1 |
Probeer eens gewoon xconfig te draaien?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:02 schreef PiRANiA het volgende:
HELP!
Ik heb net mijn videokaart geinstalleerd, maar "het" werkt niet.
Ik krijg maar geen hogere resolutie dan 1024 * 768, terwijl de monitor en de kaart het wel aan zouden moeten kunnen.
Ik heb nu:
[ code verwijderd ]
gedaan, met de volgende settings:
-> VESA drivers
-> Generic Monitor
-> NVIDIA GEFORCE 6200
Het gaat om de Club3d kaart 6200 met NVIDIA chipset.
Wat doe ik verkeerd?
Staan die resoluties wel aangegeven in je xorg.conf?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:02 schreef PiRANiA het volgende:
HELP!
Ik heb net mijn videokaart geinstalleerd, maar "het" werkt niet.
Ik krijg maar geen hogere resolutie dan 1024 * 768, terwijl de monitor en de kaart het wel aan zouden moeten kunnen.
Ik heb nu:
[ code verwijderd ]
gedaan, met de volgende settings:
-> VESA drivers
-> Generic Monitor
-> NVIDIA GEFORCE 6200
Het gaat om de Club3d kaart 6200 met NVIDIA chipset.
Wat doe ik verkeerd?
hoe moet ik die installeren?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:36 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Staan die resoluties wel aangegeven in je xorg.conf?
Heb je de nvidia drivers geinstalleerd?
Aah, ik had dat probleem ook ooit, en plots werkte het ineens welquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:46 schreef Drommelsch85 het volgende:
Je window border is dus weg?
Dat probleem heb ik ook gehad, gewoon aquamarine installeren en sudo nvidia-xconfig --add-argb-glx-visuals
dat laatste. Loopt geregeld vast tijdens de installatie of kan dingen niet installeren etc. Ik zit nu niet naast die pc maar weet vrij zeker dat er 64mb geheugen in zit en het gaat om een AMD K6 (volgens mij een 500) .quote:Op maandag 16 juli 2007 10:56 schreef CrustyClown het volgende:
Hoezo krijg je hem niet meer aan de praat. Hardware kaput of ubuntu wil dingen niet installeren?
Met 64mb kan je ubuntu installeren. Dat gaat echter niet lukken met de Live cd, je syseem kan niet live booten met zo weinig geheugen. Je hebt de alternate cd nodig. Dit is een installatie cd, waarmee je de installatieprocedure doorloopt zonder eerst live te booten.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:40 schreef RedFever007 het volgende:
dat laatste. Loopt geregeld vast tijdens de installatie of kan dingen niet installeren etc. Ik zit nu niet naast die pc maar weet vrij zeker dat er 64mb geheugen in zit en het gaat om een AMD K6 (volgens mij een 500) .
Alles werkt, totdat het installatieproces vraagt om de cd eruit te halen. Systeem herstart netjes.quote:Op maandag 16 juli 2007 14:38 schreef Merkie het volgende:
Probeer 7.04 (Feisty Fawn) dan eens.
GDesklets bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:11 schreef SharQueDo het volgende:
Weet iemand trouwens nog wat leuke desktop gadgets voor xorg? Ik had een tijd geleden zo'n sidebar met een klok, cpu/mem/hd capacity/usage, network/mount status, etc maar die ben ik kwijt geraakt. Maar ik zie ook wel meer met losse onderdelen (hd capacity, mem usage, etc). Zoals een beetje op deze screenshot. Zoiets zoek ik eigenlijk.![]()
Verder heb ik IceWM geinstalleerd op mijn laptop (onder VMware) alleen hij pakt mijn 1280x800 resolutie niet en VMware tools wil niet echt installeren.![]()
Binnenkort maar eens Ubuntu+IceWM native draaien op mijn laptop (zonder VM) alleen ik ben dan bang dat ik geen goeie wireless/rj45/sd/vga/etc drivers kan vinden.
![]()
je kunt in grub (dus bij het opstarten ff op volgens mij ESC rammen) je grub command line veranderen, zet dan ff achter de bootoptions (het opstartcommando) "noapic" zonder de aanhalingstekens. Kan zijn dat ie dan wel werkt.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:15 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Alles werkt, totdat het installatieproces vraagt om de cd eruit te halen. Systeem herstart netjes.
"Grub loading, please wait" ... "Starting up" en dan herstart het systeem en komt het in een oneindige loop terecht
Morgen amaar eens een 2e hands op de kop tikken
Ik jou ook!quote:
Inderdaad, alles gaat goed zo te zienquote:Op woensdag 18 juli 2007 11:21 schreef random het volgende:
Offtopic:
[..]
Ik jou ook!Tijdje geleden trouwens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |