abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 juli 2007 @ 19:17:45 #51
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51034845
Maar je werkt graag met teksten of wil je daar liever toch van af ? Marketing zou ook wel een leuke afdeling zijn veelal teksten die daar geschreven worden maar dat moet dan ook wel weer een groot bedrijf zijn.

Ik ben een beetje van de grote bedrijven afgestapt maar goed ik zit ook in een heel andere sector.
pi_51035023
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:17 schreef Noway666 het volgende:
Maar je werkt graag met teksten of wil je daar liever toch van af ? Marketing zou ook wel een leuke afdeling zijn veelal teksten die daar geschreven worden maar dat moet dan ook wel weer een groot bedrijf zijn.

Ik ben een beetje van de grote bedrijven afgestapt maar goed ik zit ook in een heel andere sector.
Ik werk graag met teksten, en hoop inderdaad dat ik dat kan blijven doen.

Ik richtte me tot nu toe steeds op kleine bedrijven, bedrijven waarvan meteen duidelijk is dat zij zich met teksten bezighouden. Zoals ik al zei: redacties e.d. De afgelopen maanden werkte ik echter bij een ziekenhuis waar toevallig een communicatieafdeling is. Het is een grote organisatie, dat vind ik niet altijd even prettig. Liever zou ik voor een kleine organisatie werken, maar lieverkoekjes worden niet altijd gebakken. Alles beter dan thuis zitten mutsen. Daarom ga ik nu ook naar grotere bedrijven kijken.
pi_51035425
ach Arual, ooit zal ook jou het geluk op het sollicitatiefront gaan toelachen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_51035556
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:38 schreef komrad het volgende:
ach Arual, ooit zal ook jou het geluk op het sollicitatiefront gaan toelachen
De baan die ik nu heb, is me in ieder geval in de schoot geworpen. Als zoiets me nog een keer overkomt, dan mag ik absoluut niet klagen.

Ik ben de afgelopen maanden ook echt helemaal vrolijk en rustig geweest!
pi_51035585
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:42 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

De baan die ik nu heb, is me in ieder geval in de schoot geworpen. Als zoiets me nog een keer overkomt, dan mag ik absoluut niet klagen.

Ik ben de afgelopen maanden ook echt helemaal vrolijk en rustig geweest!
kun je daar niet wat langer blijven als je nog niets hebt??
pi_51035716
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:43 schreef komrad het volgende:

[..]

kun je daar niet wat langer blijven als je nog niets hebt??
Nee. De dame die ik vervang, is inmiddels bevallen van een kerngezonde baby en wil graag haar werk weer terug. Het is een kleine afdeling met een beperkt budget, dus ik kan helaas niet blijven. Bij mijn vorige baan zat ik in een soortgelijke situatie en had ik heel erg gehoopt dat ik tóch mocht blijven. Toen dat niet kon, heb ik zo'n enorme klap gekregen. Dus zulke illusies maak ik me ook niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Arual_ op 01-07-2007 20:50:03 ]
pi_51036516
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:47 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Nee. De dame die ik vervang, is inmiddels bevallen van een kerngezonde en wil graag haar werk weer terug. Het is een kleine afdeling met een beperkt budget, dus ik kan helaas niet blijven. Bij mijn vorige baan zat ik in een soortgelijke situatie en had ik heel erg gehoopt dat ik tóch mocht blijven. Toen dat niet kon, heb ik zo'n enorme klap gekregen. Dus zulke illusies maak ik me ook niet meer.
Tsja dat is balen, op zich in nijmegen wel een goede uitvalsbasis voor werk. Je zou ook bij de communicatieafdeling van een gemeente kunnen proberen.
pi_51159158
Ik zal ook weer eens een update geven.

Van de week weer een gesprek gehad bij een assurantiekantoor. Gesprek ging zéér goed, lekker informeel, eigenlijk gewoon gezellig gesprek. Maar tijdens het gesprek kwam al naar voren ze eerst iemand zochten die schadeafwikkelingen kon doen, maar dat heb ik dus nog nooit gedaan bij mijn huidige baas.

Dus zoals ik al verwachtte werd ik een dag later netjes afgebeld dat ze toch iemand aangenomen hadden met ervaring in schadeafwikkelingen, maar ze waren wel heel erg geinteresseerd in me en over uiterlijk 3 maanden willen ze weer iemand gaan aannemen, en ze hadden beloofd me dan nog eens te bellen.

Nu maar hopen dat ze dat ook doen

Ondertussen kijken we vrolijk verder, maar tot nu toe heb ik nog niet veel interessants gezien
  zondag 8 juli 2007 @ 12:14:41 #59
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51256271
En weer een update van mij: ik zit in mijn proeftijd, dus vriendelijk lachen en niet met brandende toortsen en een hooivork gaan zwaaien als mijn computer voor de zevende keer in de ochtend vastloopt.

Ik heb idd minimumloon gekregen. Er wordt 'later' over gepraat, maar wanneer 'later' is, dat is nog onduidelijk. Ik probeerde nog wel iets van een reiskostenvergoeding eruit te slepen, aangezien ik nu toch wel ruim 130 eurotjes per maand kwijt ben aan een NS trajectkaart (en dan heb ik nog gekozen voor de benenwagen ipv de bus vanaf het station). Voor een heel jaar betaal je tien maanden, maar dan nog is dat met minimumjeugdloon een behoorlijke hap uit mijn budget. Er werdt tijdens het gesprek gezegd (lees: gemompeld) dat ze 'misschien' konden kijken naar een bijdrage. Dit blijkt dus welgeteld 0 euro te zijn. Navraag bij mijn collega's leert dat zelfs degene die er al bijna tien jaar werken geen cent reiskostenvergoeding krijgen, dus dat ik maar nergens op moet hopen in de toekomst.

Mijn baas is een hele aardige man, maar ik heb toch wel het gevoel alsof 'ie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, met een voetenbankje en gratis drankjes. Nou begrijp ik ook wel dat ik mezelf eerst moet bewijzen, maar als er zelfs geen reiskostenvergoeding of een fatsoenlijke computer (om je een indruk te geven: mijn teennagels hebben meer RAM geheugen) afkan en er geen duidelijke termijn wordt genoemt wanneer we over dat minimumjeugdloon kunnen praten... tja... ik heb er geen goed gevoel over. Ik ben dan ook verder aan het solliciteren nu ik nog in mijn proeftijd zit en heb deze week al een gesprek!
pi_51256396
Ja, die reiskostenvergoeding, dat is me ook wat. Voor het bedrag dat ik per maand krijg, kan ik de OV-kosten van één werkdag betalen.

Maar goed, het is een keuze: het is nog altijd beter dan thuiszitten.
  zondag 8 juli 2007 @ 12:26:20 #61
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51256511
quote:
Op zondag 8 juli 2007 12:20 schreef _Arual_ het volgende:
Ja, die reiskostenvergoeding, dat is me ook wat. Voor het bedrag dat ik per maand krijg, kan ik de OV-kosten van één werkdag betalen.

Maar goed, het is nog altijd beter dan thuis zitten.
Het is nog beter dan helemaal geen vergoeding... ik krijg trouwens ook het minimale aantal vakantiedagen en het het kan in de toekomst gebeuren 'dat er even iets afmoet' (lees: overwerk) maar er is geen woord gerept over tvt of een vergoeding. Over af en toe eens een half uurtje ga ik niet moeilijk doen, maar ik heb het idee dat het daar niet bij zal blijven, aangezien hij maar blijft doorgaan over hoe rustig het nu in de zomer wel niet is en hoe dat nog zal veranderen. Ja... ahem... dat dacht ik dus niet, he?
  zondag 8 juli 2007 @ 14:12:57 #62
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51259014
Ninja, als je proeftijd aan zijn einde komt, of liefst al eerder, goed je ongenoegen laten blijken in een gesprek.
Meestal krijg je een evaluatie gesprek en anders speel je maar gemener en zeg dat je een mooie aanbieding hebt gehad. Moet je je uiteraard wel bewezen hebben, dan is zo'n gesprek leuker.
  zondag 8 juli 2007 @ 14:40:19 #63
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51259681
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:12 schreef Noway666 het volgende:
Ninja, als je proeftijd aan zijn einde komt, of liefst al eerder, goed je ongenoegen laten blijken in een gesprek.
Meestal krijg je een evaluatie gesprek en anders speel je maar gemener en zeg dat je een mooie aanbieding hebt gehad. Moet je je uiteraard wel bewezen hebben, dan is zo'n gesprek leuker.
Hmm... ik ben niet iemand die zomaar over zich heen laat walsen, maar de grafische wereld schijnt klein te zijn (iemand hier ervaring mee?). Het zou misschien beter zijn om mijn trots in te slikken en gewoon iets te zeggen in de richting van "het was toch niet helemaal wat ik had gedacht". Aan de andere kant is het ook erg verleidelijk om te zeggen dat ze mijn riante salaris en hypermoderne computer (beide: ) maar ergens moeten steken waar de zon niet schijnt.

In hun voordeel: ze zijn wel (op één na) erg aardig, ik heb bijna het hart niet om eventueel de benen te nemen. Maar ja... uiteindelijk moet ik toch ook aan mezelf denken. Tenslotte: als er ontslagen vallen, zal hij mij ook niet in dienst houden omdat ik zo'n gezellige meid ben. Moeilijk, moeilijk, moeilijk...
  zondag 8 juli 2007 @ 14:51:51 #64
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51259945
Gebruik hem dan gewoon als springplank naar een beter baan, heb ik ook een keer gedaan met een werkgever ooit.

De lamlul zat maar te vitten en te doen, ik zou slechte werken, weinig kennis opbouwen en mijn houding was niet goed, amper wat veranderd en kreeg halverwege het halfjaar contract toch opeens een vast dienstverband omdat ik zo geweldig deed
Verbolgen en zwaar pissed nam ik het na een week nadenken het aan maar eigenlijk met tegenzin. Misschien ben ik een jaloers type misschien niet maar er werden zulke gekke fratsen toegestaan voor collega's en ik zat gewoon tegen een muur aan te werken.

Alles werd afgekapt en dan is de werk motivatie om iets te doen onder het vriespunt, hart voor de zaak wordt dan met een "d" geschreven.

Half jaar nadien schoot de manager die zich oppergod voelt uit zijn slof, uiteraard onterecht, ik heb zijn excuus gekregen maar de weg om daar weg te gaan was al ingeslagen. En het zijn domme lui, alle systemen hebben nog steeds dezelfde wachtwoorden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Noway666 op 08-07-2007 14:58:23 ]
  zondag 8 juli 2007 @ 15:05:33 #65
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51260325
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:51 schreef Noway666 het volgende:
Half jaar nadien schoot de manager die zich oppergod voelt uit zijn slof, uiteraard onterecht, ik heb zijn excuus gekregen maar de weg om daar weg te gaan was al ingeslagen. En het zijn domme lui, alle systemen hebben nog steeds dezelfde wachtwoorden.
OMG ook grafische sector? Ik heb twee stages gedaan en nu werken dit bedrijf en bij alle drie leken ze er wel een sport van te maken om de meest voor de hand liggende wachtwoorden te verzinnen en die dan vijf jaar achter elkaar te gebruiken. En dan natuurlijk altijd zoveel mogelijk intypen waar de klant/secetaresse/schoonmaker bij is, ervoor zorgend dat hij/zij het zo goed mogelijk kan zien.
  zondag 8 juli 2007 @ 15:09:25 #66
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51260426
quote:
Op zondag 8 juli 2007 15:05 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

OMG ook grafische sector? Ik heb twee stages gedaan en nu werken dit bedrijf en bij alle drie leken ze er wel een sport van te maken om de meest voor de hand liggende wachtwoorden te verzinnen en die dan vijf jaar achter elkaar te gebruiken. En dan natuurlijk altijd zoveel mogelijk intypen waar de klant/secetaresse/schoonmaker bij is, ervoor zorgend dat hij/zij het zo goed mogelijk kan zien.
Ik was daar deels ook systeembeheerder en deed installaties. De meeste wachtwoorden moesten zo eenvoudig mogelijk voor de paar ict-apen die er nog rondliepen.
Geen grafische sector maar wel te los, ben er al dik ander half jaar weg maar kan mij nog steeds in het cms systeem wurmen.
  zondag 8 juli 2007 @ 15:17:44 #67
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51260648
quote:
Op zondag 8 juli 2007 15:09 schreef Noway666 het volgende:

[..]

Ik was daar deels ook systeembeheerder en deed installaties. De meeste wachtwoorden moesten zo eenvoudig mogelijk voor de paar ict-apen die er nog rondliepen.
Geen grafische sector maar wel te los, ben er al dik ander half jaar weg maar kan mij nog steeds in het cms systeem wurmen.
Het is typisch hoeveel grafici in kwijlende idioten veranderen zodra je de woorde "hardware", "code", "firewall" en "defragmenteren" noemt. Er zullen er ongetwijfelt meer zijn, maar deze woorden roepen bij mijn collega's en ex-klasgenoten allergische reacties op. "Content management system" is vaak goed voor een complete mentale meltdown. Werken in deze sector is niet bevordelijk voor je vertrouwen in de mensheid

edit: oh, je zit niet in de grafische sector . Maar dat losse ken ik. Heeft z'n voordelen, maar ik word soms gek van de onproffesionaliteit waar ik vaak mee te maken heb. Ik ben heus de beroerste niet en wil best een beetje improviseren als dat nodig is, maar als je fatsoelijke kwaliteit van me verwacht, moet je me ook fatsoenlijke riemen geven om mee te roeien en niet twee oude tandenstokers. Ik wil niet het studentje zijn dat binnenstapt en zegt hoe zij het allemaal wel effetjes zou regelen, maar dan moet je ook niet miepen als ik er drie keer zo lang over doe als nodig is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lente_ninja op 08-07-2007 15:27:08 ]
  zondag 8 juli 2007 @ 15:23:19 #68
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51260773
quote:
Op zondag 8 juli 2007 15:17 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Het is typisch hoeveel grafici in kwijlende idioten veranderen zodra je de woorde "hardware", "code", "firewall" en "defragmenteren" noemt. Er zullen er ongetwijfelt meer zijn, maar deze woorden roepen bij mijn collega's allergische reacties op. "Content management system" is vaak goed voor een complete mentale meltdown. Werken in deze sector is niet bevordelijk voor je vertrouwen in de mensheid
Ghehe, ben mij daar terdege van bewust maar ik kreeg ze wel gemotiveerd voor nieuwe dingen.

Wel grappig trouwens dat wanneer er nieuwe hardware was, ik altijd de eerste was die het moest oppakken, werkend krijgen en anderen daarin trainen.
Of ik toen nog een keer op een zaterdag misschien langs wou komen om het nieuwe netwerk spul te helpen inrichten, hahaha nooit meer wat van gehoord maar ik kon toen mijn lach echt niet in houden.
De betweter die het stof beet.

Ik zit nu bij een klein bedrijf en alle input van weerskanten vult elkaar gewoon goed aan, geen gezeik, dingen doen maar geen ster-allures dan kom je er niet bij.
We hebben misschien nog wel eens wat werk voor een grafisch ontwerper, klus je wel eens bij Lente_ninja ?
  zondag 8 juli 2007 @ 15:29:41 #69
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51260920
quote:
Op zondag 8 juli 2007 15:23 schreef Noway666 het volgende:

[..]

Ik zit nu bij een klein bedrijf en alle input van weerskanten vult elkaar gewoon goed aan, geen gezeik, dingen doen maar geen ster-allures dan kom je er niet bij.
We hebben misschien nog wel eens wat werk voor een grafisch ontwerper, klus je wel eens bij Lente_ninja ?
Hmm, bijklussen doe ik eigenlijk niet. Ik ben absoluut geen freelance materiaal met mijn hang naar zekerheid Maar als je nog vast werk weet houd ik me aanbevolen
  zondag 8 juli 2007 @ 15:32:57 #70
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51260989
We hebben te weinig om vast aan te nemen, houtjetouwtje kan ik wel wat verbouwen en icoontjes fabriceren maar een nieuwe opzet is nooit verkeerd.

Bij beunen kan altijd maar eventjes een bedrijf aanbevelen, nee dat kan ik niet, ik wil jou niet opscheppen met een oude werkgever van mij, ook zo'n ellende toko.
  zondag 8 juli 2007 @ 15:48:48 #71
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51261309
quote:
Op zondag 8 juli 2007 15:32 schreef Noway666 het volgende:
We hebben te weinig om vast aan te nemen, houtjetouwtje kan ik wel wat verbouwen en icoontjes fabriceren maar een nieuwe opzet is nooit verkeerd.

Bij beunen kan altijd maar eventjes een bedrijf aanbevelen, nee dat kan ik niet, ik wil jou niet opscheppen met een oude werkgever van mij, ook zo'n ellende toko.
Al moet ik er bollen plukken, zolang ze maar met OSX werken ben ik al blij

maar even serieus: een ander bedrijf had mij benadert voor een functie. Het was al laat en ik wilde naar bed, dus de volgende dag als ik thuiskwam maar even vriendelijk bedanken. Maar toen ik die dag mijn contract kreeg zonder bijdrage in reiskosten, ik me opnieuw kapot verveelde omdat ik steeds om het half uur een kwartier niets kon doen vanwege de stuiptrekkingen van mijn computer, ik ontdekte dat de software stamde uit het tijdperk dat ik nog buiten tikkertje speelde en dat hierop altijd de schouders werden opgetrokken als ik het aankaarte, heb ik toch maar een afspraak gemaakt. Ik vind het jammer, want mijn collega's zijn erg aardig en ze hadden mij vrij dringend nodig, waardoor ik me schuldig voel 'm in mijn proeftijd te smeren, als het wat word. Aan de andere kant doen ze nou ook niet veel moeite om mij te houden. Jongens, jongens, jongens... ik snap ook wel dat er geen geldalgje in de watercooler groeit, maar zo kan ik toch niet werken?! De software is tot daaraantoe, maar de computer is gewoon stokoud en versleten. Mijn collega's hebben ook niet de nieuwste macs op hun bureau staan, maar zij hoeven tenminste de boel niet elke 15 minuten opnieuw op te starten. Ik wil niet dat ze denken dat ik een aansteller ben, maar ik voel me gewoon niet serieus genomen op deze manier.
  zondag 8 juli 2007 @ 15:53:27 #72
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51261423
Hee daar heb je een proeftijd voor en die tijd moet je trouwens wel zeuren want daarna krijg je dingen zoals een nieuwe pc/mac of wat dan ook moeilijker voor elkaar.

Stel jezelf de vraag en beantwoord eerlijk, ga je morgen graag naar je werk ?
  zondag 8 juli 2007 @ 16:21:13 #73
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51262176
quote:
Op zondag 8 juli 2007 15:53 schreef Noway666 het volgende:
Hee daar heb je een proeftijd voor en die tijd moet je trouwens wel zeuren want daarna krijg je dingen zoals een nieuwe pc/mac of wat dan ook moeilijker voor elkaar.

Stel jezelf de vraag en beantwoord eerlijk, ga je morgen graag naar je werk ?
Zeuren in mijn proeftijd? Is dat geen zelfmoord? Geloof me, de verleiding is zéér groot (understatement van de eeuw), maar ik had tijdens het solliciteren nog concurenten. Ik ben toch wel bang dat ze die dan terug bellen en zeggen tegen mij. Proeftijd geld helaas ook voor werkgevers en ik wil wel mijn baan houden tot ik iets anders heb gevonden

Heb het wel voorzichtig aangekaart en subtiel laten weten dat ik me kapot erger (inclusief zucht en oogrol), maar het antwoord is altijd: "dat kost geld" (dat heet investeren, het geld verdien je vanzelf terug doordat je werknemers sneller kunnen werken en minder de neiging krijgen om zichzelf in de liftschacht te werpen ), "met het nieuwste besturingssysteem moeten wel alle programma's weer nieuw kopen" (Mac OS classic enviroment? wasda?), "het werkt toch zo?" (nee... ), "gewoon effe wachten, dan doet 'ie het wel weer" (dat zei je de vorige twintig keer ook, maar ondertussen wil je die folder wel vandaag af?). Ik heb de hoop op dat gebied al op mijn eerste werkdag laten varen...

Ove die vraag: NEE. Ik wil niet naar mijn werk morgen, ik wil écht niet. Ik zit hier achter mijn eigen computer (PCtje ) gewoon echt te genieten hoe snel en soepel alles werkt. Ik blijf doordeweeks soms tot 1 uur 's nachts op, gewoon omdat ik onderbewust er tegenop zie om te gaan slapen omdat het dan snel ochtend is. Ik heb altijd mijn best gedaan om de nieuwste versie van photoshop e.d. zo goed mogelijk onder de knie te krijgen en een groot deel van die kennis en ervaring is nu gewoon waardeloos. Ik probeerde mezelf ervan te overtuigen dat, omdat ik nog nooit gewerkt heb (stage niet meegeteld), ik misschien moest wennen aan het 9-5 ritme. Dat ik gewoon even moet wennen en het vast beter gaat na een paar weken. Maar zelfs als ik niets gewent ben, dan is het toch geen goed teken dat ik er zo tegenop zie? De enige reden dat ik mezelf er nog heensleep is omdat ik geen gat op mijn cv wil, maar ik hoop echt dat dat andere gesprek iets word want dit trek ik niet lang meer.
  zondag 8 juli 2007 @ 16:49:24 #74
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51262892
Mmmh door de zure appel heen bijten dus.

Je weet in ieder geval wat je met een eventueel gesprek moet doen. De werkvloer inspecteren!
  zondag 8 juli 2007 @ 16:50:45 #75
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51262944
quote:
Op zondag 8 juli 2007 16:49 schreef Noway666 het volgende:
Mmmh door de zure appel heen bijten dus.

Je weet in ieder geval wat je met een eventueel gesprek moet doen. De werkvloer inspecteren!
Dat zeker
pi_51264108
Hier nog zo eentje die beter eerst de werkvloer had kunnen bekijken voordat hij ergens anders begon. Nou ja, van elke ervaring leer je iets. Morgenmiddag weer een gesprek bij een bedrijf waar ik misschien wel zou willen werken.
  zondag 8 juli 2007 @ 19:09:26 #77
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51266851
succes dan maar Mijn gesprek is 's avonds, dus dat komt heel mooi uit Ik voel me net een soort dubbelspionne; overdag braaf glimlachen en dan na werktijd naar dat andere bedrijf sneaken. *gaat op zoek naar coole zonnebril*
  zondag 8 juli 2007 @ 20:14:37 #78
52513 whosvegas
The Trickster
pi_51268500
Succes allebei
Are you nuts??
pi_51274901
quote:
Ik voel me net een soort dubbelspionne; overdag braaf glimlachen en dan na werktijd naar dat andere bedrijf sneaken. *gaat op zoek naar coole zonnebril*
Dat ken ik. Ik had bij mijn ene baan een paar uur vrijgenomen omdat ik 'naar de meubelboulevard ging' en ik ging dus op sollicitatiegesprek. Ik was aangenomen bij het sollicitatiegesprek, maar ze konden mij niet al te veel uren aanbieden, dus mijn andere baan houd ik erbij en dan neem ik bij de andere baan gewoon vrij als ik veel ga werken bij mijn tweede baan. Werkt goed
  zondag 8 juli 2007 @ 23:17:26 #80
46794 Berkery
Fat bastard
pi_51275143
quote:
Op zondag 8 juli 2007 15:09 schreef Noway666 het volgende:

[..]

Herkenbaar

Ik heb vlak voor ik wegging op de site waar ik aan werkte een x-aantal banners/foto's 'bewerkt', ze staan er nog steeds op
(niet dat de site veel bezoekers trekt, maar toch...)
No Dukes of Hazzard in the classroom
  zondag 8 juli 2007 @ 23:27:05 #81
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51275563
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:17 schreef Berkery het volgende:

[..]

Herkenbaar

Ik heb vlak voor ik wegging op de site waar ik aan werkte een x-aantal banners/foto's 'bewerkt', ze staan er nog steeds op
(niet dat de site veel bezoekers trekt, maar toch...)
Tempting, isn't it ?

Maarja, tis wel je reputatie die je vergooit maar goed, wie verdenkt een oud medewerker na 3 jaar nog.

@lente_ninja, toch zou ik als je de gelegenheid hebt je werkgever eens overtuigen van het feit dat je met @#$@# materiaal werkt. Aan het einde van de dag is jouw werk wellicht ondermaats naar zijn mening en dan licht het aan jou want dan wordt dat als excuus gezien.
Ergo, als jij daar weggebonjourt wordt dan heb je alsnog een gat in je cv of een referentie die niet echt fris is.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:50:50 #82
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51276493
@ruben: meubelboulevard? Die smoes kende ik nog niet

@Noway666: oh, ik zal ze zeker vragen of ze soms denken dat ik Wilma Flintstone ben, maar pas nádat ik een ander contract in de wacht heb gesleept.
  maandag 9 juli 2007 @ 03:11:23 #83
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_51280473
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:50 schreef Lente_ninja het volgende:
@ruben: meubelboulevard? Die smoes kende ik nog niet

@Noway666: oh, ik zal ze zeker vragen of ze soms denken dat ik Wilma Flintstone ben, maar pas nádat ik een ander contract in de wacht heb gesleept.
Ach ik ken meerdere mensen die meerdere CV ketels hebben laten installeren Officieel moeten ze je overigens de mogelijkheid bieden om te gaan solliciteren... je houdt er geen geweldige relatie aan over maar als je al bijna uit de deur bent.

Anyway ik hoop dat je snel iets vindt lenteninja anders moet je het inderdaad gewoon aangeven aan het eind van je proeftijd. Ik wil hier best blijven maar dan wil ik toch echt concrete afspraken omtrend computer, loon, etc.

Veel succes
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_51300196
Ik heb een aanbod voor een nieuwe baan gekregen.

Ik word wel gescreened naar mijn achtergrond bij vorige werkgevers. Wat moet ik hierbij denken?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijsmaak op 09-07-2007 19:13:05 ]
pi_51300418
quote:
Op maandag 9 juli 2007 19:05 schreef Bijsmaak het volgende:
Wat moet ik hierbij denken?
Niet te veel, het zal er meer om gaan of je met verantwoording om kunt gaan. Denk daarbij aan vertrouwelijke en/of waardevolle stukken.
Maar heb je redenen om je zorgen te maken?
pi_51300535
Nee, volgens mij niet. Ik vroeg me af wat ze gaan controleren. Of ik goed gepresteerd heb of alleen dat niet bepaalde regels heb overtreden in het verleden.

Lijkt me sterk dat bedrijven andere bedrijven, zeker concurrenten, zomaar gegevens doorgeven??
  maandag 9 juli 2007 @ 20:30:31 #87
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51302910
quote:
Op maandag 9 juli 2007 19:15 schreef Bijsmaak het volgende:
Nee, volgens mij niet. Ik vroeg me af wat ze gaan controleren. Of ik goed gepresteerd heb of alleen dat niet bepaalde regels heb overtreden in het verleden.

Lijkt me sterk dat bedrijven andere bedrijven, zeker concurrenten, zomaar gegevens doorgeven??
Wat voor werk ga je doen? Als je bijvoorbeeld bij de politie gaat werken lijkt het me niet meer dan logisch dat ze je natrekken.
pi_51303079
Financiele sector/effectenhandel.

Lijkt mij ook logisch dat ze nachecken dat ik geen strafblad heb. (Heb ik ook niet en ben ook nooit ontslagen/berispt vanwege wangedrag). Ik vroeg me alleen af of dat alles is?

Ach, het stelt waarschijnlijk niets voor.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bijsmaak op 09-07-2007 20:41:00 ]
pi_51305153
Zo, loopt dit topic nog steeds! Deeltje 10 alweer...

Ben nu weer zo'n 8 maanden aan het werk, en heb vorige week te horen gekregen dat ze me graag willen houden, wat dus betekent dat ik een vast contract aangeboden heb gekregen!

Eindelijk af van dat verdraaide uitzendbureau! Feest!!!
  maandag 9 juli 2007 @ 21:52:29 #90
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51305631
Gefeliciteerd, PDOA!

Ik heb zelf deze week een gesprek. 's Avonds, dus terwijl mijn werkgever denkt dat ik braaf in bed lig, ben ik mooi bezig aan een ontsnappingspoging uit zijn bedrijf. Ik voel me net James Bond, maar dan met boobies
pi_51306169
Goed zo, you go girl. Succes met het gesprek.
pi_51308700
Gefeliciteerd.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 07:55:43 #93
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51314785
quote:
Op maandag 9 juli 2007 21:52 schreef Lente_ninja het volgende:

Ik voel me net James Bond, maar dan met boobies
FOK!sters Sexy en Gewaagd #29

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_51372032
Niet dat ik wil gaan solliciteren bij de NOS - Hilversum is reistechnisch gezien praktisch onhaalbaar, mijn man werkt in die plaats en de reistijd is een reden om naar ander werk te zoeken. Maar de volgende advertentie, mag dat zomaar?
quote:
De NOS verzorgt nieuws, achtergronden en analyses op televisie, radio, teletekst en Internet. De Nederlandse Publieke Omroep geeft een extra impuls aan culturele diversiteit door nieuwe banen te creëren op nieuwsredacties van de publieke omroepen. Voor de NOS betekent dit dat we zes vacatures hebben op verschillende redacties. Daarom zoekt de NOS:

Academici met een niet-westerse achtergrond met passie voor journalistiek

Nieuwsgierige, energieke en multimediale professionals
We zoeken enthousiaste nieuwsgierige collega’s met een niet-westerse culturele of etnische achtergrond. Je beschikt over een afgeronde universitaire opleiding. Journalistieke ervaring is niet vereist. Daarnaast heb je een grote interesse in politieke en maatschappelijke verhoudingen in binnen- en buitenland. Je voelt je thuis in een team, bent stressbestendig en beheerst de moderne talen.

Traineeship
Als je aangenomen wordt, werk je op de multimediale nieuwsafdeling van de NOS. Daarnaast studeer je anderhalf jaar aan de Media Academie en haal je je Master Journalistiek in een Crossmediale Nieuwsomgeving.
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:45:06 #95
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51373540
Volgens mij is het wel aan te kaarten, heel krom positieve discriminatie mag bijvoorbeeld wel als mij goed heb laten informeren.

Anders zou ik gewoon anoniem solliciteren. Maarja, een dergelijke eis ook af te wenden door hogere opleidingseisen te stellen maar dit is wel dubbelop.
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:45:31 #96
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51373550
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:07 schreef _Arual_ het volgende:
Niet dat ik wil gaan solliciteren bij de NOS - Hilversum is reistechnisch gezien praktisch onhaalbaar, mijn man werkt in die plaats en de reistijd is een reden om naar ander werk te zoeken. Maar de volgende advertentie, mag dat zomaar?
[..]
In een enkel geval mogen ze een voorkeursbeleid uitoefenen, maar dat moet met toestemming en een hoop rompslomp. Die regels worden zoieso altijd gebroken. Zinnen als "wil jij je zakgeld aanvullen?" of "jonge, enthousiaste mensen gezocht" of "max [aantal] jaar ervaring" mogen ook niet, maar zie je overal. Wil je een klacht indienen, moet je meteen je naam opgeven en weet ik het allemaal. zucht...
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:48:15 #97
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51373665
Probeer de Commissie Gelijke Behandeling eens?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_51374000
Nou moeten jullie echt ophouden. De NOS zoekt iemand met een niet-westerse achtergrond (en simpelweg omdat ze iemand willen hebben met een wat betere kennis van die culturen...) en dan is dat opeens discriminatie?

Houd toch op zeg... ongelovelijk, dat Nederland.
pi_51374278
Ik ben niet van plan om veel energie te steken in deze kwestie, het is vechten tegen de bierkaai. Maar ik vroeg me dus inderdaad af of hier geen sprake is van discriminatie. Positieve discriminatie mag blijkbaar wel dan? Raar.
pi_51374416
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:57 schreef Knakker het volgende:
Nou moeten jullie echt ophouden. De NOS zoekt iemand met een niet-westerse achtergrond (en simpelweg omdat ze iemand willen hebben met een wat betere kennis van die culturen...) en dan is dat opeens discriminatie?

Houd toch op zeg... ongelovelijk, dat Nederland.
Moet je eens proberen als je iemand nodig hebt voor landelijk nieuws. Dan mag je ook echt niet zeggen dat je Westerse kandidaten uitnodigt, Nederlanders liefst? Als ze dat zouden zeggen, haalden ze hun eigen achtuurjournaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')