abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 juni 2007 @ 01:11:45 #1
105263 Litso
Interlectueel.
pi_50750207
quote:
DEN HAAG - De Partij voor de Vrijheid (PVV) wil een onderzoek naar het 'snel toenemende aantal' vrouwen met hoofddoekjes achter het stuur. De hoofddoek zou het blikveld van vrouwelijke bestuursters flink versmallen, waardoor ze fietsers en voetgangers te laat opmerken bij het afslaan. Tweede Kamerlid Barry Madlener van de PVV wil dat minister Eurlings van Verkeer de gevaren van het hoofddoekje en de burka gaat onderzoeken. ,,Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze bijna overhoop zijn gereden door een vrouw met hoofddoekje.''

Madlener zegt dat hoofddoekjes vaak een stukje uitsteken, waardoor het zicht naar de zijkant wordt belemmerd. Bovendien zouden verkeersdeelnemers met hoofddoekje dragen minder horen.

In het verkeer zijn geen regels voor het dragen van een hoofddoek. Het Kamerlid wil dat vrouwen het hoofddoekje strak ombinden of afdoen in de auto, mocht blijken dat het hoofddeksel gevaarlijk is in het verkeer.
In de hoop dat dit topic wél fatsoenlijk verloopt. Ik verzoek Meki vriendelijk zijn vergelijkingen met Hitler ergens anders te spuien, hoe oneens ik het ook ben met de PVV.

Voorbeeld van hoe het topic níet moet:
Wilders opent opnieuw een aanval op Moslims

Mijn post uit het vorige topic er even bij:
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:39 schreef Litso het volgende:
Beetje jammer van de Hitler-vergelijking Meki, maar dat argument dat hoofddoekjes zo'n eind uitsteken is echt je reinste onzin. Als je een hoofddoek fatsoenlijk omdoet zit ie strakker om je hoofd dan de gemiddelde bos lang haar die langs je gezicht hangt.
Daarbij heb je én spiegels, én wordt je geleerd tijdens rijles dat je ook fatsoenlijk je hoofd links en rechts moet draaien om te zien wat er gebeurt.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_50750237
Een onderzoek kan geen kwaad lijkt me.
*****Kraak........
  zaterdag 23 juni 2007 @ 01:13:57 #3
105263 Litso
Interlectueel.
pi_50750251
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 01:13 schreef kraakvandaal het volgende:
Een onderzoek kan geen kwaad lijkt me.
Dat is zeker zo, en wat ik ook zei in het gesloten topic: de PVV heeft het goed recht om zich zoiets af te vragen, ik kan me alleen niet voorstellen dát het ook daadwerkelijk negatieve invloed heeft op de rijstijl.
pi_50750299
Geldt dit nu alleen voor moslims of mogen ook vrouwen met kanker geen hoofddoek dragen in de auto? En hoe zit het met langharigen?
pi_50750311
Laten ze dan een onderzoek doen of zo'n hoofddoekje van vrouwelijke bestuurders wel of niet verkeersonveilig is en wanneer het dragen onveilig is. Verder moet dan ook gekeken worden hoe de meeste van deze vrouwelijke bestuursters met hoofddoekjes hun hoofddoekje dragen.
pi_50750368
Ik kan het mij eigenlijk niet voorstellen dat het zeer zichtbelemmerend is. Alleen als het hoofddoekje los en ver naar voren wordt gedragen zou het een ernstige belemmering kunnen zijn.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 01:22:06 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50750429
Is er ook nog een linkje naar de statistieken relevant voor dit onderwerp?

Iets met... moslima's en ongelukken in het verkeer vs. het landelijk gemiddelde?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_50750486
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 01:22 schreef SpecialK het volgende:

Iets met... moslima's en ongelukken in het verkeer vs. het landelijk gemiddelde?
Daar heb je zo'n onderzoek voor nodig lijkt me.
*****Kraak........
  zaterdag 23 juni 2007 @ 01:28:13 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50750566
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 01:24 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Daar heb je zo'n onderzoek voor nodig lijkt me.
Ik dacht dat het hoofddoekjes verhaal een theorie was gebaseerd op iig al bekende cijfers. Verzekeringsmaatschppijen houden er altijd een hele goeie boekhouding op na. Dus de cijfers zijn er al. Lijkt me wel dat er al iemand is geweest die dit allemaal heeft berekend. Wat je daarna nog voor onderzoek kan doen, als blijkt dat moslima's idd voor een hoger aantal verkeersslachtoffers zorgen, is of dit komt door het hoofddoekje of gewoon een belabberde rijstijl.

Maargoed... de cijfers zijn er nog helemaal niet dus dan snap ik niet echt waar die wilders zich op baseert.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_50750577
Komt er ook een onderzoek naar keppels bij autorijden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 01:29:15 #11
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_50750579
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 01:16 schreef Kozzmic het volgende:
Geldt dit nu alleen voor moslims of mogen ook vrouwen met kanker geen hoofddoek dragen in de auto? En hoe zit het met langharigen?
Ik lees nergens in het bericht dat het specifiek over moslima's gaat, dus ik denk dat het fenomeen 'hoofddoek' niet wordt getolereerd door de PvV. Tsja, dan rijst natuurlijk de vraag: is dan niet een beetje het hek van de dam?
Volgens mij wel. Dan blijf je bezig met gedetailleerde en futiele regelgevingen te verzinnen die netto niets meer opleveren dan MINDER vrijheid. Dit zal toch echt niet de bedoeling zijn van de PvV lijkt me. Dit is tevens een goed voorbeeld van hoe het betuttelen van de Nederlandse bevolking door de regering de laatste jaren in een stroomversnelling is geraakt.
Would Sir care for a starter of some garlic bread perhaps?
No, thank you. I will proceed directly to the intravenous injection of hard drugs, please.
pi_50750692
Ik vind het wel grappig gevonden van hem Aan de andere kant is dit exact hetzelfde als het coaten van je ramen, en dat is ook verboden..
pi_50750712
PvV zit weer te zeuren .... een vergelijking met het groeiend anti-semitisme van damals is zeker op zijn plaats..
De haat van Wilders&co is wel niet zo fanatisch zoals het nazisme zich ontwikkelde maar trekjes ervan zijn echt wel eng te noemen..
Het gaat hen helemaal niet om de verkeersveiligheid,,ze hebben hierin een nieuwe smoes gevonden voor het rechtvaardigen en prediken van haat..

Vrouwen en mannen met los hangend lang haar ?
Interesseert de PvV dat ivm verkeersveiligheid ?
pi_50750717
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 01:29 schreef Meki het volgende:
Hier in Nederland onderzoeken we zoiets grondig Meki.
*****Kraak........
  zaterdag 23 juni 2007 @ 01:36:37 #15
105263 Litso
Interlectueel.
pi_50750741
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 01:34 schreef LoggedIn het volgende:
Ik vind het wel grappig gevonden van hem Aan de andere kant is dit exact hetzelfde als het coaten van je ramen, en dat is ook verboden..
Exact het zelfde. Jup.
pi_50751291
quote:
Na onderzoek is gebleken dat er zich geen ogen bevinden op en rond de kruin van een menselijk wezen, onderzoek naar keppels is dan ook compleet overbodig.

Waar misschien wel eens een onderzoek naar ingesteld moet worden is naar die cyclus van anti joodse opmerkingen en die vervelende vergelijkingen met Hitler die in zowat elk topic waar je in post blijven terugkeren, ondanks dat je daar al eens voor gebanned bent.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 01:58:03 #17
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_50751313
- offtopic , note++ -

[ Bericht 93% gewijzigd door Drugshond op 23-06-2007 11:50:17 ]
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_50751424
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 01:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Na onderzoek is gebleken dat er zich geen ogen bevinden op en rond de kruin van een menselijk wezen, onderzoek naar keppels is dan ook compleet overbodig.
pi_50751474
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 01:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waar misschien wel eens een onderzoek naar ingesteld moet worden is naar die cyclus van anti joodse opmerkingen en die vervelende vergelijkingen met Hitler die in zowat elk topic waar je in post blijven terugkeren, ondanks dat je daar al eens voor gebanned bent.
Kijk dat is nog eens een snel onderzoek.
*****Kraak........
  zaterdag 23 juni 2007 @ 02:15:38 #20
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_50751662
Afgezien van hoofddoekjes, er zijn nog steeds mensen die zonder op of om te kijken de straat oversteken alsof ze het eeuwige leven hebben. Dat soort mensen horen op het platteland niet in een auto.
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
  zaterdag 23 juni 2007 @ 02:17:52 #21
80268 kLowJow
That's Gay
pi_50751684
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 01:22 schreef SpecialK het volgende:
Hoezo statistieken, dit is toch genoeg:
quote:
Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze bijna overhoop zijn gereden door een vrouw met hoofddoekje.''
.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 02:19:05 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50751709
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 02:17 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Hoezo statistieken, dit is toch genoeg:
[..]

.
In dat geval zijn mijn grootouders en een trits van de wat oudere tantes van de familie ook een prima bron voor wetenschappelijk statistisch onderzoek.
pi_50751751
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 02:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In dat geval zijn mijn grootouders en een trits van de wat oudere tantes van de familie ook een prima bron voor wetenschappelijk statistisch onderzoek.
Beste bron is en blijft met afstand de kapper. tenzij het die mongool is die om de haverklap zijn klanten met zijn schaar neersteekt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_50753317
Wat een belachelijke onzin weer...
  zaterdag 23 juni 2007 @ 08:56:12 #25
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_50753347
quote:
Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze bijna overhoop zijn gereden door een vrouw
Ik ook! Allemaal van de weg halen die vrouwen!
En taxichauffeurs!

Ik heb een bril, en zie daarom op de randen van mijn gezichtsveld ook minder daardoor. Ook maar van de weg halen? Verplicht contactlenzen?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zaterdag 23 juni 2007 @ 09:01:52 #26
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50753391
Jeetje, waar ze al niet onderzoek naar doen.

Ach ja, ik begrijp het ook eigenlijk wel, dingen verbieden is natuurlijk gewoon ontzettend leuk.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_50753396
quote:
nope, want die blokkeren geen gezichtsveld
  zaterdag 23 juni 2007 @ 09:04:27 #28
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_50753416
Serieuze topics over Wilders werken niet Litso, sorry.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 09:05:20 #29
79550 Ymke
your ghost
pi_50753424
quote:
Ik heb altijd elastiekjes in de auto liggen en doe mijn haar even in een staart als ik ga rijden , want als het raampje ook maar een kiertje openstaat zwiept het alle kanten op en dat is inderdaad hinderlijk
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  zaterdag 23 juni 2007 @ 09:13:57 #30
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50753473
komkommertijd
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_50755189
Op zich een onderzoek met gegronde redenen. Kan mij voorstellen dat een hoofddoek het zicht enigszins kan belemmeren. Alleen een beetje jammer dat de PVV hier mee moet komen en niet een organisatie voor de verkeersveiligheid zelf. Die hadden dit toch ook wel kunnen bedenken. Wellicht is het trouwens ooit al eens getest en kan Geurlings gewoon dat rapport overhandigen aan de PVV.
pi_50755227
quote:
Idd. Er zijn een hoop dingen te verzinnen die voor je ogen (en oren) hangen. Niet alleen hoofddoekjes. Of burka's.
Zonnebrillen (als er geen zon staat), petjes, lang haar, vechtende kinderen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:49:14 #33
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_50755276
Um, het zou misschien ook helpen om fietsers en voetgangers en dergelijke op te voeden, zodat je als automobilist niet als een soort Linda Blair in The Excorcist 27 keer je hoofd 360 graden moet draaien om te zien of er geen van deze groepen aankomt vanuit richtingen waar ze niet mogen komen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_50755305
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, het zou misschien ook helpen om fietsers en voetgangers en dergelijke op te voeden, zodat je als automobilist niet als een soort Linda Blair in The Excorcist 27 keer je hoofd 360 graden moet draaien om te zien of er geen van deze groepen aankomt vanuit richtingen waar ze niet mogen komen.

En ja, dat ook.
Mijn voorstel voor kamervragen:
Vind u ook niet dat verkeersdeelnemers moslims beter op moeten letten in het verkeer?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_50755358
Ik denk dat de eerste vrouw met burka die zelfstandig autorijdt nog gevonden moet worden. Verder is het de gebruikelijke PVV onzin. Ze zouden ook eens een onderzoek moeten doen naar peroxidegekleurd haar in het verkeer. Weet je hoe dát afleidt!
pi_50755485
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

"Uitkijken Fatima!"
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:04:12 #37
80268 kLowJow
That's Gay
pi_50755557
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 09:04 schreef Slarioux het volgende:
Serieuze topics over Wilders werken niet Litso, sorry.
Hij valt doorgaans dan ook niet serieus te nemen.
pi_50755598
Het lijkt alsof Wilders op ieder vlak (van verkeersveiligheid tot zorg) iets heeft in te brengen.
Maar wel opvallend dat hij selectief alleen de Moslims daarin noemt.
Heeft hij wat tegen Moslims? Of wil hij gewoon dat ze zich niet bezeren?

Mijn stelling: De PVV trekt Moslims voor door ze aandacht te geven. Ze zeggen nooit wat ze willen doen voor ons, het volk maar alleen maar wat ze willen voor Moslims. Het is dus een Moslimpartij.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:07:16 #39
66444 Lord_Vetinari
pi_50755619
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 12:06 schreef MaGNeT het volgende:
Het lijkt alsof Wilders op ieder vlak (van verkeersveiligheid tot zorg) iets heeft in te brengen.
Maar wel opvallend dat hij selectief alleen de Moslims daarin noemt.
Heeft hij wat tegen Moslims? Of wil hij gewoon dat ze zich niet bezeren?
Hij is natuurlijk bezorgd dat hun no-claim aan gort gaat en dat ze meer premie moeten gaan betalen...
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:09:19 #40
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50755656
Iedere keer als je denkt dat Wilders niet stompzinniger uit de hoek kan komen, bewijst hij het tegendeel.

Die gast moet echt dringend hulp hebben.. liefst met dwangbuis en spreekverbod
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_50755728
Prima dat het wordt onderzocht. Als inderdaad blijkt dat het zicht aanzienlijk vermindert, moeten die hoofddoeken maar af achter het stuur. Wat mij betreft zetten ze een bivakmuts op, of wat dan ook. Verkeersveiligheid gaat voor op geloofsbelijdenis.
pi_50755731
marokkaanse vrouwen dragen hun hoofddoekje strak op het hoofd. ik verwacht daar geen problemen. met burka's en evt. turkse manier van dragen zie ik hier wel een punt.
pi_50755855
Levensgevaarlijk.

zaterdag 23 juni 2007 @ 12:19:51 #44
80268 kLowJow
That's Gay
pi_50755859
Er zijn natuurlijk ook gewoon verkeersdeelnemers die gedwongen worden hoofdbedekking te dragen die het blikveld veel ernstiger beperkt dan een hoofddoekje. Laten we eerst die groep eens aanpakken.
pi_50755873
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 12:09 schreef teamlead het volgende:
Iedere keer als je denkt dat Wilders niet stompzinniger uit de hoek kan komen, bewijst hij het tegendeel.

Die gast moet echt dringend hulp hebben.. liefst met dwangbuis en spreekverbod
Misschien moet je eerst eens gaan lezen? Het is niet Wilders, maar partijgenoot Barry Madlener die de opmerkingen heeft gemaakt. Verder ben je zelf net zo extreem als Wilders wanneer je democratisch gekozen politici een spreekverbod wilt gaan opleggen.

En daar komt dan nog bij dat de PVV misschien best een punt heeft. Dode hoeken van vrachtwagens pakken we ook aan. We testen bij aanvang van het rij-examen ook of kandidaten goed kunnen zien, we verwachten dat automobilisten 's winters hun ruiten goed ontdoen van het ijs. Waarom zouden we gezichtsveld-beperkende hoofddoekjes dan WEL toleren? Autorijden moet goed en veilig gebeuren. Er vallen jaarlijks nog steeds 800 doden in het verkeer.

Degene die hier stompzinnig uit de hoek komt, ben jij. Je reageert niet inhoudelijk, je beschuldigt de verkeerde politicus en wilt een spreekverbod opleggen aan een democratisch gekozen politicus.
pi_50755877
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 12:19 schreef kLowJow het volgende:
Er zijn natuurlijk ook gewoon verkeersdeelnemers die gedwongen worden hoofdbedekking te dragen die het blikveld veel ernstiger beperkt dan een hoofddoekje. Laten we eerst die groep eens aanpakken.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:21:36 #47
66444 Lord_Vetinari
pi_50755894
Vraagje: Heeft die beste vragensteller wel eens motor gereden? Volgens mij beperkt zo'n integraalhelm het zicht wel even een beetje meer dan een randje hoofddoek. Motorrijders dus ook maar verbieden? Helmplicht weer afschaffen en de extra kosten voor revalidatie van slachtoffers laten betalen uit het fractiebudget van de PVV?
pi_50755915
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 12:19 schreef kLowJow het volgende:
Er zijn natuurlijk ook gewoon verkeersdeelnemers die gedwongen worden hoofdbedekking te dragen die het blikveld veel ernstiger beperkt dan een hoofddoekje.
waar moet ik dan aan denken?
pi_50755926
Dit lijkt me geen probleem:

Laten we dan gewoon dit protocol aanhouden.

Opgelost. Slotje.
pi_50755940
Wíl de PVV wel voor vol worden aangezien?
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')