abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50929738
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan heeft het geen nut.
Moeilijk he een posts langer dan 1 zin maken zonder te copy&pasten.

Ga jij de woorden discussieren, beargumenteren, statistieken, onderbouwen, inflatie, berekenen, beantwoorden maar op zoeken.

Tweede keer in twee dagen dat je hopeloos een discussie verliest DAM, waarom probeer je het nog?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_50929828
Wie is de judge?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_50929849
Het heeft overigens nog steeds geen nut als je op school niet het verschil geleerd is tussen begroting en omzet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_50929864
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie is de judge?
Ach ik heb twee keer jouw statemens weerlegd met feiten en daarnaast verschillende vragen gesteld.

Jij hebt geen een keer mijn statements kunnen weerleggen en je beantwoordt mijn vragen niet.

Lijkt me duidelijk, of niet?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_50929911
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het heeft overigens nog steeds geen nut als je op school niet het verschil geleerd is tussen begroting en omzet
Kom je daar weer mee. Ik weet dat verschil dondersgoed, ik heb een propedeuse Bedrijfseconomie.

Dit is waar het om gaat:
Jij zegt: "De begroting neemt niet toe".
Ik zeg: "Jawel, want de cijfers bewijzen het."

Je hebt ongelijk, dat geeft niet, dat gebeurt de besten. Jou iets meer dan de besten denk ik, maar geef het dan ten minste toe. En zak niet af naar het discussieniveau van een zwakzinnige kleuter.

[ Bericht 2% gewijzigd door koningdavid op 28-06-2007 10:43:27 ]
  donderdag 28 juni 2007 @ 10:39:15 #106
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50929941
Stop er toch mee, koningdavid, alsof die clown übehaupt leest wat je typt...
pi_50929952
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:39 schreef pfaf het volgende:
Stop er toch mee, koningdavid, alsof die clown übehaupt leest wat je typt...
Ik kan het niet.
pi_50930055
Begroting is je blij maken met een dode mus.

Ajax verhoogt de begroting van 60 naar 70 miljoen in 2007-2008 om meer seizoenkaarten te verkopen en om simpele zielen KoningDavid blij te maken. Hadjuk Split schakelt vervolgens Ajax uit in de 2e ronde vliegt Ajax eruit tegen Grashoppers, Austria Wien, Beveren en Celta. Ajax heeft een omzet gedraaid van 42 miljoen euro maar de kosten zijn wel van 54 naar 65 miljoen gestegen. Ajax heeft dus een gat van 23 miljoen en gaat Sneijder, Vermaelen en Urby verkopen voor 30 miljoen en koopt voor 10 miljoen prutspelers terug
pi_50930134
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Begroting is je blij maken met een dode mus.

Ajax verhoogt de begroting van 60 naar 70 miljoen in 2007-2008 om meer seizoenkaarten te verkopen en om simpele zielen KoningDavid blij te maken. Hadjuk Split schakelt vervolgens Ajax uit in de 2e ronde vliegt Ajax eruit tegen Grashoppers, Austria Wien, Beveren en Celta. Ajax heeft een omzet gedraaid van 42 miljoen euro maar de kosten zijn wel van 54 naar 65 miljoen gestegen. Ajax heeft dus een gat van 23 miljoen en gaat Sneijder, Vermaelen en Urby verkopen voor 30 miljoen en koopt voor 10 miljoen prutspelers terug
HALLO!?! Jiij was zelf degen die beweerde dat de BEGROTINGEN niet waren toegenomen.

Ik kom met onderbouwde argumenten, jij komt met fictieve onzinverhaaltjes, stop ermee voor je jezelf nog meer voor lul zet.
pi_50930145
Waar?
pi_50930204
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar?
Moet ik dan echt alles voor je doen?

koningdavid: Ga er maar vanuit dat ELKE Eredivisieclub, op misschien Roda JC en PSV na, zijn begroting verhoogt.
DiegoArmanoMaradona: Dat gebeurt dus niet.
pi_50930267
Dus ik beweerde dat niet
pi_50930294
Jij bent diegene die het verschil niet begrijpt tussen begroting en omzet en om het niet te moeilijk voor je te maken ging ik maar met je mee
pi_50930317
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus ik beweerde dat niet
Zucht, als je al moeite hebt om posts van 2 regels goed te lezen dan is deze discussie helemaal zinloos.

Doeii DAM, tot ziens bij de volgende discussie waar je weer genadeloos wordt uitgeluld.
pi_50930384
Ik lees ze goed, jij bent diegene die de verstandelijke vermogens mist om te kunnen antwoorden

Maar maakt me verder niet uit. Iedereen is uniek
  donderdag 28 juni 2007 @ 10:54:47 #116
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50930473
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik lees ze goed, jij bent diegene die de verstandelijke vermogens mist om te kunnen antwoorden
Jij bent degene die zowat al mijn vragen ontduikt hoor.
Wat een debiele clown ben je toch.

Nu stop ik echt. Denk ik.
pi_50930554
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:57 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Jij bent degene die zowat al mijn vragen ontduikt hoor.
Wat een debiele clown ben je toch.

Nu stop ik echt. Denk ik.
Jij reageert niet op mijn punten maar succes ermee verder
pi_50930584
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Jij reageert niet op mijn punten maar succes ermee verder
Waar reageer ik niet op dan?
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:01:06 #120
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50930595
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:00 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Echt consequent ben je ook niet kd.
pi_50930612
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:01 schreef pfaf het volgende:

[..]

Echt consequent ben je ook niet kd.
Klopt.
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:15:24 #122
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50931084
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:01 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Klopt.
Maargoed, laat ik de discussie eens aanzwengelen dan.
Of de eredivisie over de hele breedte sterker geworden is, is wel interessant. Dat de 4 topclubs de afgelopen jaren Europees goed presteren is in ieder geval positief. Al denk ik wel dat de verandering van het UEFA-cup systeem hier aan bijgedragen heeft. Bij de eerste 3 van een relatief zware poule eindigen ligt NL teams vaak beter dan een knock-out duel tegen een matig elftal.
Dit komt denk ik ook door de naive NL spelstijl die ( op PSV na ) de Nederlandse clubs hanteren.

Misschien dat de overwinningen van onze jeugdelftallen een kentering op dat vlak in kan inleiden. Meer winnaarsmentaliteit, niet per sé 433, dat zijn toch dingen die ons Europees nog verder kunnen brengen.

De vraag die mij wel bezig houdt: hoe is het onder de top. Twente is terug, maar Vitesse, Willem II zijn weg etc. De subtop in Nederland bestaat niet en als ze al bestaat is te instabiel. Hierdoor blijft het niveau van de eredivisie tóch te laag.
We moeten mijns inziens als Nederland zorgen dat we het product Eredivisie naar het buitenland kunnen exporteren, als de Premier League talloze miljoenen genereert, moet de Eredivisie met haar spannende duels, volle stadions en Chinezen ook wat mee kunnen pikken.
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
pi_50931157
Nederlandse competitie is gewoon in de halve wereld te zien maar daar wordt geen fuck voor betaalt. Voor de EPL, Serie A en PD wel.

Twente valt wel terug, dan had je maar goede spelers moeten kopen
pi_50931290
Ik stel voor dat DAM zijn eigen topic maakt: De eredivisie wordt steeds slapper Deeltje 1.
Dan kunnen we hier normaal verder.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:21:41 #125
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_50931295
DAM, jij leeft echt helemaal in je eigen fantasiewereldje of niet? Allemaal roze, vliegende olifantjes enzo?
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_50931311
Nee
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:23:00 #127
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_50931344
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee
Gele, vliegende olifantjes dan?
pi_50931390
Die ook niet
pi_50931406
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:15 schreef pfaf het volgende:

[..]

Maargoed, laat ik de discussie eens aanzwengelen dan.
Of de eredivisie over de hele breedte sterker geworden is, is wel interessant. Dat de 4 topclubs de afgelopen jaren Europees goed presteren is in ieder geval positief. Al denk ik wel dat de verandering van het UEFA-cup systeem hier aan bijgedragen heeft. Bij de eerste 3 van een relatief zware poule eindigen ligt NL teams vaak beter dan een knock-out duel tegen een matig elftal.
Dit komt denk ik ook door de naive NL spelstijl die ( op PSV na ) de Nederlandse clubs hanteren.

Misschien dat de overwinningen van onze jeugdelftallen een kentering op dat vlak in kan inleiden. Meer winnaarsmentaliteit, niet per sé 433, dat zijn toch dingen die ons Europees nog verder kunnen brengen.
Helemaal eens.
quote:

De vraag die mij wel bezig houdt: hoe is het onder de top. Twente is terug, maar Vitesse, Willem II zijn weg etc. De subtop in Nederland bestaat niet en als ze al bestaat is te instabiel. Hierdoor blijft het niveau van de eredivisie tóch te laag.
Naar mijn idee is de subtop juist groter en sterker geworden. De laatste jaren zijn clubs als Heerenveen, Twente en Groningen subtopclubs waar de top-4 ploegen echt niet graag naartoe gaan. Over 5 jaar hebben alledrie die clubs misschien wel een stadion gelijk aan het Philips Stadion en zijn de begrotingen ook verder doorgegroeid. Dit wil zeggen dat, in tegenstelling tot bijvoorbeeld 2000 en 2001 (toen Heerenveen en Willem II een uitschieter hadden), de verbetering nu wel structureel lijkt te zijn. Groningen, Heerenveen en Twente kunnen het zich nu veroorloven om een selectie samen te stellen die de top het lastig kan maken.
Vitesse eindige afgelopen seizoen op de 10e plaats ofzo. Ik kan me herinneren dat Ten Cate en Van Gaal op Tien zeiden dat Vitesse een geweldige ploeg heeft. Het zegt volgens mij ook wel wat dat een club met zo'n selectie en trainer zich niet in de subtop weet te nestelen.

De concurrentie neemt volgens mij op alle niveaus van de competitie toe.
quote:
We moeten mijns inziens als Nederland zorgen dat we het product Eredivisie naar het buitenland kunnen exporteren, als de Premier League talloze miljoenen genereert, moet de Eredivisie met haar spannende duels, volle stadions en Chinezen ook wat mee kunnen pikken.
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Inderdaad. Hier moet meer geld uit te halen zijn, maar realistisch gezien mag de Eredivisie al blij zijn als onze duels uberhaupt in ander landen wordt uitgezonden. Helaas...
pi_50931435
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:17 schreef DiegoArmandoMarado... het volgende:
Nederlandse competitie is gewoon in de halve wereld te zien maar daar wordt geen fuck voor betaalt. Voor de EPL, Serie A en PD wel.
Er wordt hier ook nergens gezegd dat de Nederlandse competitie net zo sterk is als de grote competities in Europa .
pi_50931462
Hoe lang doet Twente het al goed?
pi_50931468
quote:

[..]

En hier reageer je dan niet op DAM. Tekenend.
pi_50931521
quote:

[..]

Heerenveen en Roda zijn vrij constante subtoppers, Groningen, Vitesse, Utrecht en Twente wisselen dat af, maar zitten er altijd wel een paar jaar bij en dan niet. Dat is toch wel een vrij grote groep en dan mis je nog een club als NEC die als verrassing ook goed mee kan doen.

Het zegt genoeg dat een Gabri bijtekent, dat Gio en Makaay naar Feyenoord gaan en dat Alex en Gomes zolang in Nederland spelen. Dat doe je niet in een zwakke competitie en wanneer je amper mee kan doen op Europees niveau.

Om het echter nog sterker te maken moet je de competitie kleiner maken naar 16 teams, dat scheelt al een hoop en dan kunnen clubs als Heerenveen, Twente, Groningen, Roda ook structureel doorgroeien naar een hoger niveau.
pi_50931522
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:25 schreef VoreG het volgende:

[..]

Er wordt hier ook nergens gezegd dat de Nederlandse competitie net zo sterk is als de grote competities in Europa .
Nee dat maak jij ervan.

Zie je vaker dingen die er niet zijn?

Als het antwoord ja is moet je met een zieleknijper gaan praten en je Fok login naam weggooien
pi_50931584
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:28 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Heerenveen en Roda zijn vrij constante subtoppers, Groningen, Vitesse, Utrecht en Twente wisselen dat af, maar zitten er altijd wel een paar jaar bij en dan niet. Dat is toch wel een vrij grote groep en dan mis je nog een club als NEC die als verrassing ook goed mee kan doen.

Het zegt genoeg dat een Gabri bijtekent, dat Gio en Makaay naar Feyenoord gaan en dat Alex en Gomes zolang in Nederland spelen. Dat doe je niet in een zwakke competitie en wanneer je amper mee kan doen op Europees niveau.

Om het echter nog sterker te maken moet je de competitie kleiner maken naar 16 teams, dat scheelt al een hoop en dan kunnen clubs als Heerenveen, Twente, Groningen, Roda ook structureel doorgroeien naar een hoger niveau.
Gomes en Alex blijven alleen omdat PSV structureel CL speelt. Gabri kon het niet maken in de PD, de rol van Makaay en Gio was uitgespeeld bij hun club
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:29:52 #136
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_50931585
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die ook niet
Groene? Paarse? Rode? Blauwe? Er zijn nog kleuren genoeg.
pi_50931586
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:28 schreef DiegoArmandoMarado... het volgende:

[..]

Nee dat maak jij ervan.

Zie je vaker dingen die er niet zijn?

Als het antwoord ja is moet je met een zieleknijper gaan praten en je Fok login naam weggooien
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:17 schreef DiegoArmandoMarado... het volgende:

Twente valt wel terug, dan had je maar goede spelers moeten kopen
Hieruit valt wel degelijk op te maken dat je de Nederlandse competitie gelijkstelt aan de grotere in Europa
pi_50931632
Was gewoon een opmerking, had niks met gelijkstellen te maken
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:31:18 #139
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50931639
DAM wordt over ruim een maand 28, maar hij "discussieert" op het niveau van een zesjarige.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_50931681
Hoi Stalker. Zie ik je dadelijk ook in andere topics?
pi_50931699
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:31 schreef M0NTANA het volgende:
DAM wordt over ruim een maand 28, maar hij "discussieert" op het niveau van een zesjarige.
Ik ken zesjarigen die beter discussieren.
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:34:17 #142
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50931756
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:24 schreef koningdavid het volgende:

Naar mijn idee is de subtop juist groter en sterker geworden. De laatste jaren zijn clubs als Heerenveen, Twente en Groningen subtopclubs waar de top-4 ploegen echt niet graag naartoe gaan. Over 5 jaar hebben alledrie die clubs misschien wel een stadion gelijk aan het Philips Stadion en zijn de begrotingen ook verder doorgegroeid. Dit wil zeggen dat, in tegenstelling tot bijvoorbeeld 2000 en 2001 (toen Heerenveen en Willem II een uitschieter hadden), de verbetering nu wel structureel lijkt te zijn. Groningen, Heerenveen en Twente kunnen het zich nu veroorloven om een selectie samen te stellen die de top het lastig kan maken.
Vitesse eindige afgelopen seizoen op de 10e plaats ofzo. Ik kan me herinneren dat Ten Cate en Van Gaal op Tien zeiden dat Vitesse een geweldige ploeg heeft. Het zegt volgens mij ook wel wat dat een club met zo'n selectie en trainer zich niet in de subtop weet te nestelen.

De concurrentie neemt volgens mij op alle niveaus van de competitie toe.
Of de subtop is zo groot omdat niemand z'n positie vast weet te houden. Twee verkochte pilaren en een elftal kan na een jaar op de 4e plaats het volgende seizoen 15e worden. Uiteraard ben je als Nederland afhankelijk van verkopen, maar door mismanagement en de wet van de remmende voorsprong verliezen veel clubs hun positie onnodig.
Maar dit is een half vol/ half leeg glas meningsverschil natuurlijk en een eenduidig antwoord is niet makkelijk te vinden.

belangrijkste voor Nederland is gewoon het verkopen van de tv-rechten aan het buitenland voor een normale prijs. De rek is al wel uit de binnenlandse markt en zolang we nog een goed imago hebben moet er gewoon veel meer geld uit het buitenland komen. En dan moet de top 3/4 dit ook gaan verdelen onder de rest, voor hun eigen bestwil...
pi_50931814
Dan moet Oranje eerst Europees kampioen worden denk ik.

Ik ken de situatie in voetballanden zoals Uruguay, Brazilie en Argentinie en daar loopt (vrijwel) niemand warm voor de eredivisie.
pi_50931831
Begint al met de tijden, om 7.15 ligt iedereen nog te pitten

Maar waarschijnlijk moet je een paar uur later met de Italiaanse, Spaanse, Engelse en Duitse competitie concurreren en dat lukt ook niet
pi_50931866
In Nederland heb je tenminste geen teams die uit het niets hoog eindigen om 2 jaar later weer in te storten (op Vitesse na dan )
pi_50931888
En het is nogal moeilijk concurreren met landen waar ze jaarlijks 400 miljoen verlies maken maar heel toevallig niet failliet gaan
pi_50931934
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:37 schreef De_Ananas het volgende:
En het is nogal moeilijk concurreren met landen waar ze jaarlijks 400 miljoen verlies maken maar heel toevallig niet failliet gaan
Vraag maar aan NAC, Utrecht of Vitesse
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:40:35 #148
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50931974
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan moet Oranje eerst Europees kampioen worden denk ik.

Ik ken de situatie in voetballanden zoals Uruguay, Brazilie en Argentinie en daar loopt (vrijwel) niemand warm voor de eredivisie.
quote:
Begint al met de tijden, om 7.15 ligt iedereen nog te pitten

Maar waarschijnlijk moet je een paar uur later met de Italiaanse, Spaanse, Engelse en Duitse competitie concurreren en dat lukt ook niet
Alsof er zoveel Nederlanders geďnteresseerd zijn in de competities van Uruguay, Brazilië en Argentinië? Misschien wat van die kansloze figuren, die verder geen leven hebben?
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_50932010
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Daar hebben ze ook niet moeten saneren ofzo hé

Vraag maar aan Inter, Real, Juve
pi_50932019
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:39 schreef DiegoArmandoMarado... het volgende:

[..]

Niet te vergelijken. Die zijn door de steun van de gemeente er weer bovenop geholpen en betalen dat nu ook terug.
In Italië en Spanje ligt dat net iets anders.
pi_50932035
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:40 schreef M0NTANA het volgende:
Alsof er zoveel Nederlanders geďnteresseerd zijn in de competities van Uruguay, Brazilië en Argentinië? Misschien wat van die kansloze figuren, die verder geen leven hebben?
Dat klinkt precies als DAM.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_50932110
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:41 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Daar hebben ze ook niet moeten saneren ofzo hé

Met hulp van de gemeente

Vraag maar aan Inter, Real, Juve [afbeelding]

Inter heeft Moratti, Real heeft het jeugdcomplex, Juve heeft Agnelli en Napoli en Fiorentina zijn gewoon failliet gegaan en Lazio en Roma moesten vrijwel al hun goede spelers verkopen om overeind te blijven
pi_50932117
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:34 schreef pfaf het volgende:

[..]

Of de subtop is zo groot omdat niemand z'n positie vast weet te houden. Twee verkochte pilaren en een elftal kan na een jaar op de 4e plaats het volgende seizoen 15e worden. Uiteraard ben je als Nederland afhankelijk van verkopen, maar door mismanagement en de wet van de remmende voorsprong verliezen veel clubs hun positie onnodig.
Maar dit is een half vol/ half leeg glas meningsverschil natuurlijk en een eenduidig antwoord is niet makkelijk te vinden.
Het beeld dat je hier schetst zie ik juist als positief.

Als bijv. Groningen slechte zaken doet op de transfermarkt, bijv. ze verkopen Sankoh en Suarez en krijgen er twee mindere spelers voor terug. Dan weten ze dat clubs als Vitesse, Roda en Utrecht in hun nek staan te hijgen om de subtoplaats over te nemen.
Hierdoor worden clubs wel 'gepusht' om de selectie op pijl te houden. Het mooie is dat de laatste jaren er daadwerkelijk meer geld beschikbaar komt om dat ook te doen. Bijv: Heerenveen doet een recordaankoop met Alves, Groningen met Suarez, etc. Clubs kunnen zich versterken en zichzelf een goede concurrentiepositie verschaffen in de competitie.
Dat is ook duidelijk te zien aan de top. Ajax, Feyenoord en AZ hebben hun beste selectie sinds jaren. En dan is PSV er ook nog. Het wordt niemand cadeau gegeven komend seizoen.

Pak hem beet acht jaar geleden was het verschil tussen de top-3 en de rest van de teams veel groter. Dan kan je concluderen dat of de top slechter is geworden, of de rest beter. Dat de top niet slechter is geworden is te merken aan de prestaties in Europa van de laatste jaren. Dan is de enige conclusie die je kan trekken dat 'de rest' sterker is geworden.
pi_50932158
Heerenveen verkocht wel eerst 2 spitsen, maar ach, detailtje
pi_50932211
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:54 schreef pfaf het volgende:
Een PI!

de oplettende user..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_50932224
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heerenveen verkocht wel eerst 2 spitsen, maar ach, detailtje
Met jou ga ik niet in discussie zolang al mijn vragen aan jou nog open staan.
pi_50932233
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]
Én ze hebben allerlei belastingvoordelen, malafide transacties. In Nederland waren ze al lang en breed failliet geweest. En trouwens, een competitie waar de ex-President voorzitter van een club is, is niet serieus te nemen Tis dat ze goed zijn
pi_50932238
Zoals?
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:48:10 #159
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50932281
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:43 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Het beeld dat je hier schetst zie ik juist als positief.

Als bijv. Groningen slechte zaken doet op de transfermarkt, bijv. ze verkopen Sankoh en Suarez en krijgen er twee mindere spelers voor terug. Dan weten ze dat clubs als Vitesse, Roda en Utrecht in hun nek staan te hijgen om de subtoplaats over te nemen.
Hierdoor worden clubs wel 'gepusht' om de selectie op pijl te houden. Het mooie is dat de laatste jaren er meer geld beschikbaar komt om de selecties te versterken. Bijv: Heerenveen doet een recordaankoop met Alves, Groningen met Suarez, etc. Clubs kunnen zich versterken en zichzelf een goede concurrentiepositie verschaffen in de competitie.
Dat is ook duidelijk te zien aan de top. Ajax, Feyenoord en AZ hebben hun beste selectie sinds jaren. En dan is PSV er ook nog. Het wordt niemand cadeau gegeven komend seizoen.

Pak hem beet acht jaar geleden was het verschil tussen de top-3 en de rest van de teams veel groter. Dan kan je concluderen dat of de top slechter is geworden, of de rest beter. Dat de top niet slechter is geworden is te merken aan de prestaties in Europa van de laatste jaren. Dan is de enige conclusie die je kan trekken dat 'de rest' sterker is geworden.
Neeheej.

De rest is om de paar jaar sterker, maar nooit eens voor een langere periode. Dit jaar was Twente het, volgend jaar weer een ander team en gaat geen enkele van de topclubs nog met knikkende knietjes deze kant op. Pas als Ajax/PSV/Feyenoord/AZ écht last krijgen van de subtop kan je mijns inziens spreken van een sterkere competitie in de breedte. Maar zolang PSV freewheelend de competitie doorvliegt en de spelers alleen de wedstrijden tegen AZ, Ajax en Twente omcirkeld op de kalender hebben staan, is de subtop eerder opvulling...
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:49:17 #160
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50932328
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:46 schreef venomsnake het volgende:

[..]

de oplettende user..
Ze zijn de levensader van een forum en discussie, tuurlijk let ik er op.
pi_50932335
Heerenveen en Feyenoord(vanwege de sfeer, volgend seizoen wsl weer als vanouds)

Voor de rest ben ik het eens
pi_50932363
Utrecht en Groningen uit is ook niet echt makkelijk
pi_50932599
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zoals?
Je vroeg erom.
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:25 schreef koningdavid het volgende:
Dus? Vind je het erg dat ik de mening van Jaap Stam serieuzer neem op dit gebied, dan die van jou?
Hier had je ook nog niet op gereageerd:
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:25 schreef koningdavid het volgende:
Om met iemand te discussieren, moet je ook zijn standpunt begrijpen. Ik heb het NADRUKKELIJK over de laatste paar jaar.
Anders kan je net zo goed de concurrentiepositie van Nederland vergelijken met de jaren '70 waar we Europees voetbal compleet domineerden.

Je noemt het seizoen 2000-2001 als uitgangspunt, hier ga je weer volledig de mist in DAM. Zullen we de Europese prestaties vergelijken?
In 2000-2001 wist Feyenoord zich NIET te kwalificeren voor de Champions League omdat ze in de voorronde verloren van Sturm Graz.
PSV en Heerenveen werden beide uitgeschakeld in de poule.

Hoe ging het in de UEFA cup:
Roda JC werd in de eerste ronde uitgeschakeld door Inter Bratislave uit Slowakije
Vitesse werd in de tweede ronde uitgeschakeld door Inter Milan
Ajax werd in de tweede ronde uitgeschakeld door Lausanne Sports uit Zwitserland
Feyenoord werd in de derde ronde uitgeschakeld door Vfb Stuttgart
PSV werd in de achtste finale (ze werden derde in de CL poule) uitgeschakeld door Parma.

Ongelooflijk slechte prestaties dus.
Vergelijk je dat met afgelopen seizoen zie je dat PSV de kwartfinale bereikt. AZ bereikt in de UEFA cup ook de kwartfinale. En Feyenoord en Ajax plaatsten zich voor de vierde ronde.
Aanmerkelijk betere prestaties dan in 2000 niet?
En als ik de prestaties van vorig jaar (2 ploegen in de 8ste finale CL) en het jaar ervoor (halve finale CL/ EC) erbij pak is je argument helemaal onderuit gehaald.

Dit doet me denken aan die Stam/Van Geel discussie waar je ook gruwelijk de mist in ging...
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:32 schreef koningdavid het volgende:
Jij denkt dat de begroting van bijv Twente afgelopen jaar niet is gestegen, ondanks dat het stadion niet is uitgebreid?
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:46 schreef koningdavid het volgende:
De begrotingen van Rusland en Turkije zou ik graag bekijken, heb jij ze voor mij?
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:46 schreef koningdavid het volgende:
En je gaat toch niet menen dat je denkt dat in Portugal en Roemenië de begrotingen hoger zijn dan hier he?
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:51 schreef koningdavid het volgende:
Grapjas.
Onderbouw het eens bij de cijfers die ik postte dan?
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:59 schreef koningdavid het volgende:
Een snelle blik op de 'begrotingenlijst', en ik zie al dat de begrotingen van Ajax, PSV, Heerenveen, Twente, Vitesse, Groningen, Willem II, Heracles en Excelsior ongeveer met 10% zijn toegenomen, en AZ zelfs 50%. Hoe hoog was de inflatie dit jaar DAM?
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:15 schreef koningdavid het volgende:
Is normaal quoten ook al teveel gevraagd ofzo?
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:15 schreef koningdavid het volgende:
Om mijn statement te onderbouwen (want ik doe dat wel).

Totale begroting van alle eredivisie clubs
Dit jaar: 342,4 miljoen.
Vorig jaar: 316,9 miljoen.

Een steiging van 8,04%. De inflatie was in 2006 1,25%.

Weer totaal uitgeluld DAM.
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:16 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ga je nu 8 verschillende discussies door elkaar voeren om te verbloemen dat je keer op keer wordt uitgeluld?

Wat is je punt hiervan?
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:25 schreef koningdavid het volgende:
Waarom steeds die periode van 7 jaar? Je ziet toch ook dat we afgelopen jaar de inflatie RUIM zijn voorgebleven.
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:25 schreef koningdavid het volgende:
En onderbouw eens je '7-jaar stelling' in plaats van maar wat te roepen.
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:36 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ach ik heb twee keer jouw statemens weerlegd met feiten en daarnaast verschillende vragen gesteld.

Jij hebt geen een keer mijn statements kunnen weerleggen en je beantwoordt mijn vragen niet.

Lijkt me duidelijk, of niet?
quote:

[..]

Ga al deze vragen/kwesties eerst maar beantwoorden. Dan discussieren we verder. Succes DAM.
pi_50933182
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:48 schreef pfaf het volgende:

[..]

Neeheej.

De rest is om de paar jaar sterker, maar nooit eens voor een langere periode. Dit jaar was Twente het, volgend jaar weer een ander team en gaat geen enkele van de topclubs nog met knikkende knietjes deze kant op. Pas als Ajax/PSV/Feyenoord/AZ écht last krijgen van de subtop kan je mijns inziens spreken van een sterkere competitie in de breedte. Maar zolang PSV freewheelend de competitie doorvliegt en de spelers alleen de wedstrijden tegen AZ, Ajax en Twente omcirkeld op de kalender hebben staan, is de subtop eerder opvulling...
Volgens mij heeft Feyenoord aardig wat last gehad van de subtop afgelopen seizoen.

Ik denk niet dat er, zoals jij het zegt, elk jaar slechts een ploeg is die het de top 4 lastig maakt. Clubs als Groningen en Heerenveen vormen de laatste twee jaar al een gevaarlijke subtopper. Ajax heeft afgelopen twee jaar twee keer in de Euroborg verloren, en een keer thuis van Heerenveen. Feyenoord is afgelopen jaar twee keer dik ingemaakt door Groningen en is uitgeschakeld in de play-offs door Heerenveen.
AZ en PSV konden geen potten breken tegen Twente en PSV won met erg veel mazzel van Groningen en Heerenveen.
En dan heb ik het nog niet gehad over uitwedstrijden bij Roda (PSV, AZ en Ajax verloren), NEC (PSV en Ajax verloren) en Utrecht (Feyenoord verloor, PSV gelijk) waar geen een topclub graag naartoe gaat.

Volgens mij is de subtop echt stappen aan het zetten.
pi_50943808
Wat een ongelovelijke trieste lijst DAM, Bosvelt belangrijk? Drenthe die waarschijnlijk vertrekt? De mul belangrijk?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_50944277
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:57 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Je vroeg erom.
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Ga al deze vragen/kwesties eerst maar beantwoorden. Dan discussieren we verder. Succes DAM.
Mag ik aanvullen?
er zou een nieuw topic voor moeten komen
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:50:09 #167
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50944540
DAM is al bijna zes uur (!) bezig met een reactie, ik ben héél benieuwd.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 juni 2007 @ 18:18:21 #168
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_50945326
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:41 schreef VoreG het volgende:

[..]

Niet te vergelijken. Die zijn door de steun van de gemeente er weer bovenop geholpen en betalen dat nu ook terug.
In Italië en Spanje ligt dat net iets anders.
vItesse heeft toch een schenking van dikke 60 miljoen gulden van de Nuon niet teurg hoeven te betalen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_50945382
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:18 schreef rubbereend het volgende:

[..]

vItesse heeft toch een schenking van dikke 60 miljoen gulden van de Nuon niet teurg hoeven te betalen
Hebben ze zoveel stroom verbruikt dan?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 juni 2007 @ 18:21:31 #170
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_50945388
die 7 jaar heeft DAM overigens wel gelijk in, sinds 2000 zijn de begrotingen uiteindelijk met niet meer dan iets meer dan de inflatie gestegen. En hier diegene die erover begon niet DAM dus
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:34 schreef De_Ananas het volgende:
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/08/12/Opi/01.html

Begroting in 2000 was 560 miljoen euro, zo'n 280 miljoen euro (inclusief inflatie).

http://www.ad.nl/sport/article534378.ece

342 miljoen in 2006, en dat zal dit jaar hoger zijn.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 juni 2007 @ 18:21:57 #171
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_50945403
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:21 schreef sjimz het volgende:

[..]

Hebben ze zoveel stroom verbruikt dan?

nee betaalt uit onze stroomrekening
DeLuna vindt me dik ;(
pi_50945643
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:21 schreef rubbereend het volgende:
die 7 jaar heeft DAM overigens wel gelijk in, sinds 2000 zijn de begrotingen uiteindelijk met niet meer dan iets meer dan de inflatie gestegen. En hier diegene die erover begon niet DAM dus
[..]
Vorig jaar is ie flink meer gegroeid dan de inflatie en dit jaar ook

En de begrotingen groeiden wel door de jaren heen, hij zei van niet. Dat het dan niet uberveel is doet niet terzake.
pi_50946468
Begrotingen zeggen natuurlijk ook niet alles, want je hebt wel te maken met de lichting spelers. Begrotingen zeggen alleen wat over de groei van het commercie gedeelte van voetbal, en dat neemt de laatste jaren toe.

Niveau van de competitie staat daar natuurlijk niet helemaal los van, maar je kan de 2 niet gelijkschakelen.

Ow, en verder haalde PSV in 2000/2001 de kwartfinale
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_50946519
DAMn houd er eens mee op .
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:00:52 #175
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_50946543
quote:
De Roemeense competitie is in die landen daarentegen ontzettend populair.
Giallo e nero č il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 juni 2007 @ 19:22:39 #176
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_50947253
feit is natuurlijk wel dat we in de Eredivisie nu ineens een vloed aan talenten hebben en nog krijgen, de jeugdelftallen doen het overal goed en mede dankzij de plannen van van Gaal staan de jeugdopleidingen er goed voor. Ook de bundeling van krachten op dat gebeid van een aantal clubs is heel positief!
DeLuna vindt me dik ;(
pi_50948364
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:57 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Je vroeg erom.
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik reageer niet op een personelijke aanval van een mongool. Dat is zoiets als een olifant die gaat vechten tegen een muis
pi_50948393
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:22 schreef rubbereend het volgende:
feit is natuurlijk wel dat we in de Eredivisie nu ineens een vloed aan talenten hebben en nog krijgen, de jeugdelftallen doen het overal goed en mede dankzij de plannen van van Gaal staan de jeugdopleidingen er goed voor. Ook de bundeling van krachten op dat gebeid van een aantal clubs is heel positief!
Het komt allemaal door het masterplan?
pi_50948477
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:29 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Vorig jaar is ie flink meer gegroeid dan de inflatie en dit jaar ook [afbeelding]

En de begrotingen groeiden wel door de jaren heen, hij zei van niet. Dat het dan niet uberveel is doet niet terzake.
22% over de laatste 7 jaar.

Als de concurrentie met meer groeit wordt je concurrentiepositie er slechter op. Dat kun je deels verbloemen door goed op te leiden en te scouten. Maar als je ieder jaar een of 2 spelers moet verkopen wordt je vanzelf leeggezogen.

Dat gebeurt ook in het bedrijfsleven en de voetbalwereld valt daar ook onder
pi_50948574
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:00 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De Roemeense competitie is in die landen daarentegen ontzettend populair.
Nee, niet echt al doen ze het minder geld wel beter dan Nederland. Ze zijn sinds kort bij de EU dus waarschijnlijk zullen de clubs de begrotingen wel op kunnen schroeven. In principe hoeven de grote ploegen zich maar ieder jaar te plaatsen voor de CL en dan komt er vanzelf meer geld
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:03:16 #181
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_50948651
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, niet echt al doen ze het minder geld wel beter dan Nederland.
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:06:22 #182
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_50948744
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als de concurrentie met meer groeit wordt je concurrentiepositie er slechter op. Dat kun je deels verbloemen door goed op te leiden en te scouten. Maar als je ieder jaar een of 2 spelers moet verkopen wordt je vanzelf leeggezogen.
Alsof dat in landen als Portugal, Griekenland, België en Roemenië niet gebeurt.
pi_50948795
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

22% over de laatste 7 jaar.

Dat gebeurt ook in het bedrijfsleven en de voetbalwereld valt daar ook onder
Maar daar gaat het toch niet over

Jij zegt dat de begrotingen dalen maar dat is niet zo
pi_50948805
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:06 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Alsof dat in landen als Portugal, Griekenland, België en Roemenië niet gebeurt.
Aan de resultaten te zien minder.

Hoeveel Grieken en Portugezen ken je bijvoorbeeld in het buitenland?
pi_50948861
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:07 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Maar daar gaat het toch niet over

Jij zegt dat de begrotingen dalen maar dat is niet zo
Waar zei ik dat?
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:11:10 #186
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_50948913
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Aan de resultaten te zien minder.

Hoeveel Grieken en Portugezen ken je bijvoorbeeld in het buitenland?
Praktisch het hele Portugese elftal speelt in het buitenland.

En daarnaast kun je moeilijk beweren dat Griekenland en Portugal het structureel beter doen in Europa.

Maar goed, ik zou zeggen dat je je zegje nu wel gedaan hebt en dus kunt stoppen met het verneuken van dit topic.
pi_50949000
Volgens de UEFA ranglijst wel en die is de enige die boeit
pi_50949060
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar zei ik dat?
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Toch wordt er nauwelijks meer geld gegenereerd. Er wordt vanaf volgend jaar zelfs minder gegenereerd waarschijnlijk want John zal niet meer bieden
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:18:22 #189
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_50949133
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens de UEFA ranglijst wel en die is de enige die boeit
Ja, de UEFA-ranglijst is het leven, het licht en de waarheid.
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:18:52 #190
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_50949148
EDIT
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:33 schreef mcyodogg het volgende:
Je moet wel 2 dingen uit elkaar halen. 1. Of de Eredivisie op zichzelf sterker is geworden. 2. Of de Eredivisie sterker is geworden tov andere competities.
1 is het geval. De andere competities groeien sterker als het Nederlandse. Komt onder andere door de budgetten die daar extreem hoog zijn.Ook de Uefa doet mee met die onzin en geeft meer geld aan een land uit Engeland,Spanje,Italie of duitsland bij een CL winst als een NL ploeg.

Idioot maar helaas waar.

*kuch* was bij pagina 1.
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
pi_50949986
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:16 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

[..]

Als je er ergens minder weet uit te halen, moet je echt terug naar de basisschool
pi_50950078
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik reageer niet op een personelijke aanval van een mongool. Dat is zoiets als een olifant die gaat vechten tegen een muis
Ik weet niet wie er hier nu persoonlijk wordt hoor?

Maar je bewijst hiermee nogmaals dat je niet capabel genoeg bent een fatsoenlijke discussie te voeren. Als je tegenargumenten krijgt, reageer je er gewoon niet op. Zelfs niet als ik ze netjes voor ze op een rijtje zet.
pi_50950131
Iedere is een personelijke aanval

Kusje
pi_50950166
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je er ergens minder weet uit te halen, moet je echt terug naar de basisschool
En nu in het Nederlands
pi_50950171
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iedere is een personelijke aanval

Kusje
Ik begrijp weer niks van deze post, normaal Nederlands s.v.p.
pi_50950207
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:52 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik begrijp weer niks van deze post, normaal Nederlands s.v.p.
Spuit 11
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:54:52 #197
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_50950234
DAM doe ons een lol en blijf voortaan weg uit dit topic.
pi_50950288
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:52 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

En nu in het Nederlands
Dat was Nederlands.

Hop terug naar de basisschool
pi_50950363
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:53 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Spuit 11
Tegelijk gepost.
  donderdag 28 juni 2007 @ 21:17:08 #200
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50950937
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:54 schreef Plato1980 het volgende:
DAM doe ons een lol en blijf voortaan weg van het FOK!forum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')