de laatste hardwerkende vaders die hun gezin uitmoorden omdat deze lastig waren zoals jij dat uitlegt waren toch echt allochtonen.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:06 schreef t-8one het volgende:
[..]
Of een hardwerkende Nederlandse vader die z'n gezinnetje lastig vond.
Maja, daar praten we liever niet over.
quote:Man krijgt beton op been in Alkmaar
ALKMAAR Bij een bedrijfsongeluk op de Flurietweg in Alkmaar is maandag een man gewond geraakt. Hij kreeg door nog onbekende oorzaak een stuk beton op zijn been en is met onbekend letsel naar het ziekenhuis overgebracht. Ook de traumahelicopter werd ingezet bij dit bedrijfsongeluk. 25 juni 2007 - 11:34 (info rtvnh.nl)
quote:Op maandag 25 juni 2007 12:50 schreef Bresser het volgende:
wat zal de reden zijn geweest?
-ze kleedde zich te westers
-ze was de achterlijke islam zat
-ze had een nederlandse vriend
-ze wou studeren ipv huisvrouw worden
Wat is het nut van al dat soort speculaties in de wereld helpen? Kan je niet gewoon wachten tot er meer details bekend worden gemaakt?quote:Op maandag 25 juni 2007 12:50 schreef Bresser het volgende:
Tja, als het om eerwraak gaat dan weet je zelf toch ook wel dat het één van die dingen kan zijnquote:Op maandag 25 juni 2007 12:53 schreef Everett het volgende:
[..]
Wat is het nut van al dat soort speculaties in de wereld helpen? Kan je niet gewoon wachten tot er meer details bekend worden gemaakt?
Ik denk dat ze een niet-Turkse vriend had, kort geleden van huis was weggelopen hierom en sindsdien bij hem woonde. Dat zou in ieder geval een logische verklaring zijn dat zij op het station is neergeschoten (qua plaats). Misschien dat ze geen contact meer had met de familie en haar vader alleen wist dat ze elke dag via het station naar haar werk ging. Maar ja, dit is alleen maar speculatie.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:50 schreef Bresser het volgende:
buitenlanders schieten over het algemeen zichzelf niet dood, dat doen vooral doorgeslagen nederlanders... dus jah... best verassendquote:Op maandag 25 juni 2007 12:41 schreef JanJanJan het volgende:
Waarom verbaast het me niet dat het een buitenlander is?![]()
Je zegt het zelf al...quote:Op maandag 25 juni 2007 12:57 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Tja, als het om eerwraak gaat dan weet je zelf toch ook wel dat het één van die dingen kan zijn![]()
nee, gewoon een geflipte vader...quote:Op maandag 25 juni 2007 12:58 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Nee dit is zeker geen eerwraak nee.![]()
nee hoor gooi het er maar uit... je weet het toch zo goed....quote:Op maandag 25 juni 2007 13:00 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Nope, ik zeg niets meer, je hoort het straks wel.
Ah, een helderziende in ons midden!quote:Op maandag 25 juni 2007 13:00 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Nope, ik zeg niets meer, je hoort het straks wel.
nee het is een Turk... DUS het is eerwraak, begrijp dat danquote:Op maandag 25 juni 2007 13:03 schreef ioko het volgende:
Wel een apart geval, bij eerwraak is het toch niet echt gebruikelijk dat de dader ook zichzelf probeert om te brengen?
Dacht ik ook.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:03 schreef ioko het volgende:
Wel een apart geval, bij eerwraak is het toch niet echt gebruikelijk dat de dader ook zichzelf probeert om te brengen?
1. Heeft u kennis genomen van de moord op een zoveeljarig meisje door haar vader in Alkmaar op maandag 25 juni j.l., zo nee, waarom niet?quote:Op maandag 25 juni 2007 13:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heeft Wilders al kamervragen gesteld?![]()
Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:03 schreef ioko het volgende:
maar een eerwrekende die dat wel doet, komt ook voor, hè.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:59 schreef Re het volgende:
[..]
buitenlanders schieten over het algemeen zichzelf niet dood, dat doen vooral doorgeslagen nederlanders... dus jah... best verassend
Of een statement.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:59 schreef Re het volgende:
nee, gewoon een geflipte vader...
Huh?quote:Op maandag 25 juni 2007 13:07 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor.
Om de eer van de familie te redden schiet de vader zijn dochter dood. Omdat hij zelf ook, in zijn ogen dan, gefaald heeft en zo de eer van de familie heeft gekrenkt besluit hij zichzelf ook van het leven te beroven.
ja maar de vader heeft in zijn ogen ms gefaald door dat hij niet in staat was zijn dochter in toom te houden...quote:Op maandag 25 juni 2007 13:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Huh?
Als je je dochter dan vermoordt redt je juist de eer van de familie (gek, maar waar).
kortom speculatiequote:Op maandag 25 juni 2007 13:08 schreef milagro het volgende:
[..]
maar een eerwrekende die dat wel doet, komt ook voor, hè.
je kan net zo goed niet concluderen dat het niet om eerwraak gaat ws, omdat de dader zichzelf ook door het hoofd schoot.
waarom denk je dat sommigen vaders het aan een minderjarige zoon overlaten?
omdat die minder zwaar gestraft wordt, kortom, ondanks alles denkt de wrekende toch nog aan de gevolgen voor hem zelf, en soms is de dood dan te verkiezen boven celstraf, de eer is hoe dan ook gered.
Ik ben geen eerwraak-deskundige, maar volgens mij is de moord op zich al voldoende om de eer van de familie te herstellen. Hoef je jezelf niet voor door je hoofd te schieten.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:07 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor.
Om de eer van de familie te redden schiet de vader zijn dochter dood. Omdat hij zelf ook, in zijn ogen dan, gefaald heeft en zo de eer van de familie heeft gekrenkt besluit hij zichzelf ook van het leven te beroven.
quote:Eerwraak is een gewoonterechtelijk fenomeen waarbij een familie of stam de verloren gegane zedelijke eer meent te kunnen herstellen door het plegen van een moord op de veroorzaker van het eerverlies of degene die schuldig bevonden aan het eerverlies.
Er word alleen maar uitgelegd waarom bij eerwraak de dader ook kan besluiten zichzelf van het leven te beroven.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:11 schreef Re het volgende:
[..]
kortom speculatie, maar goede benzine voor de monoculturisten alhier
weer een feestje bouwen
quote:Op maandag 25 juni 2007 13:12 schreef Everett het volgende:
[..]
Ik ben geen eerwraak-deskundige, maar volgens mij is de moord op zich al voldoende om de eer van de familie te herstellen. Hoef je jezelf niet voor door je hoofd te schieten.
[..]
quote:Op maandag 25 juni 2007 13:08 schreef milagro het volgende:
maar een eerwrekende die dat wel doet, komt ook voor, hè.
je kan net zo goed niet concluderen dat het niet om eerwraak gaat ws, omdat de dader zichzelf ook door het hoofd schoot.
waarom denk je dat sommigen vaders het aan een minderjarige zoon overlaten?
omdat die minder zwaar gestraft wordt, kortom, ondanks alles denkt de wrekende toch nog aan de gevolgen voor hem zelf, en soms is de dood dan te verkiezen boven celstraf, de eer is hoe dan ook gered.
een geflipte vader is ook een mmogelijkheid, maar het bekt zo lekker he...quote:Op maandag 25 juni 2007 13:13 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Er word alleen maar uitgelegd waarom bij eerwraak de dader ook kan besluiten zichzelf van het leven te beroven.
Leer anders een lezen.![]()
Kijk maar uit dat je niet in je eer gekrenkt wordt hiero.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:16 schreef Re het volgende:
[..]
een geflipte vader is ook een mmogelijkheid, maar het bekt zo lekker he...
ach man, stel je niet zo aan, zeg.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:11 schreef Re het volgende:
[..]
kortom speculatie, maar goede benzine voor de monoculturisten alhier
weer een feestje bouwen
nah dat zal wel meevallen hoor...quote:Op maandag 25 juni 2007 13:17 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Kijk maar uit dat je niet in je eer gekrenkt wordt hiero.![]()
ok, het is eerwraak!quote:Op maandag 25 juni 2007 13:19 schreef milagro het volgende:
[..]
ach man, stel je niet zo aan, zeg.
het is een Turk, die zijn dochter door het hoofd schoot, grote kans dus dat het om eerwraak gaat, al dan niet na familieberaad.
eerwraak "hoort" officieel dmv familieberaad uitgevoerd te worden, maar wie weet zijn er vaders die het alleen beslissen, dat de eer gered moet worden, en dan erna de hand aan zichzelf slaan.
gaan zaniken over speculatie , jezus, dat is in ieder "moor" topic zo, niet zo raar.
net zo min als het raar is, om te speculeren over een Turks (koerdische) afkomst, omdat in die cultuur de normen wat anders liggen dan hier gebruikelijk is, en dochters nogal eens te vrezen hebben voor hun eigen vaders en broers als ze die normen aan hun laars lappen.
hoef je ook weer niet zo politiek correct van in de stress te schieten om zo weer te koketteren met je eigen vermeende vooroordeelloosheid en open mind.
die maken ze zelf, met landbouw productenquote:Op maandag 25 juni 2007 13:11 schreef Viswijfje het volgende:
wat een eng verhaal!!!
hoe komen al die mensen aan geweren dan??![]()
sterkte voor alle bekende!!!!!
was het het A-team?quote:Op maandag 25 juni 2007 13:22 schreef BereNDD het volgende:
[..]
die maken ze zelf, met landbouw producten
ja, en omdat er soms iemand besluit , ms wel door spijt omdat hem is opgedragen het te doen, zichzelf door het hoofd te schieten, sluit eerwraak niet uit.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:12 schreef Everett het volgende:
[..]
Ik ben geen eerwraak-deskundige, maar volgens mij is de moord op zich al voldoende om de eer van de familie te herstellen. Hoef je jezelf niet voor door je hoofd te schieten.
[..]
Jij bent blijkbaar wel een eerwraak-deskundigequote:Op maandag 25 juni 2007 13:26 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, en omdat er soms iemand besluit , ms wel door spijt omdat hem is opgedragen het te doen, zichzelf door het hoofd te schieten, sluit eerwraak niet uit.
zoals ik al zei, vaders wijzen soms, om zo zelf een straf te ontlopen en een lage straf voor de zoon te te 'regelen' , een minderjarige zoon aan.
blijkbaar is soms ondanks de prioriteit van het redden van de familie eer, het eigen hachje prioriteit numero uno en in dit geval zou het eigen hachje dus zomaar de dood kunnen zijn.
hoef je niet meteen in de oe oe, discriminatie xenofobie vooroordelen kramp te schieten en te gaan roepen dat het vast geen eerwraak is, omdat het niet aan alle kenmerken voldoet.
vermoeden dat het om eerwraak gaat omdat het een Turkse vader betreft is helemaal niet vreemd, aangezien eerwraak vooral in die (turkskoerdische) contreie/cultuur voorkomt.
geeft je vrouw je te weinig blowjobs dan?quote:Op maandag 25 juni 2007 13:29 schreef Armageddon het volgende:
Als het eerwraak is dan ga jij zometeen op je knietjes voor ome Arma, Re. Is dat duidelijk?
Goed, noem jij het toch een geflipte vader dan houden wij het hier op eerwraak.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:31 schreef Re het volgende:
dan zijn er vast wel cijfers te vinden van hoeveel procent van de eerwrakers zelfmoord plegen na de daad...
ik denk dat je niet over 1% komt maar die ene procent maakt het wel VEEEEL logischer dat het eerwraak kan zijn dan dat het een geschifte doorgedraaide vader is want dat gebeurd nooit namelijk...
quote:Op maandag 25 juni 2007 11:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
dan hoop ik toch maar dat dat vanaaf weer vrijgegeven isDit beangstigd mij best wel
zeker omdat mn vent elke dag op alkmaar komt
ik snap ook wel dat je het graag eerwraak wilt noemen want labelen van iets is veel makkelijker om te misbruiken ...quote:Op maandag 25 juni 2007 13:33 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Goed, noem jij het toch een geflipte vader dan houden wij het hier op eerwraak.
Je bent sowieso geflipt als je uit eerwraak iemand vermoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |