quote:Vrouw zonder lot klaagt loterij aan
` Een vrouw uit Heusden in Brabant zit
zwaar in de put omdat de kanjer van de
Postcodeloterij aan haar neus voorbij
is gegaan.De miljoenenprijs viel in
haar straat,maar zij had geen loten.
Ze gaat de Postcodeloterij nu aanklagen
voor het plegen van een onrechtmatige
daad.Ze heeft er psychische schade van,
zo zegt de vrouw."Als ik wel loten had
gehad,was ik nu miljonair geweest".Ze
schiet nog steeds vol als ze de tune
van de show hoort of een folder krijgt.
Bij andere loterijen weet je niet wie
de winnaar is.Bij deze loterij weet je
precies wie het zijn,en dat is volgens
de vrouw gemeen.
En daar ben ik het behoorlijk mee eens.quote:Mevrouw de Gier heeft gewoon voor 100 procent gelijk, alleen weet ze het ontzettend slecht te verkopen. Vooral de Nova-reportage leek wel een scene van Jiskefet, en daarom heeft ze al snel het predikaat 'slechte verliezer' gekregen. Blijft staan dat die goeden doelen-maffia je gewoon chanteert door je indirect met een enorm spijtgevoel te bedreigen als je niet bereid bent om mee te doen. Daar is eerder al uit wetenschappenlijke hoek over geklaagd, maar deze mevrouw is de eerste verliezer die er ook daadwerkelijk werk van maakt. Ik kan me eigenlijk niet anders voorstellen dan dat deze mevrouw van de rechter gelijk krijgt.
Sorry voor de geenstijl spam, maar ik vond bovenstaande quotes wel goed verwoorden hoe ik er ook over denkquote:Nog even afgezien van mevrouw de Gier en haar zeik- cq. jankverhaal, er is natuurlijk wel van alles mis met de postcode-loterij en de goede-doelen-maffia die er achter zit. Ten eerste: van wie zijn die postcodes? Van de Stichting DOEN? Nee. Van de stichting Postcodeloterij? Nee. De postcodes zijn eigendom van de voormalige posterijen. Met welk recht worden die postcodes gebruikt?
Ten tweede: Een postcode is niet persoonlijk, op naam en de winstkansen per lot zijn niet identiek verspreid over Nederland. Als ik het goed heb worden per postcode 500 loten uitgezet, maar bij de wijk/straatprijzen wordt een paar miljoen verdeeld onder de verkochte loten verdeeld, niet onder de 500 mogelijke, waarbij de niet verkochte niet worden uitgekeerd. In een wijk met 10 huizen (een villawijkje) kan dus meer worden afgetikt bij een wijk/straatprijs dan een tokkiebuurt met flats met de maximale aantal loten.
En dan die miljoenen opbrengst: Er blijft heel veel geld hangen bij de loterij (al die agressieve marketing en reclame moet ook betaald), bij de stichting DOEN en dan nog eens bij alle organisaties die van DOEN de poen krijgen. Goede doelen? My ASS. Het is een industrie waarbij het vooral gaat om baantjesjagerij.
En de overheid vindt het best, die toucheert toch 25% van alle prijzen boven 500 euro. Het is een geen loterij maar oplichterij. Het mag allemaal van me, maar het "goede-doelen" voorwendsel moet er wel vanaf. Bovendien heeft mevrouw (ook al is het een jankerd en een zeikwijf) wel een beetje gelijk dat je bij elke andere loterij nooit weet of je gewonnen had.
(Nou ja... ik heb mijn 6 vaste getallen van de lotto wel eens voorbij zien komen bij de Duitse lotto, maar daar had ik dus geen deelnameformulier van...)
*Nadenkt over een telefoonnummer loterij, IP-adres loterij en nog zo wat*
Slecht argument. Ook bij zaken als de lotto worden prijzen verdeeld over alle winnaars. Dat is gewoon een keuze die gemaakt is, en maakt de loterij niet beter of slechter.quote:Als ik het goed heb worden per postcode 500 loten uitgezet, maar bij de wijk/straatprijzen wordt een paar miljoen verdeeld onder de verkochte loten verdeeld, niet onder de 500 mogelijke, waarbij de niet verkochte niet worden uitgekeerd. In een wijk met 10 huizen (een villawijkje) kan dus meer worden afgetikt bij een wijk/straatprijs dan een tokkiebuurt met flats met de maximale aantal loten.
Jawel, zie de bankgiroloterij. Daar gaan er sowieso prijzen uit op basis van eindcijfers, dus ook daar kun je gaan huilen over je gemiste prijzen.quote:Bovendien heeft mevrouw (ook al is het een jankerd en een zeikwijf) wel een beetje gelijk dat je bij elke andere loterij nooit weet of je gewonnen had.
Doe maar half miljoen op range 84.41.201.***quote:Nadenkt over een telefoonnummer loterij, IP-adres loterij en nog zo wat*
Per 1 januari 2006. (En is er inderdaad heel stilletjes doorheen gedrukt.)quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:47 schreef _Acid_ het volgende:
In 1 van de Geenstijl-quotes staat dat de staat 25% toucheert.. Maar de kansspel-belasting is sinds, ik dacht mei vorig jaar, zelfs naar 29% gegaan.. Absurd natuurlijk, eigenlijk een alleenstaand topic waard![]()
Ik meen me te herinneren dat iemand (Gia?) vorig jaar postte dat je elke postcode kan kiezen die je wil, dus idd, ze zijn niet van de bewoners persoonlijk of zo.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:35 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Bovendien zijn postcodes niet 'van iemand'. Er is slechts een instantie die postcodes toewijst. Het staat iedereen vrij om postcodes te gebruiken voor routeplanners, demografische onderzoeken etc, dus ook als basis voor een loterij.
Maar dat doet niemand, omdat niemand de enige verliezer in de straat wil zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat iemand (Gia?) vorig jaar postte dat je elke postcode kan kiezen die je wil, dus idd, ze zijn niet van de bewoners persoonlijk of zo.
Reken maar dat Gaston een andere baan vindt. Dan zit je alsnog met die knuppel opgescheept.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:38 schreef thaleia het volgende:
Dat mens zal me worst wezen en ze hoeft van mij ook geen smartegeld te krijgen, maar als er door deze rechtszaak IETS gebeurt waardoor de Postcodeloterij niet meer kan bestaan of niet meer kan werken op de manier zoals nu, juich ik dat van ganser harte toe![]()
Als 't wijf wint,verlies jij.quote:Op donderdag 10 mei 2007 04:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Kan er gewed worden op de uitkomst van de rechtszaak?
Dan verlies je nog steeds met een bijdehand wijf.quote:Op donderdag 10 mei 2007 04:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zet liever gewoon in bij een bookmaker.![]()
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:25 schreef Ronaldsen het volgende:
Dit las ik als comment op geenstijl.nl
[..]
En daar ben ik het behoorlijk mee eens.
En nog eentje van geenstijl
[..]
Sorry voor de geenstijl spam, maar ik vond bovenstaande quotes wel goed verwoorden hoe ik er ook over denk
Daarom doe ik ook mee!!quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Kennelijk voelt mevrouw zich ongelukkig door het zien van geluk bij anderen.
M.i. niet iets wat je de Postcode Loterij kan aanrekenen. Of moet er een waarschuwingstekst bij de reclame komen?
[afbeelding]
Dat is niet waar. Je kunt het zelf narekenen. De prijs wordt altijd verdeeld onder de verkochte loten.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:25 schreef Ronaldsen het volgende:Als ik het goed heb worden per postcode 500 loten uitgezet, maar bij de wijk/straatprijzen wordt een paar miljoen verdeeld onder de verkochte loten verdeeld, niet onder de 500 mogelijke, waarbij de niet verkochte niet worden uitgekeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |