abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51297185
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik wil ubuntu best een keer uitproberen, zij het in virtual. Maar kan iemand mij eens de voordelen van ubuntu boven windows xp uitleggen, afgezien van het feit dat het gratis is?

- van windows heb ik verreweg de meeste software
Ubuntu heeft ook vele duizenden gratis pakketten (voor zowat elk windows pakket is er wel een volwaardig linux alternatief) die met een paar klikken zijn te installeren vanuit een centrale plek. Veel eenvoudiger en gebruikersvriendelijker dan onder windows.
quote:
- ik ben gewend aan xp en heb geen zin om me in een nieuw OS te verdiepen
Koudwatervrees.
quote:
- virussen en hackpogingen kan ik zelf wel aan, en anders zet ik wel een ghostje terug
Onder linux heb je helemaal geen virusscanner nodig en geen firewall, scheelt gezeur en vooral performance.
quote:
- ook voor windows is veel gratis software te krijgen, nog meer dan voor ubuntu denk ik wel
Dat laatste betwijfel ik; vaak gaat het bij windows om half functionele probeerversies of moet je met cracks en serials gaan kloten. Sowieso is software onder ubuntu veel makkelijker te installeren - je hoeft het niet los te downloaden, maar je trekt alles uit de repository waarna alles voor je geinstalleerd wordt, inclusief benodigde pakketten. Meestal hoef je vrijwel niks te configureren en werkt het out of the box.

Zie http://packages.ubuntu.com.
quote:
- ik weet exact hoe en wat ik moet doen in windows, van ubuntu weet ik niets
Koudwatervrees.

De beste reden om linux te proberen is nog steeds imho dat je ziet hoe het ook anders kan; een tijdje met linux werken zorgt ervoor dat je gaat inzien dat windows op een aantal punten gewoon slecht is. Je kan niet zeggen dat windows goed of slecht is als je alleen maar ervaring met windows hebt.
pi_51298438
Weet iemand trouwens hoe ik het dubbelklikken weer kan herstellen? Ik kan 'm niet vinden bij de eigenschappen van de muis. In een experimentele bui heb ik ergens aangeklikt dat ik ipv dubbelklikken 1 keer klikken een bestand kan openen.
Achteraf bevalt het mij inderdaad niet, en ik wil 'm weer terugzetten. Maar gek genoeg kan ik 'm niet meer vinden! .
  maandag 9 juli 2007 @ 18:11:38 #54
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51298489
Mwah, ik weet na een aantal jaren systeembeheer wel de voordelen van windows te kennen

Maar ik zal eens kijken of ik ubuntu onder Virtual PC kan installeren.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51304796
Ik wil dit graag als splashscreen installeren.

Aangezien ik een n00b ben, heb ik de volgende handleidingen gebruikt: http://www.gnome-look.org(...)lashes?content=59322 en http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=41709 en allebei heeft het niet geholpen.
Ik krijg simpelweg geen splash screen te zien in Grub.

Iemand tips?
pi_51305563
Voor mijn mede-ubuntu-fanboys:
Hier kan je gratis stickertjes laten opsturen, die je dan op je pc kan hangen
  dinsdag 10 juli 2007 @ 13:09:36 #57
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51322037
Fantastisch dat ubuntu

Na een installatie van bijna twee uur (okee, onder virtual pc, maar xp doet er net 20 minuten over) krijg ik een heel gaar vierkleurig scherm waarvan de resolutie compleet ruk is. Ik weet dat de startknop bovenaan zit maar het menu is zo onduidelijk dat ik er geen kaas van kan bakken, laat staan de resolutie aanpassen.

Xp start bij ontbreken van drivers ook in 800 x 600, maar het is tenminste wel leesbaar
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51324597
@vogeldans:
waarom wil je ubuntu eigenlijk uitproberen? Je geeft allemaal redenen om bij XP te blijven. Dat is dan toch prima.

Maar als je het wilt uitproberen zou je het wel een eerlijke kans moeten gunnen. Dat ubuntu niet werkt onder microsofts eigen virtualisatiesoftware, da's eerder een probleem van virtual pc. Goh, het is wel erg verassend dat XP daar beter onder draait dan ubuntu... Heb even gegoogled en je bent niet de enige met dat probleem.

Als je geen partitie over hebt om ubuntu native te draaien zou je het in vmware kunnen proberen. Ik heb daar geen ervaring mee, maar in ieder geval kan je daar een kant-en-klaar image van downloaden, en dat lijkt me beter te werken.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 15:07:03 #59
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51325927
OMG! Waarom draait clarkconnect dan wel onder VPC?

Ik ga niks vernachelen met een experimentele linux ditributie. Ik wil ubuntu best eens uitproberen omdat ik een knutselaar ben en ik graag nieuwe dingen wil uitproberen, maar dat gaat wel veilig en ik ga er niets voor verkloten.

En een resolutieprobleem is amper een probleem van virtualisatie lijkt me Andere OS-en hebben daar ook geen problemen mee, en het lijkt me sterk dat na alle aanpassingen die Microsoft heeft doorgevoerd in haar virtualisatiesoftware dat een doorsnee linux distro niet zou draaien.

Vertel me liever waar de instelling zit waar ik de resolutie kan instellen. Hou er daarbij rekening mee dat ik geen duidelijke tekst zie.

Als ubuntu zonodig een deel van de markt wil veroveren omdat het "zo goed" is, dan moet het al zeker niet sputteren in een testomgeving. Ook al is die virtueel.
pi_51326532
Met een vmware image vernachel je ook niks. En het allermakkelijkste is natuurlijk gewoon de live cd booten.
Als je met bijvoorbeeld die livecd geen resolutieprobleem hebt, lijkt het me toch echt een virtual pc probleem. Die virtual pc zou zich namelijk moeten voordoen als een echte pc, en als ubuntu zich onder virtual pc anders gedraagt dan normaal doet virtual pc z'n werk niet goed.

Volgens microsoft: Use virtual machines to run multiple operating systems such as Windows Vista, Windows XP, and OS/2 on a single computer.

Opvallend hoe ze een archaisch OS als OS/2 wel noemen, en linux niet. Ze hebben gewoon schijt aan linux.

In het panel boven zijn 3 menu's, van links naar rechts: Applications, Places en System. Je moet onder System zijn, daar de bovenste keuze: Preferences. Daar kan je "Screen Resolution" kiezen, staat bij jouw misschien wel als 6de keuze van onder, tussen "SCIM Input Method Setup" and "Screensaver".
  dinsdag 10 juli 2007 @ 15:32:29 #61
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51326712
Ik heb nu de live cd draaien in een VM En daar doet de resolutie het wel goed. Dus het ligt in ieder geval niet aan VPC.
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 15:26 schreef kluut het volgende:
Volgens microsoft: Use virtual machines to run multiple operating systems such as Windows Vista, Windows XP, and OS/2 on a single computer.

Opvallend hoe ze een archaisch OS als OS/2 wel noemen, en linux niet. Ze hebben gewoon schijt aan linux.
Nou, ze hebben ook nog "other". Dat dekt de lading voor linux nciet, maar je gaat als fabrikant natuurlijk niet een paar tientallen linux-distributies opnemen in je eigen omgeving.

Ik zal eens kijken naar die resolutie.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 15:37:26 #62
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51326877
Ik merk dat ik een redelijk gedateerde ubuntu versie hier heb. Iets van 4.10 ofzo die ik ooit eens thuis gestuurd heb gekregen.
pi_51328127
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 15:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik merk dat ik een redelijk gedateerde ubuntu versie hier heb. Iets van 4.10 ofzo die ik ooit eens thuis gestuurd heb gekregen.
Gewoon 7.04 downloaden, en je opgesomde verdwijnen als sneeuw voor de zon.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:20:03 #64
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51328312
Dat moet ik nog zien. Maar mischien ben ik in een goed bui en doe ik dat nog wel ook.
pi_51331481
Je zit als een vrouw te zwammen. Doe even gewoon.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:40:20 #66
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51333176
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 17:52 schreef -Hahahah- het volgende:
Je zit als een vrouw te zwammen. Doe even gewoon.
En jij zwamt gewoon. Doe even als een vrouw
pi_51334931
4.10 stamt ergens uit 2004, als je een beginnetje wilt maken met Ubuntu doe dat dan met minstens 6.06/6.10 of 7.04.
url
pi_51336299
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik wil ubuntu best een keer uitproberen, zij het in virtual. Maar kan iemand mij eens de voordelen van ubuntu boven windows xp uitleggen, afgezien van het feit dat het gratis is?

- van windows heb ik verreweg de meeste software
- ik ben gewend aan xp en heb geen zin om me in een nieuw OS te verdiepen
- virussen en hackpogingen kan ik zelf wel aan, en anders zet ik wel een ghostje terug
- ook voor windows is veel gratis software te krijgen, nog meer dan voor ubuntu denk ik wel
- ik weet exact hoe en wat ik moet doen in windows, van ubuntu weet ik niets

Dus waarom zou ik me al die moeite doen om weer een nieuw OS te leren? Overtuig me.
Blijf vooral Windows draaien. Je zal niks aan Ubuntu vinden. Maak niet de switch. XP FTW! En nu mag je vrolijk in het grote Windows topic gaan posten.
pi_51349541
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:29 schreef Drommelsch85 het volgende:
4.10 stamt ergens uit 2004, als je een beginnetje wilt maken met Ubuntu doe dat dan met minstens 6.06/6.10 of 7.04.
het eerste cijfer duidt de jaar aan, en de 2e cijfers duiden de maand uit waarin het uitgebracht is. Het wordt per 6 maanden uitgebracht:

4.10 = Oktober 2004
5.04 = April 2005
5.10 = Oktober 2005
Etc...

Simpeler kan 't niet.
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:22:40 #70
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51352857
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 20:04 schreef slakkie het volgende:

[..]

Blijf vooral Windows draaien. Je zal niks aan Ubuntu vinden. Maak niet de switch. XP FTW! En nu mag je vrolijk in het grote Windows topic gaan posten.
Neuh. Want ik heb ubuntu in virtual geinstalleerd en mijn resolutieprobleem is nog steeds niet opgelost. Dikke boehoe dat ubuntu.

Ik draai zelfs de live cd in virtual
pi_51353639
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:22 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Neuh. Want ik heb ubuntu in virtual geinstalleerd en mijn resolutieprobleem is nog steeds niet opgelost. Dikke boehoe dat ubuntu.

Je moet voor windows ook vaak losse drivers voor je videokaart installeren, dat moet in ubuntu in sommige gevallen ook. Welke videokaart heb je?
  woensdag 11 juli 2007 @ 11:26:09 #72
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51354612
Het probleem is dat ik nu geen ruk meer zie in ubuntu. Ik zie alleen een heel gare achtergrond. Dus ik kan wel drivers willen installeren, of het me met deze gebrekkige toestand lukt is punt twee.
pi_51356627
Virtual PC ondersteunt officieel geen linux. Dat een andere distributie het toevallig wel doet onder virtual pc wil helemaal niet zeggen dat het probleem aan ubuntu ligt.

Als microsoft wat waarde zou hechten aan het goed kunnen draaien van linux zouden ze dat vast wel in orde maken voor een van de populairste distributies. Blijkbaar niet dus.

Het probleem ligt per definitie aan virtual pc , want dat hoort gewoon een pc na te doen...

Als je virtueel wil kan je vmware proberen. Je kan het ubuntu vmware image gewoon downloaden, hoef je ubuntu niet meer te 'installeren' onder vmware. Als het wel werkt op vmware is dat weer een argument dat het probleem bij virtual pc ligt.

Tja, je kan het ook werkend proberend te krijgen on virtual pc . Maar dat is blijkbaar niet de makkelijkste weg. Als je het daarentegen bij iedere mislukte poging leuk vind om wat -posts te plaatsten over ubuntu, tja, dan is dat natuurlijk wel de meest succesvolle methode.

Als je weer iets wilt kunnen 'zien' kan je ctrl-alt-F2 proberen. Je gaat daarmee uit de grafische omgeving en krijgt een command shell om evetnueel orde op zaken te stellen. Als je
sudo less /var/log/Xorg.0.log
doet krijg je een logfile van de grafisch omgeving. Je kan daar op zoek gaan naar errors.

heb je ook al geprobeerd om te booten in recovery mode?
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:37:57 #74
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51360673
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:28 schreef kluut het volgende:
Virtual PC ondersteunt officieel geen linux. Dat een andere distributie het toevallig wel doet onder virtual pc wil helemaal niet zeggen dat het probleem aan ubuntu ligt.
Maar waarom draait de live ubuntu cd dan wel onder virtual pc?
quote:
Als je weer iets wilt kunnen 'zien' kan je ctrl-alt-F2 proberen. Je gaat daarmee uit de grafische omgeving en krijgt een command shell om evetnueel orde op zaken te stellen. Als je
sudo less /var/log/Xorg.0.log
doet krijg je een logfile van de grafisch omgeving. Je kan daar op zoek gaan naar errors.
Te moeilijk dat is dus de reden waarom ik geen linux wil.
pi_51360877
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
Te moeilijk dat is dus de reden waarom ik geen linux wil.
Je blijft ons continu lastig vallen met gejank dat in Linux niks werkt en Linux waardeloos is, en dat Windows daarentegen superieur is. Mooi, flikker dan op met je eeuwige gezeik op Linux, en blijf lekker in je simpele Windows-omgeving .

Zijn we ook allemaal tevreden. Maar nee, je blijft doorgaan. Wat wil je nou? Als je met linux wilt werken, zul je de hogere moeilijkheidsgraad voor lief moeten nemen. Zo niet, scheer je dan weg uit dit topic, sneu manneke :w.
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:01:21 #76
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51361501
Hogere moeilijkheidsgraad? Ik ben nog uit het tijdperk van de p2000T, toen DOS nog redelijk in de kinderschoenen stond en mensen nog amper konder programmeren in basic. En dat was ook de tijd dat ik voor dat alles tot twee maal toe een 10 heb gehaald op mijn schoolrapport van de HTS. Dus wat nou moeilijkheidsgraad?

ICT valt of staat ook voor een groot deel met gebruiksvriendelijkheid. En ik wil best wal knutselen, maar het moet geen eeuwigdurende zoektocht naar het ontbrekende bitje zijn. Zelfs DOS deed gewoon wat het moest doen. Maar met het eeuwige "baksel" linux (dat door duizenden verschillende mensen met elk een andere insteek) in elkaar gefröbeld is is dat niet het geval.

Ik heb echt wel al verschillende linuxen gebruikt (redhat, clarkconnect en nou deze) maar ik loop telkens weer tegen hetzelfde resultaat aan, namelijk dat geen enkele linux "af" is en gewoon veel tweakhandelingen nodig heeft om uberhaupt te kunnen draaien.

Van een OS mag je verwachten dat het werkt en dat het gebruiksvriendelijk is, punt uit. Als ik een auto koop ga ik er achteraf ook niet nog een stuur en versnellingspook inzetten en de complete kabelboom aansluiten omdat ik die ergens anders vandaan heb moeten halen. En evenmin hoort de richtingaanwijzer onder de passagierstoel te zitten. Het hoort gewoon te werken, en als het dat niet doet is het gewoon een ruk programma. Waarvan akte.

Ubuntu > doei!
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:57:36 #77
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_51363519
Installeer gewoon eens de nieuwste versie. 4.10 is volgens mij de allereerste release van Ubuntu. Zeiken dat 'een linux' niet af is, maar niet de moeite willen nemen om de nieuwste versie te downloaden, jaja... Dat is hetzelfde als zeiken dat er geen ingebouwde navigatie in mijn Volkswagen Kever uit 1734 zit.

Op mijn laptop werkte alles prima out of the box, moest alleen met één klik de nVidia drivers installeren. Hoefde ik niet eens zelf te downloaden, gaf Ubuntu zelf al aan dat ik die drivers nodig had en of ik ze wilde installeren. Gebruiksvriendelijker kan het niet!
2000 light years from home
pi_51366585
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hogere moeilijkheidsgraad? Ik ben nog uit het tijdperk van de p2000T, toen DOS nog redelijk in de kinderschoenen stond en mensen nog amper konder programmeren in basic. En dat was ook de tijd dat ik voor dat alles tot twee maal toe een 10 heb gehaald op mijn schoolrapport van de HTS. Dus wat nou moeilijkheidsgraad?

ICT valt of staat ook voor een groot deel met gebruiksvriendelijkheid. En ik wil best wal knutselen, maar het moet geen eeuwigdurende zoektocht naar het ontbrekende bitje zijn. Zelfs DOS deed gewoon wat het moest doen. Maar met het eeuwige "baksel" linux (dat door duizenden verschillende mensen met elk een andere insteek) in elkaar gefröbeld is is dat niet het geval.

Ik heb echt wel al verschillende linuxen gebruikt (redhat, clarkconnect en nou deze) maar ik loop telkens weer tegen hetzelfde resultaat aan, namelijk dat geen enkele linux "af" is en gewoon veel tweakhandelingen nodig heeft om uberhaupt te kunnen draaien.

Van een OS mag je verwachten dat het werkt en dat het gebruiksvriendelijk is, punt uit. Als ik een auto koop ga ik er achteraf ook niet nog een stuur en versnellingspook inzetten en de complete kabelboom aansluiten omdat ik die ergens anders vandaan heb moeten halen. En evenmin hoort de richtingaanwijzer onder de passagierstoel te zitten. Het hoort gewoon te werken, en als het dat niet doet is het gewoon een ruk programma. Waarvan akte.

Ubuntu > doei!
Download Ubuntu 7.04 maar eerst even, en dan praten we verder.

In deze tijd gaan zeiken op een oldtimer, dat het niet kan wat windows VISTA wel kan, is ronduit hilarisch.
pi_51369762
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:22 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf, als je geen zin hebt om iets nieuws uit te proberen doe het dan gewoon niet.
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:50:47 #80
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_51373771
Als je een compleet werkend besturingssyteem van de allereerste release verwacht terwijl Ubuntu nog volop in ontwikkeling is wel ja .

Download gewoon de nieuwste versie, luiwammes.
2000 light years from home
pi_51375627
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
Samengevat: ubuntu is een kut OS. Met haar erop.
Als je alleen gaat flamen kun je ook opzouten.
pi_51375741
Kijk, het slag mensen als vogeltjesdans hebben we natuurlijk niets aan in dit topic, dit slag mensen is niet alleen heel negatief, maar weerhoud nieuwe nieuwschierige gebruikers er ook van om ubuntu eens uit te proberen, terwijl dit eigenlijk wel een beetje de bedoeling is van dit topic.
  woensdag 11 juli 2007 @ 23:13:43 #83
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51379322
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:50 schreef Merkie het volgende:
Download gewoon de nieuwste versie, luiwammes.
Hey, ben ik een ICT-er of ben ik lui?

O wacht, dat is hetzelfde.
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:41 schreef mistermaniac het volgende:
Kijk, het slag mensen als vogeltjesdans hebben we natuurlijk niets aan in dit topic, dit slag mensen is niet alleen heel negatief, maar weerhoud nieuwe nieuwschierige gebruikers er ook van om ubuntu eens uit te proberen, terwijl dit eigenlijk wel een beetje de bedoeling is van dit topic.
Dat zal dan wel, maar mijn ervaring met ubuntu (en overigens ook met redhat en clarkconnect) is dermate negatief dat ik wel vind dat er niet alleen maar lyrisch geroepen moet worden dat ubuntu zo geweldig is. Ik heb er nog niets dan shit van gezien. En die kant, de kant van moeilijk mag ook wel eens belicht worden.

Zelfs een gedateerde versie moet niet moeilijk doen als het gaat over videodrivers, want zonder een goed beeld valt er geen driver te installeren Zelfs DOS draait onder VPC, dus daar moet het echt niet aan liggen
  donderdag 12 juli 2007 @ 08:09:23 #84
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_51384794
Als je een slechte ervaring hebt met een OS is dat natuurlijk prima, maar dan moet je er niet over door blijven mekkeren en dan ook nog eens alle ideeën van anderen in de wind slaan. Daar heeft niemand wat aan.
So we just called him Fred
pi_51386095
Maar we zijn het er dus allemaal over eens dat ubuntu gewoon ruk is?
pi_51388080
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:09 schreef -Hahahah- het volgende:
Weet iemand trouwens hoe ik het dubbelklikken weer kan herstellen? Ik kan 'm niet vinden bij de eigenschappen van de muis. In een experimentele bui heb ik ergens aangeklikt dat ik ipv dubbelklikken 1 keer klikken een bestand kan openen.
Achteraf bevalt het mij inderdaad niet, en ik wil 'm weer terugzetten. Maar gek genoeg kan ik 'm niet meer vinden! .
In je file browser, onder edit -> preferences -> behaviour
  donderdag 12 juli 2007 @ 14:54:54 #87
104871 remlof
Europees federalist
pi_51395246
tvp - heb Ubuntu van het weekend geinstalleerd op m'n desktop en vooralsnog loopt het als een zonnetje
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:30:45 #88
8959 random
Terminal love baby
pi_51396498
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar we zijn het er dus allemaal over eens dat ubuntu gewoon ruk is?
Neuh, jij hebt geen zin om je te verdiepen in GNU/Linux en ik hap ook nog (net als de rest, sigh)

Maarre, waarom dit topic volspammen met je onzin, kijk eens op ubuntuguide.org, lees je in op de forums (ubuntuforums dus) en ga als een volleerde ICT'er (wooptiedoo, ook jij kan het) een extra partitie maken voor Ubuntu als je het wil proberen. Anders gewoon lekker stil zijn
I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes
pi_51396588
WAT? Een extra partitie maken voor iets dat ruk is? Dacht het niet Zoals eerder opgemerkt draai ik ubuntu uitsluitend virtueel.

Overigens moet ik straks nog wat unslug op mijn nslu2 flikkeren
  donderdag 12 juli 2007 @ 16:50:08 #90
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_51399132
Ben zelf Kubuntu 7.04 gaan proberen ipv Gentoo omdat ik bij Gentoo naar mijn zin af en toe iets teveel aan het tweaken en hacken ben om functionaliteit te krijgen die bij Kubuntu "out of the box" geconfigureerd is.
Van veel proberen is het echter nog niet gekomen, bij het booten wordt de X-server al zeer snel "non-responsive" (volgens mij gecrashed ofzo!), het toetsenbord werkt dan niet meer (inclusief switchen naar virtuele terminals, CTRL+ALT+BACKSPACE om de X-server te killen etc) en de bak kan alleen maar op harde hand gereset worden. Dan kun je vanaf een andere bak nog wel eens SSH'en om de boel te resetten maar echt handig is dat niet.

Ik heb de oude versie van xorg.conf naast de versie van Ubuntu gelegd, maar zie geen schokkende verschillen. Onder Gentoo draaide de X-server wel gewoon stabiel, vind het erg jammer dat dit nu niet het geval is... .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_51399326
Hier loopt alles als een zonnetje, zelfs mijn oom met vrij weinig computerkennis kreeg alles aan de praat.
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
WAT? Een extra partitie maken voor iets dat ruk is? Dacht het niet Zoals eerder opgemerkt draai ik ubuntu uitsluitend virtueel.

Overigens moet ik straks nog wat unslug op mijn nslu2 flikkeren
Je mening over Ubuntu is nu wel duidelijk dus waarom hier nog rondhangen?

[ Bericht 15% gewijzigd door XrAiDeN op 12-07-2007 17:05:24 ]
Vloerplint
  donderdag 12 juli 2007 @ 17:07:45 #92
104871 remlof
Europees federalist
pi_51399701
Eén van de weinige dingen die ik nog niet lekker aan de praat heb is het gebruik van FOK! smilies met GAIM, zie hier - ik zie ze zelf wel maar de andere partij niet. Heeft iemand een idee wat er mis gaat?
pi_51402192
quote:

Zouden we besturingssystemen gaan vergelijken met auto's, dan zou 95% van de mensen in Microsoft auto's rijden die allerlei gebreken vertonen, zich niet aan de milieuregels houden en smaller zijn dan afgesproken is. Door te lobbyen laat Microsoft viaducten, wegen en parkeervakken versmallen.

De andere 5% kan met hun linux auto's, die zich aan alle regels en voorschriften houden, waar elk onderdeel makkelijk te vervangen en naar eigen smaak aan te passen is, en de auto dus de wettelijk verplichte/gestandaardiseerde maat heeft niet meer overal rijden omdat sommige straten te smal zijn geworden.

De 95% Microsoft-autogebruikers klagen erover dat ze vanwege gebreken aan de autos wel willen overstappen, maar linux auto's zijn eng omdat elk onderdeel naar eigen smaak aan te passen is, en ze krijgen liever oude Ford-modellen (waren maar in een model en kleur leverbaar vroeger) door hun strotr geduwd. Ook zeuren ze omdat ze als ze over zouden stappen niet meer overal kunnen rijden omdat de auto te breed zou zijn :S
pi_51418575
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:30 schreef random het volgende:
Offtopic, ik ken jou
pi_51421060
quote:

Ubuntu > doei!
Linux is nooit af. Er komen altijd wel nieuwe dingen bij. Updates heb je toch ook voor Windows? Dit zijn gewoon nieuwe versies i.p.v. updates. Principe is hetzelfde. In tegenstelling to Windows crasht Linux nooit en is het zeer veilig (voor de gemiddelde gebruiker). Windows wil nog wel eens crashen en het is niet gegarandeerd dat elke 'Windows' programma ook daadwerkelijk op Windows draait. Packages zijn zoveel makkelijker in gebruik en je hebt alles op 1 centrale plek.

Maarja, als jij Linux niks aan vindt dan ga je toch weg uit dit topic? Je argumenten zijn waardeloos waarom Linux o.a. niet 'gebruiksvriendelijk' is (in tegenstelling tot Windows misschien). HTS en p2000T klinken leuk (al zal mij het een worst wezen wat het is) maar je intimideert mij er iig niet mee.

Jij > doei!

edit: Owja, en van alle Linux distro's die ik geprobeerd heb vind ik Ubuntu (Desktop) nog wel het makkelijkste in gebruik (naast OpenSuSe). Dus als je zegt dat die ruk is dan raad ik je de andere versies niet aan.
pi_51421199
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 09:39 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Linux is nooit af. Er komen altijd wel nieuwe dingen bij. Dát is nou wat Linux zo bijzonder maakt. Nieuwe versies, packages, etc. In tegenstelling to Windows crasht Linux nooit en is het zeer veilig (voor de gemiddelde gebruiker). Windows wil nog wel eens crashen en het is niet gegarandeerd dat elke 'Windows' programma ook daadwerkelijk op Windows draait. Packages zijn zoveel makkelijker in gebruik en je hebt alles op 1 centrale plek.

Maarja, als jij Linux niks aan vindt dan ga je toch weg uit dit topic? Je argumenten zijn waardeloos waarom Linux o.a. niet 'gebruiksvriendelijk' is (in tegenstelling tot Windows misschien). HTS en p2000T klinken leuk (al zal mij het een worst wezen wat het is) maar je intimideert mij er iig niet mee.

Jij > doei!
Bedankt

Maar ik ga hier een streep trekken voor iedereen
Voor vogeltjesdans met deze instelling en voor de rest om er nog op in te gaan.

Dit gaat zinloos gebash en gezeik worden op andere os'en, er loopt nog ergens een War topic ga dat daar maar doen.

Dus volgeltjesdans Move on!
  vrijdag 13 juli 2007 @ 10:06:52 #97
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51421664
...

[ Bericht 98% gewijzigd door Godtje op 13-07-2007 10:08:01 (Doe maar in FB) ]
pi_51422106
Ahh, rust en stilte.

Anyways, binnenkort toch maar eens Ubuntu 7.04 met IceWM gaan draaien thuis. Nu ik Cedega heb ontdekt voor windhoos games moet dat wel goed blijven gaan lijkt me zo. (wine ).

Nu hopen dat er goeie 64bit drivers voor te vinden zijn voor mijn Voodoo3 32mb 3dfx videokaart...

Ehm, ik bedoel natuurlijk Geforce 7600 512mb. 64-bit heb ik slechte ervaringen mee. Zowel onder Linux als windhoos. Waarom hebben ze 64bit überhaupt 'uitgevonden'? Een handje vol programma's en spellen maken er maar gebruik van. En de WoW64 emulatie voor 32bit software is nog eens baggerder wat het al was op 32bit windhoos.

Dus ik blijf lekker 32bit draaien. Zowel windhoos als lienuks.
pi_51430878
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 10:24 schreef SharQueDo het volgende:
Ahh, rust en stilte.

Anyways, binnenkort toch maar eens Ubuntu 7.04 met IceWM gaan draaien thuis. Nu ik Cedega heb ontdekt voor windhoos games moet dat wel goed blijven gaan lijkt me zo. (wine ).

Nu hopen dat er goeie 64bit drivers voor te vinden zijn voor mijn Voodoo3 32mb 3dfx videokaart...

Ehm, ik bedoel natuurlijk Geforce 7600 512mb. 64-bit heb ik slechte ervaringen mee. Zowel onder Linux als windhoos. Waarom hebben ze 64bit überhaupt 'uitgevonden'? Een handje vol programma's en spellen maken er maar gebruik van. En de WoW64 emulatie voor 32bit software is nog eens baggerder wat het al was op 32bit windhoos.

Dus ik blijf lekker 32bit draaien. Zowel windhoos als lienuks.
Cedega is niets anders dan een licht aangepaste xwine met een grafisch schilletje er om heen
pi_51431995
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:49 schreef mistermaniac het volgende:

[..]

Cedega is niets anders dan een licht aangepaste xwine met een grafisch schilletje er om heen
Jawel, maar Cedega schijnt World of Warcraft wél fatsoenlijk te kunnen draaien.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 17:02:00 #101
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_51435582
HELP! :(

Ik heb net mijn videokaart geinstalleerd, maar "het" werkt niet.
Ik krijg maar geen hogere resolutie dan 1024 * 768, terwijl de monitor en de kaart het wel aan zouden moeten kunnen.

Ik heb nu:
1sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

gedaan, met de volgende settings:

-> VESA drivers
-> Generic Monitor
-> NVIDIA GEFORCE 6200

Het gaat om de Club3d kaart 6200 met NVIDIA chipset.

Wat doe ik verkeerd?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 17:13:36 #102
104871 remlof
Europees federalist
pi_51435916
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:02 schreef PiRANiA het volgende:
HELP!

Ik heb net mijn videokaart geinstalleerd, maar "het" werkt niet.
Ik krijg maar geen hogere resolutie dan 1024 * 768, terwijl de monitor en de kaart het wel aan zouden moeten kunnen.

Ik heb nu:

[ code verwijderd ]

gedaan, met de volgende settings:

-> VESA drivers
-> Generic Monitor
-> NVIDIA GEFORCE 6200

Het gaat om de Club3d kaart 6200 met NVIDIA chipset.

Wat doe ik verkeerd?
Probeer eens gewoon xconfig te draaien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')