Zie je wel! Ongeloof is een ziekte die te vuur en te zwaard bestreden dient te worden!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:15 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Naïef...
http://www.google.nl/search?q=wedge+document
En hier gaan ze de mist in. Ze bedenken een "consequentie" van een wetenschappelijke theorie en besluiten dat dat een argument is om de theorie af te keuren. Ronduit belachelijk.quote:With an added emphasis to the social sciences and humanities, we will begin to address the specific social consequences of materialism and the Darwinist theory that supports it in the sciences.
Wel dus. AiG en dergelijke sites hebben maar 1 doel: twijfel zaaien. En bij jou is dat ernstig goed gelukt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee joh het is echt niet gebaseerd op zo'n slinks plannetje.
Sterker nog, hij redeneert nu in dezelfde trant, quote mining en kritiek leveren. Alleen maar bewijsvoering door citaten van anderen uit hun context te halen, en kritiek te leveren waar evolutietheorie niet zou kloppen, maar nooit komt er een coherente constructieve creationistische theorie. Als er al iets is dan stopt het op een deelgebied en is het daarbuiten direct in tegenspraak met de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:35 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wel dus. AiG en dergelijke sites hebben maar 1 doel: twijfel zaaien. En bij jou is dat ernstig goed gelukt.
Nee ik geloof niet dat het evil christenen zijn, ze willen slechts het woord verspreiden.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:15 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Naïef...
http://www.google.nl/search?q=wedge+document
Maar moeten ze daarvoor persé mensen misleiden?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee ik geloof niet dat het evil christenen zijn, ze willen slechts het woord verspreiden.
Zo werkt het niet he. Wij mensen zijn schuldig, want wij hebben de zondeval zelf veroorzaakt. Als iets slechts in de wereld gebeurt is dat door de zondeval. Als er iets goeds gebeurt, dan is het God. Zo gaat dat he?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:37 schreef Bensel het volgende:
ook een leuk ding: in het museum word onder andere op de 'slechtheid' van atheisme en rationaliteit gespeeld. Dat er een hele hoop slechte dingen juist worden veroorzaakt door geloof, word er niet bij verteld..
:
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
-Epicurus
Een verschil in perspectief is niet echt de toon die aangeslagen wordt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is gewoon een groot verschil in perspectief, vooral met dat 'atheisme zorgt voor dit en dat'. Jullie snappen dat niet.
Maar 'wij' zijn wel in de meerderheid. 99.99% van alle mensen die zich daadwerkelijk in de materie verdiept hebben geloven in evolutie en wijzen de vloed af.Dat zou je toch aan het denken moeten zetten. Zeker als hoogopgeleide. Het is niet zomaar een meerderheid, het is een extreme overweldigende meerderheid.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is gewoon een groot verschil in perspectief, vooral met dat 'atheisme zorgt voor dit en dat'. Jullie snappen dat niet.
Dat je mensen tot het geloof wilt brengen vind ik best, maar om daarvoor de complete wetenschap in discrediet te brengen vind ik wel zielig.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
bovendien maakt men zelf in het museum veel gebruik van de producten van de 'verderfelijke wetenschap en rationaliteit'quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat je mensen tot het geloof wilt brengen vind ik best, maar om daarvoor de complete wetenschap in discrediet te brengen vind ik wel zielig.
nou vertel.. heb nog te weinig gehoord in het creationisme topic, dus misschien kun je nu wel wat betere argumenten geven voor creatie?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ach ik heb me weer in andere zaken verdiept dan jullie, die maken de sprong van evolutie naar creatie een stuk makkelijker en aannemelijker.
och, ik zie anders precies het tegendeel in de wereld.. da's vreemdquote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat ze willen zeggen is dat we God nodig hebben en een systeem gebaseerd op puur menselijk verstand uiteindelijk niet goed werkt voor ons.
Nee dat bedoel ik niet en dat werkt ook niet.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:03 schreef Bensel het volgende:
[..]
nou vertel.. heb nog te weinig gehoord in het creationisme topic, dus misschien kun je nu wel wat betere argumenten geven voor creatie?
Omdat je je er dus niet in verdiept hebtquote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:04 schreef Bensel het volgende:
[..]
och, ik zie anders precies het tegendeel in de wereld.. da's vreemd
Een systeem, gebaseerd op iets dat niet bestaat, dat is ook lekker.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat ze willen zeggen is dat we God nodig hebben en een systeem gebaseerd op puur menselijk verstand uiteindelijk niet goed werkt voor ons.
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat je je er dus niet in verdiept hebt![]()
Creatie bestaat niet? Of de wetenschappelijke benadering van creationisme bestaat niet?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet en dat werkt ook niet.
Je hebt gelijk. We moeten niet nadenken en onderzoeken. We moeten gewoon in God geloven.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
ah vandaar dat ik mijn hele leven al m'n kennis aan het vergaren ben, en dat mijn algemene kennis een stuk groter is dan de gemiddelde medemens.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat je je er dus niet in verdiept hebt![]()
Ja je hebt gelijk dat was niet netjes van me.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:14 schreef Bensel het volgende:
[..]
ah vandaar dat ik mijn hele leven al m'n kennis aan het vergaren ben, en dat mijn algemene kennis een stuk groter is dan de gemiddelde medemens.
Soory, maar je kunt niet bepalen hoe ver ik me in sommige dingen verdiept heb. Dus mijn argument proberen te pareren met een dergelijke ad hominem is nogal laag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |