abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2007 @ 09:49:50 #151
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51584319
Er zijn ook veel aardsluie werkgever die krenterig als ze zijn een no-cure-no-pay uitzendbureau of werving en selectie toko erbij sleuren.
Een en al gedoe en je hebt als sollicitant een grote kans dat je voor niets komt, immers de beste kandidaat die moet de "pay" verkrijgen voor dat bedrijf. Als je dus je dag niet hebt en zo'n hockey trut treft bij een W&V bureau dan heb je dus weer geld/tijd/benzine/treinkaartjes voor niets besteed.

@LV: Waarom zoek jezelf niet wat bij bedrijven die rechtsstreeks hun vacature op een site zetten ?

Enne lente_ninja , hoe is het allemaal gegaan, begin deze week
pi_51585742
Is het vinden van werk nu echt zo lastig dan?
Binnen de Werktuigbouwkunde zitten ze te schreeuwen om technisch/commerciele mensen!!
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:04:29 #153
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51586529
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:37 schreef Jazzrock1979 het volgende:
Binnen de Werktuigbouwkunde zitten ze te schreeuwen om technisch/commerciele mensen!!
Lees eens verder dan de topictitel.
pi_51586572
Ja dat is binnen de werktuigbouw, moet je maar eens fotograaf zijn of kunstenaar of grafisch personeel....

Dat heet verschillende branches knul, en iedere branche heeft zo z'n eigen werkgelegenheid.
Danmark: more usefull every day!
pi_51586802
Sorry mensen, ik had beter moeten lezen.
  woensdag 18 juli 2007 @ 12:35:01 #156
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51589541
Sorry voor de late update

Ik heb dus maandag mijn proefdag mogen lopen en ik weet nu al dat het een goede beslissing is geweest om te zeggen tegen mijn huidige bedrijf. Mijn hele dag was één groot aha-zo-kan-het-dus-ook moment. Niks stokoude computer, niks minimumjeugdloon en vooral niks collega's-die-denken-dat-je-een-complete-debiel-bent. Het werk was ook veel leuker.
Het was wat zwaarder dan ik gewend was (van 9.00-17.00 naar 8.30-17.15) maar ik had na afloop tenminste nog wel energie
Ze hebben nog andere kandidaten en end deze week krijg ik te horen of ik het ben geworden. Ze hebben me een voorlopig voorstel gedaan van 1155 euro, wat toch wel ongeveer 200 euro meer is dan ik eerst verdiende. De werkweek is officieel 39 uur, je spaart twee uur per week voor één extra vrije dag per maand, en volgens de loonwijzer is het bedrag wel redelijk. Zelfs als ik niet word aangenomen, weet ik nu iig wel dat ik bij andere bedrijven niet zomaar alles hoef te slikken.
  woensdag 18 juli 2007 @ 12:49:31 #157
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51589990
Netjes lente.

Nu ff duimen dat je er doorheen komt, belangrijkste is dat je plezier in je werk hebt. Maar zekers de eerste dagen wordt je helemaal geleefd en komt er vanalles op je af dat vreet energie.
Dat het vermoeiend is, is dus niet verwonderlijk.
pi_51599716
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:35 schreef Lente_ninja het volgende:
Zelfs als ik niet word aangenomen,
Let's hope not. We zullen voor je duimen
  donderdag 19 juli 2007 @ 07:59:13 #159
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51617565
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 08:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vanmiddag weer een gesprek bij Manpower voor een Customer Service functie. Wordt niks, weet ik nu al. Ze begon enthousiast genoeg aan de telefoon, totdat ze de salarisindicatie hoorde ("Hmmm, kan dat niet lager?") en toen de leeftijd ("Hmm, nou ja, ik wil je toch wel voor gaan stellen") en toen mijn opzegtermijn ([lange stilte]). Waarom ik de moeite nog doe weet ik zelf eigenlijk niet
Goh, wat verbazend. De vacature(s) zijn "plotseling door de opdrachtgever ingetrokken".

Yeah, right. En ik ben de Koningin van Sheba.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_51617789
ik geloof dat ik mij hier ook ff ga melden..

ik studeer hopelijk in september af, en omdat ike en baan in het onderwijs wil, ben ik dus al aan het solliciteren geslagen.. Omdat ik redelijk aan noord nederland gebonden ben, blijft er dan weinig over, en merk ik niet heel veel van het tekort aan docenten in de betavakken.

Tot nu toe ben ik telkens afgewezen op gebrek aan ervaring, de ander die ze toch al kenden, en dergelijke dingen.
Ik weet dat er begin september meestal nog wel weer vacatures opduiken, maar ik begin hem stiekem wel te knijpen... (en dan ben ik nog maar net werkloos na mijn jaar als LIO)
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_51620767
Ik zit ook een beetje te balen. Ik had pas weer 2 vacature's lopen, maar daar ben ik beide voor afgewezen (hoefde nieteens op gesprek te komen)

En nu wil ik zo graag een andere baan.... maar zie ik steeds maar geen baantje wat me leuk lijkt.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:05:03 #162
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51775491
Om even aan te geven, hoe bureau's werken:

Dactylo mailt, dat ze niet meer 'actief' voor mij gaan zoeken, maar dat ze wel mijn CV in file willen houden.

In een tijd van krapte op de markt (was er gisteren niet iets van 63000 vacatures die onvervuld blijven?) kiest een bureau ervoor, om een goed opgeleide en ervaren persoon (van boven de 35) langs de kant te zetten. Nee, er wordt helemaal niet gediscrimineerd op leeftijd, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:08:27 #163
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_51775559
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Om even aan te geven, hoe bureau's werken:

Dactylo mailt, dat ze niet meer 'actief' voor mij gaan zoeken, maar dat ze wel mijn CV in file willen houden.

In een tijd van krapte op de markt (was er gisteren niet iets van 63000 vacatures die onvervuld blijven?) kiest een bureau ervoor, om een goed opgeleide en ervaren persoon (van boven de 35) langs de kant te zetten. Nee, er wordt helemaal niet gediscrimineerd op leeftijd, hoor.
dat probleem had ik ook toen ik op zoek was naar een andere baan. Bureaus heb je geen ruk aan als je boven de 30 bent. Je bent simpelweg te duur voor ze.

Als je in een specifieke richting iets zoekt, check dan ook eens de vaktijdschriften enzo. Daar ben ik stomtoevallig tegen m'n huidige werkgever aangelopen. En niks geen uitzendbasis of andere crap. Gewoon redelijke arbeidsvoorwaarden, passend salaris en een contract. Tijdelijk contract welliswaar, maar op een OT beginnen is vrijwel onmogelijk
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 24 juli 2007 @ 11:56:30 #164
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51778545
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 12:27 schreef Lente_ninja het volgende:
Voortaan vraag ik het niet eens meer, maar sleep ik dat ding gewoon altijd mee.
Ik heb het toen ik hier solliciteerde ook gedaan. Gedurende de vier gesprekken niet nodig gehad, maar toen het op salarisonderhandelingen aankwam werd gevraagd of ik ook ITIL had (ja dat staat op mijn CV ). Dus ik haal zo dat certificaat te voorschijn > pling > 50,- salaris erbij

Ze vonden het wel belangrijk dat ik ITIL had
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 12:23:47 #165
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51779337
wat stelt dat ITIL nou helemaal voor, ik zie dat vaak staan bij vacatures maar heb geen idee wat het is?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_51779691
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 08:30 schreef teigan het volgende:
ik geloof dat ik mij hier ook ff ga melden..

ik studeer hopelijk in september af, en omdat ike en baan in het onderwijs wil, ben ik dus al aan het solliciteren geslagen.. Omdat ik redelijk aan noord nederland gebonden ben, blijft er dan weinig over, en merk ik niet heel veel van het tekort aan docenten in de betavakken.

Tot nu toe ben ik telkens afgewezen op gebrek aan ervaring, de ander die ze toch al kenden, en dergelijke dingen.
Ik weet dat er begin september meestal nog wel weer vacatures opduiken, maar ik begin hem stiekem wel te knijpen... (en dan ben ik nog maar net werkloos na mijn jaar als LIO)
Komt wel goed joh! Geen paniek voor de dag van morgen. Er is een tekort aan leraren dat is gewoon een feit. Dus die baan voor jou komt vanzelf. Ga lekker na je schooltijd pas solliciteren. Geniet van de uitkering en doe het rustig aan. Jezelf te pletter werken kan altijd nog.... Zelf heb ik 4 maanden niks gedaan... het was de tijd van m'n leven. Lekker aan m'n relatie gewerkt en redelijk uitgerust het werkleven in.

Tering, ik klink net als m'n pa... maar die ouwe bok had mooi wel gelijk!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 12:49:24 #167
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51780054
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 12:23 schreef Metro2005 het volgende:
wat stelt dat ITIL nou helemaal voor, ik zie dat vaak staan bij vacatures maar heb geen idee wat het is?
http://nl.wikipedia.org/w(...)frastructure_Library
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:32:24 #168
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51783257
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:37 schreef Jazzrock1979 het volgende:
LOL, dat was mijn oude vak
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:55:17 #169
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51783921
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 12:23 schreef Metro2005 het volgende:
Zeker ITIL foundation stelt weinig voor, maar bedrijven lopen ermee weg alsof het de gans met de gouden eieren is

In het kort is ITIL een soort beschrijving van hoe je je ICT processen kunt inrichten. Dit om alles lekker soepel te laten verlopen En op basis van best practices. Helaas is het zo dat bedrijven ITIL vaak zo heilig vinden dat de eigenlijke werkzaamheden ondergesneeuwd raken door de procedures.

Zoals bij een hier niet nader te noemen bank: 60% administratie, 40% ICT
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:58:32 #170
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51784028
Dat is het domme van de ITIL ja maar dat is met alles wordt gewoon verkeerd gebruikt.

Ik lach me altijd rot als ik Prince2 hoor, dat is gewoon beschrijven wat er moet gebeuren, als dat niet gaat of de uren worden overschreden, tja ligt niet aan diegene het project mismanaged.
pi_51797998
Damn, dit topic kan dicht. Op het moment is de markt echt weer booming. Ik en mijn mensen worden regelmatig gebeld door headhunters. Bijna vervelend!!

Het kan nu toch geen probleem meer zijn?!
pi_51798179
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:46 schreef draaijer het volgende:
Damn, dit topic kan dicht. Op het moment is de markt echt weer booming. Ik en mijn mensen worden regelmatig gebeld door headhunters. Bijna vervelend!!

* Woonplaats checkt * Noord Holland. Ja, dan is het ook geen probleem. Woon je echter in een uithoek van het land, dan is het toch heel wat lastiger om aan een leuke baan te komen die goed betaald is.
pi_51819096
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:46 schreef draaijer het volgende:

Damn, dat heet niet verder kijken dan je neus lang is...
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:14:56 #174
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51819525
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:05 schreef Keksi het volgende:

[..]

Damn, dat heet niet verder kijken dan je neus lang is...
gewoon negeren, die wordt heus nog wel eens wakker

Anyway, back on topic: vandaag een brief gekregen van dat bureau: ik ben het niet geworden. Aan de ene kant ben ik stiekem opgelucht omdat het idee van 41 uur per week werken in zo'n drukke omgeving nog wel eens rauw op mijn dak had kunnen vallen, gezien het feit dat ik niet veel gewend ben. Aan de andere kant... wat nu? Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat ik het toch eens ga proberen bij het uitzend bureau. Ondanks dat ik nogal een neuroot ben van tijd tot tijd, heb ik vaak toch wel zoiets van 'och... dakomwelgoe'. Ik ben zo iemand die tegen alle verwachtingen in altijd op haar pootjes terecht komt en achteraf weet ik zelf vaak niet wat er nou is gebeurt. . maar ik zag laatst zo'n muts op MTV... was geloof ik 25, zat niet op school, had geen werk, niets. Hing alleen maar de hele dag thuis op de bank te bellen met vriendinnen terwijl haar moeder tevergeefs steeds kranten onder haar neus duwde met vacatures omcirceld. Toen had ik toch wel zoiets van... damn, zo wil ik echt niet eindigen *schudt hoofd*

[ Bericht 0% gewijzigd door Lente_ninja op 25-07-2007 15:35:47 ]
  woensdag 25 juli 2007 @ 17:39:59 #175
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51824878
Dat soort wijven verdient inderdaad een nekschot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')