En dat inderdaad.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:36 schreef dawg het volgende:
Ja, je geluk niet geheel af laten hangen van je vriend.
.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:36 schreef dawg het volgende:
Dat dus, en dat alleen.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:36 schreef dawg het volgende:
Bedankt voor de fijne postquote:Op maandag 25 juni 2007 11:40 schreef jpg97 het volgende:
Laat staan je vriend zelf tussen de Portugese dames![]()
Wel eens van een selffulfilling prophecy gehoord? Als je er nu al vanuit gaat dat je straks in een depressie terecht komt, zal dat op zeker ook gebeuren.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:46 schreef CLRJ het volgende:
Ik voel me nu al zwaar klote, en dat wordt inderdaad alleen maar erger ben ik bang..
Goed adviesquote:Op maandag 25 juni 2007 11:39 schreef PushyGurl het volgende:
ik ben bang dat als je vriend weg is...je het nog zwaarder gaat krijgen
Hahaha, Ja zit wat in natuurlijk he..quote:Op maandag 25 juni 2007 11:49 schreef appelsjap het volgende:
Ga naar portugal, koop een oude boerderij, en krijg kinders, en word gelukkig, wat moet je hier met dit kut weer![]()
i Know...maar het is denk ik, wel zo....ze moet gewoon veel afleiding zoeken...dingen die haar bezig kunnen houden....quote:
Je bent al hard op weg jezelf een depressie aan te praten.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:46 schreef CLRJ het volgende:
Hij gaat weg voor zijn studie. Hij wordt piloot, en ze gaan daar vliegen. En we zijn een jaar ongeveer samen, maar in dat jaren hebben we best veel meegemaakt door mijn depressie zeg maar. We kennen mekaar door en door..
Ik voel me nu al zwaar klote, en dat wordt inderdaad alleen maar erger ben ik bang..
Vrolijk ik je toch nog op heaquote:
quote:Op maandag 25 juni 2007 11:52 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
i Know...maar het is denk ik, wel zo...
Yup Suc6 verzekerdquote:Op maandag 25 juni 2007 11:50 schreef Bdijk het volgende:
p.s. Tijd voor een account op Second life.. of warcraft
Ik denk ook helemaal niet aan mezelf, ik hou hem ook absoluut niet tegen. Ik weet dat dit voor hem zijn lust en zn leven is. En zal hem daar ook altijd in steunen. Maar ik kan me alsnog wel klote voelen... en daarbij denk ik niet alleen aan mezelf..quote:Op maandag 25 juni 2007 11:52 schreef Puck1 het volgende:
denk ook aan hem...niet alleen aan jezelf..hij doet dit voor zijn toekomst.waarschijnlijk met jou, besef dat heel goed en zit niet zo te miepen..
Nou dan!quote:Op maandag 25 juni 2007 11:54 schreef CLRJ het volgende:
[..]
Ik denk ook helemaal niet aan mezelf, ik hou hem ook absoluut niet tegen. Ik weet dat dit voor hem zijn lust en zn leven is. En zal hem daar ook altijd in steunen. Maar ik kan me alsnog wel klote voelen... en daarbij denk ik niet alleen aan mezelf..
Hahaha, goed advies inderdaad!;)quote:Op maandag 25 juni 2007 12:01 schreef osho het volgende:
denk maar vast aan al de kleding die je straks in de PC Hooft kunt gaan kopen op zijn kosten als hij piloot isdan voel je je vast al een stuk beter
Het is niet goed voor jullie relatie dat hij nu een jaar weggaat. Ik weet niet hoe vaak hij terug kan komen voor bezoek? Maar als je net een jaar een relatie hebt en zoveel hebt meegemaakt, dan voelt het weg zijn van die situatie voor hem waarschijnlijk als een opluchting en gaat hij om zich heen kijken.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:46 schreef CLRJ het volgende:
En we zijn een jaar ongeveer samen, maar in dat jaren hebben we best veel meegemaakt door mijn depressie zeg maar. We kennen mekaar door en door..
Joh het is maar sex, volgend jaar als ie terug is dan ben je blij elkaar weer te zien.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:46 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Bedankt voor de fijne post.
Je moet niet zo je geluk koppelen aan hem, zoals al eerder is gezegd.
en om dit jaar door te komen neem je gewoon een lening. die je dan later op zijn kosten terugbetaald. kun je alvast wat kopen om depressies de kop in te drukkenquote:
Piloot, piloot. Wat zeiden ze ook alweer over dat beroep...? Oh sorry.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:46 schreef CLRJ het volgende:
Hij gaat weg voor zijn studie. Hij wordt piloot, en ze gaan daar vliegen. En we zijn een jaar ongeveer samen, maar in dat jaren hebben we best veel meegemaakt door mijn depressie zeg maar. We kennen mekaar door en door..
Kwestie van vertrouwenquote:Op maandag 25 juni 2007 12:23 schreef 199724 het volgende:
[..]
Piloot, piloot. Wat zeiden ze ook alweer over dat beroep...? Oh sorry.
quote:Op maandag 25 juni 2007 12:23 schreef 199724 het volgende:
[..]
wat wat watquote:Op maandag 25 juni 2007 12:23 schreef 199724 het volgende:
[..]
Jaa daar heb je gelijk in. Ik heb geen auto nee.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:29 schreef simmu het volgende:
natuurlijk lijkt het nu kut, en ver weg, en heel lang. lijkt me logisch dat je je daar niet blijer van voelt. kijk het echter ff een tijdje aan. heb je een auto?
probeer gewoon regelmatig bezoekjes/emailtjes/chatsessies in te lassen. misschien doet het je juist wel ffies goed om eens even alleen aan jezelf te werken, terwijl hij je *wel* van afstand support.
Ben ook blij voor hem. Heb nooit gezegd dat ik dat niet ben. Maar veel mensen nemen dat aan als ze zien dat ik me eigen er kut door voel.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:30 schreef _GdR_ het volgende:
gewoon niet zielig doen. je bent 17. wees blij voor je vriend want later gaat hij dikke knaken verdienen en daar kan jij mooi van profiteren.
quote:Op maandag 25 juni 2007 12:26 schreef jpg97 het volgende:
[..]niets? je hebt het over Matrozen/Mariniers?
Dit klinkt mij niet echt gezond in de oren. Misschien moet je je wereldje eens wat verruimen. Legt ook wat minder druk op hem, en dus logisch gezien ook op jezelf.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:59 schreef CLRJ het volgende:
Nee ben ik niet bang voor. Ik vertrouw hem zeker wel. Maar we wonen nu samen, en ik kan niet goed tegen het alleen zijn. En woon nu ver bij mijn familie vandaan, omdat ik hier nu op kamers zit. Ik heb niks zonder hem, en hij is de enige die me echt begrijpt. Tenminste zo voelt het voor mij...
Wie? Ikke?quote:Op maandag 25 juni 2007 12:36 schreef CLRJ het volgende:
maar jij voelde je je vantevoren toch ook wel heel erg kut of niet? Of ben ik nou de enige die dat heeft..?
Ik ben gek van vliegtuigen, vandaar dat ik ook regelmatig op Schiphol te vinden ben, woon ernaast..
Thanks!!quote:Op maandag 25 juni 2007 12:41 schreef milagro het volgende:
is ook niet leuk, logisch dat je er verdrietig van wordt.
wat echter niet hoeft is in een depressie schieten.
ga mee of ga er zoveel mogelijk heen, en voor de momenten dat je hem niet bij je hebt , iemand heel erg missen heeft zo zijn voordelen, echt
lekker janken, dat mag, maar niet dag in dag uit want je verandert er niets aan, je belast enkel je vriend maar ook, en vooral jezelf, leef toe naar de vakanties, of doe eens gek, neem al je spaarcentjes ( als je die hebt tenminste) van de bank en ga er heen, volg 's ochtends een cursus portugees en breng die 's middags in praktijk door te werken bijvoorbeeld
Ook hartstikke bedankt!! Goede adviezen..beter dan: Doe niet zo zielig e.d.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:42 schreef Étoile het volgende:
Sta/stond je ook onder behandeling bij een therapeut voor je depressie?
Voor de rest, probeer nu alvast na te denken over welke leuke dingen je allemaal kunt gaan doen in de tijd dat hij er niet is. Zijn er vriendinnen die je een tijd niet hebt gesproken, heb je hobbies die je weer wil oppakken of een nieuwe zoeken, leuke sporten, ga wat vaker bij je ouders op bezoek, neem een huisdier.
Je begint met een nieuwe opleiding, ook een leuke frisse start met veel kansen. Ga bijvoorbeeld bij een vereniging of commissie, je kan nieuwe vriendinnen maken etc. Zoek een bijbaantje speciaal om halverwege een keer bij hem op bezoek te kunnen.
Kortom, ga actief bezig om er een leuke tijd van te maken, anders zal het idd een zwart gat worden.
In plaats van een rottijd kan je dit namelijk ook zien als een uitdaging. Als het je lukt om dit jaar door te komen, kan je hartstikke trots op jezelf zijn. Uiteindelijk moet je 'het' toch zelf leren rooien, hij zal later ook wel vaker langere perioden weg zijn of (in het ergste geval) gaat het eens uit. Voor jullie relatie op de langere termijn is het ook veel beter/gezonder als jij leert om niet teveel op hem te steunen, dan kan het alleen maar leuker worden samen!
Dat valt nog maar te bezien. Je had er zelf ook op kunnen komen, en door te wachten tot iemand anders het voorstelt maak je jezelf alleen nog maar afhankelijker.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:47 schreef CLRJ het volgende:
[..]
Ook hartstikke bedankt!! Goede adviezen..beter dan: Doe niet zo zielig e.d.
Ik ben hier niet van afhankelijk. Ik vind het gewoon fijn om er met andere over te praten...quote:Op maandag 25 juni 2007 12:56 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat valt nog maar te bezien. Je had er zelf ook op kunnen komen, en door te wachten tot iemand anders het voorstelt maak je jezelf alleen nog maar afhankelijker.
vindt ik ook, je stelt je behoorlijk afhankelijk op, naar je vriend toe en hier op fok.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:56 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat valt nog maar te bezien. Je had er zelf ook op kunnen komen, en door te wachten tot iemand anders het voorstelt maak je jezelf alleen nog maar afhankelijker.
quote:Op maandag 25 juni 2007 12:44 schreef Aneurism het volgende:
vingerse
beetje overdreven, hoor.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:21 schreef Puck1 het volgende:
[..]
vindt ik ook, je stelt je behoorlijk afhankelijk op, naar je vriend toe en hier op fok.
ben je niet zo zelfstandig?
Kijk, iemand die me begrijpt! Dank je....quote:Op maandag 25 juni 2007 13:50 schreef milagro het volgende:
[..]
beetje overdreven, hoor.
lijkt me vrij normaal dat je flink "schrikt" als je vriend vertelt voor een jaar weg te moeten/willen, je denkt natuurlijk vooral of alleen aan al dat missen dat je gaat doen, en als de dag dichterbij komt, wordt de knoop in je maag steeds strakker en zwaarder.
als je dan toevallig ook nog eens depressiegevoelig bent, is het helemaal niet zo raar bang te zijn dat je angst voor toekomstig gemis van een geliefde, een depressie zal triggeren.
en dus zoek je dan ms even wat nuchterder kunnen denkende lieden op om de boel even voor je te relativeren wat je zelf door het liefdesverdriet, waar dit toch een soort van variatie van is, niet meer helemaal kunt.
heeft niet persé iets te maken met compleet afhankelijk zijn van iemand, maar gewoon logisch verdriet om het onvermijdelijke vreselijk missen.
als een relatie plots uitraakt, en je hart gebroken is, ben je dan ook ineens "raar afhankelijk" van een ander voor je levensgeluk? natuurlijk bepaalt het gemis tijdelijk je geluksgevoel , is toch normaal?
Milf-agroquote:Op maandag 25 juni 2007 13:50 schreef milagro het volgende:
[..]
beetje overdreven, hoor.
lijkt me vrij normaal dat je flink "schrikt" als je vriend vertelt voor een jaar weg te moeten/willen, je denkt natuurlijk vooral of alleen aan al dat missen dat je gaat doen, en als de dag dichterbij komt, wordt de knoop in je maag steeds strakker en zwaarder.
als je dan toevallig ook nog eens depressiegevoelig bent, is het helemaal niet zo raar bang te zijn dat je angst voor toekomstig gemis van een geliefde, een depressie zal triggeren.
en dus zoek je dan ms even wat nuchterder kunnen denkende lieden op om de boel even voor je te relativeren wat je zelf door het liefdesverdriet, waar dit toch een soort van variatie van is, niet meer helemaal kunt.
heeft niet persé iets te maken met compleet afhankelijk zijn van iemand, maar gewoon logisch verdriet om het onvermijdelijke vreselijk missen.
als een relatie plots uitraakt, en je hart gebroken is, ben je dan ook ineens "raar afhankelijk" van een ander voor je levensgeluk? natuurlijk bepaalt het gemis tijdelijk je geluksgevoel , is toch normaal?
hee bmp97 was dat jouw vriendin gisteren?quote:
bmp?quote:Op maandag 25 juni 2007 14:47 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
hee bmp97 was dat jouw vriendin gisteren?
Volgens mij vindt jij t al fijn om te praten over of je je tomaten in de winkel lós moet kopen, of per tros...quote:Op maandag 25 juni 2007 13:02 schreef CLRJ het volgende:
[..]
Ik ben hier niet van afhankelijk. Ik vind het gewoon fijn om er met andere over te praten...
nou gif97 was het je vriendin of niet? die ken ik namelijk nog van de middelbare schoolquote:
moeilijke keuze ook...quote:Op maandag 25 juni 2007 14:52 schreef Sant het volgende:
[..]
Volgens mij vindt jij t al fijn om te praten over of je je tomaten in de winkel lós moet kopen, of per tros...
Wat een onzinquote:Op maandag 25 juni 2007 16:20 schreef nozem het volgende:
Je woont samen en je bent 17?
Je hebt jezelf de afgelopen tijd compleet vastgezogen aan je vriend. Je bent compleet afhankelijk van hem..
Meisje, wees blij. Hopelijk leer je het komende jaar eindelijk een beetje op eigen benen te staan..
quote:Op maandag 25 juni 2007 16:57 schreef EggsTC het volgende:
Of je nou wil of niet, in dat jaar komt of hij of jij iemand anders tegen... Ik hoop dat je relatie sterk is, dit is bijna niet te vermijden.
joh, doe ff rustig aan. je weet helemaal niet hoe en waarom ze 'al' samenwoont, en die dude is er zelf toch ook nog bij? ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor, in mijn relatie speelt het ook, zij het ietsje anders. wij zijn nu 6 jaar samen, veel meegemaakt, sangdrax is aio, dus die wil wellicht naar het buitenland. gaat soms naar conferenties enzo. ik moet er niet aan denken dat hij ineens 1 heel jaar weg is! (maar vanaf september gaan we weer proberen kindje te maken) dus ik ga dan gewoon mee hebben we beslotenquote:Op maandag 25 juni 2007 16:20 schreef nozem het volgende:
Je woont samen en je bent 17?
Je hebt jezelf de afgelopen tijd compleet vastgezogen aan je vriend. Je bent compleet afhankelijk van hem..
Meisje, wees blij. Hopelijk leer je het komende jaar eindelijk een beetje op eigen benen te staan..
Ja. Je bent 17. De kans dat je oud wordt met deze jongen is niet echt groot. Dat geeft niet, want er komt wel een ander (ook al denk je op zo'n moment dat de wereld vergaat, dat is niet zo).quote:
Ik heb bijna precies hetzelfde.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:46 schreef CLRJ het volgende:
kun je hem niet af en toe opzoeken? Retourtje Portugal heb je al vanaf 150 euro, als je via Madrid vliegt en verder met de trein misschien nog minder. (Madrid is met ryanair.com 20 euro retour, trein kost misschien nog een paar tientjes).quote:Op maandag 25 juni 2007 11:50 schreef CLRJ het volgende:
ik zei al dat ik mn best ga doen, ik wil et hemaal niet, maar ik weet hoe ik me nu al voel..
Wil er niet vanuit gaan, dat wil niemand
Dacht ik dus ook al. Ik ben benieuwd hoeveel mensen hier gortdroog kunnen zeggen dat ze zo onafhankelijk zijn en dat ze zonder blikken of blozen kunnen zeggen dat hun vriend of vriendin mag vertrekken voor een jaartje. Ik kan dat niet, om eerlijk te zijn. Of ik daardoor afhankelijk ben? Als je graag iemand om je heen hebt al ziet als afhankelijkheid ga je wat mij betreft wel behoorlijk ver.quote:
quote:Datum
Tijd
Station
Spoor
Faciliteiten
26.06.07 09:26 Amsterdam Centraal 14a IC 632 - InterCity
« 12:20 Bruxelles Midi/Brussel Zuid
» 13:13 Bruxelles Midi/Brussel Zuid THA 9330 - THALYS
Reserveren verplicht, Speciale tarieven, Niet-rokentrein, Barwagen, Rolstoelplaats, Babyhoekje
« 14:35 Paris Nord
» 14:35 Paris Nord Transfer - 55 Min. Verder met metro 4 -> Porte d'Orleans
« 15:30 Paris Montparnasse
» 15:50 Paris Montparnasse TGV 8543 - TGV
Reserveren verplicht, Toeslag verplicht, Speciale tarieven, Barwagen, Rolstoelplaats
« 21:24 Irun
» 22:00 Irun D 313 - nachttrein
In zitplaatsw. enkel 2.kl., Slaaprijtuig, Couchette-rijtuig, Imbiss und Getränke erhältlich
27.06.07 11:03 Lisboa Santa Apolonia
* Toon tussenstations
* Routekaart
Geldig op dinsdag, 26.06.07 Reistijd 26:37; Rijdt niet dagelijks, rijdt onregelmatig
Datum
Tijd
Station
Spoor
Faciliteiten
26.06.07 18:56 Amsterdam Centraal 14a THA 9364 - THALYS
Reserveren verplicht, Speciale tarieven, Niet-rokentrein, Barwagen, Rolstoelplaats, Babyhoekje
« 23:05 Paris Nord
» 23:05 Paris Nord Transfer - 55 Min. Verder met metro 4 -> Porte d'Orleans
27.06.07 « 00:00 Paris Montparnasse
» 07:15 Paris Montparnasse TGV 8505 - TGV
Reserveren verplicht, Toeslag verplicht, Speciale tarieven, Barwagen, Rolstoelplaats
« 12:50 Irun
» 13:20 Irun 413 - trein
alleen 2e Klas, Imbiss und Getränke erhältlich
« 18:39 Medina del Campo
» 18:50 Medina del Campo R 8006 - stoptrein
alleen 2e Klas
« 21:10 Madrid-Chamartin
» 22:45 Madrid-Chamartin HOT 332 - hoteltrein
nur 1. Klasse, alleen 2e Klas, Slaaprijtuig
28.06.07 08:00 Lisboa Santa Apolonia
* Toon tussenstations
* Routekaart
Juist jaquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:02 schreef DAMH het volgende:
Ik hoop voor hem dat ie een portugees mokkel tegen het lijf loopt (vliegt)
Er is een verschil tussen het niet leuk vinden en bang zijn dat je wereld instort. Ik vond het ook niet zo prettig dat mijn vriendin vertrok, maar wanhoop heb ik niet gevoeld hoor.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:47 schreef Friek_ het volgende:
Dacht ik dus ook al. Ik ben benieuwd hoeveel mensen hier gortdroog kunnen zeggen dat ze zo onafhankelijk zijn en dat ze zonder blikken of blozen kunnen zeggen dat hun vriend of vriendin mag vertrekken voor een jaartje. Ik kan dat niet, om eerlijk te zijn. Of ik daardoor afhankelijk ben? Als je graag iemand om je heen hebt al ziet als afhankelijkheid ga je wat mij betreft wel behoorlijk ver.
Eens. 't Lijkt mij juist ontzettend vreemd als je een gat in de lucht springt als je je partner lang niet ziet, of als het je "gewoon" niks doet.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:50 schreef milagro het volgende:
beetje overdreven, hoor.
Hey, ik meen het serieus, ik mag toch wel mijn mening droppe?? Zo'n aansteller, pff ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken,,, daarom grow up smell the coffeequote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:13 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Juist ja. Echt, als het topic je niet boeit, léés het dan niet.
Aangezien je ook in Hoofddorp woont dan kom je toch gewoon een paar keer langs?quote:Op maandag 25 juni 2007 11:35 schreef CLRJ het volgende:
Over 3 weken vertrekt mijn vriend voor een jaar ongeveer naar Portugal. Afgelopen jaar ben ik in een diepe depressie geraakt, en er nog steeds niet vanaf. Hij helpt me met alles en zorgt ervoor dat ik me op mijn gemak voel in de buitenwereld e.d. Hij laat me weer genieten van het leven zeg maar.
Maar nu ik weet dat de tijd dichterbij komt dat ie weggaat krijg ik het steeds moeilijker. Ik ga achteruit en ben zo bang dat ik weer terug val in die depressie. Ik wil me niet weer zo voelen, ik wil blijven genieten...
Soms denk ik dat ik me gewoon aanstel, want er zijn zoveel mensen die een dierbaar persoon nooit meer zullen zien, en ik heb m na een jaar al weer terug. Maar zoals ik me heb gevoeld en zoals ik me nu voel, gun ik niemand...
Heeft iemand advies??
Hij is het beide!quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:27 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Is het je vriend of je buddy? Het klinkt nogal als het laatste namelijk.
Hmm uit je verhaal komt heel erg naar voren dat hij je steun is voor als jij het kut had. Kan je het je voorstellen dat ik denk dat het wel goed voor je is om eens op eigen benen te staan? Misschien is het wel goed dat hij een jaar weg is, dan kun je eens jouw eigen problemen fixen en onder ogen zien.quote:
Hij wordt piloot.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:46 schreef CLRJ het volgende:
Ja. Relatie moet sterk zijn daarvoor.quote:Op maandag 25 juni 2007 16:59 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]En alleen maar omdat ze elkaar niet zien? Dus jij of je vriendin (als je die al hebt) komen ook zeker iemand anders tegen ergens in het komende jaar?
Trouwens Portugal is helemaal niet zover weg dus waarom elkaar niet om de paar maanden ff bezoeken.
Uhm, is het raar dat partners elkaar steunen, zeker in periodes van depressie waar je zelf bar weinig aan kunt doen? Voor- en tegenspoed enzo, als je niet eens meer op je partner terug mag vallen als je een vangnet nodig hebt, dan snap ik de wereld echt niet meer. Dat zou toch juist de basis moeten zijn?quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:34 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Hmm uit je verhaal komt heel erg naar voren dat hij je steun is voor als jij het kut had. Kan je het je voorstellen dat ik denk dat het wel goed voor je is om eens op eigen benen te staan? Misschien is het wel goed dat hij een jaar weg is, dan kun je eens jouw eigen problemen fixen en onder ogen zien.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |