Ubuntu heeft ook vele duizenden gratis pakketten (voor zowat elk windows pakket is er wel een volwaardig linux alternatief) die met een paar klikken zijn te installeren vanuit een centrale plek. Veel eenvoudiger en gebruikersvriendelijker dan onder windows.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik wil ubuntu best een keer uitproberen, zij het in virtual. Maar kan iemand mij eens de voordelen van ubuntu boven windows xp uitleggen, afgezien van het feit dat het gratis is?
- van windows heb ik verreweg de meeste software
Koudwatervrees.quote:- ik ben gewend aan xp en heb geen zin om me in een nieuw OS te verdiepen
Onder linux heb je helemaal geen virusscanner nodig en geen firewall, scheelt gezeur en vooral performance.quote:- virussen en hackpogingen kan ik zelf wel aan, en anders zet ik wel een ghostje terug
Dat laatste betwijfel ik; vaak gaat het bij windows om half functionele probeerversies of moet je met cracks en serials gaan kloten. Sowieso is software onder ubuntu veel makkelijker te installeren - je hoeft het niet los te downloaden, maar je trekt alles uit de repository waarna alles voor je geinstalleerd wordt, inclusief benodigde pakketten. Meestal hoef je vrijwel niks te configureren en werkt het out of the box.quote:- ook voor windows is veel gratis software te krijgen, nog meer dan voor ubuntu denk ik wel
Koudwatervrees.quote:- ik weet exact hoe en wat ik moet doen in windows, van ubuntu weet ik niets
Nou, ze hebben ook nog "other". Dat dekt de lading voor linux nciet, maar je gaat als fabrikant natuurlijk niet een paar tientallen linux-distributies opnemen in je eigen omgeving.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:26 schreef kluut het volgende:
Volgens microsoft: Use virtual machines to run multiple operating systems such as Windows Vista, Windows XP, and OS/2 on a single computer.
Opvallend hoe ze een archaisch OS als OS/2 wel noemen, en linux niet. Ze hebben gewoon schijt aan linux.
Gewoon 7.04 downloaden, en je opgesomde verdwijnen als sneeuw voor de zon.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik merk dat ik een redelijk gedateerde ubuntu versie hier heb. Iets van 4.10 ofzo die ik ooit eens thuis gestuurd heb gekregen.
En jij zwamt gewoon. Doe even als een vrouwquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:52 schreef -Hahahah- het volgende:
Je zit als een vrouw te zwammen. Doe even gewoon.
Blijf vooral Windows draaien. Je zal niks aan Ubuntu vinden. Maak niet de switch. XP FTW! En nu mag je vrolijk in het grote Windows topic gaan posten.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik wil ubuntu best een keer uitproberen, zij het in virtual. Maar kan iemand mij eens de voordelen van ubuntu boven windows xp uitleggen, afgezien van het feit dat het gratis is?
- van windows heb ik verreweg de meeste software
- ik ben gewend aan xp en heb geen zin om me in een nieuw OS te verdiepen
- virussen en hackpogingen kan ik zelf wel aan, en anders zet ik wel een ghostje terug
- ook voor windows is veel gratis software te krijgen, nog meer dan voor ubuntu denk ik wel
- ik weet exact hoe en wat ik moet doen in windows, van ubuntu weet ik niets
Dus waarom zou ik me al die moeite doen om weer een nieuw OS te leren? Overtuig me.
het eerste cijfer duidt de jaar aan, en de 2e cijfers duiden de maand uit waarin het uitgebracht is. Het wordt per 6 maanden uitgebracht:quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:29 schreef Drommelsch85 het volgende:
4.10 stamt ergens uit 2004, als je een beginnetje wilt maken met Ubuntu doe dat dan met minstens 6.06/6.10 of 7.04.
Neuh. Want ik heb ubuntu in virtual geinstalleerd en mijn resolutieprobleem is nog steeds niet opgelost. Dikke boehoe dat ubuntu.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:04 schreef slakkie het volgende:
[..]
Blijf vooral Windows draaien. Je zal niks aan Ubuntu vinden. Maak niet de switch. XP FTW! En nu mag je vrolijk in het grote Windows topic gaan posten.
Je moet voor windows ook vaak losse drivers voor je videokaart installeren, dat moet in ubuntu in sommige gevallen ook. Welke videokaart heb je?quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Neuh. Want ik heb ubuntu in virtual geinstalleerd en mijn resolutieprobleem is nog steeds niet opgelost. Dikke boehoe dat ubuntu.
Ik draai zelfs de live cd in virtual
Maar waarom draait de live ubuntu cd dan wel onder virtual pc?quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:28 schreef kluut het volgende:
Virtual PCondersteunt officieel geen linux. Dat een andere distributie het toevallig wel doet onder virtual pc
wil helemaal niet zeggen dat het probleem aan ubuntu ligt.
Te moeilijkquote:Als je weer iets wilt kunnen 'zien' kan je ctrl-alt-F2 proberen. Je gaat daarmee uit de grafische omgeving en krijgt een command shell om evetnueel orde op zaken te stellen. Als je
sudo less /var/log/Xorg.0.log
doet krijg je een logfile van de grafisch omgeving. Je kan daar op zoek gaan naar errors.
Je blijft ons continu lastig vallen met gejank dat in Linux niks werkt en Linux waardeloos is, en dat Windows daarentegen superieur is. Mooi, flikker dan op met je eeuwige gezeik op Linux, en blijf lekker in je simpele Windows-omgevingquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
Te moeilijkdat is dus de reden waarom ik geen linux wil.
Download Ubuntu 7.04 maar eerst even, en dan praten we verder.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hogere moeilijkheidsgraad? Ik ben nog uit het tijdperk van de p2000T, toen DOS nog redelijk in de kinderschoenen stond en mensen nog amper konder programmeren in basic. En dat was ook de tijd dat ik voor dat alles tot twee maal toe een 10 heb gehaald op mijn schoolrapport van de HTS. Dus wat nou moeilijkheidsgraad?
ICT valt of staat ook voor een groot deel met gebruiksvriendelijkheid. En ik wil best wal knutselen, maar het moet geen eeuwigdurende zoektocht naar het ontbrekende bitje zijn. Zelfs DOS deed gewoon wat het moest doen. Maar met het eeuwige "baksel" linux (dat door duizenden verschillende mensen met elk een andere insteek) in elkaar gefröbeld is is dat niet het geval.
Ik heb echt wel al verschillende linuxen gebruikt (redhat, clarkconnect en nou deze) maar ik loop telkens weer tegen hetzelfde resultaat aan, namelijk dat geen enkele linux "af" is en gewoon veel tweakhandelingen nodig heeft om uberhaupt te kunnen draaien.
Van een OS mag je verwachten dat het werkt en dat het gebruiksvriendelijk is, punt uit. Als ik een auto koop ga ik er achteraf ook niet nog een stuur en versnellingspook inzetten en de complete kabelboom aansluiten omdat ik die ergens anders vandaan heb moeten halen. En evenmin hoort de richtingaanwijzer onder de passagierstoel te zitten. Het hoort gewoon te werken, en als het dat niet doet is het gewoon een ruk programma. Waarvan akte.
Ubuntu > doei!![]()
Zoals ik al aangaf, als je geen zin hebt om iets nieuws uit te proberen doe het dan gewoon niet.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Neuh. Want ik heb ubuntu in virtual geinstalleerd en mijn resolutieprobleem is nog steeds niet opgelost. Dikke boehoe dat ubuntu.
Ik draai zelfs de live cd in virtual
Als je alleen gaat flamen kun je ook opzouten.quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
Samengevat: ubuntu is een kut OS. Met haar erop.
Hey, ben ik een ICT-er of ben ik lui?quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:50 schreef Merkie het volgende:
Download gewoon de nieuwste versie, luiwammes.
Dat zal dan wel, maar mijn ervaring met ubuntu (en overigens ook met redhat en clarkconnect) is dermate negatief dat ik wel vind dat er niet alleen maar lyrisch geroepen moet worden dat ubuntu zo geweldig is. Ik heb er nog niets dan shit van gezien. En die kant, de kant van moeilijk mag ook wel eens belicht worden.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:41 schreef mistermaniac het volgende:
Kijk, het slag mensen als vogeltjesdans hebben we natuurlijk niets aan in dit topic, dit slag mensen is niet alleen heel negatief, maar weerhoud nieuwe nieuwschierige gebruikers er ook van om ubuntu eens uit te proberen, terwijl dit eigenlijk wel een beetje de bedoeling is van dit topic.
In je file browser, onder edit -> preferences -> behaviourquote:Op maandag 9 juli 2007 18:09 schreef -Hahahah- het volgende:
Weet iemand trouwens hoe ik het dubbelklikken weer kan herstellen? Ik kan 'm niet vinden bij de eigenschappen van de muis. In een experimentele bui heb ik ergens aangeklikt dat ik ipv dubbelklikken 1 keer klikken een bestand kan openen.
Achteraf bevalt het mij inderdaad niet, en ik wil 'm weer terugzetten. Maar gek genoeg kan ik 'm niet meer vinden!.
Neuh, jij hebt geen zin om je te verdiepen in GNU/Linux en ik hap ook nog (net als de rest, sigh)quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar we zijn het er dus allemaal over eens dat ubuntu gewoon ruk is?![]()
Je mening over Ubuntu is nu wel duidelijk dus waarom hier nog rondhangen?quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
WAT? Een extra partitie maken voor iets dat ruk is? Dacht het nietZoals eerder opgemerkt draai ik ubuntu uitsluitend virtueel.
Overigens moet ik straks nog wat unslug op mijn nslu2 flikkeren![]()
Zouden we besturingssystemen gaan vergelijken met auto's, dan zou 95% van de mensen in Microsoft auto's rijden die allerlei gebreken vertonen, zich niet aan de milieuregels houden en smaller zijn dan afgesproken is. Door te lobbyen laat Microsoft viaducten, wegen en parkeervakken versmallen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Van een OS mag je verwachten dat het werkt en dat het gebruiksvriendelijk is, punt uit. Als ik een auto koop ga ik er achteraf ook niet nog een stuur en versnellingspook inzetten en de complete kabelboom aansluiten omdat ik die ergens anders vandaan heb moeten halen. En evenmin hoort de richtingaanwijzer onder de passagierstoel te zitten. Het hoort gewoon te werken, en als het dat niet doet is het gewoon een ruk programma. Waarvan akte.
Linux is nooit af. Er komen altijd wel nieuwe dingen bij. Updates heb je toch ook voor Windows? Dit zijn gewoon nieuwe versies i.p.v. updates. Principe is hetzelfde. In tegenstelling to Windows crasht Linux nooit en is het zeer veilig (voor de gemiddelde gebruiker). Windows wil nog wel eens crashen en het is niet gegarandeerd dat elke 'Windows' programma ook daadwerkelijk op Windows draait. Packages zijn zoveel makkelijker in gebruik en je hebt alles op 1 centrale plek.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hogere moeilijkheidsgraad? Ik ben nog uit het tijdperk van de p2000T, toen DOS nog redelijk in de kinderschoenen stond en mensen nog amper konder programmeren in basic. En dat was ook de tijd dat ik voor dat alles tot twee maal toe een 10 heb gehaald op mijn schoolrapport van de HTS. Dus wat nou moeilijkheidsgraad?
ICT valt of staat ook voor een groot deel met gebruiksvriendelijkheid. En ik wil best wal knutselen, maar het moet geen eeuwigdurende zoektocht naar het ontbrekende bitje zijn. Zelfs DOS deed gewoon wat het moest doen. Maar met het eeuwige "baksel" linux (dat door duizenden verschillende mensen met elk een andere insteek) in elkaar gefröbeld is is dat niet het geval.
Ik heb echt wel al verschillende linuxen gebruikt (redhat, clarkconnect en nou deze) maar ik loop telkens weer tegen hetzelfde resultaat aan, namelijk dat geen enkele linux "af" is en gewoon veel tweakhandelingen nodig heeft om uberhaupt te kunnen draaien.
Ubuntu > doei!![]()
Bedanktquote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:39 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Linux is nooit af. Er komen altijd wel nieuwe dingen bij. Dát is nou wat Linux zo bijzonder maakt. Nieuwe versies, packages, etc. In tegenstelling to Windows crasht Linux nooit en is het zeer veilig (voor de gemiddelde gebruiker). Windows wil nog wel eens crashen en het is niet gegarandeerd dat elke 'Windows' programma ook daadwerkelijk op Windows draait. Packages zijn zoveel makkelijker in gebruik en je hebt alles op 1 centrale plek.
Maarja, als jij Linux niks aan vindt dan ga je toch weg uit dit topic? Je argumenten zijn waardeloos waarom Linux o.a. niet 'gebruiksvriendelijk' is (in tegenstelling tot Windows misschien). HTS en p2000T klinken leuk (al zal mij het een worst wezen wat het is) maar je intimideert mij er iig niet mee.
Jij > doei!![]()
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:24 schreef SharQueDo het volgende:
Ahh, rust en stilte.![]()
![]()
Anyways, binnenkort toch maar eens Ubuntu 7.04 met IceWM gaan draaien thuis. Nu ik Cedega heb ontdekt voor windhoos games moet dat wel goed blijven gaan lijkt me zo.(wine
).
Nu hopen dat er goeie 64bit drivers voor te vinden zijn voor mijn Voodoo3 32mb 3dfx videokaart...
Ehm, ik bedoel natuurlijk Geforce 7600 512mb.64-bit heb ik slechte ervaringen mee. Zowel onder Linux als windhoos.
Waarom hebben ze 64bit überhaupt 'uitgevonden'? Een handje vol programma's en spellen maken er maar gebruik van. En de WoW64 emulatie voor 32bit software is nog eens baggerder wat het al was op 32bit windhoos.
![]()
Dus ik blijf lekker 32bit draaien. Zowel windhoos als lienuks.![]()
Jawel, maar Cedega schijnt World of Warcraft wél fatsoenlijk te kunnen draaien.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:49 schreef mistermaniac het volgende:
[..]Cedega is niets anders dan een licht aangepaste xwine met een grafisch schilletje er om heen
1 |
Probeer eens gewoon xconfig te draaien?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:02 schreef PiRANiA het volgende:
HELP!
Ik heb net mijn videokaart geinstalleerd, maar "het" werkt niet.
Ik krijg maar geen hogere resolutie dan 1024 * 768, terwijl de monitor en de kaart het wel aan zouden moeten kunnen.
Ik heb nu:
[ code verwijderd ]
gedaan, met de volgende settings:
-> VESA drivers
-> Generic Monitor
-> NVIDIA GEFORCE 6200
Het gaat om de Club3d kaart 6200 met NVIDIA chipset.
Wat doe ik verkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |