Dan heeft Mithras een geslachtsverandering ondergaan.quote:Het vrijheidsbeeld is een beeld van de Perzische zonnegod Mithras.
O ja?quote:Mithras is ook het symbool van de natie Frankrijk,
Ik zou je aanraden om wat meer kennis te nemen van oude mythologie.quote:Mithras kan je ook vervangen voor Horus, of Tammuz, of welke heidense zonnemessias dan ook.
In occultisme zijn geslachten uitwisselbaar. De godheid is androgeen.quote:Op zondag 18 mei 2008 18:51 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dan heeft Mithras een geslachtsverandering ondergaan.
quote:O ja?
Ik heb mijn informatie van UNESCO.quote:Ik zou je aanraden om wat meer kennis te nemen van oude mythologie.
Da's Marianne.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
In occultisme zijn geslachten uitwisselbaar. De godheid is androgeen.
[quote]
Gelukkig maar.
[ afbeelding ]
Ik bedoel wat zonnemessiassen betreft.quote:Ik heb mijn informatie van UNESCO.
The Romans identified the seven planets with the sun’s rays emanating from Mithra’s halo and thus elevated the sanctity of the number seven to the level of other auspicious numbers such as the sun’s one eye of Truth and Justice, the two horizons, the three worlds, and the four directions.
The head of the Statue of Liberty is adorned with Mithra’s seven rays and the flame she holds is also a sun symbol.[xxi]
[xxi] The sun in myth and art, UNESCO, p.90
Ja en dat is ook symbolisch mithras. Ik ben in de vrijmetselaarsloge geweest in Parijs, daar heb je ook van die mariannebeeldjes, met mithrasmutsje. Vrijmetselarij was verantwoordelijk voor de revolutie, en vrijmetselarij is een occult genootschap met als theologie de esoterische zonnereligie. Ze stelt gewoon mithras voor, mannelijk of vrouwelijk doet er niet toe.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:14 schreef Apropos het volgende:
[..]
Da's Marianne.
[..]
Ik bedoel wat zonnemessiassen betreft.
Precies dat denk ik dus ook. Gandhi zei het al 'God has no religion' en hij vergeleek God met een cake, als je hem van boven eet is hij net zo lekker als aan de onderkant. God is een realiteit, maar hij is veel te groot en liefdevol om slechts een uitverkoren volk te hebben. Als hij al een uitverkoren volk heeft zijn dat volgens mij de mensen die hem in het hart beleven en met de tong en handen uitdragen. De mensen die proberen liefde te brengen in de wereld dus. Mensen zoals moeder Theresa, maar ook Gandhi, de Dalai Lama, en de man van de straat die oorlogslachtoffers opvangt etc etc. Dat zijn mensen die God in hun hart hebben gesloten.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:06 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen persoonlijk zijn weg kan vinden naar God, of dat nou Allah is of de God van de bijbel. M.I. staat God daar nog weer ver bovenHet zijn onze pogingen geweest om iets wat grenzeloos is te begrenzen (om het begrijpelijk te maken voor onze ietwat bekrompen geestjes
).
Ik ga er vanuit dat wij inderdaad niets kunnen en hoeven doen. Dat is juist het probleem. We doen zoveel tegen onze werkelijk natuur, waardoor er juist ellende in de wereld is gekomen. Ik ga mee met de eenheid en laat het los - elk moment is weer een verrassing. Een aangename of onaangename, maar het hoort er allemaal bij.
Het leven is een prachtige leerschool waarbij we de (illusionaire) afgescheidenheid kunnen gebruiken om zelf bewust te worden. Daarom maak ik mij ook geen zorgen. Echter denk ik wel dat het hier een stuk aangenamer kan zijn, als wij collectief een ander 'spel' willen aannemen. Liefde ipv angst. Lucide dromen ipv nachtmerries..![]()
Dat zeggen ze, ja. De tradities die jij noemt, zijn onnoemelijk tegenstrijdig.quote:Ik stel voor dat je zelf wat meer erin duikt... Ik heb mijn informatie van voornamelijk vrijmetselaars, theosofen en illuminaten. Zij weten waar ze over praten, aangezien ze de dragers zijn van de esoterische leer van de religies van Babylon, Egype, Perzië, en ook gnosticisme en kabbalisme.
Welke boeken kun je aanbevelen?quote:In het gemiddelde geschiedenisboek of encyclopedie zul je nooit dezelfde informatie vinden, aangezien het niet bedoeld is voor niet-ingewijden
Ik voel dat ''het'' bestaat, van kinds af aan al. Neemt niet weg dat ik geloof dat niet iedereen datzelfde voelt, en dat maakt je niet per defenitie slecht of minder dan degenen die het wel voelen. Het gaat om daden, niet om meningen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:20 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
There is no such thing as God.
Heb je *het* gesproken? Empirisch ervaren dat *het* bestaat?
Lijkt mij niet.
De geheime leer, morals & dogma, alles van Alice Bailey. Alleen krijg je op bol.com wel de 'gecensureerde' versies van de geheime leer en morals & dogma. Je hebt de versie voor ingewijde vrijmetselaars nodig, die kan je niet kopen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:24 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat zeggen ze, ja. De tradities die jij noemt, zijn onnoemelijk tegenstrijdig.
[..]
Welke boeken kun je aanbevelen?
http://www.catchpenny.org/abydos.htmlquote:Op donderdag 5 juni 2008 16:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Er was toch ook iets met de Egyptenaren dat er een infiltratie was binnen de farao's ?
Maar ja, pyramides zie je overal.quote:They say that the number 13 is an unlucky number. This is almost a worldwide belief. You will usually never see a room numbered 13, or any hotels or motels with a 13th floor.
# But think about this: 13 original colonies,
# 13 signers of the Declaration of Independence,
# 13 stripes on our flag,
# 13 steps on the Pyramid,
# 13 letters in the Latin above,
# 13 letters in "E Pluribus Unum,"
# 13 stars above the Eagle,
# 13 bars on that shield,
# 13 leaves on the olive branch,
# 13 fruits, and if you look closely, 13 arrows.
# And, for minorities: the 13th Amendment.
http://www.qsl.net/w5www/dollarbill.html
quote:De uitdrukking 'Bottom of the Pyramid' werd in 1932 al gebruikt door Franklin D. Roosevelt, destijds president van de Verenigde Staten.
Base of the Pyramid in de praktijk
Al veel Multinationals zijn projecten gestart aan de Base of the Pyramid. Vanuit Nederland zijn bijvoorbeeld Unilever, DSM en Shell al geruime tijd bezig met interessante projecten op dit gebied. Vanuit de Verenigde Staten zijn Procter & Gamble, SC Johnson en Dupont erg actief in the Base of the Pyramid.
http://www.baseofthepyramid.nl/
quote:From 1941 -1945 DuPont contributed to the top secret Manhattan Project that was to produce the bombs that devastated Hiroshima and Nagasaki. The company was also the principal mass producer of plutonium in the US, having designed, built and operated the world’s first plutonium production plant, the Hanford plant in Washington, at the request of the federal government. It also designed, built and operated the Oak Ridge pilot plant in Tennessee.[16] During the war DuPont managed a total of 25 US government plants, manufacturing mainly explosives, methanol, ammonia and neoprene rubber. DuPont profited immensely from the war, emerging from the fighting with a cash fund exceeding $196 million.[17]
]http://www.catchpenny.org/abydos.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |