abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juni 2007 @ 21:43:11 #61
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50915820
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 21:40 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:

[..]

Ik maak geen claim.
Dit is een onderwerp waar ik zelf nog niet veel over weet en dus geen mening over kan geven.
Daarom zou ik het graag langs alle kanten belicht zien.
Het is gewoon ter discussie .
Waarom vraag je dan om tegenbewijzen. Daar heb je eerst bewijzen voor nodig. Die zijn nog niet langsgekomen in dit topic. Vragen om tegenbewijzen als er nog geen bewijzen zijn staat gelijk aan het aannemen van een waarheid en roepen dat men het maar moet ontkrachten.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_50941085
Freud beweert dat ons bewustzijn slechts het topje van de ijsberg is, 10 % maken we bewust mee, de andere 90 % is nog onduidelijk, hetzelfde als met onze hersenen.
De vraag is dan : wie kan er zeggen wat we met het andere deel doen ..
Got cat ?
pi_50946080
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:04 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:
Freud beweert dat ons bewustzijn slechts het topje van de ijsberg is, 10 % maken we bewust mee, de andere 90 % is nog onduidelijk, hetzelfde als met onze hersenen.
De vraag is dan : wie kan er zeggen wat we met het andere deel doen ..
Onze hersenen gebruiken we voor de volle 100 procent.
De meeste onbewuste gedachten die je hebt komen voort uit onbewuste prikkels, zoals signalen uit je lichaam, achtergrondgeluiden, beelden in je periferie, die je gedachten kunnen beïnvloeden en misschien een herinnering kunnen triggeren of iets dergelijks. Je gedrag wordt wel beïnvloedt door de dingen die je mee hebt gemaakt, daar leer je immers van, en op een gegeven moment weet je misschien niet eens meer wat de redenen zijn waarom je ooit dingen bent gaan doen, en dan doe je ze onbewust. Maar het is niet zo dat je je bewustzijn hebt en dan nog een volledig apart onbewustzijn wat ondertussen allemaal rare fratsen uithaalt zoals je realiteit aanmaken.

Geloof me, ik kén het soort wereldbeelden als van 'the secret' en heb er jarenlang mee geleefd, maar ze zijn níet betrouwbaar en ze zullen je zeker niet verder helpen.
pi_50947032
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Onze hersenen gebruiken we voor de volle 100 procent.
De meeste onbewuste gedachten die je hebt komen voort uit onbewuste prikkels, zoals signalen uit je lichaam, achtergrondgeluiden, beelden in je periferie, die je gedachten kunnen beïnvloeden en misschien een herinnering kunnen triggeren of iets dergelijks. Je gedrag wordt wel beïnvloedt door de dingen die je mee hebt gemaakt, daar leer je immers van, en op een gegeven moment weet je misschien niet eens meer wat de redenen zijn waarom je ooit dingen bent gaan doen, en dan doe je ze onbewust. Maar het is niet zo dat je je bewustzijn hebt en dan nog een volledig apart onbewustzijn wat ondertussen allemaal rare fratsen uithaalt zoals je realiteit aanmaken.

Geloof me, ik kén het soort wereldbeelden als van 'the secret' en heb er jarenlang mee geleefd, maar ze zijn níet betrouwbaar en ze zullen je zeker niet verder helpen.
Hm , ik ben op zoek naar mijn mens en wereldbeeld blabla, alle existentiële vragen.
Ik geloof niet in hocus pocus, en heb wel degelijk bewijzen nodig.
Toch geloof ik dat we hier niet 'per ongeluk' zijn gekomen, om ons leven maar uit te leven.
Voor zover is deze theorie voor mij dus ook afgeschreven.
Wel stel ik me nog vragen over dan het gebruik van onze hersenen- is het niet zo dat ook wetenschappers verklaren dat we niet alle hersendelen gebruiken ?
En mag ik misschien vragen hoe je er achter gekomt dat ze niet betrouwbaarzijn, en hoe je er mee in contact bent gekomen? Vragen staan vrij
Got cat ?
pi_50947150
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Maar dat verschilt toch per persoon? Jij meent waarschijnlijk dat het Christendom je verder heeft geholpen, terwijl ik legio mensen ken die juist het tegenovergestelde beweren.
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:58:05 #66
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_50948469
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:15 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:

[..]
Wel stel ik me nog vragen over dan het gebruik van onze hersenen- is het niet zo dat ook wetenschappers verklaren dat we niet alle hersendelen gebruiken ?
Niet alweer he.... (niet vanwege jou hoor, maar deze komt vrij regelmatig langs)

http://www.snopes.com/science/stats/10percnt.htm

Die mythe zit echt diep, heel diep.
pi_50948484
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:15 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:

[..]

Hm , ik ben op zoek naar mijn mens en wereldbeeld blabla, alle existentiële vragen.
Ik geloof niet in hocus pocus, en heb wel degelijk bewijzen nodig.
Toch geloof ik dat we hier niet 'per ongeluk' zijn gekomen, om ons leven maar uit te leven.
Voor zover is deze theorie voor mij dus ook afgeschreven.
En mag ik misschien vragen hoe je er achter gekomt dat ze niet betrouwbaarzijn, en hoe je er mee in contact bent gekomen? Vragen staan vrij
Ik studeer psychologie dus ik krijg ook neuropsychologie en alle delen van je hersenen worden gebruikt. Je hersenen zijn hierarchisch verdeeld met de lagere regionen die je hartslag, ademhaling etc regelen, een stuk daarboven waarbij je zintuigen geintegreerd worden en veel qua emoties gebeurt en dan je cortex welke verantwoordelijk is voor de hogere functies zoals je cognitieve beslissingen, verfijnde motoriek, gericht kijken, taal, muziek etc. Snij er een stukje uit en je hebt een probleem.

Ik ben geindoctrineerd met het soort denkbeelden als van the secret door het eten van paddo´s. Dan krijg je alle new age occulte boeddhistische hindoeistische gnostische satanistische luciferiaanse etc etc filosofie die je je maar kan bedenken maar je schiet er helemaal niets mee op.
pi_50948874
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:18 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Maar dat verschilt toch per persoon? Jij meent waarschijnlijk dat het Christendom je verder heeft geholpen, terwijl ik legio mensen ken die juist het tegenovergestelde beweren.
Nee, een leugen is een leugen. Als je in leugens gelooft ben je nooit beter af.
pi_50956662
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, een leugen is een leugen. Als je in leugens gelooft ben je nooit beter af.
Ja hoi, dat snap ik ook wel. 't Is nou net de vraag wat een leugen is en wat niet. En de meningen daarover verschillen per persoon.
pi_50956939
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zodra iemand zichzelf winnaar van de postcodeloterij bedenkt zonder dat ie daar lid van is ben ik bereid dit te geloven.
lol
ik snap die secret ook niet zo hoor, zit er teveel in met nuchtere gedachten oid.
Bedoel, ehm alle shit trek je zelf aan, dus bv een kind die misbruikt wordt denkt dit dus ook?
Dat is toch niet eerlijk?
Of een kind die ziek wordt?
Offuh een ongeboren mismaakt kind dat is natuurlijk de schuld van die ouders want zij geloofden dat ze een mismaakt kind zouden krijgen?
ja hoor sure!
Natuurlijk kun je veel doen met positief denken en wilskracht zeker wel!
Maar je moet maar net de kracht en geestelijke inspirerende energie hebben om dit te kunnen, en dan krijg je weer verhaaltje,
heey kneus je bent niet krachtig genoeg lulhannes..
en dan gaan we weer richting hokjesduwerij!
zucht
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 00:14:07 #71
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50957080
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:07 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

lol
ik snap die secret ook niet zo hoor, zit er teveel in met nuchtere gedachten oid.
Bedoel, ehm alle shit trek je zelf aan, dus bv een kind die misbruikt wordt denkt dit dus ook?
Dat is toch niet eerlijk?
Of een kind die ziek wordt?
Offuh een ongeboren mismaakt kind dat is natuurlijk de schuld van die ouders want zij geloofden dat ze een mismaakt kind zouden krijgen?
ja hoor sure!
Natuurlijk kun je veel doen met positief denken en wilskracht zeker wel!
Maar je moet maar net de kracht en geestelijke inspirerende energie hebben om dit te kunnen, en dan krijg je weer verhaaltje,
heey kneus je bent niet krachtig genoeg lulhannes..
en dan gaan we weer richting hokjesduwerij!
zucht
Daarom zijn de meeste mensen arm en ongelukkig. Omdat ze niet de mentale power hebben om positieve dingen aan te trekken. Tenminste, als je in de secret geloofd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50957108
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daarom zijn de meeste mensen arm en ongelukkig. Omdat ze niet de mentale power hebben om positieve dingen aan te trekken. Tenminste, als je in de secret geloofd.
In India gelooft men dat arme mensen een slecht karma hebben vanuit vorige levens!
Zo kenne we nog wel ff he!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 00:20:29 #73
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50957206
Maar de "normale wereld" zonder secret is ook niet eerlijk. Waarom heeft iemand bezwaar tegen de secret omdat het niet eerlijk zou zijn? Dat is helemaal geen geldig argument.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50957241
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:56 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja hoi, dat snap ik ook wel. 't Is nou net de vraag wat een leugen is en wat niet. En de meningen daarover verschillen per persoon.
Het is gewoon heel simpel. Je kan dit soort theorietjes testen, zoals wat ik bijv. zei, bedenk jezelf winnaar vd postcodeloterij zonder dat je er lid van bent. Trek een representatieve steekproef van pak m beet 200 mensen en zie hoeveel er die loterij winnen. Dat zullen er 0 zijn, dus het is een leugen, klaar.
Je kan met allerlei drogredenen verzinnen waarom het eigenlijk wél kan, maar er is gewoon niets wat erop wijst dat je werkelijk zoveel directe invloed hebt als wat the secret beweert. De zaken die je daar wel aan koppelt zijn toevallig of merk je op door gerichte aandacht.
pi_50957242
Is het geloof hebben in iets(zoals bv the secret) niet
een soort van controle hebben over het leven,
een controle die er in feite niet is?
pi_50957259
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het is gewoon heel simpel. Je kan dit soort theorietjes testen, zoals wat ik bijv. zei, bedenk jezelf winnaar vd postcodeloterij zonder dat je er lid van bent. Doe een steekproef van pak m beet 200 mensen en zie hoeveel er die loterij winnen. Dat zullen er 0 zijn, dus het is een leugen, klaar.

Toevallig ligt er een lot voor je voeten, wat blijkt?
Het is de winnende lot, lever je hem dan in of niet?
pi_50957262
TVP ik ga dit boek lezen
pi_50957284
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:23 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Toevallig ligt er een lot voor je voeten, wat blijkt?
Het is de winnende lot, lever je hem dan in of niet?
Prcies, zoiets zou er dan moeten gebeuren.
pi_50957312
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:22 schreef zhe-devilll het volgende:
Is het geloof hebben in iets(zoals bv the secret) niet
een soort van controle hebben over het leven,
een controle die er in feite niet is?
Ja het is het geloof dat er niet zoiets is als een vaste realiteit, maar een collectief bewustzijn van waaruit alles mogelijk is en waar we allemaal deel van uitmaken en allemaal directe invloed op kunnen hebben als we ons daar bewust genoeg van zijn. Met gestuurde gedachten zou je dan dus al je wensen uit kunnen laten komen, je gedachten manifesteren zich als realiteit, je bent god in je eigen universum en dat is wel iets waar je zelfvertrouwen en dus een gevoel van controle uit kan putten ja.
pi_50957339
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja het is het geloof dat er niet zoiets is als een vaste realiteit, maar een collectief bewustzijn van waaruit alles mogelijk is en waar we allemaal deel van uitmaken en allemaal directe invloed op kunnen hebben als we ons daar bewust genoeg van zijn. Met gestuurde gedachten zou je dan dus al je wensen uit kunnen laten komen, je bent god in je eigen universum en dat is wel iets waar je je aan vast kan houden ja.
NLP is ook zoiets,
ben je bv depri kun je die depri gedachten ook uitdrijven door middel van anders gaan denken, bewust anders willen denken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')