3 x is echt scheepsrecht hier, het werktquote:Op zondag 24 juni 2007 11:12 schreef Saffier het volgende:
Hoe is het met de kaakklanten? Lois heeft kuurtje nummer 3 nu wel zijn werk gedaan en Serena hoe is het met je hamsterwang?
Dat komt door de cropfactor. Digitale spiegelreflexen hebben geen full-frame sensor (behalve de topmodellen), de sensor is dus kleiner dan de standaardafmetingen van een kleinbeeldfilm. Als je gebruik maakt van de lenzen van een analoge camera wordt er dus een kleiner gedeelte van het beeld opgevangen dan bij de analoge camera zou zijn. Als je beide beelden af zou drukken op 10x15 dan is het onderwerp genomen met de digitale camera dus groter (= meer ingezoomd).quote:Op zondag 24 juni 2007 11:06 schreef PM-girl het volgende:
Ik had al een Konica Minolta dynax 5d met een sigma lens (28-105), die eigenlijk voor analoog bedoeld is dus iets verder kan zoomen (vraag me niet waarom).
GIsteren heb ik via MP een 75-300 lens gekocht en ook nog een flitser erbij!
Maggie, bestaat er geen spaanse marktplaats, het kostte me nu 85 euro bij elkaar, geen geld toch?
Je hebt niks gemist. Regen, regen, regen, regen en voor de verandering: nog meer regen. Zelfs mijn persbandje maakte dat niet meer goedquote:Op zondag 24 juni 2007 17:01 schreef p_iglet het volgende:
parkpop is ook erg leuk diaan... alleen dit jaar helaas niet echt een line-up die mij aanspreekt.
dat icm met het niet echt meewerkende weer maakt dat ik geen 25 min heen en 25 min terug ga waggelen die kant uit..
op zich wel jammer, want verveel me hopeloos...
Dankje voor je uitleg! Zoiets zei m'n vader ook, maar ik ben echt te a-technisch om zoiets van schrift te snappen, ben wat dat betreft ben ik meer visueel ingesteld!quote:Op zondag 24 juni 2007 20:31 schreef Yoni het volgende:
[..]
Dat komt door de cropfactor. Digitale spiegelreflexen hebben geen full-frame sensor (behalve de topmodellen), de sensor is dus kleiner dan de standaardafmetingen van een kleinbeeldfilm. Als je gebruik maakt van de lenzen van een analoge camera wordt er dus een kleiner gedeelte van het beeld opgevangen dan bij de analoge camera zou zijn. Als je beide beelden af zou drukken op 10x15 dan is het onderwerp genomen met de digitale camera dus groter (= meer ingezoomd).
Anders gezegd: de cropfactor geeft aan met hoeveel we een analoog 35mm beeld moeten vermenigvuldigen om hetzelfde beeld met een digitale spiegelreflex te krijgen.
Voor Canon is de cropfactor 1,6, voor Konica Minolta 1,5 en voor Nikon ook 1,5.
Jou 28-105 wordt op jouw Konica dus een 42-157,5. Bij zoomlenzen heb je dus ineens meer zoom in feiteVoor groothoeklenzen is het echter heel nadelig, want je bent een enorm deel van je groothoek kwijt door die cropfactor.
Hoezoquote:Op zondag 24 juni 2007 21:11 schreef snoopy het volgende:
29 juli bedoel je toch PM-girl?
Ik, vergissenquote:Op zondag 24 juni 2007 21:26 schreef snoopy het volgende:
OUD checkt da park - Meeting in Utrecht! 29 juli
Ik denk steeds dat je je in datum vergist. Maar misschien heb je gewoon meerdere meetings![]()
![]()
quote:Op maandag 25 juni 2007 16:38 schreef Spuuglokje het volgende:
Als ie je dat cadeautje echt wil geven alleen om je een cadeautje te geven, dan kan ie het altijd nog opsturen, nietwaar?![]()
Noli, had ik je al gefelciteerd met Hanne? Anders bij deze!
[afbeelding]
Het is idd wel een beetje wrang... ik heb het verwijderd..... Zo ben ik ook helemaal niet, ben juist heel sociaal.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:30 schreef Sugar het volgende:
Diaan, succes met het proces van bieden. Spannend he?
Er zijn weinig creatieve dingen waar ik niet van hou hahaquote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:55 schreef DeLiedje het volgende:
Manekidie taart is echt he-le-maal geweldig!
![]()
Toevallig: ik wilde je al mailen om te vragen of je ipv knippen ook van kleien houdt...
Mail je even
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:36 schreef _evenstar_ het volgende:
jompelpost
Ik kan nog niks anders kopen zolang dit huis nog niet is verkocht. Ik zie bij jou in de buurt inderdaad een hoop leuke huizen staan. Heb je nog tips qua straten enzo?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:53 schreef Vicky het volgende:
spannend m@x!!
Heb je zelf ondertussen al iets gevonden?? Anders staan d'r nog steeds leuke huisjes bij mij in de buurt te koop hoor
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:59 schreef Vicky het volgende:
Kan me voorstellen dat je dan kookt lady-wrb! Wel alles goed met die vrouw??
m@x, kerklaan, eiklaan, lindelaan, verhagen methmanstraat, ieplaan, rembrandtkade.. allemaal leuke straatjes
Ik was 's morgens al naar de winkel geweest voor boodschappen. En die eieren moeten op kamertemperatuur zijn en de boter ook. En om kwart voor twaalf waren Sterre en Tristan vrij en Wouter om half een. En Sterre moest om twee uur op een feestje zijn en ik moest met Wouter om kwart over twee naar de dokter. Net weer thuis. Misschien ga ik straks nog even naar de winkel, zodat ik die taart vanavond kan maken. Ik had trouwens ook nog maar 150 gram roomboter ipv de 175 die ik nodig had. Dus het zat even niet mee allemaal.quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:53 schreef bixister het volgende:
heb je geen buren met eieren spuuglokje? of een winkel?
quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:12 schreef Jelief het volgende:
Omdat ik alleen thuis ben en het ff kwijt moet: Mijn stiefmoeder heeft kanker in een nier en bovenste deel van haar rechterlong. Buiten dat dat gewoon k*t is maak ik mij boos dat ik niet al eerder heb gebeld. En zij zal er niet kwaad om worden ok hè. Maar goed morgen moet ze naar het zh om te onderzoeken of het operabel is of dat ze aan de chemo moet.
-einde zieligdoen-
ik las "heb je geen buren met een eisprong"quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:53 schreef bixister het volgende:
heb je geen buren met eieren spuuglokje? of een winkel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |