abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2007 @ 07:15:18 #1
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_50926843
quote:
Kabinet en coalitie laken SP om EU-standpunt
Telegraaf

DEN HAAG - De voor- en tegenstanders van een nieuw Europees verdrag bleven woensdag in de Tweede Kamer lijnrecht tegenover elkaar staan in een debat over de kwestie. Alleen de SP, de PVV en de PvdD wezen het resultaat af dat zaterdag op de Europese top is bereikt. Vooral het verzet van de SP leverde de hoon op van andere partijen en van het kabinet in een fel debat.

Met name SP-Kamerlid Harry van Bommel moest het ontgelden. Staatssecretaris Frans Timmermans (Europese Zaken) verweet hem „geen fair play”, omdat hij bepaalde kwesties onjuist weergeeft. „U schept een spookbeeld, niet op de realiteit gebaseerd, en gaat dat vervolgens bestrijden”, aldus Timmermans. Van Bommel meende dat de staatssecretaris al was begonnen met een ja-campagne voor een mogelijk referendum.

Ook premier Jan Peter Balkenende haalde uit naar de SP, omdat deze partij doet alsof Nederland zijn vetorecht opgeeft. Maar Nederland mag Europese besluiten over financiën, sociale zekerheid, buitenlandse zaken en defensie afwijzen. Unanimiteit bij Europese besluiten is straks echter niet meer nodig bij grensoverschrijdende zaken als milieu en terrorisme. Op het gebied van energie en klimaat kunnen meerderheden nu al besluiten nemen. Dat verandert niet.

Van Bommel zei dat de SP niet tegen Europa is. Zo is de SP voor één Europees asielbeleid, maar dat moet de lidstaten niet afgedwongen worden, aldus Van Bommel. De meeste andere partijen vinden dat onzin en wezen erop dat op vrijwillige basis nauwelijks afspraken te maken zijn over grensoverschrijdende kwesties.

Bovendien wees Balkenende erop dat Nederland een procedure voor elkaar heeft gebokst, die inhoudt dat veertien van de 27 nationale parlementen samen een voorstel van Brussel kunnen tegenhouden. De SP vindt die noodrem een stuk zwakker. Ook de PVV ageert tegen het opgeven van vetorechten. CDA-Kamerlid Henk Jan Ormel noemde de SP de StagnatiePartij en de PVV de Partij voor de Verkwanseling van de Vrijheid.

Tegenstanders SP en PVV, maar ook voorstanders D66 en GroenLinks willen een referendum over het nieuwe verdrag. De andere partijen wachten het advies van de Raad van State af. Daaruit moet blijken of het nieuwe verdrag een grondwettelijk karakter heeft. Volgens de SP is nu al duidelijk dat dit zo is. „De verwijzing naar de grondrechten is juridisch bindend. Het bewijs is dat Groot-Brittannië hierop een uitzondering heeft afgedwongen”, zei Van Bommel.

PvdA-Tweede Kamerlid Luuk Blom herhaalde dat zijn partij weliswaar voorstander is van een referendum, maar dat zij zich houdt aan de afspraken in het regeerakkoord. Na het advies van de Raad van State zal de partij een knoop doorhakken, aldus Blom.
Eindelijk wordt dat schorriemorrie eens duidelijk gemaakt dat hun rooie praatjes niet gewenst zijn.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_50927101
ach ze hebben het is afgewezen, kan je ze beetje om prijzen
Don't be weird...be ME
  donderdag 28 juni 2007 @ 08:14:39 #3
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_50927162
Het is duidelijk wat de SP nastreeft: een isolatiepolitiek om daarna Nederland te laten onderdompelen in een marxistische dictatuur.
pi_50927215
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 07:15 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Eindelijk wordt dat schorriemorrie eens duidelijk gemaakt dat hun rooie praatjes niet gewenst zijn.
Doet de PVV van Wilders nu ook al aan rooie praatjes
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
pi_50927235
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 08:14 schreef Haaglander het volgende:
Het is duidelijk wat de SP nastreeft: een isolatiepolitiek om daarna Nederland te laten onderdompelen in een marxistische dictatuur.

Levendige samenzweringstheorieën hier weer op Fok!
- Dogbert
  donderdag 28 juni 2007 @ 08:27:45 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_50927277
Bagger TT, Bagger OP, Bagger topic.

En het is 'uithalen NAAR', niet 'uithalen TEGEN'
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_50927443
tvp
pi_50927534
Zolang ze het referendum afpakken kunnen ze lullen wat ze willen maar vertrouw ik ze toch niet, ze drukken er nu toch wel door wat ze willen, dus go SP! blijf je verzetten.
-
pi_50927628
Vervelend... We hebben het topic van TS kapot gemaakt... Nu durft hij niet meer terug te komen...
- Dogbert
pi_50927719
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 08:51 schreef splendor het volgende:
Zolang ze het referendum afpakken kunnen ze lullen wat ze willen maar vertrouw ik ze toch niet, ze drukken er nu toch wel door wat ze willen, dus go SP! blijf je verzetten.
  donderdag 28 juni 2007 @ 09:06:44 #11
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_50927750
TT aangepast.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_50927837
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
TT aangepast.
- Dogbert
pi_50928730
Ik hoop dat ze zo verstandig zijn hier geen referendum over te houden, dan krijgen we dat hele onzinnige circus weer.
pi_50929645
Zo zie je maar weer dat de SP en de PVV beiden polarisatiepartijen zijn en eigenlijk dus dicht bij elkaar liggen. Ze zitten samen te winkelen op de markt der ontevreden burger en tegelijkertijd zoveel mogelijk burgers ontevreden te maken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50929719
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:55 schreef SCH het volgende:
Ik hoop dat ze zo verstandig zijn hier geen referendum over te houden, dan krijgen we dat hele onzinnige circus weer.
Dat vind ik dan weer een verkeerd signaal, want zo lijkt het alsof nee na verloop van tijd altijd weer ja wordt en dus een referendum een schijnhandeling is. Ze zouden misschien meer vragen moeten stellen, zodat mensen die b.v. vinden dat de EU te snel uitbreidt dat dan ook kunnen aangeven ipv een "grondwet" verwerpen op oneigenlijke basis. Lijkt mij beter.
pi_50929746
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer een verkeerd signaal, want zo lijkt het alsof nee na verloop van tijd altijd weer ja wordt en dus een referendum een schijnhandeling is. Ze zouden misschien meer vragen moeten stellen, zodat mensen die b.v. vinden dat de EU te snel uitbreidt dat dan ook kunnen aangeven ipv een "grondwet" verwerpen op oneigenlijke basis. Lijkt mij beter.
Een referendum is in mijn ogen ook een schijnhandeling. Het eerste was al erg verkeerd, niet 2 x aan dezelfde steen stoten.
pi_50929769
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 08:14 schreef Haaglander het volgende:
---> [BNW].

, , .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_50929797
quote:
Als ze dat doen stem ik werkelijk nooit meer. Wat heeft het dan voor zin. Vind het trouwens zo walgelijk al die voorstemmers die zich verheven voelen boven de tegenstemmers.

Gelukkig dat Europa over een aantal jaar gewoon homofilie 'democratisch' verbiedt Dat krijg je ervan als je allemaal achterlijke landen toelaat.
pi_50929839
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:33 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Als ze dat doen stem ik werkelijk nooit meer. Wat heeft het dan voor zin. Vind het trouwens zo walgelijk al die voorstemmers die zich verheven voelen boven de tegenstemmers.

Gelukkig dat Europa over een aantal jaar gewoon homofilie 'democratisch' verbiedt Dat krijg je ervan als je allemaal achterlijke landen toelaat.
Wat bazel je nou over verheven voelen? Ik voel me helemaal niet verheven. Ik ben principieel tegen referenda.

En inderdaad: met referenda bestaat het gevaar wat jij schetst: dat 'homofilie verboden zou worden'.
  donderdag 28 juni 2007 @ 10:37:07 #20
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_50929881
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:28 schreef DS4 het volgende:
Zo zie je maar weer dat de SP en de PVV beiden polarisatiepartijen zijn en eigenlijk dus dicht bij elkaar liggen. Ze zitten samen te winkelen op de markt der ontevreden burger en tegelijkertijd zoveel mogelijk burgers ontevreden te maken.
Helemaal niet. Beide partijen hebben vanuit hun ideologie een basis om tegen het verdrag te zijn. De PVV is nationalistisch ingesteld en wil de Nederlandse cultuur bewaken tegen pan-Europese invloed. De SP is tegen het streng liberale karakter en de verregaande Europese invloed op zaken waar de SP absoluut geen liberaal beleid wil zien. Dat ze mensen proberen warm te maken voor hun argumenten en dat burgers dat dan gaan geloven is nou eenmaal de gang van zaken als je mensen wil overtuigen.
pi_50929890
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat bazel je nou over verheven voelen? Ik voel me helemaal niet verheven. Ik ben principieel tegen referenda.
Ik ook, maar als je een keer een referendum hebt gehouden kan je het niet alsnog doordrukken zonder referendum.
quote:

En inderdaad: met referenda bestaat het gevaar wat jij schetst: dat 'homofilie verboden zou worden'.
Het EP is zelf ook achterlijk zat. Het merendeel van de EU is gewoon achterlijk en mag zometeen over alles in ons land beslissen.
pi_50929930
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:37 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik ook, maar als je een keer een referendum hebt gehouden kan je het niet alsnog doordrukken zonder referendum.
Het gaat om iets totaal anders. Maar het eerste referendum had er niet moeten komen, het tweede ook niet.
quote:
Het EP is zelf ook achterlijk zat. Het merendeel van de EU is gewoon achterlijk en mag zometeen over alles in ons land beslissen.
Dat is een vrij boude uitspraak, ik heb daar een wat andere indruk van.
pi_50930100
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat om iets totaal anders. Maar het eerste referendum had er niet moeten komen, het tweede ook niet.
Het is minachting naar de kiezer. Zelf stem ik werkelijk nooit meer als er geen referendum komt.
quote:
[..]

Dat is een vrij boude uitspraak, ik heb daar een wat andere indruk van.
We verliezen gewoon alle soevereiniteit. Zelf in de VS hebben de staten nog veel meer te vertellen over hun eigen staat dan Nederland over zichzelf. De EU trekt werkelijk alle macht naar zich toe.
  donderdag 28 juni 2007 @ 10:45:46 #24
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_50930150
quote:
Compleet gelul natuurlijk. Dat eerste referendum is niet uit een wettelijke verplichting gehouden en bovendien was het niet bindend. Idem dito voor een tweede. De regering / het parlement is de Nederlandse burger helemaal niets verplicht wat dat betreft. Daar komt nog bij dat ik persoonlijk vind dat een volksvertegenwoordiging een dergelijke beslissing moet nemen.
quote:
Lariekoek, maar dat wist je zelf ook wel hè?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_50930210
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:45 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Compleet gelul natuurlijk. Dat eerste referendum is niet uit een wettelijke verplichting gehouden en bovendien was het niet bindend. Idem dito voor een tweede. De regering / het parlement is de Nederlandse burger helemaal niets verplicht wat dat betreft. Daar komt nog bij dat ik persoonlijk vind dat een volksvertegenwoordiging een dergelijke beslissing moet nemen.
Dus omdat het wettelijk gezien niet hoeft is er geen morele verplichting?
quote:
[..]

Lariekoek, maar dat wist je zelf ook wel hè?
Niet?
De EU heeft al wipkippen en chocolade sigaretten verboden dus ik zie ze voor alles aan.
pi_50930451
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:48 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Nee, die is er niet.
quote:
Niet?
De EU heeft al wipkippen en chocolade sigaretten verboden dus ik zie ze voor alles aan.
Nou, het is verschrikkelijk. Mijn leven staat op de kop
Overdrijf niet zo, die SP-retoriek van de superstaat is verbluffende onzin.
pi_50930573
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, die is er niet.
Jawel, want er is een referendum geweest waar de uitslag anders was dan dat ze nu willen doen.
quote:
[..]

Nou, het is verschrikkelijk. Mijn leven staat op de kop
Met deze instelling zijn er al duizenden verboden ingevoerd. Vooral Nederland zal door die verboden onleefbaar worden, want hier worden ze ook daadwerkelijk gecontroleerd. Burgertje treiteren ziet de overheid tenslotte als zijn belangrijkste taak.
quote:
Overdrijf niet zo, die SP-retoriek van de superstaat is verbluffende onzin.
De europese staat komt er gewoon. Dat is wel duidelijk.
  † In Memoriam † donderdag 28 juni 2007 @ 11:05:05 #28
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_50930732
quote:
Maar als het aan mij ligt zonder Nederland, dan maar een stapje minder welvaart hier.

Als nu de voorstanders in de politiek alweer van spot en hoon gebruik moeten maken omdat ze geen echt goede argumenten hebben hoeft het van mij al niet meer.

Samenwerking ja, eenwording nooit.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_50930895
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:05 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Maar als het aan mij ligt zonder Nederland, dan maar een stapje minder welvaart hier.

Als nu de voorstanders in de politiek alweer van spot en hoon gebruik moeten maken omdat ze geen echt goede argumenten hebben hoeft het van mij al niet meer.

Samenwerking ja, eenwording nooit.
Dit is nou precies de reden om geen referendum te organiseren.

Mensen worden bang gemaakt door de SP en geloven meteen en direct dat Nederland verkwanseld wordt. Deze kwestie is veel te ingewikkeld voor een referendum. Dat blijkt maar weer uit dit soort posts.
pi_50930969
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:32 schreef SCH het volgende:

Een referendum is in mijn ogen ook een schijnhandeling. Het eerste was al erg verkeerd, niet 2 x aan dezelfde steen stoten.
Ik kan je deels volgen hierin, ik ben ook niet zo van het referendum, al was het maar omdat de gemiddelde burger bij veel zaken de kennis niet heeft om een weloverwogen beslissing te maken, maar het signaal is fout. Je bevestigt daarmee wat polarisatiepartijen zeggen: "de politiek luistert niet naar de burger". Voor je het weet zijn dan de SP en de PVV de grootste partijen van NL en dat lijkt mij niet zo'n goed idee.
  † In Memoriam † donderdag 28 juni 2007 @ 11:13:51 #31
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_50931033
quote:
Dit is nou precies de reden om geen referendum te organiseren.

Mensen worden bang gemaakt door de SP en geloven meteen en direct dat Nederland verkwanseld wordt. Deze kwestie is veel te ingewikkeld voor een referendum. Dat blijkt maar weer uit dit soort posts.
Laten we dan ook maar de verkiezingen afschaffen, het domme volk laat zich toch maar bangmaken en leiden door onderbuikgevoelens. Iemand moet toch regeren, laten we dan de 100 rijkste Nederlanders beslissen, die zijn rijk, dus slim, dus zullen ze het wel weten.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_50931067
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:37 schreef Zzyzx het volgende:

Helemaal niet. Beide partijen hebben vanuit hun ideologie een basis om tegen het verdrag te zijn. De PVV is nationalistisch ingesteld en wil de Nederlandse cultuur bewaken tegen pan-Europese invloed. De SP is tegen het streng liberale karakter en de verregaande Europese invloed op zaken waar de SP absoluut geen liberaal beleid wil zien. Dat ze mensen proberen warm te maken voor hun argumenten en dat burgers dat dan gaan geloven is nou eenmaal de gang van zaken als je mensen wil overtuigen.
Onzin. Beide partijen zijn partijen die de tegenstellingen aanwakkeren. Ook al is dat deels vanuit de ideologie verklaarbaar (ik hoor overigens de PVV meer fulmineren tegen invloeden van buiten de EU dan van daarbinnen en zo liberaal is de EU helemaal niet), ze zijn vooral aan het vechten tegen het zelf gecreëerde en onjuiste beeld van de EU en dit verdrag.
pi_50931114
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:13 schreef Barbaaf het volgende:

laten we dan de 100 rijkste Nederlanders beslissen, die zijn rijk, dus slim, dus zullen ze het wel weten.
Dat lijkt mij prima. Niet dat de meesten uit deze lijst tijd over hebben, maar goed, we hebben nu ook een regering die vooral heel veel NIET doet.
  † In Memoriam † donderdag 28 juni 2007 @ 11:24:50 #34
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_50931398
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:37 schreef Zzyzx het volgende:
De SP is tegen het streng liberale karakter en de verregaande Europese invloed op zaken waar de SP absoluut geen liberaal beleid wil zien.
De EU een liberaal karakter. Wat is dat nouweer voor gezwets.
Carpe Libertatem
pi_50931509
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:00 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Jawel, want er is een referendum geweest waar de uitslag anders was dan dat ze nu willen doen.
[..]

Met deze instelling zijn er al duizenden verboden ingevoerd. Vooral Nederland zal door die verboden onleefbaar worden, want hier worden ze ook daadwerkelijk gecontroleerd. Burgertje treiteren ziet de overheid tenslotte als zijn belangrijkste taak.
[..]

Je weet wel dat die verboden gewoon door de EC gemaakt worden en dus feitelijk door onze eigen ministers die vervolgens de EU de schuld geven over beleid waar ze zelf voor hebben gestemd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:30:56 #36
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_50931622
Oprotten met die Europese superstaat. We hebben nog niet zolang terug massaal NEE gestemd, dus welk signaal hebben ze niet begrepen?

Beetje jammer dat de coalitiepartijen overgevoelig reageren wanneer andere partijen niet staan te springen om door dat Europese gedrocht te worden opgeslokt.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:41:42 #37
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_50932020
quote:
Nee, in de verste verte niet. De Nederlandse burger heeft in die zin nog eerder de morele verplichting zich neer te leggen bij een besluit genomen door de door hen gekozen volksvertegenwoordigers.
quote:
Oprotten met die Europese superstaat. We hebben nog niet zolang terug massaal NEE gestemd, dus welk signaal hebben ze niet begrepen?
Volgens mij verwoord je hier heel mooi de angst van de gemiddelde Nederlander: een superstaat. Echter, die komt er helemaal niet, ook niet met de grondwet of hoe je het ook wilt noemen. Heb je voor de grap al eens gelezen wat het verdrag behelst?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_50932297
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je weet wel dat die verboden gewoon door de EC gemaakt worden en dus feitelijk door onze eigen ministers die vervolgens de EU de schuld geven over beleid waar ze zelf voor hebben gestemd
Dat is waar. Een deel van het Europese probleem ligt in het feit dat onze ministers en ambtenaren niet opletten tijdens het opstellen van nieuwe regels. Om ze Vervolgens veel strenger in te voeren dan noodzakelijk.
pi_50932398
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:41 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Nee, in de verste verte niet. De Nederlandse burger heeft in die zin nog eerder de morele verplichting zich neer te leggen bij een besluit genomen door de door hen gekozen volksvertegenwoordigers.
De TK heeft zelf de mogelijkheid voor het eerste referendum gegeven. Het antwoord was overduidelijke nee. Dan hebben zij dus een morele verplichting om nog een referendum te houden.
pi_50933354
StagnatiePartij.... vind ik wel grappig gevonden. De SP schopt vooral, zonder zelf met betere oplossingen te komen. Komt regeringsdeelname in zicht, hollen ze met de staart tussen de benen weg van de onderhandelingstafel. De PVV is sowieso al een doorgeslagen, one-issue, populistische partij. Triest dat deze partijen samen 34 zetels hebben in het Nederlandse parlement.

Het referendum moet er trouwens wel komen, vind ik. Ik hoop dat de PvdA bij zijn standpunt blijft. Het verdag is volgens mij prima uit te leggen aan de kiezer. De Nederlandse bijdrage aan de EU is verminderd, bepaalde pijnpunten zijn uit het verdrag gehaald. Peilingen wijzen bovendien uit dat de Nederlanders nu in meerderheid vóór het vedrag zijn. Kortom: gewoon doen, dat referendum. Dan wordt de SP en PVV vanzelf de wind uit de zeilen genomen.
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:29:16 #41
124377 pmb_rug
salvation received
pi_50933635
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 07:15 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Rode EN xenofobe praatjes welteverstaan.

zeer terecht. opdonder'n met die gasten.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:29:46 #42
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_50933647
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 08:58 schreef -PatrickO- het volgende:
Vervelend... We hebben het topic van TS kapot gemaakt... Nu durft hij niet meer terug te komen...
Het is vermakelijk te zien hoe het extremistische linkse tuig achterhoedegevechten voert inzake de toekomst van Nederland.
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:30:04 #43
124377 pmb_rug
salvation received
pi_50933665
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:19 schreef Elfletterig het volgende:
Het referendum moet er trouwens wel komen, vind ik.
wat wil je ermee bereiken? ik vind het altijd maar emotie/populariteits peilingen. niet erg inhoudelijk.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  Donald Duck held donderdag 28 juni 2007 @ 12:31:08 #44
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50933698
laat dat referendum maar komen. ik hoop op een dikke middelvinger richting europa.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:31:27 #45
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_50933711
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:19 schreef Elfletterig het volgende:
Triest dat deze partijen samen 34 zetels hebben in het Nederlandse parlement.
25% van de Nederlanders moet maar eens goed te rade bij zichzelf gaan. Ze lijken mij niet helemaal lekker. Gelukkig is 75% normaal en verstandig.
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:34:17 #46
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_50933773
Wat ontzettend grappig is, is dat de neo-nazi's der lage landen en de neo-marxisten een monsterverbond hebben gesloten.Adolf en Jozef zouden dit toch niet hebben gedacht, 70 jaar geleden.
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:37:23 #47
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_50933874
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onzin. Beide partijen zijn partijen die de tegenstellingen aanwakkeren. Ook al is dat deels vanuit de ideologie verklaarbaar (ik hoor overigens de PVV meer fulmineren tegen invloeden van buiten de EU dan van daarbinnen en zo liberaal is de EU helemaal niet), ze zijn vooral aan het vechten tegen het zelf gecreëerde en onjuiste beeld van de EU en dit verdrag.
Maar dat beeld is niet onjuist. Het staat gewoon in dat verdrag. Iedereen kan het lezen. Als de SP en de PVV bijvoorbeeld klagen over het weggeven van souvereiniteit dan hebben ze toch gewoon een punt? Dat is toch geen nep beeld? De SP die klaagt over liberalisme in dat verdrag zit er ook niet naast, het staat er gewoon letterlijk in. Misschien is het beeld wat overtrokken voor jouw gevoel, maar het is niet onjuist. Het is een legitiem beeld dat je kan krijgen van het verdrag.
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:39:01 #48
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_50933928
Met dit kabinet hebben we helemaal geen verdrag/grondwet nodig om netjes in de pas te lopen met de EU.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_50933966
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:37 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Maar dat beeld is niet onjuist. Het staat gewoon in dat verdrag. Iedereen kan het lezen. Als de SP en de PVV bijvoorbeeld klagen over het weggeven van souvereiniteit dan hebben ze toch gewoon een punt? Dat is toch geen nep beeld? De SP die klaagt over liberalisme in dat verdrag zit er ook niet naast, het staat er gewoon letterlijk in. Misschien is het beeld wat overtrokken voor jouw gevoel, maar het is niet onjuist. Het is een legitiem beeld dat je kan krijgen van het verdrag.
Nou als Frankrijk er mee instemt kan het nooit zo liberaal zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:41:03 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_50933990
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:34 schreef Haaglander het volgende:
Wat ontzettend grappig is, is dat de neo-nazi's der lage landen en de neo-marxisten een monsterverbond hebben gesloten.Adolf en Jozef zouden dit toch niet hebben gedacht, 70 jaar geleden.
Adolf en Jozef hebben het niet alleen gedacht, maar nog gedaan ook. 1939 Von Ribbentrop pact.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:46:17 #51
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_50934177
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Frankrijk stemde aanvankelijk niet ermee in en nu zit er een rechtse Sarkozy.
pi_50938044
quote:
Als de politici de eerste keer al zo slim waren dan had dat veel gezeik gescheelt. Dat ze nu met dit probleem zitten hebben ze alleen maar aan zichzelf te danken

Dit hele gedoe heeft er gelukkig wel voor gezorgd dat nu veel politici hetzelfde denken over referenda als dat ik al dacht voor het eerste referendum
pi_50938565
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:37 schreef Zzyzx het volgende:

Van iemand op een forum kan ik mij voorstellen dat hij/zij denkt dat het een beeld is welke past bij de werkelijkheid. Van politici verwacht ik dat ze beter weten. Ik weet eigenlijk wel zeker dat ze beter weten.
pi_50938750
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:44 schreef Fastmatti het volgende:

We verliezen gewoon alle soevereiniteit. Zelf in de VS hebben de staten nog veel meer te vertellen over hun eigen staat dan Nederland over zichzelf. De EU trekt werkelijk alle macht naar zich toe.
Kan je dit misschien ook met enkele betrouwbare bronnen motiveren?
  donderdag 28 juni 2007 @ 15:23:54 #55
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_50939852
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Adolf en Jozef hebben het niet alleen gedacht, maar nog gedaan ook. 1939 Von Ribbentrop pact.
Yep en daarna elkaars volk proberen uit te moorden.
pi_50940358
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 14:48 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Kan je dit misschien ook met enkele betrouwbare bronnen motiveren?

Ben je het broertje van du_ke ofzo. Je bent net zo'n zuiger.
pi_50940478
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 15:40 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ben je het broertje van du_ke ofzo. Je bent net zo'n zuiger.
Waarom mag ik niet om een motivatie van je beweringen vragen?
  donderdag 28 juni 2007 @ 15:46:41 #58
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_50940586
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 14:42 schreef DS4 het volgende:

Van iemand op een forum kan ik mij voorstellen dat hij/zij denkt dat het een beeld is welke past bij de werkelijkheid. Van politici verwacht ik dat ze beter weten. Ik weet eigenlijk wel zeker dat ze beter weten.
Ik weet in elk geval dat jij slechter weet.
pi_50940844
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 15:46 schreef Zzyzx het volgende:

Ik weet in elk geval dat jij slechter weet.
Sterke come-back...
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:07:00 #60
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50941163
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:28 schreef DS4 het volgende:
Zo zie je maar weer dat de SP en de PVV beiden polarisatiepartijen zijn en eigenlijk dus dicht bij elkaar liggen.
Dit is een non-sequitur van jewelste.
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:08:59 #61
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50941230
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:37 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ja, dit.
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:09:42 #62
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50941256
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij prima. Niet dat de meesten uit deze lijst tijd over hebben, maar goed, we hebben nu ook een regering die vooral heel veel NIET doet.
Nooit tijd overhebben lijkt mij geen standaard voor slim zijn.
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:31:34 #63
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_50941910
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:41 schreef AgLarrr het volgende:

Volgens mij verwoord je hier heel mooi de angst van de gemiddelde Nederlander: een superstaat. Echter, die komt er helemaal niet, ook niet met de grondwet of hoe je het ook wilt noemen. Heb je voor de grap al eens gelezen wat het verdrag behelst?
Ik heb het verdrag niet van voor naar achter gelezen. Maar dat hoeft ook niet, want ik ben resoluut tegen verdere eenvorming van Nederland binnen de EU. De soevereiniteit van Nederland is al ernstig aangetast en wij blijken in de praktijk moeite te hebben om onze kont tegen de krib te gooien in tegenstelling tot Polen die zijn huid als relatief klein land wel duur weet te verkopen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:32:37 #64
130955 Floripas
Blast from the past
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:14:42 #65
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_50947005
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:31 schreef LENUS het volgende:

[..]

Ik heb het verdrag niet van voor naar achter gelezen. Maar dat hoeft ook niet, want ik ben resoluut tegen verdere eenvorming van Nederland binnen de EU. De soevereiniteit van Nederland is al ernstig aangetast en wij blijken in de praktijk moeite te hebben om onze kont tegen de krib te gooien in tegenstelling tot Polen die zijn huid als relatief klein land wel duur weet te verkopen.
We hadden nooit Oost-Europese landen moeten toelaten. Dat zijn voormalige communisten die vieze spelletjes spelen. Net als de neo-communisten Van Bommel en Marijnissen
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:24:24 #66
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50947316
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:14 schreef Haaglander het volgende:
We hadden nooit Oost-Europese landen moeten toelaten.
Hier ben ik het niet mee eens voor de stabiliteit in Europa is het belangrijk dat deze landen er ook bij betrokken worden
quote:
Dat zijn voormalige communisten die vieze spelletjes spelen.
Dat klopt maar daar moet je als de EU maatregelen tegen nemen en het gelijk de kop in drukken
quote:
Net als de neo-communisten Van Bommel en Marijnissen
Dat klopt maar daar moet je als de politiek maatregelen tegen nemen en het gelijk de kop in drukken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:26:01 #67
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50947364
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:24 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat klopt maar daar moet je als de politiek maatregelen tegen nemen en het gelijk de kop in drukken
Huh? Censuur voor de SP?
pi_50956209
aan de schrijver:
Heb je het debat op tv wel gezien dan?

VOlgens mij kreeg juist de Pvda en CDA op zn ballen van Harry van Bommel en de PVV, op een gegeven moment weigerde balkenende zelfs de vragen van de SP te beantwoorden nadat hij vastgeluld was.

De coalitie haalde vooral zelf uit met loze kreten met als dieptepunt het vermeende "vanBommeltje", wat zoveel zou zijn als een gebrek aan realiteitszin. Dit was echter een trucje om gewoon te omzeilen dat de pvda zelf ook geen argumenten meer over had die bij het eigenlijke onderwerp horen.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 00:55:34 #69
99433 Tup
Tupperwaar
pi_50957916
Gelooft iedereen nou zonder morren de goed-nieuws show van het kabinet dan?
Wasserwunderland
  vrijdag 29 juni 2007 @ 00:57:26 #70
99433 Tup
Tupperwaar
pi_50957940
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wel als je uitzonderingen eruit weet te slepen.
Wasserwunderland
pi_50960708
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:07 schreef Floripas het volgende:

Dit is een non-sequitur van jewelste.
Hoe kom je er bij?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:10:56 #72
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50963592
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 08:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij?
Jij zegt: ze zijn allebei polariserend, DUS ze liggen goed bij elkaar. Dat lijkt toch op: de ArenA en Haarlem liggen ver van het Amsterdamse centrum, DUS ze liggen dicht bij elkaar? Het kan, maar het hoeft niet.
pi_50968083
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:10 schreef Floripas het volgende:

Jij zegt: ze zijn allebei polariserend, DUS ze liggen goed bij elkaar. Dat lijkt toch op: de ArenA en Haarlem liggen ver van het Amsterdamse centrum, DUS ze liggen dicht bij elkaar? Het kan, maar het hoeft niet.
Kom nou Floripas, jij begrijpt toch wel wat ik bedoel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')