abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:55:14 #276
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50859179
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:38 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Zolang je dan maar duidelijk is dat je met zo'n houding nooit eenmalige, Goddelijke acties boven de status van verhaaltjes zult kunnen verheffen.
En dat is een nadeel?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:01:05 #277
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50859407
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:38 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Zolang je dan maar duidelijk is dat je met zo'n houding nooit eenmalige, Goddelijke acties boven de status van verhaaltjes zult kunnen verheffen.
En met jouw houding zie jij waarschijnlijk nooit kabouters en éénhoorns.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_50859496
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:01 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

En met jouw houding zie jij waarschijnlijk nooit kabouters en éénhoorns.
Mijn houding is niet een houding waarbij ik alleen maar geloof in zaken die herhaald kunnen worden en die verklaard moeten kunnen worden met de huidige stand van zaken. Ik zou dus prima kabouters en éénhoorns kunnen zien.
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:05:43 #279
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50859588
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:03 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Mijn houding is niet een houding waarbij ik alleen maar geloof in zaken die herhaald kunnen worden en die verklaard moeten kunnen worden met de huidige stand van zaken. Ik zou dus prima kabouters en éénhoorns kunnen zien.
Waarom zie je ze dan niet? Er zijn genoeg mensen die daar in geloven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:06:19 #280
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50859611
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:03 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Ah, dat verklaard dan weer een hoop.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_50859704
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waarom zie je ze dan niet? Er zijn genoeg mensen die daar in geloven.
Je draait de boel om. Als je ergens voor open staat, wil dat niet meteen zeggen dat al het mogelijke je dan ineens overkomt.
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_50859833
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:06 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Ah, dat verklaard dan weer een hoop.
Fijn . Wil je het delen?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:15:36 #283
pi_50859964
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:08 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Je draait de boel om. Als je ergens voor open staat, wil dat niet meteen zeggen dat al het mogelijke je dan ineens overkomt.
Ahaaa, God moet mij overkomen. Dan wacht ik daarop. Ga ik er voorlopig vanuit dat ie bestaat, net zoals ik ervan uit ga de Het Grote Heilige SpagettiMonster bestaat.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_50860090
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ahaaa, God moet mij overkomen. Dan wacht ik daarop. Ga ik er voorlopig vanuit dat ie bestaat, net zoals ik ervan uit ga de Het Grote Heilige SpagettiMonster bestaat.
Kun je doen. Dan mis je Hem alleen als Hij zich via anderen aan jou bekend wil maken. Is dat problematisch?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:21:38 #285
pi_50860168
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:19 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Kun je doen. Dan mis je Hem alleen als Hij zich via anderen aan jou bekend wil maken. Is dat problematisch?
Ik acht de kans dat Hij zich bekend gaat maken net zo groot als de kans dat Het Grote SpagettiMonster zich bekend gaat maken. Dus ik mis waarschijnlijk niets.
pi_50860454
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:19 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Het zou erg dom van God zijn om zo'n zeer fraudebestendige methode te hanteren, denk je ook niet? Iedere idioot kan wel roepen afgezant te zijn van God. Een beetje God kan net zo goed met zijn vingertjes knippen en abracadabra iedereen weet hoe, wat wie en waarom. Maar dat doet ie niet. Want hij bestaat nou eenmaal niet. Is dat problematisch?
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:36:54 #287
pi_50860723
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:28 schreef onemangang het volgende:

[..]

Het zou erg dom van God zijn om zo'n zeer fraudebestendige methode te hanteren, denk je ook niet? Iedere idioot kan wel roepen afgezant te zijn van God. Een beetje God kan net zo goed met zijn vingertjes knippen en abracadabra iedereen weet hoe, wat wie en waarom. Maar dat doet ie niet. Want hij bestaat nou eenmaal niet. Is dat problematisch?
Jeweets tog, God's wegen zijn ondoorgrondelijk.
pi_50860769
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:28 schreef onemangang het volgende:

[..]

Problematisch is een groot woord. Het is alleen erg jammer dat je een God toe zou laten die aan jouw eisen voldoet.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:44:57 #289
pi_50861015
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:38 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Problematisch is een groot woord. Het is alleen erg jammer dat je een God toe zou laten die aan jouw eisen voldoet.
Als God zich niet zelfstandig bekend kan maken lijkt het mij niet nuttig om erin te geloven. Laat staan om mijn wereldbeeld daaraan aan te passen. Straks zou ik nog de evolutietheorie moeten verwerpen vanwegen een kreupel idee dat niet eens kan praten!
pi_50861390
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als God zich niet zelfstandig bekend kan maken lijkt het mij niet nuttig om erin te geloven. Laat staan om mijn wereldbeeld daaraan aan te passen. Straks zou ik nog de evolutietheorie moeten verwerpen vanwegen een kreupel idee dat niet eens kan praten!
Die evolutie zit je wel dwars he.. Probeer De taal van God eens. De subtitel mag je vergeten
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:01:38 #291
pi_50861587
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:55 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Die evolutie zit je wel dwars he.. Probeer De taal van God eens. De subtitel mag je vergeten
Ik heb geen enkele reden om in een God te geloven en alle boeken die je kan verzinnen zullen daar niets aan veranderen. Het besef van een God is geheel fysiologisch verklaarbaar.
quote:
De ontwikkeling van een Godsbesef verliep parallel aan de ontwikkeling van het menselijk bewustzijn en het menselijk zelfbewustzijn.

Lang geleden toen de mens iets minder ver ontwikkeld was dan nu, begreep de mens niet dat gedachten en herinneringen uit zijn eigen hoofd kwamen. Als iemand zat te vissen en dacht:”Ik heb honger” dan leek er voor deze persoon een stem uit de rivier te komen die zei dat ie honger had. Op deze manier ontstonden de natuurgodsdiensten, god van de boom, god van de berg.

Naarmate het menselijk bewustzijn zich ontwikkelde, leek de oorsprong van deze “stemmen” vager te worden. In de Griekse tijd, als iemand een verhaal wilde vertellen of opschrijven, riep men de Sirenen aan (een stelletje gekke wijven op een rots ergens in zee) om hem “de herinneringen in te blazen”. In de Romeinse tijd had men Goden op de Berg Olympus. Later werden dat Goden in de lucht (Wodan, Thor) toen 1 God en tegenwoordig geloven steeds meer mensen helemaal niet meer in een God.

Het tegenwoordige godsbesef is een combinatie van opvoeding, en toevallige emoties of “magische” gebeurtenissen die aan een eventuele God worden toegeschreven.
pi_50861652
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele reden om in een God te geloven en alle boeken die je kan verzinnen zullen daar niets aan veranderen. Het besef van een God is geheel fysiologisch verklaarbaar.
[..]
Alles op zn tijd he..
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:36:52 #293
pi_50862924
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:03 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Alles op zn tijd he..
Als ik God tegenkom zal ik hem de groeten van je doen.
pi_50864895
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:38 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Dat is wat de meeste gelovigen al doen: massaal alle nare trekjes en geboden van de bijbelse God negeren die in strijd zijn met hun eigen moraal over wat 'goed' zou zijn.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_50887385
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 17:33 schreef onemangang het volgende:

[..]

Dat is wat de meeste gelovigen al doen: massaal alle nare trekjes en geboden van de bijbelse God negeren die in strijd zijn met hun eigen moraal over wat 'goed' zou zijn.
En daar heb je VOLLEDIG gelijk in, ik ken zeker wel 10 gezinnen die christen zijn en allemaal negeren ze de mindere kanten van de bijbel, want dat past niet meer in ons tijdperk zeggen ze dan...

Dwerfion, doe jij alles exact zoals de bijbel beschrijft? Als je de bijbel gelooft moet je je ook zo gedragen vind ik.
  woensdag 27 juni 2007 @ 08:18:15 #296
14827 Kogando
Modelprutser
pi_50887573
Leuk concept dat museum, al was het maar om wat tegenwicht te bieden tegen al die arrogante evolutie 'geleerden' die de grootste uitspraken doen zonder hard bewijs. "Miljoenen jaren geleden.." Net zoals sprookjes die altijd beginnen met "Lang, lang geleden.."

Zoiets klinkt even wonderlijk als een hogere macht die het leven geschapen heeft. Wel met het verschil dat er voor die hogere macht een zekere basis (bijbel) is, en voor evolutie als verklaring voor het bestaan van leven niet. Voor die theorie heb je namelijk feiten nodig, voor een schepper geloof.

Waarom zou ik geloven dat er zonder invloed van andere intelligentie leven uit dode chemicaliën kan ontstaan? Laat ze dat dan eerst maar eens aantonen. Nee, dat duurt 100 biljoen jaar, dus dat kun je niet aantonen.. lekker makkelijk.

Ik denk dat ik vandaag maar eens de theorie wereldkundig ga maken dat olifanten doorgeëvolueerde pinda's zijn. Dan maak ik een serie tekeningen van een pinda die langzaam in een olifant transformeert en klaar is kees. Mooi tijdbalkje erbij, miljoen jaar hier, miljoen jaar daar. En als ik het wetenschappelijk aan moet tonen? Dan zeg ik gewoon dat dat niet mogelijk is: "Dat zou me toch miljoenen jaren kosten dommie, het is gewoon zoals op die tekeningen."

En waarom kan God niet ontstaan zijn uit een oerknal en vervolgens de mens geschapen hebben? Duh.. alleen de mens kan zo ontstaan zijn, natuurlijk niet een hogere levensvorm die vervolgens ons gemaakt heeft.

Etc.

Het enige wat ik jammer vind aan het museum is dat je op die manier toch pseudo-wetenschappelijk probeert aan te tonen dat er een God bestaat. Maarja, je moet wat tegen die grote evolutie propaganda machine.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_50887669
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 08:18 schreef Kogando het volgende:
Leuk concept dat museum, al was het maar om wat tegenwicht te bieden tegen al die arrogante evolutie 'geleerden' die de grootste uitspraken doen zonder hard bewijs. "Miljoenen jaren geleden.." Net zoals sprookjes die altijd beginnen met "Lang, lang geleden.."

Zoiets klinkt even wonderlijk als een hogere macht die het leven geschapen heeft. Wel met het verschil dat er voor die hogere macht een zekere basis (bijbel) is, en voor evolutie als verklaring voor het bestaan van leven niet. Voor die theorie heb je namelijk feiten nodig, voor een schepper geloof.

Waarom zou ik geloven dat er zonder invloed van andere intelligentie leven uit dode chemicaliën kan ontstaan? Laat ze dat dan eerst maar eens aantonen. Nee, dat duurt 100 biljoen jaar, dus dat kun je niet aantonen.. lekker makkelijk.

Ik denk dat ik vandaag maar eens de theorie wereldkundig ga maken dat olifanten doorgeëvolueerde pinda's zijn. Dan maak ik een serie tekeningen van een pinda die langzaam in een olifant transformeert en klaar is kees. Mooi tijdbalkje erbij, miljoen jaar hier, miljoen jaar daar. En als ik het wetenschappelijk aan moet tonen? Dan zeg ik gewoon dat dat niet mogelijk is: "Dat zou me toch miljoenen jaren kosten dommie, het is gewoon zoals op die tekeningen."

En waarom kan God niet ontstaan zijn uit een oerknal en vervolgens de mens geschapen hebben? Duh.. alleen de mens kan zo ontstaan zijn, natuurlijk niet een hogere levensvorm die vervolgens ons gemaakt heeft.

Etc.

Het enige wat ik jammer vind aan het museum is dat je op die manier toch pseudo-wetenschappelijk probeert aan te tonen dat er een God bestaat. Maarja, je moet wat tegen die grote evolutie propaganda machine.
Ben je nou een creationist of niet?
pi_50888246
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 07:51 schreef bigore het volgende:

[..]
Dwerfion, doe jij alles exact zoals de bijbel beschrijft? Als je de bijbel gelooft moet je je ook zo gedragen vind ik.
Exact als in 'letterlijk elk regeltje opvolgen dat ik tegenkom'? Nee, zeker niet. Ik geloof dat ik door het lezen van de bijbel kan begrijpen hoe God aan het werk is (geweest) in de geschiedenis. Centraal daarin staat het leven van Jezus. Aangezien met zijn optreden een totaal nieuw perspectief is ontstaan heb ik meer aan het nieuwe testament. De brieven die daar in staan, zijn dan nog allereerst aan die mensen (de geadresseerden) bedoelt. In tweede instantie voor mensen van later tijden. Wij hebben de mogelijkheden om te kijken waarom men bepaalde regels hanteerde. Er is mijns inziens maar 1 regel en dat is:"Heb God lief boven alles met je hele ik en je naaste als jezelf". Vanuit dit liefhebben zul je op een bepaalde levenswijze komen.
pi_50888447
quote:

Etc.

Vergeet je de oerknal-propaganda machine, de atoommodelpropaganda machine, de standaardmodelpropaganda machine en de wiskundepropaganda machine niet?

't Is lang geleden dat er op WFL een serieuze "wetenschap is zo star en hypocriet"- hippie rondliep
  woensdag 27 juni 2007 @ 09:25:34 #300
pi_50888506
quote:

Etc.

Er kan wel zo maar een God ontstaan maar niet zo maar leven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')