quote:Op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:09 schreef XrAiDeN het volgende:
[..]
Ik ken de vaderlandse geschiedenis zeer goed, en ik weet dan ook dat Suriname tegenwoordig onafhankelijk is en dus NIET bij Nederland hoort. Trots zijn op je roots ok maar met een buitenlandse vlag gaan zwaaien als je voor NEDERLAND gewonnen hebt vind ik erg schandalig.
Prima, maar tijdens de uitreiking van de finale hoef je dat toch niet per se te laten zien? Waarom zou je?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:25 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Is het nou zo moeilijk om dit te snappen ze hebben niet gekozen:
- ze mogen niet voor Suriname uitkomen want ze zijn Nederlanders.
- Hun ouders zijn ook Nederlanders. Alle generaties voor hun. Ze zijn trots op hun afkomst.
Een FP-post quoten om je gelijk te halenquote:
Waarom eigelijk. Ben nou niet echt trots wat 'mijn volk' allemaal voor misdaden heeft gepleegd. Waarom zou je uberhaupt trots moeten zijn op je land of je vlag. Vaak is er niet veel om trots op te zijn.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:21 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik vind dat iedereen trots moet zijn op zijn of haar afkomst![]()
"Haatgevoelens" maak jij ervanquote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:25 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat is het, niks meer, niks minder. Ik snap echt niet waar die haatgevoelens nou vandaan komen.
Dat doen ze dan beter dan de 'Nederlanders'. Al zijn zij ook Nederlanders natuurlijk, Nederland, daar komen ze vandaan. Nederland heeft een eigen vlag, dus die Surinaamse hoeft echt niet bij gebrek aan een vlag.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:23 schreef MIster911 het volgende:
Dat ze het volkslied wel meezingen voor de wedstrijd vergeten we gemakshalve maar even
Haatgevoelens nog wel.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:25 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat is het, niks meer, niks minder. Ik snap echt niet waar die haatgevoelens nou vandaan komen.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:26 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Een FP-post quoten om je gelijk te halen![]()
Er is een verschil tussen kiezen met je hart en kiezen met je hersensquote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:26 schreef ASroma het volgende:
je kiest bewust voor een nationaal team, en ga dan alsjeblieft niet met een vlag van een ander land lopen zwaaien als je net een finale hebt gewonnen met Nederland. Waarschijnlijk kennen de meesten suriname alleen van een anzichtskaart![]()
OMdat ze het hele fokking tournooi al in een oranje shirt spelen... EEN momentje, een paar minuten tonen ze de vlag van het land waar hun ouders vandaan komen, omdat ze daar trots op zijn? Is dat nou zo'n probleem? Echt... wat een stel xenofoben hierquote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:25 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Ja, harstikke bedankt Surinamers, jullie hebben ook erg goed gespeeld. Maar waarom die vlag? Je mag ook trots zijn op je NEDERLANDSE afkomst, daar kom je vandaan, daar ben je geboren! Ik ben ook in Nederland geboren, net als zij, maar ik ga niet met de Surinaamse vlag staan juichen.
laat mij lekker trots zijn op mijn land okquote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:27 schreef JelleS het volgende:
[..]
Waarom eigelijk. Ben nou niet echt trots wat 'mijn volk' allemaal voor misdaden heeft gepleegd. Waarom zou je uberhaupt trots moeten zijn op je land of je vlag. Vaak is er niet veel om trots op te zijn.
Ik wel trots op dit multiculturele elftal, dat een mooie prestatie heeft geleverd. Ik ben trots op het elftal van men land, maar men afkomst...... Dat soort gedachtes hebben nog heel wat massamoorden tot gevolg gehad.
Vond het niet zo slim van die vlaggen, voor mij lijkt het misplaatst omdat ze niet voor Suriname spelen, maar het is voor niet-Surinamers lastig te begrijpen. En als het hen gelukkig maakt, prima.
Alsof het forum van een hoger niveau is dan de FPquote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:26 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Een FP-post quoten om je gelijk te halen![]()
Oke, vervang 'haatgevoelens' met aversieve gevoelens, dan nog zie ik het probleem niet.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:27 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
"Haatgevoelens" maak jij ervan![]()
Ik zie werkelijk niemand hier posten die iets tegen surinamers heeft
Prima, maar dan moet je niet doen alsof ik verplicht ben om dat ook te zijn, en dat beweerde je wel......quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:27 schreef PeZu het volgende:
[..]
laat mij lekker trots zijn op mijn land ok![]()
Wat heb je dan nog met Suriname? Je bent er eens met vakantie geweest? Of je huidskleur? Nou lachen man, als De Ridder lekker bruin aan het worden is op Mallorca gaat hij toch ook niet met de Spaanse vlag staan zwaaien. En hij zal er net zoveel binding mee hebben, hij komt er een paar keer.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:25 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Is het nou zo moeilijk om dit te snappen ze hebben niet gekozen:
- ze mogen niet voor Suriname uitkomen want ze zijn Nederlanders.
- Hun ouders zijn ook Nederlanders. Alle generaties voor hun. Ze zijn trots op hun afkomst.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:27 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Echt... wat een stel xenofoben hier
Niet hoger.. wel iets minder laagquote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Alsof het forum van een hoger niveau is dan de FP!
Ja voel je maar aangesproken iddquote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:29 schreef TC03 het volgende:
[..]![]()
![]()
Mensen xenofoob noemen omdat ze het misplaatst vinden om met een buitenlandse vlag te zwaaien als Nederland gewonnen heeft.![]()
![]()
Heel grappig, makker. Probeer je je eigen afkomst hierdoor te verbergen?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:02 schreef DarkShine het volgende:
Zoals ik net zag zijn de Suriprofs Europees Kampioen?
Zegt diegene die het meteen heeft over 'xenofoben' en 'haatgevoelens', terwijl mensen een buitenlandse vlag slechts misplaatst vinden. Over nuance gesproken.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:29 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Niet hoger.. wel iets minder laagJe kunt niet ontkennen dat de nuance daar ver te zoeken is.
Maar 80% heeft wel een Nederlands paspoort. Sorry, als je landen koloniseert zul je er ook verantwoording voor moeten dragen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |