abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50854456
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:35 schreef freecell het volgende:

[..]

Klinkt heerlijk! Doe eens een recept geven?
*Pakt portemonnee erbij
Ik heb altijd 10 salades op een A-4tje opgevouwen in mijn portemonnee zitten, is handiger als ik boodschappen ga doen

-gerookte kip in blokjes gesneden
-ijsbergsla als ondergrond (of andere sla, als je dat lekkerder vindt)
-bleekselderij in schijfjes
-mango in partjes (vers, anders uit blik, dat is altijd goed te doen, moet je alleen wel kijken waar ze die hebben uit blik, ik weet dat ze ze bij de AH hebben, super de boer geloof ik weer niet)
-mosterdkaas in stukjes gesneden (je kunt een stukje kopen, of gewoon van die verpakte plakjes)

Sausje
-een beetje Sinaasappel/mango sap (ik neem altijd die van coolbest)
-dionaise (mosterdmayonaise), of magere mayonaise met wat mosterd erdoorheen
-een beetje kwark en roeren maar

Ik doe eigenlijk niet aan hoeveelheden, dat zit in mijn hoofd maar over het algemeen weet iedereen hier denk ik wel hoeveel gram je van iets mag hebben. Persoonlijk hou ik meer van kaas dan van kip, dus ik verander de verhouding dan een beetje. Verder kun je er nog wat komkommer doorheen doen voor de vulling.

Eet smakelijk
pi_50857615
salade
Ja doei.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:18:09 #153
35189 Troel
scherp en bot
pi_50857683
Zo, ik ben maar zes buisjes bloed kwijt en maar liefst anderhalve liter urine op twee dagen. En ja, dat is weinig en ja het was mooi donker gekleurd en ja, ik maak me daar dus best wel zorgen over

Heb een berichtje bij Schweitzer achtergelaten of hij zijn gegevens door kan sturen naar Nieuwegein zodat ze daar dinsdag bij de volgende afspraak daar inzage in hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50857885
En je hebt wel voldoende gedronken, Troel?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_50857947
waarom naar Nieuwegein eigenlijk? Zit daar de andere arts?

Ik heb mijn eindgesprek vanmorgen gehad, en ik heb het gehaald!

Twee keer een 7 gekregen, en nu op naar de laatste loodjes voor het afstuderen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_50858165
Gefeliciteerd teigan
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_50858234
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 juni 2007 @ 14:46:26 #158
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_50858809
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:24 schreef teigan het volgende:

Twee keer een 7 gekregen, en nu op naar de laatste loodjes voor het afstuderen..
Super! Gefeliciteerd
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 juni 2007 @ 14:47:11 #159
13151 crew  Rewimo
pi_50858845
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:18 schreef Troel het volgende:
Zo, ik ben maar zes buisjes bloed kwijt en maar liefst anderhalve liter urine op twee dagen. En ja, dat is weinig en ja het was mooi donker gekleurd en ja, ik maak me daar dus best wel zorgen over

Heb een berichtje bij Schweitzer achtergelaten of hij zijn gegevens door kan sturen naar Nieuwegein zodat ze daar dinsdag bij de volgende afspraak daar inzage in hebben.
Dat is wel weinig ja. Veel drinken dan maar, dame
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:03:32 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_50859502
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:22 schreef Isabeau het volgende:
En je hebt wel voldoende gedronken, Troel?
In ieder geval elke werkdag een 2 liter pak bar-le-duc bronwater.

Thuis drink ik meestal nog meer, je wilt niet weten hoeveel lege pakken hier rondslingeren. Overigens zijn dat anderhalve literpakken en dat is ijsthee, dubbelfriss, dat soort drankjes.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:03:51 #161
35189 Troel
scherp en bot
pi_50859519
Maarja, ik zal ook wel vocht eruit gooien natuurlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50859882
quote:

Van harte meid.
pi_50860657
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:03 schreef Troel het volgende:
Maarja, ik zal ook wel vocht eruit gooien natuurlijk
Diarree en braken geven veel vochtverlies, maar als ik lees wat je op een dag drinkt dan zou dat in principe voldoende moeten wezen. Blijkbaar nog niet voldoende dus, pfff, valt niet tegen te drinken zeg. (kan me niet herinneren dat er iets mis was met je nieren namelijk)
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:38:20 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_50860776
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Diarree en braken geven veel vochtverlies, maar als ik lees wat je op een dag drinkt dan zou dat in principe voldoende moeten wezen. Blijkbaar nog niet voldoende dus, pfff, valt niet tegen te drinken zeg. (kan me niet herinneren dat er iets mis was met je nieren namelijk)
Nee, die waren prima in orde volgens de test. Het stomme is gewoon dat als ik heel veel ga drinken, dat ik dat er gewoon regelrecht uitgooi. Maar nou las ik gisteren dat door oververmoeidheid de misselijkheid erger kan worden. Dus ik ga gewoon wat meer letten op mijn slaaptijden en desnoods op mijn werk aangeven dat ik echt eerder naar huis moet omdat ik het niet trek (gisteren zat ik in mijn eentje, dat was erg leuk ), zodat ik 's middags nog wat kan slapen in de hoop dat die misselijkheid afneemt en er dus wat meer binnenblijft. Want ik vind het toch echt wel eng dat ik ben afgevallen enzo, da's niet de bedoeling
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:44:38 #165
35189 Troel
scherp en bot
pi_50861004
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Echte diarree heb ik niet meer last van dan normaal, maar heb wel het gevoel dat ik veel minder uitpies dan normaal. Maarja, het is natuurlijk redelijk warm en misschien zweet ik wel meer dan normaal ofzo

Mocht er uit de urinetest komen dat het toch weer richting uitdroging gaat, dan zullen ze me dat wel laten weten gok ik
Ach, en dan leggen ze maar mooi een infuusje aan in het ziekenhuis ofzo. Kunnen ze meteen die laatste spuiten erin jassen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50867961
Teigan: goed zeg dat je je eindgesprek hebt gehaald
pi_50873808
Goed hoor, teigan! Gefeliciteerd!
pi_50874231
Teigan, gefeliciteerd wat heerlijk dat dit stuk nu afgesloten i
pi_50874386
zegge, Octo... al wat gehoord van de verzekering?
Ja doei.
pi_50874562
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 21:22 schreef motorbloempje het volgende:
zegge, Octo... al wat gehoord van de verzekering?
ze vergoeden
pi_50874937
ooooooooooooh YAY!!!!!

je staat in mn agenda nog iig dus ga flink aan je denken

waar word je geholpen? Kan ik langskomen
Ja doei.
pi_50875120
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 21:33 schreef motorbloempje het volgende:
ooooooooooooh YAY!!!!!

je staat in mn agenda nog iig dus ga flink aan je denken

waar word je geholpen? Kan ik langskomen
Ja hoor gezellig.. Moet je wel naar Brugge afreizen (motortochtje?)
Het is trouwens een erg leuke stad

Oh weten jullie trouwens dat je een digitaal kaartje kan sturen? zie de website van AZ st. Jan. Ik geloof dat ze ze uitprinten en dan bij de patienten brengen. Kamernummer enzo weet ik pas 9 juli.

worden jullie al moe van me?
pi_50875960
Heel fijn octo!

Wat een hoop goed nieuws vandaag!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 juni 2007 @ 21:58:04 #174
13151 crew  Rewimo
pi_50876061
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 21:25 schreef octopussy het volgende:
ze vergoeden
Hey, te gek zeg Ben je er al klaar voor?
pi_50876518
wie weet reis ik wel af als ik vrij kan krijgen hoe lang moet je er liggen na de operatie? ongeveer en/of minimaal?

ik ga overigens maar eens aan de digitale weegschaal die van m'n oma is niet accuraat meer
morgen denk ik even halen...

heb overigens faithy.valtaf.nl
Ja doei.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:31:19 #176
35189 Troel
scherp en bot
pi_50877735
quote:

Ik heb hier helemaal overheen gelezen door mijn eigen sores

Gefeliciteerd teigan Zie je nou wel dat je een superjuf bent!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50880191
Motorbloempje, als alles goed gaat dan mag ik donderdag naar huis (maandag is de operatie).

Rewimo, wist je nog niet dat ik vergoeding krijg? Ik vond de brief op de deurmat toen ik terugkwam van de WLS infodag

Overigens heb ik een blogje aangemaakt op mijn Hyve over de operatie. Beetje eng omdat het dan echt bij iedereen bekend is incl. oud klasgenootjes
Maarja ik kan zoiets gewoon echt niet verzwijgen.

Stefan gaat trouwens in Brugge in het passantenoord slapen (als hij eens een keer contact met ze opneemt) dus ik weet niet precies of hij ergens op internet kan. Het ziekenhuis schijnt internet tegen betaling te hebben dus de laptop gaat mee met hem
  woensdag 27 juni 2007 @ 07:16:11 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_50887192
Ik zou niet eens weten of ze in Sint Niklaas internet hadden. Maarja, wij lagen daar natuurlijk met zijn tweeen en dan heb je wat meer aanspraak. En de eerste dagen waren we toch al niet aanspreekbaar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50888332
84,8

mijn dag is weer goed
Ja doei.
pi_50890431
Ik ben sinds gisteravond (koude schotel gegeten, kan nog niet echt kauwen ) misselijk. Bah..
Heb een heldere kippensoep klaargemaakt, en heb zojuist een beetje drinkontbijt op. Wat is misselijk zijn een vervelend iets zeg Iemand tips? Cola drinken?
Of juist zo min mogelijk eten, als je misselijk bent?

[ Bericht 7% gewijzigd door ymme op 27-06-2007 11:00:58 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 juni 2007 @ 11:16:13 #181
13151 crew  Rewimo
pi_50891619
Droog brood eten, ymme Dat helpt vrij aardig. Ik weet alleen niet of je dat wegkrijgt nu

Ik heb zojuist mijn bureaulades geleegd. Jeetje wat een ouwe zooi kom je dan tegen Ik heb nu maar rigoureus dingen weggeflikkerd (uit 1991 en zo ). Raar idee hoor, dat ik hier na deze week niet meer werk. Ik zit al 17 jaar op deze locatie (in diverse banen, dat wel). Maar ik kijk ook uit naar mijn nieuwe baan En naar twee maanden vrij
pi_50891763
Als ik misselijk ben drink ik altijd sinas, flink boeren
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:26:01 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_50891938
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:16 schreef Rewimo het volgende:
Droog brood eten, ymme Dat helpt vrij aardig. Ik weet alleen niet of je dat wegkrijgt nu

Ik heb zojuist mijn bureaulades geleegd. Jeetje wat een ouwe zooi kom je dan tegen Ik heb nu maar rigoureus dingen weggeflikkerd (uit 1991 en zo ). Raar idee hoor, dat ik hier na deze week niet meer werk. Ik zit al 17 jaar op deze locatie (in diverse banen, dat wel). Maar ik kijk ook uit naar mijn nieuwe baan En naar twee maanden vrij
vrij? vrij? Je moet hard werken hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 juni 2007 @ 11:27:18 #184
13151 crew  Rewimo
pi_50891983
Eh nou ja Voor mezelf, niet voor de baas
  † In Memoriam † woensdag 27 juni 2007 @ 11:31:13 #185
43556 miss_dynastie
pi_50892101
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:16 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb nu maar rigoureus dingen weggeflikkerd (uit 1991 en zo ).
Flylady had haar intrede nog niet gedaan bij jou, begrijp ik
pi_50892345
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:31 schreef miss_dynastie het volgende:

Had ik hier al gezegd hoe blij ik ben met mijn schone ramen? De zon staat er nu op en ik ben helemaal blij blij blij. Wat heb ik toch een lieve schoonmoeder *zucht* (ja, ze koopt zelfs huishouddingetjes voor me haha)
pi_50892398
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Had ik hier al gezegd hoe blij ik ben met mijn schone ramen? De zon staat er nu op en ik ben helemaal blij blij blij. Wat heb ik toch een lieve schoonmoeder *zucht* (ja, ze koopt zelfs huishouddingetjes voor me haha)
Isa, jij tips tegen de misselijkheid..
Jij als doktor moet dit toch weten Ik kan alleen niet kauwen ofzo.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:40:33 #188
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50892429
zo, de eerste kilo is eraf.
nu de rest nog

als ik weer mag hardlopen, zal het ook vast een tikje makkelijker gaan..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:41:01 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_50892453
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:27 schreef Rewimo het volgende:
Eh nou ja Voor mezelf, niet voor de baas
Wanneer verwacht je vanuit Haarlem over te kunnen gaan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:41:18 #190
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50892464
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:39 schreef ymme het volgende:

[..]

Isa, jij tips tegen de misselijkheid..
Jij als doktor moet dit toch weten Ik kan alleen niet kauwen ofzo.
domperidon halen
pi_50892499
Het is woensdag. Dan zitten hier ouderwets de winkels 's middags dicht
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:43:13 #192
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50892554
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:41 schreef ymme het volgende:
winkels s'middags dicht
moet er niet aan denken
* MissyMirjaM zo de stad ingaat
  † In Memoriam † woensdag 27 juni 2007 @ 11:46:25 #193
43556 miss_dynastie
pi_50892674
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:41 schreef ymme het volgende:
Ook de AH en zo? Heel klassiek dorp hier, maar de supermarkten zijn altijd wel open hier
pi_50892915
De AH en zo... zitten hier 7km verop in de stad.
En ik voel me te beroerd om met dit weer op de fiets te stappen.
pi_50893951
Misselijkheid is één van de lastigste te bestrijden symptomen We hebben nauwelijks medicijnen of huis-tuin-en keuken middeltjes tegen de misselijkheid en dat is vooral een ongelofelijk probleem bij mensen met chemotherapie of extreem zwangerschapsbraken (waar bijv. Charlotte Brontë aan is overleden).

Medicijnen tegen misselijkheid die je zo kan ophalen bij de apotheek:
- domperidon, gastrocure, motilium

Andere suggesties:
- eet als je honger hebt, onafhankelijk van normale eettijden
- eet vaker kleine porties
- vermijd vet of scherp eten
- eet juist wat meer droog voedsel (beschuitjes, koekjes, crackers)
- eiwitrijke dingen schijnen te helpen (schaaltje yoghurt, ijs en yoghurtijs)
- ook koolzuurhoudend drinken kan helpen tegen de misselijkheid (vandaar dat mensen wel eens cola aanraden, maar ook sinas of 7-up doen dan hetzelfde)
- pepermuntthee kan helpen
- iets met gember werkt soms ook (een toko heeft vaak gembersnoepjes)
- Voor de een helpt frisse lucht, voor de ander juist op bed liggen. Zelf even kijken wat voor jou werkt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 juni 2007 @ 12:20:22 #196
13151 crew  Rewimo
pi_50894079
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Op mijn werk niet

En thuis ook niet
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 juni 2007 @ 12:21:03 #197
13151 crew  Rewimo
pi_50894115
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:41 schreef Troel het volgende:
Wanneer verwacht je vanuit Haarlem over te kunnen gaan?
23 juli staat de verhuizer voor de deur
pi_50894143
Flylady heeft geweldige verhuislijstjes en tips
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 juni 2007 @ 12:22:50 #199
13151 crew  Rewimo
pi_50894184
Ik ben er te lui voor Ik heb een werkster genomen.
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:22:50 #200
35189 Troel
scherp en bot
pi_50894185
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:17 schreef Isabeau het volgende:
Charlotte Brontë
Op een of andere manier voel ik me ineens een stuk beter
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo