abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50894731
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:22 schreef Tan het volgende:

@FajaLobi (we hebben een saus van het merk Faja Lobi, moet steeds aan je denken als ik die zie staan ) veel succes/plezier bij de VK
Lekker he die sauzen, we hebben er aardig wat van in huis altijd. Van dat merk heb je ook een potje melasse, is erg goed tegen doorkomende tanden en kiezen van kinderen. Surinamers doen dat op een doekje en smeren daar het tandvlees iedere dag mee in. Is mierzoet maar maakt het tandvlees zachter en minder pijnlijk voor als de tandjes doorkomen. Geen idee waarom ik dat nou in ene hier neer zet. Spoor geloof ik vandaag niet helemaal. Wenste net een kassiere een prettig weekend
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:44:58 #152
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_50895014
Heel logisch, hoor! Voor het geval je haar niet meer ziet de volgende keer dat je boodschappen doet. Is alleenmaar hartelijk

Ben heel saaie dingen aan het doen, en dit forum maakt het allemaal een stuk beter te doen!

Nog 12,5 dag werken en dan verlof!!! Had nooit gedacht dat ik er zo naar uit zou kijken, maar met het huidige concentratie-vermogen en werkgeheugen schiet het ook niet op en das alleenmaar vervelend. Zeker als ik maar 50% werk en dat die 50% niet op het oude niveau zijn... Grrr.

Als iemand nu een (inhoudelijk) verhaal houdt van langer dan 3 minuten, moet ik gaan meeschrijven, anders ben ik weer kwijt wat diegene gezegd heeft. Lekker handig als ik twee projecten doe met collega's die nogal lang van stof zijn...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_50895149
Ik kijk ook erg uit naar mijn verlof hoor, als gaat die pas begin november in. Op kantoor is het nu komkommertijd na ruim een jaar drukte ivm reorganisatie stress en werkzaamheden. Het is soms zo stil dat je gewoon de tijd voorbij ziet kruipen. Dan ben ik persoonlijk veel liever thuis met dingen bezig dan dat ik doelloos voor me uit zit te staren op kantoor.
pi_50895377
Tearsong gefeliciteerd!
Nog steeds geen verse baby's
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_50895386
Wat een mooie echo's Tan!
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:00:52 #156
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_50895543
haha Faja-Lobi moet echt om je lachen. leuk he zwanger zijn
pi_50895827
DeLiedje, wanneer heb jij de volgende afspraak met je vk of huisarts? Ik weet niet hoe het is tijdens zwangerschap, maar gewoonlijk is braken zonder misselijkheid vooraf wel een ding dat moet worden nagekeken. Dus noem het wel even bij je volgende afspraak (vooral dat je dus van te voren niet misselijk bent)
mooi he, alles
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:16:14 #158
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_50896089
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:37 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Lekker he die sauzen, we hebben er aardig wat van in huis altijd. Van dat merk heb je ook een potje melasse, is erg goed tegen doorkomende tanden en kiezen van kinderen. Surinamers doen dat op een doekje en smeren daar het tandvlees iedere dag mee in. Is mierzoet maar maakt het tandvlees zachter en minder pijnlijk voor als de tandjes doorkomen. Geen idee waarom ik dat nou in ene hier neer zet. Spoor geloof ik vandaag niet helemaal. Wenste net een kassiere een prettig weekend
Hahaha klinkt bekend, ik doe de meest rare dingen nu ik zwanger ben, haren wassen en de kraan uitdraaien zonder uit te spoelen, dat soort dingen.

Melasse ken ik niet, ik gebruik altijd chamodent, helpt ook goed. Maar het zijn inderdaad lekkere sauzen, wij houden wel van pittig eten.
pi_50897548
Sinds wanneer zijn jullie gewoon gaan genieten van je zwangerschap?
Ik ben nu vandaag 13 week zwanger en ben nu dus het eerste trimester voorbij.

Elke keer denk ik van als ik nu de eerste echo heb ben ik rustig en vlak daarna komen er andere zorgen.
Als ik het hartje hoor ben ik rustig en stug daarna blijven er angsten komen van stel het gaat mis.
Nu ook dus ben ik die 3 maand voorbij en idioot genoeg is die zorg weg maar ik blijf stug bang.
Ik ben niet 24 uur per dag bang hoor maar soms schiet die gedachte weer door mijn hoofd.

Is dat normaal en hebben/hadden jullie dat ook toen je die 3 maand voorbij was dat je toch nog steeds wat bang blijft?
pi_50897852
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:58 schreef Ardenlyn het volgende:
Is dat normaal en hebben/hadden jullie dat ook toen je die 3 maand voorbij was dat je toch nog steeds wat bang blijft?
Ik heb dat bij Tomas ook gehad en ik denk dat het deze keer ook wel zo blijft. Aan de ene kant had ik met 12 weken zoiets van 'phew..dat hebben we gehaald!'. Aan de andere kant bleef ik me alsnog wel zorgen maken. Voor mij hoort dat er wel bij eigenlijk. Misschien dat het bij mij ook wat meer aanwezig is omdat mijn moeder een kindje verloren heeft in de 6e maand. Daarom was ik me er altijd wel extra bewust van dat die 12 weken halen nog geen 'garantie' is. Maar gelukkig zijn dat maar momenten en ik denk dat ik 95% van de tijd wel geniet
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:07:34 #161
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_50897863
Voor mij was de 20-weken echo een keerpunt. Inderdaad na die 12/13 weken en een kloppend hartje en zo, dan weet je wel dat de boel in principe goed vastzit en je een werkende placenta hebt, maar toch. Op die echo kon je alles goed zien (wij hadden de 20-wk echo met 21w5d geloof ik), en mijn gedachte was een beetje "als het er nu in aanbouw goed aanzit, zal het er niet zomaar van afvallen (en dan heb ik het niet over zijn mannelijkheid " ). De aanbouw is toch de kritieke fase, dus als dat goed is gegaan, zal de rest ook wel goedkomen.

En natuurlijk de 26-weken grens, en daarna 28-weken, en zometeen 33 weken...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:07:59 #162
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_50897876
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:58 schreef Ardenlyn het volgende:
Tot het moment dat ik blobster elke dag wel een paar keer echt voelde (vanaf week 19/20 zo ongeveer) was ik ook helemaal niet zo gerust op alles hoor, volgens mij is dat vrij normaal! En het is eigenlijk eerlijk gezegd pas de laatste 3/4 weken (ben nu bijna 36 weken) dat ik me echt op m'n gemak voel over hoe alles gaat; gewoon omdat ik weet dat als hij/zij nu geboren zou worden de overlevingskans erg hoog is.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_50897930
Tan: mooie echo! Die bovenste is inderdaad erg leuk met die beentjes en voetjes ook zo duidelijk

Ik zal die van gisteren ook eens inscannen
It's all up to you
pi_50898198
In de eerst 13 weken was dat zorgen gevoel bij mij ook sterker dan nu. In die tijd zit je vooral te denken "blijft het zitten". Daarna ging het bij mij over in, "zit alles erop/eraan", "is de baby wel gezond", "wat als het nu geboren zou worden".

Na 13 weken was 25 weken een mijlpunt, omdat vanaf dan het kind levensvatbaar zou kunnen zijn als het geboren wordt. En vanaf de 25 weken is elke week weer eentje dichterbij de 40 weken. En worden de zorgen over de baby wat minder.
Maar dan begint dus het besef dat de baby er ook uit moet, en dat je er daarna voor moet zorgen. Dat geeft ook nog wel wat om over na te denken..

En soms als ik de kleine een poosje niet heb gevoeld, maak ik me nog wel zorgen, maar dat gebeurd wel vaker, dus dat gevoel wordt ook minder sterk.

Maar ondanks die zorgen (minuutjes per dag) die af en toe opkomen heb ik nog genoeg tijd (uren) over om te genieten van mijn zwangerschap.
pi_50898465
Nou ja maar even een foto gemaakt van de echo. Het papier is alleen heel slap en een beetje krom maar goed..het gaat om het idee

6,5 cm gisteren. Ik was overigens blij dat ze goed de tijd namen voor de echo. In eerste instantie zat er weinig beweging in dus bleef ze gewoon een paar minuten wachten zodat we de baby ook konden zien bewegen...was erg leuk
It's all up to you
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:43:10 #166
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_50899308
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:09 schreef phileine het volgende:
DeLiedje, wanneer heb jij de volgende afspraak met je vk of huisarts? Ik weet niet hoe het is tijdens zwangerschap, maar gewoonlijk is braken zonder misselijkheid vooraf wel een ding dat moet worden nagekeken. Dus noem het wel even bij je volgende afspraak (vooral dat je dus van te voren niet misselijk bent)
Over 3 weken pas... Ik was er eigenlijk gewoon vanuit gegaan dat dit wel weer bij de zwangerschap zou horen, maar nu je het zo zegt... Ik hou het in de gaten! Vandaag lijkt het beter te gaan gelukkig...
Mocht ik nog een paar van zulke dagen hebben, dan neem ik zekekr contact op met HA of gyn...
Bedankt!

Wat een mooie echo weer! Mooi babietje heb je daar hoor Tearsong!
pi_50899356
Ik mag ook nog een afspraak maken voor een "goede" termijnecho!
Mag eigenlijk volgende week al, maar als ik nog een weekje langer wacht, is er natuurlijk wel meer een echt beebje te zien!..... Mmmm onzeker over de zwangerschap voel ik me ontzettend... voel me helmaal niet zwanger! ben wel ontzettend moe, maar heb het ook ontzettend druk! Herken dit wel heel erg van de vorige zwangerschappen... Toen werd het ook pas "echt" toen ik wat voelde bewegen! Dus aan de ene kant wil ik NU een echo.... maar aan de andere....
pi_50899528
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:16 schreef Tan het volgende:

[..]

Hahaha klinkt bekend, ik doe de meest rare dingen nu ik zwanger ben, haren wassen en de kraan uitdraaien zonder uit te spoelen, dat soort dingen.

Melasse ken ik niet, ik gebruik altijd chamodent, helpt ook goed. Maar het zijn inderdaad lekkere sauzen, wij houden wel van pittig eten.
Ik heb ook Chamodent gebruikt bij Morgaine maar dat "verdoofd" het tandvlees voor eventjes als ik me niet vergis, dat Melasse maakt het tandvlees zachter. Daarnaast kan je ook gewoon chamodent gebruiken voor de pijnlijke huilmomenten.
pi_50900121
Ik ben dus naar de verloskundige geweest, hartje gehoord. Ik ben van 59 kilo naar 60 kilo gegaan, dus maar 1 kilo aangekomen in 6 weken tijd. Mijn bloeddruk is 100/45, lager dan de vorige keer. Dus nog altijd flink duizelig maar er is niks aan te doen, beter voor de baby dat mijn bloeddruk laag is dan te hoog. Als ik me niet vergis heb ik woensdag 25 juli mijn 20 weken echo om 15.00 uur, en 1 augustus hoef ik pas weer terug te komen bij de verloskundige. Kortom ik ben weer door de keuring heen gekomen.
pi_50900556
Bedankt voor alle antwoorden! ben dus niet de enige
Raar hoor dat je hoe dan ook wel weer een reden hebt om bang te blijven.
Ik zeg ook vaak tegen mezelf van geniet ervan en mens je bent zwanger dus zeur niet zo

Hele mooie echo Tear Song!!
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:20:09 #171
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_50903069
Tearsong gefeliciteerd!!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:21:54 #172
156412 hestria
erg gastvrij
pi_50903112
met miesje was ik helemaal niet bang, ik genoot echt met volle teugen, nu ben ik doodsbang, bij elk krampje(en dta zijn er nog wel wat op een dag) slaat dus ook echt de angst toe, het liefst ga ik dan direct op de bank liggen om het maar goed te laten gaan. Ik hou me nu nog voor, dat het nog 4 weken (25 juli) duurt dan ben ik 12 weken en krijg ik de echo! dat het dan allemaal goed is en ik met een gerust hart kan gaan genieten. Maar ik doe dus ook niks wat eventueel zou kunnen schaden hé, mischien wel een beetje erg doorgeslagen maar ja, zo voel/doe ik het.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_50903516
Nou net naar de gyn geweest, niets bijzonders, mini doet het prima..

Volgende week woensdag (dan 41 weken 6 dagen) pas weer terug komen

Dan nog alles rustig dan donderdag extra controles en vrijdag inleiden....

Mini kom nou!!!!!!!!!!!
pi_50904913
Ik ben er absoluut nog niet gerust op 'dat het goed zit' Heb het ook nog niet aan m`n ouders verteld of m`n andere kinderen. Ik krijg over 3 weken een termijnecho en als dan blijkt dat alles goedzit ga ik het eens zo hier en daar vertellen
om bestwil
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:26:25 #175
3744 Kleintje
op en top!
pi_50905462
p_iglet....
het is wel positief dat mini het goed doet, maar ja... je wil mini zo graag zien he..
Sterkte nog met wachten!
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:35:13 #176
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_50905783
sterkte met wachten piglet! Ik hoop dat het snel komt!

Gisteravond, lekker op bed filmpje kijken, is manlief de afstandsbediening kwijt....
"did you eat it?"
"no why?"
"you seem to be eating everything else in the house"

heel droog en met 1 wenkbrauw omhoog van "ik weet wel dat jij het gedaan hebt" je kon me opvegen
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:44:41 #177
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_50906136
@Tearsong, mooi duidelijk zeg!!
Hier hetzelfde verhaal, eerst bewoog hij/zij niet maar ze heeft gewoon gewacht tot er beweging kwam. Was die 6,5 van kop tot stuit? Ik kwam op 5,3 en ben net zo ver als jij. Snap af en toe niks van die metingen

@Faja, fijn dat alles goed was

@Ardenlyn, die zorgen zijn bij mij gebleven tot het moment ik de kinderen warm en wel op mijn buik had liggen met een goede apgarscore. Nog 6 maanden te gaan dus

@P_iglet, kan me voorstellen dat je het zat bent, maar nog genoeg kans om zelf te beginnen!!

@Renda hahaha, klinkt me ook wel bekend in de oren moet ik zeggen (ben de hele dag door aan het eten)
pi_50906412
p_iglet...wat zul jij het zat zijn.... ik weet nog al te goed hoe dat voelt !
*marit slikt alle cliché's in*
pi_50906737
P_iglet hopelijk maakt mini voor volgende week woensdag zelf aanstalten om buiten te komen spelen, nog even volhouden .

Kleintje, lekker gepoetst met je mams?

LLM, hou vol .

Nog 2 ochtendjes werken en dan heb ik zomervakantie . En na de vakantie nog een paar weken en dan heb ik verlof . Kijk er best naar uit, maar heb nu ook nog wel zoiets van: ik ga mn peuters enorm missen. Dat is vast over als onze Frummel er eenmaal is (hihi).
Fake it till you make it...
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:21:01 #180
3744 Kleintje
op en top!
pi_50907310
Jaaaaa huis is weer blinkend schoon!!!
Jer hield alles wel bij, maar ja... mannen doen dat toch anders he!

Paps gaat nu koken, mag niet eens in de buurt van de keuken komen, dus ik ben zeer benieuwd.
Ze slapen vannacht hier, dus eigenlijk zou het wel een leuk cadeautje zijn als het nu doorzet... maar ja... ik zal wel weer teveel willen
pi_50907461
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:21 schreef Kleintje het volgende:
Jaaaaa huis is weer blinkend schoon!!!
Jer hield alles wel bij, maar ja... mannen doen dat toch anders he!

Paps gaat nu koken, mag niet eens in de buurt van de keuken komen, dus ik ben zeer benieuwd.
Ze slapen vannacht hier, dus eigenlijk zou het wel een leuk cadeautje zijn als het nu doorzet... maar ja... ik zal wel weer teveel willen
Nou hup dn nog ff achterop de fiets bij vriendlief
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_50907507
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:21 schreef hestria het volgende:
met miesje was ik helemaal niet bang, ik genoot echt met volle teugen, nu ben ik doodsbang, bij elk krampje(en dta zijn er nog wel wat op een dag) slaat dus ook echt de angst toe, het liefst ga ik dan direct op de bank liggen om het maar goed te laten gaan. Ik hou me nu nog voor, dat het nog 4 weken (25 juli) duurt dan ben ik 12 weken en krijg ik de echo! dat het dan allemaal goed is en ik met een gerust hart kan gaan genieten. Maar ik doe dus ook niks wat eventueel zou kunnen schaden hé, mischien wel een beetje erg doorgeslagen maar ja, zo voel/doe ik het.
Ik ben ook doodsbang Hestria. Na de bloeding 16 juni, heb ik nog geen "witte normale" afscheiding gehad. Ik kan er nog steeds niet echt van genieten om die onzekerheid. Steeds maar die buikpijn, bruine afscheiding echt doodeng allemaal. Heb me er eigenlijk "stom hoor" maar bij neergelegd dat het ook niet erg hoeft te zijn als het mis gaat. Voel me er wel geruster door. Morgen heb ik meer zekerheid als ik weer even mag spieken bij de gyn. Het is ook gewoon niet te vergelijken qua gevoel met mijn vorige zwangerschap.

Vandaag voor het eerst echt overgegeven doordat er tandpasta bij het spoelen achter in de keel kwam. Bah, bij het idee tandenpoetsen en tandpasta ga ik al over mijn nek. Probeer nu iets anders te verzinnen om mijn tanden te poetsen, liever niet met tandpasta. Brrr.
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:29:42 #183
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_50907578
Dat heb ik ook met tandpasta Randa!
Ik heb nu van dat kindertandpasta gekocht met een zoetig smaakje, heb ik er bijna geen last meer van.
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
  † In Memoriam † woensdag 27 juni 2007 @ 18:54:50 #184
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_50908452
Nog geen kleintje voor Kleintje?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  Jubileum moderator woensdag 27 juni 2007 @ 19:59:40 #185
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50911067
Tearsong gefeliciteerd en wat een mooie echo
Tan ook al zo'n mooie echo, jullie kunnen nu gaan voor een datumtweeling

Kleintje, kan me voorstellen dat je het aardig zat raakt, sterkte
Piglet wat laten ze je lang doorlopen joh! Jij ook veel sterkte met het wachten.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_50911600
Piggie, je bent toch wel in de bakfiets gegaan he?
Ik heb net geprobeerd aan Mini door te seinen dat hij/zij er morgen toch maar eens aan moet gaan beginnen hoor, dus als het goed is hoef je niet al te lang meer te wachten

We willen zo graag nieuwe verse beebjes hier
(Eigenlijk is het dus ook een beetje eigenbelang )
pi_50912562
Lurker uit het Eigen Paardentopic meldt zich even om Kleintje (en natuurlijk alle andere hoogzwangeren) aan te moedigen. Zet hem op!

woensdag 27 juni 2007 @ 20:32:46 #188
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_50912593
bang zijn bij een tweede schijnt volgens mijn vk heel normaal te zijn. Ik ben ook nerveuser en onrustiger dan bij Mara haar verklaring is je weet wat je hebt/krijgt en weet dus ook wat je moet missen als het mis gaat . En dat klonk in mijn oren wel logisch.

Verder bij de vk alles ok baarmoeder groeit goed maar zie nog niets hartje gehoord en ik voel sinds gister ook duidelijk de baby bewegen heerlijk dat gevoel. Nog niet de hele dag door maar toch regelmatig.
Nu ben ik 16 wk en 4 dagen.
17 juli een echo 20 wk en dan willen we graag weten wat het word een knul of een meisje.
en dan pas weer 17 augustus naar de vk.

Bloeduitslagen goed heb alleen geen antistoffen genoeg tegen rode hond helaas ben ik daar nu al 2x voor ingeent maar werkt het niet goed genoeg.
Geen toxoplasmose gehad dus man lief mag de kattenbak doen. hihi

De misselijkheid en het hoesten worden eindelijk minder joehoe hopelijk blijft dat zo alleen heeft het plaatsgemaakt voor rugpijn.
Heb zwakkebanden dat wist ik en was in mijn vorige zwagnerschap al een probleem dat ik met 20 wk helemaal in de ziektewet zat. Had 95% kans dat het nu weer terug zou komen en idd weer met 16wk net als bij Mara.

Liefs joyce
pi_50913167
Vandaag ben ik trouwens nog even gebeld door de verloskundige mbt dat vijfde ziekte verhaal. Ik weet niet meer of ik hier nou neer had gezet dat ze maandag vertelde dat het nogal raadselachtig was dat er in maart geen antistoffen gevonden waren en bij de laatste keer prikken wel.
Het bloed is nu nogmaals onderzocht (ander lab) en het blijkt in maart dus toch ook al wel heel licht positief te zijn geweest (alleen blijkbaar niet in zo'n mate dat ze het als positief hebben geīnterpreteerd...). Ik ben dus voor die tijd al wel eens in aanraking geweest met de vijfde ziekte.
Wel lekker om te weten, dan hoef ik me over al die vlekjes en dingetjes bij de peuters geen zorgen meer te maken. Niet dat ik me er erg druk om maakte, maar dit is toch wel fijn om te weten.

Joyce, het klinkt wel aannemelijk die verklaring van je verloskundige.
Wat leuk dat je de baby voelt bewegen! Minder misselijk is fijn! De rugpijn is minder.
Pas goed op jezelf .
pi_50914270
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:59 schreef Lois het volgende:
TPiglet wat laten ze je lang doorlopen joh! Jij ook veel sterkte met het wachten.
tsja inleiden doen ze pas echt NA 42 weken (ben al heeeeeeeeel blij dat ze dat niet dan na het weekend pas doen)...
Maar dat ik ook pas volgende week woensdag terug hoef te komen voor controle verbaasde me wel...

Smoezie, het ritje bakfiets naar het ziekenhuis heeft niet geholpen hoor En vriendje heeft extra hard over alle hobbels gefietst
  woensdag 27 juni 2007 @ 21:12:15 #191
108648 cattie
lieve moeder
pi_50914443
Wat vervelend he p_iglet, dat wachten. Ik had een controle toen ik 39 weken en 2 dagen zwanger was en toen hoefde ik pas na 2 weken terug te komen. Twee weken later was ik inderdaad in het ziekenhuis, maar niet voor de controle maar voor de bevalling. Ik hoop van harte dat jij ook voor de volgende controle bevalt. Uiteindelijk zijn er maar weinig vrouwen die over de 42 weken heen gaan, dus ik heb goede moed dat jij binnen een week bevalt. Sterkte er nog mee!
  woensdag 27 juni 2007 @ 21:21:47 #192
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_50914857
P_iglet ... Jullie wachten wordt vast gauw beloond! Heus... Je kindje komt er echt gauw uit, vast binnen die week hoor!

Gaaaaap! Ben moe... ga slapen....
pi_50915098
Iemand heeft mij ooit eens gezegt dat je allerlei trucjes uit de kast kunt halen zoals tonic, ananas, sex, joost mag weten wat nog meer, maar dat wanneer je zelf rustig bent, niet bij ieder krampje of schopje denkt NU begint het, dat het juist dan in ene begint. Mijn bazin riep 3 jaar terug van joh neem een glas rode wijn schijnt te helpen om de weeen op gang te helpen (hele zwangerschap netjes alles achterwege gelaten wat niet mag tijdens zwangerschap) dus dan denk je vooruit, 40 weken zijn voorbij we nemen een glas rode wijn. Ik kan je vertellen dat ik die nacht als een blok heb geslapen, beter dan al die maanden ervoor maar geen weeen. De ananas was niet aan te slepen, tonic lust ik niet maar om dat kind er uit te krijgen drink je het toch. Nou forget it! Pas na de sex kwamen de weeen op gang maar toen had ik ook zo iets van "I give up". En ze blijven toch echt niet zitten hoor. Wat er in gaat moet er ook weer uit.
pi_50915298
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:37 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]
Geen idee waarom ik dat nou in ene hier neer zet. Spoor geloof ik vandaag niet helemaal. Wenste net een kassiere een prettig weekend
Om het hele gekkenhuis compleet te maken vandaag stond ik vanmiddag na het bezoek aan de supermarkt bij me voor de voordeur. Ik heb een auto met centrale deurvergrendeling (zo een afstandbediening) dus heb zo een sleutel met een klik. Sta je bij je voordeur op dat ding te drukken maar je kan wachten tot je een ons weegt de voordeur gaat er echt niet mee open.
  woensdag 27 juni 2007 @ 21:33:59 #195
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50915417
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 21:31 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Om het hele gekkenhuis compleet te maken vandaag stond ik vanmiddag na het bezoek aan de supermarkt bij me voor de voordeur. Ik heb een auto met centrale deurvergrendeling (zo een afstandbediening) dus heb zo een sleutel met een klik. Sta je bij je voordeur op dat ding te drukken maar je kan wachten tot je een ons weegt de voordeur gaat er echt niet mee open.
En maar denken waarom werkt het niet...?
  woensdag 27 juni 2007 @ 21:34:50 #196
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50915451
Tearsong, gefeliciteerd!! Leuk! Ik geloof dat jouw vorige zwangerschap/bevalling een van de eerste was die ik volgde hier in OUD!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_50915676
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 21:33 schreef Fruppel het volgende:

[..]

En maar denken waarom werkt het niet...?
Ik heb echt werkelijk waar geen idee waar ik vandaag mijn verstand heb gelaten. Compleet het spoor bijster.
pi_50916128
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:45 schreef Nijna het volgende:
Vandaag ben ik trouwens nog even gebeld door de verloskundige mbt dat vijfde ziekte verhaal. Ik weet niet meer of ik hier nou neer had gezet dat ze maandag vertelde dat het nogal raadselachtig was dat er in maart geen antistoffen gevonden waren en bij de laatste keer prikken wel.
Het bloed is nu nogmaals onderzocht (ander lab) en het blijkt in maart dus toch ook al wel heel licht positief te zijn geweest (alleen blijkbaar niet in zo'n mate dat ze het als positief hebben geīnterpreteerd...). Ik ben dus voor die tijd al wel eens in aanraking geweest met de vijfde ziekte.
Wel lekker om te weten, dan hoef ik me over al die vlekjes en dingetjes bij de peuters geen zorgen meer te maken. Niet dat ik me er erg druk om maakte, maar dit is toch wel fijn om te weten.

Joyce, het klinkt wel aannemelijk die verklaring van je verloskundige.
Wat leuk dat je de baby voelt bewegen! Minder misselijk is fijn! De rugpijn is minder.
Pas goed op jezelf .
Hoe zat dat nou pcies met die vijfde ziekte?
Miniminiman heeft vlekjes, zit niet lekker in zn vel en is koortsig...
Hij heeft vlekjes (bultjes) beginnende vanonder zn luier zeg maar (dacht eerst aan een soort luieruitslag) maar nu begint het zich over zn lichaampje te verspreiden...

Had ie een paar weken geleden ook al (net voor ie t ziekenhuis in moest voor zn oorontsteking ) en toen dacht ik aan waterpokken......

Bah net weer best wat bloed verloren en weer lichte buikkramp.... Niet pijnlijk, wel weer constant aanwezig.
Morgen de vlos maar eens bellen... Nu wil ik eigenlijk alleen maar uitjanken, onder een dikke deken kruipen en er voorlopig niet meer onder vandaan komen.
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:04:12 #199
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_50916777
He getver vamperotica, morgen maar eens de vk bellen misschien zo kan het toch ook niet langer?

Nu even naar Ned3 kijken een hele reportage over CU en Chrohn, dus als mensen niet weten wat het inhoud, kijken geen fraaie beelden maar wel interesant! Moet er van de week ws weer voor naar de gyn. Hopen dat het nog even rustig blijft *marlieske bid stilletjes*

He P_iglet hoop niet dat je ingeleid gaat worden maar dat frummel besluit toch uit zich zelf aanstalten maakt. Kom op klein kindje hier buiten is het best oke hoor
Mama van Isa en Ties
pi_50917484
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 21:49 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Hoe zat dat nou pcies met die vijfde ziekte?
Miniminiman heeft vlekjes, zit niet lekker in zn vel en is koortsig...
Hij heeft vlekjes (bultjes) beginnende vanonder zn luier zeg maar (dacht eerst aan een soort luieruitslag) maar nu begint het zich over zn lichaampje te verspreiden...
Volgens mij (maar pin me er niet op vast) begint de vijfde ziekte over het algemeen in het gezicht, op de wangen?!
Vijfde ziekte kan schadelijk zijn voor het kindje (als je het zelf nog niet gehad hebt), als je twijfelt even de VK bellen (als je morgen toch gaat bellen zou ik het even navragen van die vlekjes als ik jou was). Ze kunnen dan prikken om te kijken of je het onlangs hebt doorgemaakt en evt aan de hand daarvan verder kijken, denk ik.

Gewoon ff een en soms even huilen kan ook lekker zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')