Tuurlijk. 3 sollicitaties per week is lang niet genoeg...quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:45 schreef PDOA het volgende:
Er zijn banen zat, het probleem ligt 'm er aan dat veel mensen moeite hebben er ook daadwerkelijk één te krijgen.
Nu telt een opleiding weer.quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk. 3 sollicitaties per week is lang niet genoeg...
Het probleem zit hem ook in werkgevers die altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ik heb van een werkgever nog nooit iets anders gehoord dan dat het allemaal niets mag kosten.quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:45 schreef PDOA het volgende:
Er zijn banen zat, het probleem ligt 'm er aan dat veel mensen moeite hebben er ook daadwerkelijk één te krijgen.
Voor baantjes waar je geen opleiding voor nodig hebt ben je vaak je hoog opgeleid, te onervaren of beide. Voor baantjes waar je wel een opleiding voor nodig hebt, ben je gewoon onervaren. Daarnaast gaat het niet in elke branche even lekker en ligt het er ook nog eens aan waar je woont. Het spijt me zeer, maar ik vind jou toch wel een tikkeltje naief.quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:45 schreef PDOA het volgende:
En snel een beetje.quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dat soort wijven verdient inderdaad een nekschot.
*herkennen doet*quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het probleem zit hem ook in werkgevers die altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ik heb van een werkgever nog nooit iets anders gehoord dan dat het allemaal niets mag kosten.
Op mijn werk heeft een half jaar lang een meisje stage gelopen. HBO-er, 3 weken terug met vlag en wimpel afgestudeerd. Vorige week werden we gebeld door een of ander doorsnee uitzendbureau. Het meiske wilde zich daar inschrijven, maar dat ging zomaar niet. Daarvoor waren goede referenties nodig, en een cum laude diploma. Voor iedere startersfunctie die zij in de aanbieding hadden, konden ze sowieso al 25 mensen plaatsen, daarom wilden ze alleen de allerbesten inschrijven.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:46 schreef draaijer het volgende:
Damn, dit topic kan dicht. Op het moment is de markt echt weer booming. Ik en mijn mensen worden regelmatig gebeld door headhunters. Bijna vervelend!!
Het kan nu toch geen probleem meer zijn?!
Schrijf me in. Nu. Ik beveel het je. Ik geef ze zelfs geld toe.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:26 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
verkleed als kleenexdoosje papieren zakdoeken verkopen.
Zolang als veel werkgevers hun personeel nog steeds als hopen stront beschouwen, zal daar ook geen verandering in komen. Werkgevers zijn vergeten waarom we eigenlijk werken, namelijk om een goede boterham en een dak boven ons hoofd te verdienen. En niet om de baas zijn vijfde huis in Frankrijk en derde jaguar te sponsoren. Werkgevers zijn in mijn optiek per definitie tuig.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:27 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Ja, wat is het toch met werk? Overal hoor je dat er meer werk is dan werkzoekenden, maar ik heb nog steeds geen andere baan. Nou heb ik ook niet echt meer iets anders nodig, maar ik had gedacht dat het nu wat makkelijker zou gaan.
Tuurlijk, een WO-opleiding en 15 jaar werkervaring is veel te weinig...quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:16 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nu telt een opleiding weer.
Anders heb je heel veel ervaring nodig en onderscheidend vermogen. Dat laatste zou je in ieder geval moeten hebben als je snel een baan wil hebben. Suc6
Ja dat is goed maar mag je niet ouder dan 25 zijn want dan kost het weer teveel.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk, een WO-opleiding en 15 jaar werkervaring is veel te weinig...
Schuld bij een ander leggen heet dit. Iedere werkgever weet dat ie zonder z'n personeel niet zover was gekomen. De meeste weten ook dat het moeilijk is om precies dat personeel te krijgen wat ie wilt. Van een werkgeversperspectief is het niet zo raar dat ie enorm kieskeurig is, immers kost het hem klauwen vol met geld als ie de verkeerde keuze maakt. Daarnaast, als jouw werkgever je als een hoop stront behandeld (zoals ook bij Lente-Ninja) dan ga je er toch weg? Ik zou me rot solliciteren als ik een baan of baas had die me niet beviel. Het mag dan niet makkelijk zijn maar eigenlijk is het in NL nog verdomd makkelijk als je het vergelijkt met het buitenland. Bedenk hoe moeilijk het is voor een Oost-Duitser om ooit aan de bak te komen. Sommige delen van Duitsland genieten 20% werkeloosheid. Vanwege de berichtgeving denkt iedereen dat ie nu bij het minste of geringste een baan kan krijgen. Maar een realiteitscheck is ook wel erg belangrijk! Dit is geen IT-zeepbel die tot grote hoogte stijgt. Nee, dit is een normale opgaande conjuncturele sprong.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zolang als veel werkgevers hun personeel nog steeds als hopen stront beschouwen, zal daar ook geen verandering in komen. Werkgevers zijn vergeten waarom we eigenlijk werken, namelijk om een goede boterham en een dak boven ons hoofd te verdienen. En niet om de baas zijn vijfde huis in Frankrijk en derde jaguar te sponsoren. Werkgevers zijn in mijn optiek per definitie tuig.
Ik zie niet in wat er naief is aan mijn zin.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:09 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Voor baantjes waar je geen opleiding voor nodig hebt ben je vaak je hoog opgeleid, te onervaren of beide. Voor baantjes waar je wel een opleiding voor nodig hebt, ben je gewoon onervaren. Daarnaast gaat het niet in elke branche even lekker en ligt het er ook nog eens aan waar je woont. Het spijt me zeer, maar ik vind jou toch wel een tikkeltje naief.
Tuurlijk maar wie laag vraagt krijgt prut! Ooit las ik de volgende vacature voor een techneut in het verkoopproces van geneeskundige apparaten (MRI scans en dat soort troep):quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:39 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Ja dat is goed maar mag je niet ouder dan 25 zijn want dan kost het weer teveel.
Ow je moet alles kunnen, groot rijbewijs hebben, photoshop en alle talen.
Sommige vacatures slaan gewoon nergens op.
Het is toch ook geen ramp om voor je werk te verhuizen? In de uithoeken van het land zijn nu eenmaal minder banen voor hoger opgeleiden dan in de randstad. En zo groot is Nederland nu ook weer niet, dus in het weekend kan je makkelijk terug voor vrienden/kennissen. Misschien niet ideaal, maar de ideale baan is ook vrij zeldzaam.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:50 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
* Woonplaats checkt * Noord Holland. Ja, dan is het ook geen probleem. Woon je echter in een uithoek van het land, dan is het toch heel wat lastiger om aan een leuke baan te komen die goed betaald is.
Dat snap ik niet. Als een werknemer zich de ballen uit zijn broek werkt voor de baas en de baas blijft hem als een hoop stront behandelen, is er m.i. geen sprake van schuld bij de werknemer.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:42 schreef Keksi het volgende:
Schuld bij een ander leggen heet dit.
Helaas vergeten velen dat ook weer snel. Als een baas moet kiezen tussen een bedankje voor het personeel of een nieuwe auto voor hemzelf, dan weet ik wel wat de meesten zullen kiezen.quote:Iedere werkgever weet dat ie zonder z'n personeel niet zover was gekomen.
Hallo? Het personeel dat ie wilt? Ik denk dat dat juist het probleem is hier, dat een baas alleen maar eisen stelt en niets ervoor terug geeft. Ik wil ook wel werken bij "het bedrijf dat ik wil", met de allerbeste arbeidsvoorwaarden, 40 vakantiedagen per jaar, een salaris van +80k, auto van de zaak en een vet pensoien enz enz. Helaas denk ik dat ik dan lang kan zoeken. De ideale baan bestaat niet. En de perfecte werknemer ook niet. Helaas ontbreekt het veel werkgevers aan realiteitszin waardoor ze dit gegeven nogal eens uit het oog verliezen.quote:De meeste weten ook dat het moeilijk is om precies dat personeel te krijgen wat ie wilt. Van een werkgeversperspectief is het niet zo raar dat ie enorm kieskeurig is, immers kost het hem klauwen vol met geld als ie de verkeerde keuze maakt.
Reken maar! Voor hem tien andere. In de tijd dat het nog slecht ging werd ik ook als een piece-of-shit behandeld door mijn toenmalige baas. Hij had zoiets van "ik kan dat, want voor jou tien andere". Helaas voor hem trok niet veel later de economie weer aan en hadden mijn collega's en ik de banen voor het uitzoeken. Toen was het "voor de baas tien andere". Het schijnt dat iemand dat ook letterlijk tegen hem heeft gezegd toen hij ontslag namquote:Daarnaast, als jouw werkgever je als een hoop stront behandeld (zoals ook bij Lente-Ninja) dan ga je er toch weg? Ik zou me rot solliciteren als ik een baan of baas had die me niet beviel.
Daar praat je ook wel over een andere situatie dan hier, waarbij heel andere factoren een rol spelen.quote:Het mag dan niet makkelijk zijn maar eigenlijk is het in NL nog verdomd makkelijk als je het vergelijkt met het buitenland. Bedenk hoe moeilijk het is voor een Oost-Duitser om ooit aan de bak te komen. Sommige delen van Duitsland genieten 20% werkeloosheid.
Dat denk ik ook. Maar voorlopig stijgt het nog allemaal. Dus nog even wat papieren binnentrekken en dan zit ik over een paar jaar, als het weer inzakt, ook dan gebeiteldquote:Vanwege de berichtgeving denkt iedereen dat ie nu bij het minste of geringste een baan kan krijgen. Maar een realiteitscheck is ook wel erg belangrijk! Dit is geen IT-zeepbel die tot grote hoogte stijgt. Nee, dit is een normale opgaande conjuncturele sprong.
Betaal jij het verhuizen? En heb je enig idee wat een huis in de randstad kost tov een huis in de niet-randstad? Hier heb je voor twee ton een eengezinswoning met een lap grond waar je u tegen zegt. In de randstad betaal je het dubbele. Minimaal.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:50 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Het is toch ook geen ramp om voor je werk te verhuizen? In de uithoeken van het land zijn nu eenmaal minder banen voor hoger opgeleiden dan in de randstad. En zo groot is Nederland nu ook weer niet, dus in het weekend kan je makkelijk terug voor vrienden/kennissen. Misschien niet ideaal, maar de ideale baan is ook vrij zeldzaam.
Hartstikke goede argumenten allemaal. Maar soms moet je nu eenmaal keuzes maken. Je kunt niet alles hebben. Bovendien krijg je sowieso een dag vrij om te verhuizen en soms zelfs een vergoeding.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Betaal jij het verhuizen? En heb je enig idee wat een huis in de randstad kost tov een huis in de niet-randstad? Hier heb je voor twee ton een eengezinswoning met een lap grond waar je u tegen zegt. In de randstad betaal je het dubbele. Minimaal.
Tja. Maar als ik een hypotheek moet nemen die twee keer zo zwaar is is de keuze snel gemaaktquote:Op donderdag 26 juli 2007 11:27 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Hartstikke goede argumenten allemaal. Maar soms moet je nu eenmaal keuzes maken. Je kunt niet alles hebben. Bovendien krijg je sowieso een dag vrij om te verhuizen en soms zelfs een vergoeding.
Of een kleiner huis. Ik snap dat het niet voor iedereen geldt, zeker niet als je al kinderen hebt. Maar als je net bent afgestudeerd ... Sommige mensen willen gewoon te veel.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tja. Maar als ik een hypotheek moet nemen die twee keer zo zwaar is is de keuze snel gemaakt
Ik werk al 18 jaar en ben niet van plan om datgene wat ik heb opgebouwd voor een werkgever te veranderen. Dat is geen een werkgever waard.quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:04 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Of een kleiner huis. Ik snap dat het niet voor iedereen geldt, zeker niet als je al kinderen hebt. Maar als je net bent afgestudeerd ... Sommige mensen willen gewoon te veel.
Die baas waar je nu zit, behandelt die je goed? Ik krijg het idee dat jij gewoon enorm gefrustreerd bent geraakt bij jouw vorige baas en daarom alle werkgevers als eikels ziet. En ik geef toe, er zitten eikels tussen... maar die zijn er ook in jouw vakgebied... en in het mijne. Kortom: over 1 kam scheren werkt niet.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat snap ik niet. Als een werknemer zich de ballen uit zijn broek werkt voor de baas en de baas blijft hem als een hoop stront behandelen, is er m.i. geen sprake van schuld bij de werknemer.
[..]
Helaas vergeten velen dat ook weer snel. Als een baas moet kiezen tussen een bedankje voor het personeel of een nieuwe auto voor hemzelf, dan weet ik wel wat de meesten zullen kiezen.
[..]
Hallo? Het personeel dat ie wilt? Ik denk dat dat juist het probleem is hier, dat een baas alleen maar eisen stelt en niets ervoor terug geeft. Ik wil ook wel werken bij "het bedrijf dat ik wil", met de allerbeste arbeidsvoorwaarden, 40 vakantiedagen per jaar, een salaris van +80k, auto van de zaak en een vet pensoien enz enz. Helaas denk ik dat ik dan lang kan zoeken. De ideale baan bestaat niet. En de perfecte werknemer ook niet. Helaas ontbreekt het veel werkgevers aan realiteitszin waardoor ze dit gegeven nogal eens uit het oog verliezen.
[..]
Dat denk ik ook. Maar voorlopig stijgt het nog allemaal. Dus nog even wat papieren binnentrekken en dan zit ik over een paar jaar, als het weer inzakt, ook dan gebeiteld![]()
Ahh... ik begreep je even verkeerd. Sorryquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:43 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat er naief is aan mijn zin.Jij verwoord het alleen beter, maar het komt op hetzelfde neer. Er zijn zat banen, maar het probleem zit 'm er in dat je eerst maar die baan moet zien te krijgen, en met al die hindernissen die je opsomt is dat erg moeilijk voor sommige mensen.
Overheid, dus dat zit wel goed. Maar ik heb inderdaad grote eikels meegmaakt in het verleden. "Bazen" die werkelijk te stom waren om uit hun ogen te kijken. En het personeel maar geld verdienen voor die stommerikken.quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:51 schreef Keksi het volgende:
Die baas waar je nu zit, behandelt die je goed? Ik krijg het idee dat jij gewoon enorm gefrustreerd bent geraakt bij jouw vorige baas en daarom alle werkgevers als eikels ziet. En ik geef toe, er zitten eikels tussen... maar die zijn er ook in jouw vakgebied... en in het mijne. Kortom: over 1 kam scheren werkt niet.
Dat snap ik ook wel. Mijn ervaring heeft ook betrekking op bedrijven waar altijd winst gemaakt is en waar die winst rechtstreeks in de zakken vloeide van de baas, zonder dat daar ooit een bedankje van de baas vanaf kon. Nog geen schouderklopje als je voor de zoveelste keer weer eens had overgewerkt om een project binnen te halen.quote:Mijn vader is ondernemer, en een paar dagen voor kerst kwam ie nogal boos thuis. Hij gaf namelijk kerstpakketen dat jaar (het eerste jaar dat de onderneming winst maakte) aan zijn personeel. Daarvoor kwam geen ENKEL bedankje terug. Ook voor de werkgever is dat geen blijk van waardering. Het jaar daarop, toen de onderneming in een moeilijk financiele positie verkeerde was er geen kerstpakket (het geld was er niet) vervolgens werd er wel door het personeel geklaagd. Kortom: ook een werkgever of leidinggevende bij zo iets een bedankje geven, is ook voor hem/haar wat waard. Ik verbaas me echt over hoe je een leidinggevende/werkgever ziet als een voorwerp ipv een mens!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |