Het was weer erg lekker.quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:59 schreef golfer het volgende:
Vanavond: pandanrijst, op de huid gebakken zeebaarsfilets met coquille st. Jacques en zeekraal.![]()
I just love garnalenquote:Op donderdag 28 juni 2007 12:08 schreef DarkElf het volgende:
Voor vanavond (eet alleen) maar een maaltijd salade halen bij de appie en extra garnalen eroverheen gooienbroodje erbij en een glas rosé en DE is klaar.
dat dusquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:27 schreef lobotomie het volgende:
banaan
Spinazie door de aardappelsalade is ook lekkerquote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:21 schreef Tezz het volgende:
Ik heb totaal geen inspiratie. Heb net grote boodschappen gehaald dus heb vanalles in huis. Ik zit te denken aan een biefstukje van de grill, een aardappelsalade en ik heb ook nog een zak verse spinazie in huis. Iemand daar een leuk idee voor?? Tis net te weinig voor 3 personen (tis maar 3 ons volgens mij), dus er moet nog iets bij........(en mijn koelkast is goed gevuld dus ik heb genoeg ingredienten in huis). Tips zijn welkom!
Spinazie/hamrolletjes.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:21 schreef Tezz het volgende:
Ik heb totaal geen inspiratie. Heb net grote boodschappen gehaald dus heb vanalles in huis. Ik zit te denken aan een biefstukje van de grill, een aardappelsalade en ik heb ook nog een zak verse spinazie in huis. Iemand daar een leuk idee voor?? Tis net te weinig voor 3 personen (tis maar 3 ons volgens mij), dus er moet nog iets bij........(en mijn koelkast is goed gevuld dus ik heb genoeg ingredienten in huis). Tips zijn welkom!
ik heb maar soep gehaald, tomaten met zongedroogde tomaat en mascarpone, broodje met kruidenboter erbij...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:42 schreef DarkElf het volgende:
vanavond maar makkelijk doen ofzo: pizza in de oven schuiven denk ik..
Dat wordt het!!!! (lekker!)(hoop ik)(denk ik)quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:23 schreef MUUS het volgende:
[..]
Spinazie/hamrolletjes..
Spinazie even heel kort in de pan met sjalotjes, flink de peper erin. Dan kleine hoopjes spinazie op een plakje ham leggen en wat zongedroogde tomaatjes erbij doen. Oprollen en in een ovenschaal leggen.
Daarna mozzarella over de rolletjes en heel even de oven in tot de mozzarella gesmolten is.
Oh, the joy..
bahquote:Op donderdag 28 juni 2007 18:55 schreef Sylvana het volgende:
cordon blue, krieltjes en doperwtjes festini
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:38 schreef Tezz het volgende:
Burp. Teveel gegeten.
Biefstuk dus, met eigengemaakte aardappelsalade en de spinazierolletjes van MUUS. Heerlijk was het!
dit past wel hierin Uitgebreide Food recensies.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 02:35 schreef minilotje het volgende:
-verhaal-
Met een banaan?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:11 schreef Qwea het volgende:
appeltje
Klinkt goed.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:43 schreef minilotje het volgende:
Zo beginnen aan tortelloni (door de supermarkt gevuld met gran padano en ham), rode ui, saus van room en pesto en een paar handen veldsla. Ernaast een ciabatta met olijfolie. Voor mijn lief wat kabeljauw uit de oven erbij, voor mij niks. Ik gooi waarschijnlijk wat extra brokken oude kaas door mijn pasta.
We drinken er witbiertjes bij.
Naderhand een bol vanilleijs met hete, zoete koffie eroverheen in een glaasje, met verkruimelde malthesers erop!
Dat is errug lekker!quote:Op zondag 1 juli 2007 12:38 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanavond eten we kip Madras ofzo
Het zal me benieuwen!
Wat vreemd, ben nog nooit gehaktballen met dille tegen gekomen! Wel met rode bieten er door!quote:Op zondag 1 juli 2007 11:05 schreef computergirl het volgende:
net een half bakje frambozen op, vanmiddag wortelrauwkost en een pistoletje met geitenkaas.
Vanavond maak ik Zweedse gehaktballetjes (Recept) en broccoli
Het was zeker lekkerquote:
Even het precieze recept, graag!quote:Op zondag 1 juli 2007 17:59 schreef Kreator het volgende:
Ben momenteel Lecso (Letsjo) aan het maken. Hongaars kwaliteitsvoedsel.
Gepelde tomaten, veel salami, paprika, ui, knoflook. Uurtje sudderen, rijst koken. Whoppa. Goddelijke maaltijd.. Oh en kruiden uiteraard. 2 eetlepels kerry o.a.
![]()
Die gamba's mag je houdenquote:Op zondag 1 juli 2007 20:32 schreef minilotje het volgende:
Net gegeten bij Ouzeri Eleni in Utrecht. Griekse 'mezethes'. Allerhande gerechtjes, maar niet in zulke pietepeuterig kleine porties als bij tapas. Geen eigen bord, gewoon bij elkaar uit verschillende schalen eten. Wat was het lekker! Veel beter dan de kleffe borden souvlaki bij de gemiddelde Griek!
We hadden:
- Brood met kafterisaus
- Griekse champignons
- Gebakken feta
- Pittige ossehaas in saus
- Lamskroon met feta-mintsaus
- Gemengde visspiesjes van de grill (flinke gamba's!)
Als toetje nog schalen met kaas en kleine dessertgerechtjes (chocoladeijs, fruit, baklava) laten opdraven.
Een aanrader!
Gamba's heb ik ook links laten liggen. Brr. Pootjes en oogjes. Griezelbeesten.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:34 schreef tisauch het volgende:
[..]
Die gamba's mag je houdenmaar de rest klinkt verduiveld lekker
![]()
Ja nu ja. Als je dat aanhoudt, en een beetje logisch nadenkt hoeveel je moet hebben, dan komt het aardig in de buurt.quote:
Ik heb vannacht gewerkt.Het is dus eigenlijk mijn avondeten.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:09 schreef Underdoggy het volgende:
vroeg erbij zeg Terpentin07, ik ga maar eens even eitje koken met een broodje en een vieze Senseo
Gadverdamme, wat klinkt dat vies! Augurk met fruit, hoe verzin je het?quote:Op zondag 1 juli 2007 21:02 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik heb een heeeeeeeeeeerlijke maaltijdsalade gemaakt met gemixte sla, frambozen, aardbeien, ananas, komkommer, augurk en gevulde pasta met ham. Echt zo lekker. En nu ga ik ook aan een mandarijntje beginnen, heb de fruitvibe wel te pakken
.
quote:Op maandag 2 juli 2007 11:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
Gadverdamme, wat klinkt dat vies! Augurk met fruit, hoe verzin je het?
Nah, het lijkt mij ook niets. En ik ben echt dol op fruit, en verslaafd aan augurken. Maar framboos en augurk?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:52 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]. Het was echt superlekker, niet oordelen voordat je het geproefd hebt
.
Ik ben wel benieuwd hoe het steengrillen daar is?quote:Op maandag 2 juli 2007 01:29 schreef Xennia het volgende:
Vandaag wezen steengrillen bij de Papegaai in Utrecht. Ik zit nog steeds uit te buiken.
Ook goeiemorgen, net wakker?quote:Op maandag 2 juli 2007 16:49 schreef Underdoggy het volgende:
2 gebakken eitjes met paprika poeder, zeezout en 4 seizoenenpeper, hele dooier, langzaam gebakken zodat hij voor 90% wel hard is.
Op 2 donderbruine verse boterhammen
Geen banaan?quote:Op maandag 2 juli 2007 16:19 schreef Qwea het volgende:
rode kool met appel, vla en groentesoep.
Vlees sla ik over vandaag
Neh, die zijn op. Appel it is vandaagquote:
goh. exact the same herequote:Op maandag 2 juli 2007 19:42 schreef DarkElf het volgende:
soepje met wat brood. toe wat vruchtenyoghurt
Jaja, pest me maar in mijn balansweekquote:Op maandag 2 juli 2007 21:27 schreef Stereotomy het volgende:
Hertog Jan.
Goed vlees (vooral de biefstuk), veel sausjes, vriendelijke bediening en je zit niet zelf met de afwas en de stank. Voor 19,95 per persoon mag je onbeperkt eten. Het ligt alleen uit het centrum.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:02 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe het steengrillen daar is?
OT: twee croissantjes met vlokken
Dat zal een mooi spektakel geven op de gril.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:39 schreef Stereotomy het volgende:
Squash is gewoon ranja, toch?
Courgette.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:46 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat zal een mooi spektakel geven op de gril.Geen flauw idee hoe 't heet in het Nederlands, de groene dus.
dat is toch gewoon een (mini) courgette?quote:Op maandag 2 juli 2007 23:46 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat zal een mooi spektakel geven op de gril.Geen flauw idee hoe 't heet in het Nederlands, de groene dus.
Ja! Maar da's Frans. En zucchini's lees ik net. Gut wat ingewikkeld allemaal.quote:
sorryquote:
wtfquote:Op maandag 2 juli 2007 23:46 schreef popolon het volgende:
[..]
quote:Squash (sometimes called cordial; however, see the definitions below) is a highly-sweetened (and often fruit-based) concentrate, which is mixed with a liquid, most commonly water, before drinking. It is also the name of the resulting drink.
Squash noemen ze ze hier. Misschien is het dan toch wat anders want ze stammen af van de pompoenen.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:54 schreef Ole het volgende:
zucchinni heten die dingen in de States![]()
Hier net als in Frankrijk courgettes
Ik was eerder.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:55 schreef popolon het volgende:
[..]
Squash noemen ze ze hier. Misschien is het dan toch wat anders want ze stammen af van de pompoenen.
quote:Courgette
Van Wikipedia
Ga naar: navigatie, zoek
uitgegroeid exemplaar
Vrouwelijke bloem met gewone aardhommel
Plant in augustus
De courgette of zucchini is een groente, geleverd door de soort Cucurbita pepo uit de komkommerfamilie (Cucurbitaceae). De planten vormen geen ranken.
Het woord courgette is afgeleid uit de Franse naam voor de groente, met dezelfde spelling. Het is een verkleinwoord van courge, hetgeen merg betekent. De courgette kan geel of groen zijn. Het is één van de gemakkelijkst te telen groentes in een gematigd klimaat.
De courgette wordt gewoonlijk gekookt gegeten. Toch kan de groente eveneens rauw of gebakken worden gegeten. Ook kan de courgette in blokjes gesneden als een soort augurk ingelegd worden in azijn met kruiden. De courgette is het lekkerst als die nog klein en maximaal 30 cm (350 gram) lang is. In Nederland wordt vanaf 7 cm (50 gram) lengte geoogst. De kleine vruchten waar de bloem nog aanzit worden verhandeld als 'courgette fleur' en worden in Italië en Griekenland als een delikatesse beschouwd. De bloem kan gefrituurd worden gegeten of worden gevuld. De smaak van de courgette is echter flauw. Uitgegroeide exemplaren zijn eigenlijk oneetbaar en alleen in een gerecht nog te gebruiken als vulstof.
eet smakelijkquote:Op maandag 2 juli 2007 23:58 schreef popolon het volgende:
Wat een gedoe zeg, kan ik zo gaan eten? Ik noem 't gewoon 'groen ding' dan maar.
Ik heb zo'n ding vanavond ook bereid en verorberd en ja, da's echt een courgette. Luistert naar de kenner.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:58 schreef popolon het volgende:
Wat een gedoe zeg, kan ik zo gaan eten? Ik noem 't gewoon 'groen ding' dan maar.
Wat is daar ontploft?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:47 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/rotterdam/article563435.ece
[afbeelding]
Leuk met je gekletst te hebben.![]()
Ik heb hier de centrale verwarming aan...quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:34 schreef popolon het volgende:
Ik ga maar weer eens de barbecue in de hens steken, gebruik dat ding bijna dagelijks.
Weer aan de ranja?quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:34 schreef popolon het volgende:
Ik ga maar weer eens de barbecue in de hens steken, gebruik dat ding bijna dagelijks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |