1 2 3 | [.]Project 1 miljard dollar omzet [.] <statusbalkje> etc. |
bedanktquote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:11 schreef DaFan het volgende:
One_of_the_few:
Kan alleen met programmeren, want elke keer als je iets verandert (namelijk de cel waar ja/nee staat) moet je meerdere acties doen, en kan dus niet in één formule.
Stpan:
Kan je niet 5 smalle kolommen maken, waarbij je Conditionnal formatting gebruikt om de waarde uit de dropdown te halen? Lijkt me trouwens ook iets wat je met programmeren vrij simpel voor elkaar kan krijgen.
1 en 1 zij dus de code voor A1.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:39 schreef dikkedorus het volgende:
Als je iets wil laten uitvoeren op een bepaald vakje nadat je er iets invult moet je de volgende code op je work-sheet in de Visual Basic Editor (alt-F11 geloof ik) gebruiken:
Selecteer eerst het juiste blad (worksheet) en dan vul je de code in:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If (Target.Row = RIJNUMMER And Target.Column = COLOMNUMMER ) Then
CODE
end if
End Sub
waar RIJNUMMER en COLOMNUMMER 2 en 2 zijn voor bijv. B2
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ' ' email Macro ' Macro recorded 10/24/2007 by user ' ' Range("A1").Select Application.Dialogs(xlDialogSendMail).Show End Sub |
Als je wilt mailen via Excel dan kan je deze site http://www.rondebruin.nl/mail/folder2/mail1.htm eens bekijken.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:34 schreef Stpan het volgende:
Deze moet heel makkelijk zijn, maar een pre-fab e-mail adres (zoiets als de mailto: functie in HTML) moet toch makkelijk in de volgende macro in te bouwen zijn?
[ code verwijderd ]
Kan je dat niet simpeler doen?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb een sheetje met in 1 kolom een heleboel getallen onder elkaar. Zeg maar een getal tussen 0 en 2000 iedere keer, en dat dan 365 rijen lang (ja ja, iets per dag). Hoe kan ik dan in een kolom ernaast weergeven hoeveel van de laatstvorige scores je bij de huidige moet optellen om een bepaalde waarde (zeg, 10.000) voor het eerst te evenaren of overschrijden?
Dat zal toch een LOOP achtig iets moeten worden denk ik, maar daar heb ik geen idee van hoe dat in Excel gaat.
Ik denk aan iets als
Define points = <<waarde in kolom 1 voor die dag>>
Define aantal rijen = 1
Define sumpoints = sumpoints + points
Loop
Kijk of sumpoints < 10.000
zo ja
Kijk naar de vorige regel en tel die erbij op
en tel 1 op bij het aantal rijen
exit loop if sumpoints >= 10.000
end loop
print aantal rijen
Oh ja, Excel 2003 NL, trouwens![]()
Ik denk dat in jouw modelletje dan gewoon een voortschrijdend totaal terecht komt. Hoe dat moet, weet ik welquote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:25 schreef Arliator het volgende:
Misschien heb ik je vraag niet goed begrepen, maar dat hoor ik dan wel.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | For i = 1 to 365 score = Value("B" & i).Value + score If score => 1000 Then Range("D" & i).Value = i startrij = i + 2 score = 0 End End If End For Loop2: aantalrijen = 0 For j = startrij to 1 score = Range("B" & j).Value aantalrijen = aantalrijen + 1 If score => 1000 Then Range("D" & j).Value = aantalrijen score = 0 startrij = Range("D" & (startrij + aantalrijen)) Goto Loop2 End If End For |
Nee, want 350 + 200 + 300 + 200 is ook al (meer dan) 1000quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:54 schreef DaFan het volgende:
Die score is het aantal dagen dat de score van dat aantal dagen boven de 1000 is gekomen?
Btw, qua opmaak; 2x score gebruiken is een beetje onoverzichtelijk.
En die bovenste moet toch wel gewoon een 5 blijven? 100+200+300+200 = 800 pas. Anyway ik snap je bedoeling.
Troost je, het is niet om iets belangrijksquote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:16 schreef DaFan het volgende:
Potverdorie man wat maak je dat je dit nodig hebt
Ik zou er iig nog wel een half middagje mee zoet kunnen zijn als ik zoiets zou moeten maken, erg lastig dit.
Ik heb ook een poging gewaagd.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Troost je, het is niet om iets belangrijks
Maar ik was er niet eens op uit om de grenzen op te zoeken, maar dit lijkt toch iets waar Excel serieus moeite mee heeftWordt de uitdaging des te leuker van natuurlijk
Het idee? Voor iedere dag bepalen hoe lang de laatstvorige 10.000 punten duurden, om vervolgens via een Min(Z1:Z365) te kunnen bepalen wat de meest actieve periode geweest is en hoe actief die dan eigenlijk was. Beetje een kruising tussen een extreme-value-benadering en een split-moving-window-benadering zeg maar
Open excel, klik op ALT + F11quote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik weet echt totaal niks van VBA
Waar moet ik dit copypasten?
Wat bedoel je met 'GA?' in die formule?quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:57 schreef tequi3 het volgende:
Bestand met daarin verschillende coderingen.
Deze coderingen staan voor verschillende afdelingen waar ik het verbuik over een bepaalde periode van wil weten.
Ik heb een groot excel bestand en wil met een formule het zo krijgen dat hij alleen de verbruiken van 3 afdelingen berekend. Hij moet dan bijvoorbeeld de volgende afdelingen er uit filteren:
AAA AAB AAC
De andere codereringen (Afdelingen) zoals ABB ABC ABD moet hij laten voor wat hij is.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet doen? Iets met formulie als: ALS(I2=GA?;S2) (Formule klopt niet, hij geeft aa #NAAM?
1 2 3 4 5 6 7 | ------- AAB 12 AAE 6 AAA 18 AAB 6 ABC 4 |
Oh, ok!quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:04 schreef tequi3 het volgende:
Het is gelukt. [afbeelding] Mede dankzij de formule die jij gaf Frollo. Bedankt!
Bedankt!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:46 schreef DaFan het volgende:
Voor L9:
=IF(K9<>"";J9;"")
Als K9 niet leeg is, dan wordt J9 overgenomen, anders blijft de cel leeg.
Macro opnemen door 1x Data -> Sorteren te doen, knopje invoegen in Excel (taakbalk Control Toolbox) en daar de macro aan verbindenquote:Op maandag 5 november 2007 19:07 schreef RayMania het volgende:
Bestaat er een manier om via een button oid een kolom automatisch te laten sorteren? Ik heb hier twee kolommen (A en B) met daarin een aantal gegevens en ik wil dat deze op een bepaalde manier worden gesorteerd als ik op een bepaalde knop druk. Dus niet via 'Data -> Sorteren'.
quote:Op maandag 5 november 2007 20:58 schreef DaFan het volgende:
[..]
Macro opnemen door 1x Data -> Sorteren te doen, knopje invoegen in Excel (taakbalk Control Toolbox) en daar de macro aan verbinden
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | If Target.Address = "$F$4" Then 'Ensure target is a number If IsNumeric(Target) Then 'Stop any possible runtime errors and halting code On Error Resume Next 'Turn off ALL events so theres no possibility to put the code into a loop. Application.EnableEvents = False Range("C7").Interior.ColorIndex = Target.Value Range("I7").Interior.ColorIndex = Target.Value 'Turn events back on Application.EnableEvents = True 'Allow run time errors again On Error GoTo 0 End If End If End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | strPW = "password" ActiveSheet.Unprotect Password:=strPW hier komt de uitvoer code 'enable protection with password ActiveSheet.Protect Password:=strPW, DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True End Sub |
Daar zit wel wat inquote:Op donderdag 8 november 2007 11:55 schreef Deetch het volgende:
conditional formatting heeft maximaal 3 voorwaarden en ik heb een keuze uit 56 kleuren. Anders had ik dat wel gedaan.
probeer een passwordcracker te downloaden / waarbij je natuurlijk wel moet oppassen voor allerlei meuk die zich probeert te installeren op je pc als je op zoek bent naar dit soort dingen.quote:Op donderdag 8 november 2007 16:22 schreef Roeji het volgende:
Even een algemene vraag, ik heb een prachtig bestand/template gekregen op een cursus. Dit is beveiligd dus je kunt er totaal niks aan wijzigen. Ww is onbekend.
Hoe kan ik dus achterhalen hoe ze dat in mekaar hebben gezet?
Dat is toch niet zo raar, dat als je op Del drukt, de cel leeggemaakt wordt? Wat had je dan verwacht?quote:Op maandag 12 november 2007 14:01 schreef piepster het volgende:
Als ik een cel selecteer en ik op del druk, verwijdert Excel ook de formule. Hoe zorg ik ervoor dat de formule niet verwijderd kan worden? Ik wil het document trouwens regelmatig kopieeren en opnieuw invullen.
Ik gebruik Excel 2007, Nederlandse versie.
Hellup!
1 |
1 |
1 |
Dankjewel! Ik ga er vanmiddag mee aan de slag.quote:Op maandag 12 november 2007 16:54 schreef Frollo het volgende:
De tip van Seniorenweb, aangepast voor Excel 2007:
Als u een cel die een formule bevat wilt beveiligen, ga dan als volgt te werk: selecteer het hele werkblad (Ctrl+A) en ga naar de Celeigenschappen (Ctrl+1). Zet op het tabblad Bescherming de optie 'Geblokkeerd' uit. Druk op Enter.
Ga vervolgens naar Ga naar (Ctrl+G) en klik op de knop Speciaal. Kies in dit venster de optie Formules en klik op OK. Excel selecteert nu alle cellen met een formule. Zet voor deze cellen de optie 'Geblokkeerd' in het venster Celeigenschappen weer aan. Ga dan naar Controleren > Blad beveiligen en klik op OK. Alle cellen met een formule erin zijn nu beveiligd.
Ik heb er nog even over zitten nadenken en volgens mij kan het nog eenvoudiger.quote:Op dinsdag 13 november 2007 08:27 schreef piepster het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik ga er vanmiddag mee aan de slag.
Het kan wel met voorwaardelijke opmaak, maar dan moet je 'Formule is' opgeven in plaats van 'Celwaarde is'.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:02 schreef Freak187 het volgende:
Ik wil een functie in Excel creeren dat ervoor zorgt dat alles met de letter "D" groen gekleurd wordt in een bepaald celbereik. Ik heb zelf zitten zoeken, en het enige dat ik kan vinden is dat je met Voorwaardelijke Opmaak ofzo iets kan kleuren, maar dan moeten de cellen cijfers bevatten. Ik wil dus dat Excel de letter D 'ziet' en de cel vervolgens groen kleurt. Moet dit met een macro? Heeft iemand een idee?
Je moet de voorwaardelijke opmaak instellen voor (bijvoorbeeld) A1 en dan de opmaak kopiëren naar de andere cellen.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:31 schreef Freak187 het volgende:
Frollo, wat jij laat zien is inderdaad wat ik zoek. Alleen als ik dit invul, worden de cellen niet groen die een D bevatten. Er gebeurt eigenlijk helemaal niks. Vergeet ik nog een stap ofzo?
MM.. dus je moet eigenlijk voordat je iets doet, die voorwaardelijke opmaak al instellen? Ik heb nu 3 keer die voorwaardelijke opmaakt gedaan in willekeurige cellen. Als ik nu een D plaats in één van die cellen, worden die andere cellen met de voorwaardelijke opmaak ook groen, zelfs als er geen D instaat... echt heel erg vaag.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je moet de voorwaardelijke opmaak instellen voor (bijvoorbeeld) A1 en dan de opmaak kopiëren naar de andere cellen.
Is er iemand die mij uit kan leggen hoe ik dat doe met Virtual Basic..quote:
Ik kan het zo in elkaar klussen maar ben er toch wel een half uur mee bezig. Denk je dat je eruit komt als ik zelf een bestandje maak en dat naar je toemail? Dan kan je kijken hoe ik de code in elkaar heb gezet. Je moet hem zelf dan maar analyseren of aanpassen aan je wensen. Daar ga ik je niet mee helpenquote:Op donderdag 15 november 2007 11:45 schreef Folkwin het volgende:
[..]
Is er iemand die mij uit kan leggen hoe ik dat doe met Virtual Basic..
Zou die gene zeer erkentelijk zijn!
Dat denk ik wel dat het me lukt, dat zou me in ieder geval heel veel opweg helpen!quote:Op donderdag 15 november 2007 11:47 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ik kan het zo in elkaar klussen maar ben er toch wel een half uur mee bezig. Denk je dat je eruit komt als ik zelf een bestandje maak en dat naar je toemail? Dan kan je kijken hoe ik de code in elkaar heb gezet. Je moet hem zelf dan maar analyseren of aanpassen aan je wensen. Daar ga ik je niet mee helpen
Kom er nu niet aan toe maar eind van de middag heb ik waarschijnlijk wel wat tijd.
Dan moet je voor E9 de voorwaardelijke opmaak instellen volgens de formules die ik net gepost heb (maar maak van A1 dan wel E9). Vervolgens kopieer je de opmaak van E9 naar de andere cellen. Ik weet niet welke Excel je hebt, dus kan daar geen precieze instructies voor geven. Zoek in de Help maar even op 'opmaak kopiëren'.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:44 schreef Freak187 het volgende:
Ik wil van cel E9 t/m Y300, Excel laten 'zoeken' naar de letter D en die cellen (waar die D instaat) groen kleuren.
Ontvangen..!quote:Op donderdag 15 november 2007 16:08 schreef DaFan het volgende:
Folkwin check je mail.
Zou ik ook zeggen, en desnoods converteren naar PDF..quote:Op donderdag 15 november 2007 21:35 schreef DaFan het volgende:
Excel gebruiken om een boek te schrijven is belachelijk. Kan met Word namelijk ook prima, en dat springen naar het hoofdstuk ook. Moet je automatische inhoudsopgave gebruiken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Worksheets("Invoersheet").Range("F16:F69").Copy _ Worksheets("Invoer").Range("G16").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues _ Application.CutCopyMode = False End Sub |
1 |
Uiteindelijk heb ik hem als volgt opgelost:quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:45 schreef DaFan het volgende:
Uhm je hebt hier 2 mogelijkheden wat mij betreft:
1) De macro laten draaien aan de hand van waar de cursor nu staat (even zoeken in de Help van Visual Basic, weet de code hiervoor zo even niet)
2) Popup scherm waarin je vraagt om de kolomnaam (G,H,etc). Kan je ook wel vinden in de Help ;) Ik ben er al een tijdje uit maar zo zou ik het aanpakken.
Voor 1 en 2 wordt Range dan als volgt:
[ code verwijderd ]
Deetch had een keer een mooie macro om de laatste rij van een kolom te bepalen maar die heb ik al een tijdje niet in het topic gezien. Als je dat nodig hebt of er verder niet uitkomt, laat het maar weten :s)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 | Dim X As Variant If _ Worksheets("Invoersheet").Range("J9") = "FF" _ Then X = "E16" ElseIf _ Worksheets("Invoersheet").Range("J9") = "FG" _ Then X = "F16" ElseIf _ Worksheets("Invoersheet").Range("J9") = "M1F" _ Then X = "I16" ElseIf _ Worksheets("Invoersheet").Range("J9") = "M1G" _ Then X = "J16" ElseIf _ Worksheets("Invoersheet").Range("J9") = "M2F" _ Then X = "M16" ElseIf _ Worksheets("Invoersheet").Range("J9") = "M2G" _ Then X = "N16" ElseIf _ Worksheets("Invoersheet").Range("J9") = "M3F" _ Then X = "Q16" ElseIf _ Worksheets("Invoersheet").Range("J9") = "M3G" _ Then X = "R16" Else MsgBox "Er is geen of een onvolledige kolom keuze gemaakt." + (Chr(13)) + "Doe dit door in Cel J9 de juiste kolomkeuze te maken." + (Chr(13)) + "Let op hoofdletters.", vbOKOnly + vbInformation End End If Worksheets("Invoersheet").Range("F16:F69").Copy _ Worksheets("Invoer").Range(X).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues _ Application.CutCopyMode = False Dim Y As Variant If _ Worksheets("Invoersheet").Range("J9") = "FF" _ Then Y = "U16" End If If _ Worksheets("Invoersheet").Range("J9") = "FG" _ Then Y = "V16" End If If _ Worksheets("Invoersheet").Range("J9") = "M1F" _ Then Y = "Y16" End If If _ Worksheets("Invoersheet").Range("J9") = "M1G" _ Then Y = "Z16" End If If _ Worksheets("Invoersheet").Range("J9") = "M2F" _ Then Y = "AC16" End If If _ Worksheets("Invoersheet").Range("J9") = "M2G" _ Then Y = "AD16" End If If _ Worksheets("Invoersheet").Range("J9") = "M3F" _ Then Y = "AG16" End If If _ Worksheets("Invoersheet").Range("J9") = "M3G" _ Then Y = "AH16" End If Worksheets("Invoersheet").Range("K16:K69").Copy _ Worksheets("Invoer").Range(Y).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues _ Application.CutCopyMode = False End Sub |
Oke even een lekker blonde vraag.quote:Op maandag 12 november 2007 19:30 schreef saban het volgende:
In Excel is dit mogelijk:
[ code verwijderd ]
Maar is dit ook mogelijk?
[ code verwijderd ]
Ja dat wist ik wel. Ik heb wel een klein beetje programmeer kennis (uit een grijs verleden). Momenteel ben ik ook met Access bezig en ik merk daar dat het toch net iets simpeler kan zijn als je een goede excel kennis hebt (tenminste bij het knutselen met expressies enzo).quote:Op dinsdag 27 november 2007 14:59 schreef DaFan het volgende:
Ja Roeji maar veel code is Excel-only (ofja, Office-only eigenlijk).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |