorstellen dat je je verheugt op de praktische voordelen van het nieuwe huis.
Raar hé, dat van die badkamer en keuken. Dat hadden wij destijds ook, maar op die manier is het wel extra spannend allemaal. Ach, het zal best mooi zijn. Zo snel verandert je smaak toch niet?
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 8 juli 2007 @ 22:41:48 #169
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51273686
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:38 schreef phluphy het volgende:

Wonderer, kan dit jullie plannen helemaal op zijn kont leggen dan? Dat het niet meer haalbaar is bedoel je? En hoe bedoel je "misschien na het weekend beter nieuws?"; dat de makelaar heel gunstig nieuws heeft t.a.v. de koopprijs of zo?
Hoe dan ook succes ermee, ik leef met je mee, spannend hoor!
Mja, als het niet te betalen is, kom je niet ver, en met al die extra kosten... het hangt eigenlijk op hoeveel de eigenaren voor het stuk land willen hebben.

Na het weekend belt een andere financierder die beter op een rijtje zit hoeveel alles precies gaat kosten enzo, en worden de definitieve kosten duidelijk, vandaar.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 8 juli 2007 @ 22:41:59 #170
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51273697
Over ons weekendje in het "beloofde land":
Het is onvermijdelijk, je gaat inderdaad alvast een beetje rondneuzen. En dat is fout... want dan wil je niet wachten. Ik in elk geval niet, maar mijn man wel. Hij vindt het ook wel leuk allemaal, maar hij wil persé nog een half jaar wachten voordat we concreet gaan kijken. Boehoehoehoe .
Wat wel leuk is, is dat hij voor een veel hogere (prijs)categorie wil gaan dan ik vermoedde, hij wil het in één keer goed doen, dus waarschijnlijk wordt het dan wel een heel tof huis op een hele mooie locatie.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 8 juli 2007 @ 22:43:17 #171
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51273738
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:41 schreef wonderer het volgende:

[..]

Mja, als het niet te betalen is, kom je niet ver, en met al die extra kosten... het hangt eigenlijk op hoeveel de eigenaren voor het stuk land willen hebben.

Na het weekend belt een andere financierder die beter op een rijtje zit hoeveel alles precies gaat kosten enzo, en worden de definitieve kosten duidelijk, vandaar.
Ehm ja, maar dan weet je meer over de extra kosten, maar dan weet je nog niet de definitieve vraagprijs.
Dan weet je toch eigenlijk nog steeds niet waar je aan toe bent?
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 8 juli 2007 @ 23:17:32 #172
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51275150
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:43 schreef phluphy het volgende:

[..]

Ehm ja, maar dan weet je meer over de extra kosten, maar dan weet je nog niet de definitieve vraagprijs.
Dan weet je toch eigenlijk nog steeds niet waar je aan toe bent?
Nee, maar wel een stapje dichterbij. Mja, zeker weten we het pas als we een bod doen, inderdaad.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51280469
quote]Op vrijdag 6 juli 2007 13:32 schreef Nanook24 het volgende:

Ms_Furious, Begrijp ik uit het bodemonderzoek verhaal dat jullie een appartementje op de begane grond hebben met tuin??? Succes met de financiering e.d. in elk geval.
[/quote]
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:23 schreef baniekje het volgende:

MS_furious: Ik wens jullie minder problemen toe met jullie financiëring.
Appartementje wordt niet van een jullie Ga het helemaal alleen doen. Tis een appartement op de bovenste verdieping (3e) maar er rustte een beschikking van de gemeente op het gebouw. Gisteren te horen gekregen dat het niks bijzonders is!! Morgenmiddag afspraak met een hypotheekadviseur die al globaal voor me gekeken had of ik dit appartement zou kunnen betalen en die was positief toen. Dus ik verwacht niet te veel problemen.
;)
  maandag 9 juli 2007 @ 07:39:42 #174
640 snoopy
peanuts
pi_51280944
Phluph, dat is goed nieuws en slecht nieuws dus haha. Maar een half jaar rondkijken kan ook geen kwaad natuurlijk. Vaak kom je er zo achter wat je wel en vooral wat je niet wilt! Ik ben erg nieuwsgierig waar jullie terecht gaan komen!

[ Bericht 0% gewijzigd door snoopy op 09-07-2007 12:55:10 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51283775
hm... misschien 's een eigen topic openen



Ja doei.
  maandag 9 juli 2007 @ 12:22:08 #176
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51286832
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 17:22 schreef Nanook24 het volgende:
Leonieke, De voorpret is wel leuk maar ik zie ook op tegen het verhuizen/verbouwen hoor!
Misschien ligt het bij mij ook wel aan het feit dat we meer dan anderhalf jaar gezocht hebben (en niet gewoon af en toe eens op een site gekeken, maar echt dagelijks alle mogelijkheden bekeken, gebeld naar eigenaars, ... 2 x bijna een compromis getekend, ...) Het was echt wel genoeg geweest

Zal wel daaraan liggen dat ik het niet zo leuk vond want als ik het mij goed herinner, vond ik het in het begin allemaal wel spannend
pi_51296310
Aanstaande verhuizer meldt zich! Na een week (!!) zoeken hebben we het huisje van onze dromen gevonden. Per 1 september.



Het is een oud huisje, half vrijstaand. 5 Kamers, een tuintje, glas in lood raampjes, vaatwasser en de huurprijs valt enorm mee. Morgen ontmoeten we de huisbaas, dus hopelijk dat we het dan écht kunnen maken. Ik ben er helemaal nerveus van
  maandag 9 juli 2007 @ 17:33:52 #178
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51297553
Daar kan ik inkomen Juweel, als het je droomhuisje is wil je natuurlijk graag dat het doorgaat.
Jullie hebben het trouwens lekker snel gevonden.
Succes morgen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_51297898
Wonderer ik hoop voor jullie dat het allemaal gaat meevallen en dat de plannen gewoon kunnen doorgaan.

Juweel, na een week zoeken al wat snel zeg!
Het zou zeker leuk zijn als het doorgaat, succes!

Phluphy vervelend hè zo lang wachten! Toch wel positief dat jullie meteen voor het betere willen gaan dan.
Hier was eigenlijk ook het plan dat het pas volgend jaar zou worden.
Uiteindelijk zijn de plannen wat gewijzigd en zijn we in mei (geloof ik) begonnen met rustig rondkijken. Rustig rondkijken, alsof dat lukt dan.
Dat werd dus hard zoeken zoals leonieke het omschrijft.
pi_51298016
Thanks

Tis een beetje té mooi om waar te zijn eigenlijk he? Misschien dat ik daarom zo nerveus ben!
  maandag 9 juli 2007 @ 20:08:12 #181
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51302132
Wij zijn voor de zomer van 2005 beginnen zoeken met het idee: "in juli/augustus 2006 verhuizen we en zitten we lekker knus in ons eigen huisje "
In augustus 2006 hadden we nog geen compromis getekend Dat hebben we pas eind december 2006 gedaan en nu hoop ik echt heel hard dat we in juli/augustus 2008 in ons eigen huis zitten

Lang en hard zoeken dus, maar het wordt wel ons eigen huis, gebouw naar ons goesting

Maar Juweel, ik wens jou dat huis zo hard toe. Een week zoeken is de perfecte timing Zalig toch gewoon als het zo vlug rond zou zijn?

(ik moet er ondertussen wel bij zeggen dat dat lang zoeken 1 groot voordeel met zich heeft meegebracht. Ons budget is denk ik met 50.000 euro gestegen op die twee jaar )
pi_51304013
Wij hebben vandaag dus gewoon helemaal niets gehoord van onze bieder...de makelaar er achteraan gestuurt maar die kon hem niet bereiken. Morgen weer een dag dan maar.

Juweel, Dat ziet er wel uit als een heel leuk huis. Ben erg benieuwd naar de foto's van de binnenkant straks.

Muurbloempje, Je hebt je eigen topic!!!

Leoniek, Als ze eenmaal gaan bouwen is het wel leuk om alles te volgen, maar het wachten tot het helemaal klaar is zal nog wel wat geduld vergen ben ik bang.

Phluphy, Ik was al bang dat het zou gaan kriebelen als je daar was maar er is straks als jullie er aan toe zijn vast een heel mooi huisje te koop voor jullie daar.

Wonderer wanneer gaan jullie bieden op de grond? En is er al nieuws van de geldverstrekker?

Zwahiel, Ook gefeliciteerd met je stulpje!!

Snoopy, Fijn dat je een goed gevoel hebt over jullie nieuwe huisje.

*gaat weer even verder met balen met een stuk verjaardagstaart dat nog over is van het feest van afgelopen weekend*
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  maandag 9 juli 2007 @ 21:12:46 #183
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51304214
Bieden, geen idee. Ik verwacht nog steeds een telefoontje.

Intussen heeft mijn pa wel laten weten dat ie eventueel nog wel een klene reserver heeft

Overigens, frustrerend voor jou dat die bieder niks laat horen. En het wachten IS al zo rottig Hopelijk morgen reactie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 9 juli 2007 @ 21:13:15 #184
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51304236
quote:
Op maandag 9 juli 2007 21:12 schreef wonderer het volgende:
Bieden, geen idee. Ik verwacht nog steeds een telefoontje.

Intussen heeft mijn pa wel laten weten dat ie eventueel nog wel een klene reserver heeft
Dat laatste is altijd handig meegenomen
  maandag 9 juli 2007 @ 21:25:29 #185
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_51304671
* twentemeisje meldt zich ook maar eens vanwege kriebels en voorpret

Ik heb vrijdag een huis gekocht! Nu met name kriebels omdat ik het spannend vind of ik mijn appartement voor het eind van het jaar kan verkopen (dus wie er een heel ruim, nabij het centrum gelegen appartement in het wonderschone Twente zoekt... )...

Maar voorpret natuurlijk ook! Nieuwe meubels, nieuwe badkamer, mooie houten vloer, keuken pimpen, heerlijke tuin, et-ce-te-ra!
  maandag 9 juli 2007 @ 21:27:20 #186
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51304730
En foto's? Of ga je een apart topic openen twentemeisje?

Blijf je in Twente wonen?
pi_51305391
Wat lief dat je vader mee wil financieren wonderer, dat geeft toch wat meer mogelijkheden mochten er zich nog onverwachte kosten voordoen. En die bieder...tja, niets aan te doen hè maar balen is het absoluut wel hoor.

Twentemeisje, Gefeliciteert met je nieuwe huis. We gaan hier in elk geval heel hard duimen dat je huidige huis snel verkocht wordt.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  maandag 9 juli 2007 @ 21:53:02 #188
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_51305659
quote:
Op maandag 9 juli 2007 21:27 schreef leonieke het volgende:
En foto's? Of ga je een apart topic openen twentemeisje?

Blijf je in Twente wonen?
Ik blijf in Twente wonen... En ik ga zeker een klustopic openen als het zover is!

Hier alvast wat fotootjes:











De badkamer gaat er helemaal uit, is geen grote ruimte en douchen in de badkuip vind ik 10x niks, komt dus een nieuwe badkamer in. De houten vloer wordt geschuurd en ietsje donkerder gemaakt en de keuken krijgt een nieuw blad (zwart of antraciet), nieuwe greepjes en de 2,5 meter die je hier niet op de foto ziet wordt voorzien van schuifwanden op rails om de wasmachine en droger achter te plaatsen. Daarnaast uiteraard de hele boel schilderen en sauzen.

Tuin is trouwens super met dat overdekte terras! Ow... dat had ik in mijn vorige post ook al gemeld :-)

Nanook ook bedankt!!! Ik hoop dat het helpt!
  maandag 9 juli 2007 @ 21:54:43 #189
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51305730
Wauw, het ziet er echt wel heel goed uit

Ik kijk al uit naar jouw eigen topic
  maandag 9 juli 2007 @ 21:58:54 #190
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51305872
Ziet er tof uit, twentemeisje. Ga je in plaats van een bad een grote douche maken ( inloop ?). En dat terras, ja. Mooi hoor, gefeliciteerd!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51305874
quote:
Op maandag 9 juli 2007 21:54 schreef leonieke het volgende:
Wauw, het ziet er echt wel heel goed uit

Ik kijk al uit naar jouw eigen topic
Ik kan het alleen maar met Leonieke eens zijn, wat een ontzettend leuk huis!!!
Het moet maar snel eind van het jaar worden zodat we de verbouwing kunnen gaan volgen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  maandag 9 juli 2007 @ 22:00:01 #192
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51305914
En het is het einde van het jaar voor je het goed en wel beseft
  maandag 9 juli 2007 @ 22:09:48 #193
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_51306314
Ik ga inderdaad een inloopdouche maken wonderer! I just love the easydrain


Dit ga ik als voorbeeld voor de badkamer gebruiken, maar dan zonder bad:


Leuk jullie enthousiaste reacties

[ Bericht 10% gewijzigd door twentemeisje op 09-07-2007 22:18:00 ]
  maandag 9 juli 2007 @ 22:13:35 #194
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51306482
Rare plee, maar verder echt
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 9 juli 2007 @ 22:16:30 #195
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_51306636
Die plee vind ik juist errug tof
  maandag 9 juli 2007 @ 22:20:03 #196
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51306763
quote:
Op maandag 9 juli 2007 22:16 schreef twentemeisje het volgende:
Die plee vind ik juist errug tof
Ik heb altijd de irrationele angst dat ie afbreekt als ik erop ga zitten
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 9 juli 2007 @ 22:27:08 #197
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_51307057
quote:
Op maandag 9 juli 2007 22:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb altijd de irrationele angst dat ie afbreekt als ik erop ga zitten


pi_51307316
quote:
Op maandag 9 juli 2007 22:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb altijd de irrationele angst dat ie afbreekt als ik erop ga zitten
!!

Leonieke: Inderdaad, zoals ik al zei; het is bijna te mooi om waar te zijn...Morgen ontmoeten we de nieuwe huisbaas, en stiekem ben ik een beetje bang dat hij misschien toch iemand anders op het oog heeft..

Twentemeisje; geweldig huis, wat een licht en ruimte!

Weet iemand trouwens leuke adresjes waar je voor weinig leuke meubelen kan kopen? We komen uit een twee-kamer appartement, dat wordt dus best veel aanschaffen!
  maandag 9 juli 2007 @ 22:51:21 #199
640 snoopy
peanuts
pi_51307993
Twentemeisje, mooi huis hoor. En goeie verbouwplannen. Wij krijgen in ons nieuwe huis ook zo'n afvoer voor de douche. Erg mooi vind ik dat.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51308252
IKEA is GE-WEL-DIG

(zie mijn topic voor het boodschappenlijstje)

Nu hopen dat het allemaal gaat passen
Ja doei.
pi_51308297
Nog twee weken
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:19:18 #202
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_51311053
Thanks voor de reacties hier! Een augustus hopen we erin te zitten.

Alleen is de huisbaas op vakantie en buiten mondelinge overeenkomsten heb ik nog niks op papier. Voor mijn gevoel is 't nog niet geregeld dus. Het is wel geregeld, maar toch

Nu maar hopen dat mijn budget nog wat mee rekt om spulletjes te kopen...
(aangezien morgen mijn auto uit de garage komt)
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:54:55 #203
161756 hierissiedan
second first impression
pi_51311821
Ik meld me! Ik ben nu al bezig met de inrichting van mijn huis dat ik überhaupt nog moet vinden en wat zeker nog een jaar duurt, maar eigenlijk ben ik gewoon continu bezig met inrichting enzo, vanaf mijn 8ste wou ik al uit huis zodat ik het helemaal zelf kon inrichten enzo.... Erg he?
Maar vind het wel erg leuk een beetje een hobby van mij.

Morgen komen trouwens deze stoeltjes in mijn bezit:
http://www.marktplaats.nl(...)eetkamerstoelen.html
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 09:08:11 #204
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51315515
Nanook, da's toch niet normaal, dat mensen in zo'n fase "niet bereikbaar" zijn?
Zou het een -strategisch- of -psychologisch- (flauw) spelletje zijn?
Ik hoop dat jullie vandaag iets horen en duidelijkheid krijgen, potver !

Toffe pa heb jij Wonderer! En wat die toiletten betreft; hangtoiletten zijn tegenwoordig zo'n beetje standaard aan deze kant van de oceaan. Ik mag dus wel aannemen dat ze goed getest zijn.
Misschien dat het gemiddelde gewicht in de USA reden is dat ze het daar niet zo snel doen?

Twentemeisje, gefeliciteerd met je huis. Leuk huis hoor!

Juweel, de goedkoopste meubelen vind je via marktplaats, of kringloop winkel. Met name in het laatste geval is het natuurlijk "ouderwets", maar als je ervan houdt kun je een geweldig retro huis inrichten met die spulletjes. Als je iets moderner wil gaan, is marktplaats een goede optie.
Als je liever nieuw wil, gok ik dat Ikea de laagste prijzen heeft, gemiddeld genomen dan. Misschien dat een Leenbakker of zo goedkoper is, maar dat is qua kwaliteit vaak wat minder. Zaken als Kwantum, Xenos en zo zijn ook leuk om eens te checken. Of online via Wehkamp of zo.
Genoeg keuze!!

Poepoog, wat is er over 2 weken? Verhuizen? Klus klaar? Meubels binnen?

Hey Hierissiedan. Ik moest lachen, want je volgorde zou voor sommige mensen "not done" zijn. Als je nog niet weet welk huis het wordt, hoe kun je dan al aan inrichten beginnen? Past het in de sfeer van het huis? Past het qua afmetingen? Etc. etc.
Ik trek me daar overigens ook weinig van aan. Maar mijn zus zou het verfoeien.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 10 juli 2007 @ 09:11:04 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51315549
Wat een leuk topic is dit zeg! Leuk, al dat enthousiasme!
***
pi_51315969
hoe kan je nou niet enthousiast worden van verhuizen?
Ja doei.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 09:44:13 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51316150
Ja, ik ben er gek op, maar dat vindt niet iedereen.
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:41 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik snap echt niet wat er leuk aan is eerlijk gezegd Ik vond het in ieder geval een verschrikkelijke periode en ik heb dan nog niet moeten verhuizen.
Gewoon, de sfeer, het klussen, nieuwe kleuren en dingen verzinnen. Ja hoor, kom maar op!
***
pi_51316231
het is dat het elke keer zoveel geld kost, maar anders
Ja doei.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 09:50:31 #209
95733 meneerdeman
Why do Birds suddenly appear?
pi_51316272
Wij hebben ook een nieuw huisje gekocht!!!! We hebben er echt super veel zin in ..

Effe een plaatje .....


Het zijn veranda woningen met een veranda aan de voorkant dus....
pi_51317581
Grappige woningen meneerdeman, leuk!

Thanks Pluphy, ik zat ook al te denken om even te gaan kijken bij de kringloopwinkel; als het oubollig is schuur en lak ik het gewoon net zo lang tot het cool is
Maar ik vermoed dat we het meeste via Ikea of Marktplaats gaan kopen. Gisteren al een grappig badkamerkastje gekocht voor een tientje. I Likeee!
pi_51317711
In het weekblad in de buurtkrant staan ook vaak nog leuke advertenties voor 2e hands spul, toen wij op ons zelf gingen was alles 2e hands en langzaam aan vervangen..
Hier voorlopig geen verhuisplannen, wel verbouw/klus plannen op termijn..(woon hier net sinds oktober )
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:10:43 #212
95733 meneerdeman
Why do Birds suddenly appear?
pi_51318351
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:41 schreef Juweel het volgende:
Grappige woningen meneerdeman, leuk!
Ja echt leuk, en niet grappig

Voorkant is dus van hout (met steen erachter) en de rest is normaal met steen.... Lekker veel ruimte en eeen stuk gras voor mijn deur ipv auto's .... is ook voor mijn dochtertje dus ideaal
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:14:19 #213
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51318438
Ik word zo blij van dit topic tijdens het schrijven van mijn scriptie dat ik me ook maar even kom melden! Over 3 weken krijg ik de sleutel van mijn 1e eigen appartementje, en kan ik na 7 jaar eindelijk mijn studentenkamer verlaten! De verhuisdozen staan inmiddels (nog wel leeg) al thuis, en ik ben nu druk bezig met het uitzoeken en aanschaffen van een complete inboedel (van 17m2 naar 90m2 is nogal een aanpassing ).
Nulla verba sed acta
pi_51321667
Phluph, ik weet niet wat het is met die bieders. Ze komen uit de kop van Noord Holland waar de huizen nog goedkoper zijn dan hier in de stad (Alkmaar) ze zitten al vanaf het begin te zeuren dat ze het huis zo duur vinden en ik zie ze ervoor aan om straks toch weer met een lager tegenbod te komen ondanks dat wij gezegd hebben dat dit de prijs is en blijft.

Tot nu toe nog niets gehoord, ik word er zo langzamerhand wel een beetje moedeloos van moet ik zeggen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:07:44 #215
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51324025
Wat een bijzonder huis, meneerdeman.

Welkom Leonoor. Wat een cultuurshock zal het worden voor jou!! Heerlijk vooruitzicht, en dat inrichten is gewoon een luxe probleem.

Nanook, onderhandelen jullie rechtstreeks met hun dan, niet via een makelaar?
... ♥ ik mis je ♥
pi_51324150
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:10 schreef meneerdeman het volgende:

[..]

Ja echt leuk, en niet grappig

Voorkant is dus van hout (met steen erachter) en de rest is normaal met steen.... Lekker veel ruimte en eeen stuk gras voor mijn deur ipv auto's .... is ook voor mijn dochtertje dus ideaal
Ik vind het leuk én grappig
pi_51324229
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:14 schreef Leonoor het volgende:
Ik word zo blij van dit topic tijdens het schrijven van mijn scriptie dat ik me ook maar even kom melden! Over 3 weken krijg ik de sleutel van mijn 1e eigen appartementje, en kan ik na 7 jaar eindelijk mijn studentenkamer verlaten! De verhuisdozen staan inmiddels (nog wel leeg) al thuis, en ik ben nu druk bezig met het uitzoeken en aanschaffen van een complete inboedel (van 17m2 naar 90m2 is nogal een aanpassing ).
Ik snap je! Vanwege centraalheid en enorm lage huur hebben wij heeel lang inj een studentenhuis gewoond. Wel met eigen tuin en keuken maar badkamer, opgang en wc moesten we delen. Het vooruitzicht van een huisje waarin je alles voor jezelf hebt is bijna onwaarschijnlijk he?

Genietze van het vooruitzicht!!
pi_51324818
Net lief gesproken en onze makelaar heeft de voicemail van die mensen ingesproken dus als het een beetje meezit gaan ze daarop reageren.

Phluphy, We onderhandelen dus wel via een makelaar maar die makelaar spreekt wel namens ons dus vandaar mijn manier van schrijven.

En dan nu toch even globaal proberen te reageren op diverse posters.

We hebben er in elk geval weer een aantal nieuwe huizenbezitters bij...gefeliciteerd allemaal!!!

Leonoor, Ga je dat wel redden je scriptie schrijven en over 3 weken verhuizen?

Meneerdeman, Ik vind het ook hele leuke woningen. Het hout aan de voorkant zal wel wat onderhoud vergen maar dat is gelukkig maar eens in de zoveel jaar dus geen jaarlijks terugkomend 'probleem'

Hierissiedan, Meubels uitzoeken is altijd leuk natuurlijk. Daarwerkelijk beslissen wat er straks in je huis past is natuurlijk andere koek.

*weer verder afwachten gaat
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:43:36 #219
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_51325200
I meubels uitzoeken!

Dit vind ik zo leuk, met een bankje... en nog stoelen aan de andere kant natuurlijk
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:56:49 #220
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51325631
Wat een lieve reacties allemaal! Ja het gaat zeker een cultuurshock worden, na 7 jaar alles delen opeens je eigen badkamer en keuken, eten aan een tafel, en niet meer je bed en je computer en je bank in dezelfde ruimte!

Scriptie moet volgende week eigenlijk in 1e versie af zijn van mezelf, dus 2 weken de tijd om in te pakken (meer dan 10 dozen worden het toch niet...).

En onderhandelen kan een crime zijn, ik weet het, vooral het (schijnbaar) eindeloze wachten... Nanook, succes
Nulla verba sed acta
pi_51326869
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:43 schreef twentemeisje het volgende:
I meubels uitzoeken!

Dit vind ik zo leuk, met een bankje... en nog stoelen aan de andere kant natuurlijk
[afbeelding]
Inderdaad leuk!!

Ik heb net een mooie lange eetkamertafel gevonden...hopelijk krijg ik een reactie op mijn bod
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:19:12 #222
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51328280
Nanook, al iets gehoord?
Ik zit me hier plaatsvervangend te ergeren aan de laksheid van die mensen. Bah!
Hopelijk hoor je snel iets.

Hey Leonoor, niet te veel FOK!ken, anders komt je scriptie niet op tijd af.
Alhoewel, denk je echt 2 weken nodig te hebben om in te pakken?
Bedoel je niet 2 dagen?

Wonderer, ben jij al iets wijzer geworden?
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:40:14 #223
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51329155
Leuk, nog meer nieuwe voorpretters Ik zie allemaal leuke dingen langskomen (al blijft het enigszins lastig om bij te houden wie waar in het proces zit, sorry ).

Gisteravond belde die financieel dinges die de makelaar had aangeraden, als we de papieren (loonstrookje, bankafschrift) hebben, maken we een afspraak.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:23:18 #224
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51332526
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:19 schreef phluphy het volgende:
Nanook, al iets gehoord?
Ik zit me hier plaatsvervangend te ergeren aan de laksheid van die mensen. Bah!
Hopelijk hoor je snel iets.

Hey Leonoor, niet te veel FOK!ken, anders komt je scriptie niet op tijd af.
Alhoewel, denk je echt 2 weken nodig te hebben om in te pakken?
Bedoel je niet 2 dagen?

Wonderer, ben jij al iets wijzer geworden?
Oh 2 dagen is wel genoeg, maar ik wil ook nog een klein beetje vakantie hebben (want op 1 augustus begin ik ook met werken, officieel...).
Nulla verba sed acta
pi_51334701
Ze zijn akkoord!!! Het huis is verkocht!!!*O*

Later terug voor meer nu even vieren met iets lekkers bestellen om te eten.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:31:53 #226
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51335024
Gefeliciteerd, Nanook! Wat een opluchting
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:39:03 #227
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51335303
Yeah gefeliciteerd !!

Niet vergeten morgen te bellen voor je droomhuisje!
... ♥ ik mis je ♥
pi_51336224
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:39 schreef phluphy het volgende:
Niet vergeten morgen te bellen voor je droomhuisje!
Wat denk je zelf!?!

Duimen jullie alleen nog even mee dat ze akkoord gaan met de aanvaardingstermijn? De mensen die ons huis kopen willen nl. aanvaarden per 1 november en de verkopende partij van ons huis per hal september. (Maar stiekem zou ik 1 november wel een stuk minder stressvol vinden.)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:04:03 #229
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_51336290
Yes!!!
Gefeliciteerd Nanook!
En succes met de aanvaardingstermijnen!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:45:43 #230
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_51337742
Gefeliciteerd Nanook!

Ik heb vandaag het concept koopcontract gekregen, ga dat zo maar eens even grondig doornemen.
pi_51338453
Kreeg vandaag te horen dat mijn collega zaterdag begint met verhuizen, dus wellicht kan ik volgende week ook al wat dingen over gaan brengen
pi_51343718
Gefeliciteerd Nanook!
pi_51345287
Ik meld me achteraf ook even hier. We zijn voorlopig nog niet uit de dozen, omdat we te kieskeurig zijn met kasten kopen. Wel beginnen we aan de euforie over onze nieuwe stek te wennen.
Waarom ik hier uit lurkmode kom; Een paar maanden geleden merkte ik dat er heel veel informatie op internet is over verhuizen, maar heel weinig over het het eigenlijke verhuizen. Meeste tips zijn een variatie op geef uw huisdier een dag van tevoren uit logeren en parkeer uw harddisk .

Er bestaan voor zover ik weet geen vergelijk sites met weetjes over verhuisbedrijven en wat aan service te verwachten. Voor ons was het de eerste keer dat we daar mee te maken hadden en gelukkig met vier offertes ook een goed en redelijk goedkoop bedrijf gevonden die maatwerk heeft geleverd.

Wat als je voor een officiele verhuizer gaat; Een offerte bezoek aan huis is gratis en verplicht tot niets (hooguit dat je wel op z'n tijd een antwoord geeft). Dozen kunnen ze gratis of tegen betaling leveren. Zelf dozen kopen heeft weinig zin, ze hebben het liefst hun eigen dozen want die zijn stevig van kwaliteit en daarom makkelijker hanteerbaar. (een Gamma doos is daar bij vergeleken een paptatzak).

Er bestaan ook doe het zelf verhuizers (waar je zelf aan geeft wat je voor transport nodig hebt; verhuislift, vrachtwagen met chauffeur, sjouwers, dozen enzodoor) Helaas zijn vrienden die dat pas hebben gedaan erachter gekomen dat het wel goedkoper is maar niet spectaculair, uiteindelijk kost het meer dan verwacht; meer regelwerk, tijd, geld plus vrienden hun rug. (verborgen kosten zijn bv straat blokkeer en verhuislift vergunningen in de stad)

Als je in nieuwe huis kasten tekort gaat komen houd dan ook met inpakken rekening dat je na een maand wel eens wat anders wilt dan altijd kleding en eeuwig diezelfde dvd; stop in de doos met noodzakelijkheden ook iets om jezelf te 'verwennen'. Maak fotos van je oude woon situatie. Ik hoop dat jullie net als wij mega genieten van jullie nieuwe huis.



  woensdag 11 juli 2007 @ 09:23:08 #234
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51351443
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:06 schreef lieksepieks het volgende:
Kreeg vandaag te horen dat mijn collega zaterdag begint met verhuizen, dus wellicht kan ik volgende week ook al wat dingen over gaan brengen
Ga jij je collega helpen verhuizen? Of hij jou?
Of ga jij in zijn huis?
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:25:18 #235
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51351483
Dat zijn goeie tips dual.flipflop!
Was er geen topic met verhuistips in dit subforum? Je zou er anders één kunnen starten.
... ♥ ik mis je ♥
pi_51351825
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:45 schreef Dual.Flipflop het volgende:

Als je in nieuwe huis kasten tekort gaat komen houd dan ook met inpakken rekening dat je na een maand wel eens wat anders wilt dan altijd kleding en eeuwig diezelfde dvd; stop in de doos met noodzakelijkheden ook iets om jezelf te 'verwennen'. Maak fotos van je oude woon situatie. Ik hoop dat jullie net als wij mega genieten van jullie nieuwe huis.
wij hebben ook nog geen kasten omdat we van een huis met inbouwkasten naar een huis zonder zijn gegaan.
tot we iets naar onze smaak en budget hebben gevonden hebben we het tijdelijk zo opgelost, omdat ik ook gek werd van alle spullen die ik niet meer kon vinden.



hier liggen nu meer kleren in....toen moest er nodig gestreken worden haha.
pi_51351930
ziet er niet eens heel debiel uit
Ja doei.
pi_51352113
hahaha...staat wel op zolder, waar niemand komt hoor haha.
zou zoiets niet in mn huiskamer zetten...en in mijn slaapkamer staat ook nog een "kledingkast"
pi_51353111
Gefeliciteerd Nanook!

Ons nieuwe huis stikt werkelijk van de inbouwkasten, voor ons geen probleem dus!


(We zijn gisteren goedgekeurd door de huisbaas, verhuizing is dus een echt feit nu!)
pi_51355461


werd ik toch net gebeld.. had op een woning gereageerd via de sociale woningbouw.. (bovenstaande)

was eerste maar was maar 1 grote kamer (wel alles voor mezelf verder) en in die flat..

zit ik nu toch leuker.. het was ietsje goedkoper, maar heb wel aparte slaapkamer nu
Ja doei.
pi_51356974
Haha die kast, dat is precies waar ik bang voor ben wat mijn geliefde als noodkast voor altijd zal accepteren...midden in de woonkamer
Het ziet er te goed uit als prikkel om dringend door te zetten met afronden van verhuizing.
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:57:49 #242
16245 CarOnline
met lange O
pi_51357455
Wij zijn ook bezig met een ander huis. Grond hebben we al, tekeningen ook, alleen moet ons eigen huis nog van de hand. En dat wil maar niet vlotten.
We hebben nog tot September '08 maar daarvoor moet ons huis wel verkocht zijn! We moeten binnen 2 jaar beginnen met bouwen, en het eerste jaar is al bijna voorbij zonder koper! We hadden mensen die zeer enthousiast waren, t huis helemaal geweldig vonden en alles al hadden opgemeten. Ze wilden zelfs dingen overnemen, tot dat ze zouden bieden. Toen zagen ze er toch maar vanaf.
Ik ben het inmiddels schijtzat al die kijkers

Heb er momenteel weinig vertrouwen in, er staat in Enschede gewoon veel te veel te koop.
Heb zelfs geen zin meer in ons nieuwe huis. Balen!

Leuke huizen hier in dit topic, en Truttebosje, die kast is echt leuk gevonden
Screw them.
We're going home.
pi_51360212
Caronline, Ik kan me je weerzin tegen het te koop hebben van je huis helemaal voorstellen. Ik ben vandaag voor het eerst sinds tijden weer eens 'voor mijn plezier' het huis aan het schoonmaken. De afgelopen weken was het steeds verplicht op de meest onmogelijke momenten omdat er weer eens kijkers kwamen en wassen deed ik alleen in het weekend want wat als er onverwacht kijkers zouden komen en ik had een rek vol was hangen. Ik ben echt zó blij dat we daar vanaf zijn.

Maar als jullie nog moeten beginnen met bouwen dan hebben jullie toch nog wel even de tijd? De bouw vergt ook weer tijd en wij hebben met het huizen kijken wel gemerkt dat lange aanvaardingstermijnen helemaal niet meer zo gewoon zijn.

Dual.Flipflop, Bedankt voor je verhuizers tip wij zijn er nog niet helemaal uit wat we zullen doen. We hebben hier een offerte liggen van een bevriende verhuizer maar ik vind het toch nog wel een hoop geld. Maar aan de andere kant is zelf dozen kopen ook geen goedkoop grapje en 10 keer heen en weer rijden kost ook benzine dus misschien gaan we het toch wel laten doen.

Motorbloempje, Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu nog blijer bent met je nieuwe huisje. Zo'n een kamer flat in zo'n woontoren zou mij ook absoluut niet aanspreken.

Juweel, Gefeliciteerd met de definitieve goedkeuring.

Lieksepieks, Leuk!! Ik ga je topic zeker volgen.

Twentemeisje, Onze overburen hebben die tafel ook en ik vind hem echt super gaaf!!!

Wonderer, De papieren al de deur uit naar de financierings meneer?

Zo, de vloeren zijn droog, ik ga weer even aan de opruim.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51360307
Ohja, ik vergeet nog de vorderingen te melden.

De verkopend makelaar van ons droomhuis is aan het overleggen met de verkopende partij over de aanvaardingstermijn in combinatie met ons al eerder geaccepteerde bod dus we wachten het weer even af.

Ik heb er wel een goed gevoel over dus maak ik me hier lang niet zo druk over als over de verkoop van ons eigen huis de afgelopen dagen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51363289
Caronline, spannende tijd voor jullie. Dan denken dat de verkoop van het huis zo dichtbij is en er dan toch van af zien. Dat is balen.

Juweel gefeliciteerd!

Nanook fijn dat je wat meer rust hebt nu.

Hier is het nog steeds afwachten of de hypotheekaanvraag definitief wordt goedgekeurd.
Ze zijn er nu mee bezig dus met een beetje geluk weten we aan het eind van de week meer.
pi_51363390
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:27 schreef Nanook24 het volgende:
Ohja, ik vergeet nog de vorderingen te melden.

De verkopend makelaar van ons droomhuis is aan het overleggen met de verkopende partij over de aanvaardingstermijn in combinatie met ons al eerder geaccepteerde bod dus we wachten het weer even af.

Ik heb er wel een goed gevoel over dus maak ik me hier lang niet zo druk over als over de verkoop van ons eigen huis de afgelopen dagen.
spannend

Een droomhuis gevonden hebben en dan wachten of alles rondkomt lijkt me zo spannend



had het al een beetje met het huis wat ik nu achterlaat: perfect huisje voor een startertje als ik toen (19 jaar) en stond 3e (huur he ) en toen ik hoorde dat die eerste twee 't niet wilden wat blij was ik.. was zo spannend
Ja doei.
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:02:01 #247
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51363672
Wat is een aanvaardingstermijn eigenlijk?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:09:32 #248
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51363955
Truttebosje, slim opgelost!

Juweel "aangenomen"

Caronline, wij moesten vorig jaar 2 huizen verkopen, en ééntje duurde ook zo vreselijk lang. Zelfde probleem: te veel aanbod in de buurt. Maar het cliché is wel waar: er hoeft er maar ééntje te zijn die valt voor je huis en het echt wil hebben. En opeens kan het dan heel snel gaan.
Succes met alle kijkers.

Appelsap, ik hoop dat jullie deze week duidelijkheid krijgen.
Ben je erg zenuwachtig?
... ♥ ik mis je ♥
pi_51364765
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:02 schreef wonderer het volgende:
Wat is een aanvaardingstermijn eigenlijk?
Een aanvaardingstermijn is niet meer en niet minder dan de datum waarop het huis op jouw naam komt te staan en je dus eindelijk een topic kunt openen hier in K&W.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 juli 2007 @ 16:32:54 #250
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_51364895
Psstt Phluphy, bij mij in de straat komen op termijn (lees medio 2008) twee huizen vrij
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_51365354
Phluphy, ik ben wel een beetje zenuwachtig ja.
We weten bijna zeker dat het wel goed zit, maar toch zolang het niet definitief is goedgekeurd blijft het spannend.

[ Bericht 2% gewijzigd door appelsap op 11-07-2007 17:28:15 ]
  woensdag 11 juli 2007 @ 17:01:13 #252
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51365890
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:29 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Een aanvaardingstermijn is niet meer en niet minder dan de datum waarop het huis op jouw naam komt te staan en je dus eindelijk een topic kunt openen hier in K&W.
Oh, okee. En dat kan een probleem zijn als de verkopers een andere datum in gedachten hebben dan de kopers van jouw huis? Dat je een maand op straat staat of zo?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 juli 2007 @ 17:42:21 #253
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_51367084
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 17:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

Oh, okee. En dat kan een probleem zijn als de verkopers een andere datum in gedachten hebben dan de kopers van jouw huis? Dat je een maand op straat staat of zo?
Ja, dat kan... mijn ouders hebben een maandje op een camping gebivakkeerd...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 11 juli 2007 @ 17:47:52 #254
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51367238
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:32 schreef Sjeen het volgende:
Psstt Phluphy, bij mij in de straat komen op termijn (lees medio 2008) twee huizen vrij
Hahaha. Neh, wij willen in een durpke (al weten we nog niet welk).
... ♥ ik mis je ♥
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 juli 2007 @ 17:52:36 #255
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_51367382
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 17:47 schreef phluphy het volgende:

[..]

Hahaha. Neh, wij willen in een durpke (al weten we nog niet welk).
Weet je dat heel zeker? Erg slechte ervaring heeft met een specifiek durpke
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 11 juli 2007 @ 17:58:17 #256
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51367544
Heel zeker.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 11 juli 2007 @ 18:08:30 #257
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51367835
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 17:42 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja, dat kan... mijn ouders hebben een maandje op een camping gebivakkeerd...
Tering. Da's kut.

Gelukkig huren wij nu.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51368133
zo en dat was weer een productief middagje 7 ingepakte bananendozen verder, denk ik toch dat dit nog wel wat tripjes om nieuwe dozen in te slaan gaan worden! maargoed, we komen er wel (hoop ik )

Mensen wat een spannende ontwikkelingen allemaal!
  woensdag 11 juli 2007 @ 18:24:41 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51368297
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:43 schreef appelsap het volgende:
Ik kom dan ook maar onze plannen vertellen.

Wij zijn bezig met het kopen van een appartement. (Het is nog even wachten tot de hypotheek helemaal rond is maar daar worden geen problemen verwacht.)
Het is een appartement op de begane grond, ruim genoeg voor ons 3-en en een lekkere ruime tuin erbij.
Het wordt helemaal opgeknapt dus als we er in komen hoeven we alleen maar in te richten!
Als het goed is kunnen we er begin september in.
We hebben de keuken al mogen uitzoeken!
Ik heb er zoveel zin in!
Zie dit nu pas. Wat leuk! Wat gaaf als het door gaat joh! Echt leuk voor jullie!
***
pi_51373692
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 17:01 schreef wonderer het volgende:
Oh, okee. En dat kan een probleem zijn als de verkopers een andere datum in gedachten hebben dan de kopers van jouw huis? Dat je een maand op straat staat of zo?
Dat of zoals in ons geval (opleverdatum aankoop = eerder dan verkoop eigen huis) dan zit je dus de resterende maanden met een dubbele hypotheek en dat gaan we echt niet redden.

Appelsap, Al weet je dat het goed zit, het is pas echt rond als je je handtekening hebt gezet dus ik begrijp je zenuwen wel hoor.

Lieksepieks, Snel nog even langs de Super de Boer dan. (Misschien kun je daar zelfs wel vragen of ze wat dozen apart willen houden voor je dan kun je later deze week nog een stapel ophalen.)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  woensdag 11 juli 2007 @ 22:39:50 #261
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_51377947
Hoi allemaal!

Vanavond belde een vriend van me, een collega van hem is op zoek naar een appartement in de wijk waar ik woon. Komt dat even goed uit! Ze is zelfs al bij mij in de straat naar een ander appartement wezen kijken (kleiner en minder, al zeg ik het zelf ). Hij gaat haar mijn telefoonnummer doorgeven zodat ze me kan bellen als ze interesse heeft om te komen kijken. Zou fijn zijn!
  donderdag 12 juli 2007 @ 01:57:21 #262
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_51383275
Woei morgen de huurbaas bellen (is terug van vakantie dan) om alles eens goed op papier te regelen, dan heb ik 't gevoel dat er daadwerkelijk ook iets geregeld is
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:53:07 #263
16245 CarOnline
met lange O
pi_51387771
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:09 schreef phluphy het volgende:
Caronline, wij moesten vorig jaar 2 huizen verkopen, en ééntje duurde ook zo vreselijk lang. Zelfde probleem: te veel aanbod in de buurt. Maar het cliché is wel waar: er hoeft er maar ééntje te zijn die valt voor je huis en het echt wil hebben. En opeens kan het dan heel snel gaan.
Succes met alle kijkers.
Phluphy, ik weet het ook wel hoor, maar op sommige momenten word je er wel even moedeloos van.
Maar 2 huizen verkopen, the horror!
Nu nog maar even wachten op de kopers dan. Of de volgende kijkers.

Appelsap, spannend! Nog even wachten dus, maar t zal wel goed zitten toch?

Nanook, als we eenmaal groen licht geven voor het bouwen staat het ook in 3 maand. Dus dat valt wel mee. En we hebben de tijd ook wel hoor. Maar goed, nog 1 jaar en dan moeten we gestart zijn. En er ís al een jaar om, zonder dat het verkocht is.
En ja, die was! Ik ben dinsdag naar mn werk gereden met onder de hoedenplank 2 bomvolle wasmanden
Je moet het ergens laten toch
Spannend, je nieuwe huis! Weet je al wat meer over de aanvaardingstermijn?
Screw them.
We're going home.
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:45:21 #264
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_51389398
Pfffft.....
Mijn heeft vanmorgen nog maar eens met de hypotheker gebeld.
Weer problemen, het hypotheekbedrag was te hoog en een werkgeversverklaring wordt niet geaccepteerd als hij in een proeftijd is afgegeven.....
En morgen lopen de ontbindende voorwaarden af, moeten we of een goedkeuring hebben of 2 gefundeerde afwijzingen....
Dat zadelde ons dus op met een probleem dat we niet zelf schuld waren...maar degene die onze hypotheek geregeld had zou terugbellen. De hoop was al ver op toen hij belde.
Het verschil in hypotheekbedrag dat we te veel hadden aangevraagd was....200 euries, te verrekenen met de notariskosten dus probleem nummer 1 was geliquideerd.
En de werkgeversverklaring kan na de proetijd nageleverd worden, wordt wel (weer) kort dag om alles op tijd bij de notaris te krijgen maar.....
Ik geloof het nog niet helemaal maar....
Eigenlijk zei de hypotheek meneer dat wij,
Als dit nog geregeld wordt,


WEL EEN GOEDKEURING HEBBEN!!!




Ik geloof het pas echt als de overdracht heeft plaatsgevonden en we de sleutels hebben....uiterlijk 15 augustus...
pi_51392765
Jemig Baniekje wat een ellende joh! Ik kan me goed voorstellen dat op zo'n moment de moed je even flink in de schoenen zakt.

Caronline, Met 2 wasmanden naar je werk rijden *proest* nee, zo bont heb ik het gelukkig nog nooit hoeven maken. Zit er nog wel een beetje loop in jullie huis qua kijkers? Want dan zou je toch zeggen dat er echt een keer een potentiele koper bij moet zitten.

Zwahiel, Succes met regelen morgen. Als het contract eenmaal maar rond is dan kan de echte voorpret beginnen.

Twentemeisje, Het zou wel super zijn als die collega van die vriend je huisje wil hebben. Dat scheelt een hoop ellende met het zoeken naar een nieuwe koper.

Hier nog geen nieuws. Wel horen we vandaag definitief of onze aankoop door kan gaan. Er schijnen nieuwe potentiele kopers te zijn voor het huis maar zoals ik het begrijp twijfelen die nog of ze het echt wel willen. Ik hoop dus maar dat die twijfels ervoor zorgen dat ze afhaken...
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51403049
Stomme makelaars met hun stomme spelletjes. GEK word ik er van!!!

Eind van de middag hebben we van de makelaar te horen gekregen dat er andere gegadigden zijn (onze makekaar denkt dat dit niet waar is) en dat we dus ons uiterste bod maar moeten geven. Ik ben echt geneigd te zeggen dat ze dat huis dan maar ergens moeten stoppen waar het donker is!!

* Adem in, adem uit, en blijf rustig *
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51403148
Vooral mee opletten inderdaad Nanook. Het is misschien gewoon een truc om de prijs op te drijven Hebben we ook ooit meegemaakt: we hadden een overeenkomst (nog niet getekend) we gingen een compromis gaan tekenen en toen zeiden te verkopers opeens dat ze een bod hadden dat 15000 euro hoger lag dan het onze.
We hebben toen gezegd dat we die prijs niet konden en niet wilden betalen aangezien we een overeenkomst hadden. Zijn toen nog 2000 euro boven ons bod gegaan en toen waren ze akkoord... Uiteindelijk is de verkoop niet doorgegaan omdat mevrouw de verkoper uiteindelijk toch niet wou verhuizen.
Dat spelletje heeft slechts 4 maand geduurd

Mee opletten dus, want dat bod van 15000 euro geloofde ik ook niet meer...
pi_51406592
Dankje Brighteyes, wij hopen natuurlijk ook dat het doorgaat.

Baniekje wat een gedoe. Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed komt.

Pff Nanook daar word je ook niet vrolijk van. Wat gaan jullie nu doen?
pi_51406853
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:37 schreef appelsap het volgende:
Pff Nanook daar word je ook niet vrolijk van. Wat gaan jullie nu doen?
wil nu in prijs zakken naar 185.000 Euro i.p.v. de al eerder overeengekomen 187.500 (Maar dan met aanvaarding per half september wat nu dus 1 november moet worden) Ik heb zoiets van laten we lekker vasthouden aan die 187.500 die we al waren overeengekomen en zo niet dan heb ik mijn oog al laten vallen op een ander (goedkoper!) leuk huis. Er staat zat te koop in Grootebroek/Bovenkarspel.

Leonieke, Mensen hebben wel lef soms hè, en dan later de hele boel nog eens afblazen ook, dat lijkt me helemaal balen!!!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51407530
Wat ik niet zo goed snap..
Als jullie die 187.500 al waren overeen gekomen, kunnen ze daar dan ineens van af zien?
Zou toch erg lullig zijn als het echt zo is en ze blazen straks de hele boel met jullie af.

Wij hadden ook zoiets met het appartement wat we nu aan het kopen zijn.
Ook allemaal heel sneaky gegaan. Beetje ander verhaal maargoed.
Toen wij bij het huis gingen kijken was er al een kijker geweest. Wij zijn toen gaan kijken en meteen diezelfde dag een bod erop gedaan. De makelaar wilde nog even wachten op de kijker die eerder al was geweest want die zou 2 dagen daarna nog een keer komen kijken. Nouja, daar konden wij vrij weinig aan doen.
Wij werden daarna gebeld dat ze in onderhandeling waren met die andere kijker want die had ('ineens') een optie op het huis genomen, al voor wij daar waren gaan kijken. (Tuurlijk, dat was waarschijnlijk dus ook niet zo.) Maar die kijker wilde de garage erbij kopen, waarschijnlijk hebben ze het daarom zo gespeeld. Uiteindelijk bleek hij de financiering niet rond te krijgen en daarom nu dus wel voor ons.
pi_51408284
Het heeft bij jullie dus duidelijk ook niet meegezeten Appelsap. Hoe meer ik lees hoe meer ik een hekel krijg aan al die spelletjes die makelaars spelen.

Bij ons is het punt een beetje dat we die 187.500 waren overeengekomen en de boel toen hebben afgeblazen omdat de bieder op ons huis (die het nu uiteindelijk toch gekocht heeft) het af liet weten en wij het risico niet wilden lopen om in september met twee huizen te zitten. Dat geet hun dus het recht om nu 'moeilijk' te gaan doen.

Wat wij denken is dat de makelaar zijn eigen hachje probeert te redden. Dit huis is 7 maanden geleden in de verkoop gekomen voor 229.000 Euro en hij heeft dus het beloofde bedrag naar deze mensen absoluut niet waar kunnen maken. Daarom probeert hij er nu waarschijnlijk toch nog zo veel mogelijk uit te slepen. Eén ding mag duidelijk zijn, toen we bij het allereerste huis gingen kijken vond ik deze makelaar een aardige vent, nu blijkt wel dat het eigenlijk helemaal niet zo'n sympathieke man is.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51408753
Ja, rot dat dit soort dingen zo kunnen lopen.
Die vieze spelletjes daar hou ik ook niet van. Alsof het niet duidelijk is waar ze mee bezig zijn.
Ik hoop voor jullie dat het bod alsnog opnieuw wordt geaccepteerd! En anders inderdaad verder op zoek gaan, daar kan je toch niks aan doen. Dan is het fijn als er genoeg te koop staat. Succes ermee!
pi_51409258
Welja, we duimen gewoon nog even door en mocht het niet lukken dan gaan we gewoon uithuilen en opnieuw beginnen. Het is alleen zo jammer dat er al zo veel tijd in zit qua planning. Lief is al weken bezig met nieuwe indelingen te maken met de keukenplanner van Ikea en floorplanner.

Hij is nu opticien maar van oorsprong bouwkundige en het bloed blijft toch kruipen waar het niet gaan kan zie ik dan met dit soort dingen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 13 juli 2007 @ 09:52:31 #274
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51421330
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:44 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Leonieke, Mensen hebben wel lef soms hè, en dan later de hele boel nog eens afblazen ook, dat lijkt me helemaal balen!!!
Dat was het ook wel (en hier was geen makelaar bij betrokken )
Maar, iemand zei me toen: het is omdat het plaats maakt voor iets beter dat het niet doorgegaan is.

Ik natuurlijk nog meer balen op dat moment want het was een droomhuis. Een week later komen we te weten dat er een bouwgrond te koop ligt op het einde van een doodlopende straat voor een open bebouwing Na 4 maand (nee, we houden nochtans niet van wachten ) hebben we de compromis getekend
pi_51427386
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 09:52 schreef leonieke het volgende:


Maar, iemand zei me toen: het is omdat het plaats maakt voor iets beter dat het niet doorgegaan is.
Dat is nou typisch zoiets dat mijn moeder ook gezegd zou kunnen hebben.

Heb nu pauze op mijn werk en zit te wachten op telefoon van mijn maar ik verwacht eigenlijk niet dat er al nieuws is.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:53:25 #276
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51435304
Zwahiel, heb je de huurbaas inmiddels gesproken? En en en ?

Caronline, een huis dat in 3 maanden staat.... hmz.... je hoort zo vaak dat het uitloopt en zo.
Aannemers en bouwbedrijven die hun afspraken niet na komen.
Hou je wel een slag om de arm?

Baniekje, wat een stresstoestanden bij jullie. En dan ook nog moeten wachten tot 15 augustus voor absolute zekerheid. Ik hoop dat jullie gewoon lekker kunnen slapen.

Nanook, dat riekt inderdaad naar een vies spelletje. Blijf vertrouwen op je gevoel hoor, en hou jezelf inderdaad voor dat je niet van dit huis afhankelijk bent, terwijl de kans wel heel groot is dat de vekopers wellicht wel van jullie afhankelijk zijn.
Je idee om te zakken naar 185k met een snellere overname is zo gek niet. Scheelt hun weer een paar maanden hypotheekrente.
Ik ben erg benieuwd hoe het gaat aflopen. Hang in there!
... ♥ ik mis je ♥
pi_51440280
Het is rond!!!

Nog een heel verhaal maar eerst moeten de kindjes naar bed. (Op vrijdag werken we allebei en word het vaak allemaal net wat later)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51441077
Wat fijn Nanook! Gefeliciteerd!
  vrijdag 13 juli 2007 @ 20:17:00 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51441198
Nanook!
***
pi_51441452
Gefeliciteerd Nanook!!!!!!!!!!!!!!!!!

Morgen staat mijn eerste meubelstuk in mij nieuwe huisje Een bed dat ik via marktplaats heb gekocht, nu goede matrassen aanschaffen en ik kan er slapen!!!! Volgende week keer met dozen die kant op en dan de week erna echt verhuizen!!!!!

Ik heb er zin in, maar het is ook spannend. Een stuk definitiever dan t wonen in dit huis (contract van anderhalf jaar) en het is toch altijd weer gek om een huis achter te laten...
pi_51441454
Geen idee hoeveel berichtjes nog voor deze vol is maar ik ga het erop gokken.

Vanmorgen heeft dus onze makelaar de verkopend makelaar gebeld met het bod van 185000 Euro. Daar werd hij puur boos over wat in onze ogen wel aangaf dat er dus geen andere geïnteresseerden waren. Hij kwam toen terug met de mededeling dat we toch echt 187500 zouden moeten bieden en dat de opleverdatum dan echt vast stond op 15 september.

Onze makelaar is toen met de koper van ons huis gaan bellen of hij dan misschien eerder wilde aanvaarden. 15 september zou misschien een probleem worden maar 1 oktober vond hij geen ramp gelukkig en een overbrugging van 2 weken is eigenlijk wel lekker. Dat zou ons de kosten van een verhuizer kunnen schelen. Met 2 weken heen en weer rijden kun je tenslotte behoorlijk wat dozen op en neer meenemen.

15 september krijgen we dus de sleutel en 1 oktober gaan we definitief over...we vieren dus de eerste verjaardag van onze jongste (10 oktober) in het nieuwe huis...in de rommel
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51441482
Lieksepieks, Jij ook gefeliciteerd!!! Je thuis is waar je bed staat toch?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51441891
Haha, nou gelukkig is het nu allemaal goed geregeld Nanook.
Wat een makelaar zeg!

Liekskepiekske dat komt al aardig dichtbij. Leuk hoor!
  vrijdag 13 juli 2007 @ 20:54:22 #284
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51442314
Ik kom hier voorzichtig een beetje meekriebelen. Het ziet er naar uit dat ons huis is verkocht. Er is een voorlopig koopcontract en de kopers hebben tot 8 augustus de tijd om de financiering rond te krijgen. Ik ben maar direct gaan bellen en heb nu voor mezelf 4 bezichtigingen gepland staan. Hopelijk zit HET huis erbij
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_51442908
Ik ben op dit moment druk bezig om mijn nieuwe huis op te knappen. Het is al bijna klaar. Gelukkig maar, want ik ga volgende week donderdag verhuizen!
  vrijdag 13 juli 2007 @ 21:21:39 #286
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51443183
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 20:54 schreef m@x het volgende:
Ik kom hier voorzichtig een beetje meekriebelen. Het ziet er naar uit dat ons huis is verkocht. Er is een voorlopig koopcontract en de kopers hebben tot 8 augustus de tijd om de financiering rond te krijgen. Ik ben maar direct gaan bellen en heb nu voor mezelf 4 bezichtigingen gepland staan. Hopelijk zit HET huis erbij
En als je nou niks kan vinden? Sta je dan op straat?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51443314
Yeah, go M@x! Nu kun je eindelijk echt voor een huisje gaan kijken. We gaan hier in elk geval nog even voor je duimen dat de financiering rond komt.

Unclefunk, succes met verhuizen donderdag, schiet de verbouwing al op? En het inpakken natuurlijk?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51443666
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 21:26 schreef Nanook24 het volgende:
Unclefunk, succes met verhuizen donderdag, schiet de verbouwing al op? En het inpakken natuurlijk?
Dankjewel Eigenlijk hoeft er niet eens verbouwd te worden, ik ben alleen aan 't verven! De keuken en badkamer zijn prima, net als de vloeren. Het enige dat vervangen wordt is de meterkast en ik plaats ook nieuwe voordeursloten en nieuw hang- en sluitwerk.
Het huis was alleen vies. Echt vies. Ik ga nog een nieuwe toiletpot plaatsen, die was zo vies dat we 'm niet meer schoonkrijgen In de keuken lag bijvoorbeeld gewoon nog al het zaagsel van het plaatsen en ook zaten er overal olijfoliespetters. Er lag nog een gedragen paar sokken en er stond een lekke accu in de kelder.

Verder was 't verkrijgen van een hypotheek een eitje. Ik kon na het hypotheekadviesgesprek direct m'n verzekeringen regelen! Maar goed, ik had een intentieverklaring en bijna een vast contract. Daarbij leen ik onder mijn maximum, om 't gewoon ruimer te hebben.
pi_51443883
Wat vinden jullie nou eigenlijk van het verhuizen zelf?

Ik ben inmiddels 6 jaar geleden op kamers gegaan, naar de andere kant van t land. Nu voor de 6e keer verhuizen...en toch heb ik de afgelopen 2 jaar in hetzelfde huis gewoont.
Ik vind verhuizen dus niet leuk om te doen, zodra ik eenmaal weer in t nieuwe huis zit met mn spullen vind ik het prima...maar daarvoor :s

Inpakken, vervoer regelen, mensen vragen me te helpen...zucht
pi_51444017
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 21:43 schreef lieksepieks het volgende:
Wat vinden jullie nou eigenlijk van het verhuizen zelf?

Ik ben inmiddels 6 jaar geleden op kamers gegaan, naar de andere kant van t land. Nu voor de 6e keer verhuizen...en toch heb ik de afgelopen 2 jaar in hetzelfde huis gewoont.
Ik vind verhuizen dus niet leuk om te doen, zodra ik eenmaal weer in t nieuwe huis zit met mn spullen vind ik het prima...maar daarvoor :s

Inpakken, vervoer regelen, mensen vragen me te helpen...zucht
Heel vervelend, dat verhuizen. Maar verschillende mensen hebben zich aangeboden om te komen helpen! Verder begin ik pas volgende week met echt inpakken. Even een dagje bezig zijn daarmee en het is gebeurd. Ik heb trouwens wel al enkele dingen verhuisd en ingepakt.
pi_51444217
Hier ben ik maar een keer op tijd begonnen met het verzamelen van dozen en inpakken.
De vorige keren was dat meestal een dag van te voren...wat nu ook wel scheeld is dat het een afstand is van maar 5km (hiervoor was t van antwerpen terug naar zeeland) en dan moet alles dus echt in één keer...

Nu wat meer in stukjes, hoop dat dat beter gaat...nog verhuistips?
pi_51444280
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 21:53 schreef lieksepieks het volgende:
Hier ben ik maar een keer op tijd begonnen met het verzamelen van dozen en inpakken.
De vorige keren was dat meestal een dag van te voren...wat nu ook wel scheeld is dat het een afstand is van maar 5km (hiervoor was t van antwerpen terug naar zeeland) en dan moet alles dus echt in één keer...

Nu wat meer in stukjes, hoop dat dat beter gaat...nog verhuistips?
Koop verhuisdozen van de Ikea en regel een busje van bekenden ofzo Kost een stuk minder dan een verhuisbedrijf. Ligt er natuurlijk wel aan wat je allemaal gaat verhuizen, heb je een heel gezin te verplaatsen, is natuurlijk wat anders dan wanneer je zoals ik vrijgezel bent.

En nog een tip, goed op de dozen zetten wat erin zit, zodat je ze gelijk (indien mogelijk) in de goede kamer kunt zetten.
pi_51444387
Thanks.....

ikea zit een beetje ver weg hier......en heb geen rijbewijs....maar goed de supermarkt aan de overkant is een goede leverancier van bananendozen dat compenseerd...

En hihi ik hoef ook alleen mijzelf te verhuizen

Planning is volgende week 2 avonden met auto op en neer voor de dozen

Week daarna nog een keer met busje of aanhanger met de meubels.
pi_51444515
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 21:59 schreef lieksepieks het volgende:
Thanks.....

ikea zit een beetje ver weg hier......en heb geen rijbewijs....maar goed de supermarkt aan de overkant is een goede leverancier van bananendozen dat compenseerd...

En hihi ik hoef ook alleen mijzelf te verhuizen

Planning is volgende week 2 avonden met auto op en neer voor de dozen

Week daarna nog een keer met busje of aanhanger met de meubels.
Oeoeh, ik zou willen dat ik alleen mezelf maar hoefde te verhuizen. Hier is het man, vrouw en 2 kinderen die elk jaar met verjaar- en feestdagen meer rommel krijgen. Gelukkig is de eerst volgende verjaardag pas na de verhuizing maar ik ben nu al bang voor de hoeveelheid dozen die hier straks komt te staan.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51444561
Overigens bezorgd Ikea ook hè, je betaalt wel voor de kilometers maar het zou een oplossing voor je kunnen zijn Lieksepieks?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51444582
wat ik vooral vervelend vind is om afhankelijk te zijn van andermans hulp :s denk ik
pi_51444593
ben van t type dat alles graag zelf doet
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:09:23 #298
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51444734
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 21:21 schreef wonderer het volgende:

[..]

En als je nou niks kan vinden? Sta je dan op straat?
Ehm nee, maar dan zal ik waarschijnlijk genoegen moeten nemen met een 'minder' huis
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_51444817
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:05 schreef lieksepieks het volgende:
ben van t type dat alles graag zelf doet
Dat herken in wel hoor, maar helaas neemt alleen verhuizen een stuk meer tijd in beslag en ben je dus bijna genoodzaakt het met behulp van anderen te doen.

Waar ik vooral tegenop zie is de verbouwing maarja om dit plafond en deze vloerbedekking erin te laten zitten...nee doe maar niet!



Het plafond word afhankelijk van wat er onder de schrootjes zit gestuct of er komen agnes platen op en op de vloer komt laminaat.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51444823
Ik ben maar fan geworden van t prikbord op zeelandnet (zeeuwse marktplaats) en vraag steeds maar of mensen kunnen brengen...zo krijg ik morgen dus t malm-bed en volgende week een gasfornuis/oven ideaal
pi_51444864
Hoe lang heb je nog de tijd om iets anders te zoeken als het allemaal rond komt M@x?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')