abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50860197

The Fray
Het zijn een paar hectische jaren voor The Fray, het kwartet uit Denver wier eerlijke en melodieuze liedjes wereldwijd met enthousiasme ontvangen is door de muziekliefhebbers. Opgericht in 2002 door Isaac Slade (zang, piano) en Joe King (gitaar, zang), heeft The Fray het grootste gedeelte van hun eerste succes te danken aan hun organische 'grassroots' start. Met andere woorden: ze hebben het op de ouderwetse manier gedaan en ze hebben gevochten en gewonnen. Het is en verhaal wat je niet veel meer hoort tegenwoordig: optredens in de eigen regio leiden tot enthousiaste lokale recensies en airplay op de lokale zenders, waarna de rest van het land langzaam overwonnen wordt.
Joe en Isaac waren oud-schoolgenootjes die elkaar onverwachts tegenkwamen en besloten samen liedjes te schrijven. De liedjes waren aanstekelijk genoeg om de aandacht van twee van Slade's oude bandgenootjes te trekken en drummer Ben Wysocki en gitarist Dave Welsh completeerden de line-up van de band. Met dank aan de pers en MySpace raaktne miljoenen bekend met de eerste single van het album "How To Save A Life", "Over My Head". De single is gebaseerd op de ruzie die zanger Slade had met zijn broer. "Nadat hij geslaagd was zijn we uit elkaar gegroeid en we hadden lang niet met elkaar gesproken", aldus Isaac Slade. "Toen beseften we dat we het bij moesten leggen, we kenden mekaar twintig jaar en waren altijd vrienden geweest. Dat is een lange tijd als je 23 bent!".
De liedjes van "How To Save A Life" zijn het afgelopen jaar veelvuldig te horen geweest op tv. Scrubs, Grey's Anatomy, What About Brian, One Tree hill en Bones: als je als hotte serie geen Fray-track in je aflevering had telde je niet mee leek wel. Hierdoor wist het album al snel een platinum status te bereiken in de States. Na een tour door de States waarbij nu echte headline shows gepland staan is Europa aan de beurt. Het einde is nog lang niet in zicht. We bevinden ons juist pas in het eerste hoofdstuk van het verhaal van de band die nog lang en gelukkig gaat leven.

Discografie

Reason EP (2003)
Together
Some Trust
Vienna
Without Reason
City Hall
Oceans Away
Unsaid

How To Save A Life (2005)
She Is
Over My Head (Cable Car)
How To Save A Life
All At Once
Fall Away
Heaven Forbid
Look After You
Hundred
Vienna
Dead Wrong
Little House
Trust Me

Concerten
17 mei 2007 - Paradiso, Amsterdam
8 november 2007 - HMH, Amsterdam

Links
http://www.thefray.net
http://www.myspace.com/thefrayforum
pi_50860463
Erg lekkere nummers maken ze.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_50868222
Tuh Vuh Puh
Love the topic title! Mojito Thursdays
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:14:23 #4
183993 kevne
show me the monkey
pi_50868427
Ik ben blij dat er gelukkig nog mensen bestaan (in Nederland) die meer nummers kennen dan alleen 'How To Safe a Live' (en dan wel door Grey's Anatomy).
Ikzelf had (gelukkig) van ze gehoord voordat ik die aflevering had gezien :p (en nee, ik ben heus niet de enige en nee ik voel me niet speciaal).

Ik was 17 mei in Paradiso en vond het een ERG goed concert, klonk naar mijn mening beter live dan op de cd Ik denk eraan om 8 nov. weer te gaan (is nog dichter bij huis ook).

Fijne muziek.
pi_50892880
TVP
vóór GA kende ik ze niet, wat ik geen schande vind, maar wist in het begin niet dat het van GA kwam. Pas toen ze het weer gebruikten, herkende ik het. Ken wel alle nummers nu, niet alleen How to save a life en Over my head
pi_50895878
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:51 schreef B.ertha het volgende:
vóór GA kende ik ze niet, wat ik geen schande vind
Ik wel Zeker aangezien we met de vetraging van afleveringen GA hier t.o.v. in de VS echt 3 kwart jaar daarop hebben moeten wachten (op airplay en populariteit in ieder geval)
pi_50911854
Zaten ze in GA dan ?

Ik leerde het kennen via last.fm. Lekkere piano-rock!
En All At Once is echt wel het vetste nummer indd Nembrionic! Een zin daaruit laat me maar niet los:
"We never know what's wrong without a pain, sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

Vet!
pi_50913007
Ik kende ze eigenlijk al voor GA doordat *iemand* al maanden tegen me zat te zeuren dat ik die cd moest gaan luisteren
pi_50913286
*kuche*

Lastig, die iemanden
pi_50978362
Heb vandaag, eigenlijk heel impulsief, ook kaartjes gekocht voor 8 november. Draai de cd helemaal grijs, heerlijke muziek!
  woensdag 11 juli 2007 @ 00:49:55 #11
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_51347069
is die hele cd nou echt goed?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:39:00 #12
177885 JoaC
Het is patat
pi_51358663
ja
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:51:53 #13
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_51359134
wat zijn jou favo's dan ?
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_51371209
Volgens mij is de kracht van de cd net dat iedereen andere favo's heeft. Tenminste, dat merk ik onder de mensen die ik ken.
Ik vind trouwens Little House en Dead Wrong het leukste.
pi_51409544
Ah going to be there
pi_51428674
TVP. Mooie muziek, alleen dat breezahpubliek in Paradiso......
pi_53467035
Kickje

Ik heb zojuist gehoord dat ik niet kan Ik baal echt zo, had al meteen kaartjes gekocht om samen met mn zusje te gaan
pi_53467276
Heb al eerder gereageerd in het voorgaande topic, het is echt super muziek. Maar is het het wel waard om naar een concert te gaan van hn. Ik hoorde kreuk al zeggen veel breezahpubliek in Paradiso. Ze hebben zo weinig nummers en zijn ze wel zo vernieuwend naast hun album in het concert?
pi_53468075
Ze zijn wel heel sterk live. No doubt. Ik zou gaan. Vooral als je van kleine meisjes houd
pi_53468296
haha dat dacht ik ook al, ik hoorde op zo'n you tube filmpje van het paradiso concert ook alleen maar gillende meiden
  maandag 1 oktober 2007 @ 14:20:46 #21
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_53617050
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 19:44 schreef Gosjke het volgende:
Volgens mij is de kracht van de cd net dat iedereen andere favo's heeft. Tenminste, dat merk ik onder de mensen die ik ken.
Ik vind trouwens Little House en Dead Wrong het leukste.
na how to save a life en over my head toch het album weten te bemachtigen. heerlijk album, had ik niet verwacht. repeat staat aan
  maandag 5 november 2007 @ 21:10:12 #22
154446 steve-urkel
Did I Do That??
pi_54389461
The Fray is cool..

[ Bericht 54% gewijzigd door steve-urkel op 05-11-2007 23:26:40 ]
pi_54393214
Ai... Ik baal 'n beetje... kom er vorige week pas achter dat Newton Faulkner in het voorprogramma staat The Fray vind ik ook erg tof, maar zou vooral het vp heel graag een x zien... Alleen red ik dat nooit meer met m'n werk voor a.s. donderdag...
pi_54423726
Yay, morgen is het al zover! Ik hoop dat het meevalt met het gehalte gillende schoolmeisjes... Dat verpest het altijd zo.
pi_54424351
quote:
Op maandag 5 november 2007 23:11 schreef Pascalle het volgende:
Ai... Ik baal 'n beetje... kom er vorige week pas achter dat Newton Faulkner in het voorprogramma staat The Fray vind ik ook erg tof, maar zou vooral het vp heel graag een x zien... Alleen red ik dat nooit meer met m'n werk voor a.s. donderdag...
Newton was zo te gek in Paradiso & Londen vorige maand Iedereen die morgen naar het concert gaat, moet eerst echt ff Hand Built By Robots luisteren...
Hoop dat'ie Billy doet...

En The Fray heb ik dit voorjaar ook idd in Paradiso gezien. Die cover van Summertime toen was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')