quote:14:52:57 22-06-07 -GROUP- Prio 1 Binnenbrand HOEVESTEIN WAG 41007 41284 41008 (nb: grote brand,grip 1)
0901060 BRW Gelderland Midden (OvD Ede)
0901064 BRW Ede (Centrum) (Dagdienst Spoed)
0901066 BRW Ede (Centrum) (Besturing Randapparatuur)
14:57:48 22-06-07 14/057 -GROUP- Prio 1 Zolderbrand
SSHW HOEVESTEIN 239 WAG (nb: grote brand,grip 1,inzet rogs)
0900007 BRW Gelderland Midden (AGS - LMPO Info)
0901071 BRW Ede (Centrum) (ROGS)
14:54:59 22-06-07 13/095 -ALPHA- A1 SSHW HOEVESTEIN 239 WAGENINGEN (nb: grote brand,grip 1) 2e ovd-g
0920008 CPA Gelderland Midden (OvD-G Arnhem)
Waar?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:05 schreef IkWilbert het volgende:
Grote rookwolken te zien!
http://rijnsteeg.bit.nl/
check die cam!
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waar?
Het enige wat is te zien is dat de lucht grijs is door het weer.
In het midden zie je een punt van origine. Die donkere wolken zijn de rookwolken.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waar?
Heb jij het met de ogen ofzo? Je ziet de donkere rookwolken toch wel van de flat afkomen?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waar?
Bij mij staat het plaatje nog steeds zo stil als de vorige link!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:13 schreef RedWind het volgende:
Voor bewegende beelden:
http://194.53.0.101/cgi-bin/guestimage.html
Niet zo lastig als in de wijde omtrek alleen maar weilanden zijn.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:22 schreef RedWind het volgende:
De brand woedt op de bovenste etage van het zestien verdiepingen tellende gebouw en is in de wijde omtrek te zien.
das vast allah geweest!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:37 schreef JohnFoK het volgende:
het gaat om mogelijk om blikseminslag!
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:36 schreef BillGates het volgende:
toch allemaal linkse geitewollen sokken daar in wageningen. mist de wereld niks an.
(ik zal maar niks zeggen over de afkomst van de brandstichter)
Ja, die vond ik ook een beetje vaag... ga uit van een foutje in de ACquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:38 schreef JohnFoK het volgende:
15:36:25 22-06-07 8 G BRAN Prio 1 Zolderbrand SSHW HOEVESTEIN 239 WAGENINGEN ( WAG ) 41280 (nb: grote brand,grip 1,inzet logistiek,inzet rogs) (soort voertuig: personenauto,motor)![]()
![]()
706221536250901066 0901066 BRW Ede-Centrum ( Sturing Randapparatuur )
706221536250901064 0901064 BRW Ede-Centrum ( Dagdienst Centrum )
706221536250901060 0901060 BRW Ede ( OvD Spoed )
Heel grappig idd als je mensen kent, die daar op de 16e wonen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:36 schreef BillGates het volgende:
toch allemaal linkse geitewollen sokken daar in wageningen. mist de wereld niks an.
(ik zal maar niks zeggen over de afkomst van de brandstichter)
Nou ik bevestig dat het de bliksem was.. Ik zag hem inslaan vanuit mijn kantoorkamertje op mijn werk ;-)quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:37 schreef JohnFoK het volgende:
het gaat om mogelijk om blikseminslag!
Als je vantevoren niet zou weten dat er een brand woedt zou je denken dat het donkere wolken zijn ja. De kwaliteit van de foto is niet zo goed (vast doordat het van een webcam is).quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:13 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Heb jij het met de ogen ofzo? Je ziet de donkere rookwolken toch wel van de flat afkomen?![]()
Dit is de foto die ik bedoelde.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:19 schreef Tourniquet het volgende:
http://rijnsteeg.bit.nl/hoevestein/img_1947.jpg
![]()
Lol, staat lekker slim daarquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:20 schreef Het_Biertje het volgende:
[afbeelding]
tjek dat brandweer mannetje![]()
Waarschijnlijk wel ja, brandweermannen lopen echt niet als blinde gekken zo'n vuurhaard in hoor.quote:
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:32 schreef Thieske het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel ja, brandweermannen lopen echt niet als blinde gekken zo'n vuurhaard in hoor.![]()
OMGquote:
Die vijver zal wel weer vollopen/regenen. Maar ik vraag me af hoe ranzig dat water was.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:42 schreef Ouzooo het volgende:
Ik zal, als ik morgen m'n kamer binnenkom, foto's maken van de mogelijke waterschade. Ze hebben de nabijgelegen vijver van de Leeuwenborgh gebruikt als bluswater, dus staan er vanavond kikkerbilletjes op het menu.
De blikseminslag is voorlopig nog geen sprake van, ze waren 't dak aan 't renoveren en tijdens een bui is er een gasfles ontploft.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 02:52 schreef Kees22 het volgende:
Zo! Mooie foto's.
Ik was in de bossen tussen Wageningen en Renkum aan het barbecuen (!) toen we hoorden dat Hoevestein in de fik stond. Klonk heel dramatisch, met mensen die naar beneden gesprongen waren en twee verdiepingen die even omhoog geblazen zouden zijn.
Op Teletekst zag ik tot mijn opluchting, dat er geen gewonden waren.
@Ouzoo: je ergert je (terecht) aan de diskwalificatie van anderen. Maar ben je zelf zoveel beter als je Droevendaalbewoners diskwalificeert? Als je geitenwollensokken niet kent, kun je ze dan diskwalificeren?
Ik heb het helemaal niet over bliksem!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 02:56 schreef sig000 het volgende:
[..]
De blikseminslag is voorlopig nog geen sprake van, ze waren 't dak aan 't renoveren en tijdens een bui is er een gasfles ontploft.![]()
Het was ook vrijdagmiddag en dan is 't bouwvergadering.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 03:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over bliksem!
Er was inderdaad in het verhaal ook sprake van dakdekkers en een gasfles. Maar als het keihard regent en onweert, gaan dakdekkers toch naar binnen, lijkt me.
Nee, mijn kamer zit op B.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 02:32 schreef Ouzooo het volgende:
Ook op de A vleugel neem ik aan? Misschien ben je wel m'n boven buurman/vrouw.
Chapeau!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:45 schreef Ouzooo het volgende:
Stiekem heb je gelijk kees.
Het dak van 1 vleugel is zwaar beschadigd. De onderliggende verdiepingen hebben waterschade. Door de explosie zijn er onderdelen van het dak die los zitten en daarom risico kunnen vormen als zij naar beneden vallen. De omgeving rondom de flat is daarom ook afgesloten en het terrein wordt bewaakt door een beveiligingsdienst. Het gas, water en electra in de flat is afgesloten en derhalve ook niet bewoonbaar. Op het moment van de ontploffing waren, gezien het naderende weekend, gelukkig niet meer alle huurders aanwezig.
Aldus Idealis. Echt ontzettend zuur, juist in deze laatste week met tentamens, verslagen en presentaties. Schijnt dat men er sowieso niet voor maandag in terecht kan.
Waterschade, mijn huisje
.
10 dagen is idd lang.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:44 schreef Ouzooo het volgende:
Morgen onder begeleiding tussen 0900 en 1500 spullen uit je kamer halen, daarna inchecken in noodopvang. Maandag presentatie, vrijdag inleveren verslag en tentamen, dus voor mij valt het opzich nog wel mee. Minstens 10 dagen niet naar binnen kunnen is geen feest though.
Het enige echt vervelende vind ik geen toegang hebben tot m'n eigen PC, en dus geen toegang tot het netwerk. Kan wel in de bieb gaan zitten, maar daar zijn die pc's zo ontzettend traag, en moet je ook op tijd weg, argh.
Klote lijkt me.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:44 schreef Ouzooo het volgende:
Het enige echt vervelende vind ik geen toegang hebben tot m'n eigen PC, en dus geen toegang tot het netwerk. Kan wel in de bieb gaan zitten, maar daar zijn die pc's zo ontzettend traag, en moet je ook op tijd weg, argh.
Betekent dat dat ze een nieuwe huisoudste gekozen hebben?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:50 schreef IkWilbert het volgende:
Op de webcam nu veel witte rook, dat is altijd een goed teken.
quote:Op zondag 24 juni 2007 00:12 schreef thabit het volgende:
[..]
Betekent dat dat ze een nieuwe huisoudste gekozen hebben?
Dat was de deksel van 1 van de gasflessen die ontploft is, die lag horizontaal en die is gewoon gelanceerd.quote:Op zondag 24 juni 2007 00:22 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben er vamochtend met een soort zweefvliegtuigje overheen gevlogen, die hele vleugel was pikzwart bovenop en er miste een stuk reling.
En er was een stuk puin oid op de auto van een kennis terecht gekomen of zo, volgens m'n vader.
er stond blijkbaar een foto van in de telegraaf. heeft ie nog mazzel gehad dat hij zelf niet in de auto zat op het moment zelf.quote:Op zondag 24 juni 2007 11:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat was de deksel van 1 van de gasflessen die ontploft is, die lag horizontaal en die is gewoon gelanceerd.Ik was vrijdag op een BBQ waar 1 van de jongens was die op het dak aan het werk was. Die had een goed verhaal te vertellen.
quote:
Nee dat is Slot Loevestein, scheelt maar 1 letter.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
'Hoevestein.' Ik dacht, da's vast een mooi kasteel ofzo.![]()
Bron: http://www.gelderlander.nl/devallei/article1566292.ecequote:Flats na brand voorlopig gesloten
door Harold Schuil
Maandag, 25 juni 2007 - WAGENINGEN - Het is nog onduidelijk wanneer de bewoners van de Wageningse sterflat Hoevestein terugkunnen naar hun kamers. De flat raakte vrijdag beschadigd bij een grote brand, waarbij ook een aantal gasflessen ontplofte.
Directeur Hans van Medenbach van huisvester Idealis durft geen beloftes te doen. "Het kan een week zijn, misschien langer. De gemeente moet het gebouw na controle vrijgeven voor bewoning."
Gisteravond kregen zo'n 150 bewoners de laatste stand van zaken te horen in het WICC, waar de meeste bewoners tijdelijk onderdak hebben gekregen. Zij hebben zaterdag en zondag - onder begeleiding - de meest noodzakelijke spullen uit hun kamers kunnen halen. Idealis zegt iedere bewoner die vrijdag in Wageningen was en kosten heeft gemaakt - voor kleding en persoonlijke verzorging - 150 euro toe. De huur is tijdelijk stopgezet tot de flat weer bewoonbaar is.
Studenten die binnen zijn geweest, vinden de ravage meevallen. Op de hoogste, zestiende etage is de schade het grootst. Een schoonmaakbedrijf heeft alle koelkasten leeggehaald omdat er twee dagen geen stroom was. De meeste rommel is volgens Van Medenbach opgeruimd. Gas, water en stroom zijn weer aangesloten, behalve op de bovenste drie etages.
Het repareren van de liften blijkt de grootste barrière om de flat bewoonbaar te krijgen.
Bron: http://www.gelderlander.nl/devallei/article1583017.ecequote:Brand door bliksem veroorzaakt
Donderdag, 28 juni 2007 - WAGENINGEN - De brand vorige week vrijdag bovenop het dak van de studentenflat aan de Hoevestein is waarschijnlijk ontstaan door blikseminslag.
Dat blijkt uit sporenonderzoek van de technische recherche. Door de inslag is een koperen leiding van de beveiligingsinstallatie op verschillende plaatsen doorgebrand wat tot vlambogen geleid zou hebben. Bij de brand die daarop volgde, zijn enkele gasflessen ontploft. Door rondvliegende brokstukken zijn minstens dertien auto’s beschadigd. Eén stuk belandde op het dak van de scholengemeenschap Pantarijn.
Volgens de politie treft de dakdekkers die op de flat aan het werk waren geen blaam. Bij de brand zijn geen gewonden gevallen. Wel moesten de flatbewoners tijdelijk elders worden gehuisvest.
Wie heeft de foto's vanaf deze positie gemaakt? Ook de andere waarbij Hoevestijn nog in de fit stond? Dat is nl. ongeveer vanaf de positie waar ik woon!quote:
Ja, ik denk: "hey sensatie, grote brand! Dat moet ik zien"quote:Op donderdag 17 juli 2008 01:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja boeiend. Word jij er slechter van?
Klopt, staat er weer als vanouds bij. En volgens mij blijft Hoevestijn ook nog wel even staan. Na Rijnsteeg 2 jaar geleden gaat volgend jaar volgens mij Asserpark plat. Dan blijven Dijkgraaf, Hoevenstijn en Bornsesteeg over.En hopelijk blijft dat nog heel erg lang zo want ik vind het wel een cultureel hoogstandje in het studentenleven.quote:Op donderdag 17 juli 2008 01:57 schreef kraakvandaal het volgende:
Er zit inmiddels een nieuw dak op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |