abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juni 2007 @ 22:13:14 #76
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_50801183
Ik vind dat je een beetje loopt te zeiken TS. Ik woonde ook op mezelf toen ik nog studeerde en kon makkelijk rond komen. Ik had een bijbaantje op donderdagavond, vrijdagavond en zaterdag + uitwonende beurs (is niet veel geef ik toe) en een extra lening van ¤ 200,00 per maand.
Ik had toen per maand zo.n ¤ 1.000,00 te besteden (lening kan je eventueel weglaten).

Genoeg mogelijkheden TS, niet zo zeuren.
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
pi_50801309
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:36 schreef dieselnoi het volgende:
Ik haat dit echt man. Ik ben echt arm. Ik moet elke vakantie werken om voor volgend jaar het collegegeld en boekengeld te betalen. Zelf krijg ik ook maar 90 euro studiefinanciering dat is echt te weinig. IB-groep zegt dat mijn ouders teveel verdienen. Maar dat valt echt mee! Mijn ouders hebben echt heel veel vaste lasten. Ze moeten hun hypotheekschuld aflossen (koophuis + auto) en vooral die nieuwe zorgpremie nekt hun. Zij zijn echt de enige in Nederland die niet profiteert omdat er maar 3 man in het gezin zitten en ik ben al 18+. Op papier hebben mijn ouders gezamenlijk een gemiddeld inkomen maar door de vaste lasten is onze levensstijl dat van iemand met een beneden modaal inkomen.

En als ik dat vergelijk met mijn studiegenoten (en vooral de biculturelen) die krijgen echt tussen 200 en de 500 euro per maand. Die kunnen elke week feesten of elke week nieuwe dure kleding kopen. Ik heb bijna nooit geld om uit te geven. 90 euro is echt niets daar kan je geen eens een broek kopen. Ik loop ook altijd in dezelfde kleren.

En dan een oude vriend van mij die nu mbo doet. Hij krijgt 540 (!) euro per maand omdat zijn ouders gescheiden zijn en hij alleen met zijn moeder woont. Dit krijgt hij 4 jaar lang, die overigens volledig wordt kwijt gescholden mocht hij zijn studie niet afmaken. Daarna doet hij hbo waar hij weer 4 jaar lang stufi krijgt. Terwijl ik slechts 3jaar krijg met wat uitloop en ik moet het binnen 10 jaar afmaken of ik moet alles met rente terugbetalen + de ov erbij.

Goh MAAR ik mag wel geld erbij lenen van IB groep
Fakking studenten die klagen dat ze arm zijn maar elke week dure merkkleding kopen, naar feesten gaan en zuipen als een gek. MBO'ers die gewoon meer en de beste regelingen krijgen dan WOers
Als je ouders zoveel verdienen dat jij geen behoorlijke stufi krijgt maar ze hebben niet genoeg voor jou? Dan leven ze boven hun stand en kunnen niet met geld omgaan.

M'n vriendin zit in het zelfde schuitje maar haar ouders zijn zuinig en hebben gespaard voor de toekomst.
Waarschijnlijk kunnen ze haar zelfs helpen met de aanschaf van een huisje ipv studentenhuis.
Niet dat ze dat cadeau krijgt; ze gaat het aflossen aan haar ouders door te werken.
pi_50801421
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:38 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Ik denk dat hier je probleem zit
Voor 90 euro haal ik 3 broeken.
Daar zit idd een probleem.
Vermoedelijk hebben zijn ouders datzelfde probleem maar dan op grote schaal.
  zondag 24 juni 2007 @ 22:25:18 #79
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_50801650
kun je niet 4 dagen werken en 1 dag school..., zo krijg je wel loon en de opleiding wordt betaald

zo krijg ik nu teminste een herscholing van de baas
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_50803078
Ik heb HBO gedaan en kreeg die 90 euro. Ouders gescheiden, vader verdient genoeg dus geen aanvullende beurs. Terwijl hij niet wil meebetalen aan mijn studie. M'n moeder zou wel willen maar heeft het geld er niet voor. Maja dat maakt voor IB natuurlijk niets uit. Dus: werken, en soms wat lenen.

Doe nu WO en krijg "alleen" OV en kan lenen. Tsja pech maarja opzich 1 studie ondersteund worden vind ik prima. Wel apart dat dat bij MBO->HBO anders ligt.

Studiegenoot krijgt beurs + max aanvullende beurs. Das aardig wat geloof ik want een bijbaantje is niet nodig voor hem. Ken ook iemand die tegen de IB heeft gezegd dat zn ouders gescheiden zijn, z'n vader nooit ziet, een arme ma heeft en hij uitwonend is. (op adres van familielid)...die krijgt dus alles maximaal. Zucht.

Tis ook een beetje een balans vinden. Kan ook al mijn verdiende geld in mijn studie steken, maja wil ook nog een leven hebben . Dus af en toe wat lenen.
pi_50803270
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:02 schreef mv-lootje het volgende:
Ik heb HBO gedaan en kreeg die 90 euro. Ouders gescheiden, vader verdient genoeg dus geen aanvullende beurs. Terwijl hij niet wil meebetalen aan mijn studie. M'n moeder zou wel willen maar heeft het geld er niet voor. Maja dat maakt voor IB natuurlijk niets uit. Dus: werken, en soms wat lenen.
Je had een procedure kunnen starten waarin je zegt dat je pa niets wilt meebetalen.
Dan vraagt de IB vervolgens om bewijs hiervoor (anders beweert iedereen dat ) wat doorgaans resulteert in een rechtszaak om dat te bewijzen.

Oftewel je had je geld kunnen krijgen, maar de relatie met je pa was er niet op vooruit gegaan
pi_50805117
Ja, mensen met ouders die een eigen bedrijf hebben. Officieel voor 1e op de loonlijst staan = minimaal inkomen en dus maximale aanvullende beurs. Jppie.
  maandag 25 juni 2007 @ 00:20:43 #83
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_50805605
quote:
Op maandag 25 juni 2007 00:05 schreef asdqert het volgende:
Ja, mensen met ouders die een eigen bedrijf hebben. Officieel voor 1e op de loonlijst staan = minimaal inkomen en dus maximale aanvullende beurs. Jppie.
Dat heb ik dus. Althans van mijn vader. Mijn moeder zit in de WAO en mijn ouders zijn al sinds mijn vierde gescheiden.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_50807661
OMDAT JE GEEN BEEN BENT!!
ROFLOL EINZWEIDREI!!1~~!`1

...ofzo
pi_50807888
als je in die beroepsopleiding studeerd kun je ondertussen ook bijverdienen in t vak wat je leert. of je moet een sukkel zijn. dat kan ook.
De Puta Madre
  maandag 25 juni 2007 @ 01:57:15 #86
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_50808023
Ik denk niet dat TS hier nog gaat terugkomen
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_50808240
quote:
Op maandag 25 juni 2007 01:57 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik denk niet dat TS hier nog gaat terugkomen
een beetje man had dat al voorzichzelf opgelost,. en ik als mom had t hem wel in zijn achterste geschopt.
no offense.....
De Puta Madre
  maandag 25 juni 2007 @ 10:20:40 #88
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_50812309
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:49 schreef T3rr0r het volgende:
Lenen is koning, lekker luxe leven en de zorgen zijn voor later.
Jij komt er ook wel
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  maandag 25 juni 2007 @ 10:45:46 #89
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_50813080
Ga het leger in
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_50813994
Wat nou Heatseeker maffaka
Nee maar, Ik moet toegeven dat het wel een beetje scheef is dat een inwonende kerel die ook al het eten en inwoning van zijn mammie krijgt ook nog eens 250 euro erbij krijgt (aanvullende beurs zooi). En een iemand anders die net zoveel kosten en lasten heeft maar 90.
Ik heb er zelf geen problemen mee maar in sommige gevallen is het toch een beetje scheef.
p.s. ik weet trouwens niet of het 250 getal klopt maar het gaat om het idee.

en owja ga werken.
  maandag 25 juni 2007 @ 13:01:55 #91
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_50817291
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:50 schreef rashudo het volgende:
Dus je ouders vinden hun huis en hun auto belangrijker dan de opleiding van hun zoon.
Idd, fijne ouders. (for the record, wat voor auto is het en hoe oud?)
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 25 juni 2007 @ 13:08:40 #92
140035 DamzkoO
A No So ?!
pi_50817517
Ook hier zelfde verhaal. Ouders verdienen genoeg waardoor ik niet hoger kom dan 90 euro. 120 euro voor mn ziekenfonds. Werken wil ik wel maar mijn kloterooster verandert telkens en aangezien niemand in mijn projectgroep moeite doet voor school, moet ik alles doen. Het interesseert ze blijkbaar niet of ze overgaan of niet (en dat noemen ze motivatie op het HBO ) Maa gelukkig zit het 1e jaar erop, ben ook af van dat plaag en ga lekker werken, lekker 'n bijbaantje erbij nemen.

Ik sprak laatst nog een Marokkaan die zei dat zn ouders dikke bijstand genieten, zn vader werkt er zwart bij net als zn ma in de schoonmaak. Ze krijgen ook nog 's huurtoeslag en hebben 5 kinderen, allemaal kinderbijslag. Hij zei me nog dat je in NL niet hoeft te werken aangezien alles ons makkelijk gemaakt wordt. Denk ik dan bij mezelf: Sociale dienst doe 's wat harder je best en pak dit soort mensen op ofzo, wij hard werken en anderen die flinke uitkeringen genieten en er naast flink zwart werken.
  Moderator maandag 25 juni 2007 @ 13:36:04 #93
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_50818368
Als je ouders een auto op afbetaling nemen zijn het paupers. Als je iets niet kunt betalen (op een koophuis na dan) moet je het niet kopen. Jouw ouders vinden die Frisia reclames zeker ook helemaal de bom.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 25 juni 2007 @ 13:47:22 #94
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_50818786
TS heeft trouwens al eens meer topics geopend die bol staan van zelfmedelijden en verongelijkt kijken naar anderen

Ik erger me aan een jongen op de universiteit
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_50820702
Ergens doen je ouders het toch verkeert...
  maandag 25 juni 2007 @ 15:42:04 #96
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_50823228
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:33 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Ergens doen je ouders het toch verkeert...
Gevalletje "wij leven boven onze stand".
  maandag 25 juni 2007 @ 15:53:31 #97
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_50823670
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:47 schreef sungaMsunitraM het volgende:
TS heeft trouwens al eens meer topics geopend die bol staan van zelfmedelijden en verongelijkt kijken naar anderen

TS is een huillie
  Moderator maandag 25 juni 2007 @ 16:11:39 #98
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_50824355
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:47 schreef sungaMsunitraM het volgende:

OMG was hij dat?! Dat topic ken ik nog wel ja. Wat een ontzettende kneus
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 25 juni 2007 @ 16:52:19 #99
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_50825661
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:36 schreef dieselnoi het volgende:
Ik haat dit echt man. Ik ben echt arm. Ik moet elke vakantie werken om voor volgend jaar het collegegeld en boekengeld te betalen. Zelf krijg ik ook maar 90 euro studiefinanciering dat is echt te weinig. IB-groep zegt dat mijn ouders teveel verdienen. Maar dat valt echt mee! Mijn ouders hebben echt heel veel vaste lasten. Ze moeten hun hypotheekschuld aflossen (koophuis + auto) en vooral die nieuwe zorgpremie nekt hun. Zij zijn echt de enige in Nederland die niet profiteert omdat er maar 3 man in het gezin zitten en ik ben al 18+. Op papier hebben mijn ouders gezamenlijk een gemiddeld inkomen maar door de vaste lasten is onze levensstijl dat van iemand met een beneden modaal inkomen.

En als ik dat vergelijk met mijn studiegenoten (en vooral de biculturelen) die krijgen echt tussen 200 en de 500 euro per maand. Die kunnen elke week feesten of elke week nieuwe dure kleding kopen. Ik heb bijna nooit geld om uit te geven. 90 euro is echt niets daar kan je geen eens een broek kopen. Ik loop ook altijd in dezelfde kleren.

En dan een oude vriend van mij die nu mbo doet. Hij krijgt 540 (!) euro per maand omdat zijn ouders gescheiden zijn en hij alleen met zijn moeder woont. Dit krijgt hij 4 jaar lang, die overigens volledig wordt kwijt gescholden mocht hij zijn studie niet afmaken. Daarna doet hij hbo waar hij weer 4 jaar lang stufi krijgt. Terwijl ik slechts 3jaar krijg met wat uitloop en ik moet het binnen 10 jaar afmaken of ik moet alles met rente terugbetalen + de ov erbij.

Goh MAAR ik mag wel geld erbij lenen van IB groep
Fakking studenten die klagen dat ze arm zijn maar elke week dure merkkleding kopen, naar feesten gaan en zuipen als een gek. MBO'ers die gewoon meer en de beste regelingen krijgen dan WOers
Is het niet heel toevallig je ouders hun eigen schuld dat ze zoveel vaste lasten hebben?
Dat is niet het probleem van de IB groep hoor. Bovendien is het nog steeds een LENING die je krijgt. Dat moet je dus terugdokken. Leuk als je 500 euro per maand krijgt maar dat houdt wel in dat je na 4-5 jaar studie 4x12x500 = 24.000 euro terug mag betalen. (en jij slechts een ruime 4000)

ff doorbijten en je studie zsm afmaken en niet zo zeiken. En je zou eventueel heel misschien per ongeluk ook eens kunnen denken aan een bijbaan. W
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 25 juni 2007 @ 16:53:34 #100
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_50825711
gemiddelde broek bij H&M kost 30E?
Primum non nocere
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')