denk niet dat ze een moord doen voor snoep/taart/kroepoek of oud broodquote:Op maandag 25 juni 2007 10:21 schreef ymme het volgende:
Eten weggooien NIET DOEN.
Het is zonde van het geld, en zonde van het eten. Er zijn ook zoveel mensen die er een 'moord' voor zouden doen. Niet iedereen heeft de keus om eten weg te gooien. Denk daar maar eens over na. Misschien dat je het kan bewaren en aan iemand geven die het wel wilt opeten, of iets dergelijks.
Snoep > kinderen in de buurtquote:Op maandag 25 juni 2007 10:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
denk niet dat ze een moord doen voor snoep/taart/kroepoek of oud brood
Of tosti's. Of in de vriezer voor het oud wordt.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:25 schreef locutus51 het volgende:
oud brood> eendjes....
wat schieten kinderen er mee op dat ze snoep krijgen? krijgen ze volgens mij al genoegquote:Op maandag 25 juni 2007 10:25 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Snoep > kinderen in de buurt
Taart> wat nou dieeet, schijt eraan en opeten...![]()
Kroepoek> kan lang genoeg liggen toch?
oud brood> eendjes....
het waren geen boterhammenquote:Op maandag 25 juni 2007 10:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Of tosti's. Of in de vriezer voor het oud wordt.
Als er genoeg kinderen zijn, dan kun je het verdelen, je hoeft ook geen volle zak aan 1 kind te geven. En daarnaast wat maakt het uit als je snoep in huis hebt?quote:Op maandag 25 juni 2007 10:28 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wat schieten kinderen er mee op dat ze snoep krijgen? krijgen ze volgens mij al genoeg
dieet , schijt eraan tja zo ben ik geen 25 kilo afgevallen
kroepoek word heel snel taai
en de vogels en eendjes hebben hier al door brood
vaak 1 snoepje krijgen maakt nog een volle zakquote:Op maandag 25 juni 2007 10:31 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Als er genoeg kinderen zijn, dan kun je het verdelen, je hoeft ook geen volle zak aan 1 kind te geven. En daarnaast wat maakt het uit als je snoep in huis hebt?
Heb jij dan zoveel snoep in huis?quote:Op maandag 25 juni 2007 10:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
vaak 1 snoepje krijgen maakt nog een volle zak
nee maar de kinderen tegenwoordigquote:
Ja, ik zie het al voor me, wil je een paar chippies eten, is je voorraadkast leeggehaaldquote:Op maandag 25 juni 2007 10:39 schreef Troel het volgende:
Ik zou trouwens ruzie krijgen als ik spullen van mijn ouders weg zou gooien (toen ik daar woonde al, maar nu natuurlijk zeker)
Als kinderen bij mij komen mogen ze blij zijn dat ze wat krijgen hoor. Als de volwassenen een koekje krijgen, krijgen de kinderen er ook eentje. Maar ik ga echt niet tig spullen in huis halen specifiek voor kinderen voor als ze op bezoek komen ofzo.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee maar de kinderen tegenwoordig
als ze bij iemand langs gaan
ach laten we ze een koekje en snoepje geven
ook op mijn stage adres waar ze zo'n 2 uur waren kregen ze al 2 koekjes en 1 snoepje
kinderen kunnen goed zonder snoep hoor geef ze gewoon een appel
ik nietquote:Op maandag 25 juni 2007 10:39 schreef Troel het volgende:
Ik zou trouwens ruzie krijgen als ik spullen van mijn ouders weg zou gooien (toen ik daar woonde al, maar nu natuurlijk zeker)
Nee, en dus zullen ze het voor zichzelf meenemen en niet voor jou. En dan ga jij het weggooienquote:Op maandag 25 juni 2007 10:41 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik niet
heb vaak zat gezegt dat ze die dingen niet voor mij mee hoeven te nemen en aangezien hun bijna nooit thuis zijn gaat het gewoon weg
zo leren ze het vanzelf
wij hebben gewoon nooit chips/koek/snoep in huisquote:Op maandag 25 juni 2007 10:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, ik zie het al voor me, wil je een paar chippies eten, is je voorraadkast leeggehaald![]()
ze nemen het niet voor zichzelf mee want ze zijn er niet om het op te etenquote:Op maandag 25 juni 2007 10:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, en dus zullen ze het voor zichzelf meenemen en niet voor jou. En dan ga jij het weggooien![]()
omdat kinderen daar tegenwoordig gewoon van uit gaanquote:Op maandag 25 juni 2007 10:44 schreef Troel het volgende:
Waarom is dat lullig voor de kinderen dan? Die hoeven toch niet iets speciaals te hebben? Je spreekt jezelf wel een beetje tegen zo
ymme, sorry, ik heb er geen verstand van.
Je zegt net nog dit:quote:Op maandag 25 juni 2007 10:41 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik niet
heb vaak zat gezegt dat ze die dingen niet voor mij mee hoeven te nemen en aangezien hun bijna nooit thuis zijn gaat het gewoon weg
zo leren ze het vanzelf
Het is dan dus voor je ouders, niet voor jezelf. En ik zou dan nogal pissig zijn als mensen de rest van mijn voedsel weggooien en dan ook nog zeggen:quote:Op maandag 25 juni 2007 10:05 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als je de helt dan weg gooit lukt het wel
dat doe ik ook vaak als mijn ouders weer iets mee nemen en niet verder opeten dan gooi ik het weg
zou ik best pissig worden. Zoals ik het lees komt het erop neer dat je ouders niet mogen snoepen, omdat jij aan het afvallen bent.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:20 schreef Miss_S het volgende:
tja eten weg gooien is nog steeds beter dan opeten vind ik als je wilt afvallen
en als mensen dan niet luisteren en wel dingen meenemen kan ik er niets aan doen
Dan zou ik me er alles behalve me druk over maken als ik jou wasquote:Op maandag 25 juni 2007 10:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
omdat kinderen daar tegenwoordig gewoon van uit gaan
ik vind het niet lullig voor ze maar dat vinden ze voor zichzelf
nee hoor dat mogen ze bestquote:Op maandag 25 juni 2007 10:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je zegt net nog dit:
[..]
Het is dan dus voor je ouders, niet voor jezelf. En ik zou dan nogal pissig zijn als mensen de rest van mijn voedsel weggooien en dan ook nog zeggen:
[..]
zou ik best pissig worden. Zoals ik het lees komt het erop neer dat je ouders niet mogen snoepen, omdat jij aan het afvallen bent.
Ah, kijk, da's een andere situatie dan je net voorspiegelde, dan snap ik je wel. Ik voel me ook niet geroepen andermans left overs op te eten. Al zal ik wel proberen dat op een andere manier aan te pakken dan weggooien, maar hier loopt ook regelmatig wel iemand binnen, dus dan kan dat wel makkelijk.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:47 schreef Miss_S het volgende:
maar als ze weten dat ze de komende weken niet thuis zijn en ze zetten zoiets op tafel tja dan heb je de kans bij mij dat het weg is
Heb je op staande voet hulp nodig of kan het ook vanavond? In het laatste geval wil ik je best helpen, in het eerste lukt niet omdat ik op mijn werk zit nu.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:30 schreef ymme het volgende:
Kan iemand mij helpen met Duits? Ik moet geld overmaken naar een duitse firma. Ik kan alleen totaal geen duits, dus weet niet waar het rekeningnr staat etc? Iemand die mij kan helpen via msn welliswaar?
Ik denk eigenlijk niet dat je dat van iemand kan verlangen.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:47 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik had ook 5 jaar geleden kunnen verlangen dat ze gewoon meededen met mij
er zijn er veel die dat toch wel verlangen en het anders niet volhoudenquote:Op maandag 25 juni 2007 10:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk niet dat je dat van iemand kan verlangen.
Of nouja, verlangen kan wel, maar ik zou het erg reeel vinden als ze verder niet op dat verlangen ingaan
Als je het niet volhoudt omdat je omgeving niet met je meedoet, ben je niet standvastig genoeg en moet je meer doen aan je eigen doorzettingsvermogen.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
er zijn er veel die dat toch wel verlangen en het anders niet volhouden
ja maar vele gaan zo dus wel de fout inquote:Op maandag 25 juni 2007 11:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je het niet volhoudt omdat je omgeving niet met je meedoet, ben je niet standvastig genoeg en moet je meer doen aan je eigen doorzettingsvermogen.
nee, maar je kan moeilijk iemand anders de schuld geven van het feit dat bij jou het afvallen niet goed gaat. Dat is simpelweg niet de realiteit!quote:Op maandag 25 juni 2007 11:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar vele gaan zo dus wel de fout in
niet iedereens doorzettingsvermogen is zo goed als er om je heen ongezond word gegeten
nou gedeeltelijk welquote:Op maandag 25 juni 2007 11:19 schreef Troel het volgende:
[..]
nee, maar je kan moeilijk iemand anders de schuld geven van het feit dat bij jou het afvallen niet goed gaat. Dat is simpelweg niet de realiteit!
Leg me eens uit welk gedeelte danquote:
Ik neem aan dat jij daar moeite mee hebt, gezien het feit dat je er zo fel op bent. Hier kan rustig een complete bak met snoep staan zonder dat ik ook maar iets aanraak. En als ik dan een keer wel wat pak, dan blijft het er rustig bij eentje.quote:vraag me af hoeveel de snoep en alles kunnen afslaan als het de hele dag voor je neus liggen
ik heb er geen moeite mee maar heb toch vaak verhalen gehoort van mensen die er wel moeite mee hebbenquote:Op maandag 25 juni 2007 11:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Leg me eens uit welk gedeelte dan
[..]
Ik neem aan dat jij daar moeite mee hebt, gezien het feit dat je er zo fel op bent. Hier kan rustig een complete bak met snoep staan zonder dat ik ook maar iets aanraak. En als ik dan een keer wel wat pak, dan blijft het er rustig bij eentje.
Maar waarom maak je je druk om die anderen, het gaat toch om jezelf?
Tja, lullig voor anderen als het die personen niet lukt om eraf te blijven, maar dat is toch niet mijn of jouw probleem?
Ik heb die beheersing normaal ook niet Ymke, begin ik eenmaal dan moet het opquote:Op maandag 25 juni 2007 09:55 schreef Ymke het volgende:
Ik heb die beheersing niet , als ik ga snoepen moet het allemaal op![]()
Wel super van je dat jij het wel kanProbeer dat vast te houden
Dan snap ik niet waarom je daar wel "medelijden" mee hebt, maar wel begint over het ijs wat een schoonmoeder voor iemand meeneemtquote:Op maandag 25 juni 2007 11:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb er geen moeite mee maar heb toch vaak verhalen gehoort van mensen die er wel moeite mee hebben
en ik begrijp het wel als ze in dezelfde situatie als ik zaten
als er elke dag gewoon de koek en snoep op tafel liggen en van je verwacht word dat je ijs als toetje eet
Ik ben het helemaal met je eensquote:Op maandag 25 juni 2007 10:20 schreef Miss_S het volgende:
tja eten weg gooien is nog steeds beter dan opeten vind ik als je wilt afvallen
Enige puntje is dat jij er natuurlijk helemaal niets aan hoeft te doen als anderen niet luisterenquote:Op maandag 25 juni 2007 10:20 schreef Miss_S het volgende:
.....en als mensen dan niet luisteren en wel dingen meenemen kan ik er niets aan doen
Als er structureel teveel gekocht wordt en dus weggegooid vind ik iets heel anders hoorquote:Op maandag 25 juni 2007 11:43 schreef Faat het volgende:
[..]
Laten we vooral vergeten dat we hier met zijn allen proberen gewicht te verliezen, want daar
gaat het natuurlijk niet om. We moeten alles wat we teveel kopen immers opeten. Dat moet ja!!!![]()
En laat ik het daar inderdaad over hebben.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:54 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Als er structureel teveel gekocht wordt en dus weggegooid vind ik iets heel anders hoor![]()
Ik snap het niet geloof ikquote:Op maandag 25 juni 2007 11:44 schreef motorbloempje het volgende:
maar jammer dat het zo moest gaan: meteen mn spullen pakken en weg, want ze zaten hier al op me te wachten, en dat zei ook iedereen wel toen ik weg ging vanochtend..
want de collega's waar ik het wel mee kon vinden.. tsja.. lullig voor hun dat ik mn zaken niet mocht overdragen
Maar dat is toch ook niet structureel?quote:Op maandag 25 juni 2007 12:43 schreef octopussy het volgende:
Motorbloempje, ik vind het echt ongelooflijk wat je manager je heeft geflikt. Vind het best knap dat je nog bij Vestia blijft voor de resterende tijd. Je bent toch in feite op staande voet ontslagen?
En heb je nu een huisje in Arnhem, of trek je bij Wolve in?
Nog even op dat weggooien van eten: ik heb ook al vaker dingen weggegooid die ik eigenlijk simpelweg beter niet had kunnen kopen. Een zak chips die ik net had opengemaakt of een zak snoep ofzo. Ik had het anders wel helemaal opgegeten. Jammer dan, maar ik heb toch niemand in de buurt aan wie ik het anders zou geven. Ik voel me daar niet echt schuldig over ofzo.
korte versie:quote:Op maandag 25 juni 2007 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik snap het niet geloof ikIs dat zo plotseling omdat je moet verhuizen of ruzie hebt met de baas of zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |