Hehe naja een gevecht zal het niet worden. De reden dat ik me aan dat ouwe boek vasthoudt is dus omdat ik geloof dat dat ouwe boek dit allemaal voorspeld heeft.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:08 schreef Spellmeista het volgende:
ja dat is nu wel een beetje gaande af en toe he..
maar dan heeft Wie Is Het spelen weinig nut. Denk je echt Ali_kannibali dat er een soort eindgevecht plaats gaat vinden? Is dit dan tussen New Jesuz en tha Devel? Locatie: Playground Earth. En wat als the New Jesuz nu geen zin heeft in een gevecht? Wat als het gevecht via de mind al is gespeeld door Tenacious D..in hun laatste film verdwijnt de duivel in het gat. Wat als the New Jesuz deze film heeft gezien .. bla bla bla..
Hoezo houdt je je in godsnaam vast aan een boek wat nog en eens niet ouder is als het Egyptisch geloof? Om wat daarvoor kwam maar weg te laten..?
We krijgen allemaal de kans om tot inkeer te komen, daarom duurt het zo lang. Als het niet zo ver zou komen zouden we de gevolgen van zonde niet in kunnen zien en dus niet tot inkeer willen komen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat ik niet snap is, waarom grijpt God niet in als het hier zo'n klotezooi is? Niet over een paar jaar in 2012, maar waarom niet nu? Waarom moeten wij (mensen) eerst door kilometersdikke lagen shit kruipen voordat God ineesn zegt "Zo, nu is het genoeg geweest"?
En wat ik ook niet snap is de keuze die ons gesteld wordt het is of God of niks. Dat is in mijn optiek geen keuze maar chantage.
En deze twee factoren bij elkaar opgeteld, kan je stellen dat God de verleiding door satan feitelijk toestaat door niet in te grijpen. En dat mensen die net wat meer het slachtoffer zijn geweest van de verleiding of niet volledig doordrongen waren van de gestelde keuze, dus automatisch de lul zijn.
Opzich wel mee eens op het gegeven na dat dat soort hitlerfiguren een behoorlijk negatieve impact op de wereld kunnen hebben.quote:Op donderdag 5 juli 2007 02:02 schreef L.Denninger het volgende:
Ach, uiteindelijk heeft iedereen een visie van de toekomst waarin "alles een (1) is".
Islamieten zien de wereld als het grote Islamitische kalifaat,
Christenen als "iedereen is Christen en gered",
Moderne mensen zonder geloof zien "Een wereldheerschappij zonder verdeling door godsdiensten".
Uiteindelijk is het globale (niet het persoonlijke) streven er eentje naar uniformiteit.
Welke uniformiteit - dat hangt af van je culturele bagage - de religie waarmee je opgroeit, of het gebrek daaraan.
En het roepen van een of andere leider van "A new world order" moet je meer zien in die setting - zoals Hitler dacht "Ein reich, ein fuhrer".
Zo'n leider draagt enkel zijn gevoel van uniformiteit voor de toekomst uit.
Dat soort uitspraken zijn er altijd al gedaan (Caesar, Hitler, Bush), en zullen er altijd gedaan worden.
Daar moet je niet zo zwaar aan tillen
Helaas beantwoord je mijn vraag - het feitelijk ontbreken van een keuze - niet.quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
We krijgen allemaal de kans om tot inkeer te komen, daarom duurt het zo lang. Als het niet zo ver zou komen zouden we de gevolgen van zonde niet in kunnen zien en dus niet tot inkeer willen komen.
Tja, het is leven of dood, iets daartussen bestaat niet. Als je wil leven neemt dat bepaalde verantwoordelijkheden met zich mee, zoals alles in het leven dat doet.
Er is een keuze, maar aan elke keuze zit een gevolg. Je kan niet verwachten dat je in het paradijs mag wonen als je niet iets hebt tegen zonde, dus alles wat evil is, wat God niet wil hebben, en als je niet actief bent in het niet toegeven aan dat soort zaken. Als je daar allemaal geen zin in hebt val je helaas buiten de boot. Dat is de keuze die je maakt. Het is een kwestie van karakter tonen, opstaan voor het goede, voor God. Waarom zou God mensen toelaten die eigenlijk niets met God en alles waar Hij voor staat te maken willen hebben? Hij is gekke gerritje toch niet?quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Helaas beantwoord je mijn vraag - het feitelijk ontbreken van een keuze - niet.
Wel als het realiteit wordt.quote:Op donderdag 5 juli 2007 02:02 schreef L.Denninger het volgende:
Ach, uiteindelijk heeft iedereen een visie van de toekomst waarin "alles een (1) is".
Islamieten zien de wereld als het grote Islamitische kalifaat,
Christenen als "iedereen is Christen en gered",
Moderne mensen zonder geloof zien "Een wereldheerschappij zonder verdeling door godsdiensten".
Uiteindelijk is het globale (niet het persoonlijke) streven er eentje naar uniformiteit.
Welke uniformiteit - dat hangt af van je culturele bagage - de religie waarmee je opgroeit, of het gebrek daaraan.
En het roepen van een of andere leider van "A new world order" moet je meer zien in die setting - zoals Hitler dacht "Ein reich, ein fuhrer".
Zo'n leider draagt enkel zijn gevoel van uniformiteit voor de toekomst uit.
Dat soort uitspraken zijn er altijd al gedaan (Caesar, Hitler, Bush), en zullen er altijd gedaan worden.
Daar moet je niet zo zwaar aan tillen
In mijn ogen komen mensen op aarde om te leren. Niet 1 maal maar meerdere malen. Per leven kan je 1 of meerdere lessen leren. Dit gaat helaas niet altijd op een fijne manier.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat ik niet snap is, waarom grijpt God niet in als het hier zo'n klotezooi is? Niet over een paar jaar in 2012, maar waarom niet nu? Waarom moeten wij (mensen) eerst door kilometersdikke lagen shit kruipen voordat God ineesn zegt "Zo, nu is het genoeg geweest"?
En wat ik ook niet snap is de keuze die ons gesteld wordt het is of God of niks. Dat is in mijn optiek geen keuze maar chantage.
En deze twee factoren bij elkaar opgeteld, kan je stellen dat God de verleiding door satan feitelijk toestaat door niet in te grijpen. En dat mensen die net wat meer het slachtoffer zijn geweest van de verleiding of niet volledig doordrongen waren van de gestelde keuze, dus automatisch de lul zijn.
Omdat God een bron van zuivere liefde is en menselijke emoties niet in een zodanige vorm bezit.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er is een keuze, maar aan elke keuze zit een gevolg. Je kan niet verwachten dat je in het paradijs mag wonen als je niet iets hebt tegen zonde, dus alles wat evil is, wat God niet wil hebben, en als je niet actief bent in het niet toegeven aan dat soort zaken. Als je daar allemaal geen zin in hebt val je helaas buiten de boot. Dat is de keuze die je maakt. Het is een kwestie van karakter tonen, opstaan voor het goede, voor God. Waarom zou God mensen toelaten die eigenlijk niets met God en alles waar Hij voor staat te maken willen hebben? Hij is gekke gerritje toch niet?
Er is ook niets mis met leren. Het is ook niet erg als je niet per se in God gelooft als je daar absoluut geen aanleiding toe hebt gehad, zoals pygmeeën die er nog nooit van gehoord hebben. Het gaat om de keuzes die je maakt, kies je voor goed of kwaad. Dat is de basis issue.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:04 schreef vaika83 het volgende:
[..]
In mijn ogen komen mensen op aarde om te leren. Niet 1 maal maar meerdere malen. Per leven kan je 1 of meerdere lessen leren. Dit gaat helaas niet altijd op een fijne manier.
Ik denk zelfs dat je vooraf je eigen lessen kiest, ook al zou je op dit moment niet geloven dat je voor sommige dingen zult kiezen.
Sommige dingen in dit leven had ik liever niet meegemaakt maar ik het heeft me nu wel gevormd wie ik ben. En ik ben er uiteindelijk een sterker persoon van geworden.
Ik geloof niet dat je gestraft wordt als je niet in een God geloofd. God is een bron van liefde en daar hoort dwang en chantage niet bij. Ik geloof wel in karma, maar als jij als een goed mens leeft zonder in God te geloven is er niks aan de hand.
Dit is mijn visie. Niemand hoeft het er mee eens te zijn maar ik hoop toch dat er iemand wat aan zal hebben.
Stel jij bent de verwezenlijking van zuivere liefde, vervolgens word er op je gespuugd, getrapt, geduwd, uitgescholden etcetera. Daarna neem je de mensen mee die dat gedaan hebben naar een eeuwig paradijs, je verlost ze van de dood, en ondanks dat je ze gered hebt van de dood en ze het allerbeste gegeven hebt wat erb bestaat gaan ze in al hun ondankbaarheid door met spugen en trappen en je haten. Zou je dat logisch vinden? Die mensen kunnen daar toch ook gewoon mee ophouden, uit respect en dankbaarheid? Waarom zouden zij nog iets beters verdienen dan, zoals in het christendom, te sterven?quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:08 schreef vaika83 het volgende:
[..]
Omdat God een bron van zuivere liefde is en menselijke emoties niet in een zodanige vorm bezit.
Zuivere liefde kent geen wrok, ego of andere nare menselijke emoties.
Zuivere liefde is alleen maar liefde en al het goeds wat er bij komt kijken.
Die mensen zijn nog niet zo ver. Die moeten dat nog leren.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 06:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Stel jij bent de verwezenlijking van zuivere liefde, vervolgens word er op je gespuugd, getrapt, geduwd, uitgescholden etcetera. Daarna neem je de mensen mee die dat gedaan hebben naar een eeuwig paradijs, je verlost ze van de dood, en ondanks dat je ze gered hebt van de dood en ze het allerbeste gegeven hebt wat erb bestaat gaan ze in al hun ondankbaarheid door met spugen en trappen en je haten. Zou je dat logisch vinden? Die mensen kunnen daar toch ook gewoon mee ophouden, uit respect en dankbaarheid? Waarom zouden zij nog iets beters verdienen dan, zoals in het christendom, te sterven?
Eigenlijk zou je eens om je heen moeten kijken en je verdiepen in de materie. De NWO is er al.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 06:41 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En eigenlijk kun je hier al ophouden met lezen.
Vraagje, ooit eens een keer de moeite genomen om die hele speech van Bush sr. te lezen en niet alleen de steeds terugkerende en volkomene verkeerd geintepreteerde quote waarin hij het over een nieuwe wereldorde heeft? Bush legt zelf namelijk uit in die speech dat er gezien de gebeurtenissen van die periode de wereldorde nogal veranderd is (= nieuwe wereldorde).quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De NWO komt, dat is een feit. Er zijn genoeg gouvermentele, religieuze en andere offciële instanties die dat bevestigen. Iedereen kent de speech van oud president Bush, zowel paus Johannes Paulus als Benedictus hebben er herhaaldelijk om gevraagd en ook de Verenigde Naties heeft het constant over een 'nieuwe wereldorde van vrede en eenheid, zowel politiek als religieus'. In werkelijkheid is dit natuurlijk een totalitair systeem en dat hebben de meesten al wel door.
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Eigenlijk zou je eens om je heen moeten kijken en je verdiepen in de materie. De NWO is er al.
Een wereldwijde totalitaire dictatuur? Rrrrrightquote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De NWO komt, dat is een feit.
'nieuwe wereldorde van vrede en eenheid, zowel politiek als religieus'
een totalitair systeem en dat hebben de meesten al wel door.
werelddictatuur
wereldomvattend systeem onder 1 gezag
een allesomvattende religie
totalitaire systeem op aarde
Er is regelmatig sprake van een NWO, de oprichting van de VS, opkomst SU, val SU enz enz.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je eens om je heen moeten kijken en je verdiepen in de materie. De NWO is er al.
Lekker makkelijk, verwijzen naar dvd's of boeken.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
Belijk de DVD van Marcel Messing en oordeel dan nog eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |