Ik ben toch geen óma.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
recept?
zonder recepten is dit topic
Oeh hier ben ik wel erg benieuwd naar, zowel de foto als het receptquote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:32 schreef mvdlubbe het volgende:
Vandaag staan op het program "Noten-Worteltaart"".
Lijkt opquote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:40 schreef mvdlubbe het volgende:
Ik was vergeten een stukje te lezen bij de voorbereidingen: "Een nacht in de koelkast laten staan". Derhalve heb ik de koekjes vanochtend gebakken. En die zijn wel lekker!
[[url=http://photophoria.net/dev/gallery2/d/Koekjes01.jpg?g2_itemId=1776&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=5f6e2905b155f3f2f4eacdada4934c7f]afbeelding][/url]
En de recepten volgen. Echt waar!
Benodigdheden:quote:
ik ben wel erg benieuwd naar dit receptquote:Op zaterdag 23 juni 2007 07:48 schreef mvdlubbe het volgende:
Hij ziet er wél mooi uit..
[afbeelding,link]
Doe eens een receptje hiervan kan ik van het weekend ook weer eens gaan hobbieenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:21 schreef mvdlubbe het volgende:
Ik heb even een kersentaart gebakken.!
[[url=http://photophoria.net/dev/gallery2/d/Kersentaart.jpg?g2_itemId=1798&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=227230d460f0ed6db662cc10f573f045]afbeelding][/url]
Noten-worteltaart.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
mag ik 't recept van dat platte ding met chocola erop?
die ziet er echtuit
heb ik ook 1 keer gehad, suiker vergetenquote:Op donderdag 28 juni 2007 09:45 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Noten-worteltaart.
Ja, die zal ik binnenkort even neerzetten. (vanavond ofzo). Was overigens niet te eten, ik was suiker vergeten.
issie er al?quote:Op donderdag 28 juni 2007 09:45 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Noten-worteltaart.
Ja, die zal ik binnenkort even neerzetten. (vanavond ofzo). Was overigens niet te eten, ik was suiker vergeten.
Ik dacht het wel. Maar da's niet zoquote:
neequote:Op woensdag 11 juli 2007 07:29 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ik dacht het wel. Maar da's niet zo.
quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:20 schreef mvdlubbe het volgende:
een logeerpoes
Wow dat ziet er nog eens goed uit, complimentenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:11 schreef Jessi het volgende:
Vandaag gemaakt:
[afbeelding]
Recept in het Engels, ik gebruikte extra pure chocolade ipv witte.![]()
Eerst een bodem blind bakken en dan vullen met rabarberquote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:21 schreef Oceanonix het volgende:
Heeft iemand een goed en lekker recept voor rabarbertaart?
Ik heb nu twee recepten geprobeerd, bij de eerste zat er een goede bovenkant op en bij de tweede was de bodem prut.
De rabarber is best nat en daardoor lukken de taarten niet helemaal.![]()
En, hoe smaakte het? Hoe doet de Golden Delicious het in een appeltaart? Is hij wel stevig genoeg?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:20 schreef Patton het volgende:
Deze staat nu in de oven.
[afbeelding]
Ik ben benieuwd. Straks met een lekker bakkie![]()
En zo ziet mijn taart er dan uit:quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:34 schreef minilotje het volgende:
Men neme:
- drie eetlepels zachte roomboter
- een pak chocoladekoekjes (een gram of 250)
- bananen, twee grote of drie kleintjes
- twee blikjes gecondenseerde melk (supermarkt, tussen de oosterse kookspullen, er staat een fries vlaggetje op)
- twee bekertjes (250 ml) slagroom
- vier eetlepels witte kristalsuiker
- een klein beetje cacaopoeder
+
- een springvorm (24 cm. doorsnede)
- deegroller
- plastic zak
Bereiding:
- Zet de ongeopende blikjes melk in een grote pan heet water (deksel erop!) en breng aan de kook. Laat een uurtje of twee sudderen, en zorg dat de pan niet droogkookt. Zo nodig water bijvullen
- Vul ondertussen de plastic zak met koekjes en bewerk de boel met een deegroller tot de koekjes helemaal verkruimeld zijn
- Stort koekruimels in een kom en meng met de zachte boter tot er een plakkerig kruimeldeeg ontstaat
- Spreid kruimeldeeg uit over bodem van springvorm en druk stevig aan. Zorg eventueel voor opstaande randjes.
- Zet springvorm met deeg in de koelkast om hard te worden terwijl de melk doorkookt
- Haal na twee uur de melkblikjes uit de pan (pas op! heet!) en wacht tot ze een beetje afgekoeld zijn voordat je ze openmaakt. Tadaa, twee blikkies vol dulche de leche, ofwel toffee.
- Sla met de hand het slagroom met de suiker stijf, voeg eventueel een zakje klopfix toe
- Snij bananen in plakjes
- Haal springvorm met deeg uit de koelkast en beleg de taartbodem achtereenvolgens met plakjes banaan, een hele dikke laag toffee en maak af met een laag slagroom. Zeef er tot slot wat cacaopoeder boven.
- Laat taart opstijven in koelkast tot gebruik
De volgorde van de toffee en banaan varieert nogal per recept, maar dit is hoe ik het doe. Voor een wat minder mierzoet geheel kun je in plaats van chocoladekoekjes ook kiezen voor digestives of tarwebiscuitjes.
Succes!
Nee.quote:Op zaterdag 8 september 2007 12:47 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik ga de truffeltaart van Sylvia Witteman maken. Recept en/of foto volgen.
wauwquote:Op zondag 9 september 2007 10:09 schreef minilotje het volgende:
Ik postte 'm al aan het begin van dit jaar, dus voor degenen die '
m destijds gemist hebben..
De banoffee-taart! In theorie misschien niet echt gebak omdat er niets de oven inhoeft, maar een taart is het in elk geval wél! En een heel lekkere ook.
![]()
[..]
En zo ziet mijn taart er dan uit:
[afbeelding]
Ik zal er deze week weer eens eentje maken!
receptje??quote:Op zondag 9 september 2007 13:54 schreef AudreyHepburn het volgende:
Het eindresultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En dat er zo'n stuk uit is komt omdat ik gisteravond mensen op de koffie had, de cake is veel te machtig om zelf veel van te eten..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |