abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2007 @ 01:07:50 #51
79801 tuvokki
knuffels en koekjes!
pi_50924301
Ik ben al zeker tien jaar 'bezig' in "het verdriet van Vlaanderen" van Hugo Claus. Elke keer lees ik weer een stukje maar ik vind meneer Claus een grote zeikerd. Ooit lees ik het uit, al kost het me mijn literaire interesse.

Ik moet wel opmerken dat ik het totaal niet eens ben met de twee boeken van Umberto Eco die in de OP staan. Prachtig! Als je met Eco wil beginnen raad ik altijd Baudolino aan, het vlotste boek wat deze meesterverteller heeft geschreven. Zijn verhalen gaan altijd over vertellers, leugenaars en mensen die nooit duidelijk maken of de gebeurtenissen in zijn boeken voor komen echt gebeurd zijn, of zich alleen in de gedachten en fantasieën van de hoofdpersoon afspelen. Zelf had ik moeite met de zeikerd die hoofdpersoon was in 'het eiland van de vorige dag'. Maar ook in dat geval was alleen een beetje doorzettingsvermogen de sleutel tot wederom een prachtig verhaal.

De 'in de ban' serie vond ik op papier beter te trekken dan op het witte doek
Hoeveel gram onnozelheid past er eigenlijk in je brein?
-- TGW
  donderdag 28 juni 2007 @ 09:28:16 #52
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50928146
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 01:07 schreef tuvokki het volgende:
Ik ben al zeker tien jaar 'bezig' in "het verdriet van Vlaanderen" van Hugo Claus.
Bedoel je niet 'Het verdriet van Belgie'? Ik ben er wel doorheen gekomen, maar ik weet niet helemaal meer hoe... Ik weet wel dat ik 't zeker niet nog een keer lees.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_50932507
De Avonden is best te doen, al stoorde ik me ontzettend aan komma's die op de meest vreemde plaatsen opduiken.
Graag op anoniem
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:58:04 #54
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_50932647
de naam van roos van Umberto Eco vind ik pittig om doorheen te komen... maar ik moet wel eerlijk zeggen dat het ene gedeelte beter gaat dan het andere.. ben nog niet heel ver maar het stuk waar ie maar door ratelt over de schilderingen en beeldhouwwerken en wat er allemaal te zien is(met een opsomming van allerlei hellegebroed).. dat had van mij ook 3 pagina's korter gemogen ( tenzij het later nog een rol gaat spelen, maar wederom zover ben ik nog niet )
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  vrijdag 29 juni 2007 @ 01:17:51 #55
79801 tuvokki
knuffels en koekjes!
pi_50958287
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:28 schreef Iblis het volgende:

[..]

Bedoel je niet 'Het verdriet van Belgie'? Ik ben er wel doorheen gekomen, maar ik weet niet helemaal meer hoe... Ik weet wel dat ik 't zeker niet nog een keer lees.
Ik zag het in de OP staan ja, België. Ik moet het boek weer ff opzoeken, maar in mijn herinnering heette ie toch echt Vlaanderen. Wordt vervolgd (misschien lees ik wel weer even verder). Komt een personage n voor dat Vlieghe heet?
-- TGW
  vrijdag 29 juni 2007 @ 06:37:59 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50959944
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 01:17 schreef tuvokki het volgende:

[..]

Ik zag het in de OP staan ja, België. Ik moet het boek weer ff opzoeken, maar in mijn herinnering heette ie toch echt Vlaanderen. Wordt vervolgd (misschien lees ik wel weer even verder). Komt een personage n voor dat Vlieghe heet?
Ja, da's 'Verdriet van België'.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:36:54 #57
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_50972656
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:58 schreef Tha_Bartman het volgende:
de naam van roos van Umberto Eco vind ik pittig om doorheen te komen... maar ik moet wel eerlijk zeggen dat het ene gedeelte beter gaat dan het andere.. ben nog niet heel ver maar het stuk waar ie maar door ratelt over de schilderingen en beeldhouwwerken en wat er allemaal te zien is(met een opsomming van allerlei hellegebroed).. dat had van mij ook 3 pagina's korter gemogen ( tenzij het later nog een rol gaat spelen, maar wederom zover ben ik nog niet )
Je moet je echt door het begin heenvechten, maar daarna wordt het met elke pagina beter, althans, dat vond ik.

Waar ik echt heell moeilijk doorheen kwam: Eline Vere van Couperus. Ook zo'n boek 'wat iedereen gelezen moet hebben', maar ik vond het een ontzettend naar boek, niet het minst om het taalgebruik (spelling, woorden die gebruikt werden). Verder vond ik de hoofdpersoon heel vervelend. Ik heb hem wel uitgelezen, maar ik was echt de pagina's aan het aftellen, hopend dat ik snel bij het einde zou komen.
Heb ooit eens een poging gedaan (in 4 havo) om I.M. van Connie Palmen te lezen, is me ook niet gelukt.
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:24:05 #58
79801 tuvokki
knuffels en koekjes!
pi_50978056
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 06:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, da's 'Verdriet van België'.
Ik zie het, mij cop ligt voor me nu ben op blz 523 van de 774, daar zit een kaartje in van een film die ik op 03-08-1999 gezien heb. Kan je nagaan hoe lang ik er al in bezig ben. En dankzij dit topic heb ik het net uit een doos op zolder gevist en ga ik het gvd uitlezen ook.

Echte rust krijg je pas als je de dingen afmaakt waar je aan begonnen bent.
Naar het nachtkastje dus met die stapel faxen!
-- TGW
  zaterdag 30 juni 2007 @ 09:48:31 #59
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_50994173
Ik kom maar niet door het begin van "Godel, Escher, Bach" heen van Hofstadter
  zaterdag 30 juni 2007 @ 11:54:15 #60
79801 tuvokki
knuffels en koekjes!
pi_50995910
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:58 schreef Tha_Bartman het volgende:
Is overigens een heerlijk boek om te lezen. Eco is een van mijn favoriete schrijvers. Het lastige was dat ik te weinig latijn begrijp om de vertalingen niet nodig te hebben, vooral de lange lappen, en dat bij mijn copy de vertalingen acterin staan. Ik had ze liever in, of onder, de tekst gehad. Zodat je niet de hele tijd hoeft te bladeren.
-- TGW
  zaterdag 30 juni 2007 @ 11:56:14 #61
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_50995960
The Lord Of The Rings, ben blijven hangen in Deel 2: The Two Towers halverwege.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 30 juni 2007 @ 12:43:17 #62
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_50997202
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 09:48 schreef Mirri het volgende:
Ik kom maar niet door het begin van "Godel, Escher, Bach" heen van Hofstadter
haha het begin is nog niks, wacht maar tot je bij de cijferkundige hoofdstukken komt. Ik heb me er overigens wel doorheen geploegt.
de haas en de schildpad stukken zijn trouwens erg leuk
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 30 juni 2007 @ 12:55:49 #63
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_50997581
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 01:07 schreef tuvokki het volgende:
Ik ben al zeker tien jaar 'bezig' in "het verdriet van Vlaanderen" van Hugo Claus. Elke keer lees ik weer een stukje maar ik vind meneer Claus een grote zeikerd. Ooit lees ik het uit, al kost het me mijn literaire interesse.

Ik moet wel opmerken dat ik het totaal niet eens ben met de twee boeken van Umberto Eco die in de OP staan. Prachtig! Als je met Eco wil beginnen raad ik altijd Baudolino aan, het vlotste boek wat deze meesterverteller heeft geschreven. Zijn verhalen gaan altijd over vertellers, leugenaars en mensen die nooit duidelijk maken of de gebeurtenissen in zijn boeken voor komen echt gebeurd zijn, of zich alleen in de gedachten en fantasieën van de hoofdpersoon afspelen. Zelf had ik moeite met de zeikerd die hoofdpersoon was in 'het eiland van de vorige dag'. Maar ook in dat geval was alleen een beetje doorzettingsvermogen de sleutel tot wederom een prachtig verhaal.

De 'in de ban' serie vond ik op papier beter te trekken dan op het witte doek
Baudolino vind ik na "de mysterieuze vlam van koningin loana" het minst goede boek van Eco. Ik vind dit boek de minste spanning hebben wel een leuke en vreemde wending. De naam van de roos is inderdaad een meesterwerk, zo is de slinger van foucault, maar daar moet je meer een liefhebber van zijn en snap wel dat de gemiddelde lezer hier niet door komt.

Nu is het wachten op een nieuw meesterwerk van mijn favoriete schrijver. Andere liefhebbers van Eco raad ik de reeks van monaldi en sorti aan. Degene die Eco niet door komen moeten hier ook absoluut niet aan beginnen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 1 juli 2007 @ 00:22:03 #64
79801 tuvokki
knuffels en koekjes!
pi_51016783
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 12:55 schreef No-P het volgende:

[..]

Baudolino vind ik na "de mysterieuze vlam van koningin loana" het minst goede boek van Eco. Ik vind dit boek de minste spanning hebben wel een leuke en vreemde wending. De naam van de roos is inderdaad een meesterwerk, zo is de slinger van foucault, maar daar moet je meer een liefhebber van zijn en snap wel dat de gemiddelde lezer hier niet door komt.

Nu is het wachten op een nieuw meesterwerk van mijn favoriete schrijver. Andere liefhebbers van Eco raad ik de reeks van monaldi en sorti aan. Degene die Eco niet door komen moeten hier ook absoluut niet aan beginnen.
De slinger, wat een geweldig boek.
Baudolino raad ik aan omdat het wat toegankelijker is dan de voorgenoemde meesterwerken.

ik ga monaldi en sorti eens zoeken dan, ik ben gek op boeken waar niet doorheen te komen is
-- TGW
pi_51281591
J.R.R. Tolkien - The Lord of the Rings - ben gestopt na boek 1 van deel 1. Of was het nou deel 1 van boek 1

Michael Cox - De zin van het duister - gestopt na een bladzijde of 100, wat een waanzinnig saai boek

Gabriel Garcia Marquez - De generaal in zijn labyrint - beetje teveel labyrinth in dat hoofd van die generaal

Monaldi & Sorti - Imprimatur - ik had al moeite met de zogenaamde 'echte' brief aan het begin van het boek
pi_51294248
Sprookjes en Vertellingen van J.R.R. Tolkien.

WAT een saai kutboek.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2007 16:06:21 ]
  donderdag 12 juli 2007 @ 18:05:46 #67
136830 Nenootje
severely detached
pi_51401565
De Ondraaglijke Lichtheid van het Bestaan, van Milan Kundera. Ik ben ergens halverwege afgeleid geraakt en heb nu de moed niet om verder te lezen. Ik weet nu al dat ik de draad ben kwijtgeraakt en heb geen zin om opnieuw te beginnen.
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
pi_51402864
Ik heb er nog eentje bedacht: Giraffe van J.M. Ledgard. Zoooooo saai
pi_51403155
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:54 schreef Mainport het volgende:
De Avonden is best te doen, al stoorde ik me ontzettend aan komma's die op de meest vreemde plaatsen opduiken.
Bedenk je er de stem van Reve bij, en je snapt waarom de komma's staan waar ze staan.
pi_51419065
alle Nederlandse literatuur

behalve Woud der Verwachting, geweldig boek.
pi_51419214
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen LotR opnoemt. Het verhaal is redelijk rechttoe-rechtaan. Het is alleen even doorbijten.
pi_51419225
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 06:12 schreef Godslasteraar het volgende:
alle Nederlandse literatuur
Nederlandse literatuur bestaat om de open haart mee aan te maken.
pi_51419231
J.R.R. Tolkien - The Lord of the Rings/In de ban van de ring
( het was zo saai ik viel er bij in slaap het was niet echt spannend , de hele verhaal lijn had TEVEEL details waarvan ik dacht kan ook zonder.) en ik lees veel boeken -_- en daar viel ik na 3 bladzijdes van in slaaap .

De Diamanten Troon - David Eddings ( kom er gewoon nietvan ben erin begonnen maar ik kan neit meer het boek pakken en verder lezen lukt me niet )
Redacted
  vrijdag 13 juli 2007 @ 09:16:25 #74
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_51420497
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 06:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen LotR opnoemt. Het verhaal is redelijk rechttoe-rechtaan. Het is alleen even doorbijten.
LotR is gewoon slecht geschreven en totaal niet boeiend, dat heeft verder niks te maken met het al dan niet rechttoe-rechtaan zijn.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:24:34 #75
103012 Nies
Die hekse
pi_51461832
Het verdriet van België van Hugo Claus dus. En Karakter van Bordewijk, wat was ik blij met de verfilming en toch te weten hoe het verhaal nu aflliep.
Het verdriet van België ben ik tot vier keer toe aan begonnen, maar ik ben nooit verder dan bladzijde 20 gekomen..... heb 'm nu maar weggegeven aan iemand die hem wél kan waarderen.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')