http://www.nd.nl/Document.aspx?docum...tikel&id=94036quote:DEN HAAG - De Partij voor de Vrijheid (PVV) wil een onderzoek naar het 'snel toenemende aantal' vrouwen met hoofddoekjes achter het stuur. De hoofddoek zou het blikveld van vrouwelijke bestuursters flink versmallen, waardoor ze fietsers en voetgangers te laat opmerken bij het afslaan. Tweede Kamerlid Barry Madlener van de PVV wil dat minister Eurlings van Verkeer de gevaren van het hoofddoekje en de burka gaat onderzoeken. ,,Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze bijna overhoop zijn gereden door een vrouw met hoofddoekje.''
Madlener zegt dat hoofddoekjes vaak een stukje uitsteken, waardoor het zicht naar de zijkant wordt belemmerd. Bovendien zouden verkeersdeelnemers met hoofddoekje dragen minder horen.
In het verkeer zijn geen regels voor het dragen van een hoofddoek. Het Kamerlid wil dat vrouwen het hoofddoekje strak ombinden of afdoen in de auto, mocht blijken dat het hoofddeksel gevaarlijk is in het verkeer.
Oeh, anekdotische argumentatie. Veel sneuer kun je het toch bijna niet hebben.quote:,,Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze bijna overhoop zijn gereden door een vrouw met hoofddoekje.''
In plaats van deze smerige dictators af te keuren doe je een poging tot verdedigen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:39 schreef Litso het volgende:
Beetje jammer van de Hitler-vergelijking Meki, maar dat argument dat hoofddoekjes zo'n eind uitsteken is echt je reinste onzin. Als je een hoofddoek fatsoenlijk omdoet zit ie strakker om je hoofd dan de gemiddelde bos lang haar die langs je gezicht hangt.
Daarbij heb je én spiegels, én wordt je geleerd tijdens rijles dat je ook fatsoenlijk je hoofd links en rechts moet draaien om te zien wat er gebeurt.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:41 schreef SpecialK het volgende:
Ik stem voor een beleid waarbij meki 7 dagen gebanned wordt voor elke hitler vergelijking die hij maakt.
Ben je ook zo lekker dronken, Meki? Hmm, zo lekker doezelig, dromerig en soezig? Ja, ja, ja, Meki. Geef het maar toe, je houdt wel van de fles. Ah, lekker hè, die koude gladde buis tegen je lippen zetten om het vocht naar je maag te sturen? Oh, ik weet wel dat je dronken bent, Meki. Schunnige moslim die je d'r bent.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:41 schreef Meki het volgende:
[..]
In plaats van deze smerige dictators af te keuren doe je een poging tot verdedigen.
14 dagen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:42 schreef Meki het volgende:
[..]
De weg waar meneertje naartoe gaat is Hitler wel waard
Ik ben voorstander van dode hoek spiegels.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:44 schreef Meki het volgende:
,,Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze bijna overhoop zijn gereden door een vrouw met hoofddoekje.''
Nee, ik verdedig ze absoluut niet. Ik breng argumenten aan waarom ik vind dat de PVV ongelijk heeft. Maar ze meteen op 1 lijn zetten met nazi's vind ik wat ver gaan.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:41 schreef Meki het volgende:
[..]
In plaats van deze smerige dictators af te keuren doe je een poging tot verdedigen.
Daarbij komt er ook nog eens bij dat je oogcontact moet hebben onder het verkeer. Iemand die een burka draagt zie je niet of diegene je wel gezien heeft dat jij een bepaalde richting wilt afslaan.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:39 schreef Litso het volgende:
Beetje jammer van de Hitler-vergelijking Meki, maar dat argument dat hoofddoekjes zo'n eind uitsteken is echt je reinste onzin. Als je een hoofddoek fatsoenlijk omdoet zit ie strakker om je hoofd dan de gemiddelde bos lang haar die langs je gezicht hangt.
Daarbij heb je én spiegels, én wordt je geleerd tijdens rijles dat je ook fatsoenlijk je hoofd links en rechts moet draaien om te zien wat er gebeurt.
Het is natuurlijk niet zo dat je alleen stapsgewijs de problemen van groot naar klein aan mag pakken. Voor alcohol in het verkeer is al veel aandacht, PVV vermoed dat hoofddoekjes in het verkeer ook gevaar op kunnen leveren en wil daarom een onderzoek.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:44 schreef Meki het volgende:
,,Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze bijna overhoop zijn gereden door een vrouw met hoofddoekje.''
Alcohol is nummer 1 doodsoorzaak op de wegen. Waar is meneer Wilders dan
Een Leider die Moslims uitroeien als een doel heeft is voormij hetzelfde als Hitler die hetzelfde had.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:45 schreef Litso het volgende:
[..]
Nee, ik verdedig ze absoluut niet. Ik breng argumenten aan waarom ik vind dat de PVV ongelijk heeft. Maar ze meteen op 1 lijn zetten met nazi's vind ik wat ver gaan.
Er is een enorm verschil tussen de burka en de hoofddoek.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:45 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Daarbij komt er ook nog eens bij dat je oogcontact moet hebben onder het verkeer. Iemand die een burka draagt zie je niet of diegene je wel gezien heeft dat jij een bepaalde richting wilt afslaan.
Sowieso zouden ze de burka en hoofddoeken moeten verbieden.
Nogmaals, het gaat hier over hoofddoeken, niet burka's.quote:Ten eerste leven we in Nederland, dus pas je dan ook aan, aan onze cultuur/maatschappij.
Ten tweede moet je je altijd kunnen indentificeren, plus dat het steeds gemakkelijker wordt om criminalitiet uit te halen. Immers in een burka is je indentiteit beschermd.
21 dagen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Een Leider die Moslims uitroeien als een doel heeft is voormij hetzelfde als Hitler die hetzelfde had.
En waar precies zegt Wilders dat hij ze wil uitroeien dan?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Een Leider die Moslims uitroeien als een doel heeft is voormij hetzelfde als Hitler die hetzelfde had.
Hou toch eens op met al die slappe retoriek. Je bereikt er echt helemaal niks mee.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:47 schreef Meki het volgende:
En op zich hebben ze daar recht op. Ik kan me zelf alleen niet voorstellen dat er uit dat onderzoek daadwerkelijk komt dat het dragen van een hoofddoek daadwerkelijk onveiliger is.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zo dat je alleen stapsgewijs de problemen van groot naar klein aan mag pakken. Voor alcohol in het verkeer is al veel aandacht, PVV vermoed dat hoofddoekjes in het verkeer ook gevaar op kunnen leveren en wil daarom een onderzoek.
Goede gedachte je ziet fietsers over het hoofd.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
PVV vermoed dat hoofddoekjes in het verkeer ook gevaar op kunnen leveren en wil daarom een onderzoek.
28 dagen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:49 schreef Meki het volgende:
De haat van Wilders jegens moslims is even groot als de haat van Adolf jegens de Joden.
Wilders gaf het in 1933 ook niet toe. Hij was bezig met zijn plannetjequote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:47 schreef Litso het volgende:
[..]
En waar precies zegt Wilders dat hij ze wil uitroeien dan?
Ken je ome Adolf dan?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:49 schreef Meki het volgende:
De haat van Wilders jegens moslims is even groot als de haat van Adolf jegens de Joden.
quote:
Hitler roeide zowat alles uit dat niet in zijn straatje paste. Wilders durft tenminste nog te zeggen waar de nederlandse maatschappij door de jaren problemen heef ondervonden. En andere nederlanders houden hypocritisch hun bek en volgen de andere moraale schapen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet. Ik denk zelfs niet dat zo'n onderzoek er komt.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:49 schreef Litso het volgende:
En op zich hebben ze daar recht op. Ik kan me zelf alleen niet voorstellen dat er uit dat onderzoek daadwerkelijk komt dat het dragen van een hoofddoek daadwerkelijk onveiliger is.
De argumenten zijn helderquote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:51 schreef Litso het volgende:
Flikker toch op Meki, leer fatsoenlijke argumenten aandragen.
Maar niet ontopic.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:52 schreef Meki het volgende:
De argumenten zijn helder
Boeit niet, bijna hetzelfde alleen de burka bedekt het geheel. Dus neem gelijk ook de burka mee.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:47 schreef Litso het volgende:
[..]
Er is een enorm verschil tussen de burka en de hoofddoek.
[..]
Nogmaals, het gaat hier over hoofddoeken, niet burka's.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:51 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Hitler roeide zowat alles uit dat niet in zijn straatje paste. Wilders durft tenminste nog te zeggen waar de nederlandse maatschappij door de jaren problemen heef ondervonden. En andere nederlanders houden hypocritisch hun bek en volgen de andere moraale schapen.
De grootste en bekendste hypocriet is Balkenende.
[quote:
Absoluut Ontopicquote:
Die worden dan weer van de fiets gereden door vrouwen met hoofddoek in een auto die niet kunnen fietsen en door vrachtwagens zonder dode hoek spiegel.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nederland is toch niet het eerste land waar een hoofddoek gedragen wordt, sterker nog, veel bejaarden zie ik nog wel eens met een hoofddoek (zo'n regen-ding) op de fiets zitten.
35 dagen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Nogmaals.
Wilders heeft het alleen over Moslims
Hitler had het ook alleen over Joden
En jij snapt dat niet?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:54 schreef Dunckie het volgende:
Hoofddoekjes als belemmering bij het autorijden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De burka bedekt het geheel, waardoor het gezicht niet te zien is en het zicht inderdaad flink belemmerd wordt.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:52 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Boeit niet, bijna hetzelfde alleen de burka bedekt het geheel. Dus neem gelijk ook de burka mee.
Hitler wilde de joden uitroeien. Wilders wil onderzoek naar de veiligheid van hoofddoekjes in het verkeer.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Nogmaals.
Wilders heeft het alleen over Moslims
In een auto verschuiven die dingen. Daar moet eens onderzoek naar gedaan worden.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:55 schreef Litso het volgende:
Zelfs bij een hoofddoek als dit wordt het blikveld gewoon niet belemmerd:
http://www2.eur.nl/fw/hyper/images/moslima4.jpg
Damn, je bent voorspellend. Ik heb geen zin om een discussie te gaan over de hoofddoek en de burka.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:55 schreef Litso het volgende:
[..]
De burka bedekt het geheel, waardoor het gezicht niet te zien is en het zicht inderdaad flink belemmerd wordt.
De hoofddoek laat het hele gezicht (muv de oren) vrij, en belemmert mits fatsoenlijk gedragen het gezichtsveld niet meer dan lang haar wat langs je gezicht hangt.
Zelfs bij een hoofddoek als dit wordt het blikveld gewoon niet belemmerd:
http://www2.eur.nl/fw/hyper/images/moslima4.jpg
Ik zeg dat Wilders nu leeft als in jaar 1933. toen begon Hitler ook met Joden dat Joden dat.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:57 schreef Litso het volgende:
[..]
Hitler wilde de joden uitroeien. Wilders wil onderzoek naar de veiligheid van hoofddoekjes in het verkeer.
Daarbij komt Wilders helemaal niet aan bod in het bericht in de OP. Open dan een topic over de vergelijkingen tussen Hitler en Wilders als je zo graag wil vergelijken.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:59 schreef Meki het volgende:
[..]
toen begon Hitler ook met Joden dat Joden dat.
Dan zou ik toch maar de geschiedenisboeken er maar weer eens bijpakken.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Nogmaals.
En die Moslims zijn allemaal onschuldig slachtoffer.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:01 schreef Meki het volgende:
Maar de opkomst van de Nazi partij in HOE die opkomt is wel degelijk iets dat je met Wilders kunt vergelijken. Zijn Joden zijn de Moslims. Hij gebruikt angst gevoelens en ongenoegen richting een bepaalde bevolkingsgroep om zo democratisch hoger en hoger op te komen. En daarmee was Hitler een gevaar, en ook Wilders.
49 dagen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:01 schreef Meki het volgende:
Maar de opkomst van de Nazi partij in HOE die opkomt is wel degelijk iets dat je met Wilders kunt vergelijken. Zijn Joden zijn de Moslims. Hij gebruikt angst gevoelens en ongenoegen richting een bepaalde bevolkingsgroep om zo democratisch hoger en hoger op te komen. En daarmee was Hitler een gevaar, en ook Wilders.
Weet je uberhaupt hoe zo'n hoofddoek in elkaar steekt?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:58 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
In een auto verschuiven die dingen. Daar moet eens onderzoek naar gedaan worden.
Nu wordt het toch wel echt tijd voor een dwangbuis kerel.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik zeg dat Wilders nu leeft als in jaar 1933. toen begon Hitler ook met Joden dat Joden dat.
geen keppels bij auto rijden.
geen gebed in synagoges
verbod op synagoges.
Wat ik wil zeggen dat Wilders de weg volgt van Hitler.
Klopt, en dat komt denk ik vooral omdat de eisen voor een rijbewijs internationaal gezien flink hoog zijn. Daarom hebben vele mensen ook meer dan 24 uur nodig achter het stuur voordat ze een rijbewijs kunnen krijgen. Okay, Duitsland heeft ook hoge eisen, maar in vele westerse landen zijn ze al een stuk lager.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
De vraag is natuurlijk of de slechte rijstijl van moslims veroorzaakt wordt door het hoofddoekje. Ik denk dat dat wel meevalt. Maar feit is wel dat veel allochtonen uit het Midden-Oosten, Turkije en Marokko, niet goed kunnen rijden. En dan doel ik niet op de mensen die in Nederland rijles hebben gehad. Ik ben vaak genoeg bijna van de fiets afgereden door roekeloos rijdende schoolbussen van de Islamitische school hier in de buurt. Ze rijden onzeker, geven geen richting aan en het gas geven/schakelen verloopt ook niet altijd soepel.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:03 schreef television het volgende:
Zie je Hitler staan op z'n kansel, met z'n vingertje hevig gebarend en totaal opgefokt schreeuwend:
"JUDEN DIESES!! JUDEN DAS!"
Is 't effect van de autogordel al eens onderzocht?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:03 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Weet je uberhaupt hoe zo'n hoofddoek in elkaar steekt?
Zo-zo, da's echt heel typisch.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:04 schreef Meki het volgende:
Hij gebruikt angst gevoelens en ongenoegen richting een bepaalde bevolkingsgroep om zo democratisch hoger en hoger op te komen
Dan nog is er een verschil tussen Wilders racistisch en maar op één doel uit noemen, en hem vergelijken met iemand die daadwerkelijk massa's mensen liet ombrengen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:00 schreef Dunckie het volgende:
Jongens toch....ik vind het best als je het met Wilders eens wilt zijn, maar hoe kun je het voor jezelf verantwoorden dat je serieus je steun verleent aan hetgeen er volgens het artikel door Wilders is gezegd, en dan nog durven beweren dat Wilders niet racistisch bezig is.
Zelfs Hitler zou zeggen dat dit soort uitspraken regelrecht tegen moslims gericht is, en geen enkel ander doel dienen.
(7 dagen ban nu?:P)
Met spelden.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:03 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Weet je uberhaupt hoe zo'n hoofddoek in elkaar steekt?
Hij gebruikt angst gevoelens en ongenoegen richting een bepaalde bevolkingsgroep om zo democratisch hoger en hoger op te komenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:05 schreef Litso het volgende:
[..]
Dan nog is er een verschil tussen Wilders racistisch en maar op één doel uit noemen, en hem vergelijken met iemand die daadwerkelijk massa's mensen liet ombrengen.
Ik wed dat 'ie ook wel eens koffie drinkt 's ochtends, wat jij, Meki?quote:
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Hij gebruikt angst gevoelens en ongenoegen richting een bepaalde bevolkingsgroep om zo democratisch hoger en hoger op te komen
dit maakt je wel wakker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |