abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50784740
quote:
CIA gaat vuile was buiten hangen

De Amerikaanse buitenlandse inlichtingendienst Central Intelligence Agency (CIA) gaat documenten over eigen misdaden in de openbaarheid brengen. Volgende week gaat een deel van het archief open. Ze schetsen een beeld van de manier waarop de CIA vanaf de jaren '50 te werk ging.

Veel buitenwettelijke acties van de CIA zijn overigens al bekend. De CIA infiltreerde in groepen die actie voerden tegen de oorlog in Vietnam. Ook werden brieven aan actrice en Vietnam-activiste Jane Fonda geopend.

Verder bespioneerde de CIA ook journalisten, luisterde telefoons af en probeerde drugs uit op nietsvermoedende burgers. Voormalig minister van Buitenlandse Zaken Henry Kissinger heeft overigens geprobeerd om alle inbreuken van de CIA in de doofpot te stoppen.

Verwacht wordt dat de documenten verder mislukte moordaanslagen, ontvoeringen, infiltraties in linkse groeperingen alsmede verboden binnenlandse activiteiten van de dienst bevatten.

Met de openheid over in het verleden begane misdaden wil de geheime dienst aantonen dat de tijden zijn veranderd. Menigeen heeft daar overigens zijn twijfels over.
CIA gaat vuile was buiten hangen

Grappig om te zien hoe al die mensen die zeiden dat CIA een hele smerige organisatie was, de "Conspiracy-theorists", nu gewoon gelijk krijgen .
pi_50784781
quote:
en probeerde drugs uit op nietsvermoedende burgers.
Conservatief Amerika: Druggggggggs are bad .
  zondag 24 juni 2007 @ 13:29:20 #3
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50784796
De "conspiracy-theorists" zijn dan ook gewoon dwazen die de CIA gebruiken om debiele theorieën aan op te hangen.
Zyggie.
pi_50784798
Stelling: zogenaamd "Conspiracy-theorists" gaan nog wel vaker gelijk krijgen in de toekomst.
pi_50784819
quote:
Op zondag 24 juni 2007 13:29 schreef Zyggie het volgende:
De "conspiracy-theorists" zijn dan ook gewoon dwazen die de CIA gebruiken om debiele theorieën aan op te hangen.
Volgens mij huren ze gewoon soort cliniclowns in zodat niemand ze serieus neemt.
  zondag 24 juni 2007 @ 13:37:26 #6
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_50785053
quote:
Op zondag 24 juni 2007 13:29 schreef pberends het volgende:
Stelling: zogenaamd "Conspiracy-theorists" gaan nog wel vaker gelijk krijgen in de toekomst.
Zou je gelijk in kunnen krijgen.
De VS zijn gek + ze hebben ongelimiteerde budgetten.
Dus er zal vast wel het een en ander zijn uitgespookt.
  zondag 24 juni 2007 @ 14:09:20 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_50786077
Nah ik denk dta die conspiracy foguren wanneer dit archief open gaat teleurgesteld zullen zijn en gaan roepen dat het fake is. Aangezien ik denk dat wat er uitkomt allemaal niet al te fris zal zijn. Maar ook niet dermate werldschokkend dat er ook maar een paranoide conspiracy figuur gelijk zal krijgen. De dingen die in de startpost genoemd worden zijn erg fout maar om nou te zeggen dat mn mond er van open valt, nee.
pi_50786166
Om te beginnen: ik ben geen "conspiracy-theorist" maar ik heb hier wel mijn twijfels bij.

Ik denk dat ze maar een paar dingen buiten gaan hangen, om de aandacht van de ernstigere af te leiden. Of ze zijn echt iets van plan. Maar dit doen ze niet zomaar ineens, dat geloof ik niet.
  zondag 24 juni 2007 @ 14:22:09 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_50786462
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:12 schreef woutabest het volgende:
Om te beginnen: ik ben geen "conspiracy-theorist" maar ik heb hier wel mijn twijfels bij.

Ik denk dat ze maar een paar dingen buiten gaan hangen, om de aandacht van de ernstigere af te leiden. Of ze zijn echt iets van plan. Maar dit doen ze niet zomaar ineens, dat geloof ik niet.
Ik denk dat de CIA best blij is met al die conspiracies rondom de organisatie. Het geeft de CIA een soort mythische status. Als een soort machtige waakhond in het superieure Amerika.

Neem bijvoorbeeld 11 september. Sommigen denken dat de CIA het bewust liet gebeuren. Ik denk dat de CIA wel aanwijzingen had maar gewoon op alle fronten keihard gefaald heeft. Het is wel verrekte handig waneer critici dan gaan schermen met niet bewijsbare conspiracies in plaats van dat de zwakke kanten van de CIA bloot komen te liggen.

Ik denk dat de CIA een doodgewone buraucratische overheidsinstelling is die vooral wordt ingezet om vervelende tegenstanders van het poltieke establishment het leven zuur te maken. Maar die verder tijdens 11 septemver volledig door de mand is gevallen maar zijn oppermachtige imago toch weet te behouden. Al die conspiracies leiden meer de aandacht af van dat het gewoon een stelletje prutsers waren.
pi_50796376
quote:
Op zondag 24 juni 2007 13:27 schreef pberends het volgende:
Grappig om te zien hoe al die mensen die zeiden dat CIA een hele smerige organisatie was, de "Conspiracy-theorists", nu gewoon gelijk krijgen .
Je hoeft bepaald geen complotdenker te zijn om vol te houden dat de CIA grossiert in illegale operaties, hoor.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_50798152
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:54 schreef Apropos het volgende:

[..]

Je hoeft bepaald geen complotdenker te zijn om vol te houden dat de CIA grossiert in illegale operaties, hoor.
Dat klopt, maar veel users zetten hen weg als complotdenkers.
  maandag 25 juni 2007 @ 04:00:45 #12
78918 SeLang
Black swans matter
pi_50809456
Ben benieuwd hoeveel Nederlandse linksen er nu exposed gaan worden.
Infiltraties in de PvdA, CPN, PSP, PPR, Vredesbeweging en dergelijke.
Ik heb altijd al gedacht dat Jan Pronk een CIA agent was.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_50875227
quote:
CIA probeerde Castro te vermoorden

Uitgegeven: 26 juni 2007 19:56
Laatst gewijzigd: 26 juni 2007 21:28

WASHINGTON - De Amerikaanse inlichtingendienst benaderde de maffia in de jaren zestig om de Cubaanse president Fidel Castro te laten vermoorden. Dit moest gebeuren in een 'gangster-achtige actie'.

Dit bleek uit dinsdag gepubliceerde CIA-documenten, die ongeveer 25 jaar intern beleid blootleggen.

De documenten staan bij de CIA bekend als de 'familiejuwelen'. Honderden pagina's over onder meer pogingen tot moord, spionage en ontvoeringen van de dienst of uit naam van de dienst zijn onthuld voor de gewone burger.

Regering

De CIA werkte in het begin van de jaren zestig samen met twee van de meest gezochte criminelen van de Verenigde Staten om de moord op Castro te beramen. De Amerikaanse regering mocht absoluut niets van deze operatie afweten.

Een van de twee gangsters dacht dat het gebruik van wapens een probleem kon vormen en stelde daarom voor een krachtige pil in Castro's eten of drinken te doen.

Pillen

Uiteindelijk werden zes dodelijke pillen gegeven aan een Cubaanse functionaris die in financiële moeilijkheden verkeerde en die toegang had tot de Cubaanse president. Na verscheidene mislukte pogingen werd hij bang en trok zich terug.

Een andere kandidaat heeft daarna ook verscheidene keren geprobeerd, maar wederom zonder 'succes'.
http://www.nu.nl/news/113(...)o_te_vermoorden.html

Ja, de grootste democratie ter wereld!
pi_50875316
Het is toch al langer bekend dat de maffia werd ingeschakeld om Castro aan gene zijde te helpen ?
pi_50875494
quote:
Op zondag 24 juni 2007 13:27 schreef pberends het volgende:

Oja? Zat de CIA achter de Kennedy moord? Achter de dood van Allende? Hebben ze de landing van aliens verzwegen? Hebben ze AIDS uitgevonden? Hebben ze de aanslagen op het WTC in scene gezet?

Dat de CIA smerige zaken bedrijft is algemeen bekend, dat is inherent aan een inlichtingendienst. Om dat in te zien hoef je geen complotdenker te zijn.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:33:45 #16
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_50877866
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 21:45 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

Oja? Zat de CIA achter de Kennedy moord? Achter de dood van Allende? Hebben ze de landing van aliens verzwegen? Hebben ze AIDS uitgevonden? Hebben ze de aanslagen op het WTC in scene gezet?

Dat de CIA smerige zaken bedrijft is algemeen bekend, dat is inherent aan een inlichtingendienst. Om dat in te zien hoef je geen complotdenker te zijn.
Nouja voor het tweede voorbeeld lijkt me dat niet helemaal onwaarschijnlijk.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 23:03:15 #17
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50879295
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:33 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Nouja voor het tweede voorbeeld lijkt me dat niet helemaal onwaarschijnlijk.
Operatie Condor.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')