Dat snap ikquote:Op maandag 25 juni 2007 00:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik geloof gewoon niet dat dat soort zaken voorkomen.
10 topics?quote:Op maandag 25 juni 2007 01:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat snap ikMaar heb je daar ook een logische reden voor.
Schiet ook niet op als je telkens zo de vragen ontwijktquote:
Een atheist met bekeringsdrang, dat is pas grappig.quote:Op maandag 25 juni 2007 01:08 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Schiet ook niet op als je telkens zo de vragen ontwijktBovendien hoop ik nog dat er wellicht ondertussen wat verandert is.
Waarom zou ik atheist zijn?quote:Op maandag 25 juni 2007 01:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Een atheist met bekeringsdrang, dat is pas grappig.
Tussen mens en primaat is er hellemaal geen grens. Een mens is een primaat.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De geleidelijke grensoverschrijding van vis naar amfibie, primaat naar mens etc.
Als ik een piano heb kan ik daar ontzettend veel verschillende deuntjes op spelen, zo ontzettend veel dat ik er geen grenzen aan vast kan leggen, maar het zal altijd pianomuziek blijven.quote:Op maandag 25 juni 2007 06:38 schreef Invictus_ het volgende:
Volgens mij was het al in deeltje één dat Ali aangaf een zo vage ad hoc definitie van 'soort' te gebruiken dat hij zelf van te voren niets kan zeggen over de grenzen danwel over de manier waarop hij iets soort noemt. Aangedragen info over hoe de wetenschap soortendefinities benaderd wou Ali niet lezen maar dat was zelfs voor de topic reeks geloof ik. Afijn; een lekker los eindje dat al tijdje ronddwarrelt.
Rond deeltje vier is Ali gevraagd om eens duidelijk te maken waarom hij verschil maakt tussen de ene keer een 'alles-is-één-soort' dingetje bijv. wolf/vos/dingo/hond en de andere keer een 'alles-is-een-soort-apart' dingetje bijv gorilla/mens/chimp/etc en tijger/hyena/wolf. Dat eindje hangt nog ergens los in de topicreeks.
Alles komt neer op 'naar zijn aard' maar dan op een bijzondere 'kunnen we niks over zeggen want we weten te weinig'-manier waarop alles dat we wel weten moet worden vergeten. Het had iets te maken met genen die 'hetzelfde' zijn in één soort, waarbij het gros van de genen niet mee telt want de overduidelijke gelijkenissen tussen amoebe en mens (immers zoveel verschillen eukaryoten niet) tellen niet mee.
[edit]Waarschijnlijk is de soortendefinitie van Ali: staat afzonderlijk vermeld op de chekclist van Noah.
Wie bepaalt dat? De natuur of de mens?quote:Op maandag 25 juni 2007 04:09 schreef barthol het volgende:
[..]
Tussen mens en primaat is er hellemaal geen grens. Een mens is een primaat.
Kwestie van definitie. Primaten lijken net zo op elkaar als honden.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wie bepaalt dat? De natuur of de mens?
Als die beesten zo snel kunnen veranderen, waarom dergelijke ziektes niet? Virussen staan er sowieso om bekend snel te kunnen veranderen en het veranderen van host voor parasieten moet ook echt niet zo'n groot probleem zijn in een dergelijk stadium. Verder kunnen mensen er pas na de vloed last van hebben gekregen door een veranderd klimaat met andere voeding als gevolg, er waren rottende lijken waar ze tijdelijk in overleefd kunnen hebbene etc. Je moet echt niet zo vast blijven houden aan 'alles wat nu is zoals zoals het is was het een paar duizend jaar geleden ook'.quote:Op maandag 25 juni 2007 09:11 schreef wijsneus het volgende:
Doe niet zo stom ali_: De mensen op de ark moetsten vergeven zijn van de parasieten en ziekten anders konden deze de vloed nooit overleven. Hoe krijg je het voorelkaar om slechts 1 persoon te infecteren met pokken zonder de 8 andere personen aan te steken? Nu zijn er geen mensen meer om te infecteren. Resultaat: de pokken sterven uit 4000 jaar voordat ze het eingelijk deden. Wat dacht je van de bof? of de mazelen?
Wat dacht je van influenza - influenza is een snel evoluerend beestje, heel snel - maar niet zo snel dat de symptomen veranderd zijn de afgelopen paar honderd jaar.
Als jouw versie van evolutie waar is zouden we elke dag nieuwe ziekten en wormen moeten zien verschijnen.
En met AGCT kan je richting oneindig aantal combinaties maken en ontzettend veel soorten maken. Je punt is?quote:Op maandag 25 juni 2007 10:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als ik een piano heb kan ik daar ontzettend veel verschillende deuntjes op spelen, zo ontzettend veel dat ik er geen grenzen aan vast kan leggen, maar het zal altijd pianomuziek blijven.
Dat het wel moet werken.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En met AGCT kan je richting oneindig aantal combinaties maken en ontzettend veel soorten maken. Je punt is?
Als de tonen vals klinken worden ze niet meer gespeelt en vallen ze vanzelf af. Uiteindelijk blijft er alleen mooie muziek over. Evolutie bewezen?quote:Op maandag 25 juni 2007 11:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De codering
Maar je hebt dus eerst zuivere tonen nodig voordat ze vals kunnen worden.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als de tonen vals klinken worden ze niet meer gespeeld en vallen ze vanzelf af. Uiteindelijk blijft er alleen mooie muziek over. Evolutie bewezen?![]()
Nee hoorquote:Op maandag 25 juni 2007 11:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar je hebt dus eerst zuivere tonen nodig voordat ze vals kunnen worden.
Maar wat is zuiver? De Indiase toonladder klinkt westerlingen behoorlijk vals in de oren. Ook de Chinezen hebben een aparte voorkeur voor bepaalde geluiden. Maar in die culturen werkten die tonen goed, dus hebben ze het overleefd.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar je hebt dus eerst zuivere tonen nodig voordat ze vals kunnen worden.
De codering van het DNA werkt prima ja. Allemaal dingen die het mogelijk maken om nieuwe soorten te laten ontstaanquote:Op maandag 25 juni 2007 11:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De codering
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |