In de hoop dat dit topic wél fatsoenlijk verloopt. Ik verzoek Meki vriendelijk zijn vergelijkingen met Hitler ergens anders te spuien, hoe oneens ik het ook ben met de PVV.quote:DEN HAAG - De Partij voor de Vrijheid (PVV) wil een onderzoek naar het 'snel toenemende aantal' vrouwen met hoofddoekjes achter het stuur. De hoofddoek zou het blikveld van vrouwelijke bestuursters flink versmallen, waardoor ze fietsers en voetgangers te laat opmerken bij het afslaan. Tweede Kamerlid Barry Madlener van de PVV wil dat minister Eurlings van Verkeer de gevaren van het hoofddoekje en de burka gaat onderzoeken. ,,Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze bijna overhoop zijn gereden door een vrouw met hoofddoekje.''
Madlener zegt dat hoofddoekjes vaak een stukje uitsteken, waardoor het zicht naar de zijkant wordt belemmerd. Bovendien zouden verkeersdeelnemers met hoofddoekje dragen minder horen.
In het verkeer zijn geen regels voor het dragen van een hoofddoek. Het Kamerlid wil dat vrouwen het hoofddoekje strak ombinden of afdoen in de auto, mocht blijken dat het hoofddeksel gevaarlijk is in het verkeer.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:39 schreef Litso het volgende:
Beetje jammer van de Hitler-vergelijking Meki, maar dat argument dat hoofddoekjes zo'n eind uitsteken is echt je reinste onzin. Als je een hoofddoek fatsoenlijk omdoet zit ie strakker om je hoofd dan de gemiddelde bos lang haar die langs je gezicht hangt.
Daarbij heb je én spiegels, én wordt je geleerd tijdens rijles dat je ook fatsoenlijk je hoofd links en rechts moet draaien om te zien wat er gebeurt.
Dat is zeker zo, en wat ik ook zei in het gesloten topic: de PVV heeft het goed recht om zich zoiets af te vragen, ik kan me alleen niet voorstellen dát het ook daadwerkelijk negatieve invloed heeft op de rijstijl.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:13 schreef kraakvandaal het volgende:
Een onderzoek kan geen kwaad lijkt me.
Daar heb je zo'n onderzoek voor nodig lijkt me.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:22 schreef SpecialK het volgende:
Is er ook nog een linkje naar de statistieken relevant voor dit onderwerp?
Iets met... moslima's en ongelukken in het verkeer vs. het landelijk gemiddelde?
Ik dacht dat het hoofddoekjes verhaal een theorie was gebaseerd op iig al bekende cijfers. Verzekeringsmaatschppijen houden er altijd een hele goeie boekhouding op na. Dus de cijfers zijn er al. Lijkt me wel dat er al iemand is geweest die dit allemaal heeft berekend. Wat je daarna nog voor onderzoek kan doen, als blijkt dat moslima's idd voor een hoger aantal verkeersslachtoffers zorgen, is of dit komt door het hoofddoekje of gewoon een belabberde rijstijl.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:24 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Daar heb je zo'n onderzoek voor nodig lijkt me.
Ik lees nergens in het bericht dat het specifiek over moslima's gaat, dus ik denk dat het fenomeen 'hoofddoek' niet wordt getolereerd door de PvV. Tsja, dan rijst natuurlijk de vraag: is dan niet een beetje het hek van de dam?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:16 schreef Kozzmic het volgende:
Geldt dit nu alleen voor moslims of mogen ook vrouwen met kanker geen hoofddoek dragen in de auto? En hoe zit het met langharigen?
Hier in Nederland onderzoeken we zoiets grondig Meki.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:29 schreef Meki het volgende:
Komt er ook een onderzoek naar keppels bij autorijden
Exact het zelfde. Jup.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:34 schreef LoggedIn het volgende:
Ik vind het wel grappig gevonden van hemAan de andere kant is dit exact hetzelfde als het coaten van je ramen, en dat is ook verboden..
Na onderzoek is gebleken dat er zich geen ogen bevinden op en rond de kruin van een menselijk wezen, onderzoek naar keppels is dan ook compleet overbodig.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:29 schreef Meki het volgende:
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Na onderzoek is gebleken dat er zich geen ogen bevinden op en rond de kruin van een menselijk wezen, onderzoek naar keppels is dan ook compleet overbodig.
Kijk dat is nog eens een snel onderzoek.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Na onderzoek is gebleken dat er zich geen ogen bevinden op en rond de kruin van een menselijk wezen, onderzoek naar keppels is dan ook compleet overbodig.
Waar misschien wel eens een onderzoek naar ingesteld moet worden is naar die cyclus van anti joodse opmerkingen en die vervelende vergelijkingen met Hitler die in zowat elk topic waar je in post blijven terugkeren, ondanks dat je daar al eens voor gebanned bent.
Hoezo statistieken, dit is toch genoeg:quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:22 schreef SpecialK het volgende:
Is er ook nog een linkje naar de statistieken relevant voor dit onderwerp?
quote:Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze bijna overhoop zijn gereden door een vrouw met hoofddoekje.''
In dat geval zijn mijn grootouders en een trits van de wat oudere tantes van de familie ook een prima bron voor wetenschappelijk statistisch onderzoek.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 02:17 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hoezo statistieken, dit is toch genoeg:
[..].
Beste bron is en blijft met afstand de kapper. tenzij het die mongool is die om de haverklap zijn klanten met zijn schaar neersteekt.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 02:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
In dat geval zijn mijn grootouders en een trits van de wat oudere tantes van de familie ook een prima bron voor wetenschappelijk statistisch onderzoek.
Ik ook! Allemaal van de weg halen die vrouwen!quote:Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze bijna overhoop zijn gereden door een vrouw
nope, want die blokkeren geen gezichtsveldquote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:29 schreef Meki het volgende:
Ik heb altijd elastiekjes in de auto liggen en doe mijn haar even in een staart als ik ga rijden , want als het raampje ook maar een kiertje openstaat zwiept het alle kanten op en dat is inderdaad hinderlijkquote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:16 schreef Kozzmic het volgende:
Geldt dit nu alleen voor moslims of mogen ook vrouwen met kanker geen hoofddoek dragen in de auto? En hoe zit het met langharigen?
Idd. Er zijn een hoop dingen te verzinnen die voor je ogen (en oren) hangen. Niet alleen hoofddoekjes. Of burka's.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:16 schreef Kozzmic het volgende:
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, het zou misschien ook helpen om fietsers en voetgangers en dergelijke op te voeden, zodat je als automobilist niet als een soort Linda Blair in The Excorcist 27 keer je hoofd 360 graden moet draaien om te zien of er geen van deze groepen aankomt vanuit richtingen waar ze niet mogen komen.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, het zou misschien ook helpen om fietsers en voetgangers en dergelijke op te voeden, zodat je als automobilist niet als een soort Linda Blair in The Excorcist 27 keer je hoofd 360 graden moet draaien om te zien of er geen van deze groepen aankomt vanuit richtingen waar ze niet mogen komen.
Hij valt doorgaans dan ook niet serieus te nemen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:04 schreef Slarioux het volgende:
Serieuze topics over Wilders werken niet Litso, sorry.
Hij is natuurlijk bezorgd dat hun no-claim aan gort gaat en dat ze meer premie moeten gaan betalen...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:06 schreef MaGNeT het volgende:
Het lijkt alsof Wilders op ieder vlak (van verkeersveiligheid tot zorg) iets heeft in te brengen.
Maar wel opvallend dat hij selectief alleen de Moslims daarin noemt.
Heeft hij wat tegen Moslims? Of wil hij gewoon dat ze zich niet bezeren?
Misschien moet je eerst eens gaan lezen? Het is niet Wilders, maar partijgenoot Barry Madlener die de opmerkingen heeft gemaakt. Verder ben je zelf net zo extreem als Wilders wanneer je democratisch gekozen politici een spreekverbod wilt gaan opleggen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:09 schreef teamlead het volgende:
Iedere keer als je denkt dat Wilders niet stompzinniger uit de hoek kan komen, bewijst hij het tegendeel.
Die gast moet echt dringend hulp hebben.. liefst met dwangbuis en spreekverbod
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:19 schreef kLowJow het volgende:
Er zijn natuurlijk ook gewoon verkeersdeelnemers die gedwongen worden hoofdbedekking te dragen die het blikveld veel ernstiger beperkt dan een hoofddoekje. Laten we eerst die groep eens aanpakken.
waar moet ik dan aan denken?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:19 schreef kLowJow het volgende:
Er zijn natuurlijk ook gewoon verkeersdeelnemers die gedwongen worden hoofdbedekking te dragen die het blikveld veel ernstiger beperkt dan een hoofddoekje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |