Leg mij dan eens uit wat het verschil is met een lot thuisgestuurd krijgen, wat pas actief wordt zodra je betaald hebt?quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:31 schreef Fe2O3 het volgende:
Je denkwijze is niet goed imho. Je hebt niet al een lot dat nog niet geactiveerd is.
Nee dat is heel anders. Bij het zelf kiezen van een lotnummer, of bij een voetbalwedstrijd ben je niet gedwongen van tevoren een nummer of uitslag op te geven als je besluit om niet mee te doen. Pas als je mee wilt doen geef je een nummer of uitslag op, dan heb je een lot. Bij de postcodeloterij heb je dat lot al (of dat nummer, of die uitslag) of je nu wilt of niet.quote:Je hebt de mogelijkheid van je adres een lot te maken, net zoals je bij de lotto je eigen nummers mag kiezen en bij de staatsloterij het eindcijfer kan kiezen. Bij de bank/giro loterij je bankrekeningnummer als nummer te gebruiken. Zelf in de kantoor voetbal poule kiest of ajax verliest met 1-2 of 1-3 de volgende wedstrijd. etc....
Eigenlijk is dat ergens ook niet 'eerlijk', hoewel daar de geografische aspecten geen rol spelen.quote:Als ik bij de lotto mijn geboortedatum invul of me telefoon nummer en ik win dan gaan ook niet alle mensen die in dezelfde maand jarig zijn of in het telefoonboek staan met hetzelfde kengetal zich benadeeld voelen. Bij de bank/giro loterij klagen de andere rekeninghouders ook niet.
Dat is heel makkelijk gezegd en getuigt imo van hetzelfde niveau van simplistisch denken als de reacties op de frontpage. "Slechte verliezer" is heel snel geroepen over iemand die je niet kent. Maar zelf net naast een paar miljoen grijpen die je leven totaal hadden kunnen veranderen, neem van mij aan dat je daar een zware psychische knauw aan over kunt houden.quote:Ik snap best dat mevrouw het klote vindt dat ze niet gewonnen heeft, en de buren wel wat. Dat heeft iedereen die 'bijna' heeft gewonnen, en als je daar dan over gaat zeuren en huilen mja, slecht tegen je verlies kunnen heet dat dan toch?
quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:16 schreef American_Nightmare het volgende:
Vrouw verliest zaak tegen Postcode Loterij
Op bovenstaande link weer een verhaal over de rechtzaak van de mevrouw tegen de postcode loterij. Eronder zie je een hoop reacties van IMO voornamelijk domme mensen die lekker makkelijk en zonder nadenken oordelen en het leuk vinden om mensen af te zeiken.
De vrouw heeft wel degelijk een punt. De postcodeloterij werkt namelijk anders dan elke andere loterij. Iedereen heeft namelijk een lot; je postcode. Je moet echter betalen om dit lot te 'activeren' als het ware. Het verschil is, dat je achteraf altijd weet of je wel of niet gewonnen zou hebben. De loterij is dan ook gebaseerd op angst hiervoor. En dus is er zeker wel sprake van een bepaalde dwang om mee te doen. Sommige mensen zullen hier gevoeliger voor zijn dan andere mensen.
Ik heb niks tegen het principe van een loterij, maar laat iedereen gewoon voor de volle 100% zelf bepalen of ze meedoen of niet, zoals in een standaard loterij. Dus net als bij de oudejaarsloterij. Of gaan we straks elke Nederlander een oudejaarlot toesturen, wat pas geldig wordt als diegene 25 euro overmaakt?
Waarom reageren als de discussie zo slaapverwekkend is?quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]Al je "argumenten" zijn al door tientallen mensen aangevoerd. Dit onderwerp is al tientallen keren besproken hier op Fok. Er is een uitspraak geweest en je verandert er geen reet aan.
Waarom nog de moeite nemen deze slaapverwekkende en uitzichtloze discussie te voeren?
Omdat je soms gewoon even in opstand moet komenquote:Op donderdag 21 juni 2007 16:22 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Waarom reageren als de discussie zo slaapverwekkend is?
Volgens mij heb je daar wel vaak last van. ik trouwens zelf ookquote:Op donderdag 21 juni 2007 16:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Omdat je soms gewoon even in opstand moet komen
De lotto stuurt ook lege loten en reclamequote:Leg mij dan eens uit wat het verschil is met een lot thuisgestuurd krijgen, wat pas actief wordt zodra je betaald hebt?
Dit verplicht me nog steeds niet met meedoen, en je blijft bij je redenatie dat ik dat lot al heb, dat lot heb je niet. Je krijgt pas een lot, naar eigen keuze, als je besluit mee te doen. Ga je in op het directe aanbod met die postcode dan is dat fijn. Echter als je wilt kan je met elke postcode die je wilt meespelen. Je kan tenslotte verhuizen of zelfs een andere postcode opgeven, daar zal de postcode loterij niet over klagen, zolang je maar betaald. Genoeg verhalen van mensen 'we spelen nog op onze oude postcode ed.' In feite kan je dus wel zelf je lotnummer kiezen, als je ervoor kiest om mee te spelen. De loterij zegt het zelfs in hun eigen regelement.quote:Nee dat is heel anders. Bij het zelf kiezen van een lotnummer, of bij een voetbalwedstrijd ben je niet gedwongen van tevoren een nummer of uitslag op te geven als je besluit om niet mee te doen. Pas als je mee wilt doen geef je een nummer of uitslag op, dan heb je een lot. Bij de postcodeloterij heb je dat lot al (of dat nummer, of die uitslag) of je nu wilt of niet.
quote:Artikel 3, Speelwijze
1. De deelnemer aan de Nationale Postcode Loterij geeft op een in dit reglement voorziene wijze aan onder welke postcode hij wenst mee te spelen. Dit is de postcode van het woonadres van de deelnemer respectievelijk, zo hij dit duidelijk heeft opgegeven, iedere andere door de deelnemer ingevulde combinatie aanvangend met vier cijfers en gevolgd door twee letters (in welk geval uitsluitend die laatste combinatie als de door de deelnemer opgegeven combinatie, waarmee hij wenst te spelen, geldt). Een combinatie met het cijfer nul beginnend mag de deelnemer niet opgeven. Dergelijke opgave is niet geldig en wordt als niet gedaan beschouwd. Vult de deelnemer geen postcode of combinatie van vier cijfers en twee letters in of gaf hij een combinatie met het cijfer nul beginnend op, dan geldt -tenzij het bepaalde in lid 3 van dit artikel toepasselijk is - de postcode behorend bij het door hem opgegeven adres als de postcode waarmee hij wenst deel te nemen.
Waar in het hierna volgende sprake is van postcode, wordt daar onder verstaan een combinatie van vier cijfers en twee letters.
Door de Nationale Postcode Loterij N.V. wordt - tenzij in dit reglement anders is bepaald - aan de overeenkomstig het bovenstaande bepaalde postcode drie cijfers - van 001 t/m 499 - toegevoegd.
Daar ik niet wordt verplicht mee te doen met een specifiek lot doet een ieder welke geografische locatie er niet toe.quote:Eigenlijk is dat ergens ook niet 'eerlijk', hoewel daar de geografische aspecten geen rol spelen.
Ze heeft nergens net naast gegrepen, ze heeft tenslotte niet eens meegespeeld ~:-) Als ze wel had meegespeeld had ze niet dezelfde postcode als lotnummer hoeven hebben en dus nog steeds niet hoeven winnen terwijl ze wel in straat X woont.quote:Dat is heel makkelijk gezegd en getuigt imo van hetzelfde niveau van simplistisch denken als de reacties op de frontpage. "Slechte verliezer" is heel snel geroepen over iemand die je niet kent. Maar zelf net naast een paar miljoen grijpen die je leven totaal hadden kunnen veranderen, neem van mij aan dat je daar een zware psychische knauw aan over kunt houden.
Dat kan je wel hopen. Maar helaas voor jou en je argumenten ben ik geen zieilig hoopje kamper dat alles en iedereen in de maatschappij maar de schuld geeft omdat ik ff een dipje heb.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:50 schreef American_Nightmare het volgende:
Hahaha ik hoop dat jullie hetzelfde als die vrouw overkomt en dan zijn jullie waarschijnlijk meteen zo down dat je jezelf ophangt, resultaat 1 kutuser en 1 kutmod minder
Als die in kracht van gewijsde gaat, genoeg.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:07 schreef MarkzMan_X het volgende:
Maar goed, 't is een uitspraak van de rechtbank, en sinds wanneer heeft dát enige waarde.
Volgens mij ben jij zo'n stakker die toch alleen maar meedoet voor de goede doelen. Snap dus niet waar je je druk om maakt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:50 schreef American_Nightmare het volgende:
Hahaha ik hoop dat jullie hetzelfde als die vrouw overkomt en dan zijn jullie waarschijnlijk meteen zo down dat je jezelf ophangt, resultaat 1 kutuser en 1 kutmod minder
quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:02 schreef Wolter het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij zo'n stakker die toch alleen maar meedoet voor de goede doelen. Snap dus niet waar je je druk om maakt.
Ga jij je ook druk maken om ideeën die succes hebben en die jezelf ook had bedacht, maar waar je te lui voor was om ze uit te werken?
Nee jij snapt namelijk nu al niet wat ik zeg. Ik zeg dat je al een lot hebt omdat je namelijk al een postcode hebt. Jij komt aanzetten met het feit de een of andere loterij reclame maakt?quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:56 schreef Fe2O3 het volgende:
Mja als ik kijk naar mijn benadering van het geheel en jouw reactie daarop is het waarschijnlijk maar beter als wij er een keer naast grijpen dan jij gezien de mogelijke gevolgen zoals jij je die voorstelt ^^
Maargoed een inhoudelijke reactie komt nog neem ik aan?
Het enige waar jij maar aan kan denken is dat de postcode loterij je verplicht mee te doen met je eigen postcode. je hoeft niet mee te spelen.Als je ervoor kiest om mee te spelen is de keuze naar lotnummer vrij.quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:22 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee jij snapt namelijk nu al niet wat ik zeg. Ik zeg dat je al een lot hebt omdat je namelijk al een postcode hebt. Jij komt aanzetten met het feit de een of andere loterij reclame maakt?Dat heeft er dus geen fuck mee te maken. In die andere loterijen weet je achteraf namelijk nooit of je wel of niet gewonnen zou hebben, en bij de postcodeloterij wel.
Klagen over de inhoud van een topic doe je maar in het feedbacktopic van WGR, niet hier.quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:26 schreef HeatWave het volgende:
Ik zou bijna een gastslotje zetten, al deze slappe flut argumenten zijn al 4 topics lang voorbij gekomen. En gelukkig in 1 klap van tafel geveegd door de rechter.
Nee hoor, als je wint word je echt wel genoemd, thuis of niet. Als je dus niet genoemd wordt en men weet wel dat je er woont, dan weten ze vrij zeker dat ze beter vrienden kunnen worden met je buren die wél meededenquote:Op donderdag 21 juni 2007 19:08 schreef frederik het volgende:
Door de handelwijze van de postcode loterij kan ik alleen maar antwoorden "ja"/"nee"/"gaat je niets aan", ik blijf alleen wel al die nieuwschierige mensen houden die hopen bij mij een leuk feestje te kunnen houden.
En ook daarmee ben ik van mening dat het niet aan de postcodeloterij is om prijs te geven wie winnaar is in de loterij. Ik vraag me ook af of ze daarmee de wet op de privacy niet schenden (vooral van de wel winnaars, omdat daarvan de gewonnen prijzen op de euro precies worden aangegeven). Ik zie ook geen enkel nut van dat op de beeldbuis brengen van wie winnaar is, buiten dan nog meer druk op anderen leggen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee hoor, als je wint word je echt wel genoemd, thuis of niet. Als je dus niet genoemd wordt en men weet wel dat je er woont, dan weten ze vrij zeker dat ze beter vrienden kunnen worden met je buren die wél meededen![]()
Leer eerst eens spellen, loser, voordat je je hoofd in mijn topics laat zien.quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:37 schreef Diepvriez het volgende:
ze deed niet mee. PUNT. dus ze krijgt geen geld. PUNT.
wat is er nou zo moeilijk aan? Als de prijs niet op de postcode was gevallen had er ook geen haan naar gekraaid. Nu toevallig wil mevrouw ineens geld zien.
hahaha. Looser
Is wel degelijk een verschil. Jouw postcode doet mee, of je nu wilt of niet.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:31 schreef Fe2O3 het volgende:
Je denkwijze is niet goed imho. Je hebt niet al een lot dat nog niet geactiveerd is.
Je hebt de mogelijkheid van je adres een lot te maken, net zoals je bij de lotto je eigen nummers mag kiezen en bij de staatsloterij het eindcijfer kan kiezen. Bij de bank/giro loterij je bankrekeningnummer als nummer te gebruiken. Zelf in de kantoor voetbal poule kiest of ajax verliest met 1-2 of 1-3 de volgende wedstrijd. etc....
Als ik bij de lotto mijn geboortedatum invul of me telefoon nummer en ik win dan gaan ook niet alle mensen die in dezelfde maand jarig zijn of in het telefoonboek staan met hetzelfde kengetal zich benadeeld voelen. Bij de bank/giro loterij klagen de andere rekeninghouders ook niet.
Ik snap best dat mevrouw het klote vindt dat ze niet gewonnen heeft, en de buren wel wat. Dat heeft iedereen die 'bijna' heeft gewonnen, en als je daar dan over gaat zeuren en huilen mja, slecht tegen je verlies kunnen heet dat dan toch?
zieligerd...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:34 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Leer eerst eens spellen, loser, voordat je je hoofd in mijn topics laat zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |