abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50854676
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nyenrode is ondanks het imago nooit top geweest qua opleiding, Nyenrode is top qua netwerken en aan netwerken heb je meer om een goede baan te bemachtigen dan aan een opleiding.
Zelfs dit is de laatste jaren ook aan het verdwijnen.
pi_50854735
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:32 schreef ethiraseth het volgende:
Alsof scholing nou zó belangrijk is. Enige waar scholing voor bedoeld is is een werkgever laten zien dat je bepaalde vaardigheden en eventueel een basiskennis van een gebied hebt. Als je er ook nog wat leert wat direct toepasbaar is is het leuk, maar de rest leer je op de werkvloer wel.
Je vergeet dat je op een universiteit als het goed is ook een denkwijze wordt aangeleerd. Die krijg je in de praktijk nooit.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:01:28 #28
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50854783
Nyenrode is het symbool voor het terugkerende standen en klassensysteem in Nederland waar niet langer meer de kwaliteit doorslaggevend is maar je afkomst en begeleiding.

Het ergste is nog wel dat VVD politici meedoen aan de afbraak van de sociale mobiliteit: Mark Rutte is bijv. docent op Intercollege, een private HBO opleiding waar mensen 15000 euro per jaar moeten dokken én verplicht elke dag in sjiek pak moeten verschijnen. Ben er een keer geweest en ben ook meteen na 5 minuten weggerend.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50854923
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Het zijn dan ook voornamelijk Post-doc opleidingen.

Je komt een beetje jaloers over. Nyenrode is wel een mooie stap naar een vet betaalde baan. Kennis van me heeft er opgezeten; het is heel intensief, je studeert altijd meer dan 40uur per week en je woont intern. Maar daar betaal je dan ook voor..
Ik geloof meer dat het om de naam gaat.... Het bedrijfsleven is daar erg gevoelig voor. Die 40 uur is niks bijzonders. Tenminste als het een beetje een serieuze opleiding is (tu bijvoorbeeld).
pi_50854947
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:58 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Zelfs dit is de laatste jaren ook aan het verdwijnen.
En terecht. Het slaat ook nergens op.
pi_50855056
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En terecht. Het slaat ook nergens op.
Want? Netwerkcapaciteiten zijn toch ook erg nuttig
pi_50855144
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:08 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Want? Netwerkcapaciteiten zijn toch ook erg nuttig
Ik walg van dat soort poppenkast. Het is een gelik en geslijm van jewelste. En iedereen trapt erin, het houdt in stand want dat is kennelijk de manier om iets voor elkaar te krijgen.

Netwerken is een vorm van sociale verkrachting. Het gebeurd overal, zonder dat ze ergens om vragen. Tenminste degenen die gelikt worden.
pi_50855251
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik walg van dat soort poppenkast. Het is een gelik en geslijm van jewelste. En iedereen trapt erin, het houdt in stand want dat is kennelijk de manier om iets voor elkaar te krijgen.
Ja dat is het al sinds mensenheugenis. Netwerken gebeurt op elk niveau vanwaar die selectieve verontwaardiging zodra het om topbestuurders en aankomende topbestuurders gaat?
pi_50855430
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het is vooral een kwestie van op het juiste moment laten merken wie je bent/kent en wat je doet Ook tegen mensen waarvan je op het eerste gezicht niet zou denken dat jij iets voor hun kan betekenen of andersom.
pi_50855506
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja dat is het al sinds mensenheugenis. Netwerken gebeurt op elk niveau vanwaar die selectieve verontwaardiging zodra het om topbestuurders en aankomende topbestuurders gaat?
Ik ben eerlijk gezegd niet selectief verontwaardigd als het gaat om netwerken door topmanagers. Je hebt gelijk dat het op ieder niveau gebeurd, zij het op hogere niveaus intensiever.

Maar het is mijn ding niet. Want het stimuleert niet echt om tot de beste oplossing te komen. Want dan gaat het puur om gunnen. Dat werkt kwaliteit niet in de hand. Integendeel zelf.

Om die reden haat ik het verschijnsel. Ik zie het als ongewenst gedrag.
pi_50855710
Jij denkt dat kwaliteit niet telt? Je snapt toch wel dat diegene die bijvoorbeeld een baantje voor iemand anders regelt gezichtsverlies lijdt als diegene slecht werk blijkt af te leveren.
pi_50856018
Dit onderzoek is inderdaad van een dusdanig laag niveau dat dit lage niveau dat het bewijst dat deze onderzoekers, die waarschijnlijk universitair onderwijs gevolgd hebben, relatief dom zijn.
pi_50856072
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:25 schreef Fastmatti het volgende:
Jij denkt dat kwaliteit niet telt? Je snapt toch wel dat diegene die bijvoorbeeld een baantje voor iemand anders regelt gezichtsverlies lijdt als diegene slecht werk blijkt af te leveren.
Uiteraard is er een ondergrens, je wilt je eigen naam immers ook niet te grabbel gooien. . Neemt niet weg dat je hierdoor niet de beste persoon op de plaats krijgt. Integendeel.
pi_50856296
Nederland is altijd al middelmaat geweest qua opleidingen.

En maar afgeven op de VS bijvoorbeeld. Ooit eens een onderzoek gezien naar de beste Universiteiten ter wereld?
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_50856318
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:43 schreef axis303 het volgende:
Ooit eens een onderzoek gezien naar de beste Universiteiten ter wereld?
En wie de opdrachtgevers waren van dergelijke onderzoeken?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_50856390
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:43 schreef axis303 het volgende:
Nederland is altijd al middelmaat geweest qua opleidingen.

En maar afgeven op de VS bijvoorbeeld. Ooit eens een onderzoek gezien naar de beste Universiteiten ter wereld?
..Ja, daar staat Nederland met 7/8 universiteiten in de top 100. Fantastisch knap voor een land met 16 miljoen inwoners. Van de VS staan er allleen maar universiteiten tussen waarbij de 30.000 dollar per jaar moet betalen
pi_50856493
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:43 schreef Litpho het volgende:

[..]

En wie de opdrachtgevers waren van dergelijke onderzoeken?
Het was de New World Order, Bilderberg groep in opdracht van de CIA en de Reptilians.....
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_50856648
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:45 schreef Fides het volgende:

[..]

..Ja, daar staat Nederland met 7/8 universiteiten in de top 100. Fantastisch knap voor een land met 16 miljoen inwoners. Van de VS staan er allleen maar universiteiten tussen waarbij de 30.000 dollar per jaar moet betalen
Ik betaal liever 30,000 dollar per jaar voor fatsoenlijk onderwijs dan middelmaat zoals hier.

Toen ik er studeerde zag je trouwens wel gemotiveerde leerlingen die daadwerkelijk iets deden en doorzettingsvermogen hadden in plaats van die losers hier die al klagen over 16 uur per week..

Die 30,000 is absoluut geen verkeerd plan. En dat is ook de reden dat er meer Nijenrodes moeten komen. En laat die financiele topopleiding die Barclays wil opzetten i.s.m. University of Chicago ook maar komen.
pi_50856862
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:48 schreef axis303 het volgende:

[..]

Het was de New World Order, Bilderberg groep in opdracht van de CIA en de Reptilians.....
Ha ha. Elke opdrachtgever, ook zonder TRU-adepten, kleurt het onderzoek.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_50857128
Dat had ik ze zo ook wel kunnen vertellen met dat mooie projectonderwijs. Het enige wat je tegenwoordig nog leert op het HBO is notuleren, vergaderen en presenteren. En dat de uitval op het VMBO zo hoog is lijkt me ook niet zo moeilijk te verklaren. Als je jongeren die liever met hun handen werken massaal gaat lastig vallen met theorie dan redden ze het niet. Dat had mijn kleine debiele neefje van vier nog kunnen bedenken.
pi_50857171
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:52 schreef axis303 het volgende:

[..]

Ik betaal liever 30,000 dollar per jaar voor fatsoenlijk onderwijs dan middelmaat zoals hier.

Toen ik er studeerde zag je trouwens wel gemotiveerde leerlingen die daadwerkelijk iets deden en doorzettingsvermogen hadden in plaats van die losers hier die al klagen over 16 uur per week..

Die 30,000 is absoluut geen verkeerd plan. En dat is ook de reden dat er meer Nijenrodes moeten komen. En laat die financiele topopleiding die Barclays wil opzetten i.s.m. University of Chicago ook maar komen.
Die 30.000 is wel een verkeerd plan. Mijn ouders, die samen 3x modaal (dat was ong. 30.000 per jaar toch?) verdienen zouden het nooit kunnen betalen om 3 kinderen naar de universiteit te sturen.
Dat zou ze 3 (kinderen) x 30.000 (kosten pp pj) x 4 (jaar) = 360.000 dollar kosten....
Dat kan misschien 2 à 3 procent van Nederland betalen.
pi_50857197
quote:

[..]

Zullen we het dan ook even hebben over die miljoenen kinderen in de VS die niet de mogelijkheid hebben om op een peperdure universiteit te gaan studeren?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:11:54 #49
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50857439
quote:

[..]

Dan krijg je dus weer een soort standenonderwijs waar mensen vastzitten in een bepaalde klasse en er niet uit kunnen komen.
Die trend is nu al vollop aan de gang en het erge is dus dat veel mensen uit de politiek een leuk zakcentje bijverdienen door les te geven op zo'n elite-universiteit/HBO.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:14:15 #50
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50857531
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:06 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Zullen we het dan ook even hebben over die miljoenen kinderen in de VS die niet de mogelijkheid hebben om op een peperdure universiteit te gaan studeren?
Mwa, maar daar heb je ook andere universiteiten (heten colleges dacht ik) die minder aangeschreven staan maar wel betaalbaar zijn.
Er wordt altijd zo'n karikatuur van dat rassen- en standenonderwijs daar gemaakt maar als je goed kijkt zie je dat er niet zo heel veel verschil is tussen de situatie in Europa en Amerika. Alleen heb je in de VS veel meer topuniversiteiten...
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')