Lijkt me niet, daar zou toch iedereen een beetje sjaggie van worden?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:15 schreef Sugar het volgende:
Is het heel erg dat ik het vanochtend dan toch even gehad had, voor het eerst?
Vraag dat maar aan de restquote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:27 schreef phluphy het volgende:
De dames (of hoe zat het nou*) hebben een orgie gehouden.
![]()
* leg eens uit m@x, heb je nou een piemol of niet?
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:27 schreef phluphy het volgende:
De dames (of hoe zat het nou*) hebben een orgie gehouden.
![]()
* leg eens uit m@x, heb je nou een piemol of niet?
Het was op een gegeven moment zo druk, geen idee van wie die wasquote:
Ja, ik weet het .... too much info hequote:
Hoe komt er nou ineens een schildpad in zn tuin... grote? Vanavond schildpaddensoep... ?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:12 schreef easy-going het volgende:
Hier roept de buurman net, kom eens kijken in de tuin, zit er een schildpad in zijn tuin![]()
ja joh, als ik toch bezig ben ga ik meteen maar door hequote:
Het motregende een beetje, drukkende atmosfeer en een grijze lucht. Niet echt zomerachtig dus.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:50 schreef Maggie het volgende:
Ik vind dat winkelwagentje wel het meest fascinerendWie neemt zijn spullen nou mee in een winkelwagentje? Even afgezien van het feit of je kinderen (hoe oud waren ze ongeveer PM?) wel of niet in alleen een luier zou laten spelen, daar kan ik nog wel redenen voor verzinnen, maar dat karretje met spullen vind ik echt heel bijzonder.
Oh edit: het is zeker bij jullie helemaal geen mooi weer?
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:59 schreef PM-girl het volgende:
O en BE, nav jouw aankoop op vakantie ben ik MP gaan speuren en ga ik straks misschien wel een mooie lens halen!
haha, ik zou er zo toe in staat zijn om te gaan kijken, maar helaas (helaas in dit geval dus, niet in het algemeen) woon ik in het buitenland..quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:13 schreef PM-girl het volgende:
Nou, weet je, die kinderen vertelden hoe ze heetten enzo, maar ook hoe hun ouders heetten en de school waar ze op zaten. Dus mocht ik echt gaan twijfelen, heb ik in ieder geval namen!
Maar ik wil je wel wat details PM- en, dan kun je zelf gaan!
3 x is echt scheepsrecht hier, het werktquote:Op zondag 24 juni 2007 11:12 schreef Saffier het volgende:
Hoe is het met de kaakklanten? Lois heeft kuurtje nummer 3 nu wel zijn werk gedaan en Serena hoe is het met je hamsterwang?
Dat komt door de cropfactor. Digitale spiegelreflexen hebben geen full-frame sensor (behalve de topmodellen), de sensor is dus kleiner dan de standaardafmetingen van een kleinbeeldfilm. Als je gebruik maakt van de lenzen van een analoge camera wordt er dus een kleiner gedeelte van het beeld opgevangen dan bij de analoge camera zou zijn. Als je beide beelden af zou drukken op 10x15 dan is het onderwerp genomen met de digitale camera dus groter (= meer ingezoomd).quote:Op zondag 24 juni 2007 11:06 schreef PM-girl het volgende:
Ik had al een Konica Minolta dynax 5d met een sigma lens (28-105), die eigenlijk voor analoog bedoeld is dus iets verder kan zoomen (vraag me niet waarom).
GIsteren heb ik via MP een 75-300 lens gekocht en ook nog een flitser erbij!
Maggie, bestaat er geen spaanse marktplaats, het kostte me nu 85 euro bij elkaar, geen geld toch?
Je hebt niks gemist. Regen, regen, regen, regen en voor de verandering: nog meer regen. Zelfs mijn persbandje maakte dat niet meer goedquote:Op zondag 24 juni 2007 17:01 schreef p_iglet het volgende:
parkpop is ook erg leuk diaan... alleen dit jaar helaas niet echt een line-up die mij aanspreekt.
dat icm met het niet echt meewerkende weer maakt dat ik geen 25 min heen en 25 min terug ga waggelen die kant uit..
op zich wel jammer, want verveel me hopeloos...
Dankje voor je uitleg! Zoiets zei m'n vader ook, maar ik ben echt te a-technisch om zoiets van schrift te snappen, ben wat dat betreft ben ik meer visueel ingesteld!quote:Op zondag 24 juni 2007 20:31 schreef Yoni het volgende:
[..]
Dat komt door de cropfactor. Digitale spiegelreflexen hebben geen full-frame sensor (behalve de topmodellen), de sensor is dus kleiner dan de standaardafmetingen van een kleinbeeldfilm. Als je gebruik maakt van de lenzen van een analoge camera wordt er dus een kleiner gedeelte van het beeld opgevangen dan bij de analoge camera zou zijn. Als je beide beelden af zou drukken op 10x15 dan is het onderwerp genomen met de digitale camera dus groter (= meer ingezoomd).
Anders gezegd: de cropfactor geeft aan met hoeveel we een analoog 35mm beeld moeten vermenigvuldigen om hetzelfde beeld met een digitale spiegelreflex te krijgen.
Voor Canon is de cropfactor 1,6, voor Konica Minolta 1,5 en voor Nikon ook 1,5.
Jou 28-105 wordt op jouw Konica dus een 42-157,5. Bij zoomlenzen heb je dus ineens meer zoom in feiteVoor groothoeklenzen is het echter heel nadelig, want je bent een enorm deel van je groothoek kwijt door die cropfactor.
Hoezoquote:Op zondag 24 juni 2007 21:11 schreef snoopy het volgende:
29 juli bedoel je toch PM-girl?
Ik, vergissenquote:Op zondag 24 juni 2007 21:26 schreef snoopy het volgende:
OUD checkt da park - Meeting in Utrecht! 29 juli
Ik denk steeds dat je je in datum vergist. Maar misschien heb je gewoon meerdere meetings![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |