abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51264108
Hier nog zo eentje die beter eerst de werkvloer had kunnen bekijken voordat hij ergens anders begon. Nou ja, van elke ervaring leer je iets. Morgenmiddag weer een gesprek bij een bedrijf waar ik misschien wel zou willen werken.
  zondag 8 juli 2007 @ 19:09:26 #77
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51266851
succes dan maar Mijn gesprek is 's avonds, dus dat komt heel mooi uit Ik voel me net een soort dubbelspionne; overdag braaf glimlachen en dan na werktijd naar dat andere bedrijf sneaken. *gaat op zoek naar coole zonnebril*
  zondag 8 juli 2007 @ 20:14:37 #78
52513 whosvegas
The Trickster
pi_51268500
Succes allebei
Are you nuts??
pi_51274901
quote:
Ik voel me net een soort dubbelspionne; overdag braaf glimlachen en dan na werktijd naar dat andere bedrijf sneaken. *gaat op zoek naar coole zonnebril*
Dat ken ik. Ik had bij mijn ene baan een paar uur vrijgenomen omdat ik 'naar de meubelboulevard ging' en ik ging dus op sollicitatiegesprek. Ik was aangenomen bij het sollicitatiegesprek, maar ze konden mij niet al te veel uren aanbieden, dus mijn andere baan houd ik erbij en dan neem ik bij de andere baan gewoon vrij als ik veel ga werken bij mijn tweede baan. Werkt goed
  zondag 8 juli 2007 @ 23:17:26 #80
46794 Berkery
Fat bastard
pi_51275143
quote:
Op zondag 8 juli 2007 15:09 schreef Noway666 het volgende:

[..]

Geen grafische sector maar wel te los, ben er al dik ander half jaar weg maar kan mij nog steeds in het cms systeem wurmen.
Herkenbaar

Ik heb vlak voor ik wegging op de site waar ik aan werkte een x-aantal banners/foto's 'bewerkt', ze staan er nog steeds op
(niet dat de site veel bezoekers trekt, maar toch...)
No Dukes of Hazzard in the classroom
  zondag 8 juli 2007 @ 23:27:05 #81
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51275563
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:17 schreef Berkery het volgende:

[..]

Herkenbaar

Ik heb vlak voor ik wegging op de site waar ik aan werkte een x-aantal banners/foto's 'bewerkt', ze staan er nog steeds op
(niet dat de site veel bezoekers trekt, maar toch...)
Tempting, isn't it ?

Maarja, tis wel je reputatie die je vergooit maar goed, wie verdenkt een oud medewerker na 3 jaar nog.

@lente_ninja, toch zou ik als je de gelegenheid hebt je werkgever eens overtuigen van het feit dat je met @#$@# materiaal werkt. Aan het einde van de dag is jouw werk wellicht ondermaats naar zijn mening en dan licht het aan jou want dan wordt dat als excuus gezien.
Ergo, als jij daar weggebonjourt wordt dan heb je alsnog een gat in je cv of een referentie die niet echt fris is.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:50:50 #82
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51276493
@ruben: meubelboulevard? Die smoes kende ik nog niet

@Noway666: oh, ik zal ze zeker vragen of ze soms denken dat ik Wilma Flintstone ben, maar pas nádat ik een ander contract in de wacht heb gesleept.
  maandag 9 juli 2007 @ 03:11:23 #83
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_51280473
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:50 schreef Lente_ninja het volgende:
@ruben: meubelboulevard? Die smoes kende ik nog niet

@Noway666: oh, ik zal ze zeker vragen of ze soms denken dat ik Wilma Flintstone ben, maar pas nádat ik een ander contract in de wacht heb gesleept.
Ach ik ken meerdere mensen die meerdere CV ketels hebben laten installeren Officieel moeten ze je overigens de mogelijkheid bieden om te gaan solliciteren... je houdt er geen geweldige relatie aan over maar als je al bijna uit de deur bent.

Anyway ik hoop dat je snel iets vindt lenteninja anders moet je het inderdaad gewoon aangeven aan het eind van je proeftijd. Ik wil hier best blijven maar dan wil ik toch echt concrete afspraken omtrend computer, loon, etc.

Veel succes
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_51300196
Ik heb een aanbod voor een nieuwe baan gekregen.

Ik word wel gescreened naar mijn achtergrond bij vorige werkgevers. Wat moet ik hierbij denken?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijsmaak op 09-07-2007 19:13:05 ]
pi_51300418
quote:
Op maandag 9 juli 2007 19:05 schreef Bijsmaak het volgende:
Wat moet ik hierbij denken?
Niet te veel, het zal er meer om gaan of je met verantwoording om kunt gaan. Denk daarbij aan vertrouwelijke en/of waardevolle stukken.
Maar heb je redenen om je zorgen te maken?
pi_51300535
Nee, volgens mij niet. Ik vroeg me af wat ze gaan controleren. Of ik goed gepresteerd heb of alleen dat niet bepaalde regels heb overtreden in het verleden.

Lijkt me sterk dat bedrijven andere bedrijven, zeker concurrenten, zomaar gegevens doorgeven??
  maandag 9 juli 2007 @ 20:30:31 #87
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51302910
quote:
Op maandag 9 juli 2007 19:15 schreef Bijsmaak het volgende:
Nee, volgens mij niet. Ik vroeg me af wat ze gaan controleren. Of ik goed gepresteerd heb of alleen dat niet bepaalde regels heb overtreden in het verleden.

Lijkt me sterk dat bedrijven andere bedrijven, zeker concurrenten, zomaar gegevens doorgeven??
Wat voor werk ga je doen? Als je bijvoorbeeld bij de politie gaat werken lijkt het me niet meer dan logisch dat ze je natrekken.
pi_51303079
Financiele sector/effectenhandel.

Lijkt mij ook logisch dat ze nachecken dat ik geen strafblad heb. (Heb ik ook niet en ben ook nooit ontslagen/berispt vanwege wangedrag). Ik vroeg me alleen af of dat alles is?

Ach, het stelt waarschijnlijk niets voor.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bijsmaak op 09-07-2007 20:41:00 ]
pi_51305153
Zo, loopt dit topic nog steeds! Deeltje 10 alweer...

Ben nu weer zo'n 8 maanden aan het werk, en heb vorige week te horen gekregen dat ze me graag willen houden, wat dus betekent dat ik een vast contract aangeboden heb gekregen!

Eindelijk af van dat verdraaide uitzendbureau! Feest!!!
  maandag 9 juli 2007 @ 21:52:29 #90
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51305631
Gefeliciteerd, PDOA!

Ik heb zelf deze week een gesprek. 's Avonds, dus terwijl mijn werkgever denkt dat ik braaf in bed lig, ben ik mooi bezig aan een ontsnappingspoging uit zijn bedrijf. Ik voel me net James Bond, maar dan met boobies
pi_51306169
Goed zo, you go girl. Succes met het gesprek.
pi_51308700
Gefeliciteerd.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 07:55:43 #93
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51314785
quote:
Op maandag 9 juli 2007 21:52 schreef Lente_ninja het volgende:

Ik voel me net James Bond, maar dan met boobies
FOK!sters Sexy en Gewaagd #29

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_51372032
Niet dat ik wil gaan solliciteren bij de NOS - Hilversum is reistechnisch gezien praktisch onhaalbaar, mijn man werkt in die plaats en de reistijd is een reden om naar ander werk te zoeken. Maar de volgende advertentie, mag dat zomaar?
quote:
De NOS verzorgt nieuws, achtergronden en analyses op televisie, radio, teletekst en Internet. De Nederlandse Publieke Omroep geeft een extra impuls aan culturele diversiteit door nieuwe banen te creëren op nieuwsredacties van de publieke omroepen. Voor de NOS betekent dit dat we zes vacatures hebben op verschillende redacties. Daarom zoekt de NOS:

Academici met een niet-westerse achtergrond met passie voor journalistiek

Nieuwsgierige, energieke en multimediale professionals
We zoeken enthousiaste nieuwsgierige collega’s met een niet-westerse culturele of etnische achtergrond. Je beschikt over een afgeronde universitaire opleiding. Journalistieke ervaring is niet vereist. Daarnaast heb je een grote interesse in politieke en maatschappelijke verhoudingen in binnen- en buitenland. Je voelt je thuis in een team, bent stressbestendig en beheerst de moderne talen.

Traineeship
Als je aangenomen wordt, werk je op de multimediale nieuwsafdeling van de NOS. Daarnaast studeer je anderhalf jaar aan de Media Academie en haal je je Master Journalistiek in een Crossmediale Nieuwsomgeving.
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:45:06 #95
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51373540
Volgens mij is het wel aan te kaarten, heel krom positieve discriminatie mag bijvoorbeeld wel als mij goed heb laten informeren.

Anders zou ik gewoon anoniem solliciteren. Maarja, een dergelijke eis ook af te wenden door hogere opleidingseisen te stellen maar dit is wel dubbelop.
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:45:31 #96
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51373550
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:07 schreef _Arual_ het volgende:
Niet dat ik wil gaan solliciteren bij de NOS - Hilversum is reistechnisch gezien praktisch onhaalbaar, mijn man werkt in die plaats en de reistijd is een reden om naar ander werk te zoeken. Maar de volgende advertentie, mag dat zomaar?
[..]
In een enkel geval mogen ze een voorkeursbeleid uitoefenen, maar dat moet met toestemming en een hoop rompslomp. Die regels worden zoieso altijd gebroken. Zinnen als "wil jij je zakgeld aanvullen?" of "jonge, enthousiaste mensen gezocht" of "max [aantal] jaar ervaring" mogen ook niet, maar zie je overal. Wil je een klacht indienen, moet je meteen je naam opgeven en weet ik het allemaal. zucht...
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:48:15 #97
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51373665
Probeer de Commissie Gelijke Behandeling eens?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_51374000
Nou moeten jullie echt ophouden. De NOS zoekt iemand met een niet-westerse achtergrond (en simpelweg omdat ze iemand willen hebben met een wat betere kennis van die culturen...) en dan is dat opeens discriminatie?

Houd toch op zeg... ongelovelijk, dat Nederland.
pi_51374278
Ik ben niet van plan om veel energie te steken in deze kwestie, het is vechten tegen de bierkaai. Maar ik vroeg me dus inderdaad af of hier geen sprake is van discriminatie. Positieve discriminatie mag blijkbaar wel dan? Raar.
pi_51374416
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:57 schreef Knakker het volgende:
Nou moeten jullie echt ophouden. De NOS zoekt iemand met een niet-westerse achtergrond (en simpelweg omdat ze iemand willen hebben met een wat betere kennis van die culturen...) en dan is dat opeens discriminatie?

Houd toch op zeg... ongelovelijk, dat Nederland.
Moet je eens proberen als je iemand nodig hebt voor landelijk nieuws. Dan mag je ook echt niet zeggen dat je Westerse kandidaten uitnodigt, Nederlanders liefst? Als ze dat zouden zeggen, haalden ze hun eigen achtuurjournaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')