Als je ouders zoveel verdienen dat jij geen behoorlijke stufi krijgt maar ze hebben niet genoeg voor jou? Dan leven ze boven hun stand en kunnen niet met geld omgaan.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:36 schreef dieselnoi het volgende:
Ik haat dit echt man. Ik ben echt arm. Ik moet elke vakantie werken om voor volgend jaar het collegegeld en boekengeld te betalen. Zelf krijg ik ook maar 90 euro studiefinanciering dat is echt te weinig. IB-groep zegt dat mijn ouders teveel verdienen. Maar dat valt echt mee! Mijn ouders hebben echt heel veel vaste lasten. Ze moeten hun hypotheekschuld aflossen (koophuis + auto) en vooral die nieuwe zorgpremie nekt hun. Zij zijn echt de enige in Nederland die niet profiteert omdat er maar 3 man in het gezin zitten en ik ben al 18+. Op papier hebben mijn ouders gezamenlijk een gemiddeld inkomen maar door de vaste lasten is onze levensstijl dat van iemand met een beneden modaal inkomen.
En als ik dat vergelijk met mijn studiegenoten (en vooral de biculturelen) die krijgen echt tussen 200 en de 500 euro per maand. Die kunnen elke week feesten of elke week nieuwe dure kleding kopen. Ik heb bijna nooit geld om uit te geven. 90 euro is echt niets daar kan je geen eens een broek kopen. Ik loop ook altijd in dezelfde kleren.
En dan een oude vriend van mij die nu mbo doet. Hij krijgt 540 (!) euro per maand omdat zijn ouders gescheiden zijn en hij alleen met zijn moeder woont. Dit krijgt hij 4 jaar lang, die overigens volledig wordt kwijt gescholden mocht hij zijn studie niet afmaken. Daarna doet hij hbo waar hij weer 4 jaar lang stufi krijgt. Terwijl ik slechts 3jaar krijg met wat uitloop en ik moet het binnen 10 jaar afmaken of ik moet alles met rente terugbetalen + de ov erbij.
Goh MAAR ik mag wel geld erbij lenen van IB groep
Fakking studenten die klagen dat ze arm zijn maar elke week dure merkkleding kopen, naar feesten gaan en zuipen als een gek. MBO'ers die gewoon meer en de beste regelingen krijgen dan WOers
Voor 90 euro haal ik 3 broeken.quote:
Je had een procedure kunnen starten waarin je zegt dat je pa niets wilt meebetalen.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:02 schreef mv-lootje het volgende:
Ik heb HBO gedaan en kreeg die 90 euro. Ouders gescheiden, vader verdient genoeg dus geen aanvullende beurs. Terwijl hij niet wil meebetalen aan mijn studie. M'n moeder zou wel willen maar heeft het geld er niet voor. Maja dat maakt voor IB natuurlijk niets uit. Dus: werken, en soms wat lenen.
Dat heb ik dus. Althans van mijn vader. Mijn moeder zit in de WAO en mijn ouders zijn al sinds mijn vierde gescheiden.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:05 schreef asdqert het volgende:
Ja, mensen met ouders die een eigen bedrijf hebben. Officieel voor 1e op de loonlijst staan = minimaal inkomen en dus maximale aanvullende beurs. Jppie.
een beetje man had dat al voorzichzelf opgelost,. en ik als mom had t hem wel in zijn achterste geschopt.quote:Op maandag 25 juni 2007 01:57 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik denk niet dat TS hier nog gaat terugkomen![]()
Jij komt er ook welquote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:49 schreef T3rr0r het volgende:
Lenen is koning, lekker luxe leven en de zorgen zijn voor later.
Idd, fijne ouders. (for the record, wat voor auto is het en hoe oud?)quote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:50 schreef rashudo het volgende:
Dus je ouders vinden hun huis en hun auto belangrijker dan de opleiding van hun zoon.
Gevalletje "wij leven boven onze stand".quote:Op maandag 25 juni 2007 14:33 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Ergens doen je ouders het toch verkeert...
quote:Op maandag 25 juni 2007 13:47 schreef sungaMsunitraM het volgende:
TS heeft trouwens al eens meer topics geopend die bol staan van zelfmedelijden en verongelijkt kijken naar anderen
Ik erger me aan een jongen op de universiteit
OMG was hij dat?! Dat topic ken ik nog wel ja. Wat een ontzettende kneusquote:Op maandag 25 juni 2007 13:47 schreef sungaMsunitraM het volgende:
TS heeft trouwens al eens meer topics geopend die bol staan van zelfmedelijden en verongelijkt kijken naar anderen
Ik erger me aan een jongen op de universiteit
Is het niet heel toevallig je ouders hun eigen schuld dat ze zoveel vaste lasten hebben?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:36 schreef dieselnoi het volgende:
Ik haat dit echt man. Ik ben echt arm. Ik moet elke vakantie werken om voor volgend jaar het collegegeld en boekengeld te betalen. Zelf krijg ik ook maar 90 euro studiefinanciering dat is echt te weinig. IB-groep zegt dat mijn ouders teveel verdienen. Maar dat valt echt mee! Mijn ouders hebben echt heel veel vaste lasten. Ze moeten hun hypotheekschuld aflossen (koophuis + auto) en vooral die nieuwe zorgpremie nekt hun. Zij zijn echt de enige in Nederland die niet profiteert omdat er maar 3 man in het gezin zitten en ik ben al 18+. Op papier hebben mijn ouders gezamenlijk een gemiddeld inkomen maar door de vaste lasten is onze levensstijl dat van iemand met een beneden modaal inkomen.
En als ik dat vergelijk met mijn studiegenoten (en vooral de biculturelen) die krijgen echt tussen 200 en de 500 euro per maand. Die kunnen elke week feesten of elke week nieuwe dure kleding kopen. Ik heb bijna nooit geld om uit te geven. 90 euro is echt niets daar kan je geen eens een broek kopen. Ik loop ook altijd in dezelfde kleren.
En dan een oude vriend van mij die nu mbo doet. Hij krijgt 540 (!) euro per maand omdat zijn ouders gescheiden zijn en hij alleen met zijn moeder woont. Dit krijgt hij 4 jaar lang, die overigens volledig wordt kwijt gescholden mocht hij zijn studie niet afmaken. Daarna doet hij hbo waar hij weer 4 jaar lang stufi krijgt. Terwijl ik slechts 3jaar krijg met wat uitloop en ik moet het binnen 10 jaar afmaken of ik moet alles met rente terugbetalen + de ov erbij.
Goh MAAR ik mag wel geld erbij lenen van IB groep
Fakking studenten die klagen dat ze arm zijn maar elke week dure merkkleding kopen, naar feesten gaan en zuipen als een gek. MBO'ers die gewoon meer en de beste regelingen krijgen dan WOers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |