abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49195639
Deel 1: Vrouw klaagt loterij aan
Deel 2: Vrouw klaagt loterij aan - deel 2.
Deel 3: Vrouw klaagt loterij aan #3

De aanleiding:

7 Miljonairs in één straat in Heusden

PostcodeKanjer van 22,7 miljoen euro valt in Heusden (Noord-Brabant)
quote:
Vrouw zonder lot klaagt loterij aan

` Een vrouw uit Heusden in Brabant zit
zwaar in de put omdat de kanjer van de
Postcodeloterij aan haar neus voorbij
is gegaan.De miljoenenprijs viel in
haar straat,maar zij had geen loten.

Ze gaat de Postcodeloterij nu aanklagen
voor het plegen van een onrechtmatige
daad.Ze heeft er psychische schade van,
zo zegt de vrouw."Als ik wel loten had
gehad,was ik nu miljonair geweest".Ze
schiet nog steeds vol als ze de tune
van de show hoort of een folder krijgt.

Bij andere loterijen weet je niet wie
de winnaar is.Bij deze loterij weet je
precies wie het zijn,en dat is volgens
de vrouw gemeen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_49195768
Kennelijk voelt mevrouw zich ongelukkig door het zien van geluk bij anderen.

M.i. niet iets wat je de Postcode Loterij kan aanrekenen. Of moet er een waarschuwingstekst bij de reclame komen?

pi_49195971
Dit las ik als comment op geenstijl.nl
quote:
Mevrouw de Gier heeft gewoon voor 100 procent gelijk, alleen weet ze het ontzettend slecht te verkopen. Vooral de Nova-reportage leek wel een scene van Jiskefet, en daarom heeft ze al snel het predikaat 'slechte verliezer' gekregen. Blijft staan dat die goeden doelen-maffia je gewoon chanteert door je indirect met een enorm spijtgevoel te bedreigen als je niet bereid bent om mee te doen. Daar is eerder al uit wetenschappenlijke hoek over geklaagd, maar deze mevrouw is de eerste verliezer die er ook daadwerkelijk werk van maakt. Ik kan me eigenlijk niet anders voorstellen dan dat deze mevrouw van de rechter gelijk krijgt.
En daar ben ik het behoorlijk mee eens.

En nog eentje van geenstijl
quote:
Nog even afgezien van mevrouw de Gier en haar zeik- cq. jankverhaal, er is natuurlijk wel van alles mis met de postcode-loterij en de goede-doelen-maffia die er achter zit. Ten eerste: van wie zijn die postcodes? Van de Stichting DOEN? Nee. Van de stichting Postcodeloterij? Nee. De postcodes zijn eigendom van de voormalige posterijen. Met welk recht worden die postcodes gebruikt?

Ten tweede: Een postcode is niet persoonlijk, op naam en de winstkansen per lot zijn niet identiek verspreid over Nederland. Als ik het goed heb worden per postcode 500 loten uitgezet, maar bij de wijk/straatprijzen wordt een paar miljoen verdeeld onder de verkochte loten verdeeld, niet onder de 500 mogelijke, waarbij de niet verkochte niet worden uitgekeerd. In een wijk met 10 huizen (een villawijkje) kan dus meer worden afgetikt bij een wijk/straatprijs dan een tokkiebuurt met flats met de maximale aantal loten.
En dan die miljoenen opbrengst: Er blijft heel veel geld hangen bij de loterij (al die agressieve marketing en reclame moet ook betaald), bij de stichting DOEN en dan nog eens bij alle organisaties die van DOEN de poen krijgen. Goede doelen? My ASS. Het is een industrie waarbij het vooral gaat om baantjesjagerij.

En de overheid vindt het best, die toucheert toch 25% van alle prijzen boven 500 euro. Het is een geen loterij maar oplichterij. Het mag allemaal van me, maar het "goede-doelen" voorwendsel moet er wel vanaf. Bovendien heeft mevrouw (ook al is het een jankerd en een zeikwijf) wel een beetje gelijk dat je bij elke andere loterij nooit weet of je gewonnen had.
(Nou ja... ik heb mijn 6 vaste getallen van de lotto wel eens voorbij zien komen bij de Duitse lotto, maar daar had ik dus geen deelnameformulier van...)

*Nadenkt over een telefoonnummer loterij, IP-adres loterij en nog zo wat*
Sorry voor de geenstijl spam, maar ik vond bovenstaande quotes wel goed verwoorden hoe ik er ook over denk
٩๏̯͡๏)۶
pi_49196388
quote:
Als ik het goed heb worden per postcode 500 loten uitgezet, maar bij de wijk/straatprijzen wordt een paar miljoen verdeeld onder de verkochte loten verdeeld, niet onder de 500 mogelijke, waarbij de niet verkochte niet worden uitgekeerd. In een wijk met 10 huizen (een villawijkje) kan dus meer worden afgetikt bij een wijk/straatprijs dan een tokkiebuurt met flats met de maximale aantal loten.
Slecht argument. Ook bij zaken als de lotto worden prijzen verdeeld over alle winnaars. Dat is gewoon een keuze die gemaakt is, en maakt de loterij niet beter of slechter.
quote:
Bovendien heeft mevrouw (ook al is het een jankerd en een zeikwijf) wel een beetje gelijk dat je bij elke andere loterij nooit weet of je gewonnen had.
Jawel, zie de bankgiroloterij. Daar gaan er sowieso prijzen uit op basis van eindcijfers, dus ook daar kun je gaan huilen over je gemiste prijzen.

Bovendien zijn postcodes niet 'van iemand'. Er is slechts een instantie die postcodes toewijst. Het staat iedereen vrij om postcodes te gebruiken voor routeplanners, demografische onderzoeken etc, dus ook als basis voor een loterij.
pi_49196483
Dat mens zal me worst wezen en ze hoeft van mij ook geen smartegeld te krijgen, maar als er door deze rechtszaak IETS gebeurt waardoor de Postcodeloterij niet meer kan bestaan of niet meer kan werken op de manier zoals nu, juich ik dat van ganser harte toe
pi_49196697
Mijn vriend durft zijn deelname niet op te zeggen uit angst dat de prijs na de opzegging op onze postcode valt
Is toch wel echt een megabummer als dat zou gebeuren.
Maar goed, de kans dat er een vliegtuig op je hoofd valt is haast net zo groot.
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:45:28 #7
132502 MasthaX
~ Designing without limits ~
pi_49196714
Ze verdient niks helemaal niks... moest ze maar gewoon mee doen, en niet huilen, hun hebben centjes en ik niet * huil huil*

I
quote:
Nadenkt over een telefoonnummer loterij, IP-adres loterij en nog zo wat*
Doe maar half miljoen op range 84.41.201.***
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:47:42 #8
80682 _Acid_
Hertog Neen
pi_49196792
In 1 van de Geenstijl-quotes staat dat de staat 25% toucheert.. Maar de kansspel-belasting is sinds, ik dacht mei vorig jaar, zelfs naar 29% gegaan.. Absurd natuurlijk, eigenlijk een alleenstaand topic waard
We are all made of stars
pi_49197155
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:47 schreef _Acid_ het volgende:
In 1 van de Geenstijl-quotes staat dat de staat 25% toucheert.. Maar de kansspel-belasting is sinds, ik dacht mei vorig jaar, zelfs naar 29% gegaan.. Absurd natuurlijk, eigenlijk een alleenstaand topic waard
Per 1 januari 2006. (En is er inderdaad heel stilletjes doorheen gedrukt.)
  † In Memoriam † woensdag 9 mei 2007 @ 21:40:24 #10
43556 miss_dynastie
pi_49202147
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:35 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Bovendien zijn postcodes niet 'van iemand'. Er is slechts een instantie die postcodes toewijst. Het staat iedereen vrij om postcodes te gebruiken voor routeplanners, demografische onderzoeken etc, dus ook als basis voor een loterij.
Ik meen me te herinneren dat iemand (Gia?) vorig jaar postte dat je elke postcode kan kiezen die je wil, dus idd, ze zijn niet van de bewoners persoonlijk of zo.
pi_49209163
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:40 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat iemand (Gia?) vorig jaar postte dat je elke postcode kan kiezen die je wil, dus idd, ze zijn niet van de bewoners persoonlijk of zo.
Maar dat doet niemand, omdat niemand de enige verliezer in de straat wil zijn.
pi_49213203
Koop een lot en vier het
pi_49213243
Kan er gewed worden op de uitkomst van de rechtszaak?
pi_49213246
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:38 schreef thaleia het volgende:
Dat mens zal me worst wezen en ze hoeft van mij ook geen smartegeld te krijgen, maar als er door deze rechtszaak IETS gebeurt waardoor de Postcodeloterij niet meer kan bestaan of niet meer kan werken op de manier zoals nu, juich ik dat van ganser harte toe
Reken maar dat Gaston een andere baan vindt. Dan zit je alsnog met die knuppel opgescheept.
pi_49213260
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 04:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Kan er gewed worden op de uitkomst van de rechtszaak?
Als 't wijf wint,verlies jij.
***** Kraak.....
pi_49213267
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 04:25 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Als 't wijf wint,verlies jij.
Ik zet liever gewoon in bij een bookmaker.
pi_49213286
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 04:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik zet liever gewoon in bij een bookmaker.
Dan verlies je nog steeds met een bijdehand wijf.
pi_49218824
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:25 schreef Ronaldsen het volgende:
Dit las ik als comment op geenstijl.nl
[..]

En daar ben ik het behoorlijk mee eens.

En nog eentje van geenstijl
[..]

Sorry voor de geenstijl spam, maar ik vond bovenstaande quotes wel goed verwoorden hoe ik er ook over denk
Helemaal mee eens.
  donderdag 10 mei 2007 @ 16:48:16 #19
3542 Gia
User under construction
pi_49231886
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

M.i. niet iets wat je de Postcode Loterij kan aanrekenen. Of moet er een waarschuwingstekst bij de reclame komen?

[afbeelding]
Daarom doe ik ook mee!!
  donderdag 10 mei 2007 @ 16:53:15 #20
3542 Gia
User under construction
pi_49232160
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:25 schreef Ronaldsen het volgende:Als ik het goed heb worden per postcode 500 loten uitgezet, maar bij de wijk/straatprijzen wordt een paar miljoen verdeeld onder de verkochte loten verdeeld, niet onder de 500 mogelijke, waarbij de niet verkochte niet worden uitgekeerd.
Dat is niet waar. Je kunt het zelf narekenen. De prijs wordt altijd verdeeld onder de verkochte loten.

Heb het eens mee zitten rekenen en het klopte precies.

Hoeveel iemand wint, hangt af van hoeveel loten hij heeft en hoe vaak hij het jaar ervoor meegedaan heeft.
Speel je mee met één lot, dan win je dus één keer 12/12. Speel je sinds een maand mee met één lot, dan win je één keer 1/12.
  donderdag 10 mei 2007 @ 16:57:45 #21
3542 Gia
User under construction
pi_49232399
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:40 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Klopt, je kunt gewoon meedoen met andere postcodes. Ook als je verhuist, kun je op je oude postcode mee blijven spelen.

Oftewel: Je bent niet verplicht om mee te doen, en je mag zelf je lotnummer kiezen. Wat wil je nog meer!

Alleen in de praktijk kiezen mensen vrijwel nooit een nummer in een andere woonplaats, omdat je dan niet gezellig met je buren mee kan feesten. Ik heb het een paar keer gezien dat er een prijs viel en dat de persoon niet op dat adres woonde.
pi_49236945
Volgens mij zijn veel mensen het diep in hun hart wel met die mevrouw aasgier eens maar verkoopt ze het gewoon wat ongelukkig.

Waar is die post van die user die zich van kant gaat maken als de rechter recht spreekt?
pi_49260191
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 16:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, je kunt gewoon meedoen met andere postcodes. Ook als je verhuist, kun je op je oude postcode mee blijven spelen.

Oftewel: Je bent niet verplicht om mee te doen, en je mag zelf je lotnummer kiezen. Wat wil je nog meer!

Alleen in de praktijk kiezen mensen vrijwel nooit een nummer in een andere woonplaats, omdat je dan niet gezellig met je buren mee kan feesten. Ik heb het een paar keer gezien dat er een prijs viel en dat de persoon niet op dat adres woonde.
Eigenlijk is meespelen met een andere postcode nog een stuk slimmer ook. Je hoeft niet met je giechel op TV, en terwijl iedereen denkt dat straat X in plaats Y vergeven is van de miljonairs, zit jij lekker rustig elders. Geen gebedel aan je deur en zo.

Moet je alleen nog even winnen .
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:53:33 #24
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_49266409
quote:

[afbeelding]
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:30:20 #25
101811 Nicky_Rincon
ilharaka baraka
pi_49268080
Stel.. je ziet een gokkast staan, je twijfelt maar speelt uiteindelijk niet...
5 minuten later zie je iemand lopen die er 2 euro ingooit en direct de jackpot wint

Stel..je gaat een staatslot kopen,degene achter jou blijkt later de jackpot te hebben gewonnen

Stel,stel,stel... face it, dit is het risico van gokken/loterijen

Neem je verlies, het is toch niet anders
la taqta il-amal
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:32:53 #26
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_49268196
quote:
Het is natuurlijk een keuze om niet deel te nemen, dus je moet ook niet janken als je niet wint. Eens.

Wat ik niet vind kunnen is dat Hennie Huisman het nog even met een cameraploeg komt inwrijven, met als enige doel de TV-kijkers zonder lot bang te maken zodat deze toch maar deel gaan nemen aan de postcodelotterij.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_49268233
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:30 schreef Nicky_Rincon het volgende:
Stel.. je ziet een gokkast staan, je twijfelt maar speelt uiteindelijk niet...
5 minuten later zie je iemand lopen die er 2 euro ingooit en direct de jackpot wint

Stel..je gaat een staatslot kopen,degene achter jou blijkt later de jackpot te hebben gewonnen

Stel,stel,stel... face it, dit is het risico van gokken/loterijen

Neem je verlies, het is toch niet anders
Ik wil niet lastig gevallen worden door de PCL, mag ik die keuze ook nog zelf maken, of laten we die beslisisng aan de PCL over?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:40:12 #28
101811 Nicky_Rincon
ilharaka baraka
pi_49268526
Ik denk dat je dan gewoon de enveloppen ongeopend richting papierbak moet werpen (het liefst erin),dan heb je er ook geen last van

Dat had mevrouw de gier achteraf misschien nog beter kunnen doen, dan had ze geen spijtgevoel gehad

p.s. net die aflevering bij NOVA nog even zitten bekijken, eigenlijk ben ik tegen dergelijke grote prijzengelden. Ze zetten mensen hun hele leven overhoop. Met een kleiner bedrag zijn de mensen ook blij en kan hun leven tenminste normaal doorgaan
la taqta il-amal
pi_49271852
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:40 schreef Nicky_Rincon het volgende:
p.s. net die aflevering bij NOVA nog even zitten bekijken, eigenlijk ben ik tegen dergelijke grote prijzengelden. Ze zetten mensen hun hele leven overhoop. Met een kleiner bedrag zijn de mensen ook blij en kan hun leven tenminste normaal doorgaan
Ik kan me behoorlijk vervelendere dingen voorstellen dan een paar miljoen Euro op m'n rekening gestort krijgen.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:06:00 #30
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_49272063
quote:
Ten eerste: van wie zijn die postcodes? Van de Stichting DOEN? Nee. Van de stichting Postcodeloterij? Nee. De postcodes zijn eigendom van de voormalige posterijen. Met welk recht worden die postcodes gebruikt?
. Men blaat echt in de ruimte zonder enige kennis van de feiten he?

De NPL is opgericht toen de postcodes in Nederland werden ingevoerd (jaja kindertjes, die hebben we niet altijd gehad) om het gebruik ervan te promoten. Met toestemming, hell aanmoediging van de regering toen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  † In Memoriam † vrijdag 11 mei 2007 @ 16:08:09 #31
43556 miss_dynastie
pi_49272153
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:32 schreef Strolie75 het volgende:
Wat ik niet vind kunnen is dat Hennie Huisman het nog even met een cameraploeg komt inwrijven, met als enige doel de TV-kijkers zonder lot bang te maken zodat deze toch maar deel gaan nemen aan de postcodelotterij.
Gebeurt dat dan? Dat niet-meedoeners echt voor de camera worden gehaald? Ik heb het de laatste keer niet gezien en van eerder kan ik het me niet herinneren.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:09:01 #32
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_49272188
quote:

[afbeelding]
Het probleem is vooral dat NIET deelnemen aan deze loterij psychische schade kan veroorzaken, omdat je 100% zeker weet dat je zou hebben gewonnen als je mee had gedaan. Als de buurman de staatsloterij wint zegt dat niets over jou, en zo is dat met iedere loterij.

Bovendien kan ik me óók goed voorstellen dat ze zich 'geconfronteerd voelt met'. Niet alleen omdat je alleen maar naar de nieuwe auto van de buren hoeft te kijken, maar ik las ergens dat ze ook de aanbiedingen voor time shares in spanje en zwembaden enzo in de bus kreeg. Dan wordt het je echt iedere keer onder je neus gewreven...

Het is ook nogal vreemd dat de Postcode Loterij een team van psychologen klaar heeft staan voor de winnaars en niets doen voor de 'bewuste verliezers' (ofwel, de mensen die weten dat ze hadden kunnen winnen. Voordat mensen denken dat ik vind dat een loterij heel Nederland moet troosten als ze weer niet hebben gewonnen)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  † In Memoriam † vrijdag 11 mei 2007 @ 16:12:12 #33
43556 miss_dynastie
pi_49272330
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:09 schreef De_Hertog het volgende:
Bovendien kan ik me óók goed voorstellen dat ze zich 'geconfronteerd voelt met'. Niet alleen omdat je alleen maar naar de nieuwe auto van de buren hoeft te kijken, maar ik las ergens dat ze ook de aanbiedingen voor time shares in spanje en zwembaden enzo in de bus kreeg. Dan wordt het je echt iedere keer onder je neus gewreven...
En die kreeg ze voorheen niet? Volgens mij wel, want het is toch best een kakbuurt?

Ik krijg ze in elk geval ook weleens en met mij gaat het psychisch heel goed, dank u
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:20:38 #34
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_49272679
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:12 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En die kreeg ze voorheen niet? Volgens mij wel, want het is toch best een kakbuurt?
Dat weten we natuurlijk allebei niet. Ik kan me alleen erg goed voorstellen dat 'aasgieren' die standaard op loterijwinnaars afgaan gewoon in de hele straat die folders in de bus gooien, zonder eerst te kijken of er wel een winnaar woont.

Het is een beetje dubbel: die vrouw hoeft van mij echt geen schadevergoeding te krijgen, maar dat neemt niet weg dat ik dat hele gedoe rond de NPL zwaar dubieus vind. Want het blijft gewoon waar dat er geen enkele loterij is waar je zo erg met 'niet winnen', of zelfs niet meedoen, wordt geconfronteerd, en ze doen helemaal niets voor de verliezers-uit-dezelfde-straat.
quote:
Ik krijg ze in elk geval ook weleens en met mij gaat het psychisch heel goed, dank u
Proficiat.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:44:17 #35
3542 Gia
User under construction
pi_49273551
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:09 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het probleem is vooral dat NIET deelnemen aan deze loterij psychische schade kan veroorzaken, omdat je 100% zeker weet dat je zou hebben gewonnen als je mee had gedaan. Als de buurman de staatsloterij wint zegt dat niets over jou, en zo is dat met iedere loterij.

Het is ook nogal vreemd dat de Postcode Loterij een team van psychologen klaar heeft staan voor de winnaars en niets doen voor de 'bewuste verliezers' (ofwel, de mensen die weten dat ze hadden kunnen winnen. Voordat mensen denken dat ik vind dat een loterij heel Nederland moet troosten als ze weer niet hebben gewonnen)
Nogmaals. Als mevrouw de Aasgier net die maand had besloten om toch maar met één lot mee te gaan doen, had ze waarschijnlijk nog geen ton gewonnen. Namelijk slechts 1/12 deel van wat op één lot gewonnen werd. Waar trek je dan de grens. Had ze dan psychische schade gehad omdat ze niet al meer dan een jaar met meerdere loten meedeed en de buurman wel?

Als je dan eens kijkt in wat voor huis mevrouw woont, dan kun je concluderen dat ze nu niet bepaald bij de armsten van Nederland behoort. Ze kan dan ook makkelijk de advocaat betalen. Ik hoop dat het haar veel geld gaat kosten en ze er niks voor terug krijgt.
pi_49275909
In de kamer naast mij zit een collega te werken die een jaar terug ¤500.000 heeft gewonnen met de postcode-loterij. Zou ik ook eens kansje maken als ik een rechtszaak begin tegen de loterij?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:26:33 #37
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_49277075
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:50 schreef HiZ het volgende:
In de kamer naast mij zit een collega te werken die een jaar terug ¤500.000 heeft gewonnen met de postcode-loterij. Zou ik ook eens kansje maken als ik een rechtszaak begin tegen de loterij?
Nee, donder op uit dit topic.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_49278327
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

Ik wil niet lastig gevallen worden door de PCL, mag ik die keuze ook nog zelf maken, of laten we die beslisisng aan de PCL over?
stel diederik, je gaat later werken in een advocatenkantoor waar laat ons zeggen 10 man werkt. Zij spelen al sinds jaar en dag samen met de loterij, en ze vragen of je ook mee wilt doen door iedere week een eurootje bij te leggen om de gezamenlijke loten te kopen.

wat ga je doen? je collega's aanklagen omdat ze je lastig vallen en moreel dwingen om mee te doen?
Al je collega's doen mee ... stel je voor dat ze ooit winnen, dan zijn AL je collega's multimiljonair en word je geconfronteerd met het feit dat je door het niet bijleggen van die éne fokking euro al de miljoenen ziet gaan naar de collega's:'(, die de dag erna allemaal met een porshe of een supervette mercedes naar het werk komen .

je hebt ook de keuze niet gekregen , je moest wel meedoen, anders liep je het risico als enige arme collega over te blijven

ga dat maar eens uitleggen bij de rechtbank
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  vrijdag 11 mei 2007 @ 19:24:42 #39
53267 TC03
pi_49278790
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 19:10 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

stel diederik, je gaat later werken in een advocatenkantoor waar laat ons zeggen 10 man werkt. Zij spelen al sinds jaar en dag samen met de loterij, en ze vragen of je ook mee wilt doen door iedere week een eurootje bij te leggen om de gezamenlijke loten te kopen.

wat ga je doen? je collega's aanklagen omdat ze je lastig vallen en moreel dwingen om mee te doen?
Al je collega's doen mee ... stel je voor dat ze ooit winnen, dan zijn AL je collega's multimiljonair en word je geconfronteerd met het feit dat je door het niet bijleggen van die éne fokking euro al de miljoenen ziet gaan naar de collega's:'(, die de dag erna allemaal met een porshe of een supervette mercedes naar het werk komen .

je hebt ook de keuze niet gekregen , je moest wel meedoen, anders liep je het risico als enige arme collega over te blijven

Dat is iets totaal anders, namelijk in de persoonlijke sfeer. Als je bij een bedrijf met 10.000 man werkt waarin zo'n loterij een officieel iets is van het bedrijf zelf, dan heb je een punt. Nu niet.
pi_49290046
De vergelijkingen waar men mee komt!
Hier nog een idee voor de cleverikken:
Ik klaag de Postcodeloterij aan omdat ik geen lot kocht in Kinderdijk, Heusden, Lelystad, Rosmalen en Daarle!
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 09:01:27 #41
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_49293789
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Nogmaals. Als mevrouw de Aasgier net die maand had besloten om toch maar met één lot mee te gaan doen, had ze waarschijnlijk nog geen ton gewonnen. Namelijk slechts 1/12 deel van wat op één lot gewonnen werd. Waar trek je dan de grens. Had ze dan psychische schade gehad omdat ze niet al meer dan een jaar met meerdere loten meedeed en de buurman wel?
Ik ken het systeem van de postcodeloterij verder niet zo goed, dus ik weet niet of je meer wint als je langer meedoet. Als dat zo is zou ik het alleen maar erger vinden, eigenlijk.
quote:
Als je dan eens kijkt in wat voor huis mevrouw woont, dan kun je concluderen dat ze nu niet bepaald bij de armsten van Nederland behoort. Ze kan dan ook makkelijk de advocaat betalen. Ik hoop dat het haar veel geld gaat kosten en ze er niks voor terug krijgt.
Nogmaals: ik vind dus NIET dat mevrouw recht heeft op een schadevergoeding. Ik vind WEL dat de postcodeloterij inderdaad aan een vorm van chantage doet, omdat ze zo erg inspelen op het 'had gekund' gevoel. En ik vind het vreemd dat ze mensen psychisch ondersteunen omdat ze heel veel geld winnen, maar niets doen voor die mensen die er zo overduidelijk net naast een prijs grijpen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_49296016
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 19:10 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Ik snap dat je als advocaat van de wederpartij probeert de zaak te ridiculiseren, dat is je goed recht. Toch is je betoog zwakjes, omdat je voorbij gaat aan een aantal cruciale verschillen:
- de PCL is niet een gezellige collega, maar een grote organisatie die het brood verdient door het uitventen van loterijen
- de PCL is zich bewust van de schade die ze aanricht, blijkens hun reclamemateriaal spelen ze zelfs handig in op het fenomeen 'geanticipeerde spijt' (zoals ook blijkt uit enige studies van vooraanstaande hoogleraren psychologie)
- de PCL wrijft het verlies nog eens fijntjes in na winst van de straatgenoten, uiteraard met winstbejag als motief

Dat alles levert toch een iets ander plaatje op dan jij schetst.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 15:09:28 #43
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_49300525
quote:
Word miljonair in drie stappen
Uitgegeven: 12 mei 2007 10:54

Iedereen die in Nederland geen deelnemer is van de Postcode Loterij wacht met spanning het oordeel van de rechter af. Moet de Postcode Loterij Helene de Gier uit Heusden schadevergoeding betalen omdat haar buren 23,9 miljoen euro wonnen en zij niet? Christiaan Alberdingk Thijm voorspelt alvast de uitkomst van de zaak.

Hoe wordt u miljonair in drie stappen?

1. Doe niet mee met de Postcode Loterij

Laat u niet verleiden door de reclamecampagnes van de loterij. Wees bestand tegen slagzinnen als "Uw buren miljonair en u niet? Dat mag niet gebeuren!". Let niet op het gigantische geldbedrag dat u met de PostcodeKanjer kunt winnen door mee te doen. Negeer de vele goede doelen die u steunt door deelname. Blijf onverzettelijk 'nee' zeggen tegen colporteurs die u een lot proberen aan te smeren. Dit is wellicht de meest lastige fase, maar als u hier doorheen bent, lokt het walhalla.

2. Laat u lastig vallen door Henny Huisman

Als Henny Huisman door de straat trekt met zijn bloemen en zijn glimlach, klamp hem aan. Vraag waarom u niet hebt gewonnen. Henny torst bakken medeleven met zich mee en hij is nooit te beroerd dat over u uit te storten. Zie ik daar een traan? Het is inderdaad een schande meneer Huisman. Zorg dat ook anderen zich uw lot aantrekken. Actualiteitenprogramma's als NOVA zijn altijd goed voor een gevoelige reportage. Dan volgt de beslissende stap.

3. Start een procedure tegen de Postcode Loterij

Dit is in wezen nog een formaliteit. U bent al lastig gevallen door Henny en corsorten. De inbreuk op uw privacy staat vast. Nu moet u alleen het geld dat uw buren wel hebben en u nog niet even toucheren. Daar biedt de Nederlands rechter een prima uitkomst, die zal vonnis wijzen en de Postcode Loterij veroordelen om uw schade te compenseren. Kunt u eindelijk ook die Porche Carrera kopen.

Droomscenario

Dit is in het kort het droomscenario van Helene de Gier, die - inderdaad - geen deelnemer was aan de Potscode Loterij en - heel goed - lastig werd gevallen door Henny Huisman en - de laatste hobbel - een procedure begon tegen de Postcode Loterij.

Geen Henny

Waarom denk ik dat de droom van Helene de Gier toch niet gaat uitkomen? Dat zit zo. De Gier vindt dat haar privacy is aangetast door de wijze waarop de Postcode Loterij haar prijzenfestival organiseert. Doordat er altijd mensen in de straat zijn die gedupeerd worden doordat zij geen prijs hebben gewonnen, wordt de privacy van de verliezers volgens De Gier automatisch aangetast. Waarom? Omdat Henny je huis voorbij gaat en omdat je daarna dagelijks wordt lastiggevallen door bedelbrieven en aanbiedingen voor producten die alleen je buren (de miljonairs) kunnen betalen.

Psychische schade

Tsja. Ik kan mij best voorstellen dat het niet meer zo gezellig is in Heusden sinds het dorp is opgedeeld in winnaars en verliezers. Het is ook niet leuk als je daar dagelijks mee geconfronteerd wordt. Er kan sprake zijn van psychische schade. Maar moet de Postcode Loterij daar voor opdraaien? Het zijn eerder de verzenders van de bedelbrieven en de buren die verantwoordelijk zijn voor het leed van De Gier. En dan nog lijkt het mij niet onrechtmatig om een gelukkige buurman / miljonair te zijn.

Dapper

Ik vind het wel dapper dat De Gier deze proefprocedure is gestart. Het enige wat mij verbaast, is dat zij zo de openbaarheid zoekt met haar zaak. Het lijkt mij dat de dagelijkse confrontatie met het leed dat haar is aangedaan daardoor alleen maar groter wordt. Zij offert vrijwillig een deel van haar privacy op. Dat maakt haar verwijten aan de Postcode Loterij niet zo geloofwaardig. Zou het dan toch gewoon om de poen gaan?
http://www.nu.nl/news/107(...)in_drie_stappen.html
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 15:14:37 #44
53267 TC03
pi_49300627
Dom onzinartikel.
pi_49306107
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 15:14 schreef TC03 het volgende:
Dom onzinartikel.
Het is inderdaad heel zwakjes. Kijk, het kan natuurlijk dat je vindt dat het risico voor de schade die mevrouw de Gier heeft geleden bij mevrouw de Gier behoort te liggen, maar je moet dan natuurlijk niet aankomen met flauwekulvergelijkingen, dat doet je zaak geen goed.
pi_49341764
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 11:54 schreef Diederik_Duck het volgende:

Ik snap dat je als advocaat van de wederpartij probeert de zaak te ridiculiseren, dat is je goed recht. Toch is je betoog zwakjes, omdat je voorbij gaat aan een aantal cruciale verschillen:
- de PCL is niet een gezellige collega, maar een grote organisatie die het brood verdient door het uitventen van loterijen
- de PCL is zich bewust van de schade die ze aanricht, blijkens hun reclamemateriaal spelen ze zelfs handig in op het fenomeen 'geanticipeerde spijt' (zoals ook blijkt uit enige studies van vooraanstaande hoogleraren psychologie)
- de PCL wrijft het verlies nog eens fijntjes in na winst van de straatgenoten, uiteraard met winstbejag als motief

Dat alles levert toch een iets ander plaatje op dan jij schetst.
enkele cruciale punten

-sinds wanneer mogen collega's meer dan een bedrijf? en sinds waneer mag een bedrijf "winstbejag" niet meer als doel hebben
-niet bewust van de schade ? mijn voorbeeld was trouwens uit 'mijn' leven gegrepen. Weet maar heel goed dat wij als collega's heel goed wisten dat iedereen iedere week wel ging meedoen. Zulke idioten waren we ook niet, alle collega's rijk en ik niet ? NEE hoor, dat ging niet gebeuren . Op de studies van "vooraanstaande hoogleraren psychologie" wil ik niet eens ingaan, of is het een juridisch werk?. Laat staan dat het bij mensen losweken van "geanticipeerde spijtgevoelens" een strafbaar feit is dat je voor de rechtbank kan inroepen. ( )
- hoe, de PCL wrijft het verlies er nog eens fijntjes in ? wat doen ze dan wel ? Bovendien voert elk bedrijf toch zijn reclame en marketingbeleid uit zoals ze willen, zolang ze de mensen maar niet kwetsen of aanvallen? en uiteraard is winstbejag het doel van elk bedrijf.

hetgeen wat ik hier al gelezen en gezien heb is gewoon een gestoord en jaloers mens, die ik in alle eer en geweten als advocaat NOOIT zou willen verdedigen. Ik vind die advocate dan ook echt een domme gans die blijkbaar zulke zaken moet aannemen om haar brood te verdienen, zulke mensen zouden van de balie moeten geschrapt worden. Ze maken ons beroep belachelijk.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_49345496
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:20 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

enkele cruciale punten

-sinds wanneer mogen collega's meer dan een bedrijf? en sinds waneer mag een bedrijf "winstbejag" niet meer als doel hebben
-niet bewust van de schade ? mijn voorbeeld was trouwens uit 'mijn' leven gegrepen. Weet maar heel goed dat wij als collega's heel goed wisten dat iedereen iedere week wel ging meedoen. Zulke idioten waren we ook niet, alle collega's rijk en ik niet ? NEE hoor, dat ging niet gebeuren . Op de studies van "vooraanstaande hoogleraren psychologie" wil ik niet eens ingaan, of is het een juridisch werk?. Laat staan dat het bij mensen losweken van "geanticipeerde spijtgevoelens" een strafbaar feit is dat je voor de rechtbank kan inroepen. ( )
- hoe, de PCL wrijft het verlies er nog eens fijntjes in ? wat doen ze dan wel ? Bovendien voert elk bedrijf toch zijn reclame en marketingbeleid uit zoals ze willen, zolang ze de mensen maar niet kwetsen of aanvallen? en uiteraard is winstbejag het doel van elk bedrijf.

hetgeen wat ik hier al gelezen en gezien heb is gewoon een gestoord en jaloers mens, die ik in alle eer en geweten als advocaat NOOIT zou willen verdedigen. Ik vind die advocate dan ook echt een domme gans die blijkbaar zulke zaken moet aannemen om haar brood te verdienen, zulke mensen zouden van de balie moeten geschrapt worden. Ze maken ons beroep belachelijk.
Ik weet niet waar jij advocaat bent, maar het verschil tussen privaat- en strafrecht is daar duidelijk nog niet bekend. Verder vind ik je reactie bol staan van de goedkope emotie, waar rationele distantie gepast is. Maar misschien komt dat omdat je Belgisch bent.

Verder raad ik je aan de voorgaande topics te lezen, dan zul je een stuk wijzer worden aangaande de Tilburgse psychologen en het fenomeen geanticipeerde spijt, alsmede hoe de PCL daarmee omspringt. Het staat je vrij het handelen van de PCL legitiem te vinden, maar ontkennen dat ze bewust inspelen op menselijke zwakheden is ridicuul.
  zondag 13 mei 2007 @ 22:15:45 #48
53267 TC03
pi_49345881
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:05 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Maar misschien komt dat omdat je Belgisch bent.

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens.
  zondag 13 mei 2007 @ 23:00:10 #49
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_49347413
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:20 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

enkele cruciale punten

-sinds wanneer mogen collega's meer dan een bedrijf?
Zo'n beetje altijd? Als ik tegen jou zeg dat Grolsch veel lekkerder is dan Heineken, altijd goedkoper is, en gezondere ingrediënten gebruikt is er niets aan de hand. Als Grolsch dat in een reclame probeert zullen ze met bewijzen moeten komen.
quote:
-niet bewust van de schade ? mijn voorbeeld was trouwens uit 'mijn' leven gegrepen. Weet maar heel goed dat wij als collega's heel goed wisten dat iedereen iedere week wel ging meedoen.
Een klein detail dat je vergeet is dat jij en je collega's niet de organisatoren van die loterij zijn. Of dat in jullie geval het systeem wat aan jullie loterij ten grondslag ligt niet automatisch zorgt voor dat gevoel van dwang. Persoon A zorgt voor de loterij, Persoon B 'dwingt' je om mee te doen door een beroep op je 'wat als' gevoel. Alleen bij de postcodeloterij zijn A en B dezelfde persoon. Irrelevant voorbeeld, dus.
quote:
Laat staan dat het bij mensen losweken van "geanticipeerde spijtgevoelens" een strafbaar feit is dat je voor de rechtbank kan inroepen. ( )
Dat zal de rechtszaak uit moeten maken, dus. Jouw mening is duidelijk, maar blijkbaar deelt niet iedereen die mening. Anders was er niet eens een rechtszaak. "Geanticipeerde spijtgevoelens opwekken' is misschien geen strafbaar feit, maar 'emotionele chantage' kan dat wellicht wel zijn.
quote:
Bovendien voert elk bedrijf toch zijn reclame en marketingbeleid uit zoals ze willen, zolang ze de mensen maar niet kwetsen of aanvallen? en uiteraard is winstbejag het doel van elk bedrijf.
Gelukkig niet zeg. Natuurlijk wil ieder bedrijf winst maken, maar niet ten koste van alles. Natuurlijk bepaald ieder bedrijf zijn eigen marketing, maar wel binnen de Nederlandse wet. En 'kwetsen of aanvallen' is daarbij echt niet de enige drempel.
quote:
hetgeen wat ik hier al gelezen en gezien heb is gewoon een gestoord en jaloers mens, die ik in alle eer en geweten als advocaat NOOIT zou willen verdedigen.
Dat is natuurlijk je mening, en je goed recht. Maar ik vermoed dat de gemiddelde advocaat heel wat 'eerlozer' types tegenkomt en die ook gewoon verdedigd. Moordenaars, verkrachters, en ander gespuis hebben ook gewoon recht op een verdediging, toch? Ongeacht of je het verder met haar eens bent of niet, of haar überhaupt een kans geeft of niet. Ik zie niet in waarom zij volgens jouw geweten niet verdedigd mag worden. Of verdedig jij alleen personen als je 100 procent overtuigd bent van hun eerlijkheid?
quote:
Ik vind die advocate dan ook echt een domme gans die blijkbaar zulke zaken moet aannemen om haar brood te verdienen
En waarom zou ze dat niet doen? Voor haar tien andere collega's die de zaak best aandurven. Zelfs als die advocaat het persoonlijk niet met haar eens is kan ze haar nog verdedigen. Misschien vindt ze het zelfs wel een interessante zaak, en je kunt aanvullen dat het publiciteit aantrekt en dus gratis reclame is. En trouwens, iedereen wilde toch winst maken?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 13 mei 2007 @ 23:38:01 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49348701
Dit was het nieuws had er toch wel een paar erg leuke (matige) grappen over
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: