En daar moet je dus mee opppasen als het om de Islam gaat...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:43 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hoezo? hij zegt nergens achterlijk etc, hij zegt gewoon hoe hij het ervaart, toch?
Volgens mij vergeet je dat er in NL moslims zijn die natte dromen krijgen van Usama Bin Laden, vergelijken met Mohammed zet hem weer een tree hoger.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:43 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hoezo? hij zegt nergens achterlijk etc, hij zegt gewoon hoe hij het ervaart, toch?
Het lijkt me eerder ongelukkig, dat er moslims zijn die natte dromen krijgen van Usama bin Laden.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij vergeet je dat er in NL moslims zijn die natte dromen krijgen van Usama Bin Laden, vergelijken met Mohammed zet hem weer een tree hoger.
Hij moet niks. Hier gelukkig niet.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:44 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
En daar moet je dus mee opppasen als het om de Islam gaat...
Totaal ander discussie, ander topic.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het lijkt me eerder ongelukkig, dat er moslims zijn die natte dromen krijgen van Usama bin Laden.
En dan? Gaan we afperken met wie hij vergeleken mag worden? Osama, varkens en warlords mogen niet, maar Jezus en Gandhi wel?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij vergeet je dat er in NL moslims zijn die natte dromen krijgen van Usama Bin Laden, vergelijken met Mohammed zet hem weer een tree hoger.
Snap je de insteek van mijn reactie wel?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En dan? Gaan we afperken met wie hij vergeleken mag worden? Osama, varkens en warlords mogen niet, maar Jezus en Gandhi wel?
Je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:46 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hij moet niks. Hier gelukkig niet.
Ik denk het idd niet.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Snap je de insteek van mijn reactie wel?
Voor jou altijdquote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk het idd niet.
Ken je het in maximaal 150 alinea's nogmaals verhelderen?![]()
Hmmm...ik denk dat dat wel meevalt als je in ogenschouw neemt wat deze jongen verder allemaal zegt. Ik denk niet dat iemand die sympathiseert met Bin Laden iets heeft van "wat nou afvallig zijn moet mogen...oh wacht... hij vindt Mohammed met Osama vergelijkbaar, toch wel een toffe gozer".quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor jou altijd
Velen (lees: Radicale moslims) zullen het niet als belediging voor Mohammed zien, maar als het prijzen van Bin Laden, bevestigende dat hij 'goed' bezig is. Extremisten en zweverige extremisten vinden hier common ground.
Eerder in de zin van iemand van buiten zelfs erkent grootheid en leiderschap van de profeet terug in Bin Laden. Laten we nu even eerlijk zijn, voor de politieke moslim establishment is hij niet meer dan een knechtje van de zionisten die het vuile werk opknapt waar ze zelf niet voor uitkomen. Die jongen is totaal niet relevant, andere partij ziet hem als een marionet van een groter plaatje, van 'the war on islam.'quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hmmm...ik denk dat dat wel meevalt als je in ogenschouw neemt wat deze jongen verder allemaal zegt. Ik denk niet dat iemand die sympathiseert met Bin Laden iets heeft van "wat nou afvallig zijn moet mogen...oh wacht... hij vindt Mohammed met Osama vergelijkbaar, toch wel een toffe gozer".
Ah zo.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eerder in de zin van iemand van buiten zelfs erkent grootheid en leiderschap van de profeet terug in Bin Laden. Laten we nu even eerlijk zijn, voor de politieke moslim establishment is hij niet meer dan een knechtje van de zionisten die het vuile werk opknapt waar ze zelf niet voor uitkomen. Die jongen is totaal niet relevant, andere partij ziet hem als een marionet van een groter plaatje, van 'the war on islam.'
Ideeën als dezen brengt saamhorigheid onder moslims, zelfs Soeni en Shia.
Eigenlijk denk ik dat het andersom is, ik denk eerder dat de clercks niet aanwezig zijn voor zulke soorten van kritiek, bang om macht te verliezen, bang om geen eigen belangen meer te kunnen doorvoeren.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:08 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ah zo.
Tuuk brengt dat saamhorigheid, Mohammed is een (dé?) gemeenschappelijke factor, dunkt me.
En ja, de islamisten zijn sowieso niet bereikbaar denk ik voor dit soort boodschappen en uitnodigingen tot dialoog. Die zien en horen alleen wat ze willen horen en verwerpen de rest of nemen er aanstoot aan. En die rest is helaas nogal groot.
Nou provoceer maar hier op FOK!, na een bepaalde streven wordt je ook aangepakt, terwijl iedereen wel netjes met elkaar kan door discussieren, provocatie is mijn inziens niet de manier om een debat uit te lokken, zeker niet de enige manier.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:10 schreef Aurelianus het volgende:
Lekker simpel gesteld. Ik sympathiseer met zijn streven, maar niet met domme uitspraken. Maar blijkbaar is provocatie de enige manier om een debat uit te lokken.
Idd. Maar ik had het ook over de radicale elementen, niet over die normale mensen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eigenlijk denk ik dat het andersom is, ik denk eerder dat de clercks niet aanwezig zijn voor zulke soorten van kritiek, bang om macht te verliezen, bang om geen eigen belangen meer te kunnen doorvoeren.
Het zijn namelijk de clerks die een opstand uitroepen of zelfs zelf organiseren, vele moslim verenigingen in NL hebben als bestaandoel dialoog, tolerantie en zij allemaal los van elkaar gaan dialogen, discussies aan, alleen aandacht wordt niet eerlijk verdeelt tussen de radicale Imam van blabla moskee, of de vredelievende van de andere moskee.
Ja maar lieve schat, het bereikt iedereen, niet alleen de al-qaida lover.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd. Maar ik had het ook over de radicale elementen, niet over die normale mensen.
Dit is wel dé manier tegenwoordig.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:22 schreef Emel het volgende:
het is een tactiek om aandacht te krijgen...
Je denkt niet dat hij echt een boodschap heeft?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:18 schreef IHVK het volgende:
Sorry hoor, maar ik zie dit als een geodkope manier om het ver te schoppen in de Nederlandse poltiek.
Waarschijnlijk gaat hij door totdat hij uit de PvdA geschopt wordt en gaat hij lekker hoog ergens bij een andere partij op de lijst staan.
Los van of ik het wel of niet met hem eens ben, hij mag zijn mening uiten hoor. Maar dit is hoe ik het ervaar.
precies, uiteindelijk krijgt hij zijn zin..triest hoorquote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:23 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dit is wel dé manier tegenwoordig.
Ook met dank aan de mensen die mensen met die zulke uitsrpaken doen meteen moeten bedreigen enzo trouwens.
Weet ik niet. Hij kan het wel anders overdragen, maar dan krijgt hij vast minder aandacht.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Je denkt niet dat hij echt een boodschap heeft?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |