abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juni 2007 @ 13:01:19 #1
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50783871
Mike Gravel is een democratische kandidaat met bizarre en rustgevende spotjes. Hij is behoorlijk links, getuige zijn wiki, maar niet Michael-Moore-schreeuwlinks. Hij komt over als een eerlijke, rustige, oprechte man, standvastig, integer en niet hypocriet. Fuck Obama & Clinton, hij is echt een verademing!

En zou het niet geweldig zijn als hij tegen de republikein Ron Paul, een libertarier bij een willekeurige partij, zou moeten? Ik emigreer naar de VS als dat gebeurt.

Maar ja, de kans dat het gebeurt is ongeveer zo groot als de kans dat Armageddon hoogleraar wordt.
pi_50784379
Ik zou Ron Paul geen verkeerde Republikeinse kandidaat vinden. Heb hem enkele malen gezien en horen spreken en zijn optreden bij Bill Maher was geweldig.

Deze Republikein heeft een staande ovatie gehad van Bill Maher's publiek, dat had niemand ooit durven dromen.

Mike Gravel ken ik echter niet maar ik denk dat zo'n beetje elke kandidaat die ze naar voren kunnen schuiven beter is dan Clinton #2 aangezien die bij veel Amerikanen blijkbaar nogal rot ligt.
pi_50784939
Goed.
pi_50785599
Paul is een aardige Originalist en dat zal niet goed vallen in het buitenland. Maar wel natuurlijk dat hij zich relatief minder met het buitenland zal bemoeien itt tot andere presidenten van de laatste 80 jaar.
  zondag 24 juni 2007 @ 20:54:23 #5
130955 Floripas
Blast from the past
  † In Memoriam † zondag 24 juni 2007 @ 21:01:38 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_50799354
quote:
Op zondag 24 juni 2007 20:54 schreef Floripas het volgende:
http://www.ontheissues.org/default.htm

Volgens de test komen de meeste Fokkers op hem uit - of op Paul, inderdaad.
Zeer handige site idd.
pi_50850675
quote:

Heb met geen enkele kandidaat een echt goede klik, Gravel, Paul en Kucinich heb ik wel de meeste overeenkomsten maar totaal score komt niet boven de 45%, bij Gravel en Kucinich scoort het sociaal wel goed en bij Paul vooral economisch.

Zou dan persoonlijk voor Ron Paul gaan, daar zit het minste verschil tussen sociaal en economisch

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2007 11:02:18 ]
pi_51019003
sterk verkiezingspotje van hem:

http://www.youtube.com/watch?v=0rZdAB4V_j8
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_51019060
mijn favoriet is trouwens voorlopig Bill Richardson

http://www.richardsonforpresident.com/
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 1 juli 2007 @ 02:13:34 #11
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_51019112
Naah geef mij dan maar Snoop Dogg als president. Schwarzenegger is al gouveneur en Snoop Dogg als President zou het in ieder geval een beter Amerika worden. De eerste donkere man ls president dan ook nog
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_55315390
Ron Paul is een interessant fenomeen, al ben ik er nog niet achter of de man nu alleen op Internet populair is of ook IRL.

Op Weerwoord.nl loopt er een uitgebreide topic over Ron Paul en dat is op zich al bijzonder. Of je het inhoudelijk met deze man eens bent of niet, hij doet stof opwaaien. Ik heb nu al heel wat van hem gezien en hij is een ijzersterke debater. Libertarische achtergrond, Republikeinse kandidaat en mateloos populair bij democraten

Hij onderscheidt zich zo sterk op buitenlands beleid dat ik hem de beste kandidaat vind. De VS heeft een puinhoop gemaakt van hun buitenlandbeleid. Ik zie in Ron Paul de enige kandidaat die dat zou kunnen veranderen. Bovendien vind ik zijn economische theoriën fascinerend.

http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?t=9932
www.weerwoord.nl
  maandag 17 december 2007 @ 17:41:14 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55340883
quote:
Op zondag 24 juni 2007 13:01 schreef Floripas het volgende:
Ik emigreer naar de VS als dat gebeurt.

Maar ja, de kans dat het gebeurt is ongeveer zo groot als de kans dat Armageddon hoogleraar wordt.
Tja, dat is natuurlijk ook makkelijk praten dan inderdaad....

De kans dat deze twee inderdaad de nominatie winnen is erg klein.

Ikzelf heb nog lang geen keus gemaakt. Voorlopig hou ik het nog bij John Edwards, maar die haalt het waarschijnlijk ook niet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 17 december 2007 @ 23:06:34 #14
798 voyeur
bemoeit zich
pi_55349116
This is a pocket copy of the Constitution which I carry with me, because I took an oath to defend the Constitution. We've spent a lot of time talking about Iraq here tonight and America's role in the world. This country was taken into war based on lies. This country was taken into war based on lies about weapons of mass destruction and al Qaeda's role with respect to Iraq, which there wasn't one at the time we went in. I want to state that Mr. Cheney must be held accountable. He is already ginning up a cause for war against Iran. Now, we have to stand for this Constitution, we have to protect and defend this Constitution. And this vice president has violated this Constitution. So I think that while my friends on the stage may not be ready to take this stand, the American people should know that there's at least one person running for president who wants to reconnect America with its goodness, with its greatness, with its highest principles, which currently are not being reflected by those who are in the White House.

—Dennis Kucinich, [59]

Zo schijnt tot mijn verwondering mijn keus te zijn na de test gedaan te hebben, maar de vraag wil je Bill als First Lady zat er niet tussen. Dat zou me een andere favoriete kandidaat opgeleverd hebben
Here we are now, entertain us.
pi_55349623
quote:
Op zondag 16 december 2007 16:56 schreef Weerwoord het volgende:
Bovendien vind ik zijn economische theoriën fascinerend.
Dat zijn ze zeker maar ze zijn niet van hem. De Oostenrijkse economische school is de meest logische en consistente economische theorie die er bestaat en al meer dan honderd jaar oud. Jammer genoeg in dit land volslagen onbekend bij het grote publiek al was het maar omdat er op school angstvallig over gezwegen wordt. Ik ben niet van de complottheorieën maar je zou er bijna wat van gaan denken.
  dinsdag 18 december 2007 @ 00:43:30 #16
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_55351470
Helaas zal een man als Gravel nooit een kans maken, dat maken de interne structuren nu eenmaal onmogelijk.
pi_55352970
quote:
Op maandag 17 december 2007 23:23 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Dat zijn ze zeker maar ze zijn niet van hem. De Oostenrijkse economische school is de meest logische en consistente economische theorie die er bestaat en al meer dan honderd jaar oud. Jammer genoeg in dit land volslagen onbekend bij het grote publiek al was het maar omdat er op school angstvallig over gezwegen wordt. Ik ben niet van de complottheorieën maar je zou er bijna wat van gaan denken.
Op de universiteit bij mijn economiestudie is deze Oostenrijkse school in ieder geval wel aan bod gekomen, niet dat het als zodanig genoemd wordt, maar van wat ik nu lees zijn er duidelijk kenmerken in de stof terug te vinden. Zo werd bij macro-economie in een tweetal colleges de noodzaak (of juist niet) van een centrale bank behandeld. Maar goed dat mag je ook wel verwachten van een economiestudie. Ik kan me overigens voorstellen dat het in eerste instantie niet handig is om leerlingen van 16 niet met allerlei strijd binnen het economisch vakgebied te bestoken, didactisch gezien kan dat problemen opleveren.
pi_55357077
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 02:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Op de universiteit bij mijn economiestudie is deze Oostenrijkse school in ieder geval wel aan bod gekomen, niet dat het als zodanig genoemd wordt, maar van wat ik nu lees zijn er duidelijk kenmerken in de stof terug te vinden. Zo werd bij macro-economie in een tweetal colleges de noodzaak (of juist niet) van een centrale bank behandeld. Maar goed dat mag je ook wel verwachten van een economiestudie. Ik kan me overigens voorstellen dat het in eerste instantie niet handig is om leerlingen van 16 niet met allerlei strijd binnen het economisch vakgebied te bestoken, didactisch gezien kan dat problemen opleveren.
Ik zou niet weten wat daar mis mee is. Economie is geen 'harde' wetenschap. Het lijkt me didactisch gezien juist heel wenselijk om duidelijk te maken dat er grote verschillen van inzichten en benaderingen bestaan. Het is alweer een tijdje geleden maar ik kreeg op de middelbare school enkel en alleen de Keynesiaanse school voorgeschoteld. Een school waarbij de vraag centraal staat of de overheid veel geld of héél veel geld moet uitgeven. Er werd niet eens bijgezegd dat het maar één van de verschillende economische scholen was (en een, ook toen al, zeer omstreden school bovendien), het werd gewoon gepresenteerd als "Dit is economie". Als je dan ook nog bedenkt dat onderwijs door diezelfde overheid gemonopoliseerd is dan wordt toch althans de schijn van indoctrinatie en propaganda niet vermeden.
pi_55357201
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 11:35 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ik zou niet weten wat daar mis mee is. Economie is geen 'harde' wetenschap. Het lijkt me didactisch gezien juist heel wenselijk om duidelijk te maken dat er grote verschillen van inzichten en benaderingen bestaan. Het is alweer een tijdje geleden maar ik kreeg op de middelbare school enkel en alleen de Keynesiaanse school voorgeschoteld. Een school waarbij de vraag centraal staat of de overheid veel geld of héél veel geld moet uitgeven. Er werd niet eens bijgezegd dat het maar één van de verschillende economische scholen was (en een, ook toen al, zeer omstreden school bovendien), het werd gewoon gepresenteerd als "Dit is economie". Als je dan ook nog bedenkt dat onderwijs door diezelfde overheid gemonopoliseerd is dan wordt toch althans de schijn van indoctrinatie en propaganda niet vermeden.
Bij mij waren het voornamelijk de klassieke en Keynesiaanse scholen waar aandacht aan besteed werd. Volgens mij kwamen er ook nog wel kort wat andere scholen aan bod. Blijkbaar is het onderwijs erop vooruit gegaan de afgelopen jaren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_55357316
Hmm ik kom op hillary uit en de eerste 5 zijn democraten de eerste republikein is edwards.
Overigens gek dat ik weinig match met Ron Paul op het gebied van economie
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 18 december 2007 @ 15:30:54 #21
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_55362782
quote:

Hmm, ik kom zelf wel gewoon met Obama en Hillary op nummer 2 en 3. Nummer 1 is Dennis Kucinich. Zowel Gravel als Paul scoren bij mij niet hoog.
  dinsdag 18 december 2007 @ 15:45:17 #22
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_55363171
Mijn nummer 1 is ook Dennis Kucinich, met Hilary op 2 en Gravel op 3. Met het sociale beleid van Paul heb ik volgens de test maar weinig.
pi_55378697
Zoals verwacht kom ik gewoon uit bij Ron Paul.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_55379446
Tom Tancredo en Duncan Hunter. Geen verrassing. Dennis Kucinich scoorde 0% op "social issues", ook dit was geen verrassing.

[ Bericht 45% gewijzigd door DrWolffenstein op 19-12-2007 07:38:49 ]
pi_55384881
Ron Paul
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')